Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Το κλάδεμα της τριανταφυλλιάς το χειμώνα

Το κλάδεμα της τριανταφυλλιάς το χειμώνα


Τίς τριανταφυλλίες τις κλαδεύουμε, μία φορά το χρόνο, το χειμώνα μετά τις μεγάλες παγωνιές και γενικά πριν το ξεκίνημα της νέας ανοιξιάτικης βλάστησης, δηλαδή, από τον Ιανουάριο μέχρι μέσα Φεβρουαρίου για τις νότιες και ζεστές περιοχές και τον Φεβρουάριο έως τα τέλη Μαρτίου για τις πιο κρύες βόρειες περιοχές. Δέν κλαδέυουμε τις ημέρες που βρέχει ή όταν έχει δυνατούς αέρηδες. Επίσης αποφέυγουμε το κλάδεμα μετά από χιόνι διότι δημιουργήτε παγετός και είναι επικίνδυνο για τα φυτά. Για το κλαδεμα θα χρειαστούμε ένα κάλο κλαδευτήρι και ένα μικρό πριόνι με δόντια διπλής όψης.
Το κλάδεμα μιας τριανταφυλλίας γίνεται απλά και εύκολα εάν ακολουθύσουμε τις παρακάτω οδηγίες:
1. Για τις θαμνώδεις τριανταφυλλιές
 α) Αφαιρούμε από τη βάση τους όλα τα ξερά, τα αδύνατα, τα στραβά και τα πολύ γερασμένα κλαδιά.
 β) Κοντένουμε στο 1/3 του μήκους τους τα κανονικά γερά κλαδιά αφαιρώντας τα υπόλοιπα 2/3.
 γ) Κόβουμε τα μικρά κλαδιά που βρίσκονται στο κέντρο, ώστε να δημιουργηθεί ένα σχήμα κύπελου.
 δ) Οι τομές κλαδέματος γίνονται πλάγια με κλίση 45 μοίρες (όχι κάθετα στο βλαστό), κοντά στο τελευταίο μάτι που θέλουμε να πετάξει.
 ε) Απομακρύνουμε όλα τους κλαδεμένους βλάστους γύρω απο την τριανταφυλλιά.
 στ) Μπορούμε να κάνουμε και πιο ελαφρύ κλάδεμα αλλά πιθανόν να χάσουμε μέρος από την επόμενη ανοιξιάτικη ανθοφορία.


2. Για τις χαμηλές μίνι τριανταφυλλιές:
 α) Αφαιρούμε τις άκρες και τα λουλούδια που άνθισαν και καθαρίζουμε τα μικρά αδύνατα και ξερά κλαδιά.
 β) Αφήνουμε τελικό ύψος κλαδέματος 10-15 cm.
 γ) Οταν είναι σε μπορντούρες μπορούμε να κλαδέψούμε με την ψαλίδα κουρέματος αλλά φροντίζούμε η ψαλίδα να μην μασάει τα κλαδιά.
 δ) Για τις τριανταφυλλιές εδαφοκάλυψης μπορούμε να κάνουμε ένα απλό κούρεμα, αφαιρώντας τα 2/3 του ύψους. Δεν είναι όμως  απαραίτητο να κλαδέυόυμε κάθε χρόνο.
3. Δενδρώδεις και Μίνι-δενδρώδεις τριανταφυλλιές:
 α) Ισχύει το ίδιο κλάδεμα με τις θαμνώδεις, αλλά πάνω από την διασταύρωση.
 β) Καθαρίζουμε όλα τα άγρια και τα λαίμαργα που βγαίνουν από τον κορμό
 γ) Δημιουργούμε σχήμα κύπελου για καλύτερο αερισμό του φυτού.
4. Αναρριχώμενες τριανταφυλλιές για ψηλές αναρριχήσεις:
 α) Αφαιρούμε πρώτα από τη βάση τους τα ξερά και παλιά κλαδιά.
 β) Στη συνέχεια κόβουμε τους ανθοφόρους βλαστούς που είχαν λουλούδια, αφήνοντας 3-5 cm. από το κλαδί οδηγό.
 γ) Λυγίζουμε τα χρήσιμα κλαδιά-οδηγούς αφού κόψουμε λίγο τις άκρες και τα δένουμε στα υποστηρίγματά τους, εκεί που θέλουμε να πάνε. Η στήριξη αυτή είναι απαραίτητη και ευνοεί την επόμενη ανθοφορία.
 δ) Καθαρίζουμε όλα τα άρωστα φύλλα και τους ξέρους καρπούς από τα περσινά τριαντάφυλλα.
 ε) Για τριανταφυλλιές με χαμηλή αναρρίχηση ακολουθούμε το ίδιο κλάδευμα όπως παραπάνω.
Στο τέλος του κλαδέματος απολυμένουμε τα εργαλεία και απομακρύνουμε και καίμε τα υπολείμματα, κλαδιά και φύλλα. Μ 'αυτό τον τρόπο θα καταστρέψουμε τα σπόρια των ασθενειών, τα παράσιτα και τους εχθρούς της τριανταφυλλιάς.
Οι τριανταφυλλιές όμως χρειάζονται και θερινά κλαδέματα με την αφαίρεση των απανθισμένων τριαντάφυλλων. Είναι καλό να αφαιρούνται τα απανθισμένα τριαντάφυλλα συχνά όχι μόνο για την όμορφη ενφάνιση των φυτών αλλά και για να βοηθηθεί και να επιταχυνθεί η επανάληψη της ανθοφορίας.
Στο τέλος του φθινοπώρου επίσης φροντίζουμε να αφαιρέσουμε τα ξερά τριαντάφυλλα και τις ξερές κορυφές. Προσοχή όμως μόνο τις κορυφές, γιατί αν κλαδευτεί πιο χαμηλά η τριαντάφυλλιά κινδυνεύει να ξεκινήσει νέα φρέσκα βλαστάρια τα οποία είναι πιθανόν να ταλαιπωρηθούν από τα κρύα του χειμώνα. Με τον κλαδοκάθαρο του φθινοπώρου δίνουμε μια πιο περιποιημένη όψη στα παρτέρια μας. Έτσι οι τριανταφυλλιές μας θα περάσουν το βαρύ χειμώνα και θα είναι έτοιμες για το κανονικό χειμωνιάτικό τους κλάδεμα.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ. Μετά απο κάθε κλαδεμα οι τριανταφυλλιές χρειάζονται λίπασμα για να έχουμε ζωηρή ανάπτυξη και μεγάλη παρατεταμένη ανθοφορία.
 
Το διαβάσαμε στο geoponiko-parko.gr

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

«να μην τρυπήσει το τηγάνι»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Στα τέλη του Νοέμβρη , στις ελαιοπαραγωγικές περιοχές, ήδη είχαν μαζευτεί κάποιες ελιές και το πρώτο λάδι ήταν στα βαρέλια των σπιτιών. Απ΄ αυτό το…
iscreta.gr
 
Στα τέλη του Νοέμβρη , στις ελαιοπαραγωγικές περιοχές, ήδη είχαν μαζευτεί κάποιες ελιές και το πρώτο λάδι ήταν στα βαρέλια των σπιτιών. 
Απ΄ αυτό το πρώτο λάδι, πήγαιναν λίγο στην εκκλησία και  άναβαν τα καντήλια. Με το πρώτο λάδι άναβαν και το καντήλι στο σπίτι, λέγοντας ,  «Και του χρόνου και καλοκατάλυτο».
Το έθιμο θέλει την παραμονή του Αγίου Αντρέα, η νοικοκυρά του σπιτιού, να καταναλώσει από το λάδι της νέας χρονιάς.
Συνηθίζουμε ακόμα και σήμερα, να φτιάχνουμε τηγανίτες, «να μην τρυπήσει το τηγάνι». Όταν η νοικοκυρά βάζει το λάδι στο τηγάνι, φροντίζει να το βάλει σχηματίζοντας το σχήμα του Σταυρού.
Απ΄ αυτούς λοιπόν τους τηγανίτους, που από πάνω βάζουνε μέλι ή πετιμέζι (σε κάποιες περιοχές μαγειρεύουν μαγκίρι) , έδιναν και σ΄αυτούς που δεν παρήγαγαν  λάδι.
Χρόνια πολλά με όμορφα έθιμα του τόπου μας!
Βασιλική Παπουτσάκη


Οι τηγανίτες του Αγίου Ανδρέα


 

Οι τηγανίτες του Αγίου Ανδρέα


Υλικά

1 αυγό
1 ποτήρι γάλα
1 κουταλιά μπέικιν
1 πρέζα αλάτι
αλεύρι όσο σηκώσει για να έχουμε ένα πυκνόρευστο χυλό το δουλεύουμε 5-10 λεπτά και έπειτα τηγανίζουμε σε ελαιόλαδο


«Μην αρχίζεις την μουρμούρα»

: Μια τηλεοπτική σειρά που επισημαίνει ότι τα ζώα έχουν δικαιώματα

17 Νοεμβρίου 2015
«Μην αρχίζεις την μουρμούρα»: Μια τηλεοπτική σειρά που επισημαίνει ότι τα ζώα έχουν δικαιώματα
Στο τεράστιο κοινωνικό ζήτημα της κακοποίησης των ζώων – που στη χώρα μας έχει ανεξέλεγκτες διαστάσεις – αναφέρθηκε ο Μηνάς και η Βούλα οι δύο γνωστοί ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά «Μην αρχίζεις την μουρμούρα» την οποία προβάλλει το κανάλι ALPHA.
Οι δύο εκ των πρωταγωνιστών, που είναι οι ηλικιωμένοι της παρέας, και τους υποδύονται ο Αντώνης Αντωνίου και η Ελένη Κοκκίδου αναφέρθηκαν στο επεισόδιο που προβλήθηκε χθες στα όσα υφίστανται τα ζώα από τους κυνηγούς και όχι μόνο.

Αφορμή γι’ αυτή την κουβέντα μεταξύ του τηλεοπτικού ζευγαριού είναι ένας παλιόφιλος του Μηνά ο οποίος και του διηγήθηκε ότι σκότωσε τον σκύλο του γιατί δεν κυνηγούσε καλά.
Στον σύντομο διάλογο ανάμεσα στο ζευγάρι οι δύο πρωταγωνιστές θέτουν ερωτήματα και απορίες για αν για παράδειγμα το κυνήγι ως «σπορ» είναι ηθικό, παρόλο που είναι μια νόμιμη δραστηριότητα, αφού πλέον δεν εξασφαλίζουμε έτσι την τροφή μας και πως εκείνοι οι οποίοι εγκαταλείπουν ή σκοτώνουν σε ορεινές περιοχές τα κυνηγόσκυλα τους δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτούς που παρατάνε τα κατοικίδια τους στο δρόμο επειδή τα βαρέθηκαν.
Ο Μηνάς και η Βούλα μεταξύ άλλων συζητούν για την βάρβαρη βρετανική παράδοση για το κυνηγί της αλεπούς και στις ταυρομαχίες που πραγματοποιούνται στην Ισπανία. Και τονίζουν πως όταν «διαιωνίζεται κάτι δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό», ενώ επισημαίνουν με εύστοχο τρόπο ότι τα κατοικίδια ζώα και ειδικά αυτά που έχουν μάθει να ζουν μέσα σε σπίτια δεν μπορούν να βρουν μόνα τους τροφή ώστε να επιβιώσουν θέτοντας έτσι στο κοινό τους και το μείζον θέμα της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς που λόγω και της οικονομικής κρίσης συμβαίνει σε κάθε γωνιά αυτού του τόπου
Δείτε εδώ ολόκληρο το επεισόδιο και τον συγκεκριμένο διάλογο στο 12:44''.
Στους σεναριογράφους της ψυχαγωγικής σειράς, που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια, στην Έλενα Σολωμού, την Κωνσταντίνα Γιαχαλή, τον Παναγιώτη Χριστόπουλο, την Άντα Γκουρμπαλή, την Φώφη Κώττη, την Βίκυ Κουκούτση και τον Νίκο Σταθόπουλο αξίζουν πολλά συγχαρητήρια καθώς αντιμετωπίζουν με μεγάλο σεβασμό τα δικαιώματα των ζώων και χρησιμοποιούν την δημοφιλία των ηθοποιών που πρωταγωνιστούν στο σήριαλ για να περάσουν κάποια ουσιαστικά μηνύματα στο ευρύ  κοινό τους.
Επειδή η δύναμη της τηλεόρασης είναι μεγάλη και αποτελεί το όχημα για τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης τέτοια μηνύματα είναι απαραίτητο να ακούγονται ώστε η φιλοζωική κουλτούρα μας να μην παραμένει ανύπαρκτη και στο μέλλον.
Διαβάστε επίσης:
Η Λίτσα και η Σαρδέλα οι τετράποδες πρωταγωνίστριες του «Ράδιο Αρβύλα»
Ράδιο Αρβύλα: Εκπομπή αφιερωμένη στην κακοποίηση των ζώων

Ιερός Ναός του Αγίου Ανδρέα στην Πάτρα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ.
 
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ

www.monastiriaka.gr
Άγιος Ανδρέας ο Απόστολος, ο Πρωτόκλητος - Εορτάζει στις 30 Νοεμβρίου.
Η Πάτρα γιορτάζει τον Πολιούχο της, Χρόνια πολλά !
____Ο Ιερός Ναός του Αγίου Ανδρέα στην Πάτρα____

Άγιος Ανδρέας ο Απόστολος, ο Πρωτόκλητος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ιησούς Χριστός Νικά - Ic Xc Nika.
 
Ιησούς Χριστός Νικά - Ic Xc Nika

Άγιος Ανδρέας ο Απόστολος, ο Πρωτόκλητος
Ημερομηνία εορτής: 30/11/2015
Ὅλοι οἱ ἀπόστολοι πεθάνανε μὲ μαρτυρικὸ θάνατο, κηρύχνοντας τὸ Εὐαγγέλιο σὲ διάφορες χῶρες. Στὴν Ἑλλάδα μαρτύρησε μοναχὰ ἕνας ἀπ᾿ αὐτούς, ὁ Ἀνδρέας ὁ Πρωτόκλητος, δηλαδὴ ποὺ πῆγε πρῶτος κοντὰ στὸν Χριστό. Μαρτύρησε στὴν Πάτρα. Πολὺ τιμημένη εἶναι ἡ Πάτρα μέσα στὸν κόσμο, γιατὶ ἀξιώθηκε νὰ ποτισθεῖ τὸ χῶμα της μὲ τὸ αἷμα ἐκείνου ποὺ τὸν κάλεσε ὁ Χριστὸς πρὶν ἀπὸ τοὺς ἄλλους ἕντεκα, πρὶν ἀπὸ τὸν ἀδερφό του τὸν Πέτρο. Ὁ Ἀνδρέας ἤτανε στὴν ἀρχὴ μαθητὴς τοῦ Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου. Μιὰ μέρα καθότανε ὁ Πρόδρομος μαζὶ μὲ τοὺς δυὸ μαθητές του, κ᾿ εἶδε ἀπὸ μακριὰ τὸν Χριστὸ νὰ περπατᾶ, καὶ γυρίζει καὶ τοὺς λέει: «Νά, αὐτὸς εἶναι τὸ ἀρνὶ τοῦ Θεοῦ». Καὶ σὰν ἀκούσανε οἱ μαθητὲς τὸ δάσκαλό τους νὰ μιλᾶ ἔτσι, πήγανε ξοπίσω ἀπὸ τὸν Χριστό. Καὶ Κεῖνος γύρισε καὶ τοὺς εἶδε νὰ τὸν ἀκολουθᾶνε, καὶ τοὺς λέγει: «Τί ζητᾶτε;» Κι᾿ αὐτοὶ τοῦ εἴπανε: «Δάσκαλε, ποῦ κάθεσαι;» Κι᾿ ὁ Χριστὸς τοὺς ἀποκρίθηκε: «Ἐλᾶτε νὰ δῆτε». Πήγανε λοιπὸν κ᾿ εἴδανε ποὺ καθότανε, κι᾿ ἀπομείνανε μαζί του ἐκείνη τὴν ἡμέρα. Ὁ ἕνας ἀπ᾿ αὐτοὺς τοὺς δυὸ ἤτανε ὁ Ἀνδρέας. Ὁ ἄλλος εἶναι φανερὸ πὼς ἤτανε ὁ Ἰωάννης, γιατὶ αὐτὰ ποὺ εἴπαμε παραπάνω τὰ γράφει ὁ ἴδιος ὁ Ἰωάννης στὸ Εὐαγγέλιό του (Ἰω. α´ 35), καὶ λέγει «ἦν Ἀνδρέας ὁ ἀδελφὸς Σίμωνος Πέτρου εἷς ἐκ τῶν δύο τῶν ἀκουσάντων παρὰ τοῦ Ἰωάννου καὶ ἀκολουθησάντων αὐτῷ» (Ἰω. α´ 41). Βλέπεις πὼς κρύβει τὸν ἑαυτό του, ποὺ ἤτανε μαζὶ μὲ τὸν Ἀνδρέα; Καὶ τὸ κάνει ἀπὸ σεμνότητα, ὄχι μοναχὰ σ᾿ αὐτὸ τὸ μέρος τοῦ Εὐαγγελίου του, ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλα. Κ᾿ ἐνῶ εἶναι πάντα λιγόλογος στὰ καθέκαστα τῆς ἱστορίας του, σ᾿ αὐτὸ τὸ μέρος γράφει καὶ τὴν ὥρα ποὺ πήγανε κοντὰ στὸν Χριστό, κι᾿ ἀπ᾿ αὐτὸ φαίνεται πόσο τυπώθηκε μέσα στὴν ψυχή του ἐκείνη ἡ στιγμὴ ποὺ πρωτογνώρισε τὸν ἀγαπημένο του δάσκαλο. Γράφει λοιπόν: «Ὥρα ἦν ὡς δεκάτη» (Ἰω. α´ 40). Ὕστερα, πηγαίνει ὁ Ἀνδρέας καὶ βρίσκει τὸν ἀδελφό του τὸν Πέτρο ποὺ τὸν λέγανε τότε ἀκόμη Σίμωνα καὶ τοῦ λέγει: «Βρήκαμε τὸν Μεσσία ποὺ θὰ πεῖ Χριστός». «Εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν, ὃ ἐστι μεθερμηνευόμενον Χριστός». Καὶ τὸν πῆρε καὶ τὸν πῆγε στὸν Χριστό. Κι᾿ ὁ Χριστός, σὰν γύρισε καὶ εἶδε τὸν Σίμωνα, εἶπε: «Ἐσὺ εἶσαι ὁ Σίμωνας ὁ γυιὸς τοῦ Ἰωνᾶ· ἐσένα τὄνομά σου θὰ γίνει Κηφᾶς, ποὺ θὰ πεῖ Πέτρος».
Φώτης Κόντογλου

Η ιστορία του Σταυρού του Αποστόλου Ανδρέα


Η ιστορία του Σταυρού του Αποστόλου Ανδρέα
Από την ημέρα της σταύρωσης του Αποστόλου έως και την εποχή της Φραγκοκρατίας όπου και αρπάχθηκε , ο Σταυρός βρισκόταν στην Πάτρα. Η εποχή εκείνη χαρακτηρίζεται σκοτεινή γιατί πολλά κειμήλια της Εκκλησίας αρπάχτηκαν και μεταφέρθηκαν στη Δύση. Ένα από αυτά ήταν δυστυχώς και ο Σταυρός του Αποστόλου Ανδρέα.
Σύμφωνα με τα αρχεία του Δουκάτου της Βουργουνδίας, ο Σταυρός αρχικά τοποθετήθηκε στη Μονή Weaume στη Μασσαλία, ενώ αργότερα μεταφέρθηκε στη Μονή του Αγίου Βίκτωρος της ίδιας πόλης.

Κατά τη Γαλλική Επανάσταση επιχείρησαν να κλέψουν τον Σταυρό πράγμα που τελικά δεν επιτεύχθηκε. Τα τμήματα του, διασώθηκαν και τοποθετήθηκαν σε θήκη σχήματος κανονικού Σταυρού.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
Στις 9 Οκτωβρίου 1979 ο τότε Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος συναντήθηκε με τον τότε πρόεδρο της Γαλλικής Ιεραρχίας και ολόκληρης της Ρωμαιοκαθολικής Ιεραρχίας της Δυτικής Ευρώπης, Καρδινάλιο και Roger Etchegaray στη Μασσαλία, για να συζητήσουν το θέμα της επιστροφής του Σταυρού στη Πάτρα.
Αφού έγιναν διαβουλεύσεις μεταξύ Ρωμαιοκαθολικών και Ορθοδόξων, ο Καρδινάλιος είπε στον Μητροπολίτη Πατρών «εφ όσον εκ Πατρών εκομίσθη ενταυθα ο Σταυρός, ανήκει εις Πάτρας».
Σύντομα άρχισαν οι επαφές και οι συζητήσεις των δυο πλευρών για την επιστροφή του Σταυρού στην Πάτρα.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, ενημερώθηκαν για το θέμα .
Στις 18 Ιανουαρίου 1980 αεροπλάνο της πολεμικής αεροπορίας με την αντιπροσωπεία της Ιεράς Μητρόπολης Πατρών, αναχώρησε για τη Γαλλία για την παραλαβή και τη μεταφορά του Σταυρού στην Πάτρα.
Αφού μετέβησαν στη Μασσαλία, παραδόθηκε ο Σταυρός στην ελληνική αντιπροσωπεία, μέσω μιας «άτυπης» τελετής.
Την επόμενη μέρα 19 Ιανουαρίου , αφίχθη στο αεροδρόμιο του Άραξου το αεροπλάνο που μετέφερε το σταυρό, και τις δυο αντιπροσωπείες, των Ορθόδοξων και των Ρωμαιοκαθολικών, και στη συνέχεια και έγινε η επίσημη υποδοχή..

ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις όσον αφορά το σχήμα του Σταυρού. Αγιογραφίες και φορητές εικόνες σε Ναούς, απεικονίζουν τον Απόστολο Ανδρέα πάνω στο Σταυρό με κάθετα τα δύο ξύλα του ενώ άλλες τον απεικονίζουν πάνω στο σταυρό με το κεφάλι προς τα κάτω.
Ωστόσο η επικρατέστερη άποψη είναι εκείνη που λέει ότι ο Σταυρός ήταν σε σχήμα Χ.Η άποψη αυτή είναι τόσο διαδεδομένη έτσι ώστε συνηθίζεται πλέον τους Σταυρούς σε σχήμα Χ να τους χαρακτηρίζουν ως «Σταυρός του Αποστόλου Ανδρέου».

ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ
Ημερομηνία εορτής: 30/11/2015

Ο Ανδρέας, ψαράς στο επάγγελμα και αδελφός του Αποστόλου Πέτρου, ήταν από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας και τον πατέρα του τον έλεγαν Ιωνά. Επειδή κλήθηκε από τον Κύριο πρώτος στην ομάδα των μαθητών, ονομάστηκε πρωτόκλητος.
Ο Ανδρέας (μαζί με τον Ιωάννη τον ευαγγελιστή) υπήρξαν στην αρχή μαθητές του Ιωάννου του Προδρόμου. Κάποια μέρα μάλιστα, που βρισκόντουσαν στις όχθες του Ιορδάνη κι ο Πρόδρομος τους έδειξε τον Ιησού και τους είπε «ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου», οι δύο απλοϊκοί εκείνοι ψαράδες συγκινήθηκαν τόσο πολύ, που χωρίς κανένα δισταγμό κι επιφύλαξη αφήκαν αμέσως τον δάσκαλο τους κι ακολούθησαν τον Ιησού.
Η ιστορία της ζωής του Ανδρέα μέχρι την Σταύρωση, την Ανάσταση και την Ανάληψη, υπήρξε σχεδόν ίδια με εκείνη των άλλων μαθητών. Μετά το σχηματισμό της πρώτης Εκκλησίας, ο Ανδρέας κήρυξε στη Βιθυνία, Εύξεινο Πόντο (μάλιστα ο Απόστολος, είναι ο ιδρυτής της Εκκλησίας του Βυζαντίου αφού εκεί εγκατέστησε πρώτο επίσκοπο, τον απόστολο Στάχυ (βλέπε 31 Οκτωβρίου) κι αυτού διάδοχος είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης), Θράκη, Μακεδονία και Ήπειρο. Τελικά, κατέληξε στην Αχαΐα.
Στην Αχαΐα, η διδασκαλία του καρποφόρησε και με τις προσευχές του θεράπευσε θαυματουργικά πολλούς ασθενείς. Έτσι, η χριστιανική αλήθεια είχε μεγάλες κατακτήσεις στο λαό της Πάτρας. Ακόμα και η Μαξιμίλλα, σύζυγος του ανθύπατου Αχαΐας Αιγεάτου, αφού τη θεράπευσε ο Απόστολος από τη βαρειά αρρώστια που είχε, πίστεψε στο Χριστό. Το γεγονός αυτό εκνεύρισε τον ανθύπατο και με την παρότρυνση ειδωλολατρών ιερέων συνέλαβε τον Ανδρέα και τον σταύρωσε σε σχήμα Χ. Έτσι, ο Απόστολος Ανδρέας παρέστησε τον εαυτό του στο Θεό «δόκιμον ἐργάτην» (Β΄ προς Τιμόθεον, 2: 15). Δηλαδή δοκιμασμένο και τέλειο εργάτη του Ευαγγελίου.
Οι χριστιανοί της Αχαΐας θρήνησαν βαθιά τον θάνατο του. Ο πόνος τους έγινε ακόμη πιο μεγάλος, όταν ο ανθύπατος Αιγεάτης αρνήθηκε να τους παραδώσει το άγιο λείψανο του, για να το θάψουν. Ο Θεός όμως οικονόμησε τα πράγματα. Την ίδια μέρα, που πέθανε ο άγιος, ο Αιγεάτης τρελάθηκε κι αυτοκτόνησε. Οι χριστιανοί τότε με τον επίσκοπο τους τον Στρατοκλή, πρώτο επίσκοπο των Πατρών, παρέλαβαν το σεπτό λείψανο και το 'θαψαν με μεγάλες τιμές.
Αργότερα, όταν στον θρόνο του Βυζαντίου ανέβηκε ο Κωνστάντιος, που ήταν γιος του Μεγάλου Κωνσταντίνου, μέρος του ιερού λειψάνου μεταφέρθηκε από την πόλη των Πατρών στην Κωνσταντινούπολη και κατατέθηκε στον ναό των αγίων Αποστόλων «ένδον της Αγίας Τραπέζης». Η αγία Κάρα του Πρωτοκλήτου φαίνεται πως απέμεινε στην Πάτρα.
Όταν όμως οι Τούρκοι επρόκειτο να καταλάβουν την πόλη το 1460 μ.Χ., τότε ο Θωμάς Παλαιολόγος, αδελφός του τελευταίου αυτοκράτορας Κωνσταντίνου του Παλαιολόγου και τελευταίος Δεσπότης του Μοριά, πήρε το πολύτιμο κειμήλιο και το μετέφερε στην Ιταλία. Εκεί, αφού το παρέλαβε ο Πάπας Πίος ο Β, το πολύτιμο κειμήλιο εναποτέθηκε στον ναό του αγίου Πέτρου της Ρώμης.
Τον Νοέμβριο του 1847 μ.Χ. ένας Ρώσος Πρίγκηπας, ο Ανδρέας Μουράβιεφ δώρησε στην πόλη της Πάτρας ένα τεμάχιο δακτύλου του χεριού του Αγίου. Ο Μουράβιεφ είχε λάβει το παραπάνω ιερό Λείψανο από τον Καλλίνικο, πρώην Επίσκοπο Μοσχονησίων, ο οποίος μόναζε τότε στο Άγιο Όρος.
Στην πόλη της Πάτρας, επανακομίσθηκαν και φυλάσσονται από την 26η Σεπτεμβρίου 1964 μ.Χ. η τιμία Κάρα του Αγίου και από την 19ην Ιανουαρίου 1980 μ.Χ. λείψανα του Σταυρού, του μαρτυρίου του. Η αγία Κάρα του Πρωτοκλήτου ύστερα από ενέργειες της Αρχιεπισκοπής Κύπρου μεταφέρθηκε και στην Κύπρο το 1967 μ.Χ. για μερικές μέρες κι εξετέθηκε σε ευλαβικό προσκύνημα
Ἀπολυτίκιον (Κατέβασμα)
Ἦχος δ’.
Ὡς τῶν Ἀποστόλων Πρωτόκλητος, καὶ τοῦ Κορυφαίου αὐτάδελφος, τῷ Δεσπότῃ τῶν ὅλων Ἀνδρέα ἱκέτευε, εἰρήνην τῇ οἰκουμένῃ δωρήσασθαι, καὶ ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν τὸ μέγα ἔλεος.

Ο Νίκος Καββαδίας έσωσε μια Ελληνίδα πόρνη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Όταν μετά από καιρό ο ποιτής συνάντησε την κοπέλα, εκείνη προσποιήθηκε ότι δεν τον ήξερε.
mixanitouxronou.gr

Κοτοσαλάτα με μπρόκολο

Κοτοσαλάτα με μπρόκολο

Κοτοσαλάτα με μπρόκολο

  • Μερίδες: 4
  • Δυσκολία: εύκολο

Υλικά

  • το στήθος από 1 κοτόπουλο ψητό
  • 200 γρ. μπρόκολο
  • 200 γρ. φασολάκια (φρέσκα ή κατεψυγμένα)
  • 1 κόκκινη πιπεριά κομμένη σε λωρίδες
  • 1 ώριμη ντομάτα χωρίς σπόρους και φλούδα κομμένη σε φέτες
  • φυλλαράκια μαϊντανού
  • αλάτι
  • πιπέρι φρεσκοτριμμένο
  • 4 κουταλιές της σούπας μαγιονέζα
  • 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
  • 1 κουταλάκι του γλυκού μουστάρδα
  • 2 κουταλιές της σούπας χυμός λεμονιού
  • φύλλα μέντας και ελιές μαύρες για το γαρνίρισμα
http://www.icookgreek.com/%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CF%82/item/%CE%BA%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CE%BC%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%AD%CE%B6%CE%B1

Δημοφιλείς αναρτήσεις