http://www.newsitamea.gr/
Νομίζετε ότι τρώτε παγωτό;
Οι ανυποψίαστοι καταναλωτές λοιπόν (και φέτος) προτιμούν τα δροσιστικά παγωτά των διαφόρων εταιρειών στην αντιμετώπιση της ζέστης. Η απάτη όμως κρύβεται καλά, έντεχνα και αποτελεσματικά.Αν κοιτάξουμε στη σύσταση (στο σημείο που αναφέρονται τα συστατικά) θα δούμε πως τιτλοφορείται -το παγωμένο προϊόν που κρατάμε στα χέρια μας- «παγωμένο γλύκισμα».Οι καταναλωτές δεν δίνουν προσοχή διότι πολύ απλά δεν ξέρουν την διαφορά, που αξίζει να την δούμε αναλυτικότερα… Η διαφορά είναι τεράστια: το παγωτό υποχρεούται να γίνεται από γάλα φρέσκο ή σκόνη και όλα τα λιπαρά που εμπεριέχονται σε αυτό να προέρχονται από το γάλα. Απαγορεύεται λοιπόν από τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών (ο ΚΤΠ συνοψίζει τις νομικές προδιαγραφές όλων των κυκλοφορούντων τροφίμων) η οποιαδήποτε προσθήκη λιπαρών που δεν έχουν σχέση με το γάλα. Στα παγωμένα γλυκίσματα τώρα, υπάρχει ελευθερία προσθήκης φυτικών λιπαρών όπως ηλιέλαιο, καρυδέλαιο, φοινικέλαιο, αραπέλαιο και όποια άλλη μαργαρίνη φαντάζεστε (και τους συμφέρει). Το ηλιέλαιο αποφεύγεται γιατί δημιουργεί πρόβλημα στην ομοιογένεια του τελικού προϊόντος, άρα μην ανησυχείτε για μολυσμένο με ορυκτέλαια ηλιέλαιο. Ωστόσο, ως επί το πλείστον χρησιμοποιείται το καρυδέλαιο το οποίο είναι έλαιο «παχύ» και ταιριάζει στην υφή του τελικού προϊόντος (παγωμένου γλυκίσματος για να μην ξεχνάμε γρήγορα). Το καρυδέλαιο, το ξέρετε πιστεύω πολλά χρόνια από τα αντηλιακά. Έδινε το χρώμα, ως φυσική χρωστική, και την υφή σε όλα τα αντηλιακά τύπου Coppertone (ο τόνος του χαλκού). Πιστεύω να μη σας πειράζει αν ο εντερικός σας σωλήνας λαμβάνει το «επιθυμητό μαύρισμα» εσωτερικά χωρίς κόπο… Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα είναι διπλό: αφενός παραπλανάται ο καταναλωτής, διότι οι εταιρείες που παράγουν παγωμένα γλυκίσματα στις ιστοσελίδες τους τα αναφέρουν ως κατηγορία παγωτών για λόγους μάρκετινγκ κι όχι ως παγωμένα γλυκίσματα. Αφετέρου, το παγωμένο γλύκισμα είναι ποιοτικά υποδεέστερο προϊόν κατά κοινή επιστημονική ομολογία σε σχέση με το παγωτό, λόγω της αφαίρεσης ζωικού λίπους (αποβουτυρωμένο γάλα σκόνη) και της προσθήκης φυτικών λιπαρών. Λόγος για όλα τα παραπάνω; Μαντέψτε… Σας λέει κάτι η λέξη κέρδος;
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε καμιά διαφήμιση της τηλεόρασης δεν αναφέρεται προφορικά ή γραπτά η λέξη παγωτό. Έχει αντικατασταθεί με ατάκες «Απόλαυση», «Δροσιά», «Παγωμένη Δροσιά», και άλλα κωμικά. Ψάξτε στο παγωτό (που νομίσατε ότι πήρατε) την σύσταση και θα διαπιστώσετε ότι δώσατε τα ωραία ευρώ σας για ένα «παγωμένο γλύκισμα». Κάναμε κάποιες μάταιες ενέργειες δημοσιοποίησης σε κανάλια…
«-Δύσκολες εποχές βρήκατε, μωρέ παιδιά. Την ώρα που παίζουμε επαναλήψεις παλιών σήριαλ, τα παγωτά δίνουν φράγκα σε διαφημίσεις»… Εμείς πάλι απαντάμε χρησιμοποιώντας την παλιά καλή ατάκα του μεσιέ «Μαύρου» Καλογήρου (Λόλα):
«ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ!!!»
Και για τις εταιρείες και για τα κανάλια… ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ, ΛΟΙΠΟΝ, ΤΑ ΠΑΓΩΤΑ !
ΑΛΛΙΩΣ ΤΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ … (Καλλίτερα!!) Επεκτείνοντας τα παραπάνω, παγωτά κι όχι παγωμένα γλυκίσματα πουλάνε και τα ζαχαροπλαστεία… Θα πρέπει δηλαδή να φτιάχνονται από φρέσκο γάλα (για αυτό και η διαφορά γεύσης με το ιταλικό Gelato) και όχι με σκόνη αποβουτυρωμένου και μαργαρίνες…
r-u-sirius.net proionta-tis-fisis.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου