Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

Nelson #Mandela (18 Ιουλίου 1918 – 5 Δεκεμβρίου 2013)


Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Nelson #Mandela (18 Ιουλίου 1918 – 5 Δεκεμβρίου 2013)

«Το κελί είναι ιδανικός τόπος να γνωρίσεις τον εαυτό σου, να ερευνήσεις ρεαλιστικά και τακτικά τις διεργασίες του νου και των συναισθημάτων σου. Όταν κρίνουμε την πρόοδό μας ως ατόμων,έχουμε την τάση να επικεντρωνόμαστε σε εξωτερικούς παράγοντες όπως η κοινωνική θέση, η επιρροή και η δημοφιλία, ο πλούτος και το μορφωτικό επίπεδο. Όλα αυτά, φυσικά, παίζουν σημαντικό ρόλο στη μέτρηση της επιτυχίας σε υλικά ζητήματα και είναι απολύτως κατανοητό το ότι πολλοί κοπιάζουν για να πετύχουν κυρίως αυτά. Όμως οι εσωτερικοί παράγοντες, ίσως, είναι ακόμα πιο σημαντικοί στην αποτίμηση της προόδου κάποιου ως ανθρώπου. Η τιμιότητα, η ειλικρίνεια, η απλότητα, η ταπεινοφροσύνη, η αγνή γενναιοδωρία, η απουσία ματαιοδοξίας, η προθυμία να εξυπηρετήσεις τους άλλους –γνωρίσματα που εύκολα μπορεί να τα προσεγγίσει κάθε ψυχή– αποτελούν το θεμέλιο της πνευματικής ζωής του καθενός. Η ανάπτυξη σε τέτοιας φύσεως ζητήματα είναι αδιανόητη δίχως σοβαρή ενδοσκόπηση, δίχως να γνωρίζεις τον εαυτό σου, τις αδυναμίες και τα λάθη σου. Τουλάχιστον, αν μη τι άλλο, το κελί σού δίνει την ευκαιρία να εξετάζεις καθημερινά όλη τη συμπεριφορά σου, να ξεπερνάς τα άσχημα και να αναπτύσσεις ό,τι καλό έχεις μέσα σου. Η τακτική περισυλλογή, ας πούμε περίπου δεκαπέντε λεπτά τη μέρα πριν πέσεις για ύπνο, μπορεί από αυτή την άποψη να είναι πολύ γόνιμη. Ίσως αρχικά δυσκολευτείς να εντοπίσεις τα αρνητικά χαρακτηριστικά στη ζωή σου, αλλά η δέκατη προσπάθεια μπορεί να αποφέρει πλούσιες ανταμοιβές. Ποτέ μην ξεχνάς ότι ένας άγιος είναι ένας αμαρτωλός που δεν παύει να προσπαθεί.

(Από επιστολή προς τη Γουίννι Μαντέλα στη φυλακή Κροονστάτ, με ημερομηνία 1η Φεβρουαρίου 1975, από το βιβλίο «Συζητήσεις με τον εαυτό μου»)


ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ ( 18 Ιουλίου 1918 - 5 Δεκεμβρίου 2013)

«Στη διάρκεια της ζωής μου έχω αφιερώσει τον εαυτό μου στον αγώνα του αφρικανικού λαού. Εχω αγωνιστεί εναντίον της κυριαρχίας των λευκών και έχω αγωνιστεί ενάντια στην κυριαρχία των μαύρων. Εχω στην καρδιά μου το ιδανικό μιας δημοκρατικής και ελεύθερης κοινωνίας στην οποία όλοι οι άνθρωποι θα συμβιώνουν αρμονικά με ίσες ευκαιρίες. Είναι ένα ιδανικό που ελπίζω να ζήσω αρκετά ώστε να το δω να υλοποιείται. Αλλά, Θεέ μου, αν χρειαστεί, είναι ένα ιδανικό για το οποίο είμαι έτοιμος να πεθάνω», είχε πει κατά τη διάρκεια της δίκης του στις 20 Απριλίου του 1964.

«Στέκομαι εδώ μπροστά σας όχι ως προφήτης αλλά ως ταπεινός υπηρέτης του λαού. Οι ακούραστες και οι ηρωικές σας θυσίες έχουν καταστήσει δυνατό για εμένα να βρίσκομαι εδώ σήμερα. Για τον λόγο αυτόν εναποθέτω τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής μου στα χέρια σας», ανέφερε στις 11 Φεβρουαρίου 1990 όταν βγήκε από τη φυλακή.

«Ζούμε σε ένα κόσμο όπου η γνώση και η πληροφόρηση έχουν κάνει τεράστια άλματα, αλλά εκατομμύρια παιδιά δεν έχουν την ευκαιρία στη μάθηση. Ζούμε σε ένα κόσμο όπου η πανδημία του AIDS απειλεί την ίδια τη δομή της ύπαρξής μας. Ωστόσο, εμείς ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα για όπλα και όχι για τη θεραπεία και την υποστήριξη εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν μολυνθεί από τον ιό του HIV. Είναι ένας κόσμος όπου η ελπίδα και οι δυνατότητες μπορούν να θριαμβεύσουν. Είναι επίσης ένας κόσμος γεμάτος απελπισία, ασθένειες και πείνα», είχε πει κατά τη διάρκεια συναυλίας στο Γιοχάνεσμπουργκ στις 2 Ιουλίου 2005.

«Την τελευταία ημέρα της ζωής μου θέλω να ξέρω ότι όσοι αφήνω πίσω μου θα πουν: ‘‘Ο άνθρωπος που κείτεται εδώ έκανε το καθήκον του για τη χώρα και το λαό του’’», είχε δηλώσει το 1999.

ΠΗΓΗ
http://www.tanea.gr/news/world/article/5061588/mikro-anthologio-spoydaiwn-skepsewn-toy-nelson-mantela/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις