Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

«Άλικο Γράμμα»


16 Μαρτίου 1850 - Εκδίδεται το έργο του Ναθάνιελ Χόθορν, «Άλικο Γράμμα», που αναφέρεται στη μοιχεία και την προδοσία στις αμερικανικές αποικίες.

Τοποθετημένη στην τραχιά κοινωνία των Πουριτανών του 17ου αιώνα, αυτή η ιστορία μιας αθέμιτης σχέσης, που καταλήγει στη γέννηση ενός παιδιού, αποκαλύπτει το ενδιαφέρον του Χώθορν για τη σύγκρουση ανάμεσα στη δημόσια και στην ιδιωτική ζωή και τις τραγικές -πολλές φορές- συνέπειές της. Δημόσια διαπομπευμένη και εξοστρακισμένη από μια κοινωνία, που με πρόσχημα την ηθική ελέγχει κάθε στιγμή της ιδιωτικής ζωής, η Έστερ Πριν αναδεικνύεται με την εσωτερική της δύναμη ως η πρώτη αληθινή ηρωίδα του αμερικανικού μυθιστορήματος. Ο Άρθουρ Ντιμσντέιλ, παγιδευμένος στους κανόνες της πουριτανικής κοινωνίας, θάβει το πάθος του, αρνείται την Έστερ, υποκύπτει στις κοινωνικές συμβάσεις και καταστρέφει τον εαυτό του.

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=106486

Αταλάντη

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/03/Atalanth-o-mythos-ths-gynaikas-argonayth.html

Αταλάντη - Ο μύθος της γυναίκας Αργοναύτη


 
Ηρωίδα της αρχαιότητας, η πιο γρήγορη από όλους τους θνητούς και η μοναδική γυναίκα αργοναύτης. Η ιστορία της συνδέεται άλλοτε με τους αρκαδικούς κι άλλοτε με τους βοιωτικούς μύθους.
Οι δυο μύθοι έχουν τόσα κοινά χαρακτηριστικά που δεν μας επιτρέπουν να θεωρήσουμε πως υπήρχαν δυο διαφορετικές ηρωίδες με το ίδιο όνομα.
Κατά τον αρκαδικό μύθο, η Αταλάντη, ήταν κόρη του Ιασίου (ή του Σχοινέως) και της Κλυμένης. Πατρίδα της ήταν το Λύκαιον, το Μαίναλο ή η Τεγέα. Όταν γεννήθηκε η Αταλάντη, ο πατέρας της, επειδή ήθελε μόνο γιους, την εγκατέλειψε στο όρος Παρθένιο κοντά στην είσοδο μιας σπηλιάς. Στην αρχή, την Αταλάντη, την φρόντιζε μια αρκούδα (σύμβολο της Άρτεμης) και αργότερα την περιμάζεψαν κάποιοι κυνηγοί. Κοντά τους έμεινε μέχρι να μεγαλώσει κι έμαθε τα μυστικά του κυνηγιού. Όταν μεγάλωσε δεν ήθελε να παντρευτεί, ζούσε με αγνότητα και κάποτε σκότωσε με τα βέλη της τους Κένταυρους Ροίκο και Υλαίο που είχαν προσπαθήσει να τη βιάσουν.
Πήρε μέρος στο κυνήγι του Καλυδώνιου κάπρου παρά τις αντιδράσεις των συγκεντρωμένων ηρώων, οι οποίοι αρνούνταν να συμμετάσχουν σε κυνήγι που θα έπαιρνε μέρος μία γυναίκα.Ο Μελέαγρος όμως, ο γιος του βασιλιά Οινέως, του διοργανωτή της επιχείρησης, ερωτεύτηκε την ηρωίδα κι έπεισε τους υπόλοιπους ήρωες να τη δεχτούν. Μετά από έξι μέρες κυνηγιού η Αταλάντη σκότωσε μαζί με το Μελέαγρο τον κάπρο ρίχνοντας πρώτη εκείνη το θανατηφόρο βέλος στο ζώο και σύμφωνα με το έθιμο έλαβε σαν έπαθλο το κεφάλι και το δέρμα του ζώου.
Πήρε μέρος στην αργοναυτική εκστρατεία μαζί με το Μελέαγρο. Μετά το τέλος της εκστρατείας στους ταφικούς αγώνες που έγιναν προς τιμή του Πελία, η Αταλάντη νίκησε στην πάλη τον Πηλέα.
Σύμφωνα με την αρκαδική εκδοχή παντρεύτηκε τον εξαδελφό της Μελανίωνα, ο οποίος την είχε ερωτευθεί όταν την είχε συναντήσει στις περιπλανήσεις του στα δάση. Από το γάμο αυτό γεννήθηκε ο Παρθενοπαίος, τον οποίο ο Ευρυπίδης αναφέρει ως έναν από τους Επτά επί Θήβας.Σύμφωνα με το βοιωτικό μύθο γονείς της Αταλάντης ήταν ο Σχοινέας και η Κλυμένη.
Από πολύ μικρή είχε δείξει μεγάλες ικανότητες στο κυνήγι και ήταν ανίκητη στο τρέξιμο. Ζούσε στα δάση κι απέφευγε τους ανθρώπους επειδή ήθελε να μείνει πιστή στην Άρτεμη και να παραμείνει αγνή ή κατά άλλους επειδή υπήρχε κάποιος χρησμός που έλεγε πως αν παντρευόταν θα μεταμορφωνόταν σε ζώο. Ο πατέρας της δέχτηκε την απόφασή της να μην παντρευτεί υπό τον όρο ότι αν κάποιος την κέρδιζε σε αγώνα δρόμου εκείνος θα την έκανε γυναίκα του.
Η Αταλάντη, επειδή ήταν ανίκητη στο τρέξιμο, συμφώνησε, με την προϋπόθεση ότι θα είχε το δικαίωμα να σκοτώνει τους ηττημένους. Για το λόγο αυτό στις εκκινήσεις των αγώνων έδινε σε κάθε επίδοξο μνηστήρα ένα μικρό προβάδισμα. Εκείνη ακολουθούσε κρατώντας ένα δόρυ με το οποίο τρυπούσε το νεό όταν τον έφτανε. Πολλοί είχαν βρει τέτοιο θάνατο μέχρι που ο Ιππομένης ή Ιππομέδων ξεπέρασε την Αταλάντη στο τρέξιμο με τέχνασμα που του υπέδειξε η θεά Αφροδίτη. Η θεά του χάρισε τρία χρυσά μήλα από τον Κήπο των Εσπερίδων ή κατά μία άλλη παράδοση από το στεφάνι του Διονύσου.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς ο Ιππομένης έχοντας ξεκινήσει πρώτος προηγούνταν, έριχνε πίσω του από ένα χρυσό μήλο κάθε φορά που η Αταλάντη τον πλησίαζε. Εκείνη σταματούσε να το μαζέψει και καθυστερούσε, με τον τρόπο αυτό ο Ιππομένης κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα. Οι δυο νέοι παρασυρμένοι από τον έρωτα τους περιπλανιόνταν στα δάση και ενώθηκαν μέσα σε ναό αφιερωμένο στη θεά Κυβέλη ή κατ' άλλους στο Δία Καλλίνικο. Επειδή αυτό θεωρούνταν ανόσιο τιμωρήθηκαν με τη μεταμόρφωσή τους σε ζευγάρι λιονταριών.


Η γλώσσα των σκύλων

Άγιος Μόδεστος με τα ζώα



ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ!
Έκκληση απηύθυνε ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος προς το εκκλησίασμα των Ιερών Ναών της Κρήτης για την προστασία των ζώων. Σημαντικότατη και σχεδόν μοναδική είναι η συγκεκριμένη έκκληση από πλευράς της Εκκλησίας για την αγάπη και το σεβασμό που οφείλουμε στα ζώα και ειδικότερα στα ζώα συντροφιάς που ζουν κοντά στους ανθρώπους. Στην έκκληση αναφέρονται τα εξής:

"Αγαπητοί μου αδελφοί, Απευθύνομαι εις την αγάπη σας για να σας επισημάνω ένα ανθρώπινο κοινωνικό σπουδαίο θέμα. Πρόκειται για τα ζώα, κυρίως τα αδύναμα και απροστάτευτα, τα οποία γίνονται θύματα της ανθρώπινης βίας και εγκληματικότητας. Συχνά βλέπουμε ζώα, ιδίως σκύλους και άλλα, τα οποία έχομε κοντά μας, να πυροβολούνται, να δηλητηριάζονται, να βασανίζονται και να υποφέρουν από εμάς τους ανθρώπους. Είναι σαφές και ξεκάθαρο, ότι η στάση αυτή απέναντι στα ζώα αυτά, δεν τιμά ούτε όλους μας, ούτε τον τόπον μας. Τα ζώα είναι και αυτά δημιουργήματα του Θεού. Όταν ασεβούμε σ' αυτά ασεβούμε εις τον Δημιουργό μας και δίδομε κακή εικόνα για τον τόπο μας. Απευθύνω έκκληση σε όλους σας, να σεβώμαστε, να προστατεύουμε και να βοηθούμε αυτά τα δημιουργήματα του Θεού. Δεν ζητώ να τα θεοποιούμε, να τα λατρεύωμεν και να κάνωμεν υπερβολές, είναι όμως ανάγκη, χρέος και τιμή μας να τα σεβόμαστε και να τα προστατεύωμε. Σας παρακαλώ όλους να προσπαθήσωμε και να κάνωμε μια εκστρατεία όλοι μας γι αυτά. Για την ζωή, την ασφάλεια και την προστασία των. Είναι τιμή και χρέος όλων μας. Να βοηθήσωμεν όλοι. Με ευχές και πολλήν εν Κυρίω αγάπη Ο Κρήτης Ειρηναίος».

Η εκκληση αυτή έγινε μετά από επιστολή της ΜΚΟ Ζωοφόρος του Ηρακλείου Κρήτης που ζητούσε την παρέμβαση του για τις κακοποιήσεις των ζώων.

Φωτο: Άγιος Μόδεστος με τα ζώα

πηγή : http://zophoros, http://animalspress.blogspot.com/

Ο ΣΚΥΛΟΣ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΑΣ

Έρευνα: Ο σκύλος κάνει καλό στην υγεία!


Ο ΣΚΥΛΟΣ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΑΣ. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΓΙΑΤΙ
Το να έχει κανείς ένα σκύλο στην κατοχή του είναι πολύ υγιές και ταυτόχρονα αποτελεί τέλεια γυμναστική καθώς αναγκάζονται ακόμα και οι άνθρωποι που βαριούνται να κινηθούν...

Αυτό έδειξε μια νέα έρευνα του πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό "Preventive Medicine".

Οι ερευνητές από την Καλιφόρνια έδωσαν ένα ερωτηματολόγιο σε περίπου 1000 ιδιοκτήτες σκυλιών για να το συμπληρώσουν.
Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα δύο στους τρεις επιβεβαίωσαν πως "εξαναγκάστηκαν" να πραγματοποιούν περιπάτους, από την μέρα που απέκτησαν σκύλο, πράγμα που δεν έκαναν προηγουμένως.
Αναλύοντας τις απαντήσεις οι επιστήμονες κατέδειξαν πως το 64% όσων συμμετείχαν στην έρευνα περπατούσε για 186 λεπτά την εβδομάδα και κατάφερνε έτσι χωρίς να το συνειδητοποιεί, να φτάνει τα επίπεδα άσκησης που δίνονται για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.

Οι ιδιοκτήτες σκύλων που δεν έβγαζαν βόλτα τα τετράποδά τους ή που το ανέθεταν σε εταιρίες δεν είχαν καμία ωφέλεια στην ζωή τους από άποψη γυμναστικής.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες του "παγκόσμιου οργανισμού υγείας" αρκούν 30 λεπτά απλής γυμναστικής όπως το περπάτημα, για πέντε φορές την εβδομάδα, ώστε να πετύχουμε μια καλή φυσική κατάσταση, κάτι που επιτυγχάνεται από όσους έβγαζαν βόλτα τα σκυλάκια τους...

http://www.inews.gr/



ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ


ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ
 

Hippocrates rubens.jpg
Ο Ιπποκράτης (Κως 460 π.Χ. - Λάρισα 377 π.Χ. ήταν αρχαίος Έλληνας γιατρός και θεωρείται μία από τις πιο εξέχουσες προσωπικότητες στην ιστορία της ιατρικής. Αναφέρεται ως ο πατέρας της σύγχρονης ιατρικής σε αναγνώριση της συνεισφοράς του στο πεδίο της ιατρικής επιστήμης ως ο ιδρυτής της Ιπποκρατικής Ιατρικής Σχολής. 

Ο Ιπποκράτης είναι ο θεμελιωτής της ορθολογικής ιατρικής που κατόρθωσε να την απαλλάξει από τα μεταφυσικά στοιχεία, τις προλήψεις, τις προκαταλήψεις, τις δαιμονολογίες και τις δεισιδαιμονίες της εποχής. Πέτυχε το αρμονικό συνταίριασμα της ανθρωποκεντρικής επιστήμης με την ιατρική τέχνη και το φιλοσοφικό στοχασμό, ταυτίζοντας την επαγγελματική της άσκηση με τις ηθικοδεοντολογικές αρχές και τις ουμανιστικές αξίες. Το πρωτοποριακό και σε σημαντικό βαθμό προβλεπτικό του έργο επηρέασε τις περισσότερες σύγχρονες ιατροβιολογικές ειδικότητες του δυτικού κόσμου που επάξια τον ονόμασε θεμελιωτή και στυλοβάτη της Ιατρικής Επιστήμης. Ειδικότερα, πιστώνεται με την προώθηση σε μεγάλο βαθμό της συστηματικής μελέτης της κλινικής ιατρικής, συνοψίζοντας την ιατρική γνώση και συνταγογραφώντας πρακτικές για γιατρούς μέσω της Ιπποκρατικής Συλλογής (Corpus Hippocraticum) και άλλων έργων
Αν και υπάρχουν πολλές βιογραφικές πληροφορίες για τον Ιπποκράτη, οι περισσότερες είναι αναληθείς. Ο Σορανός ο Εφέσιος, Έλληνας γυναικολόγος του 2ου αιώνα μ.Χ., ήταν ο πρώτος βιογράφος του Ιπποκράτη και η πηγή των περισσότερων πληροφοριών γύρω από το πρόσωπό του. Η βιογραφία που έγραψε, με τίτλο "Ιπποκράτους γένος και βίος" φέρεται να είναι η πιο αξιόπιστη. Πληροφορίες σχετικά με τον Ιπποκράτη υπάρχουν επίσης στα γραπτά του Αριστοτέλη, τα οποία χρονολογούνται από τον 4ο αιώνα π.Χ., στο λεξικό Σούδα του 10ου αιώνα μ.Χ., καθώς και στα έργα του Ιωάννη Τζέτζη, τα οποία χρονολογούνται από τον 12ο αιώνα μ.Χ.

Ο Ιπποκράτης, Δωριεύς την καταγωγή, γεννήθηκε στην Κω το 460 π.Χ. και ανήκε στον ενδοξότατο κλάδο των Ασκληπιαδών. Σύμφωνα με την παράδοση, εκ πατρός (ιατρού Ηρακλείδη) καταγόταν από το θεό της ιατρικής Ασκληπιό και εκ μητρός (Φαιναρέτης) από τον ήρωα της Ελληνικής Μυθολογίας Ηρακλή. Ήταν προικισμένος με μεγάλη εργατικότητα και ροπή για μάθηση και σπούδασε ιατρική στο φημισμένο Ασκληπιείο της Κω. Αρχικά υπήρξε μαθητής του ίδιου του πατέρα του, κατόπιν του Ηρόδικου, του Γοργία, του ρήτορα Λεοντίνου και του Δημόκριτου του Αβδηρίτη, αν και αρκετοί ερευνητές ισχυρίζονται πως η σχέση του με τον Γοργία και το Δημόκριτο ήταν περισσότερο πνευματική και λιγότερο σχέση μαθητείας.

Αφού εκπαιδεύτηκε στην ιατρική, ο Ιπποκράτης άρχισε να ασκεί στην Κω το επάγγελμα του ιατρού. Γνωρίζοντας όμως πόσο βυθισμένοι στην άγνοια και στην πρόληψη βρίσκονταν οι άλλοι γιατροί της εποχής του, θεώρησε χρέος του να ταξιδέψει και σ’ άλλα μέρη επειδή ήθελε να συμπληρώσει τη μόρφωσή του αλλά και να διαδώσει την πίστη του στον καθαρό αέρα, στο νερό και στον ήλιο. Έτσι, πραγματοποίησε επιστημονικά ταξίδια σε πολλές περιοχές, επισκεπτόμενος τη Δήλο, τη Θάσο, τη Σκυθία, τη Θράκη και τη Σμύρνη. Η φήμη του απλώθηκε γοργά σε όλη την Ελλάδα και πέρα από τα όριά της, στην κραταιά Περσία. Λέγεται ότι ο Αρταξέρξης τον κάλεσε στην αυλή του στέλνοντας πρέσβεις με πολύτιμα δώρα, αλλά εκείνος αρνήθηκε να φύγει απ' την πατρίδα του[8]. Αν και αρχαίες πηγές αποδέχονται το γεγονός ως πραγματικό, ορισμένοι σύγχρονοι μελετητές το αμφισβητούν.

Επίσης, λέγεται πως θεράπευσε το βασιλιά των Μακεδόνων Περδίκκα και λύτρωσε τα Άβδηρα από λοιμό. Ορισμένοι ισχυρίζονται πως εκεί εξέτασε τον Δημόκριτο, ο οποίος θεωρούνταν από κάποιους ότι ήταν τρελός επειδή γέλαγε με όλα. Ο Ιπποκράτης διέγνωσε ότι απλά βρισκόταν σε χαρούμενη διάθεση και από τότε ο Δημόκριτος αποκαλούνταν "ο γελαστός φιλόσοφος".

Επιπλέον, λέγεται, ότι ο Ιπποκράτης βοήθησε τους Αργείους και τους Αθηναίους, λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα κατά της εξάπλωσης λοιμωδών νοσημάτων. Οι τελευταίοι, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης, τον μύησαν στα Ελευσίνια μυστήρια και τον ανακήρυξαν πολίτη των Αθηνών. Επίσης, του παραχώρησαν δωρεάν σίτιση στο Πρυτανείο γι' αυτόν και τους απογόνους του, αν και οι σύγχρονοι ερευνητές αμφισβητούν την ανάμειξή του σε γεγονότα της αττικής γης

Τελευταίος του σταθμός ήταν η γη των προγόνων του, η Θεσσαλία, όπου παρέμεινε ως το τέλος της ζωής του. Πέθανε στη Λάρισα το 377 π.Χ., σε ηλικία 83 ετών, και τάφηκε κάπου μεταξύ Γυρτώνος, Τυρνάβου και Λάρισας. Σύμφωνα με τον Άνθιμο Γαζή, το μνήμα του διατηρήθηκε μέχρι και το δεύτερο μ.Χ. αιώνα.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ  

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%80%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82

Ταραμοσαλάτα λευκή


ταραμοσαλάτα λευκή


Ταραμοσαλάτα λευκή και απέριττη σε 5 λεπτά



Η σημαντικότερη συμβουλή: Διαλέξτε τον καλύτερο ταραμά γιατί κάνει μεγάλη διαφορά στην γεύση. Ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, αυτός που παλιά τον ζητούσαμε ως «βασιλικό ταραμά» είναι τέλειος. Χρησιμοποιήστε κάποιο σφιχτό μπαγιάτικο ψωμί για να δώσετε τον καλύτερο τόνο στην υφή της ταραμοσαλάτας. Και προσοχή! Μην υπερβάλετε στο κρεμμύδι -καλύτερα λιγότερο παρά περισσότερο.

Αν και στη συνταγή δεν γράφεται -ως μη απαραίτητο-, στη δική μου ταραμοσαλάτα (όπως παντού σχεδόν) μπαίνει πάντα και μια καλή πρέζα λευκό πιπέρι. Το αποτέλεσμα δεν είναι έντονο, υπάρχει αυτό το κάτι στην επίγευση, αλλά γούστα είναι αυτά και ο καθένας συντονίζεται στα δικά του. Έτσι κι αλλιώς, ανάλογα με τον ταραμά που θα αγοράσετε και την τελική γεύση που προτιμάτε, θα χρειαστεί ίσως να «πειράξετε» ελαφρώς τη συνταγή. Αν το επιχειρείτε πρώτη φορά, κάντε το σιγά-σιγά, ώστε η ταραμοσαλάτα να μην σας βγει ούτε …λαδερή (πραγματικά δεν το χρειάζεται το πολύ λάδι), ούτε ξινή ούτε και αλμυρή.


Δείτε και τις σχετικές συνταγές: αφράτη ταραμοσαλάτα μους χωρίς ψωμί και αυθεντική χαβιαροσαλάτα Σμύρνης, ρεγγοσαλάτα, αυγοτάραχο.
Προετοιμασία: 5 λεπτά όλα μαζί, συν το μούσκεμα του ψωμιού. Πολύ εύκολη και γρήγορη συνταγή.
• 170 γραμ. λευκό ταραμά
• ½ λευκό κρεμμύδι ή 2 κοκκάρια καθαρισμένα (προσοχή: όχι κρεμμύδι που να είναι πολύ αψύ)
• 100 ml χυμό λεμόνι
• 120 ml ελαιόλαδο
• 3 φλιτζ. ψίχα ψωμιού ολικής ή ζυμωτό (να έχει υφή), μουσκεμένο σε νερό και στραγγισμένο καλά

Περνάτε το κρεμμύδι στο μπλέντερ να ψιλοκοπεί. Προσθέτετε τον ταραμά και λίγο -λίγο το λάδι, χτυπώντας τα να γίνουν πολτός (περίπου μισό λεπτό σε γρήγορη ταχύτητα).

Προσθέτετε την ψίχα του ψωμιού και σιγά-σιγά το υπόλοιπο λάδι και το λεμόνι, χτυπώντας και δοκιμάζοντας, ώστε να έρθει ακριβώς στην γεύση που σας αρέσει.

Σερβίρισμα: Κλασικό σε μπολάκι ή πιατάκι. Η ταραμοσαλάτα είναι τέλεια και μόνο με μια ελίτσα ον τοπ.


...απελπίζομαι!




Όταν σε σκέφτομαι, απελπίζομαι!
Δεν χρησιμοποιείς παρά 400 λέξεις τηλεοπτικής φύσεως, δεν έχεις αίσθημα δικαίου και δεν έμαθες ποτέ να ακούς. Παρεξηγείσαι εύκολα, καταλαβαίνεις δύσκολα, ποτέ δεν ορθώνεις ανάστημα.
Βρίζεις, φωνάζεις, μουντζώνεις κι έπειτα βλέπεις τηλεόραση. Κοιμάσαι, ξυπνάς, περιμένεις στην ουρά, χάνεις τη δουλειά σου, πληρώνεις φόρους, χάνεις το επίδομά σου, ξαναπληρώνεις φόρους.
Δέχεσαι να σε διαφεντεύουν τιποτένιοι γιατί τόσο καταλαβαίνεις. Τόσο υπομένεις. Τόσο ξέρεις να μετράς. Με τα ρούχα, με το αυτοκίνητο, με το “όνομα”. Ποτέ δεν έμαθες να μετράς με το μυαλό, γιατί σου λείπει. Ποτέ δεν έμαθες να μετράς με την ψυχή, γιατί σου λείπει. Ποτέ δεν έμαθες να μετράς με τη λογική, γιατί σου λείπει.
Όταν σου μιλάω, απελπίζομαι! Έχεις τη φύση του όχλου μέσα σου, της αδύναμης γυναικούλας, του κατατρεγμένου από τη μοίρα Ξανθόπουλου. Σε παραμυθιάζουν τα Μέσα. Σε καθησυχάζει το μέσο. Σε κατατρύχουν τα ιστορικά σύνδρομα. Σε εμπαίζουν οι δημαγωγοί. Δεν ήθελες ποτέ να γράφεις, ήθελες μόνο να αντιγράφεις. Δεν ήθελες ποτέ να διαβάσεις, ήθελες να κάνεις σκονάκι. Δεν ήθελες ποτέ να μάθεις, ήθελες μόνο να σε μάθουν.
Όταν σε σκέφτομαι, εξοργίζομαι! Δεν είσαι παρά ένα κατάλοιπο του παρελθόντος. Ποτέ ένα τόσο ένδοξο παρελθόν, δεν κατάντησε τόσο όνειδος. Ποτέ τέτοια πολιτισμική υπεροχή, δεν κατάντησε τόση λύπηση. Ποτέ τέτοια φιλντισένια κληρονομιά δεν κατάντησε τόσο κάλπικη!
Κάθε φορά που σε κοροϊδεύουν και χειροκροτάς, σε λυπάμαι!
Κάθε φορά που περιμένεις σε μία ουρά και κρατάς το κεφάλι σου κατεβασμένο, σε λυπάμαι!
Κάθε φορά που φιλάς κατουρημένες ποδιές για τα αυτονόητα, σε λυπάμαι!
Ήσουν ξακουστός στα πέρατα της γης και κατάντησες περίγελος. Σε γυροφέρνουν ψεύτες, οργανωμένοι καιροσκόποι και κοινοί λιμοκοντόροι! Αλλά, δεν βλέπεις τίποτα, παρά μόνο μάγισσες και φαντάσματα.

Δεν βλέπεις, δεν ακούς, δεν καταλαβαίνεις! Μόνο επαναλαμβάνεις και μιμείσαι ό,τι σου δείχνουν. Σου δείχνουν ένα αποκομμένο χωρίο από το κομμουνιστικό μανιφέστο και ηδονίζεσαι.
Σου δείχνουν ένα αποκομμένο χωρίο από το αναρχικό μανιφέστο και εκρήγνυσαι.
Σου δείχνουν ένα απομονωμένο χωρίο από εκκλησιαστικό μανιφέστο και προσκυνάς.

Σήκω που να σε πάρει ο διάολος. Σήκω και δες μόνος σου. Ψάξε, αναζήτησε, αμφισβήτησε.
Κλείσε τα μάτια και τέντωσε τα αυτιά σου. Άκου την ξύλινη γλώσσα πως αντηχεί κούφια στο μυαλό σου.

Άκου πρώτα και μετά δες...δες την αλήθεια σου στο δικό μου ψέμα.

http://pinelopi--pinelopi.blogspot.gr/2013/03/blog-post_15.html

Μην κλαίς - Σωτηρία Μπέλλου


Μην κλαίς και μη λυπάσαι που βραδιάζει
εμείς που ζήσαμε φτωχοί
του κόσμου η βροχή δε μας πειράζει
εμείς που ζούμε μοναχοί

Τα σπίτια είναι χαμηλά
σαν έρημοι στρατώνες
τα καλοκαίρια μας μικρά
κι ατέλειωτοι οι χειμώνες

Μην κλαίς και μη φοβάσαι το σκοτάδι
εμείς που ζήσαμε φτωχοί
του κόσμου η απονιά δε μας τρομάζει
θα έρθει και για μας μια Κυριακή

Τα σπίτια είναι χαμηλά
σαν έρημοι στρατώνες
τα καλοκαίρια μας μικρά
κι ατέλειωτοι οι χειμώνες

Δίσκος Λαϊκά Προάστια - Μουσική: Ηλίας Ανδριόπουλος 

Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης

...μαλακά και αφράτα...

Αποτέλεσμα εικόνας για μπισκοτα


► Τα μπισκότα σας βγαίνουν πάντα σκληρά; Μάθετε πως να το διορθώσετε

Ξεκινάτε κάθε φορά με διάθεση να φτιάξετε εκείνη την τέλεια συνταγή για μπισκότα που βρήκατε στο ίντερνετ, μόνο που στο τέλος καταλήγετε με μια παρτίδα που θυμίζει περισσότερο πέτρες παρά μπισκότα.

Τι μπορείτε να κάνετε για αυτό; Πολύ απλά, προσπαθήστε να μην βάζετε περισσότερο αλεύρι από όσο λέει η συνταγή, καθώς και να μην χτυπάτε το μείγμα για περισσότερη ώρα από όσο αναγράφεται.

Επίσης, μόλις προσθέσετε το αλεύρι στο μείγμα, ανακατέψτε το όσο λιγότερο μπορείτε. Έτσι τα μπισκότα σας θα βγαίνουν μαλακά και αφράτα όπως πρέπει.

queen.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις