Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

"Το λουλούδι στην κρητική μαντινάδα"

πηγή :  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=460728187295227&set=a.131715680196481.15167.108511895850193&type=1&theater 

 Μαντινάδες σαν λουλούδια

Με τη νέα της εργασία, η ερίτιμη κυρία Θεανώ Μεταξά, μια γνήσια κρητική ψυχή, γεμάτη από την ευγένεια και την αρχοντιά της κρητικής παράδοσης, έρχεται να μας θυμίσει το ύφος της αληθινής κρητικής μαντινάδας, μαζί με το παρθένο και μεθυστικό άρωμα των λουλουδιών της κρητικής γης. Η συλλογή της "Το λουλούδι στην κρητική μαντινάδα" είναι μια αληθινή ανθοδέσμη, που από χρόνια με μεράκι η ίδια σπουδάζει. Είναι ένα νοσταλγικό κέντρισμα της μνήμης των παλαιότερων και ένα μάθημα της γνήσιας κρητικής παράδοσης, για τους νεότερους.



σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοκρατία

πηγή : http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/diafora/h-dhmokratia.html

Αναδημοσίευση άρθρου από την Νέα Ακρόπολη

Η Δημοκρατία

Αν ανατρέξουμε στην ετυμολογία του όρου, θα δούμε ότι η λέξη δημοκρατία προέρχεται από τις λέξεις δήμος και κρατώ. Δημοκρατία επομένως είναι εκείνο το πολίτευμα που η εξουσία βρίσκεται στα χέρια του δήμου.

Μητέρα της Δημοκρατίας θεωρείται η Ελλάδα, και για αυτό το λόγο θα ανατρέξουμε στην αρχαία Ελλάδα, για να δούμε πώς εννοούσαν οι πρόγονοί μας το δημοκρατικό πολίτευμα. Φυσικά, η δημοκρατία και στην αρχαία Ελλάδα πέρασε από διάφορα στάδια. Εμείς όμως θα πάμε στην εποχή εκείνη που η δημοκρατία φτάνει στην ακμή της, σε εκείνη την εποχή που πολλοί ύμνησαν, και που ακόμη και σήμερα αποτελεί πρότυπο για τα δημοκρατικά κράτη, στο χρυσό αιώνα του Περικλή.

Είναι πραγματικά πολλοί εκείνοι που έγραψαν για το δημοκρατικό πολίτευμα της εποχής του Περικλή, αλλά ίσως ο πιο χαρακτηριστικός από όλους, εκείνος που πραγματικά υπήρξε ένας εραστής της δημοκρατίας και θαυμαστής της προσωπικότητας του Περικλή, είναι ο Θουκυδίδης. Ο Επιτάφιός του, είναι φαινομενικά αφιερωμένος στους νεκρούς του πρώτου έτους του Πελοποννησιακού πολέμου, στην πραγματικότητα όμως είναι ένας ύμνος στη δημοκρατία της Αθήνας. Ο ίδιος βέβαια ο ιστορικός, σκιαγραφώντας το πορτρέτο του Περικλή, λέει ότι δημοκρατία λεγόταν βέβαια το πολίτευμα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν η εξουσία του πρώτου άντρα της πόλης, του Περικλή. Εκείνου που αγαπούσε πολύ την Αθήνα και που φρόντιζε να την οδηγεί πάντα στο σωστό δρόμο, ακόμη κι αν χρειαζόταν για αυτό να πει στους συμπολίτες του πράγματα που δεν τους άρεσαν και που δεν ήθελαν να ακούσουν. Γιατί τον Περικλή, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει με κάθε καλό πολιτικό, δεν τον ενδιέφερε, όπως λέει ο ιστορικός, να κολακεύει το πλήθος, αλλά να υπηρετήσει όσο πιο σωστά μπορούσε την πατρίδα του. Ήταν πραγματικά ένας χαρισματικός ηγέτης, που ήξερε το σωστό και μπορούσε να πείσει το λαό της Αθήνας για αυτό.

Ο Περικλής, διαθέτοντας την επιβολή που αντλούσε από το κύρος του και την πνευματική του υπεροχή και επειδή είχε αποδειχτεί αναμφισβήτητα εντελώς αδωροδόκητος, κρατούσε χωρίς καταναγκασμό το λαό στην εξουσία του δεν ήταν το πλήθος που του επέβαλε τις αποφάσεις, αλλά περισσότερο αυτός το καθοδηγούσε. Και αυτό, γιατί η πολιτική του δύναμη δεν προερχόταν από άπρεπες πηγές, ώστε να νιώθει την ανάγκη να τους μιλά κολακευτικά, αλλά το κύρος του τού έδινε τη δυνατότητα να λέει σε ορισμένα θέματα τα αντίθετα, ώστε να προκαλεί την οργή τους. Έτσι, όποτε αντιλαμβανόταν ότι από υπερβολική αλαζονεία που δεν ταίριαζε στην περίπτωση έδειχναν θρασύτητα, με τις δημηγορίες του τους τιθάσευε ώστε να φοβηθούν. Κι όταν πάλι τους έπιανε παράλογος φόβος, αναστήλωνε ξανά το ηθικό τους. Λοιπόν, το όνομα του πολιτεύματος ήταν βέβαια δημοκρατία, όμως την εξουσία στην πραγματικότητα ασκούσε ο πιο άξιος πολίτης.

Βασικές αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματος της αρχαίας Ελλάδας ήταν η ισονομία, η αξιοκρατία, η ελευθερία λόγου. Και πάνω από όλα σε εκείνο το δημοκρατικό πολίτευμα έμπαινε το κοινό καλό. Γνήσιο δημοκρατικό πολίτευμα είναι εκείνο που βάζει πάνω από το ατομικό το κοινό καλό και συγχρόνως δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να αναπτυχθεί και να ευημερήσει.

Όλοι οι πολίτες ήταν ίσοι απέναντι στους νόμους. Όλοι είχαν τα ίδια δικαιώματα, αλλά και όλοι είχαν την ύψιστη υποχρέωση να τιμούν και να σέβονται τους νόμους. Γιατί μέλημα του νόμου είναι η διασφάλιση του κοινού συμφέροντος. Οι νόμοι είναι δίκαιοι και για αυτό οι πολίτες τηρούν αυτούς τους νόμους, όχι από το φόβο της ποινής, αλλά από σεβασμό και απέναντι σε αυτούς που κάθε φορά βρίσκονται στην εξουσία και απέναντι στους νόμους, τόσο τους γραπτούς όσο και τους άγραφους, και κυρίως, όπως λέει ο Θουκυδίδης, απέναντι σε εκείνους τους νόμους που έχουν θεσπιστεί για την προστασία των αδικημένων. Πρώτος υπηρέτης των νόμων οφείλει να είναι ο κυβερνήτης της πόλης.

Ο Αριστοτέλης, στα Πολιτικά του, αναφερόμενος στα είδη της δημοκρατίας, λέει ότι υπάρχει μια μορφή δημοκρατίας, στην οποία υπέρτατη αρχή είναι ο νόμος, ενώ σε άλλο είδος, υπέρτατη αρχή είναι ο λαός. Σχετικά με αυτό το δεύτερο είδος αναφέρει: «είναι η περίπτωση κατά την οποία τα ψηφίσματα έχουν μεγαλύτερη ισχύ από το νόμο αυτό συμβαίνει στην πόλη όταν υπάρχουν και δρουν δημαγωγοί. Στις δημοκρατικές πόλεις που κυβερνιούνται κατά το νόμο, δεν κάνει ποτέ την εμφάνισή του ο δημαγωγός, αλλα είναι οι άριστοι πολίτες που έχουν την πρωτοκαθεδρία. Οι δημαγωγοί κάνουν την εμφάνισή τους εκεί όπου οι νόμοι δεν αποτελούν την υπέρτατη αρχή».

Όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να αναλάβουν αξιώματα, χωρίς να παίζει ρόλο η κοινωνική τους καταγωγή ή η οικονομική τους κατάσταση. Αυτή η αρχή βέβαια συνδέεται πολύ στενά με την αρχή της αξιοκρατίας. Ο καθένας πολίτης έχει τη θέση εκείνη που του αρμόζει μέσα σε μια δημοκρατική πολιτεία. Ολόκληρη η πολιτεία μπορεί να λειτουργεί σωστά, αν βρίσκεται ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση.

Άλλη βασική αρχή του δημοκρατικού πολιτεύματος είναι η ελευθερία λόγου. Οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν για τα δηλώσουν αυτή την έννοια τις λέξεις ισηγορία και παρρησία. Ο Ισοκράτης στο λόγο του «Περί Ειρήνης», που είναι γραμμένος σε μια εποχή που το δημοκρατικό πολίτευμα μαστίζεται από τους δημαγωγούς και βρίσκεται στην παρακμή του, κατηγορεί τους Αθηναίους γιατί έχουν μεν ισηγορία αλλά δεν υπάρχει παρρησία. Ισηγορία είναι το δικαίωμα που έχουν όλοι οι πολίτες να αγορεύσουν, να μιλήσουν στην Εκκλησία του Δήμου. Η παρρησία όμως είναι κάτι παραπάνω από την ισηγορία. Παρρησία είναι το δικαίωμα του πολίτη να μπορεί όχι απλώς να έχει το λόγο, αλλά να εκφράσει τη γνώμη του ελεύθερα, ακόμη και αν αυτή δεν είναι σύμφωνη με τη γνώμη των άλλων. Γιατί δεν έχει πραγματικά κανένα νόημα να πει κανείς τη γνώμη του, αν δεν μπορεί να εκφράσει ελεύθερα αυτό που πραγματικά πιστεύει χωρίς να αποδοκιμάζεται από τους άλλους για αυτό. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει μια ευρύτητα πνεύματος τέτοια, που να μπορεί να δεχτεί το διαφορετικό, το αντίθετο.

Κι εδώ αξίζει να θυμηθούμε εκείνα τα πολύ γνωστά λόγια του Βολταίρου «Δεν πιστεύω ούτε μια λέξη απο όσα λες αλλά θα υπερασπίζω ακόμη και με τη ζωή μου το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις». Δεν υπάρχει δημοκρατία χωρίς την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, χωρίς το αναφαίρετο δικαίωμα του ανθρώπου να λέει αυτό που πραγματικά πιστεύει, χωρίς να κινδυνεύει να κατηγορηθεί για αυτό ή να του βάλουν μια ταμπέλα που τον δυσφημεί. Η πραγματική ελευθερία είναι η πνευματική. Το σώμα μπορεί να σκλαβώνεται αλλά το πνεύμα όχι. Και δυστυχώς, πολλούς αιώνες μετά από εκείνη τη χρυσή εποχή του Περικλή, η ιστορία της ανθρωπότητας γράφεται με μαύρο μελάνι, όταν το πνεύμα φυλακίζεται στο πρόσωπο κάποιων ανθρώπων που μπορούν να χαρακτηριστούν μάρτυρες της ελεύθερης σκέψης, όπως είναι ο Τζορντάνο Μπρούνο, ο φιλόσοφος της Αναγέννησης που κάηκε στην πυρά, επειδή είχε το θάρρος να πει ελεύθερα αυτά που πίστευε και τα οποία η επιστήμη επιβεβαίωσε αργότερα. Αλλά μήπως παρόμοιο τέλος δεν είχε και ο Σωκράτης; Καταδικάστηκε να πιει το κώνειο, για να αναγνωριστεί αργότερα ως ένας από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους όλων των εποχών. Και θα μπορούσε να το έχει αποφύγει. Αλλά θέλησε να μείνει πιστός στους νόμους της πατρίδας του και στη διδασκαλία του, δίνοντας έτσι το παράδειγμα και την απόδειξη ότι η διδασκαλία του δεν ήταν μια σκέτη θεωρία αλλά ένας τρόπος ζωής.

Στην εποχή μας, που πλέον τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι αναγνωρισμένα σε όλες τις δημοκρατικές χώρες του κόσμου, περισσότερο από θεωρία χρειαζόμαστε την πρακτική εφαρμογή, που είναι θέμα όλων μας.

Ένα σωστό δημοκρατικό πολίτευμα πρέπει να φροντίζει για το κοινό καλό, αναγνωρίζοντας και προστατεύοντας συγχρόνως τα δικαιώματα του ανθρώπου - πολίτη του. Αν η Αθήνα κατάφερε να φτάσει σε τέτοιο σημείο ακμής την εποχή του Περικλή ήταν γιατί η σχέση πόλης-πολίτη ήταν αλληλένδετες. Ένας υπεύθυνος και σωστά διαμορφωμένος πολίτης τοποθετεί το καλό του συνόλου πάνω από το δικό του συμφέρον, επειδή καταλαβαίνει ότι αν το σύνολο δεν ευημερεί, μακροπρόθεσμα ούτε ο ίδιος θα ευημερεί. Και πάνω από όλα καταλαβαίνει ότι η δική του συμβολή είναι σημαντικότατη.

Η δημοκρατία χρειάζεται υπεύθυνους πολίτες. Πολίτες που να αναλαμβάνουν το μερίδιο της ευθύνης τους για όσα γίνονται, πολίτες που καταλαβαίνουν ότι δεν έχουν μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις και που κατανοούν σωστά το πνεύμα του εθελοντισμού σαν μια ανιδιοτελή προσφορά προς την κοινωνία. Πολίτες με ευρύτητα πνεύματος, απαλλαγμένους από φανατισμό, που ξέρουν να σέβονται την προσωπικότητα του διπλανού τους και να του αναγνωρίζουν το δικαίωμα να είναι διαφορετικός από αυτούς. Και από την άλλη μεριά, η πολιτεία οφείλει να σέβεται τους πολίτες της και να φροντίζει για το καλό όλων. Να δίνει σε όλους χωρίς διάκριση το δικαίωμα να μορφωθούν και να αναπτυχθούν ως προσωπικότητες. Να παρέχει ευκαιρίες για όλους και να στηρίζεται στην αξιοκρατία. Καθένας έχει μια θέση, ανεξάρτητα από το ποια είναι αυτή, στην οποία μπορεί να αποδώσει καλύτερα και να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο.

Η ανθρωπότητα έχει κάνει μεγάλα βήματα. Πολλές φορές βέβαια η ιστορία της μας δείχνει ότι έχει κάνει και βήματα που την οδηγούν προς τα πίσω αντί να την πάνε μπροστά. Το πού βαδίζουμε είναι υπόθεση όλων μας. Είναι υπόθεση όλων των υπεύθυνων ανθρώπων που ξέρουν πού βρίσκονται, ξέρουν τι θέλουν και έχουν τα θεμιτά μέσα για να το καταφέρουν. Είναι υπόθεση όλων εκείνων που ξέρουν να πατούν σταθερά στη γη και να ατενίζουν το ίδιο σταθερά τον ουρανό που βρίσκεται πάνω τους. Όλων εκείνων που είναι πραγματικά Άνθρωποι.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. Θουκυδίδη Ιστορία, Βιβλίο Β
2. Αριστοτέλη Πολιτικά, Βιβλίο Δ.

Λιαστές ντομάτες

Λιαστές ντομάτες
Bαθμολογία:
       
15 ψήφοι
Προστέθηκε από , 28.08.07
Λιαστές ντομάτες
photo: ANGOLINA

Τι χρειαζόμαστε:

  • Ντομάτες
  • Αλάτι
  • σκόρδο
  • βασιλικό ή ρίγανη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πως το κάνουμε:


Διαβάστε περισότερο: Λιαστές ντομάτες http://www.sintagespareas.gr/sintages/liastes-ntomates.html#ixzz24OpVcf00
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Κουνούπια!

πηγή :  http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/08/10_21.html?spref=fb

10 πράγματα που δεν ξέρετε για τα κουνούπια



ΚουνούπιΤα μισούμε θανάσιμα –και έχουμε κάθε δίκιο. Δεν φτάνει που μας ρουφούν ανελέητα το αίμα κάθε καλοκαίρι, προκαλώντας μας τρομερή φαγούρα (ακόμα και αναφυλαξία), αλλά μεταφέρουν και έναν σωρό ιούς, οι οποίοι μπορούν να αποβούν ακόμα και θανατηφόροι. Το χειρότερο; Όσο κι αν προστατευτούμε, με ειδικές αλοιφές, αντικουνουπικά φιδάκια και σήτες σε πόρτες και παράθυρα, αυτά πάντα θα βρίσκουν έναν τρόπο να παίρνουν το αίμα τους -πιο σωστά, το αίμα ΜΑΣ- πίσω.

Για να πολεμήσεις, όμως, τον εχθρό αποτελεσματικότερα, πρέπει πρώτα να τον γνωρίσεις, λέει ο σοφός λαός, και αυτό ακριβώς επιδιώκουμε με τα παρακάτω στοιχεία που αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές από την ζωή και το έργο των μισητών σε όλους κουνουπιών!


1. Υπάρχουν περίπου 3.500 είδη κουνουπιών ανά τον κόσμο, όμως όλα ανήκουν στην οικογένεια Culicidae. Από αυτά μόνο τα 80 δαγκώνουν τους ανθρώπους.

2. Είναι τα θηλυκά κουνούπια που χρειάζονται το αίμα προκειμένου να μπορέσουν να κάνουν αυγά –τα αρσενικά κουνούπια μπορούν κάλλιστα να τραφούν με νέκταρ ή γύρη που βρίσκουν στη φύση. Και παρ’όλο που το μέσο κουνούπι ζυγίζει περίπου 2,5 mg, έχει τη δυνατότητα να καταναλώσει έως και 5 mg αίματος σε ένα μόνο γεύμα.

3. Τα κουνούπια γεννούν αυγά, τα οποία τοποθετούν στην επιφάνεια του νερού και έτσι εκκολάπτονται οι προνύμφες που τρέφονται με οργανικά κατάλοιπα. Οι προνύμφες είναι υδρόβιες και μπορούν να αναπνέουν τόσο κάτω όσο και πάνω από το νερό. Η προνύμφη, όμως, λειτουργεί σαν «οικοτροφείο» για το πραγματικό κουνούπι, το οποίο -όταν ενηλικιωθεί- βγαίνει από την ράχη της και χρησιμοποιεί το κουφάρι της σαν βάρκα, για να επιπλεύσει στο νερό, μέχρι να καταφέρει να πετάξει. Από το στάδιο του αυγού μέχρι την πρώτη «κουνουπική» πτήση μεσολαβούν μόλις 5 ημέρες.

4. Τα κουνούπια ερεθίζονται και προσελκύονται από την κίνηση, από τη σωματική θερμότητα, την υγρασία και το διοξείδιο του άνθρακα που εκπνέεται με την αναπνοή (το οποίο μπορούν να αναγνωρίσουν από απόσταση 17,5 μέτρων). Ωστόσο, το πόσο συχνά τσιμπούν ένα άτομο τα κουνούπια έχει να κάνει και με τα γονίδιά του. Κάποιοι άνθρωποι εκλύουν από το σώμα τους μυρωδιές που μπορεί να είναι ελκυστικές για τα κουνούπια, ενώ άλλων ανθρώπων οι μυρωδιές μπορεί να είναι απωθητικές.

5. Ο μόνος τρόπος να προστατευθείτε αποτελεσματικά από τα κουνούπια είναι χρησιμοποιώντας αντικουνουπικά τζελ προστασίας σε όλο το δέρμα. Η πιο δραστική χημική ουσία κατά των κουνουπιών είναι η DEET (N, N-διαιθυλο-m-τολουαμίδη), όμως αν προτιμάτε μία πιο φυσική λύση, πρόσφατα εγκρίθηκε το έλαιο από το δέντρο Corymbia citriodora, γνωστό και ως Lemon Eucalyptus. Επίσης, καθώς τα κουνούπια δεν είναι πολύ δυνατά στο πέταγμα, στην απώθησή τους βοηθούν και οι ανεμιστήρες –ειδικά οι μεγάλοι που χρησιμοποιούνται σε εξωτερικούς χώρους.

6. Τα κουνούπια είναι υπεύθυνα για περισσότερους από έναν εκατομμύριο θανάτους παγκοσμίως κάθε χρόνο. Αυτό αυτομάτως τα χρίζει τα πιο θανατηφόρα «ζώα» στον πλανήτη. Στις ασθένειες που μπορούν να μεταφέρουν περιλαμβάνονται η μαλάρια, η εγκεφαλίτιδα και ο κίτρινος πυρετός, ενώ πιο πρόσφατα προστέθηκε και ο ιός του Δυτικού Νείλου, από τον οποίον έχασαν την ζωή τους δύο άνθρωποι, φέτος το καλοκαίρι στην χώρα μας.

7. Τα κουνούπια φτερουγίζουν από 300 έως 600 φορές το δευτερόλεπτο. Το σφύριγμα που ακούμε όταν πλησιάζουν προέρχεται από τον ήχο των φτερών τους. Όταν, μάλιστα, ερωτεύονται, δύο κουνούπια συγχρονίζουν τα φτερά τους για να φτερουγίζουν με τον ίδιο ρυθμό και να πετούν δίπλα-δίπλα.

8. Ένα κουνούπι μπορεί να ζήσει, σε ιδανικές συνθήκες, 5 με 6 μήνες.

9. Όσο κι αν τα μισούμε, πρέπει να παραδεχτούμε ότι έχουν και αυτά λόγο ύπαρξης στην διατροφική αλυσίδα των ζώων. Τα κουνούπια που συγκεντρώνονται στην Αρκτική Ρωσία και στον Καναδά τρέφουν εκεί τα αποδημητικά πουλιά. Νοτιότερα στον πλανήτη, τα κουνούπια τρέφουν τα πουλιά, άλλα έντομα, τις αράχνες, τις σαλαμάνδρες, τις σαύρες, τους βατράχους και τα ψάρια. Επιπλέον, κάποια συγκεκριμένα είδη ορχιδέας χρειάζονται τα κουνούπια ως βασικό επικονιαστή.
Άλλωστε, κάποια κουνούπια τρώγονται και μεταξύ τους. Ένα συγκεκριμένο είδος τρέφεται με προνύμφες και κουνούπια σε πρώιμο στάδιο, ενώ κάποια κανιβαλίζουν ακόμα και μέλη της «οικογένειάς τους».

10. Η μέση σταγόνα βροχής είναι κατά 50 φορές πιο βαριά από το μέσο κουνούπι. Παρ’όλα αυτά τα κουνούπια καταφέρνουν να εμφανίζονται ακόμα και όταν βρέχει καταρρακτωδώς, κι αυτό συμβαίνει γιατί πετούν τόσο αργά που μπορούν εύκολα να γλιτώνουν την σύγκρουση.

Πηγή: in2life.gr, από την Έλενα Μπούλια

Η κηδεία του Σαρπηδόνος

Η κηδεία του Σαρπηδόνος 

Βαρυάν οδύνη έχει ο Ζεύς. Τον Σαρπηδόνα
εσκότωσεν ο Πάτροκλος• και τώρα ορμούν
ο Μενοιτιάδης κ' οι Αχαιοί το σώμα
ν' αρπάξουνε και να το εξευτελίσουν.
Αλλά ο Ζεύς διόλου δεν στέργει αυτά.
Το αγαπημένο του παιδί - που το άφισε
και χάθηκεν• ο Νόμος ήταν έτσι -
τουλάχιστον θα το τιμήσει πεθαμένο.
Και στέλνει, ιδού, τον Φοίβο κάτω στην πεδιάδα
ερμηνευμένο πώς το σώμα να νοιασθεί.
Του ήρωος τον νεκρό μ' ευλάβεια και με λύπη
σηκώνει ο Φοίβος και τον πάει στον ποταμό.
Τον πλένει από τες σκόνες κι απ' τα αίματα•
κλείει τες φοβερές πληγές, μη αφίνοντας
κανένα ίχνος να φανεί• της αμβροσίας
τ' αρώματα χύνει επάνω του• και με λαμπρά
Ολύμπια φορέματα τον ντύνει.
Το δέρμα του ασπρίζει• και με μαργαριταρένιο
χτένι κτενίζει τα κατάμαυρα μαλλιά.
Τα ωραία μέλη σχηματίζει και πλαγιάζει.
Τώρα σαν νέος μοιάζει βασιλεύς αρματηλάτης -
στα εικοσιπέντε χρόνια του, στα εικοσιέξη -
αναπαυόμενος μετά που εκέρδισε,
μ' άρμα ολόχρυσο και ταχυτάτους ίππους,
σε ξακουστόν αγώνα το βραβείον.
Έτσι σαν που τελείωσεν ο Φοίβος
την εντολή του, κάλεσε τους δυο αδελφούς
τον Ύπνο και τον Θάνατο, προστάζοντάς τους
να παν το σώμα στην Λυκία, τον πλούσιο τόπο.
Και κατά εκεί τον πλούσιο τόπο, την Λυκία
τούτοι οδοιπόρησαν οι δυό αδελφοί
Ύπνος και Θάνατος, κι όταν πια έφθασαν
στην πόρτα του βασιλικού σπιτιού
παρέδοσαν το δοξασμένο σώμα,
και γύρισαν στες άλλες τους φροντίδες και δουλειές.
Κι ως τόλαβαν αυτού, στο σπίτι, αρχίνησε
με συνοδείες, και τιμές και θρήνους,
και μ' άφθονες σπονδές από ιερούς κρατήρας,
και μ' όλα τα πρεπά η θλιβερή ταφή•
κ' έπειτα έμπειροι απ' την πολιτείαν εργάται,
και φημισμένοι δουλευταί της πέτρας ήλθανε κ' έκαμαν το μνήμα και την στήλη.

Κ.Καβάφης
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Δοκιμάζουν το μπρόκολο ως ...


πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=296272873813423&set=a.264610563646321.58987.264580240316020&type=1&theater

Μπρόκολο

Δοκιμάζουν το μπρόκολο ως φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού

Επιστήμονες στις ΗΠΑ και στον Καναδά άρχισαν να δοκιμάζουν ένα φάρμακο με βάση το μπρόκολο ως θεραπεία για τον καρκίνο του μαστού.

Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει ότι μία ουσία που απελευθερώνεται έπειτα από την κατανάλωση του συγκεκριμένου λαχανικού, μπορεί να διεγείρει προστατευτικά ένζυμα στον ιστό των μαστών.

Οι επιστήμονες συνέλεξαν την ουσία αυτή, που λέγεται σουλφοραφάνη, και έχουν αρχίσει να την χορηγούν σε ασθενείς οι οποίες προσφάτως διαγνώστηκαν με τη νόσο.

Η κατανάλωση σταυρανθών λαχανικών, όπως το μπρόκολο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, έχει σχετισθεί εδώ και καιρό με μειωμένο κίνδυνο εκδηλώσεως νοσημάτων που κυμαίνονται από την αρθρίτιδα έως τον καρκίνο, αλλά ο ακριβής μηχανισμός της προστατευτικής δράσης τους παραμένει ασαφής.

Επιστήμονες από το Ίδρυμα Μελέτης των Τροφίμων (IFR) που εδρεύει στο Νόργουϊτς πιστεύουν ότι η σουλφοραφάνη διεγείρει τους φυσικούς αντικαρκινικούς μηχανισμούς του οργανισμού.

«Η σουλφοραφάνη είναι πολύ σημαντική», δήλωσε η δρ Μαρία Τράκα, από την Ομάδα Μελέτης του Μπρόκολου του IFR. «Τα υπάρχοντα στοιχεία υποδηλώνουν ότι συμβάλλει στη διατήρηση μιας υγιούς ισορροπίας αντιοξειδωτικών στο σώμα για να αντισταθμίσει στις επιδράσεις των διατροφικών και περιβαλλοντικών καρκινογόνων.

»Για να αποκομίσει κάποιος αυτά τα οφέλη πρέπει να τρώει τρεις έως τέσσερις μερίδες μπρόκολο την εβδομάδα. Για πολλούς αυτό είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά με τον καιρό μπορεί κανείς να το συνηθίσει».

Η σουλφοραφάνη παράγεται στον οργανισμό όταν τρώμε γλυκοραφανίνη – μία ουσία που υπάρχει στο μπρόκολο.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η σουλφοραφάνη αφ’ ενός ενεργοποιεί γονίδια τα οποία διεγείρουν τα επίπεδα των αντιοξειδωτικών στον οργανισμό, αφ’ ετέρου δεσμεύει μία ομάδα ενζύμων που λέγονται HDAC (δεακετυλάσες των ιστονών) και εμποδίζουν τον οργανισμό να καταστείλει τους όγκους.

Ενδέχεται επίσης να διεγείρει την παραγωγή ενζύμων που καταστέλλουν τα καρκινογόνα, ενώ μελέτες έχουν δείξει πως μπορεί να αναχαιτίσει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων ανθεκτικών στην χημειοθεραπεία και στην ακτινοθεραπεία.

Η σουλφοραφάνη δοκιμάζεται σε δύο ξεχωριστές μελέτες.

Η πρώτη πραγματοποιείται σε νεοδιαγνωσθείσες πάσχουσες από καρκίνο του μαστού στο Κέντρο Καρκίνου Sidney Kimmel του Πανεπιστημίου Τζωνς Χόπκινς. Οι γυναίκες θα λαμβάνουν καθημερινά σουλφοραφάνη επί δύο εβδομάδες, για να διαπιστωθεί εάν θα επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των όγκων τους και αν θα αυξηθούν τα επίπεδα των προστατευτικών ενζύμων στους μαστούς τους.

Η δεύτερη μελέτη διεξάγεται στο Κέντρο Καρκίνου Knight του Όρεγκον και στόχος της είχε να διαπιστωθεί εάν η λήψη εκχυλίσματος μπρόκολου τρεις φορές την ημέρα για χρονικό διάστημα έως δύο μήνες, μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Λυκία

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=493614377317121&set=a.410332992311927.101779.409941222351104&type=1&theater 

Γιγαντία-Τελμιλία-Μιλυάδα

Η Λυκία βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της Μικράς Ασίας. Συνορεύει στα δυτικά με την Καρία, στα βόρεια με τη Φρυγία, στα βορειανατολικά με Πισιδία και στα ανατολικά με τη Παμφυλία. Η Λυκία στα βάθη των αιώνων είχε πολλές ονομασίες που μας παραδίδουν οι αρχαίοι συγγραφείς. Ο Ησύχιος την αποκαλεί Γιγαντία και Τελμιλία και λέει αυτό ήταν το όνομα της πριν ονομαστή Λυκία. Ο Παυσανίας με τον Ηρόδοτο λένε ότι λεγόταν Μιλυάδα, με την εγκατάσταση των Κρητών του Σαρπηδόνα μετά ονομάστηκε σε Τερμιλία. Με την έλευση στην περιοχή του Λύκου ονομάστηκε Λυκία.

Οι βράχινοι τάφοι της Λυκίας ..

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω


Η Ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων (22)


Από παλιό περιοδικό "Ραδιοτηλεόραση"
Στα τρυπημένα σημεία λέει "αργότερα"  "ή"  "ιπποκίνητους"
Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Γλάρος και Ιωνάθαν




«Γιατί άραγε», αναρωτήθηκε γεμάτος απορία ὁ Ιωνάθαν, «το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο είναι να πείσεις ένα πουλί πώς είναι λεύτερο, και πώς μπορεί να τ’ αποδείξει μόνο του αν ασκηθεί για λίγο; Γιατί πρέπει να’ ναι τόσο δύσκολο;».
 
Ὁ Φλέτσερ έπαιζε ακόμα τα μάτια απ’ την ξαφνική αλλαγή του τοπίου.
«Τί έκανες τώρα μόλις; Πως φτάσαμε εδώ;».
«Είπες πώς ήθελες να ξεφύγεις απ’ τὸν όχλο, όχι;».
«Ναι! όμω
ς πώς κατάφερες...».
«Όπως καθετί άλλο, Φλέτσερ. Με την άσκηση».

Ως το ξημέρωμα το Σμήνος είχε ξεχάσει την παραφροσύνη του, όχι όμως κι ὁ Φλέτσερ. «Ιωνάθαν, θυμάσαι τί είπες πριν από καιρό, ν’ αγαπάμε το Σμήνος τόσο ώστε να γυρνάμε πίσω για να το βοηθήσουμε να μάθει;»
«Βέβαια».
«Δεν μπορώ να καταλάβω πώς κατορθώνεις ν’ αγαπάς έναν όχλο από πουλιά που προσπάθησαν πριν από λίγο να σε σκοτώσουν».
«Ὤ! Φλέτς, δεν τ’ αγαπάς αυτό! Δεν αγαπάς, φυσικά, το μίσος και την κακία. Πρέπει ν’ ασκηθείς και να βλέπεις τὸν πραγματικά γλάρο, την καλοσύνη μέσα στον καθένα τους, και να τούς βοηθήσεις να την δουν κι οι ίδιοι. Αυτό εννοώ όταν λέω Αγάπη. Είναι μεγάλο κέφι, όταν βρεις το κόλπο για να το πετύχεις.
»Θυμάμαι, λόγου χάρη, ένα άγριο νέο πουλί, το ‘λέγαν Φλέτσερ Λύντ Γλάρο. Είχε μόλις γίνει απόβλητος, έτοιμος να πολεμήσει το Σμήνος ως το θάνατο, ξεκινώντας να χτίσει τη δικιά του πικρή κόλαση μακριά στους Πέρα Βράχους. Και να, σήμερα χτίζει, αντίθετα, το δικό του παράδεισο και καθοδηγεί ολόκληρο το Σμήνος σ’ αυτή την κατεύθυνση».

Ὁ Φλέτσερ στράφηκε στον εκπαιδευτή του και για μια στιγμή φάνηκε τρόμος στο μάτι του. «Εγώ να καθοδηγώ; Τί θες να πεις εγώ να καθοδηγώ; Εκπαιδευτής είσαι εσύ. Δεν θα μπορούσες να φύγεις!».
«Δὲ θα μπορούσα; Δὲ νομίζεις πώς ίσως υπάρχουν άλλα σμήνη, άλλοι Φλέτσερ, που χρειάζονται έναν εκπαιδευτή περισσότερο απ’ όσο τούτο το Σμήνος που βρίσκεται κιόλας στο δρόμο του προς το Φώς;».
«Εγώ; Μα Ίων, εγώ είμαι ένας κοινός γλάρος και συ είσαι...».
«... ὁ μόνος Γιός του Μεγάλου Γλάρου, υποθέτω;». Ὁ Ιωνάθαν αναστέναξε και κοίταξε πέρα στη θάλασσα. «Δὲ με χρειάζεσαι άλλο πια. Χρειάζεται να εξακολουθείς ν’ αποκαλύπτεις τὸν εαυτό σου, λίγο παραπάνω κάθε μέρα, εκείνον τὸν αληθινό, τὸν απεριόριστο Φλέτσερ Γλάρο. Εκείνος είναι ὁ εκπαιδευτής σου. Πρέπει να τὸν καταλαβαίνεις και ν’ ασκείσαι μ’ αυτόν».

Μια στιγμή αργότερα το σώμα του Ιωνάθαν κυμάτιζε στον αέρα, ασπρογυάλιζε κι άρχισε να γίνεται διάφανο. «Μην τους αφήσεις να διαδίδουν κουτές φήμες για μένα, ή να με κάνουν θεό, Σύμφωνοι Φλέτς; Είμαι γλάρος. Μ᾿ αρέσει να πετάω, Ίσως...».
«ΙΩΝΑΘΑΝ!»,
«Καημένε Φλέτς. Μη πιστεύεις ότι λένε τα μάτια σου. Δείχνουν μόνο τους περιορισμούς. Να κοιτάζεις την κατανόησή σου, ν’ ανακαλύπτεις ότι γνωρίζεις ήδη, και θα δεις πώς πρέπει να πετάς».

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σπήλαιο Πιτσών

πηγή :  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=493351210676771&set=a.410332992311927.101779.409941222351104&type=1&theater

Σπήλαιο Πιτσών 

Βρίσκεται κοντά στο Ξυλόκαστρο του νομού Κορινθίας κι ανακαλύφθηκε το 1934 τυχαία από βοσκούς της περιοχής.Η θερμοκρασία του σπηλαίου και οι κλιματικές του συνθήκες ευνόησαν τη διατήρηση αντικειμένων από ύφασμα και ξύλο. Η ποσότητα ειδωλίων πού βρέθηκαν μέσα σ’ αυτό οδήγησε την Αρχαιολογική Υπηρεσία σε ανασκαφική έρευνα, κατά την οποία βρέθηκαν πάρα πολλά αφιερώματα.



Ανάμεσα στα αφιερώματα που βρέθηκαν στο σπήλαιο, συγκαταλέγονται πολλά γυναικεία πήλινα ειδώλια, πού χρονολογούνται από τον 7ο έως το 2ο π.χ. αιώνα. Ένα κεφάλι ειδωλίου είναι στολισμένο με στεφάνι από παπαρούνες και ένα άλλο ειδώλιο παριστάνει γυναίκα έγκυο. Το πιο σημαντικό εύρημα, στο οποίο το σπήλαιο χρωστάει τη φήμη του, είναι 4 γραπτοί ξύλινοι πίνακες, μοναδικά δείγματα ζωγραφικής. 
Ο ένας διασώθηκε ολόκληρος, ενώ οι άλλοι τρεις αποσπασματικά. Από τις επιγραφές των πινάκων και τα αφιερώματα είναι φανερό ότι στο σπήλαιο λατρεύονταν οι Νύμφες, θεότητες τού τοκετού και κουροτρόφοι. Ειδώλια σατύρων που βρέθηκαν στο σπήλαιο επιβεβαιώνουν τη λατρεία τού Διόνυσου. Για αιώνες, οι υποψήφιες μητέρες της περιοχής έπαιρναν το δυσπρόσιτο μονοπάτι προς το σπήλαιο, για να εξευμενίσουν τις θεότητες με θυσίες και προσφορές. Το σπήλαιο είχε εγκαταλειφθεί απ' το 1934, αλλά πρόσφατα έγινε χαρτογράφηση του σπηλαίου.

Σπήλαιο Πιτσών. Γυναίκες που συζητούν. Ζωγραφική σε ξύλο (6ος π.Χ. αιώνας).



Σπήλαιο Πιτσών - σκηνή από θυσία.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις