Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου - 10 Απριλίου του 1826

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/h-hrwikh-eksodos-tou-mesologgiou-aprilios-tou-1826.html

Η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου - 10 Απριλίου του 1826



10 Απριλίου του 1826
Η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου
Τρία χρόνια μετά την αποτυχημένη απόπειρα κατάληψης του Μεσολογγίου από τους Κιουταχή και Ομέρ Βρυώνη, ο Σουλτάνος επανήλθε με νέο σχέδιο. Ανέθεσε και πάλι στον νικητή της Μάχης του Πέτα, Κιουταχή, να καταλάβει την πόλη, συνδυάζοντας αυτή τη φορά την επιχείρηση με την εκστρατεία του Ιμπρήμ στην Πελοπόννησο. Με μια πανίσχυρη στρατιά 20.000 ανδρών, ο Κιουταχής ξεκίνησε από τα Τρίκαλα στα τέλη Φεβρουαρίου του 1825 και στις 15 Απριλίου 1825 έφθασε προ του Μεσολογγίου.
Αμέσως άρχισε την πολιορκία της πόλεως, η οποία μπορεί να χωρισθεί σε δύο περιόδους: α) 15 Απριλίου έως 12 Δεκεμβρίου 1825 και β) 25 Δεκεμβρίου 1825 έως τις 11 Απριλίου 1826. Χωρίς σημαντική βοήθεια από τους υπόλοιπους Έλληνες, λόγω του εμφυλίου πολέμου και έχοντας να αντιμετωπίσουν υπέρτερες εχθρικές δυνάμεις, οι 12.000 ψυχές του Μεσολογγίου αντιστάθηκαν καρτερικά επί ένα χρόνο. Την οργάνωση της άμυνας ανέλαβε τριμελής επιτροπή υπό τους Ιωάννη Παπαδιαμαντόπουλο, Δημήτριο Θέμελη και Γεώργιο Καναβό.
Το φρούριο της πόλεως μετά την πρώτη πολιορκία είχε βελτιωθεί, κατόπιν των προσπαθειών του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, του Βύρωνα και του μηχανικού Μιχαήλ Κοκκίνη. Η τάφρος έγινε βαθύτερη, ο μικρός περίβολος ενισχύθηκε με πύργους και πολύγωνα προτειχίσματα, πάνω στα οποία τοποθετήθηκαν 48 τηλεβόλα και 4 βομβοβόλα.
Η νησίδα Βασιλάδι, μεταξύ της λιμνοθάλασσας και της θάλασσας, έγινε ένα είδος προκεχωρημένου οχυρού. Εκεί τοποθετήθηκαν 6 πυροβόλα και συγκεντρώθηκαν 2.000 γυναικόπαιδα για να μην επιβαρύνουν τη φρουρά της πόλης. Εντός του Μεσολογγίου υπήρχαν 10.000 άτομα, εκ των οποίων 4.000 άνδρες, άριστοι πολεμιστές από την Ήπειρο και την Αιτωλοακαρνανία και ακόμη 1.000 άνδρες, δυνάμενοι να φέρουν όπλα.
Κατά την πρώτη φάση της πολιορκίας (15 Απριλίου-12 Δεκεμβρίου 1825) το Μεσολόγγι πολιορκήθηκε μόνο από τις δυνάμεις του Κιουταχή. Οι επιθέσεις τους συντρίβονταν εύκολα ή δύσκολα από τους υπερασπιστές της πόλης. Εξάλλου, ο από θαλάσσης αποκλεισμός δεν ήταν ισχυρός και επανειλημμένως διασπάσθηκε από τον στόλο του Μιαούλη, ο οποίος ενίσχυε με πολεμοφόδια και τρόφιμα τους πολιορκούμενους.
Στις 24 Ιουλίου, 1000 ρουμελιώτες πολεμιστές υπό τον Γεώργιο Καραϊσκάκη ανάγκασαν τον Κιουταχή να αποσύρει τις δυνάμεις του στις υπώρειες του όρους Ζυγός, χαλαρώνοντας την πολιορκία του Μεσολογγίου. Αλλά και ο τουρκικός στόλος, παρενοχλούμενος από τον ελληνικό, αναγκάσθηκε να ζητήσει καταφύγιο στην αγγλοκρατούμενη Κεφαλληνία.
Στις 5 Αυγούστου ο Κίτσος Τζαβέλλας, επικεφαλής δυνάμεως Σουλιωτών πολεμιστών, εισήλθε στην πόλη, αναπτερώνοντας το ηθικό των πολιορκουμένων. Όμως, στις αρχές Νοεμβρίου, ο κοινός στόλος Τούρκων και Αιγυπτίων αποβίβασε 8.000 αιγύπτιους στρατιώτες κι ένα μήνα αργότερα κατέφθασε στην περιοχή ο Ιμπραήμ που είχε σχεδόν καταστείλει την Επανάσταση στην Πελοπόννησο. Τούρκοι, Τουρκαλβανοί και Αιγύπτιοι αριθμούσαν 25.000 άνδρες, με σύγχρονο πυροβολικό, που διοικούσαν γάλλοι αξιωματικοί. Οι Έλληνες είχαν να αντιπαρατάξουν 4.000 μαχητές.

Η συνέχεια στον σύνδεσμο πηγή

Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Δημοτικό τραγούδι)


 
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Δημοτικό τραγούδι)

Σάββατο μέρα πέρασαν από το Μεσολόγγι
την Κυριακή ήταν των Βαγιών, Σαββάτο του Λαζάρου
κι άκουσα μέσα κλάματα, δάκρυα και μοιρολόγια,
δεν έκλαιγαν τον σκοτωμό κι ούτε για τα κουφάρια,
μόν' έκλαιγαν για το ψωμί οπού 'λειψε τ' αλεύρι.
Κι ένας παπάς εχούγιαξεν από την εκκλησία.
--Παιδιά, μεγάλοι και μικροί., εδώ στον Αϊ Νικόλα,
την ύστερη μεταλαβιά ελάτε για να βρείτε.
Κι ο Μπότσαρης εχούγιαξεν από το μετερίζι:
--Ποιος είν' άξιος και γρήγορος και άξιο παλικάρι,
να πάει με γράμμα στα νησιά, στην Ύδρα και τις Σπέτσες για να μας φέρουν ζαϊρέ να διώξουμε την πείνα,
να διώξουμε τς Αράπηδες, το σκύλο το Μπραϊμη.
Πού πας, μωρέ Μπραϊμπασα, με τους παλιαραπάδες!
Εδώ το λένε Κάρλελι, το λένε Μεσολόγγι,
όπου πολεμάν οι 'Έλληνες σαν άξια παλικάρια.
στις εκκλησιές μαζώχτηκαν, όλοι μικροί μεγάλοι
κι ένας στον άλλον έλεγε κι ένας στον άλλο λέει:
--Αδέρφια, τι θα κάνουμε στο χάλι που μας βρήκε; Δυο μήνες τώρα πέρασαν, που ο ζαϊρές εσώθει, φάγαμ' ακάθαρτα σκυλιά και γάτες και ποντίκια,
το Bασιλάδι έπεσε, τα Αντελικό εχάθει,
ήρθαν και τα καράβια μας και πάλι πίσω πάνε.
Θανάσης Κότσικας φώναξε, Θανάσης Κότσικας λέει:
--Αδέρφια ας πολεμήσουμε τους Τούρκους σα λιοντάρια και το γιουρούσ' ας κάνουμε για να διαβούμε πέρα. Μπροστά θα βγούνε οι γέροι στη μέση οι γυναίκες. Εγίνηκε το τσάκισμα μες στου Μακρή την ντάπια
και το γιοφύρι εχάλασαν και τα παιδιά τα πνίξαν. Αρρωστοι μέσα μείνανε μαζί με το Δεσπότη.
Φωτιά στο κάστρο βάλανε, κανένας δεν εσώθει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Προσωποποίηση της πόλης του Μεσολογγίου
Από τοιχογραφία του Μεγάρου της Βουλής

Ό,τι αγαπώ γεννιέται αδιάκοπα - Ο ΕΛΥΤΗΣ


Ο ΕΛΥΤΗΣ

Είπα τον έρωτα την υγεία του ρόδου την αχτίδα
Που μονάχη ολόισα βρίσκει την καρδιά
Την Ελλάδα που με σιγουριά πατάει στη θάλασσα
Την Ελλάδα που με ταξιδεύει πάντοτε
Σε γυμνά χιονόδοξα βουνά.
Δίνω το χέρι στη δικαιοσύνη
Διάφανη κρήνη κορυφαία πηγή
Ο ουρανός μου είναι βαθύς κι ανάλλαχτος
Ό,τι αγαπώ γεννιέται αδιάκοπα
Ό,τι αγαπώ βρίσκεται στην αρχή του πάντα.

Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Νύχτα 9 προς 10 Απριλίου)


Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Νύχτα 9 προς 10 Απριλίου)

Εἶν᾿ ἕτοιμα στὴν ἄσπονδη πλημύρα τῶν ἁρμάτων
δρόμο νὰ σχίσουν τὰ σπαθιά, κι ἐλεύθεροι νὰ μείνουν
ἐκεῖθε μὲ τοὺς ἀδελφούς, ἐδῶθε μὲ τὸ χάρο.
Δ ΣΟΛΩΜΟΣ


ΠΙΝΑΚΑΣ Θ. Βρυζάκη: "Η Έξοδος του Μεσολογγίου
"

«Από τη Μαγεία στην Τεχνολογία"

http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathciv_1_08/04/2013_492437

Παρουσίαση για τη μετάβαση «Από τη Μαγεία στην Τεχνολογία"
Στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με εισηγητή τον επίκουρο καθηγητή Γιώργο Στείρη. 


Mε την παρουσίαση του θέματος: «Από τη μαγεία στην τεχνολογία: Το ταξίδι της μεσαιωνικής και αναγεννησιακής επιστήμης αλλιώς» και εισηγητή τον Γιώργο Στείρη, την Πέμπτη 18 Απριλίου και ώρα 19:00, συνεχίζεται η σειρά συναντήσεων «Διασταυρώσεις», από τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου (Λεωφ. Συγγρού 387, 175 64 Π. Φάληρο, είσοδος από οδό Πεντέλης 11).Η μαγεία χρησιμοποιήθηκε στη διάρκεια του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης ως εναλλακτικός τρόπος μελέτης της φύσης. Μέσω αυτής οι άνθρωποι επιχείρησαν να αποκαλύψουν εκείνα τα μυστικά της, τα οποία δεν προσφέρονταν στην εμπειρία. Μια τόσο βαθιά γνώση δεν έπρεπε να περιέλθει σε αμύητους και απαίδευτους ανθρώπους, ώστε να μην χρησιμοποιηθεί δυσμενώς τόσο για την ίδια τη φύση όσο και για την ανθρωπότητα.
Ο Γιώργος Στείρης είναι επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας των Μέσων Χρόνων και της Αναγέννησης στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διδάξει επίσης στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (2003-2007), στο ΕΑΠ (2006-σήμερα) και στο PAIDEIA Hellenic Studies Program, UCONN (2008). Έχει δημοσιεύσει 4 μονογραφίες και πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχει επιμεληθεί 2 συλλογικούς τόμους και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε περισσότερα από 20 διεθνή συνέδρια.
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη, απαραίτητη είναι όμως η κράτηση θέσης στα τηλέφωνα της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Ευγενίδου: 210 9469631 και 632 (Δευτέρα έως Πέμπτη: 8.30-20.00, Παρασκευή και Σάββατο: 8.30-15.30).
Σημειώνεται ότι οι χώροι του Ιδρύματος Ευγενίδου είναι προσβάσιμοι σε ανθρώπους με κινητική αναπηρία, ενώ υπάρχει η δυνατότητα διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα κατόπιν έγκαιρης επικοινωνίας με γραπτό μήνυμα στο τηλέφωνο 6936 177143 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: lib@eugenfound.edu.gr

Μια περίτεχνη ένωση...

Δύο κομματάκια σοκολάτα


Δύο κομματάκια σοκολάτα την ημέρα προσφερούν 1 χρόνο ζωής!

Δύο κομματάκια καλής ποιότητας μαύρη σοκολάτα περιέχουν σχεδόν τετραπλάσια ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών απ’ ό,τι ένα δαμάσκηνο ή μια χούφτα λαχανάκια Βρυξελλών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αυτά τα δύο κομματάκια την ημέρα μπορεί να μας χαρίσουν έναν έξτρα χρόνο ζωής – και μάλιστα καλής ποιότητας, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ντέιλι Μέιλ», οι νεώτερες μελέτες για τα οφέλη στην υγεία από τις σοκολάτες με τουλάχιστον 70% περιεκτικότητα σε κακάο δείχνουν τα εξής:

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Αμπερντήν δείχνει ότι οι φλαβανόλες, μια μορφή αντιοξειδωτικών ουσιών της σοκολάτας με υψηλή περιεκτικότητα σε κακαομάζα, εμποδίζει την ενεργοποίηση των αιμοπεταλίων στο αίμα, προφυλάσσοντας έτσι από τις θρομβώσεις.

Επιπλέον, μία άλλη μελέτη που διεξήχθη στο Ντύσελντορφ της Γερμανίας και το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Ντέιβις έδειξε ότι η κατανάλωση φλαβανολών μπορεί ακόμα και να αντιστρέψει κάποιες από τις βλάβες που προκαλεί το κάπνισμα στις αρτηρίες.

Πέρυσι, εξάλλου, ο καθηγητής Καρλ Κιν από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, ανακοίνωσε ότι λίγη μαύρη σοκολάτα την ημέρα μπορεί να ασκήσει αντιθρομβωτική δράση εφάμιλλη με αυτή του ακετυλοσαλικυλικού οξέος.

Η σοκολάτα αποτελεί μια από τις πλουσιότερες πηγές μαγνησίου, ενός ιχνοστοιχείου απαραίτητου για την υγεία του εγκεφάλου, σύμφωνα με την επιθεώρηση «Journalof MedicinalFood», όπως δημοσιεύει η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ.

Μελέτη του Πανεπιστημίου Κορνέλ, στη Νέα Υόρκη, έδειξε επίσης ότι περιέχει μια αντιοξειδωτική ουσία που λέγεται επικατεχίνη και η οποία μπορεί να προστατεύει από τις αμυλοειδείς πλάκες που προκαλούν νόσο του Άλτσχαϊμερ και άλλες ασθένειες του εγκεφάλου.

Άλλη μελέτη, στο Πανεπιστήμιο WheelingJesuitτης Δυτικής Βιρτζίνια, έδειξε ότι η σοκολάτα μπορεί να βελτιώνει τη μνήμη, την προσοχή, τον χρόνο αντίδρασης και τις ικανότητες επιλύσεως προβλημάτων, αυξάνοντας την ροή αίματος στον εγκέφαλο.
Ιαπωνική μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι στην «Βρετανική Επιθεώρηση Καρκίνου» έδειξε ότι οι φαινολικές ενώσεις που εκ φύσεως υπάρχουν στην σοκολάτα, διεγείρουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Μια άλλη μελέτη του 2009, που πραγματοποιήθηκε από την Εταιρεία Μελέτης του Καρκίνου της Χαβάι, έδειξε ότι ένα άλλο χαρακτηριστικό συστατικό της σοκολάτας, οι προκυανιδίνες, παρέχουν το ίδιο όφελος.

Σαράντα γραμμάρια μαύρη σοκολάτα την ημέρα επί δύο εβδομάδες μείωσαν τις ορμόνες του στρες σε ομάδα εθελοντών με μέτριο έως έντονο άγχος, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στην «Επιθεώρηση Πρωτεομικής Έρευνας» την οποία εκδίδει η Αμερικανική Χημική Εταιρεία.

Μελέτη σχεδόν 8.000 αποφοίτων του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, η οποία διήρκησε περισσότερα από 18 χρόνια, αποκάλυψε ότι όσοι έτρωγαν σοκολάτα ζούσαν σχεδόν έναν χρόνο περισσότερο απ’ ό,τι όσοι δεν έτρωγαν.

Τα άσχημα νέα είναι πως όλοι ήταν άντρες – και πολλοί εικάζουν ότι μερικά τουλάχιστον οφέλη της σοκολάτας είναι πιο έντονα στους άντρες απ’ ό,τι στις γυναίκες, για λόγους τους οποίους ουδείς προς το παρόν γνωρίζει.

ofono.gr

ΤΥΡΟΨΩΜΟ


ΤΥΡΟΨΩΜΟ

ΥΛΙΚΑ
Αλευρι κιτρινο 1500γρ
Αλευρι Δυνατο 1500γρ
Αλατι 1,5% 45γρ
Μαγια 3% 90γρ
Νερο 65% 1950γρ
Φυτικο Βουτυρο 150γρ
Τυρι Φετα 450γρ
Ζαχαρη 100γρ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Ζυμωνουμε ολα τα υλικα μαζι εκτος απο την φετα
για 4λ στην αργη ταχυτητα και αφου δουμε οτι εχει
ζυμωθει προσθετουμε την φετα σε κομματια και
ζυμωνουμε για 3λ ακομα παλι στην αργη ταχυτητα.
Μολις τελειωσουμε το ζυμωμα αφηνουμε να γινει
για 20λ και στην συνεχεια κοβουμε σε κομματια
και βαρος που θελουμε. Πλαθουμε με λαδομενα
χερια σε μπαλακια η οτι αλλο σχημα θελουμε και
τοποθετουμε σε λαμαρινα με αντικολητικο χαρτι.
Ψηνουμε στους 200β για 20λ περιπου.
Καλη σας επιτυχια!!!!!

Πως ανακουφιζόμαστε από την οσφυαλγία;


Πως ανακουφιζόμαστε από την οσφυαλγία;
Σας έχει πιάσει ποτέ ένας δυνατός πόνος στη μέση, σαν να “κλειδώνουν” τα κόκαλα σας; Πονάτε πολύ και σχεδόν ο πόνος φτάνει μέχρι τα πόδια σας; Γνωρίζετε τι είναι η οσφυαλγία και πως προκαλείται; Τι μπορούμε να κάνουμε εάν μας πιάσει; Στο επιστημονικό άρθρο που θα διαβάσετε θα ενημερωθείτε πλήρως για την πάθηση αυτή που χτυπάει στη μέση.

Του Ιωάννη Κωνσταντινίδη
Χειρουργού Ορθοπαιδικού
Ιατρική πράξη Βελονισμού

Ως οσφυαλγία χαρακτηρίζεται κάθε πόνος στην οσφύ (μέση), ανεξάρτητα από την αιτία που τον προκαλεί. Πολλές φορές ο πόνος επεκτείνεται στο γλουτό και στους μηρούς, αλλά ποτέ κάτω από το γόνατο.

Συχνά η οσφυαλγία συνοδεύεται από ισχιαλγία, δηλαδή επέκταση του πόνου κατά μήκος του μηρού και της κνήμης και πολλές φορές μέχρι και τα δάκτυλα του ποδιού.

Η οσφυαλγία είναι μία επώδυνη κατάσταση την οποία τη συναντάμε σχεδόν αποκλειστικά στο ανθρώπινο είδος και θεωρείται «παρενέργεια» ή «φυσικό επακόλουθο μειονέκτημα» της όρθιας στάσης μας καθώς από τετράποδα όντα εξελιχθήκαμε σε δίποδα.

Σύμφωνα με έρευνες, το 80% του γενικού πληθυσμού θα έχει έστω μία κρίση οσφυαλγίας κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Επίσης σύμφωνα με άλλες έρευνες, η οσφυαλγία αποτελεί την ποιο συχνή πάθηση, μετά το κοινό κρυολόγημα, που προκαλεί απώλεια εργατοωρών. Τέλος έχει υπολογιστεί πως στις Η.Π.Α. το κόστος από την απώλεια εργατοωρών, της φαρμακευτικής αγωγής, της νοσηλείας και της θεραπείας, φτάνει τα 24 δις δολάρια ετησίως.

Τα αίτια της οσφυαλγίας είναι πολλά (πίνακας 1) και επειδή μερικές φορές υποκρύπτουν σοβαρά παθολογικά προβλήματα, θα πρέπει κάθε ασθενής με πόνο στη μέση να προσέρχεται στον ορθοπαιδικό ιατρό για κλινική και εργαστηριακή εξέταση (απλές ακτινογραφίες, ηλεκτρομυογράφημα των κάτω άκρων, μαγνητική τομογραφία κ.α.).

Η θεραπεία της οσφυαλγίας περιλαμβάνει:
- φαρμακευτική αγωγή (αναλγητικά, μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη και μυοχαλαρωτικά φάρμακα)
- κατάκλιση – ανάπαυση
- τοπική εφαρμογή θερμών επιθεμάτων
- ιατρικό βελονισμό (προσοχή: ο βελονισμός αποτελεί ιατρική πράξη και σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία απαγορεύεται η άσκηση του από φυσικοθεραπευτές και γενικά από μη ιατρούς)
- φυσικοθεραπεία
- χειρουργική επέμβαση (εφόσον αποτύχει η συντηρητική αγωγή και ο ιατρικός βελονισμός και η οσφυαλγία επιμένει για 2-3 μήνες ή εμφανιστεί νευρολογική συμπτωματολογία ή μυϊκή αδυναμία των κάτω άκρων)
Πρόληψη:
- φυσική άσκηση (ειδικότερα ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών της μέσης, κοιλιακοί και ραχιαίοι)
Προσοχή: δε γυμναζόμαστε όταν πονάμε άρα όχι κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά την κρίση οσφυαλγίας
- διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους
- διατήρηση σωστής στάσης του σώματος, όταν καθόμαστε, εργαζόμαστε ή οδηγούμε (προσοχή στην καρέκλα του γραφείου σας, πρέπει να στηρίζει τη μέση)
- λιγότερο άγχος
- διακοπή καπνίσματος
- σωστή τεχνική άρσης βάρους (γόνατα σε κάμψη και ο κορμός ίσιος)
Προσοχή: Πάντα να σκέφτεστε πριν σηκώσετε κάτι, να μην υπερεκτιμάτε τη δύναμή σας, να στέκεστε κοντά στο αντικείμενο που θέλετε να σηκώσετε και να μεταφέρετε το αντικείμενο και με τα δύο χέρια
- ορθοπαιδικά στρώματα για καλό και «ανατομικό» ύπνο
- αποφύγετε τις έντονες περιστροφές της μέσης
- σπρώχνετε ή τραβάτε ένα αντικείμενο αντί να το σηκώνετε
- όταν εργάζεστε σε χαμηλό επίπεδο να μην σκύβετε, αλλά να γονατίζετε
- αποφύγετε τα ψηλά τακούνια
- αποφύγετε ανεμιστήρες και κλιματιστικά
- αποφύγετε να σκύβετε ή να τεντώνεστε για να απλώσετε ρούχα.

Ως ισχιαλγία χαρακτηρίζεται ο πόνος που επεκτείνεται από το ισχίο (γλουτό), κατά μήκος του μηρού και της κνήμης και συχνά έως και τα δάκτυλα του ποδιού.

Σχεδόν κατά αποκλειστικότητα, οφείλεται σε πίεση μιας νευρικής ρίζας του ισχιακού νεύρου συνέπεια κήλης μεσοσπονδυλίου δίσκου στην Ο.Μ.Σ.Σ.. Πολλές φορές ο πόνος συνοδεύεται και με μούδιασμα ή μυϊκή αδυναμία των κάτω άκρων.

Θεραπεία:
- φαρμακευτική αγωγή
- κατάκλιση
- ιατρικός βελονισμός
- χειρουργική επέμβαση

Κωνσταντινιδης Ιωαννης
Χειρουργος Ορθοπαιδικος
Ιατρική πράξη Βελονισμού

drikfn@otenet.gr
orthopaidikos.info

Το διατροφικό μυστικό των Αρχαίων Ελλήνων

http://www.awakengr.com/2013/01/1_6.html#ixzz2PoHq243H

Ζειά - Ζέα Για να μάθετε λίγα περί ΖΕΙΑΣ και του ρόλου του ΕΘΝΑΡΧΗ Νο 1! Το διατροφικό μυστικό των Αρχαίων Ελλήνων

 
Το αρχαιότερο ίσως δημητριακό και βασικό συστατικό της διατροφής των αρχαίων. Η Ζέα (Triticum dicoccum) είναι ένα από τα αρχαιότερα δημητριακά που είναι γνωστά στον άνθρωπο. Δείγματά του έχουν βρεθεί σε ανασκαφές προϊστορικών οικισμών σε όλο τον ελλαδικό χώρο με παλαιότερο που χρονολογείται 12.000 χρόνια π.χ. Ήταν ένα από τα πρώτα δημητριακά που “εξημέρωσε” ο άνθρωπος και βασικό καλλιεργήσιμο είδος της πρώιμης γεωργίας. Αναφορά στην καλλιέργεια αυτού του δημητριακού στην Λακωνική πεδιάδα κάνει και ο Όμηρος λέγοντας: “πυροί τε ζειαί τ’ ήδ’ εύρυφανές κρί λευκόν”. 
 
Ο Ηρόδοτος (5ος αι. π.Χ.)... αναφέρει ότι παρασκεύαζαν ψωμί αποκλειστικά από ζέα και περιφρονούσαν το σιτάρι και το κριθάρι. Ο Θεόφραστος (4ος αι. π.Χ.) διακρίνει σαφώς τη ζέα χαρακτηρίζοντας την ως το πλέον αποδοτικότερο μεταξύ πολλών άλλων δημητριακών. Σύμφωνα, με τον Πλίνιο τον Πρεσβύτερο και τον Διονύσιο τον Αλικαρνασσέα, η ζειά είχε καλλιεργηθεί αποκλειστικά ως το μοναδικό δημητριακό στην αρχή της ιστορίας και αυτό αποδεικνύεται και από τη χρησιμοποίηση της σε όλες τις θρησκευτικές τελετές. .
Η θρεπτική του αξία είναι αδιαμφισβήτητη, άλλωστε δεν είναι τυχαίο που η ετυμολογία της λέξης “ζείδωρος” (αυτός που δωρίζει ζωή) προέρχεται από αυτό το δημητριακό. Μετά από μακρόχρονη λησμονιά, οι νεότεροι επιστήμονες το “ανακάλυψαν” ξανά και κυρίως μετά τις έρευνες του Άγγλου Allen. Οι έρευνες αυτές έδειξαν ότι η Ζέα περιέχει 40% περισσότερο μαγνήσιο από τα άλλα δημητριακά. Το συστατικό αυτό βοηθά στην αντιμετώπιση των κραμπών που εμφανίζονται συνήθως μετά από πολύωρη πορεία. Το μαγνήσιο επιπλέον ενεργοποιεί τις ενζυματικές διαδικασίες του μεταβολισμού. Περιέχει δε υψηλά ποσοστά του αμινοξέος λυσίνη που καθιστά τα ζυμαρικά που παράγονται από τη Ζέα, ιδιαίτερα εύπεπτα. Αυτό άλλωστε είναι και το κύριο ζητούμενο της “βελτίωσης” των σιτηρών.
Όμάδα επιστημόνων έφθασε εις τήν Θεσσαλονίκην, όπου εύρισκες τότε ανθρώπους άπό όλες τις φυλές. Ήρεύνησε προσεκτικά και έδημοσίευσε τό 1922 τό πρώτο σύγγραμμα διά τις ομάδες αίματος και τις ιδιαιτερότητες εκάστης. Οί Έλληνες είναι κατά πλειοψηφία “0″ ομάδος και οί υπόλοιποι “Α” ομάδος, .Αρχάς του 1923 στέλνουν εις τήν Θεσσαλονίκη ένα ζευγάρι ιατρών διά νά εξετάσει τήν διατροφήν τών Ελλήνων, επηρεασμένων άπό τόν Ιπποκράτη, ό όποιος έλεγε εις τους ασθενείς “φάρμακο σου είναι ή τροφή σου”. Άρα αυτοί έσκέφθησαν, έχει καθιερώσει εις τόν Έλληνα υγιεινή διατροφή, ποια είναι όμως ή βασική τροφή; Οί ερευνηταί κατέληξαν, σύντομα, ότι βασική τροφή τών Ελλήνων είναι τό ψωμί. Τό ψωμί όμως τών Ελλήνων ήταν από Ζειά και όχι άπό σιτάρι.
 
Είς τά χημικά εργαστήρια συνέκριναν αλεύρι άπό Ζειά και Σιτάρι καί μέχρι τό 1926 διαπιστώνουν ότι :
Είς τόν εγκέφαλο του ανθρώπου υπάρχει ένας αδένας μεγέθους διδράχμου τόν όποιον ονόμασαν “Αμυγδαλή” ή “Αμύγδαλα”. Αυτός ό άδήν δημιουργεί τήν μνήμην καί τήν φαντασίαν είς τους ανθρώπους με300 διαφορετικές πρωτεΐνες (Αμινοξέα). Αυτές οί πρωτεΐνες διά νά συνδεθούν μεταξύ των καί νά δημιουργήσουν τά συμπλέγματα της μνήμης καί νά διατηρηθούν αυτά είς τόν χρόνον, χρειάζονται μίαν δύναμιν, διά νά κολλήσουν Αυτήν τήν κόλλα τήν προσφέρουν οί τροφές μας καί τήν ονομάζουμε πρωτεΐνη στηρίξεως, πού σημαίνει συγκόλλησις καί σταθεροποίησις τής μνήμης. Τό ψωμί πού τρώμε άπό τό Σιτάρι έχει τελείως διαφορετικές πρωτεΐνες στηρίξεως άπό τό ψωμί άπό τη Ζειά.Εδώ ακριβώς έγκειται καί ή διαφορά τους. Είς τό Σιτάρι υπάρχει άφθονη ή γλουτένη. Ή γλουτένη είναι μία ισχυρή κόλλα καί χρησιμοποιείται ώς φυσική κόλλα ύπό τών ανθρώπων στην καθημερινή ζωή των. Ή γλουτένη όμως ώς πρωτείνη – στηρίξεως- (συγκόλλησις) τών πρωτεϊνών του εγκεφάλου διά τήν δημιουργίαν τής μνήμης είναι καλή μέν, διότι δημιουργεί ίσχυράν μνήμην, αλλά περιορισμένην, διότι συγκολλά περισσότερες πρωτεΐνες των απαιτουμένων και περιορίζει τό απόθεμα αυτών. Αποτέλεσμα είναι να περιορίζει την μνήμην εις πολύ λίγες εικόνες. Έτσι καταστρέφει τήν φαντασίαν και τό δημιουργικό πνεύμα. Είναι δε εγκληματική,διότι έμμεσα καταστρέφει τήν ύγείαν και τό πνεύμα, τήν πρόοδον και τον πολιτισμόν του ανθρώπου. Ή γλουτένη του σιταριού καταστρέφει τήν ύγείαν, τό πνεύμα, τήν μεγαλοφυίαν, τον πολιτισμόν της άνθρωπότητος, διότι ώς ισχυρή κόλλα έπικολλάται εις τά τοιχώματα όλων τών αγγείων πού διέρχεται,πεπτικούς σωλήνες, έντερα, φλέβες, αρτηρίες κ.λπ. Ένεκα τούτου παρακωλύει τήν σωστήν πέψιν, κενώσεις και κυκλοφοριαν του αίματος, μέ τις αντίστοιχες επιβαρύνσεις είς τήν ύγείαν.
Επομένως ή γλουτένη του σιταριού είναι καί ή τροχοπέδη τής εξελίξεως καί του πολιτισμού. διότι αγωνίζεται και θυσιάζεται δια αξίες πού του ενέπνευσαν τά οργανωμένα συμφέροντα και όχι ή φύσις.Αντίθετα ή πρωτεΐνη στηρίξεως της Ζειά (πληθυντικός Ζειαΐ) διασπάται από τά ένζυμα και αφομοιώνεται σάν καλή τροφή άπό τόν οργανισμό.
 
Αυτό τό χαρακτηριστικό της την κάνει πολύτιμη εις τόν ανθρώπινο οργανισμό. Διότι ενώ χρησιμεύει ώς πρωτεΐνη “στηρίξεως” (συγκόλλησις – σταθεροποίησις) εις τις πρωτείνες μνήμης του εγκεφάλου, δεν μπλοκάρει αυτόν, δέν δημιουργεί σταθερές και άναλοίωτες ενώσεις σάν βαρύδια στον έγκέφαλον, ώς ή γλουτένη του σιταριού, και αφήνει τόν εγκέφαλο νά λειτουργή ελεύθερα νά συλλαμβάνη, νά σκέπτεται νέες ιδέες, δοξασίες, νά δημιουργεί όνειρα, φαντασία, επιστήμη, κ.λπ. Οί αρχαίοι Έλληνες τό εγνώριζαν πολύ καλά αυτό, δι’ αυτό εκτρέφοντο μόνο μέ Ζειά, εγνώριζαν ότι ή Ζειά τρέφει τό πνεύμα. Αυτό μας τό λέει ό Αισχύλος εις τό ύμνον του προς τήν Δήμητρα:
“Δήμητερ ή θρέψασα τήν έμήν φρένα είναι με άξιον τών σων μυστηρίων”(Αισχύλος)
Επίσης δέν φράσσει τά αγγεία πού διέρχεται, φλέβες, αρτηρίες, κ.λπ. Δέν παρουσιάζει τις πολλές ασθένειες πού παρουσιάζει ή γλουτένη.Έπί πλέον ή Ζειά περιέχει άφθονα βιταμίνη Ο και πολλά ιχνοστοιχεία πού χρειάζεται ό οργανισμός μας, συν τό άμινοξύ “Λυσίνη” τό πολυτιμότατοσυστατικον δια τόν οργανισμό μας, πού σήμερα οί άνθρωποι τό αγοράζουμε πανάκριβα ώς συμπλήρωμα τής διατροφής μας, ένώ θά τό είχαμε άπό τό ψωμί της Ζειάς δωρεάν.

Η Ζειά: 1. Βοηθάει στην άπορρόφησιν τών θρεπτικών συστατικών (ca, mg) κ.ά. 2. Καταστέλλει τις φλεγμονές πού χρονίζουν στον οργανισμό καί καταστρέφουν τα υγιή κύτταρα. 3. Καταστέλλει τα ένζυμα του καρκινικού κυττάρου (εμποδίζει τήν ανάπτυξιν και μετάστασιν του καρκίνου). 4.Περιέχει τό βασικό αμινοξύ Λυσίνη (Lycin) πού ενισχύει τό ανοσοποιητικό σύστημα και είναι τό βασικό στοιχείο στην βιοχημική λειτουργία του εγκεφάλου.
Έκτος των ανωτέρω τά άρτοπαρασκευάσματα άπό αλεύρι Ζειάς είναι εύγεστα καί άσυγκρίτως νοστιμότερα άπό τά αντίστοιχα μέ αλεύρι σιταριού. Έάν δέ φάτε ψωμί ή μακαρόνια άπό Ζειά θά ερωτήσετε, τον κρέμασαν οι Έλληνες αυτόν που τους έστέρησε αυτήν τήν ασύγκριτη άπόλαυσιν ;
Νομίζω πώς όλα αυτά δέν θά ήσαν αρκετά νά τυφλώσουν τον λαό μας καίδέν θά έπετύγχανον, έάν δέν υπήρχε τό ακαλλιέργητο, τό πρωτόγονο ΕΓΩ του, τό όποιο αντιδρά σκληρά καί δέν δέχεται τό αντίθετο, όσο καθαρά καί άν αποδείξης τήν πλάνην του. Ερευνώντας ή επιτροπή, πού αναφέραμε πιό πάνω, τό διαιτολόγιο τών αρχαίων Ελλήνων έμεινε έκπληκτος.Οί αρχαίοι δέν έτρωγαν ψωμί άπό σιτάρι. Τό σιτάρι τό είχαν ώς τροφή τών ζώων καί τό oνομαζαν πυρρό. Έτρωγαν μόνον ψωμί άπό Ζειά ή Κριθάρι, έν ανάγκη ανάμεικτο με Ζειά. Ό Μέγας Αλέξανδρος έτρεφε την στρατιάν του μόνο μέ Ζειά, διά νά είναι οι άνδρες του υγιείς και πνευματικά ανεπτυγμένοι. Μόλις οι κοσμοκράτορες έδιάβασαν αυτήν τήν έκθεσιν τής επιτροπής, δίδουν εντολή το 1928 νά σταματήσει αμέσως ή καλλιέργεια Ζειά στην Ελλάδα, και μόνον στην Ελλάδα ! Οπότε βλέπουμε τόν Βενιζέλο νά έπιστρέφη στην Ελλάδα μετά άπό 8 χρόνια αυτοεξορίας του, και νά ορμά σάν κατά τής Ζειάς.
 
Μέσα σέ 60 χρόνια μόνον ήλλοίωσαν τήν πνευματικήν ύπεροχήν του σκέπτεσθαι τών Ελλήνων, τους έκαναν αδιάφορους, άβουλους, μέ μετρίαν αντίληψιν και φιλάσθενους. Όλα τά ανωτέρω περί Ζειά, γλουτένης καί σωστής διατροφής μέ λεπτομέρειες καί τάς παραμέτρους όλων αυτών καί τήν ύγιεινήν θά τά βρήτε είς τά εμπνευσμένα καί καλομελετημένα βιβλία “Τό Όλον” καί τό «ΌΛ-ΟΝ» Ένα βιβλίο γιά τήν “ΊΑΣΗ”, του πρωτοποριακού μελετητή Μιχάλη Γρηγορίου. Είπαν εις τόν λαό ότι ή Ζειά είναι ζωοτροφή, δι’ αυτό τά λεξικά την γράφουν έκτοτε ζωοτροφή και ότι είναι βλαβερή στην υγεία.
 
Αυτό τό πρόβαλαν έντονα τά ΜΜΕ. Όλοι οί Έλληνες εγκατέλειψαν τήν Ζειά μόνον ένας άπό όλους κράτησε σπόρο Ζειάς. Καί σήμερα 2010 καλλιεργεί Ζειά μόνον ένας ό Γ.Α.(*) είς ένα χωριό καί κατασκευάζει μακαρόνια άπό αλεύρι Ζειάς, τά όποια είναι υπερβολικά νοστιμώτερα άπό τά μακαρόνια του σίτου. Τήν έπιθεσίν του κατά τής Ζειάς ό “εθνάρχης” ολοκλήρωσε μέ τήν αθρόα εισαγωγήν αλεύρων σίτου ύπό τών φίλων του. Οί φίλοι του έγιναν πάμπλουτοι καί έξέσπασε τότε τό μέγα διά τήν έποχήν και γνωστό ώς“Σκάνδαλο τών αλεύρων”. Καί δέν ήρκέσθη μόνον είς τήν έξαφάνισιν του σπόρου ό “εθνάρχης” μας, επέτυχε νά σβήση τήν Ζειά από τήν μνήμην καί τήν γλώσσαν τών Ελλήνων.
 
Αποδείξεις: Εσείς έγνωρίζατε τήν λέξιν Ζειά πριν λίγα χρόνια, όταν ήρχισε νά προβάλεται άπό εμάς στά κανάλια; Εύρήκατε τήν λέξιν σέ λεξικό πού συντάχθηκε μετά τό 1930; Δεν θά τήν εύρητε, μήν ψάχνετε. Μόνον εις τυχόν ανατυπωθέντα παλαιά λεξικά θά τήν εύρητε, ή εις τό των Άγγλων “LINDELL & SCΟΤΤ”, τό όποιον δέν τήν εξηγεί σωστά. Εις τό “ΗΛΙΟΣ” πού είναι πιο ενήμερο και σοβαρό λεξικό γράφει:
Ζειά ή Ζέα… τήν Ζέαν τήν μάϊδα πού είναι ό γνωστός αραβόσιτος και κοινώς αραποσίτι”. Αραβόσιτος όμως είναι κοινώς τό Καλαμπόκι.
Ή Ζειά όμως ώς φυτό είναι κάτι σάν σιτάρι και κριθάρι, δέν έχει καμμία σχέσιν στην όψιν μέ τό καλαμπόκι, άλλα και τό σπυρί του είναι ώς του σιταριού πιό πεπλατυσμένο καί χονδρό.
Ή Ζειά μέ τον Σΐτον είναι όπως ή Νερατζιά μέ τήν Πορτοκαλιά. Καί τό νεράτζι μέ τό πορτοκάλι, ένώ έξωτερικώς είναι όμοια, εις τήν πραγματικότητα έχουν μεγάλες διαφορές εις τά συστατικά των.
Εκεί όμως πού έμεινα εμβρόντητος είναι όταν διάβασα τήν “Οδύσσεια” ραψωδία δ (4)-603-604, τό αρχαίο:“Ω έν μέν λωτός πολύς, έν δέ κύπειρον πυροί τε ζειαί τε ίδ’ εύρυφυές κρίλευκον”. Τό δημητριακό Ζειά η φύσις τό έδώρισε είς τους λαούς του Αιγαίου, γι αυτό ευδοκιμεί σε θερμά κλίματα
 
Τό σιτάρι ήτο φυσικό δημητριακό τών βορείων περιοχών. Οί Έλληνες τό έφεραν είς τήν Ελλάδα καί τό έκαλλιέργησαν ώς ζωοτροφή, αρκετά χρόνια πρό του Τρωικού Πολέμου, όταν ήρχισαν τό εμπόριο μέ τις βορείως του Ευξείνου Πόντου χώρες. Οι Βόρειοι λαοί αντί χρημάτων, που δέν είχαν, έπλήρωναν τα είδη πού ήγόραζαν άπό τους Έλληνας έμπορους μέ σιτάρι και έτσι ήλθε εις την Ελλάδα τό σιτάρι. 
 
“ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΑΤΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ”
(ύμνοι Όρφέως, Ομηρικά έπη, Μύθοι), διαβάζουμε :
«Ή πόλη τών Αθηνών ονομαζόταν και Ζείδωρος, διότι έπί του εδάφους της έκαλλιεργειτο έκτος άπό τήν έλαία και τό δημητριακό ζειά. Τό ζειά μέ τό ζήτα δηλώνει ζωή, μέ τό εψιλον γιώτα τήν μακρά πορεία και μέ τό άλφα που είναι τό πρώτο στοιχείο τό άριστον, τήν παρουσία του Αιθέρα (τό στοιχείο πού βρίσκεται παντού και δομεί τά πάντα είναι ό Αιθέρας), άρα ζειά σημαίνει μακροζωία».
Τήν Ζειά διεκινείτο άπό ένα λιμάνι του Πειραιώς που έξ αυτής έλαβε τό όνομα και μέχρι σήμερα τό λιμάνιονομάζεται Ζέα. Αυτήν τήν σύγχυσιν έκαλλιέργησαν οι φιλέλληνες… διά νά ξεχά¬σουμε τήν Ζειά.

Γ. Γ. ΑΫΦΑΝΤΗΣ «Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ» ΣΣ. 443-451

ΠΗΓΗ: http://lithosfotos.blogspot.gr/
http://diogeneis.blogspot.gr/

Πηγή: http://www.awakengr.com/2013/01/1_6.html#ixzz2Q4RLWlWJ
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike

Δημοφιλείς αναρτήσεις