Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
lifo.gr
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10.1.2019 | 10:00
Στην είσοδο του διαμερίσματος υπήρχε μία μόνο καρέκλα εργασίας, με πόδια
χαμηλά, που τη βοηθούσε να ράβει κάτι επιτόπου πάνω στο φόρεμα και να
συμμαζεύει το ύφασμα από το έδαφος. Στο σαλόνι είχε καθρέφτες πελώριους
και χρυσούς, μέσα από τους οποίους περιεργαζόταν τις πελάτισσές της και
αναμετριόταν με τη διάνοιά της.
Τα βιβλία ήταν πολλά, αλλά μερικά χρόνια μετά δεν χωρούσαν τη φήμη και
τα κατορθώματά της. Οι τοίχοι είχαν σκουρόχρωμες και βαριές ταπετσαρίες.
Στα ξυλόγλυπτα διαχωριστικά διέκρινε κανείς ανατολίτικα μοτίβα και τις
καμέλιες που λάτρευε, γιατί στην Ασία συμβολίζουν την καθαρότητα και τη
μακροζωία. Στις γωνιές των δωματίων σε περιεργάζονταν μεγάλα γλυπτά,
ελάφια, καμήλες και ελέφαντες. Πάνω στο κεντρικό τραπεζάκι γυάλιζαν οι
κρύσταλλοι που της χάριζαν οι παλιές κατακτήσεις. Παραδίπλα ένα
μικροσκοπικό μεταλλικό κλουβί είχε δύο πουλάκια. Στο σεκρετέρ ήταν
μόνιμα ακουμπισμένα τα γυαλιά της. Και ολόγυρα «πετούσαν» κι έπαιζαν
κρυφτό με τους επισκέπτες αντικείμενα που με τα χρόνια μετατράπηκαν σε
σήμα κατατεθέν του οίκου: γαλλικά κλασικά έπιπλα, αρχαιότητες, ιταλικές
επιρροές και γιαπωνέζικα μπιμπελό.
Σε μια αέναη και αδυσώπητη μάχη με το παρελθόν, η Κοκό Σανέλ όχι
μόνο ξεπέρασε όσα εμπόδια της κληροδότησε η ταπεινή καταγωγή της αλλά
εφηύρε την ιδέα της νέας γυναίκας μόνο και μόνο για να νιώθει η ίδια
άνετα με την όποια γκαρνταρόμπα της. Εξωραϊσμοί και εξιδανικεύσεις δεν
της περίσσευαν. Μόνο ανεξερεύνητες ιστορίες (όπως αυτές για τον τρόπο
που δημιούργησε τα περίφημα αρώματά της) και ατάκες που χάρισαν στον
θηλυκό πληθυσμό αιώνια επιχειρήματα.
Οι πολυέλαιοι άστραφταν, η Ανατολή έδινε τα χέρια με τη Δύση, η γνώριμη
μεγάλη οβάλ πολυθρόνα στην οποία μισοξάπλωνε με το τσιγάρο στο χέρι
όριζε τον θρόνο του σπιτιού. Και το παριζιάνικο ταμπελάκι στην είσοδο
του κτιρίου έγραφε «31, Rue Cambon». Οικείο και μεγαλοπρεπές,
μυστηριώδες και απρόσιτο ήταν το διαμέρισμα στο οποίο η Κοκό Σανέλ
άλλαξε την ιστορία του ενδύματος τον 20ό αιώνα. Αν το καλοσκεφτείς, όλα
υπήρχαν από την πρώτη στιγμή σε εκείνο το διαμέρισμα-ατελιέ.
Το μαγικό σόου της Chanel στο Παρίσι - Μεταμόρφωσε σε δάσος το Γκραν
Παλέ
6.3.2018
Το μαγικό σόου της Chanel στο Παρίσι - Μεταμόρφωσε σε δάσος το Γκραν
Παλέ
Αλλά χρειάστηκαν 87 χρόνια για να περάσει και να φύγει από τη ζωή η
δαιμόνια σχεδιάστρια για να το συνειδητοποιήσουμε. Η διάθεσή της να
πειραματιστεί με υφάσματα φάνηκε από τότε που τόλμησε να ντύσει τον
καναπέ με σουέντ, ενώ η καλή παρισινή κοινωνία ερωτοτροπούσε
αποκλειστικά με το βελούδο. Οι κόκκινοι τόνοι στα έπιπλα έγιναν το
χαρακτηριστικό κόκκινο κραγιόν Chanel. Η αγάπη για το μέταλλο
μετατράπηκε στο πιο πολυπόθητο λογότυπο του πλανήτη. Το οκταγωνικό σχήμα
του καθρέφτη στον τοίχο ήταν η έμπνευση για το καπάκι του αρώματος
CHANEL No 5. Οι καμέλιές της έφυγαν από τους τοίχους και στόλισαν πέτα,
μαλλιά και λαιμούς σε ολόκληρο τον πλανήτη. Οι πέρλες της έπλεξαν με
αλυσίδες. Οι μεγάλες μαύρες επιφάνειες λάκας που λάτρευε έγιναν η
γυαλιστερή, γνώριμη συσκευασία των καλλυντικών της. Το πουλί στο μικρό
κλουβί έγινε η έμπνευση για την καμπάνια του «Coco» με πρωταγωνίστρια τη
Βανέσα Παραντί. Ακόμα και κάποια χρυσά στάχυα που είχε σε μια γωνιά τα
αποθέωσε ο Καρλ Λάγκερφελντ, τοποθετώντας τα παντού στη συλλογή του
οίκου Άνοιξη-Καλοκαίρι 2010. Όσο για τα λιοντάρια που ποτέ κανείς μέχρι
σήμερα δεν τόλμησε να μετακινήσει από το σπίτι της, θα θυμίζουν πάντα το
ζώδιο αυτού του «ιερού τέρατος» που γεννήθηκε τέτοιες μέρες πριν από
134 χρόνια (19 Αυγούστου 1883). Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου