Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Κέικ καρότου με κανέλα




Κέικ καρότου με κανέλα

Ένα φλιτζάνι τσάι και ένα μεγάλο κομμάτι από αυτό το κέικ είναι το ιδανικό ξεκίνημα για τη νέα εβδομάδα.

• 230 γραμμάρια (1 φλιτζάνι) αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
• 2 κουταλάκια του γλυκού κανέλα σε σκόνη
• 155 γραμμάρια (3/4 του φλιτζανιού) καστανή ζάχαρη
• 125 ml (1/2 φλιτζάνι) γάλα μειωμένης περιεκτικότητας σε λιπαρά
• 60 ml (1/4 του φλιτζανιού) φυτικό έλαιο
• 2 ελαφρά χτυπημένα αυγά
• 240 γραμμάρια (περίπου 2 μεγάλα) καρότα, αποφλοιωμένα και λεπτοτριμμένα

Προθερμάνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς. Αλείψτε μια στρογγυλή φόρμα διαμέτρου 20 εκατοστών με λιωμένο βούτυρο και στρώστε της αντικολλητικό χαρτί.

Κοσκινίστε το αλεύρι και την κανέλα σε ένα μπολ. Προσθέστε τη ζάχαρη και ανακατέψτε.

Χτυπήστε το γάλα, το λάδι και τα αυγά μαζί σε ένα μπολ. Προσθέστε τα στο μείγμα με το αλεύρι και με ένα ξύλινο κουτάλι αναμείξτε πολύ καλά μέχρι να συνδυαστούν όλα τα υλικά μαζί.

Ανακατέψτε τα καρότα μέσα στο μείγμα και χύστε το στη φόρμα. Ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο για 45 λεπτά μέχρι το κέικ σας να ροδίσει. Αφήστε το στη φόρμα για 5-10 λεπτά και μετά ξεφορμάρετέ το να κρυώσει εντελώς.

Ανακατέψτε 1 κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη άχνη με 1/4 κουταλάκι του γλυκού κανέλα και πασπαλίστε το κρύο σας κέικ. Σερβίρετε.
http://www.queen.gr/mageirikh/kati-glyko/story/72903/keik-karotoy-me-kanela
queen.gr

Πασχαλιά & Πασχαλίτσα


 
Ένα ζουζουνάκι κόκκινο με μαύρες βούλες μένει ολομόναχο έπειτα από μια καταιγίδα. Ο άνεμος το ρίχνει πάνω σε μια Πασχαλιά, που το φροντίζει με αγάπη και του λέει ότι το θέλει για παιδί της. Το ζουζουνάκι δέχεται, γιατί περνάει καλά μαζί της κι αρχίζει να την αγαπάει κι αυτό. Μα το σαλιγκάρι, το σκουλήκι και η κερασιά τού λένε πως η Πασχαλιά δεν κάνει για μαμά του, επειδή δε μοιάζουν καθόλου μεταξύ τους. Θα τους πιστέψει το μικρό ζουζούνι; Ή θα μείνει με την Πασχαλιά, που το λατρεύει και θέλει να το βαφτίσει Πασχαλίτσα, για να μοιάζουν τα ονόματά τους;

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=34716

Κερασοθεραπεία!


http://www.newsitamea.gr/%CE%BA%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%AF%CE%B1/

Κερασοθεραπεία!

Στην φυσική υγιεινή, μονοδίαιτα σημαίνει να τρώει ο άρρωστος για ορισμένες μέρες μόνον ένα είδος φρούτου. Τα κεράσια επιδρούν για την επανάκτηση της υγείας, καθαρίζουν το αίμα και απαλλάσσουν το σώμα από τις επιβλαβείς τοξίνες που είναι υπεύθυνες για όλες σχεδόν τις μορφές της αρρώστιας. Βάσις της ασθένειας είναι το ακάθαρτο αίμα. Κι έχει φανερά αποδειχθεί πως ένας που έχει και διατηρεί το αίμα του καθαρό, μένει πάντα υγιής. Είναι αδύνατο να υφίσταται αρρώστεια σε σώμα που έχει αίμα αλκαλικό και ελεύθερο από ανθυγιεινά στοιχεία.Τα κεράσια, όταν τρώγονται ώριμα και απ” ευθείας από το δένδρο, μέσα σε λίγες μέρες ανανεώνουν κυριολεκτικά το αίμα.
Πώς να τρώγονται τα κεράσια
Για να έχει κανείς όσο μπορεί καλύτερα αποτελέσματα από την κερασοθεραπεία, πρέπει αρχικά να εξασφαλίσει ώριμα, καλά, φρέσκα κεράσια. Ένας καλός μέσος όρος είναι τρείς ως πέντε μέρες.
Στο διάστημα αυτό θα εφαρμόσει κανείς αυτά: Θα τρώει τέσσερις ως πέντε φορές την ημέρα, αναλόγως με την όρεξι ή μάλλον με την πραγματική πείνα του καθενός. Κάθε φορά πρέπει να τρώει κανείς, χωρίς να βιάζεται, όσο γυρεύει η πείνα του και όχι η λαιμαργία του.Τα συμπτώματα της κερασοθεραπείας Κατά την κερασοθεραπεία τα ούρα παρατηρούνται πορτοκαλί. Τούτο είναι ευχάριστο, γιατί φανερώνει ότι το σώμα απορρίπτει τα άλατα. Το συκώτι και τα νεφρά δουλεύουν ακατάπαυστα για το καθάρισμα του οργανισμού. Σε πολλούς παρουσιάζεται κι ευκοιλιότης, πράγμα πολύ ωφέλιμο, μ΄όλα που δεν είναι και τόσο ευχάριστο. Τα κεράσια αναπτύσσοντας την διάρροια, δεν βλάπτουν το σώμα, παρά καθαρίζουν το πεπτικό σύστημα από την βρωμερή παλιά ύλη που είχε επικολλήσει στα τοιχώματα των εντέρων. Η διάρροια σταματά συνήθως αυτομάτως σε 2-3 μέρες, οπότε κανείς πρέπει να τρώει λιγότερο. Όταν όμως εξακολουθεί, μετριάζεται εύκολα μ΄ένα σκέτο κλύσμα που θα καθαρίσει το μεγάλο έντερο.
Με την κερασοθεραπεία συνήθως δεν διψά κανείς. Κι αυτό γιατί απλούστατα το σώμα του παίρνει όλο το νερό – έκτακτο, φυτικό νερό – από τα ίδια τα κεράσια.Τα αποτελέσματά της Το αίμα καθαρίζεται, η αιμογλομπίνη και τα ερυθρά αιμοσφαίρια αυξάνονται κατά πολύ. Όλα τα όργανα τονώνονται. Η σωματική αντοχή ξανάρχεται και ο ανήφορος δεν κουράζει τώρα τα πριν αδύνατα γόνατα. Η πνευματική διαύγεια βελτιώνεται εξαιρετικά. Όσοι έχουν χρόνιαδυσκοιλιότητα, πονοκεφάλους, ρευματισμούς και αρθριτισμούς, ξαναβρίσκουν την υγεία τους. Ο κατάρρους και το άσθμα υποχωρούν.
Πηγή: Φυσική υγιεινή fysei.blogspot.gr

Τα μυστικά και τα μυστήρια του Ολύμπου!



Τα μυστικά και τα μυστήρια του Ολύμπου!

Θα ετοιμαστούμε για να κάνουμε μαζί μια ανάβαση στο μυθικό αυτό βουνό και να ανακαλύψουμε τα μυστικά του. Ανεβαίνοντας το, θα διαπιστώσετε και εσείς, ότι οι θρύλοι το τυλίγουν από κάθε πλευρά. Έχουν ακουστεί απίστευτες ιστορίες για αυτό το βουνό.... Για νεραϊδότοπους, για επισκέψεις ιπτάμενων δίσκων στο "μπαλκόνι" του Δία, για ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία κ.α. Όλα αυτά φυσικά, μπορεί να είναι απλοί μύθοι, μπορεί να είναι και φανταστικές ιστορίες. Ένα όμως είναι σίγουρο. ότι οι κάτοικοι στις γύρω περιοχές του Ολύμπου, έχουν να σας πούνε πολλές ιστορίες γιατί ζούνε καθημερινά αυτούς τους θρύλους... Μέσα σε όλα αυτά , ένα μεγάλο ρόλο παίζουν και τα ανεξήγητα φυσικά φαινόμενα του Ολύμπου. Πάνω στα οποία έχουν γίνει δεκάδες μελέτες από πάρα πολλούς επιστήμονες , φυσικούς, γεωλόγους και άλλους. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν μαζί, εδώ στο Ελληνικό Αρχείο, να δούμε τα κυριότερα από αυτά τα "μυστικά" του Ολύμπου. Το Στεφάνι του Δία
Όποιος βρεθεί στην περιοχή του Ολύμπου, που από τα αρχαία χρόνια ονομάστηκε "Το στεφάνι του Δία", θα αντικρίσει ένα εκπληκτικό φαινόμενο. Κάθε πρωί με την ανατολή του Ηλίου, οι σκιές που δημιουργούνται στην κόψη του βουνού, απεικονίζουν το πρόσωπο του Δία με όλα τα χαρακτηριστικά του! Είναι ένα γεγονός , το οποίο όλοι οι κάτοικοι των γύρω χωριών του Ολύμπου γνωρίζουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η τοποθεσία αυτή, έχει ονομαστεί "Ο θρόνος του Δία"! Οι πυραμίδες του Ολύμπου
Υπάρχουν οι πυραμοειδές κορυφές του Ολύμπου ,οι οποίες σύμφωνα με την παράδοση αλλά και την άποψη μελετητών, μόνο τυχαίες δεν είναι.. Από την αρχαία Ελλάδα ξέρουμε ότι όλες οι σημαντικές τοποθεσίες που επέλεγαν οι Έλληνες, βρίσκονταν σε στρατηγικής σημασίας σημεία ή και σε ιερούς τόπους από την ίδια την φύση. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με τις πυραμίδες του Ολύμπου. Μόνο που σύμφωνα με την παράδοση αλλά και τις ιστορίες των κατοίκων του Ολύμπου, οι οποίες σώζονται μέχρι σήμερα, αυτές οι πυραμίδες δημιουργήθηκαν τους αρχαίους χρόνους, είτε από μια προηγμένη ανθρώπινη τεχνολογία, αφού φαίνονται να είναι λαξευμένες, είτε ότι τις δημιούργησαν οι ίδιοι οι θεοί για δικά τους στρατηγικά σημεία. Στις τρεις αυτές κορυφές των πυραμίδων βρίσκονται οι περιοχές Τούμπα, Αγ. Αντώνιος και Προφήτης Ηλίας αντίστοιχα.
Το σημαντικό και καθόλου μυθολογικό στοιχείο για τις πυραμίδες είναι οι αποστάσεις και οι μοίρες που σχηματίζουν οι γωνίες τους! Επιστήμονες λένε ότι την ίδια ακριβώς γωνία έχουν και τα 3 αστέρια της ζώνης του Ωρίωνα στον ουρανό. Τις λεγόμενες "Τρείς Βασιλείες". Από τα 3 αυτά άστρα, τα δύο είναι σε ευθεία γραμμή και το τρίτο απέχει 27 μοίρες. Ακριβώς την ίδια γωνία μοιρών αλλά και την πλήρη ταύτιση με τα 3 άστρα του Ωρίωνα, έχουν οι 3 πυραμίδες του Ολύμπου. Σκεφτήκατε πού αλλού στην Γή, συμβαίνει η ίδια αυτή ακριβώς ευθυγράμμιση με την ζώνη του Ωρίωνα; Ναι, καλά το σκεφτήκατε.. Στις πυραμίδες της Γκίζας στην Αίγυπτο! Και εδώ έρχονται οι ιστορίες και οι μύθοι, για το κατά πόσο είναι φυσικές ή.... τεχνητές, οι πυραμίδες του Ολύμπου. Η Εκκλησία του Προφήτη Ηλία Πολλοί είναι οι κάτοικοι αλλά και οι επιστήμονες, οι οποίοι έχουν αναφέρει πως στην περιοχή που βρίσκεται η Εκκλησία του προφήτη Ηλία στον Όλυμπο, υπάρχουν πολύ ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Μάλιστα υπάρχουν μαρτυρίες πολλών ανθρώπων οι οποίοι παρευρίσκονταν σε λειτουργίες τις Εκκλησίας, να λένε ότι ένιωθαν μία ανατριχίλα και τους σηκώνονταν τα μαλλιά από την ισχυρή ηλεκτρική φόρτιση του χώρου Οι Πιερίδες Μούσες Ο μύθος των Πιερίδων μουσών, είναι πολύ γνωστός στους κατοίκους των χωριών γύρω από τα Πιέρια Όρη. Ο ποταμός που κατεβαίνει από τα Πιέρια όρη ονομάζεται "Μόρνος" ποταμός (Ο όρος Μόρος σημαίνει σκοτεινός) ο οποίος σύμφωνα με τους θρύλους της περιοχής, συνδέεται με τον ποταμό Λυκώνα των Μουσών. Εκεί οι κάτοικοι έχουν γίνει μάρτυρες αρκετών μυστήριων φαινομένων. Βοσκοί, εργάτες, αλλά και κάτοικοι της περιοχής, έχουν αναφέρει ότι έβλεπαν γυμνές κοπέλες να χορεύουν στο δάσος τραγουδώντας και διάφορα άλλα τέτοια φαινόμενα που τα χαρακτήριζαν σαν Μούσες. Και όπως ήταν αναμενόμενο ,οι κάτοικοι φοβόντουσαν και κλείνονταν στα σπίτια τους. Από την άλλη όμως υπήρχαν και μερικά φαινόμενα σε αυτές τις περιοχές, τα οποία οι κάτοικοι τα χαρακτήριζαν ως δαιμονικά. Όπως π.χ. η μαρτυρίες για το "μαλλιαρό χέρι", όπως το ονόμασαν στο χωριό Κόρνα, το οποίο το έβλεπαν σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι του χωριού και τους προκαλούσε ένα τεράστιο τρόμο. Το εγκαταλελειμμένο χωριό Σκοτεινά
Κατηφορίζουμε για το χωριό Σκοτεινά στον Όλυμπο. Πλέον δεν υπάρχει ψυχή στο χωριό. Κάτι, έκανε τους κατοίκους του να φύγουν πανικόβλητοι από το χωριό, που συνορεύει με τον ποταμό Μόρνο που όπως αναφέραμε και πριν, Μόρνα σημαίνει σκοτάδι... Το συγκεκριμένο χωριό κάποτε ήταν γεμάτο ζωή. Υπήρχε μεγάλη δραστηριότητα των κατοίκων σε κτηνοτροφία, δασοκομία και υπήρχε και ένα εργοστάσιο ξυλείας. Μέσα στο συγκεκριμένο εργοστάσιο μάλιστα, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί από την δεκαετία του '60, υπάρχουν ακόμα άθικτα τα έγραφα, τα βιβλία και διάφορα άλλα αντικείμενα ,σαν να τα άφησε κάποιος εκεί, μόλις έναν μήνα πριν. Ο λόγος που έχει συμβεί αυτό στο συγκεκριμένο χωριό, είναι γιατί οι κάτοικοι δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένοι με ότι συνέβαινε. Μάλιστα αρκετοί ήταν εκείνοι οι οποίοι προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή με κάποιον πρώην κάτοικο του χωριού, ώστε να τους πουν μερικά από τα περιστατικά που είχαν προκαλέσει τρόμο στο χωριό και ανάγκασαν τους κάτοικους του να το εγκαταλείψουν , αλλά όλοι οι κάτοικοι, κατά έναν περίεργο τρόπο, ακύρωναν αυτές τις συναντήσεις την τελευταία στιγμή. Πόρτες του Ολύμπου (Σπήλαιο Τσακαλόπετρας)
Στην συγκεκριμένη περιοχή, υπάρχει μια πάρα πολύ σημαντική σπηλιά. Η σπηλιά της Τσακαλόπετρας. Το συγκεκριμένη σπήλαιο έχει μια ιστορία 600 ετών, από την εποχή της τουρκοκρατίας, όταν κάτοικοι του χωριού την χρησιμοποιούσαν σαν κρησφύγετο από τους Τούρκους αλλά και από τούς Γερμανούς στην συνέχεια. Το συγκεκριμένο σπήλαιο, αποτέλεσε και σημείο συγκεντρώσεων της Φιλικής Εταιρείας. Επίσης λέγεται ότι το ισχυρό γεωμαγνητικό και ηλεκτρικό πεδίο,με το οποίο είναι φορτισμένη η συγκεκριμένη σπηλιά της Τσακαλόπετρας, έχει κινήσει το ενδιαφέρον και επιστημόνων της ΝΑSΑ ώστε να κάνουν τα δικά τους πειράματα. Μέσα σε αυτό το σπήλαιο υπάρχει και ένα Εκκλησάκι στο οποίο η Φιλική Εταιρεία του Κοραή , είχε αφήσει έγγραφα-εντολές προς τους κατοίκους του χωριού, τα οποία έγγραφα σώζονται μέχρι και σήμερα. Όπως θα διαπιστώσατε και εσείς μέχρι τώρα, οι θρύλοι και οι ιστορίες γύρω από αυτό το ιερό βουνό, είναι αμέτρητοι. Είτε πρόκειται για φυσικά φαινόμενα, είτε πρόκειται ανεξήγητα γεγονότα, ή ακόμα και για μύθους που κρατάνε για χρόνια, ένα είναι σίγουρο, ότι ο Όλυμπος στην μυθολογημένη ιστορία, δεν αποτέλεσε τυχαία το σημαντικότερο μέρος της Ελλάδας... Δεν αποτέλεσε τυχαία, το κέντρο του κόσμου! Πηγή: ellinikoarxeio.com-ellinonpaligenesia.blogspot.gr

Ο ΔΙΑΒΑΤΗΣ, ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΚΑΙ Ο ΣΚΥΛΟΣ

Ο ΔΙΑΒΑΤΗΣ, ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΚΑΙ Ο ΣΚΥΛΟΣ

Του Πάουλο Κοέλο

Κάποτε, ένας άντρας, το άλογο και ο σκύλος του περπατούσαν σε έναν δρόμο και καθώς περνούσαν κάτω από ένα τεράστιο δέντρο έπεσε ένας κεραυνός και τους έκανε και τους τρεις στάχτη. Όμως, ο άντρας δεν κατάλαβε ότι είχε εγκαταλείψει αυτόν τον κόσμο, και συνέχισε την πορεία του με τα δυο του ζώα (κάποιες φορές περνάει κάποιος χρόνος μέχρι να συνειδητοποιήσουν οι νεκροί την καινούρια τους κατάσταση…) Ο δρόμος ήταν πολύ μακρύς και ανέβαιναν σε ένα λόφο. Ο ήλιος ήταν πολύ δυνατός κι αυτοί ίδρωναν και διψούσαν. Σε μια στροφή του δρόμου είδαν μία πανέμορφη μαρμάρινη πύλη που οδηγούσε σε μια πλατεία στρωμένη με πλάκες από χρυσάφι. Ο διαβάτης κατευθύνθηκε προς τον άνθρωπο που φύλαγε την είσοδο και είχε μαζί του τον εξής διάλογο:

-Καλημέρα.
-Καλημέρα, απάντησε ο φύλακας.
-Πώς λέγεται αυτό το τόσο όμορφο μέρος;
-Αυτός είναι ο παράδεισος.
-Τι καλά που φτάσαμε στον Παράδεισο, γιατί διψάμε!
-Μπορείτε κύριε να μπείτε και να πιείτε όσο νερό θέλετε. Και ο φύλακας του έδειξε την πηγή.
-Ναι, μα το άλογο και ο σκύλος μου διψούν επίσης…
-Λυπάμαι πολύ ,είπε ο φύλακας, αλλά εδώ απαγορεύεται η είσοδος στα ζώα. Ο άντρας αρνήθηκε με μεγάλη δυσκολία, μιας και διψούσε πολύ, αλλά δεν σκεφτόταν να πιει μόνο αυτός.

Ευχαρίστησε τον φύλακα και συνέχισε την πορεία του. Αφού περπάτησαν για αρκετή ώρα στην ανηφοριά, εξαντλημένοι πλέον και οι τρεις, έφτασαν σε ένα άλλο μέρος, η είσοδος του οποίου ξεχώριζε από μια παλιά πόρτα που οδηγούσε σε έναν χωματόδρομο περικυκλωμένο από δέντρα. Στη σκιά ενός δέντρου καθόταν ένας άντρας, και είχε το κεφάλι σκεπασμένο με ένα καπέλο. Μάλλον κοιμόταν.

-Καλημέρα, είπε ο διαβάτης.
Ο άντρας ένεψε σε απάντηση με το κεφάλι του.
-Διψάμε πολύ, το άλογό μου, ο σκύλος μου κι εγώ.
-Υπάρχει μια πηγή ανάμεσα σε εκείνα τα βράχια, μπορείτε να πιείτε όσο νερό θέλετε. Ο άνθρωπος, το άλογο και ο σκύλος πήγαν στην πηγή και κατεύνασαν τη δίψα τους. Ο διαβάτης γύρισε πίσω να ευχαριστήσει τον άντρα.
-Μπορείτε να ξανάρθετε όποτε θέλετε, του απάντησε εκείνος.
-Επί τη ευκαιρία, πώς ονομάζεται αυτό το μέρος; ρώτησε ο άντρας.
-ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ.
-Ο Παράδεισος; Μα, ο φύλακας της μαρμάρινης εισόδου μου είπε ότι εκείνο ήταν ο Παράδεισος!
-Εκείνο δεν ήταν ο Παράδεισος. Ήταν η Κόλαση, απάντησε ο φύλακας. Ο διαβάτης έμεινε σαστισμένος.
-Θα έπρεπε να τους απαγορεύσετε να χρησιμοποιούν το όνομά σας! Αυτή η λάθος πληροφορία μπορεί να προκαλέσει μεγάλο μπέρδεμα, είπε ο διαβάτης.
-Σε καμία περίπτωση! αντέτεινε ο άντρας. Στην πραγματικότητα, μας κάνουν μεγάλη χάρη, διότι εκεί παραμένουν όλοι όσοι είναι ικανοί να εγκαταλείψουν τους καλύτερούς τους φίλους.
http://baroqueen.blogspot.com/

Βουτήματα κορνέ με στέβια

Βουτήματα κορνέ με στέβια

Υλικά
Αλεύρι μαλακό 970 γρ.
Βούτυρο 635 γρ.
Στέβια 40 γρ.
Γάλα 220 γρ.
Αβγά 5 τμχ
Βανίλια
 

Εκτέλεση
Χτυπάμε στο μίξερ το βούτυρο με τη στέβια και σιγά σιγά ρίχνουμε τα αβγά και το γάλα. Όταν το μείγμα αφρατέψει, προσθέτουμε τη βανίλια και ανακατεύουμε με το αλεύρι ελαφρά. Βάζουμε το μείγμα σε κορνέ και φτιάγουμε τα βουτήματα. Τοποθετούμε σε λαμαρίνα και ψήνουμε στους 230°C για 20 λεπτά.

Aπό το τεύχος 146 (ΙΟΥΛ-ΑΥΓ 2012) του περιοδικού Z+G

πασουμάκια εύκολα


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=495436967189920&set=a.495436923856591.1073742089.488906994509584&type=1&theater

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία. 

Άλλος ένας τρόπος να φτιάξετε πασουμάκια εύκολα και διασκεδαστικά.
Καλή Επιτυχία!















Μαίανδρος η συμβίωση της τάξης με το χάος

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/maiandros-h-symviwsh-ths-takshs-me-to-xaos_21.html

Μαίανδρος η συμβίωση της τάξης με το χάος


Για να μην απορείς τι σχέση μπορεί να έχουμε με το σχήμα αυτό αγαπητέ μου αναγνώστη θα σου πω ότι διέπει την ζωή μας.
Το σχήμα είναι μια γλώσσα από μόνο του και αυτήν την φιλοσοφική προσέγγιση που αγγίζει την μυθολογία είναι που θέλω να σου περιγράψω.
Κατ’ αρχή το όνομα Μαίανδρος έχει να κάνει με τον ποταμό της Μικράς Ασίας που ξεκινά από το εσωτερικό της και εκβάλει στο Αιγαίο.
Στις εκβολές του ήταν χτισμένη η Αρχαία Μίλητος πατρίδα του Μεγάλου φιλόσοφου Θαλή. Η παρατήρηση είναι στοιχείο της γνώσης και της εφεύρεσης. Έτσι το σπειροειδές σχήμα των εκβολών του Μαιάνδρου μας έδωσε ένα από τα πιο γνωστά σχήματα της αρχαιότητας. Η κεραμική, η ζωγραφική, η γλυπτική και η αρχιτεκτονική το τίμησαν στο έπακρο. Η σπείρα αυτή βέβαια δεν περιορίσθηκε στις καλές τέχνες.
Η τεχνολογία με πρώτον τον Αρχιμήδη έδωσε λειτουργικότητα σ’ αυτήν την ανακάλυψη, ιδέα, παρατήρηση ή ότι άλλο μπορεί να φανταστεί ο μέσος άνθρωπος.
Οι αντλίες κυβικής διαστολής που δεν είναι εμβολοφόρες χρησιμοποιούν αυτό το σχήμα για να μεταφέρουν ρευστά. Εξέλιξη είναι ο έλικας που χρησιμοποιεί την ίδια αρχή. Η τεχνολογία τον συστημάτων στεγάνωσης πάλι χρησιμοποιεί το ίδιο σχήμα για να αποτρέψει την ροή αερίων και ρευστών σε στροβίλους υψηλής πίεσης.
Τώρα ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι γεννάει ανάλογα με την χρήση του πολλαπλές χρησιμότητες, όπως το γινγκ γιαν που προκαλεί την ισορροπία ή και πολλά άλλα σύμβολα που το κάθε ένα προσδίδει ιδιότητες που συμβάλουν στην οπτική γλώσσα.
Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι πέρα από την σπείρα ένα άλλο σχήμα που παράγεται στον ίδιο ποταμό είναι η πολλαπλή τεθλασμένη. Έτσι όπως είναι και η ζωή μας. Βλέπετε η ομαλή καμπύλη και η ευθεία είναι βαρετές όπως οι ζωή των ανθρώπων που τα βρήκαν όλα έτοιμα. Η ταραχή που προκαλεί δίνει την αστάθεια που χρειαζόμαστε για να καταλαβαίνουμε την αξία αυτής της ζωής.
Το σχήμα βέβαια ξεπερνά ακόμα και την τεχνολογία. Ο ανατολίτικος κύκλος με την δυτική ευθεία έρχονται να ισορροπήσουν με την σπειροειδή κίνηση της ιστορίας, κατά την οποία όλα επαναλαμβάνονται αλλά με την πρέπουσα απόκλισης που κάνει δυσδιάκριτο τον ιστορικό κύκλο.
Για να μπορέσεις βέβαια να αποκολληθείς από την ευθύγραμμη Ευρώπη, το ανατολίτικο πεπρωμένο (κισμέτ) και τους ινδουιστικούς κύκλους (που είναι πολύ καλοί μόνο για τους Ινδούς και τους ευρωπαίους που με το Ράστα μαλλί κάνουν την μικροδιακίνηση ινδικών μπιχλιμπιδιών και αυθεντικής κάνναβης, μέχρι να γίνουν πρωταγωνιστές σε κάποιο Εξπρές του μεσονυκτίου) πρέπει εκτός από τα γράμματα να ψάχνεις και τα σχήματα.
Ο Μαίανδρος είναι ένα σχήμα ισορροπημένο και παράλληλα ανισόρροπο. Είναι χάος με τάξη σε εναλλαγή. Όταν πας να το σχεδιάσεις είναι σαν να σχεδιάζεις την ιστορία ενώ θα δώσεις τα ίδια δεδομένα στις ίδιες συνθήκες θα φαίνεται ίδιο αλλά μόνο αισθητικά αν το κοιτάξει με κάτι που υπερβαίνει τις αισθήσεις σου θα δεις ότι το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό.
Κι αυτό είναι γιατί και ο ίδιος ο άνθρωπος είναι ένα ποτάμι. Πότε ρυάκι, ποτέ ξεροπόταμο χείμαρρος ή πλωτός ποταμός. Το σύμβολο αυτό εκφράζει τον ίδιο τον άνθρωπο. Δεν ρέει τυχαία κάτω από τα κεραμικά και τις ζωοφόρους.
Δείχνει μια βαθιά όψη της ζωή μας που σπάει τα μούτρα της σε μια τεθλασμένη χάνεται σε λαβύρινθους με κομμένα κουβάρια και ταυτόχρονα επιβιώνει από το κακό προστατευμένη από τις ίδιες της τις κακοτυχίες. Ναι φίλοι μου γιατί η τάξη και το χάος κάνουν πάντα καλή παρέα.
Ελπίζω να βοήθησα για να βρείτε την μορφή τους.

Ντάνιελ Ντεφόε


 
Ο Ντάνιελ Ντεφόε (Daniel Defoe, περ. 1659-1661 – 24 Απριλίου 1731) ήταν Άγγλος επιχειρηματίας, συγγραφέας, δημοσιογράφος και φυλλαδιογράφος, ο οποίος έγινε διάσημος από το μυθιστόρημά του Ροβινσώνας Κρούσος. Υπήρξε ένας από τους θεμελιωτές του αγγλικού μυθιστορήματος. Ήταν παραγωγικός και ευέλικτος συγγραφέας, καθώς έγραψε περισσότερα από 500 βιβλία, φυλλάδια και άρθρα πάνω σε διάφορα θέματα (πολιτικής, εγκληματικότητας, θρησκείας, γάμου, ψυχολογίας κ.α.). Ήταν επίσης πρωτοπόρος της οικονομικής δημοσιογραφίας.

http://el.wikipedia.org/wiki/Ντάνιελ_Ντεφόε



Ντάνιελ Ντεφόε
Daniel Defoe Kneller Style.jpg
Γέννηση13  Σεπτεμβρίου 1660[1][2][3][4][5][6][7][8]
Cripplegate[1][7]
Θάνατος24  Απριλίου 1731[1][9][5][10][8][7]
Μούρφιλντς[1]
ΥπηκοότηταΒασίλειο της Αγγλίας[7] και Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας
Ιδιότηταδημοσιογράφοςμυθιστοριογράφοςπεζογράφοςσυγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας και publicist
Σύζυγοςd:Q22328736
Σημαντικά έργαΡοβινσώνας Κρούσοςκαι Moll Flanders
Commons page Πολυμέσα σχετικά με τον καλλιτέχνη

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Άντονι Κουίν


Anthony Quinn signed.JPG
Ο Άντονι Κουίν (Άντονυ Κουίν) (αγγλικά: Anthony Quinn, 21 Απριλίου 1915 – 3 Ιουνίου 2001) ήταν μεξικανο-ιρλανδικής καταγωγής Αμερικανός ηθοποιός βραβευμένος με Όσκαρ. Ο διασημότερος ρόλος του ήταν αυτός του Ζορμπά, στην ομώνυμη ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη Αλέξης Ζορμπάς (1964), ενώ πρωταγωνίστησε, μεταξύ άλλων, στις ταινίες Λώρενς της Αραβίας (Lawrence Of Arabia, 1962), Τα κανόνια του Ναβαρόνε (The Guns Of Navarone, 1961) και Λα Στράντα (La Strada, 1954). Γεννήθηκε στην πόλη Τσιουάουα του Μεξικού το 1915 και μεγάλωσε στο Λος Άντζελες.Εμφανίστηκε σε περισσότερες από 150 ταινίες σε διάστημα 50 ετών και βραβεύτηκε με Όσκαρ β' ανδρικού ρόλου το 1952 στην ταινία "Βίβα Ζαπάτα" (Viva Zapata!) ως συμπρωταγωνιστής του Μάρλον Μπράντο. Παρόμοια τιμητική διάκριση έλαβε τέσσερα χρόνια αργότερα και για την ερμηνεία του στο ρόλο του ζωγράφου Πολ Γκογκέν στο φιλμ "Η ζωή ενός ανθρώπου" (Lust For Life, 1956).

Ο ρόλος του Αλέξη Ζορμπά, συμπρωταγωνιστώντας με τους Άλαν Μπέιτς και Ειρήνη Παππά, που ερμήνεσε το 1963 παρέμεινε ο πλέον αξιομνημόνευτός του. Τον ίδιο ρόλο ερμήνευσε και σε θεατρική παράσταση στο Μπρόντγουέη το 1984. Ο Κουίν ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία το 1936 με την ταινία "Λόγια (Paroles)" και μετά συνέχισε με την ταινία "Γαλαξίας". Το 1937 παντρεύτηκε την Κάθριν ντε Μίλ, κόρη του παραγωγού Σεσίλ νε Μίλ ενώ στη συνέχεια ασχολήθηκε με το θέατρο και γνώρισε την επιτυχία με την ερμηνεία του στο έργο "Λεωφορείο ο πόθος" του Τένεσι Ουίλιαμς. Από τους γάμους του και τους διάφορους κατα καιρούς ερωτικούς δεσμούς του ο ηθοποιός απέκτησε συνολικά 13 παιδιά. Πέραν της υποκριτικής, ο Άντονι Κουίν ασχολήθηκε σε ερασιτεχνικο επίπεδο με τη ζωγραφική. Πέθανε στη Βοστώνη το 2001.

http://el.wikipedia.org/wiki/Άντονι_Κουίν

Photo:Anthony Quinn is alexis zorba

Δημοφιλείς αναρτήσεις