Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Χρωματιστές πετσέτες


Χρωματιστές πετσέτες

Αν έχετε πετσέτες με χτυπητούς χρωματισμούς και θέλετε να τις διατηρήσετε όμορφες, προσθέστε στο πρώτο πλύσιμό τους μια κούπα αλάτι στο νερό.

Το αλάτι σταθεροποιεί τα χρώματα. Έτσι, τα χρώματα θα παραμείνουν ζωντανά και έντονα για περισσότερο χρόνο.

Δημήτρης Μητρόπουλος



Ο Δημήτρης Μητρόπουλος (Αθήνα, 1 Μαρτίου 1896 - Μιλάνο 2 Νοεμβρίου 1960) ήταν Έλληνας μαέστρος, πιανίστας και συνθέτης που έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σπούδασε διεύθυνση χορωδίας και σύνθεση, αρχικά στο Ωδείο Αθηνών και αργότερα στο Βερολίνο. Πήρε χρυσό μετάλλιο για την ικανότητά του στο πιάνο από το Ωδείο Αθηνών, διάκριση που δόθηκε μόνο πέντε φορές στην ιστορία του Ωδείου. Οι πρώτες του συνθέσεις είναι γραμμένες στο τονικό σύστημα, αλλά με ενδιαφέροντες αρμονικούς πειραματισμούς, οι οποίοι γύρω στα 1915 γίνονται περισσότερο τολμηροί φτάνοντας στην ατονικότητα γύρω στα 1920.

Είναι ο πρώτος Έλληνας συνθέτης που χρησιμοποίησε στο έργο του Ostinata (μια σονάτα για βιολί και πιάνο) αυστηρά δωδεκαφθογγική τεχνική.

Γύρω στα 1930 σταμάτησε ουσιαστικά τη σύνθεση και ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη διεύθυνση ορχήστρας, πρώτα στην Αθήνα και μετά το 1937 στις ΗΠΑ, όπου και πέθανε μετά από δύο καρδιακές προσβολές -αλλά με μεγάλο χρονικό διάστημα η μια από την άλλη- το 1960.

Στις συνθέσεις του περιλαμβάνονται περίπου 40 έργα, μεταξύ των οποίων μια όπερα (Αδελφή Βεατρίκη), μουσική για ορχήστρα, μουσική δωματίου, έργα για πιάνο, για φωνή κ.ά.

Κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940 ο Δημήτρης Μητρόπουλος μαζί με άλλους Έλληνες λογίους προσυπέγραψε την Έκκληση των Ελλήνων Διανοουμένων προς τους Διανοούμενους ολόκληρου του Κόσμου με την οποία αφενός μεν καυτηριάζονταν η κακόβουλη ιταλική επίθεση, αφετέρου δε, διέγειρε την παγκόσμια κοινή γνώμη σε επανάσταση συνειδήσεων για κοινό νέο πνευματικό Μαραθώνα.
http://el.wikipedia.org/wiki/Δημήτρης_Μητρόπουλος

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: ΠΕΡΙ ΓΕΝΑΙΟΤΗΤΟΣ


Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: ΠΕΡΙ ΓΕΝΑΙΟΤΗΤΟΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: ΠΕΡΙ ΓΕΝΑΙΟΤΗΤΟΣ

Ο γενναίος καθορίζεται με βάση τον ανθρώπινο φόβο και το ανθρώπινο θάρρος δηλαδή αν κάποιος δείχνει θάρρος εκεί που οι περισσότεροι ή όλοι φοβούνται, είναι τότε γενναίος. Επίσης επειδή το θεωρεί καλό και μπορεί να ενεργεί έτσι ακόμα κι αν δεν είναι κανένας παρών.

Δεν πρέπει να χαρακτηρίσουμε γενναίο εκείνον που έχει θάρρος χάρη στην πείρα του όπως οι επαγγελματίες στρατιώτες γιατί χάρη στην πείρα τους ξέρουν ότι σε τούτο τον τόπο ή ή τον χρόνο ή κάτω απ 'τις συγκεκριμένες συνθήκες δεν μπορούν να πάθουν κακό.

Επίσης ούτε, και όσοι δεν έχουν πείρα σχετικά με τις ενδεχόμενες συνέπειες, πρέπει να χαρακτηριστούν γενναίοι γιατί είναι απελευθερωμένοι από τον φόβο της απειρίας τους.

Υπάρχουν κι εκείνοι που θεωρούνται γενναίοι εξ αιτίας των παθών τους όπως οι ερωτευμένοι ή οι θρησκευόμενοι. Ούτε αυτούς τους λέμε γενναίους, διότι αν τους στερήσουμε το πάθος τους, παύουν να είναι γενναίοι.

Ούτε είναι ανδρεία όταν οι άνθρωποι υπομένουν τον κίνδυνο από ντροπή μπροστά στους συμπολίτες τους.

Όχι πως η ανδρεία εμφανίζεται σε κάποιον χωρίς καθόλου πάθος και ορμή. Αλλά η ορμή πρέπει να προέρχεται από τη λογική και να κατευθύνεται προς το καλό.

Όποιος λοιπόν ωθείται από λογική ορμή και αντιμετωπίζει τον κίνδυνο για χάρη του καλού, είναι γενναίος.

Δε σημαίνει όμως επειδή δείχνει πάθος και ορμή την ώρα της ανδρείας πράξης, ότι ο γενναίος άνθρωπος δεν φοβάται καθόλου.
Γιατί δεν είναι γενναίος ένας άνθρωπος που δεν φοβάται τίποτα. Τότε και οι πέτρες και τα άλλα άψυχα θα ήταν γενναία.

Είναι αναγκαίο να αντιμετωπίζει τον κίνδυνο, παρά το ότι νιώθει τον φόβο διαφορετικά, αν τον αντιμετωπίζει χωρίς να νιώθει φόβο, δεν είναι γενναίος."

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - ΜΕΓΑΛΑ ΗΘΙΚΑ

[Πηγή gr.news.yahoo.com]
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Καλιτσούνια ανεβατά


Καλιτσούνια ανεβατά
Bαθμολογία:
       
7 ψήφοι
Προστέθηκε από , 09.12.08
Photo

Περιγραφή

Πιτάκια με μιζίθρα κρητικά

photo: kate_ef

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1/2 φλιτζάνι βούτυρο
  • 1/2 φλιτζάνι λάδι
  • 1 φλιτζάνι γάλα
  • 1 φλιτζάνι ζάχαρη
  • 3 αυγά
  • 1 φλιτζάνα νερό χλιαρό
  • 1 φλιτζανάκι κονιάκ
  • 1 μπέικιν
  • 3 βανίλιες
  • 70 γραμμ. φρέσκια μαγιά
  • και γύρω στο ένα κιλό αλεύρι

για τη γέμιση
  • 1/2 κιλό μυζήθρα
  • λίγη ζάχαρη

για την επικάλυψη
  • αυγό
  • σουσάμι
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή











Φτιάχνει
50 με 60 κομμάτια

Πως το κάνουμε:

Βοηθώντας τους συνανθρώπους μας



Βοηθώντας τους συνανθρώπους μας κάνουμε καλό στην υγεία μας!

Οι αλτρουιστικές πράξεις φαίνεται ότι κάνουν καλό στην καρδιά, μειώνουν τη χοληστερίνη καθώς και το βάρος, ακόμη και σε άτομα μικρής ηλικίας. Σε αυτό το συμπέρασμα φαίνεται να καταλήγουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολούμπια.

Οι ερευνητές χώρισαν μια ομάδα 106 μαθητών ηλικίας 15-16 σε δυο υποομάδες. Τα άτομα της πρώτης ομάδας συμμετείχαν σε εθελοντικές εργασίες βοηθώντας μικρότερα παιδιά επί δέκα εβδομάδες για μια ώρα την εβδομάδα. Τα άτομα της δεύτερης ομάδας περίμεναν να κληθούν για να συμμετάσχουν σε αντίστοιχα προγράμματα.

Μετά από δέκα εβδομάδες οι μαθητές της πρώτης ομάδας είχαν χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής, μειωμένη χοληστερίνη και χαμηλότερο ΔΜΣ (Δείκτη Μάζας Σώματος) συγκριτικά με τους μαθητές που βρίσκονταν σε λίστα αναμονής.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι εθελοντές που ανάφεραν τα πιο θετικά συναισθήματα όσον αφορά τη συμμετοχή τους στις εθελοντικές εργασίες ήταν και αυτοί που είχαν τη μεγαλύτερη βελτίωση στην καρδιαγγειακή τους υγεία.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό «JAMA Pediatrics».


vita.gr

Κατάθλιψη



Κατάθλιψη: μικρές συμβουλές αντιμετώπισης και πρώτων βοηθειών

Πρόκειται για μία σοβαρή κατάσταση που μπορεί να απειλήσει όχι μόνο την ψυχική και σωματική μας υγεία. Μπορεί να είναι μία παροδική κατάσταση, μπορεί όμως και να απαιτεί τη βοήθεια ενός ειδικού που θα μας καθοδηγήσει έξω από το λαβύρινθο του καταθλιπτικού συναισθήματος. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε τον εαυτό σας να αντιδράσει: δείτε το σαν παροχή πρώτων βοηθειών στον εαυτό σας!

- Καλλιεργείστε υποστηρικτικές σχέσεις.
Φαίνεται πάρα πολύ δύσκολο, σχεδόν εξαντλητικό στους ανθρώπους που υποφέρουν από καταθλιπτικά συναισθήματα να μιλήσουν, να επικοινωνήσουν, να διατηρήσουν τις κοινωνικές τους επαφές. Είναι πολύ πιο άνετο και βολικό να κρυφτούμε μέσα στο όστρακό μας, καλά κρυμμένοι και σιωπηλοί. Παλέψτε το. Τα πράγματα που βοηθούν περισσότερο είναι αυτά που μας φαίνονται πιο δύσκολα. Διαλέξτε έναν άνθρωπο από το περιβάλλον σας και μιλήστε του για αυτό που σας συμβαίνει. Προσπαθείστε να διατηρήσετε τις κοινωνικές σας δραστηριότητες, ακόμα κι αν νιώθετε απρόθυμοι. Μικρές νησίδες κοινωνικότητας και επαφής μέσα στην εβδομάδα θα βοηθήσουν να καταπολεμήσετε το συναίσθημα της απομόνωσης και της μοναξιάς. Μιλήστε για τα συναισθήματά σας και ζητήστε κατανόηση και υπομονή από το περιβάλλον σας. Δείτε ένα ψυχολόγο και μιλήστε του για όλο το βάρος που κουβαλάτε.

- Φροντίστε τον εαυτό σας.
Ακόμα και αν σε αυτή τη φάση δεν αισθάνεστε ευχαρίστηση ή νιώθετε ότι τίποτα δεν μπορεί να διασκεδάσει τη θλίψη σας, ασχοληθείτε με πράγματα που σας άρεσαν παλιότερα. Δε χρειάζεται να ανέβετε το Έβερεστ. Ένα καλό βιβλίο, οι αγαπημένες σας ταινίες, ένας μικρός περίπατος ή μία βόλτα με το αυτοκίνητο. Ό,τι σας ευχαριστεί. Αντισταθείτε σε εκείνο το συναίσθημα που σας καλεί να μείνετε όλη μέρα κάτω από την κουβέρτα και βγείτε στον κόσμο. Στην αρχή φαίνεται βουνό, όμως μπορεί να εκπλαγείτε από το πόσο ανακουφιστικό μπορεί να είναι. Πρώτα και πάνω από όλα, δείξτε κατανόηση και υπομονή στον εαυτό σας. Μην τον μαστιγώνετε και μην τον κατηγορείτε για αυτό που συμβαίνει.

- Χρησιμοποιείστε το σώμα σας.
Η άσκηση, ήπιας μορφής και από λίγο κάθε μέρα, μπορεί να έχει θαυματουργά αποτελέσματα στην ψυχική μας κατάσταση. Περπατήστε. Ανεβείτε με τις σκάλες και όχι με το ασανσέρ. Παρκάρετε λίγο πιο μακριά. Τεντωθείτε για να πιάσετε κάτι από τα ψηλά ράφια. Τονώστε το σώμα σας με κάθε ευκαιρία που σας δίνεται (αν αρχίσετε να το παρατηρείτε, θα δείτε πως μας δίνονται άπειρες τέτοιες ευκαιρίες καθημερινά). Βγείτε στον ήλιο. Ευτυχώς στην Ελλάδα έχουμε αρκετό! Ο ήλιος βοηθάει στη δημιουργία θετικής συναισθηματικής αίσθησης.

- Μελετήστε τον εαυτό σας.
Ασχοληθείτε με τα συναισθήματά σας και με τις σκέψεις σας κρατώντας ένα ημερολόγιο και παρατηρώντας τί σας συμβαίνει, τί σας βελτιώνει και τί σας επιδεινώνει. Μόλις τελειώσετε με τα αρνητικά συναισθήματα, πάρτε λίγο χρόνο και σκεφτείτε τί σας αρέσει στον εαυτό σας, τί κάνατε καλά σήμερα, τί θα κάνετε καλά αύριο.

Βάλτε μικρούς στόχους και ξεκινήστε με μικρά βήματα χωρίς να φέρνετε τον εαυτό σας αντιμέτωπο με το αδύνατο και την αποτυχία. Είναι προτιμότερο να πείτε αύριο θα κάνω ένα μικρό περίπατο στη γειτονιά παρά να λέτε καθημερινά την επόμενη εβδομάδα θα αρχίσω κολυμβητήριο!

kaluterizoi.blogspot.gr

...στὸ Ἀρχαιολογικὸ Μουσεῖο Πειραιῶς...


 

" Πρόκειται για ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αγάλματα της θεάς Αθηνάς. Είναι χυτό και διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση.
Η θεά απεικονίζεται σε υπερφυσικό μέγεθος (ύψος 2,35) με τα γνωστά διακριτικά σύμβολά της..."
Καταπληκτικὲς φωτογραφίες καὶ περισσότερες πληροφορίες --> http://art-hellas.blogspot.gr/2012/12/blog-post_1392.html
Τὸ ἂγαλμα βρίσκεται στὸ Ἀρχαιολογικὸ Μουσεῖο Πειραιῶς...

Ο Τσαρούχης ανεβάζει «Τρωάδες»

http://mikros-romios.gr/3634/tsaroyxis/

ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ Ο Τσαρούχης ανεβάζει «Τρωάδες» σε ένα οικόπεδο!

Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς
Ελάχιστοι ίσως θυμούνται πως ο Γιάννης Τσαρούχης ανέβασε «Τρωάδες» σε θέατρο που δημιούργησε –μόλις για τέσσερις εβδομάδες– σε έναν χώρο σταθμεύσεως της μικρής οδού Καπλανών 6, στο κέντρο των Αθηνών. Ήταν τον Σεπτέμβριο 1977, όταν έστησε ένα ξύλινο ικρίωμα με βαθμίδες στις αναλογίες αρχαίου θεάτρου για να παρουσιάσει την τραγωδία του Ευριπίδη που σκηνοθέτησε ο ίδιος. Στο βάθος του οικοπέδου υπήρχαν χαλάσματα, τα οποία πληρούσαν την αρμονία χρωμάτων που ήθελε ο Τσαρούχης, ενώ θεωρούσε ιδανική την εικόνα της καταστροφής. Η συνέντευξή του (φωτογραφία) προκάλεσε συζητήσεις αλλά και σχόλια στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Τα στοιχεία εκείνης της παράστασης ήταν πράγματι εντυπωσιακά. Η διδασκαλία ήταν του ίδιου που είχε κάνει και τη μετάφραση. Για τη μουσική επένδυση χρησιμοποιήθηκαν εμβατήρια του Ελληνικού Στρατού, τα ανδρικά κοστούμια ήταν του οίκου Τσόγκα, ενώ για τις «προσφυγίνες» αγοράστηκαν από το δημοπρατήριο. Όσο για το σκηνικό αφηνόταν στη «θεά Τύχη»! Και όσο για τους συντελεστές της παράστασης ήταν επίσης μια πρωτοπορία. Εκάβη η Σμάρω Στεφανίδου, α’ κορυφαία η Σαπφώ Νοταρά, β’ κορυφαία η Πίτσα Μπουρνόζου, Κασάνδρα η Εύα Κοταμανίδου, Ανδρομάχη η Αλίκη Γεωργούλη, Ταλθύβιος ο Χρήστος Τσάγκας κ.ά. Δεν ήταν η πρώτη φορά που παρουσίαζε Τρωάδες ο Γ. Τσαρούχης. Είχε φτιάξει τα σκηνικά για την ίδια παράσταση λίγα χρόνια νωρίτερα σε μαθητική παράσταση στο Λονδίνο (1953) και αργότερα στο Παρίσι, με σκηνοθεσία του Μιχ. Κακογιάννη (1965). Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Το εγχείρημα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία αποσπώντας ευμενή σχόλια από τον ελληνικό και διεθνή Τύπο. Αναπάντεχη θεωρήθηκε η κυριαρχία της Στεφανίδου και εντυπωσιακές οι ελάχιστες αλλά εύγλωττες κινήσεις της Νοταρά. Αρωγός τους βέβαια ο Οργανισμός Τουρισμού που έδωσε τη δυνατότητα στον Τσαρούχη να δώσει θριαμβευτικό «παρών» εξυπνάδας και θεατρικού ενστίκτου!

Ψωμί με δεντρολίβανο


Ψωμί με δεντρολίβανο
Ψωμί με δεντρολίβανο

Μία συνταγή για να γίνει το ψωμί σας πιο...ενδιαφέρον!


• 1/2 κσ μαγιά
• 1/2 κγ αλάτι
• 1 κσ δεντρολίβανο
• 750 γρ αλεύρι για κάθε χρήση

Για τη ζύμη:

Σ' ένα μεγάλο μπολ, βάζουμε 3 φλιτζάνια χλιαρό νερό και αναμειγνύουμε τη μαγιά και το αλάτι. Ρίχνουμε το αλεύρι και ανακατεύουμε με μία κουτάλα, μέχρι να μην υπάρχουν στεγνά κομμάτια. Η ζύμη θα είναι αρκετά χαλαρή και κολλώδη. Καλύπτουμε με μία πλαστική μεμβράνη. Αφήνουμε τη ζύμη να φουσκώσει σε θερμοκρασία δωματίου για 2 ώρες. Μετά το διάστημα των 2 ωρών μπορούμε να ψήσουμε τη ζύμη ή να τη βάλουμε στο ψυγείο, σκεπασμένη, όπου μπορεί να διατηρηθεί εως και για δύο εβδομάδες.

Για το σχήμα:

Πασπαλίζουμε τη ζύμη με λίγο αλεύρι και ρίχνουμε από πάνω το δεντρολίβανο. Κόβουμε σε τέσσερα κομμάτια. Πλάθουμε τη ζύμη στα χέρια μας δημιουργώντας μια στρογγυλεμένη κορυφή και μία πιο ανοιχτή βάση. Βάζουμε τα τέσσερα κομμάτια ζύμης σ' ένα λαδωμένο ταψί και τα αφήνουμε να ξεκουραστούν για 40 λεπτά.


Για το ψήσιμο:

Τοποθετούμε ένα τηγάνι στο κάτω μέρος του φούρνου. Τοποθετούμε ένα αντικολλητικό ταψί στο μεσαίο ράφι και
προθερμαίνουμε το φούρνο για 20 λεπτά στους 230°C. Πασπαλίζουμε λίγο ακόμα αλεύρι τα τέσσερα κομμάτια ζύμης και ανοίγουμε την κορυφή με ένα μαχαίρι. Στη συνέχεια τα τοποθετούμε στο αντικολλητικό ταψί. Ρίχνουμε ένα φλιτζάνι ζεστό νερο στο τηγάνι και κλείνουμε γρήγορα τη πόρτα του φούρνου για να παγιδεύσουμε μέσα τον ατμό.

Ψήνουμε περίπου 30 λεπτά, μέχρι να ροδίσει καλά. Πριν κόψουμε τα ψωμιά τ' αφήνουμε να κρυώσουν λίγο.

toarkoudi.gr

Κτίζοντας σχέση και επικοινωνία

Κτίζοντας σχέση και επικοινωνία με το παιδί μου  
Κτίζοντας σχέση και επικοινωνία με το παιδί μου
Δώρα Παπαγεωργίου, Κλινική Ψυχολόγος
Συναισθηματική αγωγή
Οι καιροί που ζούμε είναι δύσκολοι, τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Οι δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά μας έχουν αυξηθεί σε συχνότητα και ένταση και πολλοί γονείς δεν ξέρουν πώς να τις αντιμετωπίσουν. Νιώθουν ότι, οι αλλαγές στη φύση της παιδικής ηλικίας είναι τόσο μεγάλες, σε βαθμό που να μην μπορούν να τις χειριστούν και αυτό τους οδηγεί συχνά σε αδιέξοδο.
Η νέα πραγματικότητα σπρώχνει τους γονείς σε μια διαρκή αναζήτηση πιο αποτελεσματικών τρόπων διαπαιδαγώγησης. Η πληθώρα αντικρουόμενων γνωμών, που εστιάζονται κυρίως στην αντιμετώπιση της προβληματικής συμπεριφοράς των παιδιών, προκαλεί περισσότερη σύγχυση στους γονείς παρά καθοδήγηση.
Οι γονείς φαίνεται να έχουν ανάγκη από «τεχνικές», που να τους βοηθούν να κατανοήσουν τα παιδιά τους και να αποκαταστήσουν μαζί τους μια ποιοτική και διαρκή επικοινωνία. Να μπορούν δηλαδή να τα καθοδηγούν, με στόχο την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη και ωρίμανση.

Συχνά οι συμβουλές που δίνονται στους γονείς, αγνοούν τον κόσμο των συναισθημάτων. Βασίζονται σε θεωρίες ανατροφής των παιδιών, πλείστες από τις οποίες αποδίδουν ιδιαίτερη προσοχή στην κακή συμπεριφορά και παραγνωρίζουν τα συναισθήματα που κρύβονται πίσω από αυτή.

Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι ο ρόλος τους είναι να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αναπτυχθούν σύμφωνα με τα δικά τους ενδιαφέροντα και τις δικές τους ανάγκες και επιθυμίες. Πέρα από το να δημιουργήσουν υπάκουα και παθητικά άτομα, επιθυμούν να πετύχουν πολύ περισσότερα για τα παιδιά τους ή μέσω των παιδιών τους.

Επιδιώκουν να τα μεγαλώσουν εξασφαλίζοντάς τους δεξιότητες ενός υπεύθυνου αυριανού πολίτη, που θα μπορεί να κάνει τις δικές του επιλογές, που θα έχει καλές σχέσεις και θα χαίρεται τη ζωή του.
Μέσα από τη μακρόχρονη εμπειρία μου με γονείς και παιδιά, διαπίστωσα ότι, η επίδειξη ενδιαφέροντος και αγάπης από μόνη της δεν είναι αρκετή. Πολλοί γονείς που αγαπούν τα παιδιά τους και ενδιαφέρονται γι αυτά, όταν έρχονται αντιμέτωποι με το θυμό, το φόβο ή τη λύπη των παιδιών τους, βρίσκονται σε ένα τρομερό αδιέξοδο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι γονείς σήμερα βρίσκονται αντιμέτωποι με προκλήσεις που ήταν άγνωστες στις προηγούμενες γενιές. Οι γονείς σήμερα οφείλουν να κάνουν για τα παιδιά τους, πολύ περισσότερα από το να τους εξασφαλίσουν τροφή, μια καλή εκπαίδευση και μια άνετη ζωή.

Συναισθηματική αγωγή

ΜΕ ποιους τρόπους μπορούν, άραγε, οι σημερινοί γονείς να δώσουν στα παιδιά τους εκείνα τα εφόδια που θα τα κρατήσουν μακριά από τους καθημερινούς κινδύνους; Με ποιους τρόπους μπορούν να τα ενδυναμώσουν και να τα βοηθήσουν να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους, ώστε να είναι ώριμα και υπεύθυνα άτομα και να κάνουν τις σωστές επιλογές στη ζωή τους;

Η απάντηση φαίνεται να βρίσκεται, σύμφωνα με έρευνες, στο κτίσιμο στενού συναισθηματικού δεσμού μεταξύ παιδιών και γονιών. Εντοπίζεται επίσης στη προσπάθεια των τελευταίων να διοχετεύσουν την αγάπη και το ενδιαφέρον τους, να βοηθήσουν τα παιδιά τους ώστε να αναπτύξουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες. Εκείνες δηλαδή τις δεξιότητες που χρειαζόμαστε σε όλες τις ανθρώπινές μας σχέσεις, είτε με ενήλικες, είτε με παιδιά.

Απαιτείται λοιπόν από τους γονείς μια δική τους προσωπική ανάπτυξη, χρειάζεται να αγωνιστούν για να μάθουν ώστε να μπορέσουν να διδάξουν περισσότερο τα παιδιά τους. Η συναισθηματική εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση - αλλιώς συναισθηματική αγωγή - προσφέρει το πλαίσιο στο οποίο βασίζεται η συναισθηματική επικοινωνία.

Όταν υπάρχει συναισθηματική επικοινωνία, τότε μπορούμε να αποκαταστήσουμε ποιοτική επικοινωνία με τα παιδιά μας ή αλλιώς συνεννόηση, δημιουργικό διάλογο. Να μιλά ο ένας και να ακούει ο άλλος. Να αντιλαμβάνεται ο ένας τα λόγια του άλλου και να απαντά. Να υπάρχει αλληλοσεβασμός στις διαφορετικές γνώμες που εκφράζονται.

Οι γονείς να μπορούν να θέσουν όρια: Η συμμόρφωση, η υπακοή και η υπευθυνότητα, στοιχεία που πρέπει να πηγάζουν από μια αίσθηση αγάπης και συναισθηματικών δεσμών, που τα μέλη της οικογένειας να νιώθουν ότι υπάρχει ανάμεσά τους.
Η συναισθηματική αγωγή, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, φαίνεται να βοηθά τα παιδιά να γίνουν υγιέστεροι και πιο πετυχημένοι ενήλικες.

Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι η συναισθηματική αγωγή είναι η λύση για όλα τα καθημερινά προβλήματα της οικογενειακής ζωής. Δεν σημαίνει ότι με την εφαρμογή της, θα εξαλειφθούν όλες οι οικογενειακές συγκρούσεις, που αποτελούν μια πραγματικότητα της οικογενειακής ζωής, ούτε ότι θα σταματήσουν να υπάρχουν πληγωμένα συναισθήματα ή αισθήματα λύπης, άγχους, θυμού ή φόβου.

Τι έχουμε να πετύχουμε;

Εύλογα λοιπόν οι γονείς μπορεί να διερωτηθούν: Γιατί λοιπόν μας εισηγείστε να εφαρμόσουμε αυτού του είδους την αγωγή; Τι έχουμε να πετύχουμε;
Και η απάντηση, συνοπτικά: Αν εφαρμόσετε αυτού του είδους την αγωγή, θα νιώσετε ότι βρίσκεστε πιο κοντά στο παιδί σας. Στην οικογένεια αρχίζει να υπάρχει οικειότητα και σεβασμός. Και όταν υπάρχει οικειότητα και σεβασμός, τα προβλήματα μεταξύ των μελών της οικογένειας σταματούν να μοιάζουν άλυτα.

Όταν ακόμη βρίσκεστε κοντά στα παιδιά σας, από συναισθηματική άποψη, είστε σε θέση να εμπλακείτε περισσότερο στη ζωή τους και να ασκήσετε μεγαλύτερη επίδραση. Όταν βρίσκεστε συναισθηματικά κοντά στο παιδί σας τότε, όχι μόνο δεν φοβάστε να θέσετε όρια, αλλά:
• Αυτά τα όρια γίνονται αποδεκτά από τα παιδιά,
• τα λόγια σας έχουν βαρύτητα,
• τα παιδιά νοιάζονται για τις απόψεις σας και δε θέλουν να σας δυσαρεστήσουν,
• μπορείτε να προσφέρετε κίνητρα και καθοδήγηση,
• μπορείτε επίσης να έχετε επικοινωνία με τα παιδιά σας.

Η αναγνώριση και η έκφραση των συναισθημάτων μέσα στην οικογένεια, δημιουργούν πλαίσια ασφάλειας και εμπιστοσύνης, που βοηθούν το παιδί να ηρεμεί και να ρυθμίζει τα συναισθήματά του. Τα βοηθά επίσης να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, να γίνεται αποδεκτό από τους συνομήλικούς του, να δημιουργεί φιλίες και υγιείς σχέσεις.

Όταν τα παιδιά νιώθουν συναισθηματικά δεμένα με τους γονείς τους, τότε μόνο θετικά στοιχεία μπορούν να προκύψουν. Όταν επιδιώκουμε να κατανοήσουμε τις εμπειρίες των παιδιών μας, τα βοηθούμε να νιώσουν ότι έχουν ένα σημαντικό στήριγμα.

Όταν αποφεύγουμε να τα επικρίνουμε, να μειώσουμε αυτά που νιώθουν ή να αλλάξουμε τους στόχους τους, τότε μας αφήνουν να μπούμε στο κόσμο τους. Μας λένε πώς αισθάνονται. Εκφράζουν τη γνώμη τους. Τα κίνητρά τους αποσαφηνίζονται περισσότερο και αυτό μας οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανόηση. Τότε τα παιδιά αρχίζουν να μας εμπιστεύονται.

Έτσι, όταν εμφανιστούν συγκρούσεις, έχουμε έδαφος για την από κοινού επίλυσή τους. Με την υποστήριξή μας, μπορούν ακόμα να βρουν λύσεις στα αδιέξοδα των εσωτερικών τους συγκρούσεων. Και μπορεί πραγματικά να έρθει η ώρα που θα θέλουν να ακούσουν τις συμβουλές μας.

Συμβουλές για να κτίσουμε επικοινωνία με τα παιδιά μας
• Αποφεύγουμε να υποκύπτουμε στην «ύπουλη» συνήθεια να επικρίνουμε και να κάνουμε ταπεινωτικά σχόλια για τα παιδιά μας.
• Προσέχουμε να μην τα περιγελάμε.
• Αποφεύγουμε τις ταμπέλες. Προσπαθούμε να σχολιάζουμε μόνο τις συγκεκριμένες συμπεριφορές και να μην κάνουμε γενικεύσεις στο χαρακτήρα τους.
• Χρησιμοποιούμε τις μικρές επιτυχίες τους για τον έπαινο, για να αυξήσουμε την εμπιστοσύνή τους και να τα βοηθήσουμε να προχωρήσουν.
• Επιδιώκουμε να τους αποδείξουμε ότι ο κόσμος τους είναι σημαντικός για μας, για μια μεγαλύτερη και καλύτερη προσέγγιση. Δείχνουμε ενδιαφέρον για τους ανθρώπους, τους χώρους, τα γεγονότα της ζωής των παιδιών μας.
• Περνούμε κάποιο χρόνο στον παιδικό σταθμό, στο σχολείο, στις εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών μας. Μιλούμε με τα ίδια τα παιδιά, ώστε να μάθουμε για τους φίλους τους.
• Είμαστε πάντα ειλικρινείς με τα παιδιά μας. Οι επινοήσεις και τα τεχνάσματα, μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα να χάσουμε την αξιοπιστία μας και να χαλάσουμε τη σχέση μας.
• Θυμόμαστε ότι ο στόχος μιας συζήτησης με τα παιδιά δεν είναι κατ 'ανάγκη η επίτευξη συμφωνίας, αλλά η επίδειξη κατανόησης. Πετυχαίνουμε καλύτερα αποτελέσματα, όταν αφήνουμε ανοικτή την προοπτική του διαλόγου.
• Προσπαθούμε να μην επιβάλουμε τις δικές μας λύσεις στα προβλήματα των παιδιών, ιδιαίτερα αν δε μας έχουν ζητηθεί τέτοιες λύσεις. Ως γονείς, μπορεί να ενοχληθούμε με την απροθυμία των παιδιών μας να δεχτούν συμβουλές που δεν έχουν ζητήσει. Το να προτείνουμε λύσεις στα παιδιά, πριν δείξουμε αναγνώριση και κατανόηση στα συναισθήματά τους, είναι σαν να τους ζητούμε να βάψουν μιαν επιφάνεια που μόνο εμείς βλέπουμε.
• Ενδυναμώνουμε το παιδί μας, προσφέροντάς του επιλογές και σεβόμενοι την επιθυμία του. Βέβαια, δεν είναι κακό να ζητούμε από το παιδί να υπακούει ή να συνεργάζεται. Ως γονείς πρέπει να καταλάβουμε ότι, όσο νωρίτερα μάθουμε το παιδί να εκφράζει τις προτιμήσεις του και να κάνει σωστές επιλογές, τόσο γρηγορότερα το βοηθούμε να αναπτύξει την αυτοεκτίμησή του, έχοντας κατά νου ότι η δεξιότητα λήψης σωστών αποφάσεων και επιλογών, αποτελεί αναγκαίο εφόδιο στην εφηβεία .
• Συμμεριζόμαστε τα όνειρα και τη φαντασία του παιδιού μας. Η τεχνική αυτή βοηθά πολύ να δείξουμε κατανόηση και να μοιραστούμε τα συναισθήματα των παιδιών μας. Το να εκφράζουν τα παιδιά επιθυμίες, έστω κι αν ξεπερνούν τις δυνατότητές μας, είναι καλό και χρήσιμο. Το να ακούσουμε το παιδί μας, δε σημαίνει ότι θα πρέπει να το ικανοποιήσουμε. Είναι όμως πολύ σημαντικό να καταλαβαίνουμε το ίδιο και τις επιθυμίες του.
• Κάνουμε διάφορα πράγματα μαζί με τα παιδιά μας.
★ Διαβάζουμε ένα βιβλίο,
★ παρακολουθούμε μια ταινία ή ένα θεατρικό έργο,
★ ακούμε μαζί μουσική,
★ παίζουμε ένα παιχνίδι,
★ κάνουμε ποδήλατο, περπάτημα ή τρέξιμο,
★ κάνουμε μαζί γυμναστική,
★ φτιάχνουμε ένα φαγητό ή ένα γλυκό,
★ λύνουμε ένα σταυρόλεξο.
• Είμαστε σταθεροί και υπομονετικοί. Η συναισθηματική αγωγή χρειάζεται σταθερότητα και υπομονή.
• Θυμόμαστε ότι, για την επικοινωνία και την κατανόηση, τα λόγια δεν είναι πάντοτε απαραίτητα. Ένα αγκάλιασμα ή ένα χάδι, είναι πολύ συχνά πιο εύγλωττα από οποιαδήποτε λέξη, ιδίως εάν το παιδί νιώθει λύπη ή φόβο.
• Σεβόμαστε τις περιπτώσεις που το παιδί μας δεν είναι έτοιμο να μιλήσει για ένα θέμα. Ορίζουμε μια ημερομηνία για να το συζητήσουμε αργότερα και επανερχόμαστε στο θέμα, όπως είχαμε υποσχεθεί.
• Δίνουμε υποσχέσεις γι αυτά που μπορούμε να κάνουμε και τηρούμε την υπόσχεσή μας.
• Αποφεύγουμε τους αγώνες υπεροχής. Όταν οι γονείς και το παιδί βρίσκονται μπλεγμένοι σε ανταγωνιστική πάλη και ο καθένας προσπαθεί να υποτάξει τον άλλο, μπορεί να αναπτυχθεί ανάμεσά τους μια σχέση με έντονα εκδικητικά στοιχεία.
• Θυμόμαστε ότι όλες οι συγκρίσεις είναι βλαβερές.

Συνταγή ΓΙΑ ΝΑ χτίσουμε επικοινωνία ΜΕ ΤΑ παιδιά Μας

✔ Εκείνο Που ποτέ ΔΕΝ μπορεί ΝΑ αποτελέσει Συνταγή. Γιατί είναι πολύ ζωντανό, πηγαίο, προσωπικό, δε διδάσκεται, αλλά βιώνεται: Είναι η αγάπη.

✔ Βοηθήστε τα παιδιά σας να σας αγαπήσουν, να σας εκτιμήσουν και να σας εμπιστευτούν. Να έχετε πάντα κατά νου ότι τα παιδιά ζητούν τη ζεστασιά και την οικειότητα με τους γονείς. Επίσης πρέπει να ξέρετε ότι πάντα υπάρχουν πολλές δεύτερες ευκαιρίες, ότι η συγγνώμη είναι αμφίδρομη.

✔ Μπορείτε να κτίσετε επικοινωνία με τα παιδιά σας, αν έχετε καταφέρει να κτίσετε μια σχέση που βασίζεται στην εμπιστοσύνη και όχι στον εκφοβισμό. Πρέπει, συνεπώς, να αναθεωρήσετε πεπαλαιωμένα πρότυπα πειθαρχημένης συμπεριφοράς και να εντάξετε τη συναισθηματική αγωγή στη σχέση σας.

Θα χρειαστεί να καταβάλετε μεγάλη προσπάθεια, αλλά να είστε σίγουροι ότι, από τη στιγμή που θα αποφασίσετε να είστε παρόντες στα συναισθήματα του παιδιού σας, τότε θα βρείτε ευκαιρίες να συνδεθείτε μαζί του, σε καθημερινή βάση.

Η επικοινωνία ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά πρέπει να βασίζεται στον αυτοσεβασμό και των δύο πλευρών. Χωρίς εμπιστοσύνη και οικειότητα, χάνεται η ακρόαση, η προσοχή φθίνει και η από κοινού επίλυση των προβλημάτων καθίσταται αδύνατη. Για να πετύχουμε αυτό το έργο πρέπει να θυμόμαστε ότι όλα τα συναισθήματα επιτρέπονται, όχι όμως και όλες οι συμπεριφορές.

Κλείνω με αυτό που συχνά ακούμε στα μαθήματα της ψυχολογίας, τα 3 στοιχειώδη και αναγκαία εφόδια, που ο κάθε γονιός πρέπει να προσφέρει στο παιδί του : την ασφάλεια, την τρυφερότητα και την αναγνώριση . Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία της πραγματικής αγάπης. Αυτά θα βοηθήσουν το παιδί να πλαστεί και να δέσει ως άνθρωπος δυνατός, ανεξάρτητος, θετικός και χαρούμενος.

Πάντοτε βέβαια θα υπάρχουν δοκιμασίες, δυσκολίες, ακόμα και συμφορές, «όμως διαφορετικά αντιμετωπίζει τις ανεμοθύελλες ένα καλαμένιο καλυβάκι και διαφορετικά μια πέτρινη πυραμίδα».


paidiatros.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις