Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Βουτήματα κορνέ με στέβια

Βουτήματα κορνέ με στέβια

Υλικά
Αλεύρι μαλακό 970 γρ.
Βούτυρο 635 γρ.
Στέβια 40 γρ.
Γάλα 220 γρ.
Αβγά 5 τμχ
Βανίλια
 

Εκτέλεση
Χτυπάμε στο μίξερ το βούτυρο με τη στέβια και σιγά σιγά ρίχνουμε τα αβγά και το γάλα. Όταν το μείγμα αφρατέψει, προσθέτουμε τη βανίλια και ανακατεύουμε με το αλεύρι ελαφρά. Βάζουμε το μείγμα σε κορνέ και φτιάγουμε τα βουτήματα. Τοποθετούμε σε λαμαρίνα και ψήνουμε στους 230°C για 20 λεπτά.

Aπό το τεύχος 146 (ΙΟΥΛ-ΑΥΓ 2012) του περιοδικού Z+G

πασουμάκια εύκολα


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=495436967189920&set=a.495436923856591.1073742089.488906994509584&type=1&theater

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία. 

Άλλος ένας τρόπος να φτιάξετε πασουμάκια εύκολα και διασκεδαστικά.
Καλή Επιτυχία!















Μαίανδρος η συμβίωση της τάξης με το χάος

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/maiandros-h-symviwsh-ths-takshs-me-to-xaos_21.html

Μαίανδρος η συμβίωση της τάξης με το χάος


Για να μην απορείς τι σχέση μπορεί να έχουμε με το σχήμα αυτό αγαπητέ μου αναγνώστη θα σου πω ότι διέπει την ζωή μας.
Το σχήμα είναι μια γλώσσα από μόνο του και αυτήν την φιλοσοφική προσέγγιση που αγγίζει την μυθολογία είναι που θέλω να σου περιγράψω.
Κατ’ αρχή το όνομα Μαίανδρος έχει να κάνει με τον ποταμό της Μικράς Ασίας που ξεκινά από το εσωτερικό της και εκβάλει στο Αιγαίο.
Στις εκβολές του ήταν χτισμένη η Αρχαία Μίλητος πατρίδα του Μεγάλου φιλόσοφου Θαλή. Η παρατήρηση είναι στοιχείο της γνώσης και της εφεύρεσης. Έτσι το σπειροειδές σχήμα των εκβολών του Μαιάνδρου μας έδωσε ένα από τα πιο γνωστά σχήματα της αρχαιότητας. Η κεραμική, η ζωγραφική, η γλυπτική και η αρχιτεκτονική το τίμησαν στο έπακρο. Η σπείρα αυτή βέβαια δεν περιορίσθηκε στις καλές τέχνες.
Η τεχνολογία με πρώτον τον Αρχιμήδη έδωσε λειτουργικότητα σ’ αυτήν την ανακάλυψη, ιδέα, παρατήρηση ή ότι άλλο μπορεί να φανταστεί ο μέσος άνθρωπος.
Οι αντλίες κυβικής διαστολής που δεν είναι εμβολοφόρες χρησιμοποιούν αυτό το σχήμα για να μεταφέρουν ρευστά. Εξέλιξη είναι ο έλικας που χρησιμοποιεί την ίδια αρχή. Η τεχνολογία τον συστημάτων στεγάνωσης πάλι χρησιμοποιεί το ίδιο σχήμα για να αποτρέψει την ροή αερίων και ρευστών σε στροβίλους υψηλής πίεσης.
Τώρα ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι γεννάει ανάλογα με την χρήση του πολλαπλές χρησιμότητες, όπως το γινγκ γιαν που προκαλεί την ισορροπία ή και πολλά άλλα σύμβολα που το κάθε ένα προσδίδει ιδιότητες που συμβάλουν στην οπτική γλώσσα.
Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι πέρα από την σπείρα ένα άλλο σχήμα που παράγεται στον ίδιο ποταμό είναι η πολλαπλή τεθλασμένη. Έτσι όπως είναι και η ζωή μας. Βλέπετε η ομαλή καμπύλη και η ευθεία είναι βαρετές όπως οι ζωή των ανθρώπων που τα βρήκαν όλα έτοιμα. Η ταραχή που προκαλεί δίνει την αστάθεια που χρειαζόμαστε για να καταλαβαίνουμε την αξία αυτής της ζωής.
Το σχήμα βέβαια ξεπερνά ακόμα και την τεχνολογία. Ο ανατολίτικος κύκλος με την δυτική ευθεία έρχονται να ισορροπήσουν με την σπειροειδή κίνηση της ιστορίας, κατά την οποία όλα επαναλαμβάνονται αλλά με την πρέπουσα απόκλισης που κάνει δυσδιάκριτο τον ιστορικό κύκλο.
Για να μπορέσεις βέβαια να αποκολληθείς από την ευθύγραμμη Ευρώπη, το ανατολίτικο πεπρωμένο (κισμέτ) και τους ινδουιστικούς κύκλους (που είναι πολύ καλοί μόνο για τους Ινδούς και τους ευρωπαίους που με το Ράστα μαλλί κάνουν την μικροδιακίνηση ινδικών μπιχλιμπιδιών και αυθεντικής κάνναβης, μέχρι να γίνουν πρωταγωνιστές σε κάποιο Εξπρές του μεσονυκτίου) πρέπει εκτός από τα γράμματα να ψάχνεις και τα σχήματα.
Ο Μαίανδρος είναι ένα σχήμα ισορροπημένο και παράλληλα ανισόρροπο. Είναι χάος με τάξη σε εναλλαγή. Όταν πας να το σχεδιάσεις είναι σαν να σχεδιάζεις την ιστορία ενώ θα δώσεις τα ίδια δεδομένα στις ίδιες συνθήκες θα φαίνεται ίδιο αλλά μόνο αισθητικά αν το κοιτάξει με κάτι που υπερβαίνει τις αισθήσεις σου θα δεις ότι το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό.
Κι αυτό είναι γιατί και ο ίδιος ο άνθρωπος είναι ένα ποτάμι. Πότε ρυάκι, ποτέ ξεροπόταμο χείμαρρος ή πλωτός ποταμός. Το σύμβολο αυτό εκφράζει τον ίδιο τον άνθρωπο. Δεν ρέει τυχαία κάτω από τα κεραμικά και τις ζωοφόρους.
Δείχνει μια βαθιά όψη της ζωή μας που σπάει τα μούτρα της σε μια τεθλασμένη χάνεται σε λαβύρινθους με κομμένα κουβάρια και ταυτόχρονα επιβιώνει από το κακό προστατευμένη από τις ίδιες της τις κακοτυχίες. Ναι φίλοι μου γιατί η τάξη και το χάος κάνουν πάντα καλή παρέα.
Ελπίζω να βοήθησα για να βρείτε την μορφή τους.

Ντάνιελ Ντεφόε


 
Ο Ντάνιελ Ντεφόε (Daniel Defoe, περ. 1659-1661 – 24 Απριλίου 1731) ήταν Άγγλος επιχειρηματίας, συγγραφέας, δημοσιογράφος και φυλλαδιογράφος, ο οποίος έγινε διάσημος από το μυθιστόρημά του Ροβινσώνας Κρούσος. Υπήρξε ένας από τους θεμελιωτές του αγγλικού μυθιστορήματος. Ήταν παραγωγικός και ευέλικτος συγγραφέας, καθώς έγραψε περισσότερα από 500 βιβλία, φυλλάδια και άρθρα πάνω σε διάφορα θέματα (πολιτικής, εγκληματικότητας, θρησκείας, γάμου, ψυχολογίας κ.α.). Ήταν επίσης πρωτοπόρος της οικονομικής δημοσιογραφίας.

http://el.wikipedia.org/wiki/Ντάνιελ_Ντεφόε



Ντάνιελ Ντεφόε
Daniel Defoe Kneller Style.jpg
Γέννηση13  Σεπτεμβρίου 1660[1][2][3][4][5][6][7][8]
Cripplegate[1][7]
Θάνατος24  Απριλίου 1731[1][9][5][10][8][7]
Μούρφιλντς[1]
ΥπηκοότηταΒασίλειο της Αγγλίας[7] και Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας
Ιδιότηταδημοσιογράφοςμυθιστοριογράφοςπεζογράφοςσυγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας και publicist
Σύζυγοςd:Q22328736
Σημαντικά έργαΡοβινσώνας Κρούσοςκαι Moll Flanders
Commons page Πολυμέσα σχετικά με τον καλλιτέχνη

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Άντονι Κουίν


Anthony Quinn signed.JPG
Ο Άντονι Κουίν (Άντονυ Κουίν) (αγγλικά: Anthony Quinn, 21 Απριλίου 1915 – 3 Ιουνίου 2001) ήταν μεξικανο-ιρλανδικής καταγωγής Αμερικανός ηθοποιός βραβευμένος με Όσκαρ. Ο διασημότερος ρόλος του ήταν αυτός του Ζορμπά, στην ομώνυμη ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη Αλέξης Ζορμπάς (1964), ενώ πρωταγωνίστησε, μεταξύ άλλων, στις ταινίες Λώρενς της Αραβίας (Lawrence Of Arabia, 1962), Τα κανόνια του Ναβαρόνε (The Guns Of Navarone, 1961) και Λα Στράντα (La Strada, 1954). Γεννήθηκε στην πόλη Τσιουάουα του Μεξικού το 1915 και μεγάλωσε στο Λος Άντζελες.Εμφανίστηκε σε περισσότερες από 150 ταινίες σε διάστημα 50 ετών και βραβεύτηκε με Όσκαρ β' ανδρικού ρόλου το 1952 στην ταινία "Βίβα Ζαπάτα" (Viva Zapata!) ως συμπρωταγωνιστής του Μάρλον Μπράντο. Παρόμοια τιμητική διάκριση έλαβε τέσσερα χρόνια αργότερα και για την ερμηνεία του στο ρόλο του ζωγράφου Πολ Γκογκέν στο φιλμ "Η ζωή ενός ανθρώπου" (Lust For Life, 1956).

Ο ρόλος του Αλέξη Ζορμπά, συμπρωταγωνιστώντας με τους Άλαν Μπέιτς και Ειρήνη Παππά, που ερμήνεσε το 1963 παρέμεινε ο πλέον αξιομνημόνευτός του. Τον ίδιο ρόλο ερμήνευσε και σε θεατρική παράσταση στο Μπρόντγουέη το 1984. Ο Κουίν ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία το 1936 με την ταινία "Λόγια (Paroles)" και μετά συνέχισε με την ταινία "Γαλαξίας". Το 1937 παντρεύτηκε την Κάθριν ντε Μίλ, κόρη του παραγωγού Σεσίλ νε Μίλ ενώ στη συνέχεια ασχολήθηκε με το θέατρο και γνώρισε την επιτυχία με την ερμηνεία του στο έργο "Λεωφορείο ο πόθος" του Τένεσι Ουίλιαμς. Από τους γάμους του και τους διάφορους κατα καιρούς ερωτικούς δεσμούς του ο ηθοποιός απέκτησε συνολικά 13 παιδιά. Πέραν της υποκριτικής, ο Άντονι Κουίν ασχολήθηκε σε ερασιτεχνικο επίπεδο με τη ζωγραφική. Πέθανε στη Βοστώνη το 2001.

http://el.wikipedia.org/wiki/Άντονι_Κουίν

Photo:Anthony Quinn is alexis zorba

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ Αὐτοβιογραφία (ἀποσπάσματα)


ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ Αὐτοβιογραφία (ἀποσπάσματα)

Μὴ μοῦ σκοτώσετε τὸ νερό.
Μὴ μοῦ σκοτώσετε τὰ δέντρα.
Μὴ μοῦ ξεσκίστε αὐτὲς τὶς θεῖες σελίδες ποὺ τὶς γράψανε
τ᾿ ἀσύλληπτο φῶς κι ὁ ἀσύλληπτος χρόνος
κι ὅπου σταθῶ μὲ περιβάλλουν.
Μὴ μοῦ σκοτώσετε τῆς γῆς τὸ ποίημα!...
...Ἐπιστρατέψετε τὴν αἰωνιότητα,
ἀνάβοντας τὸ ἄστρο: «Ἀγάπη».
Ἐπιστρατέψετε τὴν αἰωνιόττητα, ἀνάβοντας
ψηλότερα ἀπ᾿ ὅλα, πάνω ἀπ᾿ τὸ ἕτοιμο
βάραθρο, τὸ ἄστρο: «Ἀνθρώπινο μέτωπο!»...
...Σᾶς παρακαλοῦμε:
Ἀφῆστε μας τὰ πράγματα. Μὴ μᾶς τὰ καῖτε.
Ἀφῆστε τὰ ἔντομα νὰ βρίσκουνε τ᾿ ἄνθη τους.


Μὴν ἀγγίζετε!

Ἀφῆστε αὐτὸν τὸν ὄμορφο κόσμο νὰ διαιωνίζεται
ἀνακυκλώνοντας τὸ αὔριο μὲς στὶς πηγές του ὅπως
τὸν καιρὸ ποὺ γεννήθηκα ὡς ν᾿ ἀναδύεται,
κάθε πρωί, γιὰ πρώτη φορά, μὲς
ἀπ᾿ τὶς ρόδινες γάζες τῆς γέννας του.
Σβῆστε στὸν ἥλιο τὴν κακὴ φωτιά.
Μὴ μᾶς σκοτώνετε!

Φυστίκι Αιγίνης γλυκό κουταλιού

https://www.sintagoulis.gr/images/960/00057005.jpg

Φυστίκι Αιγίνης γλυκό κουταλιού

• 700 γρ. φυστίκια φρέσκα
• 2 κιλά ζάχαρη
• 4 φλ. νερό
• Χυμό μισού λεμονιού
• Άρωμα βανίλιας (προαιρετικά)

Βράζετε τα φυστίκια σε μπόλικο νερό μέχρι να τρυπιούνται με οδοντογλυφίδα ή καλύτερα με βελόνα. Τα στραγγίζουμε και αμέσως μετά τα βάζουμε σε χνουδωτή πετσέτα, να απορροφηθούν τα υγρά.

Σε ανάλογη κατσαρόλα βράζουμε τη ζάχαρη με το νερό για 7-8 λεπτά, και αφήνουμε το σιρόπι να γίνει χλιαρό.

Αφαιρούμε την εξωτερική φλούδα απο τα φυστίκια και τα ρίχνουμε στο σιρόπι. Τα αφήνουμε για 24 ώρες.

Στη συνέχεια τα βράζουμε μέχρι να δέσει το γλυκό, και πρός το τέλος ρίχνουμε το χυμό λεμονιού και την βανίλια.

Αφήνουμε να κρυώσει και βάζουμε στα βάζα το γλυκό μας.

Εάν η φλούδα απο τα φυστίκια είναι αρκετά τρυφερή δεν την αφαιρούμε.


 

Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ

Ο Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ (ρωσ. Влади́мир Влади́мирович Набо́ков) ήταν Αμερικανός συγγραφέας, ρωσικής καταγωγής.

Vladimir Nabokov 1973.jpg
Γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη στις 22 Απριλίου του 1899. Το 1919 έφυγε από τη Ρωσία. Σπούδασε για τέσσερα χρόνια ρωσική και γαλλική λογοτεχνία στο Τρίνιτι Κόλετζ του Καίμπριτζ και έζησε στο Παρίσι, στο Βερολίνο, στην Ελβετία και στις ΗΠΑ απομονωμένος, γράφοντας πρωτότυπα πεζογραφήματα και μεταφράζοντας έργα του Πούσκιν. Πέθανε στις 2 Ιουλίου 1977 στο Μοντρέ της Ελβετίας.

Έγραψε μυθιστορήματα, όπως «Λολίτα», «Το δώρο», «Απελπισία», «Άντα», «Η αληθινή ζωή του Σεμπάστιαν Νάιτ».

Αναζητούσε την αισθητική ευδαιμονία, έδειχνε τρυφερότητα για τα πράγματα που συνήθως οι άλλοι αδιαφορούσαν. Τα βιβλία του ήταν θρίλερ, αστυνομικά μυθιστορήματα, ρομαντικά μυθιστορήματα, κάτι ανάμεσα στην παρωδία και την κοινοτοπία.

Το σπίτι του στην Αγία Πετρούπολη λειτουργεί σήμερα ως μουσείο.

http://el.wikipedia.org/wiki/Βλαντιμίρ_Ναμπόκοφ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ (1868- 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1894 )

ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ (1868- 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1894 )

Tραγούδι τῆς ξενιτιᾶς

Ἀνάθεμά σε, ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..
Θὰ πάρω ἕναν ἀνήφορο νὰ βγῶ σὲ κορφοβούνι,
νὰ βρῶ κλαράκι φουντωτὸ καὶ ριζιμιὸ λιθάρι,
νὰ βρῶ καὶ μία κρυόβρυση, νὰ ξαπλωθῶ στὸν ἴσκιο,
νὰ πιῶ νερὸ νὰ δροσισθῶ νὰ πάρω λίγη ἀνάσα,
ν᾿ ἀρχίσω νὰ συλλογισθῶ τῆς ξενιτιᾶς τὰ πάθη,
νὰ εἰπῶ τὰ μαῦρα ντέρτια μου καὶ τὰ παράπονά μου.
Ἄνοιξε θλιβερὴ καρδιὰ καὶ πικραμένο ἀχείλι,
βγάλε κάνα χαμόγελο καὶ πὲς κάνα τραγούδι.

-Τραγούδια ἂν ἔχ᾿ ἡ μαύρη γῆ, κι ὁ τάφος χαμογέλια,
ἔχει καὶ τοῦ παιδιοῦ ἡ καρδιὰ ποὺ περπατεῖ τὰ ξένα.
Τὰ ξένα ἔχουν καημοὺς πολλοὺς καὶ καταφρόνια πλῆθος!
Στὰ ξένα δὲν ἀνθίζουνε τὴν Ἄνοιξη τὰ δέντρα,
καὶ δὲν λαλοῦνε τὰ πουλιά, ζεστὸς δὲ λάμπει ὁ ἥλιος,
δὲ φυλλουριάζουν τὰ βουνά, δὲν πρασινίζει ὁ κάμπος,
καὶ δὲ δροσίζει τὸ νερό, καὶ τὸ ψωμὶ πικραίνει!

Στὰ ξένα, ποιὸς θὰ σὲ χαρεῖ καὶ ποιὸς θὰ σὲ γελάσει;
Ποὖν᾿ τῆς μανούλας τὰ φιλιά, τὰ χάδια τοῦ πατέρα;
Ποὖναι τὰ γέλια τ᾿ ἀδερφοῦ κ᾿ ἡ συντροφιὰ τοῦ φίλου;
Ποὖν᾿ τῆς ἀγάπης οἱ ματιὲς καὶ τὰ γλυκὰ τὰ λόγια;

Ἂν ἀρρωστήσεις, ποιὸς θαρθεῖ στὴν ξενιτιὰ σιμά σου,
νὰ σὲ ρωτᾷ τὸν πόνο σου, τὰ γιατρικὰ νὰ δίνει;
στὸ ἔρμο σου προσκέφαλο νὰ ξενυχτάει μαζί σου;
Κι ἂν ἔρθει μέρ᾿ ἀγλύκαντη στὰ ξένα νὰ πεθάνεις,
ποιὸς θὰ βρεθεῖ στὸ πλάι σου τὰ μάτια νὰ σοῦ κλείσει;
Ποιὸς θὰ σοῦ λούσει τὸ κορμί, ποιὸς θὰ σὲ σαβανώσει;
Στὸ λειψανό σου ποιὸς θἀρθεῖ λουλούδια νὰ σὲ ράνει;
Καὶ ποιὸς μὲ πόνο θὰ ριχτεῖ στὸ νεκροκρέββατό σου
γιὰ νὰ σὲ κλάψει; Ποιὸς θὰ εἰπεῖ γιὰ σένα μοιρολόγι;
Ἄχ! πῶς τοὺς θάφτουν, νἄξερες, καὶ πῶς τοὺς πᾶν᾿ τοὺς ξένους!..
Χωρὶς λιβάνι καὶ κηρί, χωρὶς παπὰ καὶ ψάλτη!

Ἀνάθεμά σε, ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..

Ποῦ νὰ τὸν πῶ τὸν πόνο μου, ποῦ νὰ τὸν ἀπορίξω;
Νὰ τὸν εἰπῶ στὰ τρίστρατα, τὸν παίρνουν οἱ διαβάτες,
νὰ τὸν ἀφήσω στὰ κλαριά, τὸν παίρνουν τ᾿ ἀγριοπούλια!..
Κι ἂν κλάψω, τὰ φαρμακερὰ τὰ δάκρια ποῦ νὰ πέσουν;
Ἂν πέσουνε στὴ μαύρη γῆ, χορτάρι δὲν φυτρώνει,
ἂν πέσουνε στὸν ποταμό, ὁ ποταμὸς θὰ στύψει,
ἂν πέσουνε στὴ θάλασσα, πνίγουνται τὰ καράβια,
κι ἂν τὰ βαστάξω στὴν καρδιά, μὲ καῖν᾿ μὲ φαρμακώνουν!

Ἀνάθεμά σε ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..

Η γαστρεντερίτιδα της άνοιξης

Η γαστρεντερίτιδα της Άνοιξης
 
Η γαστρεντερίτιδα της άνοιξης

Από: Ελένη Χαδιαράκου

Η γαστρεντερίτιδα είναι μια συχνή ίωση που γενικά αντιμετωπίζεται. Αλλά ιδιαίτερα την Άνοιξη γίνεται μια σοβαρή απειλητική ασθένεια.

Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού και του φθινοπώρου οι πιο συχνές γαστρεντερίτιδες οφείλονται σε κοινούς ιούς. Όμως την άνοιξη ένας σοβαρός ιός που ονομάζεται ροταϊός απειλεί ιδιαίτερα τα βρέφη με έντονα συμπτώματα γαστρεντερίτιδας και εισαγωγής στο νοσοκομείο.

Στην Ελλάδα τα τελευταία 7 χρόνια νοσηλεύονται ετησίως περίπου 2.000 παιδιά με γαστρεντερίτιδα κάθε αιτιολογίας και απ' αυτά τα 500 περίπου έχουν προσβληθεί από τον ροταϊό. Δηλαδή περίπου 1 στα 2 παιδιά κάτω των 5 ετών που εμφανίζουν οξεία γαστρεντερίτιδα ευθύνεται ο ροταϊός ενώ τα παιδιά αυτά παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα να νοσήσουν πιο σοβαρά.
Ένα απλό περιστατικό γαστρεντερίτιδας που θα εκδηλωθεί με ελαφρύ πόνο στην κοιλιά και διάρροια, συνήθως μπορεί να αντιμετωπιστεί με την κατάλληλη διατροφή χωρίς να χρειαστεί κάποια ειδική θεραπεία. Όμως αν η γαστρεντερίτιδα προέρχεται από τον ροταϊό μπορεί να γίνει επικίνδυνη στις μικρές ηλικίες.

Τι προκαλεί ο ροταϊός;
Ο ροταϊός ο οποίος προκαλεί στα βρέφη και στα νήπια έντονη διάρροια, εμετούς, πυρετό και αφυδάτωση είναι ιδιαίτερα μολυσματικός και ευθύνεται για την συγκριτική πλειοψηφία των περιστατικών γαστρεντερίτιδας σε βρέφη και νήπια σε ποσοστό 98% ενώ μπορεί να επιβιώσει για μέρες σε επιφάνειες και σε πόσιμο νερό ή για εβδομάδες στο νερό των κολυμβητηρίων (πισίνες).
Πως μεταδίδεται;
Συνήθως μεταδίδεται με την στενή επαφή, με μολυσμένα πρόσωπα, με την τροφή, το νερό, τα παιδικά παιχνίδια. Επίσης μέσω των κοπράνων, το σάλιο, τα σταγονίδια από βήχα, ή το φτάρνισμα.

Πότε να καλέσω τον παιδίατρο;
1. Αν το παιδί κάνει εμετούς το τελευταίο 24ωρο.
2. Δεν έχει ουρήσει για 6 έως 8 ώρες.
3. Παρουσιάζει έντονη διάρροια ή αίμα στα κόπρανα.
4. Έχει ξηρό στόμα χωρίς σάλια.
5. Κλαίει χωρίς να βγάζει δάκρυα.
7. Δεν αντιδρά σε ερεθίσματα, όπως να χαμογελάει σε αγαπημένα πρόσωπα ή στο άκουσμα της φωνής της μητέρας του.

imommy

Δημοφιλείς αναρτήσεις