Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΝΑΕΙ


Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΝΑΕΙ...............
Πάγωσε η νύχτα ξαφνικά....θολώνει πάλι η ματιά !
Ακούγεται σιγή βαθειά....
Ματώνει η σκέψη και λυγά και σπαρταράει στην ερημιά....
Πάρε το άγγιγμά σου....πονάει, πάρτο, βιάσου!
Φωτογραφία: Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΝΑΕΙ...............
Πάγωσε η νύχτα ξαφνικά....θολώνει πάλι η ματιά !
Ακούγεται σιγή βαθειά....
Ματώνει η σκέψη και λυγά και σπαρταράει στην ερημιά....
Πάρε το άγγιγμά σου....πονάει, πάρτο, βιάσου!
Δεν είναι άγγιγμα αυτό .... Αλυσοδέσιμο σωστό!
Με σέρνεις στα έγκατά σου.....
Φυλακισμένη δεν μπορώ ,να δώσω ότι είμαι εγώ.
Το τίποτα μόνο μπορώ. Αυτό ζητάς , να’χεις εδώ!
Αυτή είναι άλλη κι όχι εγώ.....
Εκείνη αντικείμενο,χωρίς ψυχή ,του πόθου σου.
Έτσι τη θες (πως το μπορείς!),την ψεύτικη εικόνα μου.
Κι η αλήθεια μου ,που σε πονά,είναι.... η αμαρτία μου!
Αυτή είμ’ εγώ και δεν μπορώ ,το είναι μου ν’ απαρνηθώ!
Φυλάκισε μου το κορμί ,μα δεν θα έχεις την ψυχή....
Πίσω απ’ τη δυστυχία μου,κρύβεται.... η ουσία μου!
Γίνεται ο πόνος μου λυγμός... Αγκυροβόλι ο στεναγμός...
Έκλεψες τη χαρά μου....λάβωσες τα όνειρα μου...
Στον πυρετό σου αν μπορείς ,θυμήσου κάποτε εμείς.... 
θεοί πετάγαμε στ’ αστέρια ,αγνοί ...σαν άσπρα περιστέρια.
Τώρα πετώ μονάχη μου ,με μαχαιριές στην πλάτη μου....!!! 
     ~ ~ ~ ~ V.K. ~ ~ ~ ~                      4/8/2013Δεν είναι άγγιγμα αυτό .... Αλυσοδέσιμο σωστό!
Με σέρνεις στα έγκατά σου.....
Φυλακισμένη δεν μπορώ ,να δώσω ότι είμαι εγώ.
Το τίποτα μόνο μπορώ. Αυτό ζητάς , να’χεις εδώ!
Αυτή είναι άλλη κι όχι εγώ.....
Εκείνη αντικείμενο,χωρίς ψυχή ,του πόθου σου.
Έτσι τη θες (πως το μπορείς!),την ψεύτικη εικόνα μου.
Κι η αλήθεια μου ,που σε πονά,είναι.... η αμαρτία μου!
Αυτή είμ’ εγώ και δεν μπορώ ,το είναι μου ν’ απαρνηθώ!
Φυλάκισε μου το κορμί ,μα δεν θα έχεις την ψυχή....
Πίσω απ’ τη δυστυχία μου,κρύβεται.... η ουσία μου!
Γίνεται ο πόνος μου λυγμός... Αγκυροβόλι ο στεναγμός...
Έκλεψες τη χαρά μου....λάβωσες τα όνειρα μου...
Στον πυρετό σου αν μπορείς ,θυμήσου κάποτε εμείς....
θεοί πετάγαμε στ’ αστέρια ,αγνοί ...σαν άσπρα περιστέρια.
Τώρα πετώ μονάχη μου ,με μαχαιριές στην πλάτη μου....!!!
~ ~ ~ ~ V.K. ~ ~ ~ ~ 4/8/2013

ρεκόρ Guinness στα Χανιά!


creteplus.gr.
Ντάκος... για ρεκόρ Guinness στα Χανιά! (pics) http://bit.ly/16zx811

Ηράκλειο Κρήτης -Γιούχτας

 

Ancient Greek Civilization - Αρχαία Ελλάς.

Ηράκλειο Κρήτης -Γιούχτας. Το πρόσωπο του Δία στο μυθικό βουνό της Κρήτης
Crete - Mythical ''Giouhtas'' mountain and the face of Zeus (Simulacra) - The legend and the place where mythical Zeus was buried !!!
Το βουνό Γιούχτας είναι ένα σημείο ορόσημο 15 χιλιόμετρα στη Νότια πλευρά της πόλη του Ηράκλειου. Έχει υψόμετρο 811 μέτρα και σημαντικό ρόλο στην περιοχή, καθώς το ανθρωπόμορφο σχήμα του έχει δημιουργήσει μύθους για τον ρόλο του βουνού από την Μινωική εποχή.
Ο Γιούχτας έπαιζε σημαντικό ρόλο στην Μινωική ναυσιπλοΐα καθώς είναι το πρώτο βουνό που φαινόταν για όσους ερχόταν στην Κνωσσό. Στον Γιούχτα υπάρχει συνεχής παρουσία του Ανθρώπου από την Νεολιθική εποχή. Στην Μινωική περίοδο υπήρξε ιερό βουνό και έχουν ανακαλυφθεί αξιόλογoι αρχαιολογικοί χώροι με ανεκτίμητης αξίας ευρήματα, όπως τα ανεμόσπηλια, το ιερό κορυφής, το χωστό νερό, και ο στραβομύτης.
Στην κορυφή του είχε οικοδομηθεί ιερός οίκος 8Χ5μ. με περίβολο που είχε κυκλώπειο τείχος, μέσα στο ιερό του οποίου ανακαλύφθηκαν λατρευτικά είδωλα ανδρών και γυναικών και αναθηματικά μέλη. Στη βόρεια πλευρά του Γιούχτα, στη θέση Ανεμόσπηλια, ανασκάφηκε μινωϊκό ιερό που καταστράφηκε από σεισμό, μέσα στο οποίο βρέθηκαν τέσσερεις ανθρώπινοι σκελετοί, από τους οποίους ο ένας σε ειδική θέση και στάση. Είναι πιθανό ότι εκείνη τη στιγμή τελούνταν ανθρωποθυσία.
Κατά την μυθολογία εδώ βρισκόταν ο τάφος του Δια
Το γεγονός αυτό ενισχύεται από την κορυφογραμμή του που θυμίζει έντονα ανθρώπινο πρόσωπο, αν το κοιτάξεις από βορειοδυτικά. Το “πρόσωπο” είναι ξαπλωμένο και κοιτάζει τον Κρητικό ουρανό. Το όνομα του βουνού ήταν “Ιυττός” (Κνωσσία Δίκτη) στην αρχαιότητα. Το όνομα Γιούχτας αποτελεί παραφθορά του Λατινικού Γιούπιτερ που σημαίνει Δίας ακόμα όμως και το Ιυττός μπορεί με παράφραση να γίνει Γιούχτας (Ιυττός,Ιυκτός,Γιούκτας).
Η πίστη των Μινωιτών για την θεά της φυσικής ευφορίας που πέθαινε και αναγεννιόταν κάθε χρόνο συνεχίστηκε επηρεασμένη από την αρχαία Ελλάδα με την γέννηση του Δία στο νησί και μετά με την μεταφορά της Ευρώπης. Εδώ μετά την αρπαγή της γέννησε τους δυο γιους του Δία, τον Μίνωα και το Ροδάμανθο τους βασιλιάδες της Κρήτης. Οι Κρητικοί αντίθετα από τους υπόλοιπους Έλληνες πίστευαν ότι ο Δίας δεν είναι αθάνατος αλλά πεθαίνει κι ανασταίνεται κάθε χρόνο συμβολίζοντας την δύναμη της φύσης που αναγεννιέται κάθε άνοιξη.

Ο Γιούχτας ήταν ιερό βουνό και ένα από τα σημαντικότερα ιερά κορυφής του μινωικού πολιτισμού. Εκεί βρέθηκε ναός 3700 ετών και 4 βωμοί ήταν κάτι σαν η ακρόπολη της Κνωσού. Ο Γιούχτας λοιπόν ένα μυθικό ανθρωπόμορφο βουνό που συμβολίζει τον τάφο του Δία, πατέρα θεών


Το διαβάσαμε από το: Γιούχτας. Το πρόσωπο του Δία στο μυθικό βουνό της Κρήτης http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2013/02/blog-post_8314.html#ixzz2cxKwoz7j

Κοινές και επιστημονικές ονομασίες δέντρων και φυτών

http://www.back-to-nature.gr/2013/01/blog-post_5391.html

Κοινές και επιστημονικές ονομασίες δέντρων και φυτών

ΑΚΑΚΙΑ
ΑΚΑΚΙΑ ΟΠΛΙΣΜΕΝΗ -ACACIA ARMATA
ΑΚΑΚΙΑ ΜΠΑΙΛΕΥΑΝΕΙΟΣ -ACACIA BAILEYANA
ΑΚΑΚΙΑ ΛΕΥΚΑΖΟΥΣΑ - ΜΙΜΟΖΑ ACACIA DEALBATA - DECURRENS
ΑΚΑΚΙΑ ΦΑΡΝΕΣΙΟΣ-ΓΑΖΙΑ ACACIA FARNESIANA-LEPTOPHYLLA
ΑΚΑΚΙΑ ΠΟΛΥΑΝΘΗΣ-ΑΓΡΙΟΜΙΜΟΖΑ -ACACIA FLORIBUNDA–SEMPERFLORENS-RETINODES
ΑΚΑΚΙΑ ΜΑΚΡΟΦΥΛΛΟΣ- ACACIA LONGIFOLIA
ΑΚΑΚΙΑ ΜΕΛΑΝΟΞΥΛΟΣ -ACACIA MELANOXYLON
ΑΚΑΚΙΑ ΚΥΑΝΟΦΥΛΛΗ -ACACIA SALIGNA - CYANOFILLA 

ΣΦΕΝΔΑΜΙ  ΠΕΔΙΝΟ -ACER CAMPESTRE
ΣΦΕΝΔΑΜΙ ΝΕΓΚΟΥΔΙΟ -ACER NEGUNDO
ΣΦΕΝΔΑΜΙ ΝΕΓΚΟΥΔΙΟ ΠΑΝΑΣΕ -ACER NEGUNDO VARIEGATUM
ΣΦΕΝΔΑΜΙ -ACER PALMATUM
ΣΦΕΝΔΑΜΙ ΠΛΑΤΑΝΟΕΙΔΕΣ -ACER PLATANOIDES


ΣΦΕΝΔΑΜΙ -ACER PLATANOIDES "Crimson King"
ΣΦΕΝΔΑΜΙ -ACER PLATANOIDES "Globosum"
ΣΦΕΝΔΑΜΙ ΨΕΥΤΟΠΛΑΤΑΝΟΣ -ACER PSEUDOPLATANUS
ΣΦΕΝΔΑΜΙ -ACER SACCHARIN
Σφενδάμι
 ΙΠΠΟΚΑΣΤΑΝΙΑ -AESCULUS HIPPOCASTANUM
ΙΠΠΟΚΑΣΤΑΝΙΑ -AESCULUS CARNEA "Briotii"
ΑΚΑΚΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ -ALBITZIA JULIBRISSIN
ΑΙΛΑΝΘΟΣ -AYLANTHUS ALTISSIMA
ΣΥΜΗΔΑ - ΒΕΤΟΥΛΗ -BETULA ALBA
ΒΡΑΧΥΧΙΤΩΝΑΣ -BRACHYCHITON ACERIFOLIA
ΒΡΑΧΥΧΙΤΩΝΑΣ -BRACHYCHITON POPULENEUS
ΚΑΖΟΥΑΡΙΝΑ -CASUARINA
ΚΑΤΑΛΠΗ -CATALPA BIGNONIOIDES
ΓΑΥΡΟΣ -CARPINUS BETULUS
ΜΕΛΙΚΟΚΙΑ -CELTIS AUSTRALIS
ΧΑΡΟΥΠΙΑ -CERATONIA SILINQUA
ΚΟΥΤΣΟΥΠΙΑ -CERCIS SILIQUASTRUM
ΧΟΡΙΣΙΑ -CHORISIA SPESIOSA
ΚΟΡΝΟΣ -CORNUS ALBA
ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ -CORYLUS COLURNA
ΚΡΑΤΑΙΓΟΣ -CRATAEGUS
ΜΟΣΧΟΙΤΙΑ -ELEAGNUS ANGUSTIFOLIA
ΕΥΚΑΛΥΠΤΟΣ -EUCALIPTUS
ΕΥΚΑΛΥΠΤΟΣ -ΕUCALIPTUS GUNNI
ΔΑΣΙΚΗ ΟΞΥΑ -FAGUS SYLVATICA
ΦΙΚΟΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΝΟΣ -FICUS AUSTRALIS
ΦΙΚΟΣ ΡΟΔΙΤΙΚΟΣ -FICUS NITIDA
ΦΡΑΞΟΣ -FRAXINUS ANGUSTIFOLIA
ΦΡΑΞΟΣ -FRAXINUS EXCELSIOR
ΦΡΑΞΟΣ -FRAXINUS ORNUS
ΓΙΓΚΟ -GINKO BILOBA
ΓΚΛΕΝΤΙΤΣΙΑ -GLEDITSIA TRIACANTHUS
ΓΡΕΒΙΛΕΑ -GREVILEA ROBUSTA
ΓΙΑΚΑΡΑΝΤΑ -JACARANDA MIMOSIFOLIA
ΤΖΟΥΓΚΛΑΝΣ -JUGLANS REGIA
ΚΟΕΛΡΕΟΥΤΕΡΙΑ -KOELREUTERIA PANICULATA
ΛΑΓΚΕΣΤΡΕΜΙΑ -LAGERSTROEMIA INDICA
ΛΙΓΟΥΣΤΡΟ -LIGUSTRUM JAPONICA
ΛΕΙΡΙΟΔΕΝΔΡΟ -LIRIODENDRON
ΛΙΚΙΔΑΜΒΡΗ -LIQUIDAMBAR STYRACIFLUA
ΜΑΝΩΛΙΑ MAGNOLIA- GRANT. GALLISSONIENSIS
ΜΑΝΩΛΙΑ -MAGNOLIA LILLIFLORA
ΜΑΝΩΛΙΑ -MAGNOLIA LILLIFLORA ''nigra''
ΜΑΝΩΛΙΑ -MAGNOLIASOULANGEANA
ΜΑΝΩΛΙΑ- MAGNOLIA STELATA
ΜΑΛΟΥΣ -MALUS FLORIBUNDA
ΜΕΛΙΑ - ΨΕΥΤΟΠΑΣΧΑΛΙΑ -MELIA AZEDARACH
ΜΟΥΡΙΑ -MORUS ALBA
ΜΟΥΡΙΑ -MORUS ALBA "Kagayamae"
ΜΟΥΡΙΑ  -MORUS ALBA "Pιndula"
ΜΟΥΡΙΑ -MORUS NIGRA
ΕΛΙΑ -OLEA EUROPEA(OLIVO)

ΠΑΡΟΤΙΑ -PARROTIA PERSICA
ΠΑΟΥΛΟΝΙΑ -PAULOWNIA TOMENTOSA
ΠΛΑΤΑΝΟΣ -PLATANUS ACERIFOLIA





ΠΛΑΤΑΝΟΣ -PLATANUS ORIENTALIS


ΛΕΥΚΗ -POPULUS ALBA NIVEA
ΛΕΥΚΗ -POPULUS ALBA "Bolleana"
ΛΕΥΚΗ ΚΑΒΑΚΙ -POPULUS ITALICA
ΛΕΥΚΗ -POPULUS CANADIENSIS
ΛΕΥΚΗ ΜΑΥΡΗ- POPULUS NIGRA
ΠΡΟΥΝΟΣ -PRUNNUS PISSARDI
ΠΡΟΥΝΟΣ -PRUNNUS PISSARDI "Nigra"
ΠΡΟΥΝΟΣ -PRUNNUS SERRULATA "Kanzαn"
ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ -ΒΑΣΙΛΙΚΗ -QUERCUS AEGILOPS
ΑΡΙΑ -QUERCUS ILEX
ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ -QUERCUS PUBESCENS
ΨΕΥΤΟΑΚΑΚΙΑ -ROBINIA PSEUDOACACIA
ΙΤΙΑ  -SALIX ALBA
ΙΤΙΑ -SALIX VERDE
ΙΤΙΑ ΚΛΑΙΟΥΣΑ -SALIX BABILONICA
ΨΕΥΤΟΠΙΠΕΡΙΑ -SCHINUS MOLLE – FALSO PEPPE
ΣΧΙΝΟΣ ΚΟΚΟΡΕΒΥΘΙΑ -SCHINUS TEREBINTHIFOLIUS
ΣΟΦΟΡΑ -SOPHORA
ΣΟΡΒΟΣ -SORBUS
ΣΟΡΒΟΣ -SORBUS AUCUPARIA
ΣΟΡΒΟΣ -SORBUS DOMESTICA
ΑΡΜΥΡΙΚΙ -TAMARIX
ΦΛΑΜΟΥΡΙΑ -TILIA CORDATA
ΦΛΑΜΟΥΡΙΑ -TILIA PLATYPHILLOS
ΦΤΕΛΙΑ -ULMUS CAMPESTRIS
ΦΤΕΛΙΑ -ULMUS PUMILA
ΑΣΠΑΛΑΘΟΣ  -ASPALATHUSSP
ΑΣΦΟΔΕΛΟΣ -ASPHODELUS
ΚΑΠΑΡΗ -CAPARIS RUPESTRIS
ΣΥΝΕΡΑΡΙΑ -CINERARIA MIRITIMA
ΘΡΟΥΜΠΙ -CORIDOTHYMUS CAPITATUS
ΛΕΒΑΝΤΑ -LAVANTULA
ΛΟΥΙΖΑ -LIPPIA
ΜΕΝΤΑ -MENTHA SPICATA
ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ -OCIMUM BASILICUM
ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΑ -ORIGANUM MAJORANA
ΡΙΓΑΝΗ -ORIGANUM VULGARIS
ΑΣΦΑΚΑ -PHLOMIS FRUTICOSA
ΑΦΑΝΑ -POTERIUM SPINOSUM
ΔΕΝΔΡΟΛΙΒΑΝΟ -ROSMARINUS  OFFICINALIS
ΔΕΝΔΡΟΛΙΒΑΝΟ  ΕΡΠΟΝ -ROSMARINUS OFF. PROSTRATUS
ΣΑΛΒΙΑ -SALVIA
ΣΑΝΤΟΛΙΝΑ -SANTOLINA
ΘΥΜΑΡΙ -THYMUS VULGARIS
ΕΛΑΤΟ ΝΟΡΜΑΝΔΙΑΣ  1 - 7 m -ABIES NORMANNIANA  1 - 7 m
ΑΡΩΚΑΡΙΑ -ARAUCARIA ECXELSA
ΑΡΩΚΑΡΙΑ -ARAUCARIA IMBRIGATA
ΚΕΔΡΟΣ ΑΤΛΑΝΤΙΚΑ ΜΠΛΕ 1.75 - 6 m -CEDRUS ATLANTICA "Glauca"  1.75 - 6 m
ΚΕΔΡΟΣ ΙΜΑΛΑΙΩΝ  1.5 - 6 m -CEDRUS DEODARA  1.5 - 6 m
ΚΕΔΡΟΣ ΛΙΒΑΝΟΥ 1.75 - 8 m -CEDRUS LIVANI  1.75 - 8 m
ΧΑΜΑΙΚΥΠΑΡΙΣΣΟΣ -CHAMAECYPARIS LAWS. "Ellwodii"
ΧΑΜΑΙΚΥΠΑΡΙΣΣΟΣ -CHAMAECYPARIS LAWS. COLUMNARIS
ΛΕΙΛΑΝΤΙ  0.6 - 5 m -CUPRESSOCYPARIS LEYLANDII 0.6 - 5 m
ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ ΑΡΙΖΟΝΙΚΑ ΜΠΛΕ 1.25 - 3 m -CUPRESSUS ARIZONICA "Glauca" 1.25 - 3 m
ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ ΜΑΚΡΥΚΑΡΠΟ 0.8 - 4 m -CUPRESSUS MAC. "Gold-Crest"  0.8 - 4 m

ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ ΟΡΘΟΚΛΑΔΟ 2 - 7 m -CUPRESSUS SEMPERVIRENS "Stricta"  2 - 7 m
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS CHINENSIS "Stricta"
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS HORIZONTALIS
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS HORIZONTALIS
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS MEDIA "Old Gold"
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS MEDIA "Old Gold"
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS MEDIA "Pfitzeriana Glauca"
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS MEDIA "Pfitzeriana Glauca"
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS SQUAMATA "Blue Star"
ΓΙΟΥΝΙΠΕΡΟΣ -JUNIPERUS SQUAMATA "Blue Star"
ΛΙΠΟΚΕΔΡΟΣ [ ΚΑΛΟΚΕΔΡΟΣ ] 1 - 1.5 m  -LIBOCEDRUS DECURRENS 1 - 1.5 m
ΠΙΚΕΑ KONIKA 0.8 - 2 m -PICEA "Cσnica"  0.8 - 2 m
ΠΙΚΕΑ [ ΕΛΑΤΟ ΜΠΛΕ ] 1.5 m -PICEA HOPSIL "Glauca"  1.5 m
ΠΙΚΕΑ [ ΕΛΑΤΟ ΜΠΛΕ ] -PICEA PUNGENS "Globosa"
ΠΕΥΚΟ -PINUS HALEPENSIS
ΠΕΥΚΟ [ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΙΑ ] -PINUS PINEA
ΠΕΥΚΟ ΝΑΝΟ -PINUS MUGO "Mugo"
ΠΕΥΚΟ ΝΑΝΟ -PINUS MUGO "Mugo"
ΤΑΞΟΣ  0.4 - 1.5 m -TAXUS BACCATA  0.4 - 1.5 m
ΤΟΥΓΙΑ 0.3 - 0.6 m -THUYA OCCIDENTALIS "Dαnica" 0.3 - 0.6 m
ΤΟΥΓΙΑ  0.6 - 2 m -THUYA OCCIDENTALIS "Smaragd"  0.6 - 2 m
ΤΟΥΓΙΑ ΝΑΝΟΣ  0.3 - 0.6 m -THUYA ORIENTAL "Aurea Nana"  0.3 - 0.6 m
ΤΟΥΓΙΑ ΠΥΡΑΜΙΔΑ  0.8 - 2 m -THUYA ORIENTAL "Pyramidal"   0.8 - 2 m
KOKOΦΟΙΝΙΚΑΣ -ARECASTRUM ROMANZOFFIANUM
ΜΠΟΥΚΑΡΝΕΑ -BEAUCARNEA RECURVATA
ΜΠΟΥΤΙΑ -BUTIA CAPITATA
ΧΑΜΑΙΡΩΠΑΣ ΕΞΕΛΣΑ -CHAMAEROPS EXCELSA
ΧΑΜΑΙΡΩΠΑΣ ΧΟΥΜΕΛΙΣ -CHAMAEROPS HUMELIS
ΤΣΙΚΑΣ -CYCAS REVOLUTA
ΤΣΙΚΑΣ ΜΕΓΑΛΟ -CYCAS REVOLUTA EJEMBLAR
ΔΡΑΚΑΙΝΑ ΔΡΑΚΟΥ -DRACAENA DRACO
ΔΡΑΚΑΙΝΑ  -DRACENA INDIVISA
ΜΠΑΝΑΝΙΑ -MUSSA


ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΚΑΝΑΡΙΟΣ -PHOENIX CANARSIENSI PICCOLO
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΚΑΝΑΡΙΟΣ ΚΟΡΜΟΣ 100 cm -PHOENIX CANARIENS ALT.TRON. 080-100 cm
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΚΑΝΑΡΙΟΣ ΚΟΡΜΟΣ 125 cm -PHOENIX CANARIENS ALT.TRON. 100-125 cm
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΚΑΝΑΡΙΟΣ ΚΟΡΜΟΣ 200 cm  -PHOENIX CANARIENSIS ALT.TRONCO  200 cm
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΚΑΝΑΡΙΟΣ ΚΟΡΜΟΣ 300 cm -PHOENIX CANARIENSIS ALT.TRONCO  300 cm
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΚΑΝΑΡΙΟΣ ΚΟΡΜΟΣ 4-5-6 cm -PHOENIX CANARIENSIS ALT.TRONCO 4-5-6cm
ΧΟΥΡΜΑΔΙΑ        ΚΟΡΜΟΣ 4-5-6 cm  -PHOENIX DACTYLIFERA ALT.TRONCO 4-5-6cm
ΦΟΡΜΙΟ -PHORMIUM TENAX
ΣΤΡΕΛΙΤΣΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ -STRELITZIA AUGUSTA
ΣΤΡΕΛΙΤΣΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΜΕΓΑΛΗ -STRELITZIA AUGUSTA GRANTE
ΣΤΡΕΛΙΤΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ -STRELITZIA REGINA
ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝΙΑ [ ΠΙΤΣΑΡΔΙΑ ] -WASHINGTONIA FILIFERA 
ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝΙΑ [ ΠΙΤΣΑΡΔΙΑ ] -WASHINGTONIA ROBUSTA
ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝΙΑ ΚΟΡΜΟΣ  175-200 cm -WASHINGTONIA  ALT. TRONCO  175-200 cm
ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝΙΑ ΚΟΡΜΟΣ  200-250 cm -WASHINGTONIA  ALT.TRONCO  200-250 cm
ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝΙΑ ΚΟΡΜΟΣ  250-300 cm -WASHINGTONIA  ALT.TRONCO  300-350 cm
ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝΙΑ ΚΟΡΜΟΣ  350-400 cm -WASHINGTONIA  ALT.TRONCO  350-400 cm
ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝΙΑ ΚΟΡΜΟΣ  400-500 cm  -WASHINGTONIA  ALT.TRONCO  400-500 cm
ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝΙΑ ΚΟΡΜΟΣ  500-600 cm -WASHINGTONIA  ALT.TRONCO  500-600 cm
ΓΙΟΥΚΑ -YUCCA
ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ  -ACTINIDIA CHINENSIS
ΚΟΥΜΑΡΙΑ -ARBUTUS UNEDO
ΒΕΡΥΚΟΚΚΙΑ -ARMENIACA VULGARIS
ΚΑΣΤΑΝΙΑ -CASTANEA SATIVA
ΝΕΡΑΤΖΙΑ -CITRUS AURANTIUM
ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ -CITRUS BERGAMIA
ΛΕΜΟΝΙΑ -CITRUS LIMONE
ΓΚΡΕΙΠ-ΦΡΟΥΤ -CITRUS MAXIMA
ΚΙΝΟΤΤΟ -CITRUS MIRTIFOLIA
ΜΑΝΤΑΡΙΝΙΑ -CITRUS NOBILIS
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ -CITRUS SINENSIS
ΚΛΗΜΕΝΤΙΝΗ -CITRUS TETICULATA
ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΑ --CORYLUS AVELLAVA
ΣΥΚΙΑ -FICUS CARICA
ΦΡΑΟΥΛΑ -FRAGARIA VESCA
ΜΟΥΣΜΟΥΛΙΑ -ERIOBOTHRYA JAPONICA
ΚΑΡΥΔΙΑ -JUGLANS REGIA
ΚΟΥΜ-ΚΟΥΑΤ -KUMQUAT
ΜΗΛΙΑ -MALUS COMMUNIS
ΜΑΓΚΟ -MANGO (MANGIFERA INDICA)
ΜΕΣΠΙΛΙΑ -MESPILUS GERMANICA
ΕΛΙΑ -OLEA EUROPEA
ΦΡΑΓΚΟΣΥΚΑ -OPUNDIA [ FICUS INDICA ]
ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ -PRUNUS AMYGDALUS
ΚΕΡΑΣΙΑ -PRUNUS AVIUM
ΔΑΜΑΣΚΗΝΙΑ -PRUNUS SATIVA
ΚΟΡΟΜΗΛΙΑ -PRUNUS INSITITIA
ΡΟΔΑΚΙΝΙΑ -PRUNUS PERSICA
ΒΥΣΣΙΝΙΑ -PRUNUS VULGARIS
ΑΧΛΑΔΙΑ -PYRUS COMMUNIS
ΚΥΔΩΝΙΑ -PYRUS CYDONIA
ΡΟΔΙΑ- PUNICA GRANATUM
ΦΡΑΓΚΟΣΤΑΦΥΛΛΟ -RIBES
ΣΜΕΟΥΡΟ -RUBUS IDAEUS
BATOMOYΡO -RUBUS FRUTICOSUS
ΑΜΠΕΛΙ -VITIS VINIFERA
ΤΖΙΤΖΙΦΙΑ -ZIZIFUS SATIVA
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ -ROSA TUTTI COLLORI
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΑΝΑΡΙΧΩΜΕΝΗ -ROSA RAMPICANTI
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΝΑΝΑ -ROSA NANA TUTI COLLORI
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΔΕΝΔΡΩΔΗΣ -ROSA ALBERRETO
ΑΚΤΙΝΙΔΙΑ -ACTINIDIA AGRUTA
ΒΙΓΚΩΝΙΑ ΚΑΠΕΝΣΙΑ -BIGNONIA CAPENSIS
ΒΙΓΚΩΝΙΑ ΚΟΝΤΕΣΑ ΣΑΡΑ -BIGNONIA CONTESA SARA 
ΜΠΟΥΚΑΜΒΙΛΙΑ -BOUCANVILEA TUTTI COLLORE
ΚΛΙΜΑΤΙΔΑ -CLEMATIS TUTTI COLLORE
ΚΙΣΣΟΣ -HEDERA HELIX VERDE
ΚΙΣΣΟΣ ΠΑΝΑΣΕ -HEDERA HELIX VARIEGATUM
ΚΙΣΣΟΣ  -HEDERA OLD GOLD


ΓΙΑΣΕΜΙ ΧΙΩΤΙΚΟ -JASMINUM GRANTIFLORUM
ΓΙΑΣΕΜΙ ΚΙΤΡΙΝΟ -JASMINUM NUDIFLORUM
ΓΙΑΣΕΜΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟ [ ΑΣΠΡΟ ] -JAΣMINUM OFFICINALIS
ΓΙΑΣΕΜΙ ΠΟΛΥΑΝΘΕΣ -JAZMINUM POLYANTHUM
ΛΟΝΙΚΕΡΑ -LONICERA PERICLYMENUM
ΜΑΡΙΑ ΛΟΥΙΖΑ -MARIA LUISA
ΠΑΡΘΕΝΟΚΙΣΣΟΣ [ ΑΜΠΕΛΟΚΙΣΣΟΣ ] -PARTHENOCISSUS QUINQUEFOLIA
ΠΑΡΘΕΝΟΚΙΣΣΟΣ ΣΒΑΙΤΣ -PARTHENOCISSUS TRICUSPIDATA
ΠΑΣΣΙΦΛΟΡΑ [ ΡΟΛΟΓΙΑ ] -PASSIFLORA CAERULEA
ΠΛΟΥΜΠΑΓΚΟ -PLUMBAGO CAPENSIS
ΠΟΛΥΓΟΝΟ -POLYGONUM
ΡΥΝΧΟΣΠΕΡΜΑ -RHYNCOSPERMUM JASMINOIDES
ΣΟΛΑΝΟΥΜ -SOLANUM JASMINOIDES
ΘΟΥΜΒΕΡΓΙΑ -THUNBERGIA GRANDIFLORA
ΓΟΥΙΣΤΕΡΙΑ [ ΓΛΥΤΣΙΝΙΑ ] -WISTERIA SINENSIS
ΑΜΠΕΛΙΑ -ABELIA GRANDIFLORA
ΑΒΟΥΤΙΛΟ -ABUTILUM
ΑΓΑΠΑΝΘΟΣ -AGAPANTHUS
ΑΘΑΝΑΤΟΣ -AGAVE
ΑΛΟΚΑΣΙΑ -ALOCASIA
ΑΛΟΗ -ALOE
ΑΡΩΚΑΡΙΑ -ARAUCARIA EXCELSA
ΑΡΩΚΑΡΙΑ -ARAUCARIA IMBRICA
ΑΡΜΠΑΡΟΡΙΖΑ -ARBARORISA
ΚΟΥΜΑΡΙΑ -ARBUTUS UNEDO
ΑΟΥΚΟΥΜΠΑ -AUCUBA JAPONICA
ΑΖΑΛΕΑ -AZALEA JAPONICA
ΜΠΑΜΠΟΥ [ ΚΑΛΑΜΙ ] -BAMBΪ
ΜΠΟΧΙΝΙΑ -BAUCHINIA
ΜΠΟΥΚΑΡΝΕΑ -BEAUCARNEA
ΒΕΡΒΕΡΙΔΑ -BERBERIS OTAWENSIS "Superba"
ΒΕΡΒΕΡΙΔΑ -BERBERIS THUNBERGII ATR. NANA
ΒΟΥΤΛΕΙΑ -BUDDELIA DAVIDII
ΜΠΟΞΟΣ ΜΠΑΛΑ -BUXUS SEMPERVIRENS BOLA
ΜΠΟΞΟΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑ -BUXUS SEMPERVIRENS PIRAMIDALIS
ΚΑΜΕΛΙΑ -CAMELIA JAPONICA
ΚΑΡΙΣΣΑ -CARISSA
ΚΑΣΣΙΑ -CASSIA FLORIBUNDA
ΚΕΑΝΟΝΘΟΣ -CEANOTHUS
ΚΕΣΤΡΟ -CESTRUM
ΤΣΙΝΤΟΝΙΑ -CHAENOMELLES [ CYDONIA ]
ΚΟΡΝΟΣ -CORNUS STOLONIFERA
ΚΟΡΝΟΣ -CORNUS SANGUINEA
ΚΟΡΥΛΟΣ -CORYLUS AVELLANA (Avellano)
ΚΟΡΥΛΟΣ -CORYLUS ATROPURPUREA
ΚΥΔΩΝΙΑΣΤΡΟ -COTONEASTER DAMMERII
ΚΥΔΩΝΙΑΣΤΡΟ -COTONEASTER FRANCHETTI
ΚΥΔΩΝΙΑΣΤΡΟ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΚΛ -COTONEASTER HORIZONTIALIS
ΚΥΔΩΝΙΑΣΤΡΟ -COTONEASTER LACTEUS
ΚΡΥΠΤΟΜΕΡΙΑ -CRYPTOMERIA
ΚΥΤΙΣΣΟΣ -CYTISUS
ΚΟΥΦΕΑ -CUPHEA
ΔΑΣΥΛΙΡΙΟ -DASYLIRIUM
ΝΤΑΤΟΥΡΑ -DATURA
ΔΕΥΤΣΙΑ -DEUTSIA
ΕΛΕΑΓΝΟΣ -ELEAGNUS MACULATA "Aurea"
ΕΣΚΑΛΟΝΙΑ -ESCALLONIA
ΕΥΟΝΥΜΟ  -EUVONIMUS AUREA
ΕΥΟΝΥΜΟ -EUVONIMUS AREOPICTUS
ΕΥΟΝΥΜΟ -EUVONIMUS VERDE COMPACTA
ΕΥΟΝΥΜΟ -EUVONIMUS PUCHELLUS ARGENTEA
ΕΥΟΝΥΜΟ -EUVONIMUS ARGENTEA
ΦΕΙΖΟΑ -FEIJOA
ΦΙΛΑΔΕΛΦΟΣ -FILADELFUS
ΦΟΡΜΙΟ -FORMIUM TENAX
ΦΟΡΣYΘΙΑ -FORSITHIA INDERMEDIA
ΓΡΕΒΙΛΕΑ -GREVILEA ROBUSTA
ΤΖΕΝΙΣΤΑ -GENISTA
IΒΙΣΚΟΣ ΣΙΝΙΚΟΣ -HIBISCUS ROSA-SINENSIS
ΙΒΙΣΚΟΣ ΣΥΡΙΑΚΟΣ -HIBISCUS SYRIACUS
ΥΠΕΡΙΚΟ -HYPERICUM CALICINUM
ΠΟΥΡΝΑΡΙ [ ΓΚΙ ] -ILEX AQUIFOLIUM
ΠΟΥΡΝΑΡΙ [ ΓΚΙ ] -ILEX ARGENTEO MARGINATA
ΠΟΥΡΝΑΡΙ [ ΓΚΙ ] -ILEX AUREOMARGINATA
ΠΟΥΡΝΑΡΙ [ ΓΚΙ ] -ILEX AQUIFOLIUM BLUE ANGEL
ΚΕΡΡΙΑ -KERRIA
ΛΑΓΚΕΣΤΡΕΜΙΑ [ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ] -LAGERSTROEMIA INDICA
ΛΑΝΤΑΝΑ -LANTANA CAMARA
ΛΑΝΤΑΝΑ -LANTANA MONTEVIDENSIS
ΛΑΝΤΑΝΑ -LANTANA SELLOWIANA
ΔΑΦΝΗ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ -LAURUS NOBILIS
ΛΑΒΑΝΤΟΥΛΑ -LAVANDULA ANGUSTIFOLIA
ΛΕΟΝΟΤΟΥΣ -LEONOTIS LEONOTUS
ΛΕΠΤΟΣΠΕΡΜΑ -LEPTOSPERMUM
ΛΙΓΟΥΣΤΡΟ -LIGUSTRUM VERDE
ΛΙΓΟΥΣΤΡΟ ΤΕΞΑΝΟ -LIGUSTRUM TEXANUM
ΛΙΓΟΥΣΤΡΟ ΤΕΞΑΝΟ ΠΑΝΑΣΣΕ -LIGUSTRUM TEXANUM VARIEGATUM
ΛΟΝΙΚΕΡΑ -LONICERA NITIDA
ΣΥΡΙΝΓΚΑ -SYRINGA
ΜΑΩΝΙΑ -MAHONIA AQUIFOLIUM
ΜΑΩΝΙΑ -MAHONIA CHARITI
ΜΕΤΡΟΣΙΔΕΡΟΣ -METROSIDERUS
ΜEΤΡΟΣΙΔΕΡΟΣ -ΤΟΜΑΖΙ METROSIDERUS TOMASI
ΜΥΟΠΟΡΟ- MYOPORUM
ΜΥΡΤΙΑ -MYRTUS COMMUNIS
ΝΑΝΤΙΝΑ -NANTINA DOMESTICA
ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ -NERIUM OLEANDER
ΕΛΙΑ -OLEA EUROPEA (Olivo)
ΦΡΑΓΚΟΣΥΚΑ -OPUNTIA
ΟΣΜΑΝΘΟΣ -OSMATHUS
ΠΑΧΥΣΑΝΔΡΑ -PACHISANDRA
ΦΙΛΑΔΕΛΦΟΣ -PHILADELHUS CORONARIUS
ΦΩΤΙΝΙΑ -PHOTINIA RED ROBIN
ΣΧΙΝΟΣ -PISTACIA LEDISCUS
ΚΟΚΟΡΕΒΥΘΙΑ -PISTACIA TEREBINTHUS
ΑΓΓΕΛΙΚΗ -PITTOSPORUM TOBIRA "Nana"
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΤΕΡΟΦΥΛΛΗ -PITTOSPORUM HETEROPHYLLUM
ΠΛΟΥΜΕΡΙΑ -PLUMERIA DURADA
ΠΟΛΥΓΑΛΑ -POLYGALA MIRTIFOLIA
ΠΟΤΕΝΤΙΛΑ -POTENDILA
ΠΡΟΥΝΟΣ -PRUNNUS LAUROCERASUS
ΠΡΟΥΝΟΣ -PRUNUS LUSITANICA
ΠΥΡΑΚΑΝΘΟΣ- PYRACANTHA COCCINEA
ΠΟΥΡΝΑΡΙ -QUERCUS COCOFERA
ΡΑΦΙΟΛΕΠΙΣ -RAPHYOLEPIS
ΡΑΜΝΟΣ -RHAMNUS
ΡΟΔΟΔΕΝΔΡΟ -RHODODENDRON
ΔΕΝΔΡΟΛΙΒΑΝΟ -ROSMARINUS OFFICINALIS
ΡΟΥΣΚΟΣ [ ΜΥΡΣΙΝΗ ] -RUSCUS RACEMOSUS
ΣΑΛΒΙΑ -SALVIA
ΣΑΝΤΟΛΙΝΑ -SANTOLINA
ΣΚΙΜΜΙΑ -SKIMMIA
ΣΠΑΡΤΟ -SPARTUM
ΣΠΙΡΑΙΑ -SPIRAEA
ΣΥΜΦΟΡΙΚΑΡΠΟΣ -SYMPHORICARPUS
ΠΑΣΧΑΛΙΑ -SYRINGA VULGARIS
ΤΕΥΚΡΙΟ -TEUCRIUM
ΤΙΜΠΟΥΚΙΝΑ -TIBOUCHINA
ΘΥΜΑΡΙ -THYMUS VULGARIS
ΒΕΡΜΠΕΝΑ -VERBENA
ΒΕΡΟΝΙΚΗ -VERONICA
ΒΕΡΟΝΙΚΗ -VERONICA SPICATA
ΒΙΒΟΥΡΝΟ -VIBURNUM LUCIDUM
ΒΙΒΟΥΡΝΟ -VIBURNUM OPULUS
ΒΙΒΟΥΡΝΟ -VIBURNUM TINUS
ΒΙΒΟΥΡΝΟ ΕΥΟΣΜΟ -VIBURNUM TINUS ''Eve price''
ΒΙΓΚΑ -VINCA
ΛΥΓΑΡΙΑ -VITEX AGNUS
ΑΜΠΕΛΟΣ -VITIS VINIFERA
 

Λέστερ Γιανγκ

Lester Young (Gottlieb 09431).jpg O Λέστερ Γιανγκ (Lester Young, γνωστός και με το παρωνύμιο Prez, Γούντβιλ, 27 Αυγούστου 1909 — Νέα Υόρκη, 15 Μαρτίου 1959) ήταν σημαντικός Αμερικανός τενόρος σαξοφωνίστας. Χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επιδραστικούς μουσικούς στην ιστορία της τζαζ και συγκαταλέγεται στους σαξοφωνίστες που τη σημάδεψαν με τις καινοτόμες ερμηνείες του, έχοντας σημαντική συνεισφορά στην εξέλιξη του είδους. Ειδικότερα, τονίζεται η επίδραση που άσκησε στον Τσάρλι Πάρκερ. Οι περισσότεροι κριτικοί διακρίνουν το πρώιμο ύφος του, σε σχέση με αυτό που ακολούθησε κατά τη δεκαετία του 1940 και του 1950.


Γεννήθηκε στην πόλη Γούντβιλ του Μισισιπή και μεγάλωσε κοντά στην περιοχή της Νέας Ορλεάνης. Ο πατέρας του, Γουίλις Χάντι Γιανγκ (1872-1943), ήταν επιδέξιος μουσικός και φρόντισε να εκπαιδεύσει τους τρεις γιους του πάνω σε διάφορα όργανα, όπως βιολί, τρομπέτα, κορνέτο, σαξόφωνο και ντραμς, σχηματίζοντας ένα είδος οικογενειακής ορχήστρας. Σύμφωνα με μία ατεκμηρίωτη μαρτυρία του μικρότερου αδελφού τού Λέστερ, Λι Γιανγκ, ο εργάστηκε παράλληλα ως διευθυντής γυμνασίου στο Τιμποντό (Thibodaux) της Λουϊζιάνα, ωστόσο είναι δεδομένο ότι μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του προερχόταν από την ενασχόλησή του με τη μουσική και ειδικότερα περιοδεύοντας σε καρναβάλια ή άλλες μαζικές εορταστικές εκδηλώσεις.

Ο Λέστερ Γιανγκ σπούδασε βιολί, τρομπέτα και ντραμς, πριν καταλήξει στο άλτο σαξόφωνο όταν ήταν περίπου δεκατριών ετών. Καταγράφονται αρκετές συγκρούσεις με τον πατέρα του, ενώ μετά από μία εξ' αυτών εγκατέλειψε την οικογενειακή ορχήστρα, στα τέλη του 1927, προσχωρώντας στην ορχήστρα Bostonians του Αρτ Μπρόνσον, με την οποία περιόδευσε σε αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ. Την ίδια περίοδο πιστεύεται ότι μεταπήδησε στο τενόρο σαξόφωνο, έχοντας προηγουμένως δοκιμαστεί επίσης στο σοπράνο αλλά και στο βαρύτονο, ωστόσο συνέχισε να παίζει άλτο σαξόφωνο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας. Το 1929 επανασυνδέθηκε προσωρινά με την οικογενειακή ορχήστρα, αυτή τη φορά στο Νέο Μεξικό όπου είχε πλέον εγκατασταθεί. Αργότερα επέστρεψε στη Μινεάπολη, χωρίς να ακολουθήσει την ορχήστρα των Γιανγκ στην Καλιφόρνια, παίζοντας για ένα διάστημα στο μουσικό σχήμα Blue Devils του Γουόλτερ Πέιτζ και κατόπιν ξανά με τον Αρτ Μπρόνσον. Τα επόμενα χρόνια συνεργάστηκε με πληθώρα μουσικών, όπως τον Έντι Μπέαρφιλντ, τον Κινγκ Όλιβερ και τον σαξοφωνίστα Κλάρενς Λαβ, προσχώρησε στην ορχήστρα Thirteen Original Blue Devils, ενώ περιόδευσε επίσης με τον Κόλμαν Χόκινς, χρησιμοποιώντας ως κύρια έδρα του την πόλη του Κάνσας που αποτελούσε τότε σημαντικό κέντρο για τη σκηνή της τζαζ.

Στις αρχές του 1934 συνεργάστηκε με τον Κάουντ Μπάσι, αποχωρώντας από την ορχήστρα του λίγους μήνες αργότερα, προκειμένου να αναπληρώσει τον Χόκινς στο σχήμα του Φλέτσερ Χέντερσον. Σύντομα αποχώρησε από αυτό, καθώς οι υπόλοιποι μουσικοί της ορχήστρας απέρριπταν τη διαφορετική προσέγγιση του Γιανγκ στο σαξόφωνο, εκφράζοντας παράπονα για το μουσικό ύφος του. Επόμενοι σταθμοί του Γιανγκ υπήρξαν οι συνεργασίες του με τους Άντι Κιρκ, Μπόιντ Άτκινς και Ρουκ Γκανζ. Το 1936 επανασυνδέθηκε με τον Κάουντ Μπάσι και το Νοέμβριο του ίδιου έτους πραγματοποίησε τις πρώτες ηχογραφήσεις του με ένα μικρό σύνολο από την ορχήστρα του, προκαλώντας το ενδιαφέρον άλλων μουσικών. Ο Γιανγκ ωφελήθηκε από τη σταδιακά αυξανόμενη δημοτικότητα της ορχήστρας του Μπάσι και παρά το γεγονός πως αντιμετώπισε αντιφατικές κριτικές για τον τρόπο με τον οποίο έπαιζε, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τη νεότερη γενιά μουσικών. Την ίδια περίπου περίοδο καταγράφεται η γνωριμία του με την Μπίλι Χόλιντεϊ, με την οποία ανέπτυξε στενή φιλία και καθιέρωσε το παρωνύμιο Lady Day με το οποίο είναι γνωστή. Το 1940, έχοντας αποκτήσει μεγαλύτερη φήμη, σχημάτισε την πρώτη προσωπική ορχήστρα, αποτελούμενη από έξι μουσικούς. Μετά από μία περίοδο κατά την οποία συνεργάστηκε με τον αδελφό του, Λι Γιανγκ, σχηματίζοντας νέα ορχήστρα, ενώ αργότερα περιόδευσε με τη μεγάλη ορχήστρα του Αλ Σίαρς, επέστρεψε στη Νέα Υόρκη και επανασυνδέθηκε με τον Κάουντ Μπάσι το 1943. Η συνεργασία αυτή έφερε τον Γιανγκ στο προσκήνιο και αποτέλεσε την αρχή μιας σειράς διακρίσεών του. Υπήρξε αγαπημένος σαξοφωνίστας πολλών νέων μουσικών, όπως των Τζον Κολτρέιν, Σόνι Ρόλινς και Σταν Γκετζ, ενώ συμμετείχε επίσης στη μικρού μήκους ταινία Jammin' the Blues.

Η ενασχόλησή του με τη μουσική διακόπηκε το Σεπτέμβριο του 1944, όταν κατατάχθηκε στο στρατό. Όταν ανακαλύφθηκε πως έκανε χρήση ναρκωτικών ουσιών, οδηγήθηκε σε στρατοδικείο και υπηρέτησε για αρκετούς μήνες σε πειθαρχείο της Τζόρτζια απ' όπου αφέθηκε ελεύθερος στα τέλη του 1945. Επανήλθε στα μουσικά δρώμενα ηχογραφώντας και πραγματοποιώντας εμφανίσεις στο Λος Άντζελες. Την περίοδο 1945-55 έπαιξε με μικρά συνήθως σύνολα, δεχόμενος επιδράσεις από νέους μουσικούς που τον συνόδευαν, ενώ πραγματοποίησε επίσης τις πρώτες ευρωπαϊκές περιοδείες του.

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του, η συχνότητα των ηχογραφήσεών του περιορίστηκε αισθητά, ενώ παράλληλα ο αλκοολισμός του επιδείνωσε σοβαρά την υγεία του, με αποτέλεσμα να νοσηλευτεί σε αρκετές περιπτώσεις. Οι τελευταίες ηχογραφήσεις του ολοκληρώθηκαν το Μάρτιο του 1959 στο Παρίσι. Τον ίδιο μήνα αρρώστησε σοβαρά και επέστρεψε στη Νέα Υόρκη όπου απεβίωσε.

http://el.wikipedia.org/wiki/Λέστερ_Γιανγκ

η συνταγη για φανουροπιτα

Sidagi.gr.
Φωτογραφία: Καλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά!! Μεγάλη γιορτή σήμερα!! Αγίου Φανουριου!! η συνταγη για φανουροπιτα ΕΔΩ!!!

http://www.sidagi.gr/section/gluka/content/fanouropitaΚαλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά!! 
Μεγάλη γιορτή σήμερα!! Αγίου Φανουριου!! 
η συνταγη για φανουροπιτα ΕΔΩ!!!

http://www.sidagi.gr/section/gluka/content/fanouropita

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Ναός Αγίου Τίτου




Ναός Αγίου Τίτου, Ηράκλειο Κρήτης. Γιορτάζει στις 25 Αυγούστου. Ο Αγιος Τίτος, ή πιο σωστά ο ναός του Αγίου Τίτου στο Ηράκλειο, είναι ένα από τα σημαντικότερα μνημεία στο κέντρο της πόλης, στην οδό 25ης Αυγούστου. Γύρω του απλώνεται μια όμορφη πλατεία με μερικά καφέ και μπαρ, η πλατεία Αγίου Τίτου.

Το 961 ο Νικηφόρος Φωκάς έδιωξε τους Άραβες από την Κρήτη κάνοντάς την εκ νέου τμήμα της κραταιάς Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Τότε πρέπει να χτίστηκε ο πρώτος ορθόδοξος ναός του Αγ. Τίτου, ώστε να αναζωπυρωθεί η χριστιανική πίστη και παράδοση στην Κρήτη, που είχε πέσει σε ύφεση λόγω της κατάκτησης από τους Αραβες πειρατές.

Ο Άγιος Τίτος ήταν μαθητής του Αποστόλου Παύλου και πρώτος επίσκοπος Κρήτης. Η πρώτη εκκλησία αφιερωμένη στο όνομά του ήταν αυτή στην παλιά πρωτεύουσα Γόρτυνα, που στέγαζε και τη μητρόπολη του νησιού μέχρι την καταστροφή της από σεισμό και τη μεταφορά της πρωτεύουσας από τους Άραβες (828) από τη Γόρτυνα στο Χάνδακα (Ηράκλειο).

αγιος τιτος νυχταΣτο νέο ναό μετέφεραν την κάρα του Αγίου Τίτου, τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Μεσοπαντίτισσας και άλλα ιερά κειμήλια από το ναό της Γόρτυνας. Όλα αυτά με την πτώση του Ηρακλείου στους Τούρκους μεταφέρθηκαν στη Βενετία, όπου υπάρχουν και σήμερα, με εξαίρεση την κάρα του Αγίου Τίτου που επιστράφηκε στο Ηράκλειο και βρίσκεται σήμερα στο ναό.

Την περίοδο της τουρκικής κατάκτησης, ο ναός του Αγίου Τίτου παραχωρήθηκε στον βεζίρη Φαζίλ Αχμέτ Κιοπρουλή, ο οποίος τον μετέτρεψε σε τζαμί, γνωστό με το όνομα Βεζίρ τζαμί. Με το μεγάλο σεισμό του 1856 ο ναός καταστράφηκε εκ θεμελίων και ξαναχτίστηκε στη σημερινή του μορφή ως οθωμανικό τέμενος από τον αρχιτέκτονα Αθανάσιο Μούση. Ο ίδιος σχεδίασε και τον ορθόδοξο ναό του Αγίου Μηνά και τους στρατώνες στην πλατεία Ελευθερίας.

Ο μιναρές του Αγίου Τίτου κατεδαφίστηκε τη δεκαετία του 1920, όταν αποχώρησαν από το Ηράκλειο οι τελευταίοι μουσουλμάνοι με την ανταλλαγή των πληθυσμών ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία. Σήμερα ο ναός λειτουργεί κάτω από το ορθόδοξο δόγμα και είναι αφιερωμένος στον ισαπόστολο Τίτο, μετά από εργασίες ανάπλασης το 1925 από την Εκκλησία της Κρήτης.
http://www.explorecrete.com/Heraklion/GR13-Heraklion-saint-titus.html

Ο Απόστολος Τίτος είναι ο οργανωτής και ο πρώτος Επίσκοπος της Εκκλησίας της Κρήτης. Στο ιστορικό προσκήνιο εμφανίζεται για πρώτη φορά περί το 49 μ.Χ. ως συνοδός του Αποστόλου Παύλου και του Βαρνάβα, στην Αποστολική Σύνοδο των Ιεροσολύμων. Έκτοτε ακολουθεί τον Παύλο ως πιστός κα αφοσιωμένος μαθητής στις αποστολικές του περιοδείες στην Ασία και την Ευρώπη. Ο Παύλος αναφέρεται στον Τίτο με εκφράσεις που μαρτυρούν το στενό σύνδεσμο των δύο ανδρών.
Τον χριστιανικό Ευαγγελισμό της Κρήτης επιχείρησε ο Παύλος περί το 62-63 μ.Χ. κατά την δεύτερη αποστολική περιοδεία του. Η παραμονή του Παύλου στην Κρήτη ήταν σύντομη και το δυσχερές έργο της οργάνωσης της πρώτης κρητικής Εκκλησίας το ανέθεσε στον Τίτο, στον οποίο γράφει "Τούτου χάριν κατέλιπόν σε εν Κρήτη, ίνα τα λείποντα επιδιορθώση, και καταστήσης κατά πόλιν πρεσβυτέρους, ως εγώ σοι διεταξάμην " (Τίτ. α΄, 5).
Η δράση του Τίτου στην Κρήτη δεν είναι επαρκώς γνωστή, γιατί δεν σώθηκαν αρχαίες επίσημες και εξακριβωμένες πληροφορίες για την πρώτη περίοδο της Κρητικής Εκκλησίας. Στους μεταγενέστερους χρόνους δημιουργήθηκε στην Κρήτη πλούσια συναξαριακή παράδοση για τον πρώτο επίσκοπο και πάτρωνα της τοπικής Εκκλησίας. Σύμφωνα με την παράδοση αυτή, ο Τίτος ήταν Κρητικός, από γένος επισημότατο, που ανήγε την αρχή του στο μυθικό βασιλιά της Κνωσού, το Μίνωα.
Ήταν συγγενής του Ρωμαίου ανθυπάτου της νήσου Ρουστίλλου (Ρουστούλου), έλαβε γενναία μόρφωση και βρέθηκε στα Ιεροσόλυμα, όπου έγινε αυτόπτης μάρτυς των παθών και της αναστάσεως του Χριστού. Ως επίσκοπος, αργότερα, στην πατρίδα του ίδρυσε εννέα επισκοπές, στην Κνωσό, την Ιεράπυτνα, την Κυδωνία, τη Χερσόνησο, την Ελεύθερνα, τη Λάμπη, την Κίσαμο, την Κάντανο, και τη Γόρτυνα. Σύμφωνα με την ίδια συναξαριακή παράδοση, ο Τίτος πέθανε σε ηλικία 94 ετών, περί το 105 μ.Χ.
Στην Γόρτυνα, που ήταν το πολιτικό και θρησκευτικό κέντρο της νήσου, ιδρύθηκε ήδη από τις αρχές του 6ου αιώνα μεγαλοπρεπής ξυλόστεγη βασιλική, που αναδείχθηκε σε παγκρήτιο κέντρο λατρείας του Αποστόλου. Εδώ, σύμφωνα με την τοπική παράδοση, φυλασσόταν και το ιερό λείψανο του. Ο ναός του Αγίου ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα λατρείας σε όλη την Ανατολή.
Κατά την περίοδο της Αραβοκρατίας στην Κρήτη (824 - 961), δεν έχουμε καμία πληροφορία για την λατρεία του Αγίου. Μετά την απελευθέρωση της Κρήτης από τον Νικηφόρο Φωκά το 961 μ.Χ., το πολιτικό και Θρησκευτικό κέντρο της Κρήτης μεταφέρθηκε στο Χάνδακα (Ηράκλειο), όπου κτίσθηκε πάλι μεγαλοπρεπής Μητροπολιτικός ναός αφιερωμένος στον Απόστολο Τίτο, στην ίδια θέση που και σήμερα βρίσκεται. Στο κτίσμα εκείνο είχε μεταφερθεί και η Κάρα του Αγίου.

Πηγή: Ενημερωτικό έντυπο Ι. Ναού Αγίου Τίτου Ηρακλείου.

Φωτ :http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2011/03/blog-post_8119.html

Πώς να μαγειρέψετε με... τσάι


Πώς να μαγειρέψετε με... τσάι

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες το τσάι γίνεται όλο και πιο διάσημο στους νέους και αυτή η εξέλιξη δεν είναι τυχαία αφού μπορεί να συνδυαστεί με διάφορα φαγητά και να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους. Μιας και βρίσκεται λοιπόν στο προσκήνιο, είναι μια καλή στιγμή να μάθετε πώς να το αξιοποιείτε με πολλούς τρόπους και στη μαγειρική σας.

Αν νομίζετε ότι το τσάι λειτουργεί μόνο ως αφέψημα κάνετε λάθος, αφού υπάρχουν πολλοί τρόποι να χρησιμοποιηθεί στις καθημερινές σας μαγειρικές συνήθειες που ίσως να μη γνωρίζετε, αλλά θα τις ενσωματώσετε στην καθημερινότητά σας αν τις δοκιμάσετε. Ας δούμε κάποιους τρόπους να αγαπήσετε ακόμη περισσότερο το τσάι και να βελτιώσετε την ποιότητα των γευμάτων σας.
Το τσάι ως συστατικό
Ενώ ο καφές μπορεί παραδοσιακά να σχετίζεται πολύ περισσότερο με το μαγείρεμα (στη Βρετανία στις πουτίγκες και στις ΗΠΑ στα αλμυρά κρέατα όταν αναμιγνύονται με διάφορα μπαχαρικά), το τσάι όμως, είναι ακόμα πιο χρήσιμο ως συστατικό στη μαγειρική.
Καπνιστό κρέας
 
Μπορείτε να κάνετε καπνιστό το ψάρι ή το κρέας μόνοι σας στο σπίτι χρησιμοποιώντας το τσάι ως βάση. Η πάπια και ο σολομός προσφέρονται για κάτι τέτοιο. Βεβαιωθείτε μόνο ότι έχετε καλύψει προσεκτικά τα τηγάνια σας με αλουμινόχαρτο αν ποτέ θέλετε να τα χρησιμοποιήσετε ξανά. Μπορείτε απλά να αναμίξετε άψητο ρύζι, ζάχαρη και τσάι και να τα βάλετε μέσα στο αλουμινόχαρτο. Τοποθετήστε μια σχάρα πάνω από το μίγμα και βάλτε εκεί την πάπια και σφραγίστε το αλουμινόχαρτο. Αφήστε τη φωτιά έτσι για λίγα λεπτά, και έπειτα αφήστε το στην άκρη για 10 λεπτά μέχρι να ολοκληρωθεί το ψήσιμό του.
Έμπνευση στη γεύση
Όταν ετοιμάζετε ένα ρόφημα, ουσιαστικά εκμεταλλεύεστε την απλούστερη χρήση του τσαγιού. Υπάρχουν πολλά πράγματα ακόμα που μπορεί να προσφέρει το τσάι, όπως για παράδειγμα να αρωματίσετε την πανακότα σας ή να φτιάξετε αρωματική σοκολάτα. Μπορείτε να μαρινάρετε τα στήθη του κοτόπουλου μαζί με άλλα αρωματικά και επίσης, μπορείτε να αρωματίσετε το βούτυρο ή το λάδι και να το χρησιμοποιήσετε σε διάφορες συνταγές, όπως σε κέικ κτλ.
Άλλη μια καλή ιδέα για να χρησιμοποιήσετε το τσάι σας είναι να το χρησιμοποιήσετε για την παρασκευή κοκτέιλ, είτε χρησιμοποιώντας αφέψημα τσαγιού είτε αρωματίζοντας το σιρόπια ή και το ίδιο το αλκοόλ. Προσθέστε για παράδειγμα ένα φακελάκι τσάι μέσα στο μπουκάλι το τζιν και τοποθετήστε το στο ψυγείο για μερικές μέρες. Μετά μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ως βάση για ένα κλασικό Martini ή τζιν τόνικ.
Βράζοντας φρούτα
 
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το τσάι ως συστατικό όταν βράζετε τα φρούτα σας, όταν φτιάχνετε μαρμελάδες και όταν κάνετε κομπόστα. Μπορείτε να βράσετε ώριμα φρούτα μαζί με ζάχαρη, ξύσμα πορτοκαλιού και τσάι και θα έχετε ένα γευστικότατο συνοδευτικό για παγωτό, ρυζόγαλο ή διάφορα άλλα κρεμώδη επιδόρπια.
Ψήσιμο
Το τσάι αποτελεί τη βάση ενός παραδοσιακού βρετανικού κέικ. Το κέικ αυτό είναι μια παραδοσιακή βρετανική λιχουδιά για την ώρα του τσαγιού και γίνεται χωρίς την προσθήκη έξτρα λίπους. Η υγρασία προέρχεται από το τσάι και τα αποξηραμένα φρούτα που προστίθενται σε αυτό. Μπορείτε εναλλακτικά να χρησιμοποιήσετε το τσάι για να δώσετε γεύση στο γλάσο που θα περιχύσει ένα παραδοσιακό κέικ.
Ιδανικές επιλογές τσαγιού για μαγείρεμα
 
- Τσάι Jasmine: Αρκετά αρωματικό, ιδανικό για πουτίγκες, αφεψήματα και κοκτέιλ.
- Earl Grey: Βγαίνει από περγαμόντο και είναι ιδανικό για το ψήσιμο (για μπισκότα πιο συγκεκριμένα), για κοκτέιλ, τρουφάκια και γλάσο.
- Macha (πράσινο τσάι): Ιαπωνικό πράσινο τσάι σε σκόνη με ένα λεπτό άρωμα που θυμίζει γρασίδι. Ταιριάζει με λευκή σοκολάτα σε παγωτό και στην παραγωγή της σοκολάτας. Επίσης είναι πολύ νόστιμο ως συστατικό στα μπισκότα σας.
- Chai: Ινδικό είδος τσαγιού με πολλά καρυκεύματα, το τσάι αυτό είναι ό,τι πρέπει για μαρινάδες και μπαχαρικά και ιδανικό για να προσθέσετε μια γλυκιά νότα σε πουτίγκες, παγωτά και γρανίτες. Επίσης μπορεί να νοστιμίσει το ρυζόγαλο.
- Oolong: Παραδοσιακό κινέζικο τσάι, τέλειο για τη δημιουργία καπνιστών φαγητών, είναι καλύτερο για αλμυρά πιάτα αλλά μερικές φορές χρησιμοποιείται και σε κοκτέιλ.
clickatlife

Σαν σήμερα, 26 Αυγούστου 1821 Μάχη των Βασιλικών Φθιώτιδας (2η μέρα)

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!

Σαν σήμερα, 26 Αυγούστου 1821

Μάχη των Βασιλικών Φθιώτιδας (2η μέρα), ο Πανουργιάς και ο Γκούρας με 1000 άνδρες νικούν τον Μπαϊράμ Πασά που κατέβαινε από Μακεδονία επί κεφαλής 8.000 ανδρών προκειμένου να ενωθεί με τον Ομέρ Βρυώνη.

Φωτογραφία: Σαν σήμερα, 26 Αυγούστου 1821 

Μάχη των Βασιλικών Φθιώτιδας (2η μέρα), ο Πανουργιάς και ο Γκούρας με 1000 άνδρες νικούν τον Μπαϊράμ Πασά που κατέβαινε από Μακεδονία επί κεφαλής 8.000 ανδρών προκειμένου να ενωθεί με τον Ομέρ Βρυώνη.

Οι Τούρκοι μετά την περιστολή της επανάστασης στη Μακεδονία προχώρησαν μέσω Λάρισας προς τη Λαμία, με σκοπό να εισβάλουν στην Πελοπόννησο. Οι οπλαρχηγοί της Ανατολικής Ελλάδας πληροφορήθηκαν την εκστρατεία αυτή και μαζεύτηκαν στην Εργίνα της Βουδουνίτσας για να αποφασίσουν την επόμενή τους κίνηση. Αποφάσισαν να εμποδίσουν την προέλαση των Τούρκων καταλαμβάνοντας την θέση των Βασιλικών. Αυτό πρότεινε ο Δυοβουνιώτης. Ο Παπά-Ανδρέας Κοκοβιτσιανός με τριακόσιους άνδρες κατέλαβε το πυκνό δάσος κοντά στην είσοδο της κοιλάδας. Ο Αντώνιος Κοντοστόπουλος και ο Κωνσταντής Καλύβας με άλλους εξακόσιους τοποθετήθηκε στο εσωτερικό της κοιλάδας, ενώ ο Δυοβουνιώτης μαζί με τον γιο του και άλλους χίλιους εκατό πιάσαν την έξοδο.

Στις 26 Αυγούστου 1821 το τουρκικό ιππικό δύναμης δύο χιλιάδων που είχε σταλεί προς αναγνώριση του στενωπού αποδεκατίστηκε. Δύο μέρες αργότερα, στις 28 Αυγούστου ο Μπεϊράμ Πασάς κινήθηκε με όλο του τον στρατό κατά του Κοντοστόπουλου και Καλύβα. Οι Δυοβουνιώτηδες, ο Πανουργιάς και ο Γκούρας ήρθαν να ενισχύσουν, ενώ ο Παπά-Ανδρέας Κοκοβιτσιανός του επιτέθηκε από τα νώτα. Ακολούθησε γενναία μάχη, την οποία νίκησαν οι Έλληνες. Οι Τούρκοι με την δύση του ήλιου τράπηκαν σε φυγή προς την Πλατανιά, αφήνοντας στο πεδίο της μάχης χίλιους νεκρούς και τραυματίες. Μεταξύ των νεκρών βρίσκονταν και ο Μεμήν Πασάς, τον οποίο σκότωσε ιδιοχείρως ο Γκούρας. Επίσης οκτακόσια άλογα, 2 πυροβόλα και 18 σημαίες. Από τους Έλληνες σκοτώθηκαν δέκα και τραυματίσητκαν 30, μεταξύ των οποίων και ο οπλαρχηγός Κοντοστόπουλος.Οι Τούρκοι μετά την περιστολή της επανάστασης στη Μακεδονία προχώρησαν μέσω Λάρισας προς τη Λαμία, με σκοπό να εισβάλουν στην Πελοπόννησο. Οι οπλαρχηγοί της Ανατολικής Ελλάδας πληροφορήθηκαν την εκστρατεία αυτή και μαζεύτηκαν στην Εργίνα της Βουδουνίτσας για να αποφασίσουν την επόμενή τους κίνηση. Αποφάσισαν να εμποδίσουν την προέλαση των Τούρκων καταλαμβάνοντας την θέση των Βασιλικών. Αυτό πρότεινε ο Δυοβουνιώτης. Ο Παπά-Ανδρέας Κοκοβιτσιανός με τριακόσιους άνδρες κατέλαβε το πυκνό δάσος κοντά στην είσοδο της κοιλάδας. Ο Αντώνιος Κοντοστόπουλος και ο Κωνσταντής Καλύβας με άλλους εξακόσιους τοποθετήθηκε στο εσωτερικό της κοιλάδας, ενώ ο Δυοβουνιώτης μαζί με τον γιο του και άλλους χίλιους εκατό πιάσαν την έξοδο.

Στις 26 Αυγούστου 1821 το τουρκικό ιππικό δύναμης δύο χιλιάδων που είχε σταλεί προς αναγνώριση του στενωπού αποδεκατίστηκε. Δύο μέρες αργότερα, στις 28 Αυγούστου ο Μπεϊράμ Πασάς κινήθηκε με όλο του τον στρατό κατά του Κοντοστόπουλου και Καλύβα. Οι Δυοβουνιώτηδες, ο Πανουργιάς και ο Γκούρας ήρθαν να ενισχύσουν, ενώ ο Παπά-Ανδρέας Κοκοβιτσιανός του επιτέθηκε από τα νώτα. Ακολούθησε γενναία μάχη, την οποία νίκησαν οι Έλληνες. Οι Τούρκοι με την δύση του ήλιου τράπηκαν σε φυγή προς την Πλατανιά, αφήνοντας στο πεδίο της μάχης χίλιους νεκρούς και τραυματίες. Μεταξύ των νεκρών βρίσκονταν και ο Μεμήν Πασάς, τον οποίο σκότωσε ιδιοχείρως ο Γκούρας. Επίσης οκτακόσια άλογα, 2 πυροβόλα και 18 σημαίες. Από τους Έλληνες σκοτώθηκαν δέκα και τραυματίσητκαν 30, μεταξύ των οποίων και ο οπλαρχηγός Κοντοστόπουλος.

Καρλ Μπαρκς (αγγλ. Carl Barks)



Carl barks.jpgΟ Καρλ Μπαρκς (αγγλ. Carl Barks) ήταν σεναριογράφος και σχεδιαστής κόμικς, από το 1920 μέχρι το 1966. Μέχρι σήμερα θεωρείται ο κορυφαίος δημιουργός ιστοριών ηρώων του Ντίσνεϋ, κυρίως του Σκρουτζ Μακ Ντακ, του Ντόναλντ Ντακ και του Χιούη, Λιούη και Ντιούη Ντακ. Γεννήθηκε στις 27 Μαρτίου 1901 και πέθανε σε ηλικία 99 ετών, στις 25 Αυγούστου 2000.

Η εποχή γέννησης του έχει σηματοδοτηθεί από πολλά βαρυσήμαντα γεγονότα: ο πυρετός του χρυσού στην Αλάσκα, τα πρώτα σκίτσα του Yellow Kid (από τα πρώτα κόμικς) από τον Ρίτσαρντ Άουκωλτ και τέλος οι πρώτες εμφανίσεις του κινηματογράφου. Αυτήν την χρονιά (1901) ο Ουίλιαμ και η Αρμίντα Μπαρκς απέκτησαν τον δεύτερο τους γιο. Τον ονόμασαν Καρλ. Έμεναν και δούλευαν σε ένα αγρόκτημα λίγο έξω από την πόλη Μέρριλ του Όρεγκον. Επειδή η οικονομική κατάσταση στην οικογένεια Μπαρκς ήταν δυσχερής, ήταν αναγκασμένοι για λόγους εργασίας να μετεακομίζουν συνεχώς προσωρινά στην Καλιφόρνια και μετά πίσω στο Όρεγκον. Μόλις ξεκίνησε ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος και οι διαθέσιμοι εργάτες λιγόστεψαν, ο Καρλ Μπαρκς αναγκάστηκε να σταματήσει το σχολείο για να βοηθήσει τον πατέρα του στις δουλειές του αγροκτήματος.
Η αρχή της καριέρας του

Αν και όλα έδειχναν πως ο Καρλ Μπαρκς θα ακολουθούσε το επάγγελμα του πατέρα του, ο ίδιος δοκίμαζε πολλές δουλειές χωρίς να του ταιριάζει καμία: αγρότης, ξυλοκόπος, εργάτης σε τραίνο και πολλές άλλες. Όμως, αυτό που τελικά καθόρισε την πορεία της ζωής του ήταν ένα παιδικό όνειρο. Όταν ήταν μικρός, παρατήρησε μερικά σκίτσα ενός συμμαθητή του, που γελοιογραφούσαν διάφορους πολιτικούς, και εντυπωσιάστηκε. Έτσι, ενθουσιασμένος άρχισε να αντιγράφει τα σκίτσα των λιγοστών κόμικς της εποχής. Επίσης άρχισε μαθήματα σχεδίασης δια αλληλογραφίας, αλλά αναγκάστηκε να τα διακόψει μετά από λίγο καιρό. Πάντως, ήταν ικανός να φτιάξει σκίτσα για εφημερίδες και περιοδικά, τα οποία και δημοσιεύτηκαν. Η αληθινή αρχή της καριέρας του όμως έγινε στο τέλος της δεκαετίας του 1920, όπου το περιοδικό Judge δημοσίευσε σχέδιά του. Τελικά, μόλις μάζεψε αρκετά χρήματα μετακόμισε στη Μινεσότα και έγινε μόνιμο μέλος του περιοδικού Calgary Eye Opener όπου δούλευε σαν σκιτσογράφος.
Συνεργασία με τον Ντίσνεϋ

Το 1935 ο Καρλ Μπαρκς έμαθε πως ο Ουώλτ Ντίσνεϋ αναζητούσε σκιτσογράφους για τα κινούμενα σχέδια που έφτιαχνε εκείνη την εποχή. Ο Καρλ έκανε αίτηση και τελικά προσλήφθηκε, αλλά κατά συνέπεια αναγκάστηκε να μετακομίσει στο Λος Άντζελες.
Ελαιογραφία του Καρλ Μπαρκς με τίτλο Η Χρυσή Περικεφαλαία, βασισμένη στην ομώνυμη ιστορία του
Δουλεύοντας με τα παπιά

Εξαιτίας πολλών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου και του πολέμου, ο Μπαρκς παραιτήθηκε από τα στούντιο Ντίσνεϋ το 1942. Η πρώτη ιστορία με παπιά που έφτιαξε ήταν Το χρυσάφι του πειρατή (αγγλ. Donald Duck finds Pirate gold) με πρωταγωνιστές τον Ντόναλντ Ντακ τα τρία ανίψια του (Χιούι, Λιούι, Ντιούι Ντακ, γνωστά στην Ελλάδα ως ανιψάκια) και ένας παπαγάλος-πειρατής. Όμως δεν την έφτιαξε μόνος του, αλλά συνεργάστηκε με τον Τζακ Χάνα. Αργότερα προσλήφθηκε στο περιοδικό κόμικς Walt Disney's Comics and Stories ως σεναριογράφος. Σύντομα όμως απέδειξε τις σχεδιαστικές του ικανότητες και εντυπωσίασε τον εκδότη του περιοδικού, ο οποίος του ανέθεσε και την σχεδίαση των σκίτσων.
Το τέλος της καριέρας του

Ο Καρλ Μπαρκς, μέσα σε διάστημα 23 χρόνων σχεδίασε παραπάνω από 500 ιστορίες με παπιά του Ντίσνεϋ. Όμως, το 1966, σε ηλικία 65 χρονών είχε έρθει η ώρα της παραίτησής του. Τότε όμως άρχισε να αναγνωρίζεται το έργο του, επειδή τα περιοδικά που δημοσίευαν τις ιστορίες του ανέφεραν το όνομά του, κάτι που δεν γινόταν μέχρι τότε. Παρά την αποχώρησή του από τα κόμικς συνέχισε να φτιάχνει πίνακες βασισμένους στις ιστορίες του, και σήμερα οι περισσότεροι απ' αυτούς πωλούνται σε αστρονομικά ποσά. Τελικά, έγραψε ακόμα μία ιστορία το 1996, με θέμα την αναζήτηση του Δούρειου Ίππου και τίτλο "Horsing Around With History", που σχεδίασε ο ταλαντούχος επίγονός του, Ουίλλιαμ Βαν Χορν.
Οικογενειακή ζωή

Το 1921 παντρεύτηκε την Περλ Τέρνερ (αγγλ. Pearle Turner) και απέκτησε δύο παιδιά, το πρώτο το 1923 και το δεύτερο το 1924. Όμως το 1930 πήραν διαζύγιο. Το 1938 παντρεύτηκε την Κλάρα Μπάλκεν (αγγλ. Clara Balken). Αργότερα, το 1951 χώρισαν οριστικά και πήραν διαζύγιο. Ο τελευταίος του γάμος έγινε το 1954, με την Μάργκαρετ Γουίνφρεντ Γουίλλιαμς (αγγλ. Μargaret Wynnfred Williams), γνωστή ως Γκάρε, που ήταν και αυτή σκιτσογράφος. Το 1963 συνέβη ένα τραγικό γεγονός. Η μεγαλύτερη κόρη του Μπαρκς, Πέγκυ Φύλλις, πέθανε από καρκίνο. Ο Καρλ Μπαρκς όταν πέθανε είχε μια κόρη, τέσσερα εγγόνια, έξι δισέγγονα και οκτώ τρισέγγονα. Είχε μείνει χήρος το 1993, όταν πέθανε η Γκάρε.
Οι ιστορίες του

Οι ιστορίες του Μπαρκς είναι κυρίως κωμικές, ιδιαίτερα αυτές που έχουν ως ήρωες τον Ντόναλντ Ντακ και τα ανίψια του. Παρ' όλα αυτά, ο ίδιος ισχυριζόταν πως δεν τις έφτιαχνε "απλώς για να γελάσει" αλλά πως ήταν βασισμένες στις εμπειρίες του και σε μαθήματα ζωής. Επίσης δήλωνε πως ταύτιζε τον εαυτό του με τον Ντόναλντ, γι' αυτό αφιέρωσε τόσο πολύ χρόνο σε αυτόν τον χαρακτήρα, παρ' όλο που δεν τον είχε δημιουργήσει ο ίδιος, όπως άλλους ήρωες των ιστοριών του. Αλλά δεν είναι όλες οι ιστορίες του έτσι. Έχει φτιάξει πάρα πολλές ιστορίες που συμμετέχει και ο Σκρουτζ Μακ Ντακ (γνωστός στην Ελλάδα ως θείος Σκρουτζ), που έχουν πιο "περιπετειώδη" χαρακτήρα παρά κωμικό. Οι ιστορίες του τυπώνονται και ξανατυπώνονται σε περιοδικά σ' όλο τον κόσμο, ενώ ορισμένες απ' αυτές γίνονται αντικείμενα μελέτης σε πανεπιστήμια. Μερικές από αυτές κυκλοφορούν σε ακριβούς τόμους για συλλέκτες. Πολλές ιστορίες του είναι από τα πιο γνωστά και κλασσικά κόμικς. Παρακάτω αναφέρονται μερικές από αυτές.

Το Χρυσάφι του Πειρατή
Το Δαχτυλίδι της Μούμιας
Το Φάντασμα του Σπηλαίου
Περιπέτεια στους Αντίποδες
Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας
Το Μυστικό του Παλιού Πύργου
Χαμένοι στις Άνδεις
Ο Σερίφης της Μαύρης Κοιλάδας
Βουντού Χουντού
Στα ίχνη του Μονόκερου
Στην Αρχαία Περσία
Το μεγάλο τσίρκο
Στην παλιά Καλιφόρνια
Ο Χρυσός γίγαντας
Χριστούγεννα στην Παραγκούπολη
Η Χρυσή Περικεφαλαία
Ένα Φτωχό Γεροντάκι
Επιστροφή στο Κλοντάικ
Μπελάδες από το Παρελθόν
Το χρυσόμαλλο δέρας
Περιπέτεια στην Τραλα-λα
Ο Δρόμος για την Τσιμπόλα
Η Φιλοσοφική Λίθος
Η Πόλη με τις Χρυσές Σκεπές
Μήνυμα από τη Μυστηριώδη Νήσο
Το Δεύτερο πιο Πλούσιο παπί του Κόσμου
Η Χώρα των Πυγμαίων Ινδιάνων
Η Χρηματοπηγή
Ο Πρωταθλητής
Το Σκυλί των Φίσκερβιλ
Το άγγιγμα του Μίδα
Τα χρυσά φτερά
Τα πολλά πρόσωπα της Μάτζικα Ντε Σπέλ
Βόρεια του Γιούκον
Το Φάντασμα της Μητρόπολης
Σαφάρι με το Ζόρι

http://el.wikipedia.org/wiki/Καρλ_Μπαρκς

Δημοφιλείς αναρτήσεις