Σάββατο 18 Ιουλίου 2020

ΠΡΟΖΥΜΙ

ΠΡΟΖΥΜΙ
Πως θα φτιάξουμε προζύμι;
Βάζουμε 2 χουφτίτσες αλεύρι για όλες τις χρήσεις, προσθέτουμε νερό και το ζυμώνουμε μέχρι να γίνει απαλό ζυμαράκι. Το σκεπά...
Δείτε περισσότερα

ΠΡΟΖΥΜΙ
Πως θα φτιάξουμε προζύμι;
Βάζουμε 2 χουφτίτσες αλεύρι για όλες τις χρήσεις, προσθέτουμε νερό και το ζυμώνουμε μέχρι να γίνει απαλό ζυμαράκι. Το σκεπάζουμε και το αφήνουμε κάπου ζεστά για 24 ώρες.
Στη συνέχεια βάζουμε στο ζυμάρι άλλη μία χούφτα αλεύρι και το ζυμώνουμε με λίγο νερό ακόμη.
Το σκεπάζουμε και επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία άλλη μία φορά.
Όταν πια έχει φουσκώσει κάνει μικρές τρυπίτσες η ζύμη και έχει μια ευχάριστη ξινή μυρωδιά.
Αν δεν είναι έτσι τότε επαναλαμβάνετε τη διαδικασία και για τέταρτη φορά.
Πως θα διατηρήσετε το προζύμι;
Κάθε φορά που ζυμώνετε, θα κρατάτε ένα κομματάκι ζύμης, θα το σκεπάζετε σε ένα μπολάκι και θα αλείφετε την επιφάνειά του με λάδι. Αυτό θα φουσκώνει και μετά θα «κάθεται», εσείς στη συνέχεια θα το σκεπάζετε καλά και θα το βάζετε στο ψυγείο .
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Επιμελεια Αλεξανδρου Μαρια 
 



Η Σίβυλλα και το Προφητικό Χάρισμα


ΦίλοιΗ Σίβυλλα και το Προφητικό Χάρισμα


Η Σίβυλλα και το Προφητικό Χάρισμα

Στην αρχαιότητα με τη λέξη Σίβυλλα χαρακτηριζόταν η γυναίκα με μαντική ικανότητα που προφήτευε αυθόρμητα χωρίς να ερωτηθεί, όταν περιερχόταν σε έκσταση, μελλοντικά συμβάντα συνήθως δυσάρεστα ή φοβερά. [ 3 more words. ]

Φάρμακα έχουμε πότε θα τα μάθουμε;



Είναι δυνατόν εμείς που δώσαμε την ιατρική επιστήμη στο κόσμο να μας διδάσκουν ξένοι για τα δικά μας φάρμακα;


Είναι δυνατόν εμείς να αγοράζουμε πανάκριβα μουρουνέλαιο από μολυσμένα πλέον ψάρια για μερικά μιλιγκράμ ω3, ενώ έχουμε αυτοφυή αντράκλα;


Η απάντηση που δε μπορούμε να δώσουμε εμείς έρχεται σαν άρθρο από την Ευρωπαϊκή ένωση.


Επί 2.000 χρόνια δε μπορέσαμε να μάθουμε αυτό που διδάξαμε: Η τροφή σου το φάρμακό σου…

Ραδίκι και τσουκνίδα με επίσημη άδεια στα φαρμακεία!
Λίγοι σήμερα θα μπορούσαν να φανταστούν ότι το “ταπεινό” ραδίκι- και συγκεκριμένα η ρίζα του -είναι φάρμακο για τη δυσπεψία και τις γαστρεντερικές διαταραχές, η πασίγνωστη τσουκνίδα αντιμετωπίζει την παρακράτηση υγρών και την υπερπλασία του προστάτη, ενώ το παραδοσιακό βαλσαμόχορτο «συνταγογραφείται» πλέον για την κατάθλιψη.

Κι, όμως, τα παραπάνω και άλλα φυτά υψηλού φαρμακευτικού ενδιαφέροντος- συνολικά τουλάχιστον σαράντα -τα οποία φυτρώνουν από μόνα τους στην ελληνική ύπαιθρο, έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων επίσημη άδεια κυκλοφορίας στα φαρμακεία, με παραδοσιακά τεκμηριωμένη αποδεκτή και ασφαλή χρήση! Εκεί, μπορεί κανείς να τα βρει με τη μορφή εκχυλισμάτων σε κάψουλα ή βάμματος, δισκίων και σιροπιών καθώς έχει καθοριστεί με ακρίβεια η συνιστώμενη δοσολογία για κάθε μία από τις παθήσεις και ασθένειες που αποδείχτηκε ότι αντιμετωπίζουν.

Τα παραπάνω αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επίκουρος καθηγητής του Φαρμακευτικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Προκόπιος Μαγιάτης, ο οποίος υπογραμμίζει πως μέχρι τώρα τέτοια φυτά, σε αποξηραμένη μορφή αλλά και βότανα, μπορούσε κανείς να τα μαζέψει από τη φύση ή να τα αγοράσει από μαγαζάκια, λαϊκές αγορές, πανηγύρια αλλά και πλανόδιους πωλητές.

Ωστόσο, η εν λόγω αγορά λειτουργούσε και λειτουργεί ανεξέλεγκτα και χωρίς σαφείς οδηγίες ως προς τη δοσολογία, τον τρόπο χρήσης και τον κατά περίπτωση φαρμακευτικό σκοπό.

(Βέβαια, πρέπει να να τα βάλουνε στο σύστημα, ώστε να τα κονομάνε πάλι οι φαρμακοαλιμεντόσαυροι και να συνεχίζεται ο έλεγχος της υγείας μας. Για το καλό μας φυσικά.)

Ύστερα από επιστημονικές έρευνες χρόνων, πειραματικές δοκιμές και εφαρμογές και τις απαραίτητες ευρωπαϊκές εγκρίσεις, σαράντα φαρμακευτικά φυτά που μεγαλώνουν στη χώρα μας βρίσκονται ήδη στα ράφια των φαρμακείων ή αναμένεται να τα συναντήσουμε πολύ σύντομα μπροστά μας.

(Ε ναι, να μην μάθουμε να τα μαζεύουμε μόνοι μας με εξορμήσεις στην ύπαιθρο, μπορεί να χαλάσουμε τις σόλες από τα παπούτσια μας.)

Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται το παρθένιο (που καταπολεμά τις ημικρανίες), η βαλεριάνα, το τήλιο, το μελισσόχορτο, η λεβάντα και το χαμομήλι (που έχουν ηρεμιστική και κατευναστική δράση), η τσουκνίδα, ο κέδρος, ο αρκτοστάφυλος, το πολυκόμπι, ο κέδρος και τα φύλλα ελιάς (με σημαντική διουρητική δράση), η μέντα, το μάραθο, ο γλυκάνισος, το δενδρολίβανο, το φασκόμηλο, η γλυκίριζα, η πικραλίδα και η ρίζα του ραδικιού (κιχωρίου) (που αντιμετωπίζουν γαστρεντερικές διαταραχές όπως η δυσπεψία), τα αντιμικροβιακά πανσές και λάππα και το αντικαταθλιπτικό βαλσαμόχορτο (υπερικό).

Επιπλέον, η αγριοκαστανιά, η αγριομερσίνη, ο μελίλωτος και η κόκκινη άμπελος καταπολεμούν πλέον επίσημα τα προβλήματα στο κυκλοφοριακό σύστημα, η καλέντουλα τις φλεγμονές του δέρματος και η δενδρομολόχα το κρυολόγημα και τον βήχα.

Εκτός, όμως, από τη φαρμακευτική σημασία αυτού του φυσικού πλούτου της χώρας, τεράστιες είναι και οι οικονομικές δυνατότητες που έχουν μπροστά τους οι παραγωγοί σε ό,τι αφορά την οργανωμένη καλλιέργεια τέτοιου είδους φυτών.

«Πρόκειται για πολύ συνηθισμένα ελληνικά φυτά που κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι διαθέτουν πλέον επίσημη άδεια κυκλοφορίας στο φαρμακείο» τονίζει ο κ. Μαγιάτης και προσθέτει: «οι προοπτικές είναι μεγάλες καθώς στην Ελλάδα φύονται 5000 διαφορετικά είδη φυτών και πολλά από αυτά μπορούν να καλλιεργηθούν και να αποτελέσουν διέξοδο για τον αγροτικό κόσμο. Αυτή τη στιγμή κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς τι από όλα αυτά καλλιεργείται και σε τι ποσότητες στη χώρα μας ενώ δεν υπάρχει και κάποιος επίσημος φορέας που να μπορεί να κατευθύνει τους αγρότες σε αυτές τις καλλιέργειες».

Παρ' όλα αυτά, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πολλά φυτά έχουν «μπει» την τελευταία δεκαετία στη διαδικασία της παραγωγής φαρμακευτικών σκευασμάτων. Αντίθετα, στην Ελλάδα η σχετική δραστηριότητα βρίσκεται ακόμη σε χαμηλά επίπεδα με εξαίρεση, για παράδειγμα, την περίπτωση της Κρήτης, όπου καλλιεργείται το δίκταμο (γνωστό φυτό από την αρχαιότητα με αντισηπτική, τονωτική και αντισπασμωδική δράση), αλλά και της δυτικής Μακεδονίας, όπου καλλιεργούνται αρωματικά φυτά όπως το τριαντάφυλλο.

Στο ίδιο μήκος κύματος, μεγάλες δυνατότητες υπάρχουν και για καλλιέργειες που είναι ήδη εδραιωμένες εδώ και πολλά χρόνια, όπως αυτές του κρόκου Κοζάνης ή της μαστίχας Χίου. «Όσο και αν φαίνεται περίεργο τα δύο αυτά προϊόντα δεν έχουν ακόμη κατοχυρωθεί ως φαρμακευτικά, βρίσκονται, ωστόσο, πολλές έρευνες σε εξέλιξη από τις οποίες αποδεικνύεται η δράση της μαστίχας, για παράδειγμα, στην καταπολέμηση του έλκους στομάχου» τονίζει ο καθηγητής, με αφορμή τη διοργάνωση σχετικής ημερίδας από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Φαρμακευτικών και Αρωματικών Φυτών Βοΐου Κοζάνης, μεθαύριο, Κυριακή, στην Κοζάνη.

Κωνσταντάρας - Ο σπαγκοραμμένος - Παζάρια με το μανάβη


8 Μάιος 2016 
Κοινοποιήθηκε στους εξής: Οι φίλοι σας

Φίλοι


Κωνσταντάρας - Ο σπαγκοραμμένος - Παζάρια με το μανάβη

Skopelos

8 Μάιος 2016 
Κοινοποιήθηκε στους εξής: Οι φίλοι σας

Φίλοι


Ο χρήστης
Blue Planet
βρίσκεται στην περιοχή
Ελλάδα
.


Καλημέρα!!!!
Skopelos

Διαμάντια της Ελληνικής μουσικής

 

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020

Σας έκαψε ο ήλιος;


Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
pentapostagma.gr
Σας έκαψε ο ήλιος; Με ποια αιθέρια έλαια μπορούμε να καταπραΰνουμε τον πόνο - Pentapostagma.gr
Το ηλιακό έγκαυμα, μπορεί να φαίνεται απλή περίπτωση, όμως χρειάζεται φροντίδα και άμεση ενυδάτωση του δέρματος.

Μετά από ένα ηλιακό έγκαυμα το δέρμα σας χρειάζεται έντονη ενυδάτωση και φροντίδα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η φλεγμονή. Πώς θα ανακουφίσετε την επιδερμίδα σας άμεσα; Μα με τη βοήθεια των αιθέριων ελαίων.
Τα αιθέρια έλαια μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ήπια εγκαύματα, επειδή καταπραΰνουν τον πόνο και επιταχύνουν την αποκατάσταση του δέρματος.
Πιο συγκεκριμένα, το έλαιο τεϊόδεντρου, η λεβάντα, το γεράνι, η μέντα, η καρύδα και το χαμομήλι είναι ιδανικές επιλογές για τα ήπια ηλιακά εγκαύματα σύμφωνα με τη δερματολόγο Michele Green. «Το χαμομήλι μου αρέσει περισσότερο. Μπορεί να εφαρμοστεί αμέσως μετά από κάψιμο. Το λάδι καρύδας είναι επίσης πραγματικά καταπραϋντικό, όπως και ένα τζελ με αλόη βέρα». Συγκεκριμένα, η αλόη περιέχει δραστικές ουσίες οι οποίες περιορίζουν τόσο την φλεγμονή όσο και τον πόνο, ενώ παράλληλα ενυδατώνουν και ενισχύουν την αποκατάσταση του δέρματος.
Μπορείτε ακόμη να αναζητήστε προϊόντα που περιέχουν τα παραπάνω συστατικά, καθώς και συστατικά όπως το έλαιο αβοκάντο, η βιταμίνη Ε και η βιταμίνη C. Οι βιταμίνες γενικότερα λειτουργούν καλά για την αποκατάσταση του δέρματος που έχει υποστεί βλάβη, Εφαρμόστε τα προϊόντα που έχετε επιλέξει αμέσως μετά το ντους, ώστε να «κλειδώσει» η υγρασία στο δέρμα. Θα χρειαστεί να επαναλάβετε αρκετές φορές αυτή τη διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση, μην εφαρμόσετε οποιοδήποτε από αυτά τα είδη σε σοβαρά εγκαύματα ή σε επιφανειακά εγκαύματα, ειδικά φλύκταινες στο δέρμα, που πιθανότατα χρειάζονται ιατρική φροντίδα.
Μην ξεχνάτε ότι η έκθεση στον ήλιο χωρίς προφυλάξεις μπορεί να προκαλέσει από ελαφρύ μέχρι πολύ σοβαρό έγκαυμα, ανάλογα με τον τύπο του δέρματος, τη διάρκεια έκθεσης στον ήλιο και την ένταση της ηλιακής ακτινοβολίας. Σε περίπτωση εγκαύματος, πρέπει να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο για μερικές μέρες και να προτιμάτε σκιερούς χώρους.

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

της Αναλήψεως



cretablog.gr
 της Αναλήψεως: Το πρώτο μπάνιο και η πέτρα η μαλλιαρή-έθιμα, συνήθειες από την πηγή της λαογραφίας…

Σαράντα ημέρες συμπληρώνονται στις 6 Ιουνίου από την Ανάσταση έως την Ανάληψη του Κυρίου. H Πέμπτη της Αναλήψεως είναι η ημέρα που ψάλλεται για τελευταία φορά το «Χριστός Ανέστη» στην Εκκλησία. Είναι ο κύκλος του Πάσχα που κλείνει. Και φυσικά από τη λαογραφία μας δε θα μπορούσαν να λείπουν τα ξεχωριστά ήθη και έθιμα της ημέρας. Με κύρια φυσικά τη συνήθεια για το πρώτο μπάνιο στη θάλασσα και την αναζήτηση της πέτρας της μαλλιαρής.
Κατά την Πέμπτη της Αναλήψεως, σε όποιο σπίτι έμειναν δάφνες, λουλούδια από το Πάσχα πρέπει να καούν. Κι αν καιροφυλακτήσει τα μεσάνυχτα ο πιστός, θα δει τους ουρανούς που ανοίγουν για να περάσει ο Χριστός. «Οσοι είναι καθαροί, ξαγρυπνούν τη νύχτα, να δουν τον Χριστό που «αναλήφεται». Οι άξιοι βλέπουν ένα φως, που ανεβαίνει στον ουρανό…», σύμφωνα πάντα με τη λαϊκή μας παράδοση. Στη Λήμνο ονόμαζαν τη γιορτή της Αναλήψεως, «Γαλατοπέφτη». Το γάλα της ημέρας της Αναλήψεως δεν το έπηζαν, αλλά  το μοίραζαν σε φίλους και γνωστούς και όσο τους έμενε, το έκαναν ρυζόγαλο. Για το λόγο αυτό κι επειδή η γιορτή της Αναλήψεως ήταν πάντα ημέρα Πέμπτη και επειδή μοίραζαν το γάλα την ονόμαζαν «Γαλατοπέφτη».
Σύμφωνα πάντα με την παράδοση, η Πέμπτη της Αναλήψεως είναι η ημέρα κατά την οποία οι ψυχές των νεκρών, ακόμα και των αμαρτωλών που ήταν στην Κόλαση και από την ημέρα του Πάσχα, της Ανάστασης, ήταν ελεύθερες να κυκλοφορούν στη γη, ανάμεσα στους ζωντανούς και τους οικείους τους, με την Ανάληψη του Χριστού πρέπει να γυρίσουν στον τόπο τους. Είναι πικραμένες γι’ αυτό, αλλά οι δικοί τους τις βοηθούν να βρουν ήσυχα και με ευχαρίστηση τον δρόμο τους. Πάνε στα νεκροταφεία και ανάβουν κεριά στους τάφους και στα χωριά συγκεντρώνονται οι γείτονες στα σπίτια των ανθρώπων που έχουν νεκρούς και κάθονται σιωπηλοί με τα κεριά στο χέρι, ανάβουν κεριά στα παράθυρα, φτιάχνουν κόλλυβα και πίτες και μοιράζουν φαγώσιμα, κάνουν φιλανθρωπίες, για τη συγχώρηση και ανάπαυση των νεκρών τους.
Μπάνιο στη θάλασσα – η πέτρα η μαλλιαρή!
Υπάρχει, όμως, και η τρίτη παραδοσιακή διάσταση της γιορτής της Αναλήψεως κι αυτή είναι «η κάθοδος στη θάλασσα». H γιορτή της Αναλήψεως είναι η πρώτη μέρα του καλοκαιριού, που ο λαός της υπαίθρου επιτρέπει στον εαυτό του να κατέβει στη θάλασσα και να βουτήξει για κολύμπημα στο νερό. Πριν από την ημέρα αυτήν, η θάλασσα μπορεί να κάνει κακό. Και κατεβαίνει συνήθως το απόγευμα ή το μεσημέρι, μετά τη λειτουργία, και βουτά, έστω και μόνο τα πόδια του, στο νερό, αφού κάνει τον σταυρό του και μετρήσει, με τις φούχτες του, 40 κύματα, όσες είναι οι μέρες από το Πάσχα.
Οι νοικοκυρές έχουν πάρει μαζί τους μπουκάλια, όπου μαζεύουν νερό της θάλασσας «από σαράντα κύματα» και το φέρνουν στο σπίτι, να ραντίσουν τον χώρο και να πουν: «Οπως ανελήφτηκε ο Χριστός, έτσι να ανεληφτή από το σπίτι μας κάθε κακό. N’ ανεληφτή η κακογλωσσιά, η αρρώστια και το κακό μάτι»! Θα φυλάξουν κιόλας νερό, να το έχουν όλο τον χειμώνα για γιατρικό, σε πρήξιμο ή δάγκωμα ή βάσκαμα ή αρρώστια. Αλλά και οι κολυμβητές που πρωτομπαίνουν στη θάλασσα πλένονται με το νερό της και λένε: «Αναλείβεται ο Χριστός, αναλείβομαι κι εγώ. Ο,τι κακό έχω απάνω μου να φύγει». H λέξη «ανάληψις» συγχέεται με την «ανάλειψη», κάτι που έχει σχέση με το αλείφομαι και την αλοιφή. Γι’ αυτό, στην Ηπειρο, με πηλό άλειβαν, για να φύγουν, το έκζεμα και τις λειχήνες.
Μάλιστα, στο Αϊβαλί της Μικράς Ασίας «άντρες και γυναίκες συνήθιζαν να μπαίνουν ως  τα γόνατα στη θάλασσα και έπαιρναν από 40 κύματα νερό σε ένα μπουκάλι. Σταυροκοπιόνταν και αγναντεύοντας τον ανοιχτό ορίζοντα κατευόδωναν τον Χριστό λέγοντας «Αντε, Χριστέλλη μου, στο καλό!» Κι έψαχναν στον πρόχειρο βυθό της θάλασσας, εκεί στα ρηχά, συνήθεια που γίνεται και στις ακτές της Αττικής, φερμένη από τους πρόσφυγες, να βρουν μια πέτρα με βρύα, την περίφημη «πέτρα μαλλιαρή». Οποιος την εύρισκε την έπαιρνε στο σπίτι του, ως φορέα ευτυχίας!
H πέτρα αυτή με το ρίζωμα και τη βλάστησή της μέσα στη θάλασσα, συμβολίζει όλη τη δύναμη και την ουσία του θαλασσινού στοιχείου που, κατά τον Ευριπίδη, (Ιφιγένεια, η εν Ταύροις, 1193) «κλύζει πάντα τ’ ανθρώπων κακά!». Είναι δηλαδή η θάλασσα καθαρτική και ανανεωτική, ιδιαίτερα την ημέρα της Αναλήψεως, όταν με την παρουσία του Χριστού στους αιθέρες, ουρανός και θάλασσα έχουν αγιασθεί».
Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε με το καλό, το πρώτο μπάνιο, σε όσους κρατούν τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις του τόπου μας, τιμώντας την πείρα του λαού μας, που κάνει τη λαογραφία αστείρευτη πηγή γνώσεων και συνέχειας…

Δημοφιλείς αναρτήσεις