Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Άγχος και πνίξιμο'


Χορηγά Σωτηρία.
Άγχος και πνίξιμο':Τα σωματικά συμπτώματα....Το άγχος και η κατάθλιψη εμφανίζονται όταν υπάρχουν πιεστικές συνθήκες ζωής ή ως αποτέλεσμα γεγονότος που αλλάζει την καθημερινότητα του ατόμου. Το γεγονός αυτό μπορεί να είναι ένα θλιβερό γεγονός (π.χ. θάνατος προσφιλούς προσώπου, απώλεια εργασίας, διαζύγιο) ή ένα χαρμόσυνο γεγονός (π.χ. γάμος, εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, εύρεση εργασίας).

Κατά τη διάρκεια της ψυχικής διαταραχής εμφανίζονται συχνά σωματικά συμπτώματα. Συγκεκριμένα αυξάνεται ο ρυθμός της αναπνοής, επιταχύνεται η κυκλοφορία, εκκρίνονται κατεχολαμίνες και κορτικοειδή, διεγείρεται το συμπαθητικό νευρικό σύστημα, με αποτέλεσμα όταν οι σωματικές αυτές προσαρμογές υπερβούν μια συγκεκριμένη ουδό, να εμφανίζονται σωματικά συμπτώματα. Τα σωματικά συμπτώματα του άγχους μπορεί να είναι πολλαπλά (π.χ. παλμοί, πόνος στο στήθος, αυξημένη αρτηριακή πίεση, διαταραχές κενώσεων, πονοκέφαλος, ζάλη, η αδυναμία αναπνοής, αϋπνία).

Το πνίξιμο εμφανίζεται συχνά σε συνθήκες stress και κατάθλιψης. Ορισμένες φορές το σύμπτωμα είναι τόσο επίμονο που υποβαθμίζεται σοβαρά η επαγγελματική και προσωπική ζωή του πάσχοντα. Ο αποκλεισμός υποκείμενου οργανικού νοσήματος είναι απαραίτητος. Ωστόσο η παθολογική ιατρική εξέταση δεν αναδεικνύει υποκείμενο οργανικό νόσημα. Υπό την επήρεια του άγχους αυξάνεται ο ρυθμός της αναπνοής, γίνεται υπεραερισμός, επιταχύνεται η κυκλοφορία, εκκρίνονται κατεχολαμίνες και κορτικοειδή, διεγείρεται το συμπαθητικό νευρικό σύστημα, αλλοιώνεται η ομαλή κινητικότητα του διαφράγματος, επηρεάζεται η ομαλή ροή του σάλιου με αποτέλεσμα την ανάπτυξη του συμπτώματος της πνιγμονής.

Η χρήση μεθόδων ολιστικής και εναλλακτικής ιατρικής σε περιπτώσεις ατόμων που κινδυνεύουν από τις σωματικές παρενέργειες της ψυχιατρικής θεραπείας, δεν θέλουν να λάβουν ψυχοτρόπα φάρμακα ή λόγω νεαρού της ηλικίας και ηπιότητας της διαταραχής επιδιώκεται η αποφυγή εξάρτησης από ψυχοφάρμακα έχει σημαντική θέση κατά τη διάρκεια της σωστής παθολογικής εξέτασης.

Μελιτζάνες στο φούρνο με ανθότυρο

Μελιτζάνες στο φούρνο με ανθότυρο

Μελιτζάνες στο φούρνο με ανθότυρο

Υλικά

Για 2-4 άτομα

1 κιλό μελιτζάνες φλάσκες σε χοντρές φέτες ή κύβους
5 πιπεριές κέρατα χωρίς σπόρια
1 κουτί ντομάτα ψιλοκομμένη
3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
1 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
150 γραμμάρια ρεγκάτο τριμμένο
150 γραμμάρια  ανθότυρο σε κύβους
1 κουταλιά γλυκού ζάχαρη
αλάτι, πιπέρι
ελαιόλαδο


 

Εκτέλεση

Παίρνουμε τις μελιτζάνες μας και τις αφήνουμε σε νερό με αλάτι για να ξεπικρίσουν για περίπου 20 λεπτά, τις στραγγίζουμε καλά και τις σκουπίζουμε με χαρτί κουζίνας.
Τις σοτάρουμε σε ελαιόλαδο με τις πιπεριές και τις στεγνώνουμε με χαρτί κουζίνας. Βράζουμε την ντομάτα με το σκόρδο, μαζί με αλάτι και ζάχαρη για 5 λεπτά.

Μέσα σε μια κατσαρόλα απλώνουμε τις μελιτζάνες, το μαϊντανό, τις πιπεριές, τα τυριά και τέλος τη σάλτσα ντομάτας.
Σκεπάζουμε και αφήνουμε να ψηθεί σε χαμηλή φωτιά για περίπου 30 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν οι μελιτζάνες και να λιώσουν τα τυριά.

http://www.sidagi.gr/section/kurios-piato/content/melitzanes-sto-fourno-me-anthoturo

Οι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν τσιμέντο!

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/05/oi-makedones-xrhsimopoioysan-tsimento.html

Οι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν τσιμέντο!


Ανταπόκριση του BBC στη Βεργίνα με αφορμή μεγάλη έκθεση μακεδονικών θησαυρών στην Οξφόρδη αποκαλύπτει τις πρωτοποριακές μεθόδους των μακεδόνων χτιστών καθώς - όπως προκύπτει - είχαν φτιάξει τσιμέντο πριν τους Ρωμαίους.
Στην κάμερα του BBC μιλά η καθηγήτρια Αγγελική Κοτταρίδη που διενεργεί τις ανασκαφές στη Βεργίνα. "Νομίζαμε ότι γνωρίζαμε τα πάντα για την αρχαία αρχιτεκτονική ωστόσο τώρα έρχεται αυτή η ανακάλυψη που φέρνει την ανατροπή" αναφέρει σχετικά με την ανακάλυψη τσιμεντένιων κατασκευών σε μακεδονικά κτίσματα.
Η έκθεση που φιλοξενείται στο μουσείο Ashmolean της Οξφόρδης, περιλαμβάνει πάνω από 500 χρυσά, ασημένια και χάλκινα αντικείμενα από τις πρόσφατες ανασκαφές στους βασιλικούς τάφους. Η κ. Κοτταρίδη αναφέρει ότι "αυτή η έκθεση είναι το πιο σημαντικό πολιτιστικό γεγονός που αφορά την Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια".
Ο διευθυντής του μουσείου δρ. Κρίστοφερ Μπράουν αναφέρει ότι η έκθεση "είναι μία μεγάλη τιμή για το Ashmolean να φιλοξενεί τις τελευταίες ανακαλύψεις από τις Αιγές" (αρχαία πρωτεύουσα της Μακεδονίας).

Σήμερα... 17/5








ΨΩΜΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΩΞΑΝΤΡΑ


ΨΩΜΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΩΞΑΝΤΡΑ

ΥΛΙΚΑ

900 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 φακελάκι μαγιά ξερή
2 κ.σ μέλι
3 κ.σ γάλα
3 κ. σ ηλιέλαιο
1 κ.σ αλάτι
1 κοφτή ζάχαρη
2 ποτήρια χλιαρό προς το ζεστό νερό

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Βάζουμε την μαγιά σε ένα μπώλ, το 1 1/2 ποτήρι του νερού , την ζάχαρη και ανακατεύουμε,προσθέτουμε λίγο αλεύρι,ανακατεύουμε ,έχει γίνει σαν χυλός.
Το αφήνουμε για 30΄λεπτά να σταθεί και να φουσκώσει.
( Θα γίνει χυλός όχι ζυμάρι )
Αφού φουσκώσει προσθέτουμε το μέλι, το γάλα,ηλιέλαιο,το αλάτι και ανακατεύουμε.
Βάζουμε σε ένα μπώλ το αλεύρι,ρίχνουμε το μείγμα μας , και το υπόλοιπο νερό το 1/2 ποτήρι δηλ.,πρέπει να ξεκολλάει από τα χέρια σας.
Το αφήνετε πάλι να φουσκώσει για 30΄λεπτά.
Παίρνετε ένα τεψί βάζετε αντικολλητικό.
Κόβετε σε καρβελάκια τα χαράζετε και τα αφήνετε πάλι για 30΄λεπτά.
Έπειτα το βάζετε σε προθερμασμένο φούρνο,στους 200ο βαθμούς για 40 λεπτά περίπου!!!

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!! ΛΩΞΑΝΤΡΑ

Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων


The ''Antikythera Youth'' as it is displayed at the National Archaeological Museum of Athens. — στην τοποθεσία Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων (επίσημη) / The Antiκythera Shipwreck (official).

Ο καιρός της σοκολάτας




Διηγήματα βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά βρίσκονται μέσα σ αυτό το βιβλίο, ιστορίες αληθινές που ίσως φαίνονται απίστευτες, όπως τα παραμύθια. Πίσω από τις γραμμές τους κρύβεται ένα κομμάτι της νεότερης Ιστορίας μας, τα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, μια εποχή που, όσα βιβλία κι αν γράφτηκαν γι αυτή, ποτέ δε θα είναι αρκετά. Παράλληλα, η συγγραφέας προτείνει στους νεαρούς αναγνώστες, σαν παιχνίδι, να ανιχνεύσουν γεγονότα, πρόσωπα, τόπους και στιγμιότυπα που μεταπλάστηκαν σε στοιχεία άλλων λογοτεχνικών της έργων.

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=104149

ΜΠΡΙΑΜ



ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ

ΜΠΡΙΑΜ
 






ΣΥΝΤΑΓΗ:
 http://www.monastiriaka.gr/sintagesarthra_details.php?keyi=61&

Νομαρχία Δωδεκανήσου

 

Νομαρχία Δωδεκανήσου.....Prefecture of Dodecanese, the Mandraki beach, in the city of Rhodes. ...read more... Ένα από τα σημαντικότερα κτήρια της Ιταλοκρατίας στη Ρόδο είναι το Διοικητήριο, όπου στεγάζεται σήμερα η Νομαρχία Δωδεκανήσου, στην παραλία Μανδρακίου, στην πόλη της Ρόδου. Χτίστηκε γύρω στο 1927 από τον αρχιτέκτονα Florestano Di Fausto, επικεφαλή αρχιτέκτονα του τότε διοικητή Mario Lago και δημιουργό πολλών σημαντικών δημοσίων κτηρίων, πολεοδομικών και αναστηλωτικών έργων κ.α.

Πρόκειται για ένα επιβλητικό διώροφο κτήριο, οικοδομημένο με το κυρίαρχο σύστημα της εποχής, λιθοδομή και οπλισμένο σκυρόδεμα. Η κάτοψή του περιβάλλεται από στεγασμένη στοά στο ύψος του δρόμου. Μορφολογικά το κτήριο προέρχεται από το «Παλάτι των Δόγηδων? της Βενετίας. Έχει πολύπλοκη διακοσμητική επένδυση από κόκκινη πέτρα στην ανατολική όψη, ενώ η δυτική είναι διακοσμημένη από ατόφια, πέτρινη τοιχοποιϊα, μεσαιωνικών αναμνήσεων, που έρχεται πλησιέστερα στο «αραβουργίζον? Βενετικό μπαρόκ της Βορεινής όψης.

Το Διοικητήριο είναι το καλύτερο σωζόμενο δείγμα εκλεκτισμού, από τον οποίο διέπετο ο Di Fausto. Είναι ένα από τα αξιολογότερα Ιταλικά κτήρια των Δωδεκανήσων και καθότι βρίσκεται στην παραλία, αποτελεί μία από τις πρώτες εικόνες που έχει από την πόλη ο επισκέπτης που φθάνει από τη θάλασσα....πηγ'η http://odysseus.culture.gr/
One of the most important buildings of the Italian period in Rhodes is the Government House, which today houses the Prefecture of Dodecanese, the Mandraki beach, in the city of Rhodes. Built circa 1927 by architect Florestano Di Fausto, chief architect of the then Governor Mario Lago and creator of many important public buildings, planning and restoration projects etc.

It is an imposing two-storey building, built with the dominant system of the period, masonry and reinforced concrete. The ground is surrounded by a covered arcade at street level. Morphological building comes from the "Palace of the Doges; Venice. Has a complex decorative coating of red stone on the eastern side, while the west is decorated by massive, stone masonry, medieval memories that comes closest to "aravourgizon; Venetian Baroque northerly aspect.

The Government House is the best preserved example eclecticism, from which governed the Di Fausto. It is one of the most remarkable buildings of the Italian Dodecanese and since by the beach is one of the first images that has the town the visitor who arrives by sea.

Μαίανδρος - Η λαβή των θεομάχων

 http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/05/maiandros-h-lavh-twn-theomaxwn.html

Μαίανδρος - Η λαβή των θεομάχων

Μαίανδρος ένα αιώνιο σύμβολο νίκης

Κάποτε στο φως του φεγγαριού ο βασιλιάς της Φθίας ο Πηλέας, είδε μια πανώρια θεά να χορεύει μαζί με τις κόρες των νερών. Ήταν η θεά Θέτιδα, που η προφητεία του Προμηθέα την ανάγκαζε να παντρευτεί θνητό, ώστε να μη γεννηθεί αυτός, που θα ανέτρεπε τον παντοδύναμο Δία!
Το υπέροχο αυτό θέμα απεικονίζεται έξοχα στο εσωτερικό ερυθρόμορφης κύλικας[1] του 500 π.Χ. που τώρα βρίσκεται στο μουσείο του Δυτικού Βερολίνου. Η έξοχη αυτή απεικόνιση παρουσιάζει τον Πηλέα, να αψηφά τα φίδια της θεϊκής μεταμόρφωσης που τον δαγκώνουν παντού, καθώς και το λιοντάρι που ωρύεται γαντζωμένο στην πλάτη του.
Ο Πηλέας νικά τις μεταμορφώσεις της πεντάμορφη θεάς, χρησιμοποιώντας την ιερή "χειρώνιο λαβή", ή «Μαίανδρο» όπως έγινε αργότερα γνωστό, το διάσημο αρχαιοελληνικό σύμβολο της ήττας των θεών!
Τα λεξικά πράγματι επιμένουν στην ανόητη στερεότυπη άποψη, πως Μαίανδρος είναι: «το διακοσμητικό αρχαιοελληνικό σχήμα που υπενθυμίζει τους ελιγμούς του ποταμού της Καρίας Μαίανδρου, όπου πρωτοευρέθη και εκ του οποίου έλαβε το όνομα».
Μπορεί πράγματι να πήρε το όνομα απ’ τον ποταμό πλησίον του οποίου πρωτοευρέθη, αλλά είναι ολότελα ανόητο να πιστεύουμε ότι τα απανταχού της γης ελληνοπρεπή αυτά ευρήματα, απεικονίζουν με πάθος τις χάρες και τους "ελιγμούς" ενός άγνωστου εν πολλοίς ποταμού της Ασιατικής Καρίας.[2]
Σημειώνουμε εδώ, ότι ο συσχετισμός της λαβής αυτής, ή μια χούφτα γαντζωμένη μεσ’ στην άλλη, που σαφώς σχηματίζει το διάσημο ελληνοπρεπές γραμμικό σύμβολο του μαίανδρου, είναι εδώ ολοφάνερος.
Δε βλέπω όμως πουθενά να σχολιάζεται έτσι, αυτός ο ολοφάνερος παραλληλισμός, που τόσο τιμά τον «παγκόσμια γνωστό ελληνικό Μαίανδρο», που απλά είναι γνωστός μόνο, ως ένα πανέμορφο διακοσμητικό γραμμικό εφεύρημα και όχι ως πιθανό ιερό σύμβολο ανύψωσης του ανθρώπου στο βάθρο του ισάξιου αντιπάλου των "θεών".
Η μαιάνδριος ζεύξη των χειρών, είναι εξαίρετος συμβολισμός κάθε ηρωισμού και αξιοσύνης.
Απ’ το πλήθος των αρχαιοελληνικών αγγειογραφιακών αναπαραστάσεων σαφώς διαφαίνεται ότι η λαβή αυτή, η χειρώνιος λαβή ή χειρώνιο πλέγμα ή όπως αλλιώς κι αν αποκαλούσαν την συγκεκριμένη αυτή λαβή στο παρελθόν, αποτελούσε το ιδιαίτερο ίσως και ιεροπρεπές έμβλημα των θεομάχων Ελλήνων ηρώων!
Το μεγαλειώδες σχηματικό σύνθημα ότι και οι θεοί ηττώνται! Ο Μαίανδρος λοιπόν ήταν πιθανότατα η γραφική παράσταση της θεϊκής ήττας, από ψυχωμένους θεομάχους ήρωες!
Την "μαιάνδριο λαβή", όπως δικαίως πλέον θα πρέπει να την αποκαλούμε, τη χρησιμοποιεί κατ’ επανάληψη ο κατ’ εξοχήν θεομάχος Ηρακλής, όπως φαίνεται τονισμένη ξεκάθαρα στην αριστουργηματική αυτή απεικόνιση της πάλης του Ηρακλή με τον Τρίτωνα, σε αγγειογραφία του 550 π.χ. όπου βλέπουμε τον Τρίτωνα να πασχίζει μάταια ν’ ανοίξει μπροστά από το στήθος του, τα κλειδωμένα με την μαιάνδριο λαβή ατσαλένια δάχτυλα του ανίκητου ήρωα!
Την ολοφάνερη σχέση διακοσμητικού μαιάνδρου και μαιάνδριας λαβής μπορεί κανείς εύκολα επίσης να διαπιστώσει στο σύμπλεγμα Πηλέα και Θέτιδας[3] όπου η αξία της εν λόγω λαβής στο κέντρο της παράστασης υπερτονίζεται στεφανωμένη ολόγυρα απ’ τον σχηματοποιημένο πλέον μαιάνδριο συμβολισμό.
Δεν πρέπει επίσης να είναι τυχαίο, ότι πλήθος αγγειογραφιών που υπαινίσσονται θεϊκή ήττα, ή υπέρμετρο ηρωισμό, συχνά στεφανώνονται από μαίανδρο!
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν είναι καθόλου τυχαία η ευρύτατη διάδοση κατά την αρχαιότητα του παραπάνω μαιανδρικού συμβολισμού. Αποτελούσε ένα διαχρονικό δώρο των μυθολογικών χρόνων, στους κλασικούς και νεότερους χρόνους των μεσογειακών απογόνων του Έλληνα.
Ένα υπέροχο σχηματικό σύνθημα, της υποχρέωσης σε υποχώρηση των εξουσιαστικών "θεών", ιερατείων και θρησκειών.
Αν μάλιστα σωστά υποθέτουμε ότι οι ερωτήσεις και οι ερμηνείες, είναι τα δυο χέρια των σοφών. Τότε η μαιάνδριος πεμπτουσία, δεν είναι άλλη απ' την αδιάσπαστη αλυσίδα ερωτήσεων και ερμηνειών, που αχρηστεύουν τους θεοποιημένους αινιγματοποιούς, μαζί με τα αινίγματά τους!
Μπορεί σαν λαός (αυτό αφορά μόνο τους σημερινούς Έλληνες) να πάσχουμε (επειδή κάποιοι έτσι το θέλουν) από βαριά ιστορική αμνησία, δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να αφαιρούμε επίμονα αξία απ’ τους συμβολισμούς των προγόνων μας, επιμένοντας με πάθος σε τυχάρπαστες ερμηνείες που κάποιοι εντελώς αβασάνιστα πρότειναν υποτιμώντας βάναυσα τον εξαίσιο αυτόν ιερό συμβολισμό.
Ο μαίανδρος είναι ένα γραμμικό παράγγελμα των προγόνων μας, για μάχη ενάντια στο αδύνατο! Μια υπέροχη σχηματική υπενθύμιση ότι στα δύο σου "χέρια" κρατάς το μυστικό της ήττας των καταδυναστευτών σου.
Και αν μόνο τα δικά σου "χέρια" δεν επαρκούν, τότε ένωσέ τα με άλλους σ’ ένα αδιάσπαστο αρμονικό σύνολο, ελληνοπρεπούς, μαχητικής, μαιανδρικής αλυσίδας, επιθετικών ερωτήσεων και απομοιθοποιητικών ερμηνειών!
Αυτή είναι και η αποτελεσματικότερη μάχη ενάντια σε κάθε αυθαίρετης εξουσίας!
Ο ιερός μαίανδρος είναι ένα αιώνιο σύμβολο νίκης, που το χαρίζει η ελληνική αρχαιότητα στην πανανθρώπινη ελπίδα της τελικής απελευθέρωσης απ’ τη δουλεία όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων και νεότερων "θεών".
Του Μιχάλη Καλόπουλου
Απ' το βιβλίο του "ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ" 1995 Σελίδες: 219-222
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
1 Κύλιξ ή κύλικας: Ποτήρι ή κρασοπότηρο.
2 Καρία: Αρχαία χώρα της Μ. Ασίας. Ευρίσκετο απέναντι των νησιών Σάμου Ρόδου.
3 Ελληνική Μυθολογία Κακριδή Εκδοτική Αθηνών 3ος τόμ. σελ. 141.

Δημοφιλείς αναρτήσεις