Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

όλο το έργο του Παπαδιαμάντη

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.



filologika.gr
https://filologika.gr/ergo-tou-papadiamanti/


έργο του Παπαδιαμάντη

Το έργο του Παπαδιαμάντη σε ψηφιακή μορφή

Το έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη επηρέασε καθοριστικά την εμφάνιση και εξέλιξη του ηθογραφικού διηγήματος στην ελληνική πεζογραφική σκηνή. Ο «κοσμοκαλόγερος» από τη Σκιάθο θα αφήσει στο πέρασμά του μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα της νεοελληνικής πεζογραφίας, όπως είναι η Φόνισσα, Το μοιρολόι της Φώκιας, Το όνειρο στο κύμα κλπ.
Ξεκίνησε συγγράφοντας μυθιστορήματα («Ἡ μετανάστις»,1879) αλλά τελικά στράφηκε στο διήγημα στο οποίο άφησε την ανεξίτηλη σφραγίδα του συγγράφοντας πάνω από εκατό διηγήματα στα οποία αφηγείται τη ζωή απλών ανθρώπων οι οποίοι υποφέρουν με τα βάσανα και τους καημούς της φτωχολογιάς.
Οι ήρωές του είναι ψαράδες, αγρότες, ιερωμένοι, μετανάστες, εργένηδες, αναξιοπαθούσες χήρες, όμορφες ορφανές, αλλά και κακάσχημες μάγισσες και διάφορες αγύρτισσες. Εμβαθύνοντας στον ψυχισμό των ηρώων του μας παρέχει μια οξύτατη ψυχολογική θεώρηση των πιστεύω, των επιθυμιών και των απογοητεύσεων αυτών των ανθρώπων που δικαιολογούν το χαρακτηρισμό του ως ηθογράφου.

Δες ακόμη: Βίντεο: Όλη H Ελληνική Ιστορία Ανά Τις Χιλιετίες Μπροστά Στα Μάτια Σας!

Πού θα βρείτε το έργο του ψηφιακά

Ο Αλ. Παπαδιαμάντης πέρα από τρία μυθιστορήματα και τρία εκτεταμένα διηγήματα (νουβέλες), έγραψε 180 διηγήματα και 40 μελέτες και άρθρα, στα οποία οι φίλοι των γραμμάτων και του έργου του Παπαδιαμάντη μπορούν να μελετήσουν πλέον σε ψηφιακή μορφή χάρις στην σύγχρονη τεχνολογία.
Για όλους όσοι ενδιαφέρονται για το έργο του Παπαδιαμάντη και επιθυμούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό μπορούν τώρα να βρουν 188 έργα του συγκεντρωμένα στην ιστοσελίδα http://www.papadiamantis.org/ του Νεκτάριου Γ. Μαμαλούγκου.
Ο δημιουργός της ιστοσελίδας έχει συγκεντρώσει το σύνολο του έργου του Παπαδιαμάντη και το έχει ταξινομήσει σε τέσσερις (4) κατηγορίες:
Όπως διαπιστώνει εύκολα ο αναγνώστης, ο καταμερισμός του έργου του Παπαδιαμάντη διευκολύνει τη μελέτη καθώς επισκέπτης της σελίδας μπορεί να επιλέξει την κατηγορία που τον ενδιαφέρει.
Πέρα από το http://www.papadiamantis.org/ οι ενδιαφερόμενοι για το έργο του Σκιαθίτη δημιουργού μπορούν να ανατρέξουν στη διεύθυνσης της Εταιρείας Παπαδιαμαντικών Σπουδών στην οποία πέρα από βιογραφικά και άλλα στοιχεία προσφέρεται το σύνολο του έργου του Παπαδιαμάντη, όπως αυτό κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Δόμος στα «Άπαντα» του συγγραφέως σε μορφή pdf για αποθήκευση δωρεάν στον υπολογιστή σας.

Αν βρήκατε χρήσιμη την παραπάνω δημοσίευση και θέλετε να ενημερώνεστε άμεσα για παρόμοιες αναρτήσεις επισκεφθείτε στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook!


αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

ένα πλούσιο ρολό

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Tasty.





Tasty
We've made a lot of things into rolls...but not quite like this 😍!
FULL RECIPE: https://tasty.co/recipe/scalloped-potato-roll

Έχουμε κάνει πολλά πράγματα σε ρόλους... αλλά όχι ακριβώς έτσι!
Πλήρης συνταγή: https://tasty.co/recipe/scalloped-potato-roll
·
αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

Η ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΜΑΝΧΑΝ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Fdimitrios Athanassiou.




Fdimitrios Athanassiou
Η ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΜΑΝΧΑΝ (+665)
Ιρλανδικό μοναστικό ποίημα του 10ου αιώνα.
------------------------------------------------------
Ποθῶ, ζῶντος Θεοῦ Υἱέ, ἀρχαῖε, αἰώνιε βασιλιά,
μικρὴ στὴν ἔρημο καλύβη, κατοικία κρυφὴ
Κρυστάλλινο νερὸ κοντά της, ἄθολη λίμνη
γιὰ τῶν κηλίδων νίψη στοῦ Πνεύματος τὴ χάρη
Πανώριο δάσος νὰ τὴν περιβάλλη,
πολύφωνων πουλιῶν φωλιά, τρυφή, ἀραξοβόλι
Ὄψη μεσημβρινή, θερμή, μικρὸ ρυάκι νὰ διαπερνᾶ τὴ γῆ της,
γῆ ἐκλεκτὴ καὶ εὔφορη, γιὰ τῶν φυτῶν τὸ μέστωμα
Καλόγνωμοι λίγοι ἀδελφοὶ -θὰ πῶ τὸν ἀριθμὸπρᾶοι καὶ ὑπάκουοι σὲ ἱκεσίες βασιλικὲς
τέσσερις τριάδες, τετράδες τρεῖς, γιὰ κάθε ἀνάγκη,
στὴν ἐκκλησία δυὸ ἑξάδες, βορρᾶ καὶ νότο.
Ἕξι δυάδες σιμά μου, σὲ ὕμνο ἀτέρμονο
στὸν βασιλιά, τοῦ ἥλιου φωτοδότη
Γλυκειὰ ἐκκλησιά, μὲ ὕφασμα λινό, τοῦ ἐπουράνιου οἶκος,
φλόγες λαμπρὲς πάνω ἀπ’ ὁλόλευκες Γραφὲς
καὶ σπίτι γιὰ τὴ βιοτικὴ φροντίδα, δίχως μελέτη τοῦ κακοῦ
Ροῦχο ἀναγκαῖο καὶ τροφὴ ἀπ’ τὸν πολύφημο ἄνακτα,
κι ἐγὼ νὰ ἡσυχάζω καὶ νὰ προσεύχωμαι
κάθε στιγμή, σὲ κάθε τόπο.

Μετάφραση: Χρυσόστομος Κουτλουμουσιανός
(από το βιβλίο “Οι Εραστές της Βασιλείας.
Συνάντηση Κελτικού και Βυζαντινού Μοναχισμού”,
του ιερομονάχου Χρυσοστόμου Κουτλουμουσιανού)



αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

Πώς έμαθαν οι αρχαίοι την πτώση της Τροίας;

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

mixanitouxronou.gr

https://periergaa.blogspot.gr/2017/05/550-3000.html

Η Τροία είχε πέσει και ο Αγαμέμνονας, βασιλιάς των Αχαιών, έστελνε τη χαρμόσυνη είδηση στη γυναίκα του, την Κλυταιμνήστρα, που τον περίμενε πίσω στις Μυκήνες.

Πώς όμως θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί αυτός ο άθλος; Ένας άνθρωπος ήταν αδύνατον
να καλύψει αυτή την απόσταση μέσα σε λίγες ώρες.

Ούτε καν ένα πλοίο δεν θα μπορούσε να διασχίσει το Αιγαίο τόσο γρήγορα. Η μέθοδος που χρησιμοποίησαν οι Αχαιοί για να ανακοινώσουν τον θρίαμβό τους είχε εφευρεθεί από τον Παλαμήδη και ήταν γνωστή με το όνομα «φρυκτωρία», ή μάλλον «φρυκτωρίες» διότι ήταν πολλές.

Ο Παλαμήδης ήταν ένας απ’ τους ήρωες της Τρωϊκής εκστρατείας, γιος του βασιλιά Ναύπλιου και μαθητής του σοφού Κένταυρου Χείρωνα απ’ το Πήλιο. Ήταν εξαιρετικά έξυπνος και εφευρετικός και όλοι τον θαύμαζαν για την στρατιωτική του ευφυΐα. Ο Παλαμήδης λοιπόν, έδωσε τη λύση στο πρόβλημα των Αχαιών, επινοώντας τις φρυκτωρίες.

Η λέξη φρυκτωρία είναι σύνθετη και αποτελείται από τη λέξη «φρυκτός» που σημαίνει «πυρσός» και το ρήμα «ορώ». Επρόκειτο για μικρά πυργάκια από ξύλα, τα οποία τοποθετούνταν πάνω σε βουνοκορφές με καλή ορατότητα.

Όταν έπρεπε να διαδοθεί ένα μήνυμα, οι φύλακες έβαζαν φωτιά στα ξύλα, ούτως ώστε οι φλόγες να γίνονταν ορατές μέχρι την επόμενη

φρυκτωρία, που βρισκόταν σε βουνοκορφή πολλά χιλιόμετρα μακριά. Έτσι, μέσω μια αλυσίδας πυρκαγιών, το μήνυμα έφτανε στον προορισμό του. Ασφαλώς, το μήνυμα που συμβόλιζαν οι πυρκαγιές έπρεπε είναι γνωστό από πριν. Οι κάτοικοι των Μυκηνών γνώριζαν ότι όταν θα έβλεπαν τις φρυκτωρίες να ανάβουν, η Τροία θα είχε πέσει.

Με τον ίδιο τρόπο, η διαδρομή των φρυκτωριών ήταν συγκεκριμένη και απαιτούσε μεγάλη οργάνωση. Έπρεπε να επιλεγούν βουνοκορφές που ήταν ορατές από μεγάλη απόσταση, στις οποίες όμως, να μπορούσαν να σκαρφαλώσουν άνθρωποι για να κατασκευάσουν, να συντηρήσουν και κάποια στιγμή, να ανάψουν τις φωτιές.

Οι φρυκτωρίες του Αγαμέμνονα κάλυψαν 550 χιλιόμετρα και ακολούθησαν την εξής διαδρομή:

Τροία – Ίδη – Έρμαιο Λήμνου – Αθως Αγίου Όρους – Μάκιστο Εύβοιας – Μεσσάπιο της Βοιωτίας – Κιθαιρώνας – Αιγίπλαγκτο – Αραχναίο – Παλάτι των Μυκηνών. ΧΟΡΟΣ: Και πότε κούρσεψαν την πόλη; ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ: Τη νύχτα, σου είπα, που το φως γέννησε τούτο. ΧΟΡΟΣ: Τόσο γοργά ποιος θα ‘ρχονταν μαντατοφόρος; ΚΛ: Ο Ήφαιστος, λαμπρός στέλντοντας φέγγος από την Ίδη. Συναλλάζοντας οι φλόγες την έτοιμη φωτιά, μια με την άλλη, τη φέραν ως εδώ. (…) Αυτό σου λέω το ξάστερο σημάδι από την Τροία και το μαντάτ’ ο άντρας μου έχει στείλει. (ΑΙΣΧΥΛΟΥ, ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ 263-304, ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΑΣΟΥ ΡΟΥΣΣΟΥ, ΚΑΚΤΟΣ 1992)

Καμινοβιγλάτορες

Οι φρυκτωρίες χρησιμοποιούνταν επί αιώνες, μέχρι και τη βυζαντινή αυτοκρατορία, όπου ήταν γνωστές ως «καμινοβιγλάτορες», από το «κάμινος» που σημαίνει φωτιά και τη λέξη «βίγλα», που προέρχεται από τα λατινικά και σημαίνει παρατηρητήριο. Το 532 μ.Χ., η αυτοκράτειρα Θεοδώρα χρησιμοποίησε καμινοβιγλάτορες για να ειδοποιήσει τον στρατηγό Βελισάριο, ο οποίος είχε αναλάβει να καταστείλει τη στάση του Νίκα.

Μία ακόμα αναφορά στον σημαντικό ρόλο των καμινοβιγλατόρων έκανε ο Νικηφόρος Φωκάς στο έργου του, «Περί Παραδρομής», όπου αναφέρει ότι χρησιμοποιούντο για να προειδοποιούν τον άμαχο πληθυσμό ότι πλησίαζαν εχθροί, ώστε να προλάβουν να κρυφτούν.
πηγη

ΠΗΓΗ


αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 
 

Ο ΤΣΑΧΠΙΝΗΣ - ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ - 1968.

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Γεώργιος Βασιλειάς.





Ταινίες Ελληνικού Κινηματογράφου.
Ο ΤΣΑΧΠΙΝΗΣ - ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ - 1968.


αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

για την οδό Αιόλου

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

periodiko.net
 http://www.periodiko.net/10-%cf%80%cf%81%ce%ac%ce%b3%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%cf%80%cf%81%ce%ad%cf%80%ce%b5%ce%b9-%ce%bd%ce%b1-%ce%be%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%b5-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bf%ce%b4%cf%8c/
Ήταν, μαζί με την Ερμού, οι δύο πρώτοι δρόμοι που χαράχτηκαν στην σύγχρονη Αθήνα. Χρωστάει το όνομά της στο γεγονός ότι οι τότε κάτοικοι της νεοσύστατης πρωτεύουσας δεν ήταν ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τα αρχαία μνημεία: Θεωρώντας το Ωρολόγιο του Κυρρήστου (τους γνωστούς μας Αέρηδες) ναό του Αιόλου, έδωσαν στον δρόμο που ξεκινούσε από εκεί το όνομα του θεού των ανέμων.
 Ήταν, επίσης, ο δρόμος που φιλοξένησε το πρώτο εστιατόριο της πόλης, και ο πρώτος στην Ελλάδα που πλημμύρισε από την μυρωδιά της φρεσκοφτιαγμένης σοκολάτας. Εντυπωσιαστήκατε; Έχουμε κι άλλα.


 
– Στη συμβολή της με την οδό Βύσσης άνοιξε ο Σπυρίδων Παυλίδης το Γλυκισματοποιείον του, τον πρόδρομο της σοκολατοποιίας που αργότερα στεγάστηκε στο μεγάλο εργοστάσιο της Πειραιώς. Εδώ παρασκευάστηκε, το 1861, η πρώτη σοκολάτα στην Ελλάδα.
– Σχεδόν απέναντι από την Αγία Ειρήνη, άνοιξε τη δεκαετία του 1830 το πρώτο εστιατόριο της Αθήνας, η Πετρούπολις. Μέχρι τότε, εστιατόρια λειτουργούσαν μόνο εντός των ξενοδοχείων. Η Πετρούπολις δεν διέθετε τραπεζομάντηλα ή χαρτοπετσέτες, κι έτσι οι πελάτες σκούπιζαν τα χέρια τους στο πίσω μέρος της φουστανέλας του σερβιτόρου –το μπροστινό το χρησιμοποιούσε μόνο ο ίδιος, για τα δικά του χέρια.
– Η φράση «χαιρέτα μου τον πλάτανο» γεννήθηκε κι αυτή εδώ. Στην αυλή του Μεντρεσέ που βρίσκεται απέναντι από τους Αέρηδες, υπήρχε ένας πλάτανος από τα κλαδιά του οποίου κρεμούσαν τους θανατοποινίτες. Η φράση απευθυνόταν εν είδη προειδοποίησης σε όσους είχαν παραβατική συμπεριφορά – «αν συνεχίσεις έτσι σε βλέπω για κρέμασμα». Ένας κεραυνός έκαψε τον πλάτανο, μαζί με τη βαριά του ιστορία, το 1915.


 
– Η Αγία Ειρήνη, την οποία σχεδίασε ο Λύσανδρος Καυταντζόγλου, ήταν η πρώτη μητρόπολη της Αθήνας. Εδώ γινόταν η ανάδειξη του δημάρχου της πόλης, κι εδώ επίσης γιορτάστηκε η ενηλικίωση του Όθωνα –ο οποίος δεν φορούσε στέμμα και δεν κρατούσε σκήπτρο κατά τη διάρκεια της τελετής, γιατί το καράβι που θα τα έφερνε δεν έφτασε εγκαίρως στην Αθήνα.
– Η Βιβλιοθήκη του Αδριανού, η πρόσοψη της οποίας στολίζει μία πλευρά της Αιόλου, κοντά στους Αέρηδες, ήταν δώρο του Ρωμαίου Αυτοκράτορα στους κατοίκους της πόλης που αγαπούσε και θαύμαζε περισσότερο κι από την πατρίδα του. Η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 132 μ.Χ., αλλά η βιβλιοθήκη επέζησε μόνο λίγο παραπάνω από έναν αιώνα: Καταστράφηκε το 267 μ.Χ. από την επιδρομή των Ερούλων.
– Η Παναγία η Χρυσοσπηλιώτισσα, με τους δύο χαρακτηριστικούς πυργίσκους της που μας θυμίζουν (αλλά δεν είναι) γοτθική αρχιτεκτονική «έθαψε» δύο αρχιτέκτονες και άλλαξε άλλους δύο μέχρι να ολοκληρωθεί. Η σκυταλοδρομία έχει ως εξής: Τα αρχικά σχέδια εκπονεί το 1853 ο Δημήτρης Ζέζος, ο οποίος πεθαίνει το 1857, πριν ολοκληρωθεί ο ναός. Αναλαμβάνει ο Παναγής Κάλκος, ο οποίος πεθαίνει το 1878, και αναλαμβάνει ο Έρνστ Τσίλλερ, που εξοργίζει το εκκλησιαστικό συμβούλιο με τις παρεμβάσεις του στον τρούλο, ο οποίος καθαιρείται και ξανακατασκευάζεται σε σχέδια του τότε δημάρχου και πολιτικού μηχανικού, Δημητρίου Σούτσου. Η εκκλησία είναι σήμερα καλυμμένη από σκαλωσιές, για να επιδιορθωθούν τα στατικά προβλήματα που κατά καιρούς παρουσιάζει.


– 
Το 2003, όταν γίνονταν τα έργα για την πεζοδρόμηση της Αιόλου, ανακαλύφθηκαν δίπλα στο Μέγαρο Καρατζά, που στεγάζει σήμερα την Εθνική Τράπεζα, τα τείχη του Θεμιστοκλή, η τάφρος με το ανάλημμά της και οι δύο περιμετρικοί του δρόμοι, ένας εσωτερικός και ένας εξωτερικός.
– Να κι άλλη μία πρωτιά για την Αιόλου: Εδώ βρισκόταν, από το 1835, το πρώτο θέατρο της Αθήνας, ακριβώς στο σημείο που βρίσκεται σήμερα το Μέγαρο Καρατζά. Στην αρχή, το θέατρο δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ένα ξύλινο παράπηγμα χωρίς σκεπή. Ένα χρόνο αργότερα, στη θέση του κτίστηκε ένα μεγαλύτερο, επίσης ξύλινο θέατρο, με έξοδα του Αθανάσιου Σκαντζόπουλου. Το Θέατρο Σκαντζόπουλου, όπως ονομάστηκε, είχε οροφή, αλλά όχι και φωτισμό –οι θεατές παρακολουθούσαν τις παραστάσεις με φανάρια που έφερναν οι ίδιοι. Αργότερα, το 1882 ολοκληρώθηκε στην πλατεία αυτό που οι περιηγητές θα ονόμαζαν «το ωραιότερο θέατρο της Ευρώπης», το Δημοτικό Θέατρο σε σχέδια του Τσίλλερ. Κατεδαφίστηκε το 1940, με απόφαση του τότε δημάρχου Κώστα Κοτζιά.
– Το σχεδιασμένο από τον Τσίλερ Μέγαρο Μελά, ακριβώς απέναντί του (στη συμβολή Αιόλου και Σοφοκλέους κι αυτό) γράφτηκε στην ιστορία το 1942, ως ο χώρος από τον οποίο ξεκίνησε η πρώτη απεργία στη γερμανοκρατούμενη Ευρώπη. Την κήρυξαν οι υπάλληλοι του Γενικού Ταχυδρομείου, που στεγαζόταν εδώ.
– Τα Χαφτεία (και όχι Χαυτεία, όπως έχουμε συνηθίσει να τα γράφουμε) στην άλλη άκρη της Αιόλου, κοντά στη συμβολή της με την Πανεπιστημίου όπου και τελειώνει, πήραν το όνομά τους από τον Ιωάννη Χάφτα, που είχε εδώ το περίφημο καφενείο του την δεκαετία του 1840. Η περιοχή ήταν κακόφημη ως τα τέλη του 19ου αιώνα, παρά το γεγονός ότι συγκέντρωνε μερικά από τα δημοφιλέστερα καφενεία της πόλης. Εδώ, άλλωστε, συναντιούνταν οι μάρτυρες μονομαχιών και… μαγκουρομαχιών, οι οποίες συγκαλούνταν για λόγους πολιτικής ευθιξίας, τιμής αλλά και επίδειξης ανδρείας, και αποτελούσαν το αγαπημένο κουτσομπολιό των Αθηναίων της εποχής.
της Ηρώς Κουνάδη – πηγή: http://www.in2life.gr
αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

Ο Μάνος Κατράκης τραγουδά Ερωτόκριτο

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη KritiChannel.





KritiChannel
Ντοκουμέντο. Ο Μάνος Κατράκης τραγουδά Ερωτόκριτο. Στο λαούτο τον συνοδεύει ο Γιώργης Κουτσουρέλης


αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

Το λαχανικό που επαναφέρει την όραση,...

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
destora.com
https://vimapress.gr/lachaniko-pou-epanaferi-tin-orasi-mioni-ipatiko-lipos-ke-apotrepi-tin-apofraxi-tou-pacheos-enterou/ 

Τα παντζάρια (ή τεύτλα) είναι ένα λαχανικό με ζωντανό κόκκινο χρώμα και γλυκόξινη γεύση. Τα τεύτλα κυρίως καταναλώνονται ωμά σε σαλάτες, αλλά χρησιμοποιούνται επίσης και στα γλυκά.
Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι το λαχανικό είναι εξαιρετικά υγιεινό, καθώς – σύμφωνα με πολλές μελέτες, τα τεύτλα βελτιώνουν την όραση, εμποδίζουν τη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ και αποτρέπουν την απόφραξη του παχέος εντέρου.
Με το να συμπεριλάβετε τα τεύτλα στην καθημερινή διατροφή σας, θα βελτιώσετε σημαντικά τη γενική υγεία σας. Περιέχουν βιταμίνη Β, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο και χαλκό, καθώς και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.
Μπορείτε να καταναλώνετε τα παντζάρια με τη μορφή χυμού ή να τα προσθέτετε σε σαλάτες και διάφορα πιάτα.
Να τι προσφέρουν τα τεύτλα στην υγεία σας:
Βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, αποτρέποντας αποτελεσματικά τις καρδιαγγειακές παθήσεις
Παρέχουν στο σώμα σας άφθονη ενέργεια
Αποτρέπουν το άγχος χάρη στην παρουσία της βεταϊνης και της τρυπτοφάνης
Καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα λόγω των αντι-φλεγμονωδών και αντιοξειδωτικών ιδιότητων.
Όπως μπορείτε να δείτε, τα παντζάρια είναι σημαντικά για την υγεία σας και είναι ο λόγος που πρέπει να τα συμπεριλάβετε στη διατροφή σας από σήμερα!

Πηγή: stayonthehealthypath


αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

Σκορδόψωμο με σάλτσα τυριού με μπέικον

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Twisted.







Garlic Bread Chips With Bacon Cheese Dip

Σκορδόψωμο με σάλτσα τυριού με μπέικον


αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

Μπαγκέτα με μπέικον

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Newsner Ελλάδα.





Newsner Ελλάδα
Χθες στις 12:01 μ.μ. ·

Μπαγκέτα με μπέικον 


αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατείστε play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά 
ευχαριστώ !
 
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις