Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

Σήμερα...


 

Χρόνια Πολλά!
Ιωακείμ





Μνήμη των Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης
Ημερομηνία εορτής: 09/09/2012Μνήμη των Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 9 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους.

Ἰωακεὶμ τέρφθητι σὺν τῇ Συζυγῳ,
Τεκόντες ἄμφω ψυχικὴν τέρψιν κτίσει.
Ἡ δ᾿ ἐννάτη τοκέων Θεομήτορος εὗρε σύναξιν.

Βιογραφία
Η σύναξη των δικαίων γονέων της Υπεραγίας Θεοτόκου, σύμφωνα με την αρχαία εκκλησιαστική , παράδοση, ορίστηκε την επομένη του γενεσίου της Θεοτόκου, για τον λόγο ότι αυτοί έγιναν πρόξενοι της παγκόσμιας σωτηρίας με την γέννηση της αγίας θυγατέρας τους. «Τελεῖται δὲ ἡ σύναξις αὐτῶν ἐν τῷ ἑξαέρῳ οἴκῳ τῆς Θεοτόκου, πλησίον τῆς μεγάλης ἐκκλησίας ἐν τοῖς Χαλκοπρατείοις».

Να αναφέρουμε, λοιπόν, ότι ο Ιωακείμ ήταν γιος του Ελιακείμ από τη φυλή του Ιούδα και απόγονος του Δαβίδ. Έκπτωτος του θρόνου, ιδιώτευε στην Ιουδαία και το περισσότερο χρονικό διάστημα στην Ιερουσαλήμ, όπου είχε μέγαρο με βασιλικό κήπο. Παντρεύτηκε την Άννα, θυγατέρα του Ματθάν Ιερέως από τη φυλή του Λευΐ και της Μαρίας, γυναικός αυτού, από τη φυλή του Ιούδα. Επειδή οι φυλές, Βασιλική και Ιερατική, συγγένευαν μεταξύ τους, διότι η Βασιλεία εθεωρείτο ίση με την Ιεροσύνη, δεν έδιναν ούτε έπαιρναν θυγατέρες από άλλες φυλές που θεωρούνταν κοινές. Έτσι λοιπόν, αφού θεάρεστα πέρασε τη ζωή του το άγιο αυτό ζευγάρι, όπως μας πληροφορούν τα βιογραφικά σημειώματα των εορτών της 25ης Ιουλίου, 8ης Σεπτεμβρίου και 9ης Δεκεμβρίου, ο μεν Ιωακείμ πέθανε οκτώ χρόνια από τα Εισόδια της κόρης του Θεοτόκου σε ηλικία 92 ετών, η δε Άννα 11 μήνες μετά τον θάνατο του Ιωακείμ, σε ηλικία 83 ετών. (Την δε Θεοτόκο απέκτησαν θαυματουργικά, όπως σε προηγούμενο βιογραφικό σημείωμα αναφέραμε, σε ηλικία 80 ετών ο Ιωακείμ και 70 η Άννα).
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΣΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=465992963435416&set=a.425464430821603.99602.108511895850193&type=1&theater  
                                                                        
                                                                         Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΣΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ
 
Ο Βάτραχος, ο διάσημος ήρωας του κλασικού πλέον αφηγήματος του Kenneth Grahame "Ο άνεμος στις Ιτιές", βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάθλιψης και οι πιστοί του φίλοι, ο Αρουραίος, ο Τυφλοπόντικας και ο Ασβός, φοβούνται μήπως κάνει καμιά τρέλα... Αφού τον νταντεύουν, τον παρηγορούν και τον συμβουλεύουν να συνέλθει, του συστήνουν να αρχίσει ψυχοθεραπεία! Μέσα από τους εύθυμους διαλόγους που συνθέτουν τις δέκα συνεδρίες με τον ψυχοθεραπευτή του, ο Βάτραχος μαθαίνει να αναλύει τα αισθήματά του και να αναπτύσσει τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Σε αυτή τη διδακτική διαδρομή συναντάει το "εξεγερμένο παιδί" και τον "ενήλικα" που κρύβει μέσα του, ενώ, αυτάρεσκος και γεμάτος αυτοπεποίθηση όπως πάντα, αποφασίζει εντέλει να αφοσιωθεί σε ένα εντελώς νέο εγχείρημα... Ξαναζωντανεύοντας αγαπητούς ήρωες και δίνοντας συνέχεια στη ζωή στην Ακροποταμιά, ο Robert de Board συνυφαίνει αριστοτεχνικά την ιστορία του Βάτραχου με τις περίπλοκες διανοητικές διαδικασίες της ψυχοθεραπευτικής επιστήμης, αλλά και με τους τρόπους που η συμβουλευτική ψυχοθεραπεία χειρίζεται την ψυχική εξάντληση. Η καθαρότητα της αφήγησης -απόσταγμα αληθειών- είναι θαυμαστή και η ανάγνωση του βιβλίου απολαυστική, τόσο για τους εφήβους όσο και τους ενήλικες κάθε ηλικίας.
— με Εκδόσεις Καλέντη

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ


  

ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ, 
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ-ΤΟΥΡΚΙΑΣ, 
ΑΡΧΑΙΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ;

Πριν λίγες ημέρες επέστρεψε το μουσείο της Φιλαδέλφειας κοσμήματα της Τροίας (που οι ειδικοί εικάζουν ότι είναι της πρώιμης εποχή του Χαλκού) στην Τουρκία.
Η γείτονες, καλά κάνουν την δουλειά τους και εκμεταλλεύονται προπαγανδιστικά τα όποια αρχαιολογικά ευρήματα για να παρουσι άσουν ιστορικό υπόβαθρο στο μόρφωμα τους, το οποίο είναι φυλετική ένωση κι όχι έθνος. Με αυτά τα κοσμήματα αποφάσισαν να κατασκευάσουν μουσείο της Τροίας (θα είναι έτοιμο σε 2 χρόνια).
Από την δική μας την πλευρά, άραγε, ευαισθητοποιήθηκε κανείς για να τα διεκδικήσει αφού κατά την ιστορική περίοδο που αναφερόμαστε η περιοχή της Τροίας ήταν κατοικήσιμη από Ελληνικό φύλο;
Γνωρίζουν οι υπεύθυνοι του σχετικού Υπουργείου την ιστορία της Ελλάδας;
Έχουν διαβάσει Όμηρο για την ιστορική τεκμηρίωση του θέματος;
Έχουν διαβάσει τα ονόματα και τα τοπωνύμια από την Γραμματεία μας για να κατανοήσουν την Ελληνικότητα της περιοχής;
Και αν μιλάμε μόνο για την γεωγραφική θεώρηση και ως κατεχόμενη περιοχή από τους Τούρκους, θα διεκδικήσει το Υπουργείο την αντικειμενική ιστορική-πολιτισμική-πολιτιστική αξιοποίηση των κοσμημάτων του μουσείου της Τροίας ή θα σφυρίξουν αδιάφορα στην μονομερή προώθηση-διάδοση της ιστορικότητας στους ανύπαρκτους ιστορικά (στην εποχή που εξετάζουμε) ως υπέρμαχη της ελληνοτουρκικής φιλίας (μόνο από την πλευρά μας) και της ιστορικής αλλοίωσης;
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τα σημάδια του χρόνου



Σταματήστε το χρόνο

Γνωρίζετε, βέβαια, ότι η πρόληψη δεν προλαμβάνει μόνο την αρρώστια, αλλά είναι αποδεδειγμένα και το ισχυρότερο όπλο κατά της γήρανσης.

Μην περιμένετε, λοιπόν, να δείτε χαλαρωμένο δέρμα, ρυτίδες και πανάδες για να περάσετε στην... αντεπίθεση!

Τα σημάδια του χρόνου

■ Γραμμές και ρυτίδες: Οι ρυτίδες έκφρασης –ανάμεσα στα φρύδια- είναι οι πρώτες που κάνουν την εμφάνισή τους. Ακολουθούν οι γραμμές γύρω από τα μάτια, τα χείλη και το λαιμό.

■ Πανάδες: Προκαλούνται κυρίως από τον ήλιο και την όχι ομοιόμορφη κατανομή της μελανίνης.

■ Θαμπάδα: Με τα χρόνια, η επιδερμίδα χάνει τη λάμψη της και τη φωτεινότητά της και γίνεται θαμπή, καθώς το δέρμα δεν είναι πια λείο και δεν αντανακλά σωστά το φως.

■ Αλλοίωση της υφής της επιδερμίδας: Οφείλεται στη μείωση των βασικών συστατικών του δέρματος, όπως είναι το κολλαγόνο και η ελαστίνη.

■ Ξηρότητα: Τα αποθέματα υγρασίας με τον καιρό μειώνονται. Αποτέλεσμα; Ξηρή και αφυδατωμένη επιδερμίδα.

■ Διεσταλμένοι πόροι: Ένα ακόμη σημάδι που φανερώνει την ηλικία.

■ Ανομοιόμορφος τόνος: Με την πάροδο του χρόνου, η επιδερμίδα αποκτά δυσχρωμίες και κηλίδες, με αποτέλεσμα την απώλεια της νεανικής όψης.

Οι αιτίες

Η διαδικασία της γήρανσης είναι γνωστή και αναπόφευκτη: Μετά τα τριάντα, οι πρώτες λεπτές γραμμές γύρω από τα μάτια κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ αρχίζουν να σχηματίζονται και κάποιες ανεπαίσθητες ρυτίδες.

Όμως, η βιολογική γήρανση δεν είναι η μόνη αιτία που προκαλεί την εμφάνιση των πρώτων ρυτίδων. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το 75% των πρώτων ανεπιθύμητων σημαδιών γήρανσης οφείλονται σε άλλους παράγοντες, όπως:

- Η ηλιακή ακτινοβολία, η οποία προσβάλλοντας το DNA των δερματικών κυττάρων προκαλεί φθορές.

- Η ατμοσφαιρική ρύπανση, καθώς προκαλεί οξείδωση και αύξηση του αριθμού των ελευθέρων ριζών, που ο οργανισμός δεν μπορεί να εξουδετερώσει.

- Οι φυσικές και επαναλαμβανόμενες συσπάσεις σε κάθε έκφραση του προσώπου μας.

Τα «όπλα» μας

Στο «οπλοστάσιό» μας περιλαμβάνονται τα αντιηλιακά φίλτρα, οι αντιοξειδωτικές ουσίες, οι βιταμίνες, τα αμινοξέα και άλλα εξειδικευμένα συστατικά με αποδεδειγμένη ευεργετική δράση.

Νέα, δηλαδή, επαναστατικά συστατικά και εξελιγμένες φόρμουλες που υπόσχονται να μας προστατέψουν από τα σημάδια του χρόνου.

Και τα καταφέρνουν αρκετά καλά, εφόσον οι εταιρείες καλλυντικών –που ερευνούν εδώ και χρόνια τις λειτουργίες του δέρματος – είναι πλέον σε θέση να του προσφέρουν την απαιτούμενη βοήθεια, για να αντιμετωπίσει τους εξωγενείς παράγοντες γήρανσης.

Κρέμες λίφτινγκ και οροί

Πρόκειται για την πεμπτουσία της περιποίησης της ώριμης επιδερμίδας. Είναι ιδανικές για ηλικίες πάνω από τα σαράντα, τότε που το δέρμα γίνεται πιο απαιτητικό και έχει μεγαλύτερη ανάγκη από ολοκληρωμένη φροντίδα.

Αντίθετα με τις αντιρυτιδικές συνθέσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν προληπτικά και σε μικρότερες ηλικίες, τα προϊόντα αυτά δεν προσφέρουν τίποτα στο νεανικό δέρμα.

Οι περισσότερες, ενώ εστιάζουν τη δράση τους στη σύσφιξη, προσφέρουν και άλλα, όπως καταπολεμούν τις ρυτίδες, ενυδατώνουν και τρέφουν το δέρμα.

Εφαρμόζονται συνήθως πρωί και βράδυ, εκτός αν ο παρασκευαστής αναφέρει κάτι άλλο στη συσκευασία.

Αυτό το γνωρίζατε;

► Δεν είναι λίγες φορές που η βιολογική μας ηλικία δεν συμβαδίζει με εκείνη του δέρματος.

► Τα πρώτα σημάδια του χρόνου εμφανίζονται στο μέτωπο και γύρω από τα μάτια, καθώς η γήρανση ξεκινάει από το πάνω μέρος του προσώπου και εξαπλώνεται προς τα κάτω.

► Μάθετε να χρησιμοποιείτε από νωρίς μια αντιρυτιδική κρέμα. Γιατί οι ρυτίδες δημιουργούνται ακόμη και δέκα χρόνια νωρίτερα προτού γίνουν ορατές. Δεν είναι, λοιπόν, καλύτερο να λαμβάνετε τα μέτρα σας πριν από την εμφάνισή τους;

► Ποτέ δεν είναι αργά για την περιποίηση της επιδερμίδας με μια αντιρυτιδική κρέμα. Οι περισσότερες περιέχουν συστατικά που φροντίζουν για την αποκατάσταση της υγείας του δέρματος.

► Οι κρέμες λίφτινγκ και οι οροί δε δρουν στην επιφάνεια του προσώπου, πράγμα που σημαίνει ότι αναζωογονητική και όχι προστατευτική δράση.

Επίσης, επαναφέρουν τη φυσική λάμψη στην επιδερμίδα, την εμπλουτίζουν με θρεπτικά συστατικά και τη βοηθούν να αποκτήσει ξανά ζωντάνια και φωτεινότητα.

Παράλληλα, καταπολεμούν δυσχρωμίες, γραμμές και ρυτίδες, ενώ χαρίζουν μια ευχάριστη αίσθηση σύσφιξης.

belife.gr

 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γεωτρόπιο 9 - Καλό Ταξίδι...

Κάθε φθινόπωρο θυμάμαι ένα ποίημα του Γεώργιου Δροσίνη 
που με συγκινεί ιδιαιτέρως. 
    

Φθινόπωρο

Χειμώνιασε και φεύγουν τα πουλιά
γοργά ο πελαργός τα πελαγώνει
κι η φλύαρη χελιδονοφωλιά
χορτάριασε παντέρημη και μόνη.
Του σπίνου χάθηκ` η γλυκιά λαλιά
φοβήθηκε ο μελισσουργός το χιόνι
κι η σουσουράδα στην ακρογιαλιά
δεν τρέχει δεν πηδά δεν καμαρώνει.
Στης λυγαριάς τ` ολόξερο κλαδί
του φθινοπώρου φτωχικό παιδί,
ο καλογιάννος πρόσχαρος προβάλλει,
με λόγια ταπεινά και σιγανά.
Μικρός προφήτης, φτερωτός μηνά
την άνοιξη, που θα γυρίσει πάλι.
Γεώργιος Δροσίνης

Υποδειλώνει τη μελαγχολία που θα έχει η φύση όταν θα φύγουν τα αποδημητικά πουλιά για άλλα μέρη πιο θερμά. Μόνη φωτεινή ελπίδα η προφητική πινελιά του Καλογιάννου που μένει εδώ περιμένοντας την Άνοιξη .  

Στις μέρες μας αυτό το τρυφερό ποίημα μπορεί να έχει και κάποιο αλληγορικό χαρακτήρα στην ερμηνεία του. Οι νέοι μας αναζητούν άλλες χώρες για να γλυτώσουν από το χειμώνα της διαβίωσης που πλησιάζει απειλητικά στη χώρα μας. Και οι μεγαλύτεροι που είχαν ζήσει το ίδιο σενάριο και είχαν επιστρέψει από τα άλλα μέρη σε περιόδους καλύτερες τώρα που ξανάπιασε ο χειμώνας ετοιμάζονται να ξαναφύγουν .

Εδώ θα μένουν πάντα τα φτωχικά παιδιά του φθινοπώρου οι Καλογιάννοι να προσμένουν την Άνοιξη και την επιστροφή των απόντων. Ας ευχηθούμε αυτός ο χειμώνας να είναι ο τελευταίος που θα αναγκάζει τα χελιδόνια μας να ξενητεύονται!
























τεύχος 77
Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Ατομική Υπόθεση !



Η Ευτυχία Είναι Ατομική Υπόθεση ! 

(36 photos) http://www.terrapapers.com/?p=16675 
 "Μόνο στο Άτομο κι όχι στην μάζα, υπάρχει Ευτυχία.
Είναι Ατομική υπόθεση και απόλυτα Εσωτερική.
Η είσαι ευτυχισμένος ΤΩΡΑ ή δεν είσαι ευτυχισμένος ΤΩΡΑ.

Δεν μπορεί μια ομάδα, όλοι μαζί, να είναι Ευτυχισμένοι, στο μέλλον. Μπορεί να φαίνεται ότι είναι, αλλά δεν είναι. Γιατί η Ευτυχία ΔΕΝ υπάρχει στην Μάζα. Δεν υπάρχει σε άλλον χρόνο εκτός από το ΤΩΡΑ. Ευτυχία Δεν υπάρχει στον όχλο. Υπάρχει ΜΟΝΟ στα άτομα. Υπάρχει μόνο στα Πνευματικά Άτομα. Όλοι οι υπόλοιποί όπως και η μάζα μιμούνται την ευτυχία, δεν είναι σε θέση να την νοιώσουν. Γιατί τα κέντρα που βιώνεται η Ευτυχία είναι από το κέντρο της καρδιάς και πάνω, που τα άψυχα όντα δεν διαθέτουν. Η Ευτυχία βιώνεται στο ΤΩΡΑ και σε κανένα άλλο χρόνο............."
— με Eleftherios Efthimiatos

 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Κοινωνικοί άνθρωποι και ανθρώπινη κοινωνία

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/03/anthrwpinh-koinwnia.html#.UEnMXiL20yk

 Κοινωνικοί άνθρωποι και ανθρώπινη κοινωνία

Γεράσιμος Πολίτης 2012-03-21T20:17:00+02:00
Κοινωνικοί άνθρωποι και ανθρώπινη κοινωνία, Νίκος Λυγερός
Κάποιες μέρες της ιστορίας χαρακτηρίζονται ως ιστορικές διότι δηλώνουν με τη σφραγίδα τους την ύπαρξη συνόρων μεταξύ πριν και μετά. Μπορεί να μη φαίνονται την ίδια μέρα ως σημαντικές αλλά αποκτούν με το χρόνο μια συμβολική βαρύτητα. Ξεφεύγουν από το έργο της καθημερινής ζωής που σέρνει ασήμαντες και ανώνυμες μέρες για να δημιουργήσουν μιαν εικόνα, μια μνήμη του μέλλοντος. Υπάρχουν βέβαια διάφορα πλαίσια που επιτρέπουν την ύπαρξη τέτοιου είδους ημερών. Εδώ θα ασχοληθούμε με το συλλογικό πλαίσιο και τη σημασία της ιστορικής ημέρας. Αν και στη φύση η συλλογική σκέψη είναι δεδομένη, παραμένει σπάνια στον ανθρώπινο τομέα. Ο πρώτος λόγος είναι ότι όσο εύκολο είναι για τον άνθρωπο να καταλάβει ότι υπάρχει και να ξέρει ότι υπάρχει τόσο δύσκολο είναι το ανάλογο για την κοινωνία. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι το σύνολο δεν αποτελεί ομάδα. Ο τρίτος λόγος είναι η δυσκολία δημιουργίας νέων σχέσεων ανάμεσα στα άτομα της κοινωνίας.

Η κοινωνία υπάρχει όντως, όμως δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει σαν υπεροντότητα σε σχέση με το άτομο. Η δυσκολία της διαδικασίας προέρχεται από την έλλειψη στόχου, κοινού στόχου. Διότι εξ ορισμού αυτός ο κοινός στόχος θα έπρεπε να είχε διαλεχτεί από την κοινωνία άρα σαν πραγματική υπεροντότητα. Και όντως η επίτευξη της επιλογής του στόχου είναι δύσκολη γιατί ανήκει σ'ένα μετα-πλαίσιο. Αν και εσωτερικά υπάρχει πρόβλημα δημιουργίας κοινού στόχου, εξωτερικά είναι εφικτός. Μια εξωτερική πίεση μπορεί εύκολα να προκαλέσει έναν κοινό στόχο στη θεματολογία της αντίστασης πχ σεισμός, καταστροφή, πόλεμος. Σ' αυτό το πλαίσιο η κοινωνία είναι αναγκασμένη ν'αντισταθεί. Και μπορούμε να ερμηνεύσουμε την αντίδραση ως αντανακλαστική κίνηση. Όταν όμως ο στόχος είναι θετικός και αφηρημένος και χρειάζεται μια δημιουργική τάση για να επιτευχθεί τότε η κοινωνία παραμένει αμήχανη.

Όλος ο κόσμος θέλει να ζήσει ελεύθερος. Ποιος όμως είναι διατεθειμένος να θυσιάσει κάτι για να πετύχει αυτό το στόχο; Ποιος όμως θα δεχτεί να θυσιαστεί για την κοινωνία του; Ο καθένας ζει από την κοινωνία, ποιος όμως ζει για την κοινωνία του; Τι σημαίνει ατομική πρωτοβουλία αν δεν υπάρχει κοινωνική προσφορά; Όπως βλέπουμε είναι δύσκολο για το κάθε άτομο να προσφέρει, ανεξάρτητα αν το ίδιο δεν υπάρχει παρά μόνο μέσα στο βλέμμα της κοινωνίας. Διότι αν δεν σε κοιτάζει κανείς, κανείς δεν σε βλέπει και δεν υπάρχεις ως κοινωνικό ον, πράγμα το οποίο αποτελεί την ιδιαιτερότητα του ανθρώπου. Θεωρούμε σημαντικά τα στοιχεία του συνόλου δίχως να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτά τα στοιχεία δεν θα είχαν το νόημα που έχουν αν δεν υπήρχε το σύνολο. Ποιος είναι ο ρόλος του ανθρώπου αν δεν υπάρχει κοινωνία;

Κοινωνικοί άνθρωποι και ανθρώπινη κοινωνία, Νίκος ΛυγερόςΜερικοί από το λαό μας έφαγαν πέτρες για να μας χαρίσουν την ελευθερία. Μερικοί από το λαό μας έδεσαν τη ζωή τους με το νήμα της. Μερικοί από το λαό μας έχασαν τους ανθρώπους τους σ'έναν άδικο αγώνα. Όλους αυτούς, εμείς δεν πρέπει να τους ξεχάσουμε. Κι αν αυτοί δεν είναι παρά μνήμες για μας, εμείς είμαστε το μέλλον τους. Για μας θυσιάστηκαν. Έδωσαν τη ζωή τους για να ζήσουμε. Ενώ εμείς πρέπει μόνο να προστατέψουμε τη ζωή μας για να ζήσουν τα παιδιά μας. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε σαν υπεροντότητα όλες αυτές τις κρίσιμες ημέρες όχι μόνο για το παρόν μα και για το μέλλον των παιδιών μας. Κι αυτό το μέλλον βρίσκεται πέρα από τον ορίζοντα της ζωής μας. Πρέπει να νιώσουμε ότι ένας λαός δεν είναι μόνο αυτό το διαχρονικό στοιχείο, σκέφτεται υποφέρει συλλογικά και άρα υπάρχει σαν ελεύθερο ον.


Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΠΟΡΤΣΜΟΥΘ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 1974 του Κωνσταντίνου Γκουτζή * .

πηγή: http://www.onestory.gr/post/30987999267/1974

ΠΟΡΤΣΜΟΥΘ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 1974

του Κωνσταντίνου Γκουτζή *
.
Τον είδα από μακριά να περπατάει με ένα σακίδιο στον ώμο σα χαμένος. Το θυμάμαι λες και ήτανε χτες, και ας έχουν περάσει τόσα χρόνια. Μπορεί πλέον να ξεχνάω άλλα και άλλα.. αυτή η σκηνή όμως μου έχει μείνει, σα να την τράβηξα φωτογραφία.
Ήταν ψηλός, περίπου όσο ήμουν κι εγώ.. τότε. Πιο νέος, πρέπει να του έριχνα πάνω από δέκα - δεκαπέντε χρόνια. Με καστανά μάτια νομίζω, μαύρα μαλλιά μέχρι κάτω από τον λαιμό, μούσι και μουστάκι. Ίσως τα μαλλιά του να έφερναν λίγο προς το καφέ.. πάντως σίγουρα κάτι σκούρο. Ήταν βλέπεις ο καιρός βαρύς, χειμωνιάτικος, τα έβαφε όλα με μαύρες αποχρώσεις…
Σταμάτησε μπροστά από μια παμπ και προσπάθησε να μιλήσει σε κάποιους που στεκόντουσαν απέξω δείχνοντάς τους ένα χάρτη. “Εδώ είμαστε!” σκέφτηκα. Περπάτησα λίγο πιο γρήγορα για να πλησιάσω αρκετά ώστε να ακούω τι έλεγε. Ανοιγόκλεινε το στόμα του με πολύ οικείο τρόπο όμως δε μπορούσα να είμαι σίγουρος αν δεν έπιανα τις λέξεις. Την είχα ξαναπατήσει μια φορά με έναν που ήταν φτυστός Έλληνας. Σκουρόχρωμα μαλλιά και μάτια, αξύριστος με τραχιά χαρακτηριστικά, να κάνει το τσιγαράκι του αραχτός στο λιμάνι. Αλλά μόλις του είπα “Πώς και απ’ τα μέρη μας ρε παλικάρι;” μου απάντησε “Εξκιούζ μι, γουάτ;” με εκείνη την έντονη Ανγκλική προφορά, από αυτή που ακούγεται σα να σε κοροϊδεύουν. Όλο εξκιούζ μι λένε, λες και σου πάτησαν τον κάλο άθελά τους, ακόμη και αν φταις εσύ. Γιατί να το πεις αφού δεν το εννοείς; Είναι υποκριτικό, δείχνει έλλειψη πυγμής. Ποτέ δεν μου άρεσε. Να σε συγχωρέσω που δεν κατάλαβες τι θέλω να πω; Αφού από μέσα σου μάλλον σκέφτεσαι.. “τί θέλει ο τρελός;”, και μου ζητάς υποτίθεται συγχώρεση; Εγώ θα έπρεπε να σου πω συγνώμη, πριν φύγω βιαστικά μη δεις την απογοήτευση μες το βλέμμα μου. Τέλος πάντων.
Ήμουν πιο κοντά τώρα. Τον είδα να προσπαθεί να κατανοήσει τις οδηγίες που του έδιναν προς κάποιο ξενοδοχείο. Απλώς έγνεφε θετικά και μούγκριζε σα να καταλαβαίνει, παρόλο που τα μάτια του είχαν γουρλώσει λες και του εξηγούσες πως να φτιάξει πύραυλο να πάει στο διάστημα. Σκέφτηκα τότε από μέσα μου.. “Έτσι όμως δε μπορώ να καταλάβω από πού είσαι… πες κάτι βρε άνθρωπε, κρέμομαι απ’ τα χείλη σου, βγάλε μια φωνή!”. Ίσως να το μονολόγησα κιόλας.. πάντως έπιασε.
- Θάνκ γιού, άι αντερστάντ., είπε, τονίζοντας τα άλφα και τα ντ λες και τα χτυπούσε με σφυρί. Πλέον ήμουν περισσότερο σίγουρος για την καταγωγή του, όμως και πάλι η υπόθεση περιείχε ρίσκο. Και άλλοι λαοί της ανατολικής Ευρώπης ή της δυτικής Ασίας είχαν παραπλήσια προφορά και εμφάνιση.. η γειτονία βλέπεις. Όσο ταξίδευα στα βαπόρια είχα γνωρίσει και ακούσει πολλές φυλές να κάνουν απόπειρα άρθρωσης της Ανγκλικής, με ή χωρίς μεγάλη επιτυχία. Κάθε άνθρωπος είχε τα δικά του χαρακτηριστικά γλωσσικά γνωρίσματα και συχνά μπορούσα να μαντέψω στο περίπου από που ήταν, ιδίως αν λάμβανα υπ’ όψη την εξωτερική του εμφάνιση. Τόσοι αιώνες αναμίξεων όμως έχουν ως αποτέλεσμα να μην πιάνει πάντα αυτό το.. “κόλπο”.
Ίσως υπό άλλες συνθήκες να μη με πείραζε να κάνω λάθος, όμως δεν ήμουν πια στα καράβια. Εκεί στην ξηρά ο κόσμος είχε χαζέψει απ’ το τσιμέντο και την κατήφεια. Μπορεί να μένεις δίπλα στη θάλασσα, σε ένα μικρό νησί μέσα σε ένα μεγάλο νησί, όμως η πόλη κλείνει την οπτική σου - πόσο μάλλον στην Ανγκλία. Παντού όλα ήταν ίδια. Ίδια σπίτια, με τις ίδιες σκεπές και τις ίδιες καμινάδες στα ίδια χρώματα. Ίδιοι δρόμοι και ίδιες πλατείες, με τις ίδιες λάμπες να ρίχνουν το ίδιο φως στους ίδιους δρόμους. Δηλαδή.. αν δεν ήξερα πως είχαμε συντηρητική κυβέρνηση, θα νόμιζα ότι ζούσα σε κομουνιστικό κράτος, και μας ανάγκαζαν να είμαστε όλοι ίδιοι με το έτσι-θέλω. Αν και.. λίγο καιρό μετά, ανέβηκε το εργατικό κόμμα στην εξουσία, αλλά ας το αφήσουμε αυτό για μιαν άλλη φορά που θα τα καταλαβαίνεις.
Με αυτά και με αυτά, είχα φτάσει πλέον δίπλα του και ακόμη δεν είχα αποφασίσει τι να κάνω. Αν τον προσπερνούσα μπορεί να έχανα την ευκαιρία να μιλήσουμε τη γλώσσα μας. Αν πάλι έκανα λάθος θα ήταν ακόμη μία απογοήτευση. Ξάφνου λοιπόν σκέφτηκα έναν.. έμμεσο τρόπο για να τον προσεγγίσω.
- Ώπα!, φώναξα ενοχλημένος καθώς έπεσα εσκεμμένα πάνω του με φόρα. Το βλέμμα μου παρόλα αυτά νομίζω πρόδιδε περισσότερο ανυπομονησία παρά δυσαρέσκεια.
- Ωχ!
Τουλάχιστον ήταν Έλληνας! Αυτός ο τρόπος αντίδρασης σε κάτι ξαφνικό είναι χαρακτηριστικό μας. Οι ξένοι λένε “όου!” και καμιά φορά “άγχ!”, όμως το “ωχ” ως τώρα δεν το έχω ακούσει από άλλους. Ευτυχώς που τον πέτυχα γιατί είχα αρχίσει να σκέφτομαι ότι για να ξαναδώ πατριώτη θα έπρεπε να πάρω το τρένο να πάω μέχρι το Μπράιτον όταν θα ερχόταν η Μαρινέλλα να τραγουδήσει. Τελικά το είδα στην τηλεόραση.
- Πού πας μωρέ, δε βλέπεις μπροστά σου;, του είπα μεταξύ σοβαρού και αστείου. Ίσως να φαινόταν ένα χαμόγελο κάτω απ’ το μουστάκι μου.
- Συγνώμη, δεν ήθελα να..
Όχι. Όχι άλλο συγνώμη. Όλο σόρρυ και εξκιούζ μι και θενκ γιού και τσίαρς και τάα. Να πρέπει να περπατήσεις κάθε μέρα την ίδια απόσταση για τη δουλειά και, εκτός από το κρύο, τη βροχή και τον αέρα, να έχεις και το συνεχή φόβο μήπως άθελά σου υπονοήσεις ότι μπήκες στην τροχιά της πορείας βαδίσματος κάποιου Άγγλου. Ώ ρε τι σε περιμένει τότε! Και σόρρυ, και πάρντον μι, και να πάει πιο ‘κει, και να έχει πάρει ένα μορφασμό κάπως σα να σου λέει “πω-πω σου χάλασα τη μέρα” ή - ακόμη χειρότερα – “μου χάλασες εσύ όλη τη μέρα”, απλώς επειδή δε συγχρονίσαμε καλά το περπάτημά μας σε αυτή την αλλόκοτη χώρα όπου όλα πάνε στραβά και ανάποδα. Δεν το άντεξα, έσκασα!
- Τί συγνώμη; Τί συγνώμη;; Πόσο καιρό είσαι εδώ και μιλάς ήδη σαν αυτούς;
- Εεε εγώ κύριε, μόλις ήρθα.. με το τρένο., ψέλλισε νιώθοντας ακόμη λίγο χαμένος από την ξαφνική αλλαγή γλώσσας. Ήταν λογικό όμως. Εγώ είχα ώρα να προετοιμαστώ ψυχολογικά για αυτή τη συνάντηση. Μη σου πω κιόλας ότι την περίμενα πώς και πώς, πολλούς μήνες, από τότε που εγκαταστάθηκα μόνιμα εκεί.
Είχα κάνει τα χαρτιά μου όταν κατάλαβα το καλοκαίρι μετά το Βέλος ότι ο ζυγός της Χούντας δεν θα έφευγε από πάνω μας εύκολα. Ήξερα καλά τα Ανγκλικά επειδή ταξίδευα για πολλά χρόνια πιο παλιά ως μηχανικός στα καράβια, αλλά κάποτε κουράστηκα, αρρώστησα, και έπιασα στεριά στην πατρίδα. Όταν πήρα τη δύσκολη απόφαση να φύγω ξανά, προτίμησα να μη μεταναστεύσω με τη ΔΕΜΕ στην Αυστραλία, όπως άλλοι γνωστοί μου, επειδή κατά βάθος ήθελα να είμαι κοντά. Περίμενα την ευκαιρία να επιστρέψω.. μου αρέσει η Ελλάδα, άλλοι άνθρωποι. Ευτυχώς, αφού έπεσε η δικτατορία, μπόρεσα να γυρίσω πίσω και έπειτα να γνωρίσω τη γιαγιά σου. Πού είχα μείνει; Ά ναι.
- Μόλις ήρθες εδώ εις την Γηραιά Αλβιώνα και υιοθέτησες κιόλας τα κουσούρια τους; Δεν έχεις πυγμή εσύ;, συνέχισα.
Τότε τον είδα να ξυπνάει μέσα του ο Έλληνας, και δέχτηκα την αποστομωτική του απάντηση.
- Κύριε εγώ είχα κλειστεί στο Πολυτεχνείο. Ήμουν μέσα όταν ήρθε το τανκ. Έχασα φίλους εκεί. Πώς μπορείτε να μου λέτε κάτι τέτοιο;
Βλέπεις.. λίγους μήνες πριν, οι συνεχείς πορείες των φοιτητών είχαν τρελάνει τον δικτάτορα Παπαδόπουλο. Μία στη Νομική, μία στο Πολυτεχνείο, είχε αρχίσει να μετανιώνει τις.. ελευθερίες που παραχώρησε με τον Μαρκεζίνη. Οπότε, μια νύχτα του Νοέμβρη, έστειλε τον στρατό να διαλύσει τη μάζωξη της φοιτητικής ομάδας των “Ελεύθερων Πολιορκημένων”, με πολύ άσχημα αποτελέσματα. Εκεί είχε βρεθεί και ο νεαρός αυτός, με τις μνήμες ακόμη ιδιαίτερα πρόσφατες και έντονες στο θυμικό του.
Φυσικά δεν υπήρχε τίποτα να απαντήσω σε αυτό, καθότι δεν ήμουν εκεί - μόνο τα είδα σε κάποιες εφημερίδες. Δεν ήθελα όμως να λήξει ακόμη αυτός ο διάλογος. Οπότε.. τον προκάλεσα κι άλλο.
- Και τώρα τί κάνεις εδώ; Παραιτήθηκες της προσπάθειας; Εγκατέλειψες το πλοίο;
Ήξερα ότι τον πίεζα, ότι προσπαθούσα να προξενήσω κάποια αντίδραση. Ήταν εγωιστικό, όμως αποτελούσε τη μοναδική πηγή πραγματικού συναισθήματος για μένα εκείνη τη στιγμή. Τόσο καιρό κάτω από τον γκρι ουρανό, περνώντας όλη τη μέρα ακούγοντας ξένους να μιλάνε για τα δικά τους προβλήματα σε μιαν άλλη γλώσσα, κόντευα να τρελαθώ. Η απεργία των ανθρακωρύχων, οι Πρόβος, οι Συντηρητικοί, οι Εργατικοί.. νισάφι! Ο νεαρός όμως, αντίθετα από ‘μένα, ήταν περαστικός…
- Ο Ιωαννίδης είναι τρεις φορές χειρότερος από τον Παπαδόπουλο. Είναι τρελός, διψάει για εξουσία και τον διακατέχει μίσος. Ό,τι άφησε όρθιο ο προηγούμενος θα το καταστρέψει αυτός.
Πήγα να τον διακόψω γιατί είδα ότι τον είχα φορτίσει πολύ συναισθηματικά αλλά συνέχισε.
- Εγώ δεν ήθελα να φύγω, όμως οι γονείς μου.. οι γονείς μου δε μπορούσαν να με βλέπουν να αναλώνομαι εκεί πίσω, χωρίς να έχω ελπίδα για το μέλλον. Να φοβούνται μήπως τους πάρουν τηλέφωνο ζητώντας τους να συλλέξουν το πτώμα μου από κάποιο νεκροτομείο, διαμελισμένο από τα άρματα του στρατού. Σπούδαζα μαθηματικά, είναι το πάθος μου, όμως η καταπίεση του καθεστώτος δε με άφησε να ολοκληρώσω τη φοίτησή μου. Τώρα θα μαζέψω λεφτά στα βαπόρια, φεύγω για το πρώτο μου ταξίδι σε δύο ημέρες. Όταν θα έχω αρκετά θα πάω στην Αμερική, έστω και παράνομα στην αρχή, να προσπαθήσω να βγάλω κάρτα για να σπουδάσω και να ζήσω εκεί. Και μόλις μπορέσω θα φέρω και τους δικούς μου, να είμαστε πάλι μαζί.
Ο πολισμάνος στη γωνία πιο κάτω κοιτούσε με περιέργεια προς το μέρος μας χωρίς να είναι σίγουρος αν συμβαίνει κάτι το οποίο έπρεπε να διακόψει ώστε να επαναφέρει την τάξιν. Δύο άνθρωποι, οι οποίοι δεν έμοιαζαν να γνωρίζονται πρότερα, φώναζαν ο ένας στον άλλον σε μια γλώσσα που δεν καταλάβαινε, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στη ζωή όπως την είχε συνηθίσει.
Μέσω αυτής της έντονης και φορτισμένης συζητήσεως, διαπίστωσα ότι ο νεαρός που αντίκριζα ήταν άξιος σεβασμού και εκτίμησης για τη θυσία που επέλεξε να κάνει. Για να μην τον χάσουν για πάντα οι δικοί του αλλά και για να μην αφήσει μια χούντα να του καταστρέψει την ελπίδα για το μέλλον, προτίμησε να φύγει στα ξένα με σκοπό να δυναμώσει και να καταφέρει να ξανασμίξουν πάλι όλοι μαζί, υπό καλύτερες συνθήκες.
Οι λόγοι που είχαν φέρει εμένα σε εκείνη την ξένη χώρα ήταν πολύ ευτελέστεροι. Δεν είχα οικογένεια να με περιμένει πίσω, τίποτα να χάσω. Έψαχνα απλώς το μεροδούλι να κάνω μεροφάι για να δω άλλη μια μέρα να ξημερώνει. Ήταν πιο εύκολη η απόφασή μου. Παρόλο το νεαρό της ηλικίας του είχε σταθεί στο ύψος των δύσκολων περιστάσεων, περισσότερες από μία φορές. Θεώρησα πως είχα τραβήξει αρκετά αυτήν την κουβέντα και θέλησα να αναγνωρίσω το θάρρος του. Πλησίασα προς το μέρος του.
- Καλό σου ταξίδι φίλε μου…, του είπα και τον αγκάλιασα.
- Να είστε καλά… σας ευχαριστώ., μου είπε και εκείνος σαστισμένος, έχοντας δακρύσει.
Και έτσι, χώρισαν οι πορείες μας εκείνη την ημέρα. Δεν τον ξαναπέτυχα στο δρόμο… φαντάζομαι θα μπάρκαρε λίγες μέρες μετά. Εύχομαι να πέτυχε το σκοπό του. Να είναι καλά, όπου και αν βρίσκεται.
Κοιμήσου τώρα. Όνειρα γλυκά.
.
Ο Κωνσταντίνος Γκουτζής γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τώρα βρίσκεται στην Αγγλία όπου εργάζεται ενώ ολοκληρώνει το διδακτορικό του. Περισσότερα κείμενά του υπάρχουν στον ιστοχώρο: http://kgk.gr.
[ twitter ] [ linkedIn ] [ youtube ]
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πώς να καταπολεμήσεις το άγχος


Επτά τρόποι να καταπολεμήσεις το άγχος 
 
                              Εφτά τρόποι να καταπολεμήσεις το άγχος

Η δουλειά, το σπίτι, τα παιδιά, η κίνηση της πόλης, είναι λίγες από τις εκατοντάδες πηγές του άγχους στη ζωή μας και στην καθημερινότητα.

Ακολουθήστε τις παρακάτω de-stressed συμβουλές και προσπαθήστε να χαλαρώσετε.

1. Μη φτιάχνετε τεράστιες λίστες.
Πολλές φορές, γράφουμε χειρόγραφες λίστες με ένα σωρό πράγματα που πρέπει να γίνουν και συνήθως αγχωνόμαστε και μόνο με την ιδέα ότι πρέπει να τα γράψουμε κάπου ή καταλήγουμε στο να χάσουμε τη λίστα. Καλύτερα να αποθηκεύετε τις υποχρεώσεις και τα ραντεβού σας στο κινητό ή στο laptop κι έτσι δε θα τα ξεχνάτε ποτέ.

2. Μάθετε να λέτε ΟΧΙ.
Ήδη έχετε πολύ φορτωμένο πρόγραμμα, γι’ αυτό και δεν είστε υποχρεωμένοι να δέχεστε και ότι επιπλέον σας ζητούν, γιατί τότε το άγχος θα σας καταβάλει. Μάθετε να αρνείστε και αν παρ’ όλα αυτά νιώθετε τύψεις, πείτε ότι μπορείτε να βοηθήσετε όταν θα έχετε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή σας.

3. Ξεκινήστε γυμναστήριο.
Έχει αποδειχθεί ότι η γυμναστική βοηθάει στην καταπολέμηση του άγχους και στη μείωση των καρδιαγγειακών παθήσεων. Ξεκινήστε λοιπόν γυμναστήριο και αν δε σας αρέσει εναλλακτικά ασχοληθείτε με πεζοπορία, yoga ή pilates που καθησυχάζουν το μυαλό.

4. Αναζητήστε την ηρεμία.
Πηγαίνετε μια εκδρομή το σαββατοκύριακο κοντά στη φύση, στην παραλία ή στο βουνό, ανάλογα τι προτιμάτε. Αν δεν έχετε αυτή τη δυνατότητα προσπαθήστε να χαλαρώσετε στο σπίτι σας με απαλή μουσική και ένα ζεστό μπάνιο.

5. Πάρτε τηλέφωνο ένα φίλο σας.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι τηλεφωνικές κοινωνικές επαφές επιταχύνουν την ανάκαμψη από το άγχος. Μοιραστείτε λοιπόν τα προβλήματά σας με τους φίλους από το τηλέφωνο ή από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αρκεί να μην το παρακάνετε.

6. Κάντε σεξ.
Παρ’ όλο που το σεξ είναι το τελευταίο πράγμα που έχετε στο μυαλό σας όταν αγχώνεστε, ορμήξτε στο σύντροφό σας και θα το ξεπεράσετε. Μία έρευνα έδειξε ότι το σεξ μπορεί να μειώσει το στρες και το άγχος πριν από δημόσια ομιλία και ότι «μεγαλύτερη συχνότητα της συνουσίας συνδέεται με μεγαλύτερα οφέλη”.

7. Δείτε το ποτήρι μισογεμάτο.
Όταν μας κυριεύει το άγχος, μερικές φορές είναι δύσκολο να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας. Σκεφτείτε όμως ότι αυτό είναι κάτι παροδικό, ότι δεν είναι τόσο σημαντικό όσο νομίζετε, ότι ίσως μπορεί να αντιμετωπιστεί και με κάποιον άλλο τρόπο και σύντομα θα βρείτε τη λύση.
lay-out.gr
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δεν σ'αγαπώ..Π.Νερούντα.


 

Δεν σ'αγαπώ..Π.Νερούντα.

ζωγρ.angelika privalihin.

Δε σ' αγαπώ σαν να 'σουν ρόδο αλατιού, τοπάζι,
σαίτα από γαρούφαλα που τη φωτιά πληθαίνουν:
σ' αγαπώ ως αγαπιούνται κάποια πράγματα σκούρα,
μυστικά, μέσ' από την ψυχή και τον ίσκιο.
Σ' αγαπώ καθώς κάποιο φυτό που δεν ανθίζει,
μα που μέσα του κρύβει το λουλουδόφως όλο,
και ζει απ' τον έρωτά σου σκοτεινό στο κορμί μου
τ' άρωμα που σφιγμένο μ' ανέβηκε απ' το χώμα.
Σ' αγαπώ μη γνωρίζοντας πώς, από πού και πότε,
σ' αγαπώ στα ίσια δίχως πρόβλημα ή περηφάνια:
σ' αγαπώ έτσι γιατί δεν ξέρω μ'άλλον τρόπο,
παρά μ' ετούτον όπου δεν είμαι μήτε είσαι,
που το χέρι σου πάνω μου το νιώθω σα δικό μου,
που όταν κοιμάμαι κλείνουν και τα δικά σου μάτια.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις