Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

 Το Συνάπι και οι θεραπευτικές του ιδιότητες

 Το σινάπι (επιστημονική ονομασία Sinapis) είναι ένα χαριτωμένο φυτό, που το βρίσκουμε σχεδόν παντού. Είναι αγγειόσπερμο, δικότυλο, μονοετές, ποώδες φυτό που ανήκει στην τάξη των Καππαρωδών και στην οικογένεια των Σταυρανθών/Κραμβοειδών (Cruciferae/Brassicaceae) με 10 είδη της Ασίας της Ευρώπης και της βορείου Αμερικής .
 Περιγραφή 

Έχει ζωηρά κίτρινα άνθη, που σχηματίζουν ταξιανθίες, και τα φύλλα είναι μετρίου μεγέθους που εναλλάσσονται. Τα περισσότερα είδη είναι ζιζάνια των αγρών, όπως το Sinapis avensis (Σινάπι το αρουραίο) κοινώς λαμψάνα – η λαμψάνη του Διοσκουρίδη- ενοχλητικό ζιζάνιο και επιζήμιο, γιατί αναπτύσσεται γρηγορότερα από τα καλλιεργούμενα φυτά και γενικώς τα πνίγει. Το φυτό αυτό φτάνει τα 60 εκατοστά ύψος και έχει σκληρά αγκάθια, και περιέχει μόλις το ένα τρίτο της δραστικής ουσίας του λευκού σιναπιού. Οι καρποί του είναι μακριοί και έχουν 10 –12 σπόρια.

Παλαιότερα, όταν δεν υπήρχαν τα ζιζανιοκτόνα, ήταν συνηθισμένο στους σιτοβολώνες όπου ανάμεσα στο σιτάρι ξεχώριζαν τα κίτρινα άνθη της λαψάνας .
Τα είδη S. alba, S. nigra και S. juncea καλλιεργούνται στον Καναδά, στις Η.Π.Α την Ουγγαρία, τη Γαλλία και τη Βρετανία για τα καυτερά τους σπόρια από τα οποία παρασκευάζεται το γνωστό καρύκευμα μουστάρδα. Από το είδος S. alba παρασκευάζεται η λευκή μουστάρδα, από το S. nigra η μαύρη και από το B. juinca η καφέ. Οι τρυφεροί βλαστοί του S. arvensis (καθώς και του S. alba) τρώγονται βραστοί ως χόρτα (βρούβες).
Μια παραλλαγή του είδους S. alba, που είναι γνωστή ως βρουβολάψανο, είναι αυτοφυής στην Ελλάδα. Οι καρποί του είναι αγκαθωτοί, τα σπόρια του κίτρινα και το έλαιο των σπόρων του χρησιμοποιείται ως φωτιστικό.
Όλα τα φυτά είναι ετήσια, καλλιεργημένα ή αυτοφυή. Οι σπόροι τους αποσταζόμενοι δίνουν λάδι, ενώ οι αλευροποιημένοι σπόροι από το λευκό και το μέλαν σινάπι είναι η βάση για την μουστάρδα.
Είναι πολύ κοινό σε ασβεστώδη εδάφη. Καλλιεργείται κατά τόπους. Στα μέρη αυτά φυτρώνει κατόπιν και μόνο του.
 
Η Σίναπις η λευκή, είναι αυτοφυής στην Ελλάδα όπου επίσης καλλιεργείται σαν λαχανικό, έχει βλαστό όρθιο, περισσότερο ή λιγότερο τριχωτό, διακλαδιζόμενο, με φύλλα λυροειδή, πτεροσχιδή, τριχωτά. Φτάνει σε ύψος τα 50 εκατοστά. Το άσπρο σινάπι είναι στην ουσία ένα από τα πρώτα φυτά που εξημέρωσε ο άνθρωπος. Τα κίτρινα άνθη είναι διατεταγμένα κατά βότρυς και το άρωμά τους θυμίζει βανίλια. Τα άνθη είναι ερμαφρόδιτα και επικονιάζονται από μέλισσες, έντομα και τον αέρα.
Ο καρπός είναι κέρας, τριχωτό, με τρίχες λευκές, υποκυλινδρικό, με ράμφος μακρύ και πλατύ. Τα σπέρματά του είναι μικρά, υποστρόγγυλα και έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε λάδι (20-30%), που καμιά φορά χρησιμοποιείται για διατροφή. Τα φύλλα και οι σπόροι του φυτού είναι εδώδιμα. Τα φύλλα έχουν μία πικάντικη γεύση ειδικά αν τρώγονται ωμά. Τα νεαρά φύλλα χρησιμοποιούνται σαν αρωματικό σε σαλάτες ενώ τα μεγαλύτερα φύλλα χρησιμοποιούνται ως λαχανικό.

Ο σπόρος αλέθεται και η σκόνη χρησιμοποιείται σαν καρύκευμα άσπρης μουστάρδας που είναι ηπιότερο από τη μαύρη μουστάρδα.
Η δριμύτητα της μουστάρδας αναπτύσσεται όταν κρύο νερό έρχεται σε επαφή με τον σπόρο. Τότε ένα ένζυμο (μιροσίνη) έρχεται σε επαφή με ένα γλυκοσίδιο (σινιγρίνη) και παράγει μία ένωση θείου. Αν στον σπόρο βάλουμε καυτό νερό, ξύδι ή αλάτι παράγεται ηπιότερη μουστάρδα.
 
Η σίναπις η μελανή είναι, αντίθετα, λεία πόα, με φύλλα τραχιά, λυροειδώς πτεροσχιδή τα κατώτερα, επιμήκη-λογχοειδή τα ανώτερα. Τα μικρά άνθη έχουν 4 κίτρινα πέταλα και είναι διατεταγμένα κατά επάκριους βότρυς. Οι καρποί είναι κέρατα, επιμήκη, τετράγωνα, με σπέρματα στρογγυλά, καστανόμαυρα και επιφάνεια δικτυωτή. Όπως η Σίναπις η λευκή, περιέχει κι αυτή ένα παχύ λάδι, η χρήση του οποίου όμως είναι αρκετά περιορισμένη. Επειδή είναι πιο σκληρό φυτό και έχει μεγαλύτερη προσαρμογή στην ξηρασία, χρησιμοποιείται κατά προτίμηση για χλωρή νομή, χορηγείται κυρίως στις αγελάδες που την προτιμούν ιδιαίτερα. Η μουστάρδα που παρασκευάζεται από τα σπέρματα της είναι πιο δυνατή. Το αλεύρι που προέρχεται από αυτά χρησιμοποιείται, περισσότερο από της λευκής, στη φαρμακευτική.
Το λευκό σινάπι ανθίζει από Ιούνιο μέχρι Αύγουστο και οι σπόροι ωριμάζουν από Ιούλιο μέχρι Σεπτέμβριο.

Για θεραπευτικούς σκοπούς χρησιμοποιούνται κύρια οι σπόροι τους οποίους συλλέγουμε στο τέλος του καλοκαιριού. 
Θεραπευτικές ιδιότητες : 

Μπουκιές μελιτζάνας


Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 

Απο ένθετο του ΖΑΠΙΝΓΚ

Πολίτικα Νηστίσιμα απο την Μίμα Καρβούνη


 

Πώς φτιάχνουμε χαρουπόμελο


http://epistrofi-sti-fysi.blogspot.gr/2013/04/blog-post_4774.html

Πώς φτιάχνουμε χαρουπόμελο


Το χαρουπόμελο πρόκειται για το σιρόπι από χαρούπια.  Χρησιμοποιείται εκτός από τα γλυκά, σε προβλήματα του αναπνευστικού συστήματος σε δοσολογία μία κουταλιά σούπας, 2 φορές την ημέρα (πριν τον ύπνο και αμέσως μετά το πρωινό ξύπνημα). Οι διαβητικοί δεν πρέπει να ακολουθήσουν αυτή τη θεραπεία.




Το χαρουπόμελο γίνεται ως εξής:

Α' Τρόπος:
  • Σπάμε χαρούπια σε 3-4 κομμάτια και τα μουλιάζουμε σε νερό για 2 ημέρες.
  • Τα στραγγίζουμε και κρατάμε το νερό στο ψυγείο.
  • Τα μουλιασμένα χαρούπια τα πολτοποιούμε στο multi.
  • Προσθέτουμε και πάλι νερό για 24 ώρες.
  • Φιλτράρουμε το νερό και το ανακατεύουμε με το πρώτο νερό που το κρατήσαμε στο ψυγείο.
  • Βράζουμε σε σιγανή φωτιά μέχρι να γίνει σιρόπι.

Β' Τρόπος
  • Μουλιάζουμε χαρουπάλευρο για δύο ημέρες.
  • Φιλτράρουμε το μίγμα, κρατάμε το νερό και το σιγοβράζουμε μέχρι να γίνει σιρόπι.
 

TIP:
Συνταγή για ανόρθωση του γυναικείου στήθους και περιποίηση του δέρματος.
(κάνει το δέρμα σφιχτό και στιλπνό). Τη συνταγή αυτή τη χρησιμοποιούσαν οι χανούμισσες στα χαρέμια των Σουλτάνων πριν επισκευτούν το βασιλικό κρεβάτι.
  • Βράζουμε ίση ποσότητα νερού και χαρουπιών (το νερό ίσα να σκεπάζει τα αρούπια) για 30 λεπτά.
  • Το φιλτράρουμε και κρατάμε το νερό.
  • Πλενόμαστε ή/και λουζόμαστε με αυτό το νερό.

ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ "ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!"

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΙΝΑΚΑΣ makovsky, Playing Children

ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ "ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!"


Τα παιδιά σου δεν είναι παιδιά σου

Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της Ζωής για τη Ζωή.

Δημιουργούνται διαμέσου εσένα, αλλά όχι από σένα

Κι αν και βρίσκονται μαζί σου, δε σου ανήκουν.

Μπορείς να τους δώσεις την αγάπη σου, αλλά όχι τις σκέψεις σου

Αφού ιδέες έχουν δικές τους.

Μπορείς να δίνεις μια στέγη στο σώμα τους, αλλά όχι και στις ψυχές τους

Αφού οι ψυχές τους κατοικούν στο σπίτι του αύριο

που εσύ δεν πρόκειται να επισκεφτείς ούτε και στα όνειρά σου.

Μπορείς να προσπαθήσεις να τους μοιάσεις

αλλά μη γυρέψεις να τα κάνεις σαν εσένα

Αφού η ζωή δεν πάει προς τα πίσω ούτε ακολουθεί στο δρόμο του το χτες

Είσαι το τόξο από το οποίο τα παιδιά σου

ωσάν ζωντανά βέλη ξεκινάνε για να πάνε μπροστά.

Ο τοξότης βλέπει το ίχνος της τροχιάς προς το άπειρο

και κομπάζει ότι με τη δύναμή του

τα βέλη του μπορούν να πάνε γρήγορα και μακριά.

Άς χαροποιεί τον τοξότη ο κομπασμός του

Αφού ακόμα κι αν αγαπάει το βέλος που πετάει

έτσι αγαπά και το βέλος που μένει στάσιμο.”

ΠΙΝΑΚΑΣ makovsky, Playing Children

Γλυκό του κουταλιού με ξερά σύκα




Γλυκό του κουταλιού με ξερά σύκα

• 150 γρ. ζάχαρη (έβαλα άσπρη και καστανή)
• 2 κ.σ. μέλι
• 800 γρ. νερό
• 300 γρ. ξερά σύκα
• 4-5 μοσχοκάρφια (καρφάκια γαρίφαλο)

Πλένουμε καλά τα ξερά σύκα.

Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε τη ζάχαρη με το νερό και το μέλι σε μέτρια φωτιά και ανακατεύουμε ελαφρώς.

Αφήνουμε το σιρόπι να βράσει χωρίς να ανακατέψουμε ξανά.
Μόλις η ζάχαρη λιώσει και το σιρόπι αρχίσει να κοχλάζει προσθέτουμε τα σύκα και τα μοσχοκάρφια.

Αφήνουμε το γλυκό να πάρει ξανά βράση και χαμηλώνουμε τη φωτιά, ώστε να σιγοβράσουν τα υλικά αλλά να μην εξατμίζεται γρήγορα το σιρόπι.

Το μείγμα πρέπει να σιγοβράσει για 25-30 λεπτά έως ότου δημιουργηθεί ένα παχύρρευστο σιρόπι.

Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και βάζουμε σε ζεστό, αποστειρωμένο βάζο.

Κλείνουμε καλά με το καπάκι και αφήνουμε το βάζο ανάποδα μέχρι να κρυώσει.

tantekiki.blogspot.de

Σήμερα...26/4

Αποτέλεσμα εικόνας για λουλουδια φωτο





Τρίτη 24 Απριλίου 2018

Αθανάσιος Διάκος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Σαν σήμερα το 1821 εκτελέστηκε ο Αθανάσιος Διάκος
Από τους πρωτεργάτες του εθνικού ξεσηκωμού στην Ανατολική Στερεά Ελλάδα και ήρωας της μάχης της Αλαμάνας.
newsbomb.gr|Από Newsbomb


Από τους πρωτεργάτες του εθνικού ξεσηκωμού στην Ανατολική Στερεά Ελλάδα και ήρωας της μάχης της Αλαμάνας.

O Αθανάσιος Διάκος γεννήθηκε το 1788 στην Άνω Μουσουνίτσα της Φωκίδας (σημερινός Αθανάσιος Διάκος) και κατ' άλλους στη γειτονική Αρτοτίνα, απ' όπου καταγόταν η μητέρα του. Το πραγματικό του όνομα ήταν Αθανάσιος Γραμματικός.
AdTech Ad
Ο πατέρας του, Νικόλαος Γραμματικός, γνωστός στην περιοχή με το παρατσούκλι «ψυχογιός», μη μπορώντας να αντέξει τα βάρη της πολυμελούς οικογένειάς του, τον έστειλε δόκιμο μοναχό στο κοντινό μοναστήρι του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου, σε ηλικία 12 ετών. Πέντε χρόνια αργότερα χειροτονήθηκε διάκονος, αλλά γρήγορα εγκατέλειψε την καλογερική, όταν σκότωσε ένα Τούρκο αγά, επειδή, σύμφωνα με κάποια παράδοση, αυτός του έθιξε τον ανδρισμό του, θαμπωμένος από την ομορφιά του.
Ο νεαρός Αθανάσιος εντάχθηκε ως πρωτοπαλίκαρο στο σώμα του οπλαρχηγού Γούλα Σκαλτσά, συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση, καθώς ο παππούς και ο θείος του είχαν διατελέσει κλέφτες. Τότε έλαβε και το προσωνύμιο Διάκος, με το οποίο έγινε γνωστός και έμεινε στην ιστορία.
Το 1814 πήγε στα Ιωάννινα και εντάχθηκε στη σωματοφυλακή του Αλή Πασά, της οποίας επικεφαλής ήταν ο Οδυσσέας Ανδρούτσος. Όταν ο Ανδρούτσος διορίστηκε αρχηγός στο αρματολίκι της Λιβαδειάς, ο Διάκος τον ακολούθησε. Μετά την αποχώρηση του Ανδρούτσου, ο Διάκος ανακηρύχθηκε καπετάνιος του καζά (θρησκευτικού λειτουργού) της πόλης τον Οκτώβριο του 1820, ενώ την ίδια περίοδο μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία.
Στις 27 Μαρτίου 1821, ο Αθανάσιος Διάκος πρωτοστατεί στην κήρυξη της Επανάστασης στην Ανατολική Στερεά (Μονή Οσίου Λουκά), μετά από συνεννόηση με τους Αχαιούς, που είχαν επαναστατήσει μία εβδομάδα νωρίτερα. Έχοντας λάβει την άδεια του βοεβόδα της Λιβαδειάς Χασάν Αγά, κατορθώνει να στρατολογήσει 5.000 χωρικούς, με πρόσχημα την απόκρουση του Ανδρούτσου.
Στις 30 Μαρτίου, η Λιβαδειά πέφτει στα χέρια των επαναστατών και στη συνέχεια ο Διάκος οργανώνει την κατάληψη της Αταλάντης (31 Μαρτίου) και της Θήβας (1 Απριλίου), ενώ λίγο αργότερα κυριεύει το ισχυρό φρούριο της Μπουδουνίτσας (Μενδενίτσας). Ακολούθως, επιχειρεί να καταλάβει το Ζητούνι (Λαμία), το διοικητικό κέντρο της περιοχής και το Πατρατζίκι (Υπάτη), χωρίς, όμως, επιτυχία, καθότι ο τοπικός οπλαρχηγός Μήτσος Κοντογιάννης αρνείται να βοηθήσει, επειδή θεωρεί άκαιρο τον ξεσηκωμό.
Η Οθωμανική διοίκηση θορυβείται από τον ξεσηκωμό των ραγιάδων και διατάσσει τον Ομέρ Βρυώνη και τον Κιοσέ Μεχμέτ να καταστείλουν την Επανάσταση, τόσο στη Ρούμελη, όσο και στην Πελοπόννησο. Στις 17 Απριλίου οι δυο πασάδες με 8.000 άνδρες στρατοπεδεύουν στο Λιανοκλάδι, λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Λαμία.
Ο κίνδυνος είναι μεγάλος για τους επαναστατημένους Έλληνες. Οι οπλαρχηγοί της περιοχής συσκέπτονται στο χωριό Καμποτάδες (20 Απριλίου) και αποφασίζουν και υπερασπιστούν όλες τις διαβάσεις του Σπερχειού (Αλαμάνας), ώστε να αποκόψουν την πρόσβαση των Τούρκων προς τα Σάλωνα (Άμφισσα) και τη Λιβαδειά.
Το πρωί της 23ης Απριλίου οι Τούρκοι επιτίθενται ταυτόχρονα σε όλο το εύρος του ελληνικού μετώπου. Ο Διάκος υπερασπίζεται με τους λιγοστούς άνδρες του το ξύλινο γεφύρι της Αλαμάνας. Μάχεται ηρωικά, τραυματίζεται και τελικά συλλαμβάνεται αιχμάλωτος.
Ο επίλογος της μάχης της Αλαμάνας γράφεται την επόμενη ημέρα (24 Απριλίου). Ο τραυματισμένος Αθανάσιος Διάκος μεταφέρεται σιδηροδέσμιος στη Λαμία. Οι Οθωμανοί του προτείνουν να προσκυνήσει και να συνεργαστεί μαζί τους. Ο Διάκος υπερήφανα αρνείται: «Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θελ' να πεθάνω» φέρεται να τους απάντησε.
Ο ελληνικής καταγωγής Ομέρ Βρυώνης δεν θέλησε να τον σκοτώσει, αφού τον γνώριζε πολύ καλά από την αυλή του Αλή Πασά και εκτιμούσε τις ικανότητές του. Επέμενε, όμως, ο Χαλήλμπεης, σημαίνων Τούρκος της Λαμίας, ο οποίος έπεισε τον Κιοσέ Μεχμέτ, ιεραρχικά ανώτερο του Ομέρ Βρυώνη, ότι ο Διάκος θα έπρεπε να τιμωρηθεί παραδειγματικά, επειδή είχε σκοτώσει πολλούς Τούρκους.
Πηγή: sansimera.gr

Σήμερα...24/4




Ο ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΚΟΥ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
Σαν σήμερα, ο Αθανάσιος Διάκος, πρώτος Ηρωοεθνομάρτυρας του 1821, «ὑπέστη τὸν διὰ σουβλίου μαρτυρικὸν θάνατον, ἡμέραν Κυριακὴν 3 καὶ μισῆς μ.μ.».
Στις 24 Απριλίου του 1821, ο πληγωμένος Αθανάσιος Διάκος, οδηγήθηκε μπροστά στον Ομέρ Βρυώνη, ο οποίος απόρησε πώς πιάστηκε ζωντανός. «Αν ήξερα ότι δεν θα σκοτωνόμουν, θα κρατούσα ένα φυσέκι και για μένα», απάντησε ο ήρωας. Ο Βρυώνης γνώριζε την αξία του Διάκου, από την εποχή που είχε υπηρετήσει στον στρατό του Αλή Πασά μαζί με τονΟδυσσέα Ανδρούτσο και του πρότεινε να ασπαστεί το Ισλάμ και να προσχωρήσει ως αξιωματικός στις οθωμανικές δυνάμεις. Λόγω της αρνήσεώς του να εξισλαμισθεί, αποφασίστηκε η «παραδειγματική» του εκτέλεση, επειδή κρίθηκε ιδιαίτερα επικίνδυνος.Τον μετέφεραν στο Ζητούνι (Λαμία), όπου τον σούβλισαν και τον έκαψαν ζωντανό.
Κατά την παράδοση, λίγον προ τού θανάτου του, αυτοσχεδίασε το ακόλουθο δίστιχο : «Γιά ιδές καιρό που διάλεξε ο Χάρος να με πάρει, τώρα π’ ανθίζουν τα κλαδιά και βγάζει η γης χορτάρι».
Εκτός από την ομορφιά και την ανδρεία, τον Αθανάσιο Διάκο διέκρινε η αγνότητα και ευγένεια της ψυχής του. Όταν έφυγε από την αυλή του Αλή πασά και επέστρεψε στην Δωρίδα, τον σέβονταν και τον αγαπούσαν Χριστιανοί και τούρκοι. Οι προεστοί στα χωριά τον επαινούσαν για τους αψεγάδιαστους τρόπους του και την ανδρεία του. Τα παλικάρια του, ήταν αφοσιωμένα και έτοιμα να θυσιαστούν στο όνομά του.
Η μάχη της Αλαμάνας που διεξήχθη κοντά στις Θερμοπύλες, υπήρξε παράδειγμα ηρωισμού και αυτοθυσίας. Ενώ ο Διάκος είχε την δυνατότητα και τον χρόνο να διαφύγει παρέμεινε και θυσιάστηκε στον βωμό του χρέους, αποδεικνύοντας ότι η ελληνική γή δεν έπαψε ποτέ να γεννά ήρωες. Η απόφασή του να μείνει και να πολεμήσει μέχρι τέλους, βοήθησε τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη που πολιορκούσε την Τριπολιτσά να κερδίσει μέρες, εφόσον ο Ομέρ Βρυώνης καθυστέρησε την προέλασή του μέχρι τις 7 Μαῒου. Το παράδειγμα του πρωτομάρτυρα του Αγώνα, ενέπνευσε πολλούς να το ακολουθήσουν.

[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο - http://ellinoistorin.gr/]
 
, , ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ-ΤΟ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΔΙΟΒΕΛΙΣΜΟΥ Πηγή το Μεγάλο Γαλλικό Λεξικό - Grand Dictionnaire: « Τo βασανιστήριο του…
ellinoistorin.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις