Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Κουλουρι Θεσσαλονικης/Σιμιτια




 Photo
Κουλουρι Θεσσαλονικης/Σιμιτια

ΥΛΙΚΑ
Αλευρι Κιτρινο 20% 200γρ
Αλευρι Δυνατο 30% 300γρ
Αλευρι Μαλακο 50% 500γρ
Ταχινι 10% 100γρ
Ζαχαρη 5% 50γρ
Λαδι η Φυτικο Βουτυρο 5% 50γρ
Μαγια 4% 40γρ
Νερο εως 45-50% 450γρ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
Ζυμωνουμε ολα τα υλικα μαζι 4λ στην πρωτη ταχυτητα
και 4λ στην δευτερη ωσπου να γινει μια ζυμη πολυ καλα
ζυμωμενη. Αφηνουμε να ξεκουραστει 20λ και κοβουμε σε
κοματια 100γρ τα πλαθουμε φυτιλια τα περναμε στο νερο
και αμεσως στο σουσαμι. Τα στοιβαζουμε σε μια λαμαρινα
και τα αφηνουμε να γινουν για περιπου 30λ με 45λ.
Στην συνεχεια περνουμε τις δυο ακρες, τις τραβαμε να
ανοιξουν και ενωνουμε τις δυο ακρες, τοποθετουμε σε
λαμαρινα και ψηνουμε στους 200β για 20λ με 25λ.
Καλη σας επιτυχια!!!

 Αρτοποιεια & Συνταγες

Ο Ηνίοχος των Δελφών



Αρχαία Τέχνη. Ο Ηνίοχος των Δελφών

Ένα από τα ευρήματα - αριστουργήματα που βρέθηκαν στα ερείπια των Δελφών είναι ο περίφημος Ηνίοχος, ξεχωριστό στολίδι των έργων τέχνης που εκτίθεται στο Μουσείο των Δελφών. Ο Ηνίοχος πέρα από την περίοπτη θέση που κατέχει στο Μουσείο των Δελφών, συγκαταλέγεται ανάμεσα στα αριστουργήματα της Αρχαίας ελληνικής και παγκόσμιας τέχνης. Οποία θέση π.χ. έχει ο Ερμής του Πραξιτέλους, ή η Αφροδίτη της Μήλου, ανάλογη θέση έχει και ο Ηνίοχος των Δελφών. Ας δούμε όμως τι ακριβώς ήταν ο Ηνίοχος. Ο Ηνίοχος, καθώς η ίδια λέξη δηλώνει (Ηνίοχος=αυτός που έχει, αυτός που κρατάει τα ηνία, τα χαλινάρια) ήταν μια μορφή μεγαλύτερης σύνθεσης, που παρίστανε ένα τέθριππο άρμα. Η σύνθεση, με μεγάλη πιθανότητα, είχε ως εξής: τέσσερα άλογα σύρουν το άρμα που επάνω του ήταν δύο αναβάτες, ο Ηνίοχος και ο αναθέτης του αφιερώματος. Δύο παιδιά δεξιά και αριστερά, κρατούν τα ηνία των εξωτερικών αλόγων και οδηγούν το άρμα, γιατί η αρματοδρομία έχει τελειώσει και το άρμα έχει νικήσει. Ο Ηνίοχος φορά στο κεφάλι την ταινία του νικητή. Ο Ηνίοχος, νικητής πια, περνάει σιγά μπροστά από το πλήθος που αλαλάζει. Απ’ όλο αυτό το υπέροχο σύμπλεγμα βρέθηκε μόνο ο Ηνίοχος. Ο Ηνίοχος στητός και σχεδόν ακίνητος, φοράει το χιτώνα που τυπικά φοράγαν οι ηνίοχοι. Είναι ψηλός 1,80μ. και ο χιτώνας του ζώνεται στη μέση ελαφρά, ανασυρμένος προς τα πάνω, ώστε να σχηματισθούν πλούσιες κούφιες πτυχές πάνω από τη ζώνη.
Το κάτω μέρος του χιτώνα πέφτει σε αδρές και βαθιές κάθετες πτυχές. Στο λαιμό το φόρεμα σχηματίζει ένα θαυμάσιο ντεκολτέ. Ο χιτώνας συγκρατιέται από τον ανάβολο - ταινίες που περνούν σαν τιράντες πάνω από τους ώμους και κάτω από τις μασχάλες και σταυρώνεται στη ράχη. Ο ανάλαβος εμπόδιζε το φόρεμα να φουσκώσει - σαν πανί βάρκας - απ’ τον αέρα της αρματοδρομίας. Όλο το κάτω μέρος του κορμιού έχει μια μνημειακή διαμόρφωση · το κορμί δεν διαγράφεται κάτω από το χιτώνα. Κάτω όμως από το μακρύ χιτώνα προβάλλουν δύο γυμνά πόδια, που από πλευράς τέχνης δεν έχουν το ταίρι τους. Ευδιάκριτη είναι η φλέβα του χεριού που κρατάει τα ηνία, δείγμα δύναμης και σιγουριάς για τη νίκη. Στο κεφάλι του φοράει την ταινία. Είναι η ταινία της νίκης. Κάτω από την ταινία, γύρω από τα αυτιά, μια τούφα μακρών, λεπτών ιούλων γλυστράει με άφταστη χάρη προς το σβέρκο και τα μάγουλα. Ο λαιμός δυνατός. Η μύτη κοντή και στενή, τα μάτια αμυγδαλωτά, μάτια στοχαστικά, πλαισιωμένα από έντονα βλέφαρα,- ανάμεσα στις βλεφαρίδες, που είναι από ένθετα ελάσματα, ο βολβός από σμάλτο και δύο κύκλοι από όνυχα διαφορετικού χρώματος για την ίριδα.
Η όλη του στάση σεμνή. Δεν υπάρχει στην όψη του το αρχαϊκό μειδίαμα που χαρακτηρίζει τους κούρους της ύστερης αρχαϊκής τέχνης. Ο αγώνας έχει τελειώσει και ο Ηνίοχος ήρεμος απολαμβάνει τις επευφημίες του πλήθους και χαίρεται τη νίκη του. Όπως τονίσαμε στην αρχή, το έργο αποτελεί μνημείο - αριστούργημα της παγκόσμιας τέχνης. Δυστυχώς δεν ξέρουμε ποιος είναι ο δημιουργός -τεχνίτης του, ούτε γνωστός είναι ο τόπος και ο χρόνος του έργου. Μάλλον ανάγεται στους κλασσικούς χρόνους, τότε που η τέχνη έφτασε στο μέγιστο βαθμό τελειότητας.

Aθανάσιος Χατζηιωαννίδης

Τηλεόραση: κάνει καλό;


 Τηλεόραση: κάνει καλό;

Μεγάλος λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια για τις επιδράσεις της τηλεόρασης στα παιδιά. Πόση τηλεόραση πρέπει να βλέπουν; Είναι τόσο ένοχη για τα προβλήματα συμπεριφοράς τους;

Η τηλεόραση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των παιδιών. Σύγχρονες έρευνες όμως καταδεικνύουν ότι ο μέσος χρόνος τηλεθέασης κάθε παιδιού, φτάνει τις 4 με 5 ώρες τη μέρα, ποσό αρκετά μεγάλο και γεγονός που μπορεί να τα στερεί από τη φυσική δραστηριότητα με κακές συνέπειες στην υγεία τους. Άλλες έρευνες επισημαίνουν ότι τα παιδιά δεν πρέπει να βλέπουν τηλεόραση στη νηπιακή ηλικία (1-4 ετών). Πώς λοιπόν πρέπει να αντιμετωπίσουν οι γονείς την τηλεόραση;

Να την κλείσω;
Σίγουρα η λύση δεν μπορεί να είναι ο αποκλεισμός της από τη ζωή του παιδιού. Μάλιστα μπορεί υπό προϋποθέσεις ακόμη και να συντελέσει θετικά στην ανάπτυξη του παιδιού, καθώς αποτελεί ένα παράθυρο στον κόσμο, φέρνοντάς το σε επαφή με εικόνες και ερεθίσματα τα οποία πιθανόν να μην του προσφέρονται από το άμεσο περιβάλλον του, ενώ μπορεί να του προσφέρει και πρότυπα θετικής συμπεριφοράς, θετικά μοντέλα ζωής και σημαντικά κοινωνικά μηνύματα. Το ζήτημα επομένως δεν είναι να κάνεις την τηλεόραση απαγορευμένο φρούτο που θα το θέλουν συνεχώς τα παιδιά αλλά να προσέξεις πόσο και τι βλέπουν!

Επιλογή ο μόνος δρόμος
Η λέξη κλειδί στο ζήτημα «τηλεόραση» είναι η επιλογή: τι, πότε, πώς, πού. Η ποιότητα των προγραμμάτων, το υψηλού επιπέδου περιεχόμενο και ο ψυχαγωγικός χαρακτήρας τους είναι κριτήρια που απαραίτητα πρέπει να πληρούν τα προγράμματα που ο γονέας προκρίνει για τα παιδιά του. Ο γονέας πρέπει να γνωρίζει καλά τι παρακολουθεί το παιδί του, πόσο κατάλληλο είναι για την ηλικία του και να ελέγχει τις ώρες έκθεσής του στην τηλεόραση. Επιπλέον η κοινή παρακολούθηση των προγραμμάτων με το παιδί, εξασφαλίζει την μέγιστη αξιοποίηση των ερεθισμάτων που δέχεται από το πρόγραμμα μέσα από επεξηγήσεις και συζητήσεις που μπορεί να προκαλέσουν.

tlife.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις