Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Τηλεόραση: κάνει καλό;


 Τηλεόραση: κάνει καλό;

Μεγάλος λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια για τις επιδράσεις της τηλεόρασης στα παιδιά. Πόση τηλεόραση πρέπει να βλέπουν; Είναι τόσο ένοχη για τα προβλήματα συμπεριφοράς τους;

Η τηλεόραση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των παιδιών. Σύγχρονες έρευνες όμως καταδεικνύουν ότι ο μέσος χρόνος τηλεθέασης κάθε παιδιού, φτάνει τις 4 με 5 ώρες τη μέρα, ποσό αρκετά μεγάλο και γεγονός που μπορεί να τα στερεί από τη φυσική δραστηριότητα με κακές συνέπειες στην υγεία τους. Άλλες έρευνες επισημαίνουν ότι τα παιδιά δεν πρέπει να βλέπουν τηλεόραση στη νηπιακή ηλικία (1-4 ετών). Πώς λοιπόν πρέπει να αντιμετωπίσουν οι γονείς την τηλεόραση;

Να την κλείσω;
Σίγουρα η λύση δεν μπορεί να είναι ο αποκλεισμός της από τη ζωή του παιδιού. Μάλιστα μπορεί υπό προϋποθέσεις ακόμη και να συντελέσει θετικά στην ανάπτυξη του παιδιού, καθώς αποτελεί ένα παράθυρο στον κόσμο, φέρνοντάς το σε επαφή με εικόνες και ερεθίσματα τα οποία πιθανόν να μην του προσφέρονται από το άμεσο περιβάλλον του, ενώ μπορεί να του προσφέρει και πρότυπα θετικής συμπεριφοράς, θετικά μοντέλα ζωής και σημαντικά κοινωνικά μηνύματα. Το ζήτημα επομένως δεν είναι να κάνεις την τηλεόραση απαγορευμένο φρούτο που θα το θέλουν συνεχώς τα παιδιά αλλά να προσέξεις πόσο και τι βλέπουν!

Επιλογή ο μόνος δρόμος
Η λέξη κλειδί στο ζήτημα «τηλεόραση» είναι η επιλογή: τι, πότε, πώς, πού. Η ποιότητα των προγραμμάτων, το υψηλού επιπέδου περιεχόμενο και ο ψυχαγωγικός χαρακτήρας τους είναι κριτήρια που απαραίτητα πρέπει να πληρούν τα προγράμματα που ο γονέας προκρίνει για τα παιδιά του. Ο γονέας πρέπει να γνωρίζει καλά τι παρακολουθεί το παιδί του, πόσο κατάλληλο είναι για την ηλικία του και να ελέγχει τις ώρες έκθεσής του στην τηλεόραση. Επιπλέον η κοινή παρακολούθηση των προγραμμάτων με το παιδί, εξασφαλίζει την μέγιστη αξιοποίηση των ερεθισμάτων που δέχεται από το πρόγραμμα μέσα από επεξηγήσεις και συζητήσεις που μπορεί να προκαλέσουν.

tlife.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις