Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

"Γιουσουρούμ" ποιητική συλλογή του Κόντε Άρη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση.

 
ideostato.grΤετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Ανοικτό e-book : "Γιουσουρούμ" ποιητική συλλογή του Κόντε Άρη


Η νέα ποιητική συλλογή του Κόντε Άρη διανέμεται ελεύθερα στο διαδίκτυο σε μορφή e-book. Σε τούτη τη δεύτερη έκδοση ο Δρόμος περνά των υπογράφοντα από ένα συνειδησιακό μπέρδεμα, συνέπεια του οποίου, μια έντονη εσωτερική αγωνία.

Τούτο μας φέρνει στο "Γιουσουρούμ"... Ποιήματα σκόρπια, σαν τις μεταπτώσεις της πορείας. Τραχιά κι ασκάλιστα από την ακεφιά που επιφέρει ένα βαρύ φορτίο.
Δύο -ίσως και τρία- είναι κόποι που δεν συμπεριλήφθηκαν στον "απολογισμό" (η πρώτη συλλογή) και το καρέ κλείνει με λίγα μπαλαντέρ να συμπληρώνουν τα κενά.

Υ.Γ. Το "Κόντε" μπαίνει μπροστά από το "Άρης". Δεν πρόκειται για επώνυμο. Είναι ό,τι είναι: Τίτλος ευγενείας.
# Διαβάστε ελεύθερα την ποιητική συλλογή "Γιουσουρούμ" >>>

Νεράιδα - στυλ Χόμπιτ!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Garden Answer.




Garden Answer
Fairy Garden - Hobbit Style! :)
Νεράιδα - στυλ Χόμπιτ!

από πίσω κρύβεται η Monsanto

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια εύχρηστη λίστα με όλες τις εταιρείες πίσω από τις οποίες κρύβεται η Monsanto. Εκτυπώστε την για να την έχετε σαν οδηγό όταν κάνετε τα ψώνια σας. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι ακριβώς τρώμε...
www.enallaktikos.gr
Διαδώστε: η λίστα με όλες τις εταιρείες που από πίσω κρύβεται η Monsanto

Διαδώστε: η λίστα με όλες τις εταιρείες που από πίσω κρύβεται η Monsanto

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια εύχρηστη λίστα με όλες τις εταιρείες πίσω από τις οποίες κρύβεται η Monsanto, την οποία έχουν δημιουργήσει ακτιβιστικά sites των ΗΠΑ.

Εκτυπώστε την για να την έχετε σαν οδηγό όταν κάνετε τα ψώνια σας. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι ακριβώς τρώμε...



πηγές:

Ποτέ πια μόνα τα παιδιά!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Andromachi Preka.
ΜΑΝΕΣ!!!! ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΣΑΝΤΕΣ ΣΑΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Eίναι μερικές αλήθειες που κάνουν την διαφορά.Είναι αλήθειες και μυστικά που αφορούν την Ελλάδα και τον κόσμο.
thesecretrealtruth.blogspot.com

Έκτακτο! Ομόφωνη Απόφαση (ΚΕ.Σ.Υ.): Ποτέ πια μόνα τα παιδιά κατά την διάρκεια ιατρικων πράξεων!

http://www.mommyandthecity.gr/wp-content/uploads/2016/02/pote-pia-mona.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ  (ΚΕ.Σ.Υ.):
Ποτέ πια μόνα τα παιδιά!   Οι γονείς δικαιούνται να είναι μαζί με το παιδί τους κατά την διάρκεια ιατρικών πράξεων στο παιδί τους!
Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Η δικαιοσύνη μπορεί να επικρατήσει, όχι όμως χωρίς την μεγάλη προσπάθεια των ίδιων των πολιτών!
!Προσοχή, το ότι εστάλει αυτή η απόφαση στους γονείς που προσέφυγαν στον ΣτΠ, δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι έχει γνωστοποιηθεί ήδη και σε όλο το προσωπικό των νοσοκομείων (διευθυντές, ιατροί, νοσηλευτές).
ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ  (ΚΕ.Σ.Υ.):
Ποτέ πια μόνα τα παιδιά!   Οι γονείς δικαιούνται να είναι μαζί με το παιδί τους κατά την διάρκεια ιατρικών πράξεων στο παιδί τους!
 Το PDF βρίσκεται εδώ:
Εκτυπώστε το pdf και έχετέ το μαζί σας στην τσάντα του μωρού/παιδιού.
Άρα, συνεχίζετε να έχετε μαζί σας όλα τα απαραίτητα χαρτιά τα οποία εξηγούν στο προσωπικό την στιγμή εκείνη ότι είναι έννομο δικαίωμά σας, να μπορέσετε να είστε μαζί με το παιδί σας κατά τη διενέργεια ιατρικής πράξης (στην οποία εκείνο έχει τις αισθήσες του) και συνεργαζόμενοι/-ες με το προσωπικό να κάνετε ότι σας επιτρέπεται (να του μιλάτε, τραγουδάτε, χαιδεύετε, κρατάτε χέρι, να το έχετε αγκαλιά κλπ) για να κάνετε το παιδί σας να αισθανθεί καλύτερα, στο ίδιο δωμάτιο.

 Αποδέκτες του εγγράφου ήταν όλες οι μητέρες (διαφόρων ειδικοτήτων) όπως και κάθε άλλος γονέας που προσέφυγε νομικά με την βοήθεια/συλλογική προσπάθεια της ομάδας Ποτέ πια Μόνα.
Με αφορμή την απάντηση αυτή του ΚΕ.Σ.Υ.  σύσσωμη η ομάδα Ποτέ πια Μόνα που αποτελείται από γονείς:
«Ζητούμε άμεση καθαίρεση του εγγράφου που είναι θυροκολλημένο έξω από τα επείγοντα παιδιατρικής των νοσοκομείων και απαγορεύει την παρουσία των γονέων«

Απόφαση-γνωμοδότηση του Συνήγορου του Πολίτη σχετικά με απομάκρυνση γονέων από το δωμάτιο κατά την διάρκεια απλών ιατρικών πράξεων στα παιδιών τους!   
Επιτέλους δικαίωση για τους γονείς που παλεύουν για το αυτονόητο! Ένα βήμα πιο κοντά βρίσκονται οι γονείς που υποστηρίζουν το αυτονόητο, να είναι παρόντες σε κάθε ιατρική πράξη, στην οποία το παιδί έχει τις αισθήσεις του, εφόσον δεν υπάρχει άλλος συγκεκριμένος λόγος που να δικαιολογεί την απομάκρυνσή τους.
Η εμπεριστατωμένη εισήγηση με βιβλιογραφία και όλα τα σχετικά παραρτήματα, δίνει βάση στο αίτημα όλων αυτών των γονέων, που προσπαθούν εδώ και χρόνια να πείσουν τους επαγγελματίες υγείας να δρούν υπέρ του συμφέροντος του παιδιού.
Αναδεικνύει το προφανές, ότι δηλαδή η παρουσία του γονέα θα πρέπει να επιτρέπεται και να ενθαρρύνεται! Επίσης αναφέρεται και στην περίπτωση των εφήβων των οποίων η ανάγκη για παρουσία του γονέα, επίσης θα πρέπει να γίνεται σεβαστή. Όπως αναφέρει, η απομάκρυνση εάν είναι απαραίτητη θα πρέπει να έχει ειδική κατά περίπτωση αξιολόγηση. Ελπίζουμε εδώ να υπάρξει ειδική αναφορά στις περιπτώσεις που μπορούν να δικαιολογούν μια τέτοια «κατά περίπτωση» απομάκρυνση, πχ σε περιπτώσεις ψυχικών ασθενειών του γονέα, ή υποψίας κακοποίησης (έλειπε αυτή η περίπτωση απο την ετυμηγορία) κα.
 Η απόφαση, πολύ ευγενικά, αλλά ξεκάθαρα, υποδεικνύει ότι είναι απαραίτητο να θεσμοθετηθεί ειδική οδηγία, η οποία θα οδηγήσει και σε καλύτερη εκπαίδευση των ειδικών, στο να παρέχουν αυτό που οφείλουν, το οποίο όπως αναφέρει ο συνήγορος του πολίτη, δεν είναι μόνο η παροχή ιατρικής φροντίδας αλλά και η ορθή μεταχείριση του ασθενούς. Το αυτονόητο δηλαδή. 
  • ΝΕΟ LINK UPDATE 1/10/14 :
    O Δικηγόρος κ. Στέφανος Τζιαφάλιας, συνέταξε το εξής κείμενο που απαντά στο εάν η άρνηση γιατρού ή νοσηλευτή να τελέσει οφειλούμενη ιατρική πράξη, όταν ο γονέας δεν δέχεται απομάκρυνση απο το τέκνο του κατά την διάρκεια αυτής (ή γενικά για οποιαδήποτε αιτία) τελεί αδίκημα:
 http://parents.org.gr/images/upload/potepiamona_poinikieythyni.pdf
  • ΝΕΟ LINK/UPDATE 27/9:
    Οι Δράσεις της ομάδας «Ποτέ πια μόνα» !
    http://parents.org.gr/news/a575
    Εδώ τοποθετούμε όλα τα νέα των δράσεων της ομάδας.
  • Τηλέφωνο επικοινωνίας ενός από τους διαχειριστές της ομάδας «Ποτέ πια μόνα» γιαδημοσιογραφική κάλυψη: Κάλι Μαλαμάτου 6951924271
  • Συζητήστε και ψηφίστε εδώ: Αιμοληψία – σας ζήτησαν να βγείτε από το δωμάτιο; http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=28539
  • Η ώρα της εξέτασης – πως να προετοιμάσετε το παιδί σας, τι θα ήταν καλό να κάνετε εκείνη την ώρα: http://pediatros-thes.gr/ 
  • Παράδειγμα της πραγματικότητας: Φωτογραφία απο ανάρτηση σε πόρτα της παιδιατρικής κλινικής του νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης. 
    Σε απόλυτη αντίθεση με τα όσα εισηγείται ο Συνήγορος του Πολίτη,
    με αυτή την ανακοίνωση απαγορεύεται στους γονείς  «με βάση τα καθιερωμένα»,
    (δεν υπάρχει κάτι τέτοιο ούτε υπάρχει νόμος που να υποστηρίζει τα «καθιερωμένα»)
    να είναι παρόντες ακόμα και σε απλές πράξεις (πχ αιμοληψία):

mommyandthecity.gr

Άγγλος ευρωβουλευτής για τους Έλληνες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΗ.




ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΗ
Δείτε τι είπε ένας Άγγλος ευρωβουλευτής για τους Έλληνες. ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΗ

Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

Προβλήματα των Φυτών στη Γλάστρα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

01. Σχοινοειδής βλάστηση, λίγα λουλούδια Πιθανή αιτία: Κακές συνθήκες φωτισμού. Διαχείριση: Τα περισσότερα φυτά εσωτερικού χώρου χρειάζονται κατά μέσο όρο…
share24.gr

01. Σχοινοειδής βλάστηση, λίγα λουλούδια

Πιθανή αιτία: Κακές συνθήκες φωτισμού.
Διαχείριση: Τα περισσότερα φυτά εσωτερικού χώρου χρειάζονται κατά μέσο όρο 14 ώρες ηλιακού φωτός καθημερινά. Αναζητήστε στο Internet πληροφορίες για την ποσότητα φωτός που χρειάζεται το συγκεκριμένο φυτό που έχετε στο χώρο σας, για να μάθετε πόσες ώρες χρειάζεται να το έχετε κοντά σε μια φωτεινή πηγή, ώστε να αναπτυχθεί φυσιολογικά.

02. Λίγα λουλούδια, υπερβολική βλάστηση

Πιθανή αιτία: Υπερβολική αζωτούχα λίπανση.
Διαχείριση: Τα περισσότερα φυτά εσωτερικού χώρου θέλουν υγρό λίπασμα μόνο μία φορά το μήνα και ακόμη πιο σπάνια κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα για το πότε θα βάζετε λίπασμα στα φυτά σας και εφαρμόστε το.

03. Κιτρίνισμα των φύλλων

Πιθανές αιτίες: το υπερβολικό πότισμα, η χαμηλή υγρασία, η κακή αποστράγγιση του εδάφους, οι χαμηλές θερμοκρασίες, οι ρίζες απαιτούν μεγαλύτερη γλάστρα.
Διαχείριση: Στις αιφνίδιες αλλαγές του καιρού, βεβαιωθείτε ότι το φυτό σας δεν είναι σε κάποιο σημείο που πλημμυρίζει, σε σημείο που ζεσταίνεται υπερβολικά ή σε μέρος που αντιδρά απροσδόκητα στη αλλαγή του καιρού. Βεβαιωθείτε ότι οι γλάστρες σας έχουν καλή αποστράγγιση και ότι είναι αρκετά ευρύχωρες για το ριζικό σύστημα των φυτών σας.

04. Εγκαύματα στα φύλλα

Πιθανή αιτία: Πολλές ώρες σε άμεσο ηλιακό φως.
Διαχείριση: Μετακινήστε το σε κάποιο άλλο σημείο για να μην εκτίθεται άμεσα στο ηλιακό φως. Απομακρύντε τα φύλλα νπου έχουν υποστεί εγκαύματα και ποτίστε κάνοντας βαθιά και σποραδικά ποτίσματα για να προωθήσετε την υγιή ανάπτυξη της ρίζας. Αποφύγετε την υπερβολική λίπανση, καθώς κάτι τέτοιο επιδεινώνει τα εγκαύματα.

05. Καστανός μεταχρωματισμός στα φύλλα

Πιθανές αιτίες: Πάρα πολύ λίπασμα, τοξικότητα φυτοφαρμάκων, ξηρό έδαφος, χαμηλή θερμοκρασία, καυτός αέρας, συσσωρευμένα άλατα στις ρίζες ή ρίζες σε σήψη.
Διαχείριση: Όπως αναφέραμε πιο πριν, τα περισσότερα φυτά εσωτερικού χώρου πρέπει να λιπαίνονται μόνο μία φορά το μήνα, το πολύ. Τοποθετήστε τις γλάστρες σε ρηχά πιατάκια με νερό για να αυξήσετε την υγρασία. Μία φορά το μήνα, ρίξτε αρκετό νερό στο χώμα της γλάστρας για να εκπλυθούν τα άλατα που έχουν συσσωρευθεί και βεβαιωθείτε πως το νερό αποστραγγίζει καλά στο κάτω μέρος.

06. μικρά φύλλα ή μαρασμός των φυτών

Πιθανές αιτίες: Το έδαφος είναι είτε πολύ υγρό ή πολύ ξηρό.
Διαχείριση: Εφαρμόστε βαθιά ποτίσματα σποραδικά για να αναπτυχθεί φυσιολογικά το ριζικό σύστημα και να αντιμετωπιστούν οι αιτίες που προκαλούν τη σήψη των ριζών. Εάν έχετε την υποψία ότι σαπίζουν οι ρίζες, αφαιρέστε το φυτό από τη γλάστρα και εξετάστε το ριζικό του σύστημα. Αν εντοπίσετε ρίζες σε σήψη, αφαιρέστε τες με ένα κοφτερό μαχαίρι (μαυρισμένες άκρες στη ρίζα με γλοιώδη αποσύνθεση). Αργότερα, μεταφυτέψτε το φυτό χρησιμοποιώντας αποστειρωμένο μείγμα χώματος του εμπορίου και μια καινούργια καθαρή γλάστρα.

07. Κηλίδες στα φύλλα

Πιθανές αιτίες: Μυκητολογικές ασθένειες που προκαλούν κηλιδώσεις στα φύλλα, σταγόνες νερού.
Διαχείριση: Αν το φυτό έχει ήδη μολυνθεί από κάποιο μύκητα που προκαλεί κηλιδώσεις στα φύλλα (σεπτωρίωση, αλτερναρίωση, κερκόσπορα, κ.α.), κόψτε τα φύλλα μακριά από το φυτό για να μην μολύνουν τα διπλανά φύλλα ή φυτά. Για να αποφύγετε τέτοιου είδους ασθένειες, φροντίστε να κυκλοφορεί καλά ο αέρας μέσα στο φυτό, κρατήστε σε απόσταση τα φυτά μεταξύ τους και προσέξτε να μην πέφτουν σταγόνες νερού στα φύλλα όταν ποτίζετε.

08. Οι κορυφές των φύλλων γίνονται κίτρινες, μετά καφετί και ολόκληρο το φύλλο ξεραίνεται

Νόσος: ανθράκωση.
Διαχείριση: Αφαιρέστε τα μολυσμένα φύλλα. Αποφύγετε την υγρασία στα φύλλα.

09. Ανάπτυξη λευκής σκόνης στο κάτω μέρος των φύλλων. Τα φύλλα αποχρωματίζονται και πέφτουν

Νόσος: Ωίδιο.
Διαχείριση: Αυξήστε την κυκλοφορία του αέρα γύρω από το φυτό και αφαιρέστε τα μολυσμένα φύλλα.

10. Μαλακές ρίζες με τεφρό, καστανό ή μαύρο μεταχρωματισμό και το φυτό μαραμένο

Πιθανές αιτίες: Σηψιρριζία, αδρομύκωση
Διαχείριση: Αποφύγετε το υπερβολικό πότισμα. Απομακρύντε και καταστρέψτε τα μολυσμένα φυτά. Όταν δεν έχει καταστραφεί τελείως το ριζικό σύστημα αφαιρέστε τις μολυσμένες ρίζες (τις μαυρισμένες άκρες με τη γλοιώδη αποσύνθεση) και μεταφυτέψτε τα φυτά χρησιμοποιώντας αποστειρωμένο μείγμα χώματος από φυτώριο και καινούργιες καθαρές γλάστρες.

11. Ξήρανση των λουλουδιών

Νόσος: Βοτρύτης
Διαχείριση: Απομονώστε το μολυσμένο φυτό από τα υπόλοιπα και αφαιρέστε τα άνθη που έχουν ξεραθεί. Αυξήστε την κυκλοφορία του αέρα γύρω από το φυτό κρατώντας αποστάσεις μεταξύ των φυτών.
share24.gr
Για περισσότερα νέα σχετικά με Καλλιεργητικές Πρακτικές κάντε like στην σελίδα στο facebook πατώντας εδώ

Ικτίνος και Καλλικράτης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

olympospress.blogspot.gr


 
Ο Ικτίνος και ο Καλλικράτηςήταν οι δύο περίφημοι αρχιτέκτονες του δεύτερου μισού του 5ου π.Χ. αιώνα στην αρχαία Ελλάδα. Παρόλο που η φήμη τους ήταν μεγάλη, δεν έχουμε ιδιαίτερες αναφορές για τη γέννηση, τη ζωή και το θάνατο τους. Ωστόσο τα έργα τους, αιώνιες αποδείξεις της ζωής και της δράσης τους, μας μιλούν για αυτούς με τον τρόπο που τα χνάρια στην άμμο μιλούν για το μέγεθος του ανθρώπου που τα σχημάτισε. Οι ναοί και τα έργα που κατασκεύασαν ήταν μεγάλα, σε σημασία και τελειότητα.
Ο Καλλικράτης εργάστηκε σε τέσσερα μεγάλα έργα της αρχαίας Αθήνας, σύμφωνα με αναφορές του Πλούταρχου: Στα Μακρά Τείχη της πόλης (460 – 450 π.Χ.), στην επιδιόρθωση τμήματος των περιφερειακών τειχών των Αθηνών, στην ανοικοδόμηση ναού, αφιερωμένου στην Άπτερο Νίκη στην Ακρόπολη, το 448 π.Χ. και τέλος, σύμφωνα με τον Πλούταρχο πάλι, συνεργάστηκε με τον Ικτίνο για την ανέγερση του Παρθενώνα.
 
Ο Ικτίνος υπήρξε σύγχρονος και στενός φίλος του μεγάλου γλύπτη Φειδία. Και οι δύο εργάστηκαν την εποχή του Περικλή. Σύμφωνα με το Βιτρούβιο, ο Ικτίνος συνέγραψε μαζί με τον Κάρπιο την τεχνική μελέτη «για τον Δωρικό ναό της Αθηνάς στην Αθήνα». Ο Ικτίνος αναφέρεται από τρεις έλληνες συγγραφείς: το Στράβωνα, τον Παυσανία και τον Πλούταρχο.
Ο Παυσανίας αναφέρει ότι έχτισε τον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα στην Αρκαδία. Επίσης, στον Ικτίνο ανατέθηκε η κατασκευή του Τελεστηρίου της Δήμητρας στην Ελευσίνα και η κατασκευή του Παρθενώνα στην Ακρόπολη (μαζί με τον Καλλικράτη). Απ’ ότι φαίνεται ο Ικτίνος εγκατέλειψε την Αττική μετά την κατασκευή του Παρθενώνα. Πήγε στην Πελοπόννησο όπου έχτισε τον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα.
Στη συνέχεια θα εξετάσουμε την αρχιτεκτονική των δύο σημαντικών ναών που προαναφέρθηκαν, επειδή στην κατασκευή τους συναντάμε πολλά στοιχεία τελειότητας, που φανερώνουν ότι οι δύο αρχιτέκτονες -και ειδικά ο Ικτίνος- κατείχαν πολύ ειδικές γνώσεις, που την εποχή εκείνη διδάσκονταν μόνο στις Σχολές Μυστηρίων. Είναι πολύ πιθανόν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης να είχαν μυηθεί στα Μυστήρια της Αιγύπτου, της Ελλάδας ή σε άλλα και μετά να εφάρμοσαν αυτές τις μυστικές, μυητικές, αρχαίες γνώσεις -όπως της σφαιρικότητας της γης- στην κατασκευή των ναών τους. 
Το σίγουρο πάντως είναι ότι οι ναοί που κατασκεύασαν είναι φτιαγμένοι σαν μια μικροκοσμική εικόνα του τέλειου σύμπαντος. Με τον ίδιο τρόπο ο πολιτισμός της Αιγύπτου ήταν η γήινη εικόνα της ουράνιας Αιγύπτου, ενώνοντας έτσι ορατό και αόρατο με την κατασκευή των Πυραμίδων και τόσων άλλων ναών, που φαίνεται να φέρουν παρόμοια σημάδια τελειότητας με αυτά του Παρθενώνα. 
Αλλά ας δούμε αναλυτικότερα τα στοιχεία:
Α) Ο ναός του Επικούρειου Απόλλωνα στις Βάσσες Αρκαδίας χτίστηκε από τον Ικτίνο με καθοδήγηση των Ιερέων των Δελφών μετά το 438 π.Χ. και έχει διαστάσεις 39,8x16,1 μέτρα. Στο ναό αυτό εφαρμόζονται για πρώτη φορά μαζί και οι τρεις αρχιτεκτονικοί ρυθμοί της αρχαίας Ελλάδας: Ιωνικός, Δωρικός, Κορινθιακός.
Το περίεργο είναι ότι ο προσανατολισμός του δεν ακολουθεί την αρχαία συνήθεια Ανατολής - Δύσης αλλά Βορρά - Νότου. Η είσοδος βρίσκεται στη βόρεια πλευρά, σαν να βλέπει στους Δελφούς ή καλύτερα σαν να βλέπει το Βορρά από όπου, σύμφωνα με τη μυθολογία, κατάγεται ο θεός Απόλλωνας και η ακολουθία του, οι υπερβόρειοι.
Το παράδοξο σ’ αυτό το ναό, όπως ανακάλυψε ο Στέλιος Πετράκης, είναι ότι είναι χτισμένος με τρόπο ώστε κάθε χρόνο να γλιστράει πάνω στην ειδική βάση του με γωνία 50.2 δευτερολέπτων της μοίρας (λόγω της κίνησης του άξονα της γης), στοχεύοντας πάντα στο ίδιο αστρικό σημείο (κατά πάσα πιθανότητα το Σείριο). Αυτό είναι ένα πολύ ειδικό επίτευγμα αρχιτεκτονικής και κατασκευής και απαιτούσε ειδικές γνώσειςαστρονομίας, που επίσης διδάσκονταν στα Μυστήρια. 
Ο Ικτίνος επίσης έχτισε τον ναό αυτό με τρόπο ώστε οι κίονές του να περιστρέφονται, να ολισθαίνουν, αλλά να μην καταρρέουν. Οι τοίχοι του ναού αντιστέκονται στο σεισμό, σαν να είχαν πάχος 2,15 μ., ενώ είναι πολύ πιο λεπτές. 
Β) Όσον αφορά τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, το έτος 447 π.Χ. ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης, με τη γενική επίβλεψη του Φειδία και του Περικλή, έκτισαν το νέο ναό της Αθηνάς Παρθένου, τον Παρθενώνα. Ο ρυθμός ήταν καθαρά Δωρικός, με ορθογώνιο σχήμα. Σύμφωνα με τις περισσότερες αναφορές, ο Ικτίνος έκανε τα σχέδια της Ακρόπολης και ο Καλλικράτης είχε την επίβλεψη των έργων. Ο ναός χτίστηκε πάνω στα θεμέλια του προηγούμενου που είχε κτιστεί επί Πεισιστράτου και τον είχαν καταστρέψει οι Πέρσες. Εννέα χρόνια χρειάστηκαν για την ανέγερση του ναού. 
Όλα όσα έχουν ανακαλυφθεί για τον ναό αυτό, ίσως όμως και άλλα κρυμμένα από το πέπλο του χρόνου, μαρτυρούν ότι οι δημιουργοί του Παρθενώνα κατείχαν ξεχασμένες γνώσεις που τις εφάρμοσαν στην κατασκευή του. Ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης κατασκεύασαν το ναό με ασύλληπτες λεπτομέρειες και με αυτό τον τρόπο τον μετέτρεψαν σε έναν οργανισμό παλλόμενο από εσωτερική ζωή. 
Συγκεκριμένα, σε κάθε μέρος του ναού επικρατούσε ένα σύστημα αναλογίας σύμφωνα με τον κανόνα του Πολυγνώτου και όλες οι διαστάσεις είχαν μια δεδομένη σχέση με τη διάμετρο του κίονα. Κάθε κίονας είχε ελάχιστα μεγαλύτερη διάμετρο από τη βάση μέχρι τη μέση, λέπταινε προς την κορυφή και έκλινε προς το κέντρο της κιονοστοιχίας στην οποία ανήκε. Έτσι οι κίονες του Παρθενώνα δεν είναι κάθετοι, αλλά αν προεκταθούν νοητά προς τα επάνω, συναντιούνται στα 1852 μέτρα, σχηματίζοντας μια νοητή πυραμίδα, η κορυφή της οποίας βρίσκεται ακριβώς πάνω από το σημείο που ήταν τοποθετημένο το κεφάλι του αγάλματος της Αθηνάς. Κατά περίεργο επίσης τρόπο, ο όγκος της πυραμίδας αυτής είναι ο μισός της μεγάλης πυραμίδας της Αιγύπτου, 45.000.000 ελληνικά κυβικά πόδια. 
Για να πετύχουν οι αρχιτέκτονες τις καμπυλώσεις αυτές, δεν μπορούσε κανένας λίθος του ναού να έχει κανονικό ορθογώνιο σχήμα. Αντιθέτως, σχεδόν κάθε λίθος έχει εντελώς δικό του σχήμα και μοναδική θέση μέσα στο σύνολο, γιατί οι καμπυλώσεις και οι κλίσεις δημιουργούσαν διαφορετικές γωνίες και επιφάνειες σε κάθε σημείο του κτιρίου. Για να επιτευχθεί λοιπόν μία τέτοια κατασκευή ήταν απαραίτητος ο τέλειος υπολογισμός του κάθε μέλους, αλλά και η μαθηματικά ακριβέστατη εκτέλεση.
Επίσης, οι γωνιακοί κίονες είχαν ελάχιστα μεγαλύτερη διάμετρο από τους άλλους. Οι μετόπες έδιδαν την εντύπωση του τετραγώνου, κι όμως είχαν κάποιες καμπύλες που εξουδετέρωναν τις οπτικές απάτες, γιατί διαφορετικά δεν θα υπήρχε η οπτική αρμονία. Αυτές οι προσαρμογές απαιτούσαν πολύ υψηλές γνώσεις μαθηματικών και οπτικής, σε μια τέλεια ένωση με την Τέχνη. 
Επίσης, στο σχέδιο του Παρθενώνα δεν υπάρχει καμία ευθεία γραμμή. Παντού συναντάμε απαλές καμπύλες. Επίσης στην πρόσθια (μπροστινή) όψη ισχύει: πλάτος = φ χ ύψος (όπου φ είναι ο αριθμός της χρυσής τομής), ενώ στις αναλογίες του ναού συναντάμε και τη σχέση α/2α+1. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι εκτός από αρμονικό πολλές φορές και απροσδόκητο, μιας και ο Παρθενώνας καταφέρνει να δείχνει εντυπωσιακά μεγαλύτερος από το πραγματικό του μέγεθος, χωρίς όμως να βαραίνει το χώρο. 
Αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν πλήθος ενδείξεων μη συμπαγούς θεμελίωσης του ναού σε βάθος 11 μέτρων με σημαντικό ίσως υπόγειο τμήμα ή και θάλαμο. 
Επίσης, ο Παρθενώνας είναι χτισμένος με έναν ιδιαίτερο, αντισεισμικό τρόπο, με τα τμήματά του να είναι ενωμένα με λιωμένο μολύβι στις κατάλληλες διαμορφωμένες ενώσεις των μαρμάρων του. Ειδικότερα για τον Παρθενώνα ο Ν. Τογαρίδης αναφέρει: «η αρθρωτή – σπονδυλική κατασκευή των κιόνων και η τέλεια κατεργασία των σπονδύλων με διάφορο σχήμα / συχνότητα συντελεί στην αρίστη σεισμική συμπεριφορά του Παρθενώνα». 
Όσον αφορά την τοποθεσία που είναι χτισμένος ο ναός σε σχέση με κάποια άλλα κτίσματα της αρχαίας Αθήνας, το κέντρο του Παρθενώνα (η τομή των διαγωνίων του) απέχει εξίσου από το κέντρο του Ηφαιστείου, από το κέντρο του βήματος των ρητόρων της Πνύκας, από το κέντρο της βάσεως του μνημείου του Φιλοπάππου και από το κέντρο του σηκού του Ναού του Ολυμπίου Διός. Όλα τα παραπάνω με μέγιστη προσέγγιση. 
Επίσης, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι η κατασκευή αλλά και η θέση που είναι χτισμένος ο Παρθενώνας φανερώνουν μια ιδιαίτερη γεωδαιτική αρμονία (γεωδαιτική είναι η σχέση των μέτρων του ναού με τα μέτρα της γης).
Αν εξετάσουμε μερικά ακόμα στοιχεία θα διαπιστώσουμε ότι ο ναός του Παρθενώνα, σύμφωνα με τον Ν. Λίτσα, είναι δομημένος σε τέτοια θέση και με τέτοιο τρόπο, ώστε να αντλεί το μέγιστο της συμπαντικής ενέργειας και να τη διαχέει αποκλειστικά στο εγγύς περιβάλλον του. Είναι οικοδομημένος στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, από όπου περνά πλήθος διασταυρώσεων γραμμών L. Εξαιτίας τους ο βράχος έχει πολύ έντονο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο.

Λέγεται επίσης ότι ο Παρθενώνας λειτουργεί σαν σημείο εκπομπής των ενεργειών αυτών στο χώρο. Λόγω του πυραμιδοειδούς του όμως σχήματος οι ενέργειες αυτές εκπέμπονται αρκετά ψηλότερα από το έδαφος. Κάποιοι μελετητές υποστηρίζουν ότι η κατασκευή έχει και ενδιαφέρουσες ηλεκτρικές ιδιότητες, σαν να είναι τεράστιος πυκνωτής αλλά και κεραία. Αυτό θα εξηγούσε τις παράξενες αποκλίσεις στα όργανα μετρήσεων γύρω από τον Παρθενώνα (τα ίδια αναφέρονται και για τη Μεγάλη Πυραμίδα στην Αίγυπτο).
Όσον αφορά τη γεωδαιτική κατασκευή του ναού, η διάσταση του κοντού στυλοβάτη του Παρθενώνα είναι ίση με ένα δευτερόλεπτο (1΄΄) ενός τόξου γεωγραφικού πλάτους της Γης. Αυτό δηλώνει ότι τα μέτρα του Παρθενώνα δεν είναι τυχαία, αλλά οι κατασκευαστές του γνώριζαν τις διαστάσεις τη Γης και φυσικά το σφαιρικό της σχήμα. Επιπλέον, οι αρχαίοι Έλληνες φαίνεται ότι χρησιμοποίησαν σαν μονάδα μέτρησης για το χτίσιμο του Παρθενώνα όχι το σημερινό «μέτρο» αλλά το «πόδι» (1 πόδι = 0,3188 μέτρα) (το ίδιο λέγεται και για τις αιγυπτιακές πυραμίδες). Η πλατφόρμα πάνω στην οποία στέκονται οι κολώνες του ναού έχουν μια ελαφριά καμπύλη και στις τέσσερις γωνίες, σαν να ήταν ένα μικρό κομμάτι μιας γιγαντιαίας σφαίρας, της σφαίρας της γης. 
Ο Ερατοσθένης, που έζησε στην Αλεξάνδρεια μεταξύ 276 και 196 π.Χ., αναφέρεται ως ο πρώτος άνθρωπος που υπολόγισε με μεγάλη προσέγγιση την ακτίνα της Γης. Από τα παραπάνω όμως φαίνεται ότι και οι κατασκευαστές του Παρθενώνα γνώριζαν τις διαστάσεις τη Γης, πολύ πριν τον Ερατοσθένη.
Επίσης, όπως είναι γνωστό σήμερα, το μήκος της μίας πλευράς της βάσης της Μεγάλης Πυραμίδας είναι ίσο με το 1/8 του λεπτού της μοίρας της επιφάνειας της γης. Αυτό φανερώνει ότι οι Αιγύπτιοι γνώριζαν (τουλάχιστον 2.000 χρόνια πριν την κατασκευή του Παρθενώνα) ότι η γη ήταν σφαιρική. 
Πολλοί αρχαίοι πίστευαν ότι η γνώση των Αρχαίων Ελλήνων γύρω από τα μαθηματικά προερχόταν από τη γνώση των Αιγυπτίων στον τομέα αυτό. Συγκεκριμένα ο Αριστοτέλης στα «Μεταφυσικά» του αναφέρει: «Έτσι η επιστήμη των μαθηματικών προήλθε από την γειτονική Αίγυπτο, επειδή εκεί η τάξη των ιερέων είχε αυτή την ασχολία». Τι άλλο μπορεί να δηλώνει εδώ ο Αριστοτέλης εκτός από το ότι οι ιερείς της Αιγύπτου κατείχαν την επιστήμη των μαθηματικών, η οποία σύμφωνα με την Ε.Π. Μπλαβάτσκυ διδασκόταν μαζί με την αστρονομία στις Σχολές Μυστηρίων; 
Από πού μπορεί να έλαβαν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης αυτές τις ιδιαίτερες γνώσεις μαθηματικών, αστρονομίας και της σφαιρικότητας της γης εκτός από το θεσμό των Μυστηρίων, στον οποίο πρέπει να είχαν μαθητεύσει; Για ποιο λόγο άλλωστε ανέθεσαν στον Ικτίνο την κατασκευή του Τελεστηρίου της Ελευσίνας, στο οποίο οι μύστες τελούσαν τα Ελευσίνια Μυστήρια;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δημοσιεύτηκε από τον χρήστη

Δημοφιλείς αναρτήσεις