Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Καθεδρικός του Μιλάνου

πηγή: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.498915690120323.118306.409941222351104&type=Αποτέλεσμα εικόνας για Ο Καθεδρικός του Μιλάνου



Ο εντυπωσιακός καθεδρικός του Μιλάνου είναι η σημαντικότερη εκκλησία και έδρα του αρχιεπίσκοπου της πόλης ενώ θεωρείται ως μία από της σημαντικότερες εκκλησίες παγκοσμίως. Χρειάστηκε 5 αιώνες για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του και ακόμα και σήμερα είναι η 4η μεγαλύτερη εκκλησία στον κόσμο. Το πόσο σημαντικό είναι το σημείο για την πόλη του Μιλάνου είναι εμφανές από την ρυμοτομία του κέντρου της πόλης, με τους δρόμους είτε να ξεκινούν από το σημείο, είτε να το περικυκλώνουν. 
Στο παρελθόν βρίσκονταν στο σημείο η βασιλική της πόλης από των 5ο αιώνα, ενώ μια δεύτερη προστέθηκε το 838. Το 1075 όμως οι βασιλικές καταστράφηκαν από μια μία μεγάλη πυρκαγιά. Έτσι το 1386 ο αρχιεπίσκοπος Antonio da Saluzzo ξεκίνησε της εργασίες και με τον ενθουσιασμό για την κατασκευή του νέου καθεδρικού της πόλης να είναι διάχυτος, δεν δυσκολεύτηκε να βρει τους απαραίτητους πόρους. Το 1389 ο Γάλλος μηχανικός Nicolas de Bonaventure έγινε ο υπεύθυνος της κατασκευής και έδωσε στην εκκλησία την έντονη Γοτθική όψη. 
Η κατασκευή του νέου καθεδρικού ξεκίνησε με πολλή μεγάλη ταχύτητα και το 1402 ήταν σχεδόν μισοτελειωμένη. Όμως το 1480 η εργασίες σχεδόν πάγωσαν, λόγω έλλειψης πόρων και ιδεών. Το 1500 με 1510 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του οκταγωνικού θόλου και το εσωτερικό διακοσμήθηκε με 4 σειρές 15 αγαλμάτων που παρουσιάζουν αγίους και άλλους βιβλικούς χαρακτήρες. 
Το επόμενο μεγάλο βήμα στην ιστορία της κατασκευής του καθεδρικού έγινε όταν αρχιεπίσκοπος ανέλαβε ο Carlo Borromeo και το 1571 τοποθέτησε τον Pellegrino Pellegrini ως αρχιμηχανικό. Οι δύο άνδρες θέλησαν να αλλάξουν την μορφή του ναού, καθώς με την Γοτθική κατασκευή του έμοιαζε ως κάτι ξένο. Την εποχή εκείνη η αναγεννησιακή αρχιτεκτονική ήταν συνώνυμο της Ιταλικής. Τελικά ο Pellegrini δεν μπόρεσε πότε να ολοκληρώσει το εξωτερικό με βάση τα σχέδια του, έκανε όμως πολλές αλλαγές στο εσωτερικό του ναού και το 1577 ο αρχιεπίσκοπος καθαγίασε την κατασκευή ως εκκλησία. Η εργασίες συνεχίστηκαν κατά την διάρκεια του 17ου αιώνα, με των αρχιτέκτονα Carlo Buzzi να επιστρέφει στην Γοτθική αρχιτεκτονική και την ολοκλήρωση του πιο χαρακτηριστικού συμβόλου του ναού, της Μικρής Μαντόνας. Το αγαλματάκι αυτό βρίσκεται σε υψος 108.5 μέτρων και λόγο του ύψους του είναι εμφανές από τα περισσότερα σημεία της ευρύτερης περιοχής του κέντρου. 
Επειδή το Μιλάνο όμως, συχνά είναι συννεφιασμένο, οι Μιλανέζοι θεωρούν την μέρα καθαρή όταν το αγαλματάκι είναι εμφανές από μια απόσταση. Αυτό που δεν κατάφεραν να πετύχουν πολλοί άνδρες για περίπου 400 χρόνια, το κατάφερε ο Ναπολέοντας σε μόλις επτά χρόνια. Ήταν το 1805 όταν έπρεπε να στεφτεί Βασιλιάς της Ιταλίας και παράγγειλε το εξωτερικό του ναού να τελειώσει άμεσα, όπως και έγινε. 
Ο Ναοπολέων στέφτηκε βασιλιάς στον καθεδρικό και ως ένα "ευχαριστώ" τοποθετήθηκε και ένα άγαλμα του στην κορυφή μιας από της spires. Μέσα στα επόμενα χρόνια ολοκληρώθηκαν και άλλες λεπτομέρειες αλλά μόλις το 1965, με την τοποθέτηση της τελευταίας πύλης, θεωρείται ως το τέλος μιας μακριάς διαδικασίας της κατασκευής του επιβλητικού αυτού καθεδρικού. Ακόμα και σήμερα όμως κάποια αγάλματα δεν έχουν ολοκληρωθεί.

από Αγάπη


                                  από Αγάπη


Μάγια και Αντιγόνη... Δύο γυναίκες σε τραγικά αδιέξοδα. Δύο γυναίκες αντιμέτωπες με αμείλικτα διλήμματα. Δημήτρης, Ηρακλής, Φίλιππος, Αποστόλης... Κάποιοι ξέρουν να αγαπούν πραγματικά και κάποιοι άλλοι είναι προδότες. Ένας μικρόκοσμος τόσο δικός μας, ζωές σχεδόν παράλληλες με την καθημερινότητά μας... Τι έκανε τη Μάγια να νιώσει προδομένη, να πνίξει βαθιά μέσα της τον μεγαλειώδη έρωτα που ζούσε με τον Δημήτρη και να χτίσει με λάθος υλικά τη ζωή της; Πώς θα αντιμετωπίσει τώρα την υποψία ότι εκείνος μπορεί να ήταν αθώος; Πώς κατέληξε η Αντιγόνη να συνδέσει το μέλλον της με έναν άντρα βίαιο που την ανάγκασε να φύγει από τον τόπο της κυνηγημένη, αφήνοντας πίσω της όνειρα και σταδιοδρομία; Πώς θα αντιδράσει τώρα που κινδυνεύει κυριολεκτικά η ζωή της; Τελικά είναι ο έρωτας λυτρωτής ή μήπως κάποιες φορές γίνεται τραχύς και βίαιος δυνάστης; Ένα μυθιστόρημα που θα σας κάνει να βυθιστείτε στα πάθη της ανθρώπινης ψυχής και να νιώσετε την ανάταση του έρωτα, της ανυπόκριτης αγάπης και της φιλίας, αλλά και την προδοσία, τον εγωισμό και τη βία που συχνά αποτελούν τους μικρούς και μεγάλους δυνάστες της ζωής μας.
— με Φανή Πανταζή

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ στην τέχνη

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=377542028985522&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater
ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ

Δάφνις και Χλόη είναι μία ιστορία αγάπης που έγραψε ένας εκ των πρώτων μυθιστοριογράφων του κόσμου, ο Έλληνας Λόγγος, συγγραφέας του 3ου μ.Χ. αιώνα.
Στην εποχή μας δεν έχουν διασωθεί άλλα έργα του Λόγγου, αλλά το Δάφνις και Χλόη διασώθηκε πλήρες και αποτελείται από 4 βιβλία. Το έργο αυτό ήταν γνωστό από την περίοδο της Αναγέννησης στην Κεντρική Ευρώπη. Πριν όμως γίνει γνωστό στην Ευρώπη, αγαπήθηκε και διασκέδαζε τις δέσποινες και τις αρχόντισσες της Μήθυμνας, από τον 3ο μ.Χ. αιώνα.

Στο βουκολικό αυτό μυθιστόρημα, η φύση, οι ήρωες του και ο ταπεινός κόσμος των αγροτών και των δούλων που τους περιβάλλει εξιδανικεύονται από τον συγγραφέα. Το ύφος του έργου είναι μοναδικό για την εκλεπτυσμένη περιγραφή του έρωτα και της φύσης. Τίποτα δεν καλύπτεται με πέπλο κι όμως το κάθε τι είναι γεμάτο μυστήριο.

Η υπόθεση διαδραματίζεται σε μία παραλία της Λέσβου, όπου οι δύο βοσκοί Λάμων και Δρύας βρίσκουν, υιοθετούν κι ανατρέφουν μαζί δύο έκθετα παιδιά, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι. Τα παιδιά φορούν πολλά κοσμήματα, δείγμα της καταγωγής τους. Οι θετοί τους γονείς, οι βοσκοί Λάμων και Δρύας, τους δίνουν τα ονόματα Δάφνις και Χλόη. Όταν μεγαλώνουν τα παιδιά, αναλαμβάνουν τη βοσκή των κοπαδιών (κατσικιών και προβάτων) από τους θετούς γονείς τους, ενώ η φλόγα της αγάπης αρχίζει να διαφαίνεται στις νεανικές τους καρδιές.

Δάφνις και Χλόη στην τέχνη

Από το θέμα του εμπνεύστηκαν ζωγράφοι, όπως ο Μπουρντόν (Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου), ο Ζεράρ (Μουσείο Λούβρου), ο Μαρκ Σαγκάλ, γλύπτες όπως ο Νταλού και ο Κορτό (Μουσείο Λούβρου). Γνωστή είναι και η ομώνυμη χορογραφική συμφωνία του Μωρίς Ραβέλ σε 3 μέρη με χορικά.

Το μυθιστόρημα για πρώτη φορά μεταφράστηκε στη γαλλική γλώσσα από τον επίσκοπο Ωξέρ Αμνώ το 1551 και η πρώτη ολοκληρωμένη έκδοση έγινε το 1810 από τον Πωλ-Λουΐ Κουριέ. Ακολούθησαν πολλές εκδόσεις με σχόλια και διορθώσεις. Στα γερμανικά η καλύτερη έκδοση θεωρείται του εκδοτικού οίκου Prestel – Verlag (1994) εμπλουτισμένη με 42 λιθογραφίες του Σαγκάλ. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

ΠΙΝΑΚΑΣ - GLEYRE CHARLES - DAPHNIS ET CHLOE


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μέτρα τις ευλογίες σου

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=516132671734071&set=a.197669460247062.59663.193914440622564&type=1&theater

Μέτρα τις ευλογίες σου
  Ένας άλλος καλός τρόπος για να ξεπεράσεις ένα αδιέξοδο είναι να μετρήσεις τις ευλογίες σου τώρα. Τι από αυτά που έχεις σου αρέσει αυτήν τη στιγμή; Ποιο μέρος της επιθυμίας της καρδιάς σου είναι παρόν στη ζωή σου σήμερα; Κάνε ένα διάλειμμα από το μέλλον. Γύρνα πίσω στο παρόν. Παρατήρησε και αναγνώρισε τους καρπούς της δημιουργικότητας που έχεις ήδη φέρει στη ζωή σου.
Όταν κάποιος είναι εστιασμένος στο "κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο", τότε οδηγείται στην απληστία και στην απογοήτευση. Ο Βούδας είπε: "Κάθε δυστυχία προέρχεται από την αγάπη των υλικών πραγμάτων". Να θυμάσαι ότι η χαρά βρίσκεται στη δημιουργία και όχι στην κατοχή. Αν βρίσκεσαι σ' έναν υλιστικό δρόμο, τότε άρχισε να απλοποιείς αντί να αυξάνεις και να συσσωρεύεις. Δες πόσο λίγα χρειάζεσαι, αντί για το πόσα περισσότερα μπορείς να έχεις. Έλα πάλι σε επαφή με τη φύση. Όπως λέει και η Βίβλος: "Σκεφτείτε τα κρίνα του αγρού. Ακόμα και ο Σολομών, στη μεγαλύτερή του δόξα, δεν ήταν τόσο όμορφα ντυμένος. Αν ο Θεός προικίζει τόσο πολύ αυτά που είναι σήμερα στον αγρό και αύριο χάνονται, τότε σκεφτείτε τι μπορεί να κάνει για σας".
Ανάπνευσε την ευωδιά των φρέσκων λουλουδιών. Άγγιξε τα δέντρα. Βούτηξε τα δάχτυλα των ποδιών σου σ' ένα ρυάκι. Νιώσε το χώμα κάτω από τις πατούσες σου. Γύρνα πίσω στη γη, τώρα, τούτη τη στιγμή, και νιώσε τα πλούτη του σύμπαντος, που υπάρχουν τριγύρω σου για να τα απολαύσεις.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο κομήτης του Χάλεϋ


 
Ο κομήτης του Χάλεϋ

4/9/1682 - Ο Βρετανός αστρονόμος Έντμουντ Χάλεϋ παρατηρεί για πρώτη φορά τον κομήτη, στον οποίο δόθηκε το όνομά του (κομήτης του Χάλεϋ).

Ο κομήτης του Χάλεϋ είναι ένας περιοδικός κομήτης που κάνει την εμφάνισή του στην περιοχή της Γης κάθε 75 με 76 χρόνια. Είναι ο μόνος κομήτης που μπορεί να παρατηρηθεί με γυμνό μάτι και δύο φορές σε μια ανθρώπινη ζωή. Άλλοι κομήτες είναι πολύ πιο φωτεινοί και θε
αματικοί αλλά περνάνε κοντά στην γη ή είναι ορατοί από αυτήν μια φορά κάθε χιλιάδες χρόνια.

Έχουν βρεθεί καταγεγραμμένες παρατηρήσεις του κομήτη του Χάλεϋ στην Κίνα που έχουν γραφτεί το 240 π.Χ. Παρατηρήθηκε για πρώτη φορά και πήρε το όνομά του, το 1682, από τον Έντμουντ Χάλλεϋ, Άγγλο μαθηματικό και αστρονόμο, ο οποίος προσδιόρησε την τροχιά του. Πολλοί, επίσης, πιστεύουν ότι ο κομήτης Χάλεϋ ήταν το Άστρο που οδήγησε τους τρεις Μάγους στην Βηθλεέμ όταν γεννήθηκε ο Ιησούς.

Είναι διάσημος για την εμφάνιση του το 1910, οπότε και πέρασε από τη Γη σε απόσταση μόλις 25.000.000 χιλιομέτρων από την επιφάνειά της. Οι άνθρωποι είχαν πανικοβληθεί επειδή κυκλοφορούσε η φήμη ότι θα συγκρουστεί με την Γη. Από παρατηρήσεις που έγιναν, αποκαλύφθηκε πως η ουρά του κομήτη αποτελείται από ένα τοξικό αέριο, με αποτέλεσμα ο πανικός να γίνει πιο έντονος.

Ο κομήτης θα εμφανιστεί πάλι το 2061, ακριβώς 75 χρόνια μετά το 1986 που έγινε η τελευταία του επίσκεψη τον πλανήτη μας. Τότε οργανώθηκαν αποστολές διαστημοσυσκευών για να παρατηρήσουν το κομήτη καθώς αυτός θα πλησιάζει προς τον Ήλιο.  ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Βάλτε το αυγό… στο πρωινό σας


Βάλτε το αυγό… στο πρωινό σας
 
 Κάνουν περισσότερο καλό απ’ ό,τι πίστευαν οι ειδικοί

Το πρωινό είναι από τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας και σύμφωνα με τους επιστήμονες αν σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και αυγό ακόμη καλύτερα!

Μάλιστα όπως αναφέρουν τα αυγά είναι πιο ευεργετικά για την υγεία του ανθρώπου απ’ ό,τι πίστευαν οι επιστήμονες πριν από 30 χρόνια. Όχι μόνο βρήκαν ότι τα αυγά περιέχουν χαμηλά λιπαρά και θερμίδες αλλά είναι και πολύ πλούσια σε βιταμίνη D.

Όπως αναφέρει μελέτη, που χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Υγείας της Μεγάλης Βρετανίας, τα αυγά μεσαίου μεγέθους έχουν σήμερα περίπου 25% λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συνδέονται με καρδιακές παθήσεις, συγκριτικά με αυτά που πωλούνταν τη δεκαετία του ’80.

Περιέχουν 1,3 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών, ενώ παλαιότερα περιείχαν 1,7 γραμμάρια, ενώ η συνιστώμενη ημερήσια δόση δεν πρέπει να ξεπερνά τα 20 γραμμάρια την ημέρα.

Η ίδια έρευνα έδειξε ότι περιέχουν 177 μικρογραμμάρια χοληστερίνης, ουσία που προκαλεί το φράξιμο των αρτηριών, περίπου 10% λιγότερο από τα 202 μικρογραμμάρια που είχαν δείξει προηγούμενες μελέτες. Προσδίδουν ακόμη λιγότερες θερμίδες στον οργανισμό απ’ ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί, καθώς σύμφωνα με την ίδια έρευνα περιέχουν μόλις 66 θερμίδες και όχι 78.

Σύμφωνα με τους ειδικούς τα αυγά περιέχουν τη διπλάσια ποσότητα βιταμίνης D που πίστευαν ότι περιείχαν τη δεκαετία του ’80.

Η βιταμίνη D είναι σημαντική για την υγεία των οστών και την πρόληψη της ραχίτιδας, μια πάθηση που προκαλεί παραμορφώσεις των οστών σε μικρά παιδιά.

newsbeast.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μυστικά για τα φρούτα


Αποτέλεσμα εικόνας για Μυστικά για τα φρούτα
                                                Φρούτα
                      Μυστικά για την επιλογή και τη συντήρηση τους

Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες κυρίως οι περισσότεροι επιλέγουμε τα φρούτα στη διατροφή μας. Στην πλειοψηφία τους έχουν λίγες θερμίδες και μας προσφέρουν δροσιά αλλά και μπορούν να μας μειώσουν το αίσθημα της πείνας.

Τα φρούτα είναι μια επιλογή ιδανική και εκτός καλοκαιριού αφού η κατανάλωση τους μεταξύ άλλων μας εμπλουτίζει με πλούσια θρεπτικά συστατικά.

Διαβάστε παρακάτω πως μπορείτε να ξεχωρίσετε τα φρέσκα φρούτα αλλά και πώς να τα συντηρήσετε σωστά.

3 βασικά που πρέπει να γνωρίζετε

1. Αναγνωρίστε τα μπαγιάτικα: Τα φρούτα δηλαδή που μοιάζουν αφυδατωμένα. Σε μια τέτοια περίπτωση θα κόψετε τα εξωτερικά σημεία και μαζί με αυτά θα χάσετε και τις βιταμίνες οι οποίες βρίσκονται σε αφθονία σε αυτά τα σημεία.

2. Αποφύγετε τα άγουρα: Κατά την επιλογή του φρούτου δώστε έμφαση στην ωριμότητα του. Όταν ένα φρούτο έχει ωριμάσει τότε περιέχει και πλούσια θρεπτικά συστατικά. Προσοχή όμως στα φρούτα που έχουν ωριμάσει υπερβολικά, εκτός και αν θέλετε να φτιάξετε μαρμελάδα.

3. Προσέξτε τα χτυπημένα: Τα φρούτα που έχουν τρύπες, δεν είναι ακέραια, έχουν χτυπήματα ή κηλίδες καλό είναι να τα αποφεύγετε γιατί το οξυγόνο που εισέρχεται στο εσωτερικό τα αλλοιώνει και μειώνει τη διάρκεια ζωής.


Καρπούζι
Επιλογή: Αν το ανοίξετε και δείτε έντονο κόκκινο χρώμα και ζαχαρωμένη την «καρδιά» του τότε κάνατε σωστή επιλογή. Ακόμη μπορείτε να πιέσετε με το δάχτυλο σας το καρπούζι. Αν το καρπούζι τρίζει τότε είναι καλής ποιότητας. Τέλος όσο πιο λίγο ζυγίζει για τον όγκο του τόσο πιο ώριμο είναι.

Συντήρηση: Αν το βάλετε στο ψυγείο χωρίς να το κόψετε μπορεί να διατηρηθεί έως και μισό μήνα. Αν το κόψετε και το καλύψετε με μεμβράνη η διάρκεια δε θα ξεπεράσει τις 3 ημέρες.


Πεπόνι
Επιλογή: Σε αντίθεση με το καρπούζι κατά την επιλογή του πεπονιού ισχύει ο κανόνας : «Όσο πιο βαρύ τόσο πιο γλυκό». Αποφύγετε τα πεπόνια με μαλακά σημεία, και ρωγμές και επιλέξτε αυτά που έχουν έντονη μυρωδιά.

Συντήρηση: Αν το πεπόνι είναι άγουρο μην το βάλετε στο ψυγείο. Βάλτε το λίγες ημέρες μετά αφού έχει ωριμάσει. Όταν το κόψετε καλύψτε το καλά για να μην αλλοιωθεί και για να μην μυρίσουν τα άλλα τρόφιμα του ψυγείου.


Βερίκοκο
Επιλογή: Το χρώμα τους τα βερίκοκα το αποκτούν λίγο πριν ωριμάσουν ολοκληρωτικά για αυτό μην βασίζεστε μόνο σε αυτό. Τα βερίκοκα δεν πρέπει να είναι πολύ σκληρά αλλά πρέπει να έχουν και το άρωμα που τα χαρακτηρίζει.

Συντήρηση: Εκτός από την κλασική συντήρηση τα βερίκοκα μπορούν να κοπούν στη μέση, αφού πρώτα πλυθούν, και αφού βγάλετε το κουκούτσι βάλτε τα στην κατάψυξη.


Αχλάδι
Επιλογή: Τα σκληρά αχλάδια είναι άγουρα. Αν υπάρχουν κηλίδες πάνω τους δε σημαίνει ότι δεν είναι καλής ποιότητας παρά μόνο αν είναι βαθιές. Η σκούρα απόχρωση που μπορεί να έχουν κάποια αχλάδια οφείλεται στο ότι ήταν ήδη ώριμα και έμειναν εκτός ψυγείου. Δεν έχουν χάσει ωστόσο τη γεύση τους.

Συντήρηση: Αν τα αχλάδια είναι ώριμα βάλτε τα στο ψυγείο γιατί αν μείνουν εκτός μπορούν να αλλοιωθούν πιο εύκολα.


Σταφύλια
Επιλογή: Το κλαδί πρέπει να είναι φρέσκο και σκληρό, το τσαμπί να έχει κωνικό σχήμα και οι ρώγες να μην είναι μεγάλες. Οι ρώγες ακόμη πρέπει να έχουν ομοιόμορφο χρώμα.

Συντήρηση: Διατηρούνται στο ψυγείο για λίγες ημέρες και σε χαμηλές θερμοκρασίες για να μην αφυδατωθούν.


Σύκα
Επιλογή: Τα ώριμα σύκα θα τα καταλάβετε από το φλοιό τους. Αν αποκτήσουν το χαρακτηριστικό χρώμα τότε βρίσκονται στο στάδιο της ωρίμανσης. Τα σύκα που βγάζουν γάλα δεν είναι ακόμη ώριμα.

Συντήρηση: Δεν είναι εύκολα στη συντήρηση. Διατηρούνται στο ψυγείο περίπου 4 ημέρες.


Φράουλες
Επιλογή: Οι φράουλες είναι από τα πλέον «ευαίσθητα» φρούτα. Όταν τις αγοράζετε προσέξτε να μην είναι πολύ ώριμες , να διαθέτουν έντονο άρωμα και κόκκινο χρώμα. Ακόμη τα φύλλα τους πρέπει να είναι φρέσκα.

Συντήρηση: Οι φράουλες μπορούν να διατηρηθούν στο ψυγείο 30-35 ώρες. Αν ωστόσο πλυθούν και κοπούν μπορούν να διατηρηθούν έως και 48 ώρες. Βάλτε τις σε ένα μπολάκι και ρίξτε τους λίγο κονιάκ

lifezone.gr


Μανιτάρια Pizza

Μανιτάρια Pizza


Ότι πρέπει για το πιο απλό υποκατάστατο πίτσας!

5 μανιτάρια portobello
1 ντομάτα
1/4 μιας πράσινης πιπεριάς
τσένταρ
καπνιστό kerrygold
πεκορίνο Αμφιλοχίας ( ένα εξαιρετικά νόστιμο τυρί, αξίζει να το δοκιμάσετε)
τριμμένη παρμεζάνα
αλάτι και πιπέρι
(τα τυριά που αναφέρουμε είναι αυτά που χρησιμοποιήσαμε, ο καθένας κάνει τους δικούς του γευστικούς συνδιασμούς)

Στρώνουμε ένα κομμάτι λαδόκολλα σε ένα ταψί και βάζουμε σε σειρά τα μανιταράκια.

Βάζουμε λίγο λάδι πάνω από κάθε μανιτάρι και λίγο αλατάκι

Και τα βάζουμε στο φούρνο στους 200° C για δέκα λεπτάκια.
Μετά από δέκα λεπτά τα βγάζουμε από το φούρνο για να προσθέσουμε τα υπόλοιπα υλικά ξεκινώντας με μια φέτα ντομάτα πάνω στο κάθε μανιτάρι. Προσοχή! Δε σβήνουμε το φούρνο, τα βγάζουμε απλά για να προσθέσουμε υλικά και μετά θα τα ξαναβάλουμε.

Τώρα είναι η ώρα και για τα υπόλοιπα. Κομματάκια πράσινης πιπεριάς και διάφορα τυριά.

Πρασινίζουμε κάθε ντομάτα με λίγα κομματάκια πιπεριάς.

Και τελευταία στη σειρά είναι τα τυράκια. Βάλτε ότι τυρί θέλετε αρκεί να λιώνει. Μπορείτε να βάλετε και διαφορετικά είδη πάνω σε κάθε μανιτάρι όπως κάναμε κι εμείς.

Τώρα τα βάζουμε πίσω στο φούρνο μέχρι να λιώσουν τα τυριά και να κάνουν μια λαχταριστή κρούστα (περίπου 10 λεπτάκια δηλαδή).

«Δάφνις και Χλόη»


 


                              ΛΟΓΓΟΥ «Δάφνις και Χλόη» απόσπασμα

"Το φθινόπωρο είχε κιόλας προχωρήσει, κι όλος ο κόσμος στα υποστατικά ρίχτηκε στη δουλειά για τον τρύγο που σίμωνε. Ένας ετοίμαζε τα πατητήρια, άλλος καθάριζε πιθάρια, τρίτος έπλεκε κοφίνια' άλλοι πάλι φρόντιζαν να βρουν μικρά δρεπάνια για να κόψουν τα τσαμπιά, ή κατάλληλα λιθάρια για να λυώσουν τις ζουμερές ρώγες, ή ξερή λυγαριά ξεφλουδισμένη, να φέγγει τη νύχτα στη μεταφορά του μούστου. Παράτησαν λοιπόν κι ο Δάφνης κι η Χλόη τα γιδοπρόβατα και βοηθούσαν ο ένας τον άλλον στις δουλειές. Εκείνος κουβαλούσε καλαθιές σταφύλια, τά'ριχνε στα πατητήρια, τα πατούσε κι έχυνε το κρασί στα πιθάρια' εκείνη ετοίμαζε φαγί για τους τρυγητές, τους έδινε παλιότερο κρασί να πιουν και τρυγούσε τα χαμηλότερα αμπέλια.[...]
Όπως ήταν φυσικό σε γιορτή του Διονύσου και του νέου κρασιού, οι γυναίκες πού'χαν έρθει από γειτονικά υποστατικά να βοηθήσουν στον τρύγο έριχναν ματιές του Δάφνη, παινεύοντάς τον ότι έμοιαζε με το Διόνυσο στην ομορφιά. Μία μάλιστα, πιο τολμηρή τον φίλησε -μ'αποτέλεσμα ο Δάφνης να ερεθιστεί, αλλά η Χλόη να πειραχτεί. Οι άντρες πάλι πού'ταν στα πατητήρια, βλέποντας τη Χλόη, πηδούσαν μανιασμένοι σα Σάτυροι μπροστά σε Βάκχα και της φώναζαν διάφορα, πως τάχατες θέλουν να γίνουν πρόβατα για να τους βόσκει εκείνη' τούτο πάλι ευχαριστούσε τη Χλόη, αλλά στεναχωρούσε τον Δάφνη. Εύχονταν λοιπόν τα παιδιά να τελειώσει μια ώρα αρχύτερα ο τρύγος για να γυρίσουν πίσω στα γνώριμα λημέρια τους κι αντί για τον παράφωνο θόρυβο ν'ακούνε τη φλογέρα ή το βέλασμα των κοπαδιών τους. Κι όταν ύστερα από λίγες μέρες τρυγήθηκαν τ'αμπέλια, μπήκε ο μούστος στα πιθάρια και δε χρειάζονταν πια τόσα πολλά χέρια στη δουελιά, οδήγησαν ξανά τα κοπάδια στον κάμπο και προσκύνησαν χαρούμενα τις Νύμφες, πηγαίνοντάς τους γι'αφιέρωμα αμπελόκλαδα με σταφύλια, τα πρώτα του τρύγου.[...]"
(Λόγγου, "Δάφνης και Χλόη", 4ος-5ος αι.π.Χ., σε απόδοση στη νεοελληνική του Ροδη Ρούφου) 
ΑΠΟ http://firiki.pblogs.gr/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γνωρίζω το σώμα μου

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=465311033503609&set=a.138848252816557.18132.108511895850193&type=1&theater
   Γνωρίζω το σώμα μου

Το βιβλίο αυτό έχει στόχο να δώσει στους παιδαγωγούς της προσχολικής και πρωτοσχολικής εκπαίδευσης ιδέες για την ανάπτυξη σχεδίων εργασίας που αφορούν είτε ολόκληρο το σώμα μας είτε τα μέρη του, με κύριο οδηγό την Τέχνη και συγκεκριμένα τη γλυπτική, τη ζωγραφική και τη φωτογραφία. Έχοντας ως ερέθισμα τα κυκλαδικά ειδώλια και έργα των Τζιακομέτι, Πικάσο, Βελάθκεθ, Μουνκ, Μοντριάν και άλλων καλλιτεχνών, τα παιδιά ανακαλύπτουν το σώμα τους και τα συναισθήματά τους μέσα από τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού, ομαδικά παιχνίδια ρόλων, εικαστικές δράσεις και παιχνίδια μυθοπλασίας. Με αφορμή έργα Ελλήνων φωτογράφων και εικαστικών, όπως του Γιάννη Ψυχοπαίδη, του Νίκου Οικονομόπουλου, της Σιμόνης Ζαφειροπούλου, της Νέλλης Τραγουστή και του Δημήτρη Μυτά, τα παιδιά εστιάζουν στις λεπτομέρειες του ανθρώπινου σώματος και δημιουργούν πρωτότυπες κατασκευές. Οι δράσεις αφορούν παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, μπορούν όμως εύστοχα να χρησιμοποιηθούν, με επιμέρους τροποποιήσεις, ως οδηγός για ομάδες μεγαλύτερων παιδιών, ακόμα και ενηλίκων.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις