Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

Μαθησιακές δυσκολίες



 Ειδικό τεστ ανιχνεύει μαθησιακές δυσκολίες

Ένα ψυχοπαιδαγωγικό διαγνωστικό τεστ, το οποίο κατασκευάστηκε, για να το χρησιμοποιούν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί με τους μαθητές της τάξης τους, μετά από ειδική εκπαίδευση κατασκευάστηκε και σταθμίστηκε στη χώρα μας, το 1999, στο Ψυχομετρικό εργαστήριο του Τομέα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, από τους καθηγητές ψυχολογίας κ.Ιωάννη Παρασκευόπουλο, την κ.Αναστασία Καλαντζή-Αζίζι και τον κ.Νικόλαο Γιαννίτσα.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του αυτό βοηθά στο να εντοπίζονται παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες να ανταποκριθούν στις μαθησιακές απαιτήσεις του σχολείου.

Το Αθηνά Τεστ είναι ένα πολυθεματικό τεστ ενδοατομικής αξιολόγησης, δίνει μια αναλυτική εικόνα της παρούσας κατάστασης του παιδιού σε καίριους τομείς της ανάπτυξης και εντοπίζει συγκεκριμένες περιοχές που είναι ελλειμματικές.
 
Το Αθηνά Τεστ επειδή αποσκοπεί στην έγκαιρη διάγνωση έχει κατασκευαστεί για να χρησιμοποιείται σε παιδιά που βρίσκονται στα πρώτα στάδια- χρόνια της φοίτησής τους στο σχολείο.

Καλύπτει πρωτίστως παιδιά ηλικίας 5 έως και 9 ετών (δηλαδή Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄, Γ΄ & Δ΄ Δημοτικού), αλλά μπορεί να χορηγηθεί και σε μεγαλύτερα παιδιά, τα οποία παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές ανεπάρκειες, ενώ ορισμένες κλίμακες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με παιδιά όλων των ηλικιών.

Το Αθηνά τεστ μπορεί να χορηγηθεί με τρεις τρόπους ανάλογα με τον επιδιωκόμενο σκοπό: την πλήρη, τη βραχεία και την επιλεκτική χορήγηση. Σε κάθε περίπτωση ο εξεταστής θα πρέπει να αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες που του παρέχει αυτό το τεστ (και όχι μόνο αυτές) ώστε κάθε περαιτέρω ενέργειά του (π.χ. παραπομπή σε άλλη υπηρεσία για συστηματικότερη διερεύνηση ή προγραμματισμός κατάλληλης διδακτικοθεραπευτικής παρέμβασης) να στηρίζεται σε μια ευρύτερη βάση ψυχοπαιδαγωγικών διαγνωστικών δεδομένων.
protothema.gr

Δηλώσεις Συμμετοχής:
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΠΕΙΡΟΥ
Κερκύρας 5 Ιωάννινα
Τηλ: 6986.180630 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τὸ Βυζαντινὸ κάστρο τῆς Ζίχνας.


«Ὁ Ζίχνε -ὁ βασιλιὰς τῶν Σερρῶν- ἒχτισε τὸ κάστρο στὰ ἀρχαῖα χρόνια καὶ τοῦ ἒδωσε τὸ ὂνομά του. […] Τὸ φρούριο βρίσκεται στὰ νότια καὶ περιβάλλεται ἀπὸ φυσικὴ τάφρο, ποὺ μοιάζει νὰ εἶναι σκαμμένη πάνω στὸ βράχο. Εἶναι χτισμένο στὸ πρανὲς χαμηλοῦ λόφου κι ἒχει ὡραία τοιχοποιία. 

Πρόκειται γιὰ πέτρινο οἰκοδόμημα, μόνο ποὺ εἶναι ἐρειπωμένο γι΄αὐτὸ δὲν ἒχει ντισντάτη (φρούραρχο), οὒτε φρουρά. Τὸ προάστιο ἒχει χτιστεῖ πάνω σ΄ἓνα κάθετο, κατακόκκινο βράχο, ποὺ κάνει πιὸ κοπιαστικὴ καὶ ἐπικίνδυνη τὴν ἀνάβασή του. Ἀλλὰ ἒχει ὑπέροχη θέα.

Τὰ διακόσια πέτρινα σπίτια, σκεπασμένα ὃλα μὲ κεραμίδια, χωρίζονται σὲ δύο μαχαλᾶδες. Πρόκειται γιὰ μικρὰ σπιτάκια, χτισμένα κατὰ βαθμίδες, μὲ πολὺ μικρὲς αὐλές. […] Οἱ δρόμοι εἶναι ἀνηφορικοὶ καὶ τόσο στενοί, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ τοὺς περάσῃ ἂμαξα. […] Ὃλοι καλοπερνοῦν σ΄αὐτὴν τὴν πόλη διότι ἡ πεδιάδα της εἶναι τεράστια καὶ εὒφορη, ἐνῶ καὶ πάνω στὰ βουνὰ ἀκόμη καλλιεργοῦνται ἀμπέλια. […] Στὴν περιοχὴ παράγουν ποτήρια καὶ κεσέδες, ποὺ εἶναι περίφημα, διότι οἱ κατασκευαστὲς καταφέρνουν καὶ πετυχαίνουν τὸ χρῶμα τῆς πορσελάνης ποὺ βγαίνει στὸ Ἐλμενί. Θεωροῦνται ἐφάμιλλες μὲ τὶς κινέζικες πορσελάνες καὶ στέλνονται πεσκέσια σὲ ὃλα τὰ βιλαέτια. […] Οἱ κάτοικοι εἶναι περίεργοι τύποι ἀλλὰ κοινωνικοὶ καὶ φιλόφρονες. Ὁ Θεὸς ἂς τοὺς εὐλογεῖ καὶ ἂς τοὺς
σώζει!»

Μὲ τὰ λόγια αὐτὰ περιέγραψε ὁ Τοῦρκος περιηγητὴς Ἐβλιᾶ Τσελεμπὶ τὸν ὀχυρὸ οἰκισμὸ τῆς Ζίχνας στὸ πέρασμά του ἀπὸ ἐκεῖ, τὸ 1665 μ.Χ.

Βορειοδυτικὰ τῆς σημερινῆς κωμόπολης Ζίχνας βρίσκονται τὰ ἐρείπια τοῦ βυζαντινοῦ ὁμώνυμου κάστρου. Τὶς τύχες αὐτοῦ τοῦ κάστρου προσπάθησε νὰ ἀνιχνεύσῃ μὲ βάση τὶς πηγὲς καὶ τὰ ἀρχαιολογικὰ δεδομένα ὁ Ν. Κ. Μουτσόπουλος στὴν μελέτη του «Τὸ βυζαντινὸ κάστρο τῆς Ζίχνας, Συμβολὴ στὴ μελέτη ἑνὸς βυζαντινοῦ ὀχυροῦ οἰκισμοῦ στὴν περιοχὴ τοῦ Στρυμῶνα».  Οἱ πληροφορίες γιὰ τὸν βυζαντινὸ αὐτὸν οἰκισμὸ εἶναι ἀνύπαρκτες μέχρι τὸν 12οαἰῶνα. Ἀπὸ τὶς ἀρχὲς ὃμως τοῦ 13ου αἰῶνα φαίνεται ὃτι ἡ Ζίχνα μπαίνει προοδευτικὰ στὸ ἱστορικὸ σκηνικό, καθῶς βρίσκεται στὸ δρόμο τόσο τῶν Φράγκων ὃσο καὶ τῶν ἡγεμόνων τῆς αὐτοκρατορίας τῆς Νίκαιας πρὸς τὴ Θεσσαλονίκη. 
Ἡ πρώτη ἐπιβεβαιωμένη ἀναφορὰ στὶς γραπτὲς πηγὲς γιὰ τὴ Ζίχνα χρονολογεῖται στὸν 12ο αἰῶνα. Ὁ Ἂραβας γεωγράφος Idrisi, ποὺ ἐπισκέφτηκε τὴν περιοχή, περιγράφει τὴν Ζίχνα σὰν μία πόλη εὒφορη καὶ εὐτυχισμένη, μὲ ἀμπέλια, καρποφόρα δέντρα, καλλιεργήσιμες πεδιάδες καὶ ὀργώματα. 




Στὶς ἀπογραφὲς ποὺ ἒγιναν στὰ χρόνια τοῦ Μεχμέτ Β’ ( 1464/65 καὶ 1478/79 μ.Χ.) ἀναφέρεται ὃτι στὴ Ζίχνα ὑπῆρχαν 393 χριστιανικὰ σπίτια, 32 μουσουλμανικὰ καὶ συνολικὸ πληθυσμὸ 2.668 κατοίκους. Οἱ μαχαλᾶδες της ἦταν 14. Ἐπίσης ὑπῆρχαν οἱ ἐξῆς ἐκκλησίες: Ἃϊ Δημήτρης (Ayo Dimitri), Ἁγία Μαρίνα ( Ayo Marina), Ἃϊ Γιώργης (Ayo Korki), Ἃγιος Κωνσταντῖνος (AyoQostantin), Ἃγία Τριάδα (Ayo Tre), (;) Lasqo (τοῦ Λυζικοῦ) καὶ ὁ μητροπολιτικὸς ναὸς τῶν Ἀρχαγγέλων ἢ Ταξιαρχῶν ποὺ ἐξακολουθοῦσε νὰ ὑπάρχῃ καὶ τὸν 16ο αἰῶνα καὶ μάλλον ἀνῆκε στὴ μονὴ τοῦ Ταξιάρχη Μιχαῆλ (ἢ Ἀσωμάτου) τῆς Ζελιάχοβας (σημερ. Νέα Ζίχνη). Ὁ μεγάλος ἀριθμὸς τῶν ἐνοριῶν μαρτυρεῖ ὃτι στὰ χρόνια αὐτὰ τὰ σπίτια τῆς Ζίχνας θὰ ἀπλώνονταν πέρα ἀπὸ τὰ ὃρια τοῦ κάστρου, μάλλον πρὸς τὰ ΒΑ, ὃπου τὸ ἒδαφος εἶναι πιὸ ὁμαλό καὶ ἡ παρουσία λιθοσωρῶν σήμερα ἐπιβεβαιώνει μιὰ τέτοια ὑπόθεση. Ἂλλωστε ὃπως χαρακτηριστικὰ ἀναφέρει ὁ Ἐβλιὰ Τσελεμπί, «τὸ φρούριο βρίσκεται στὸ νότιο κάτω μέρος τῆς πόλεως». Ἀλλὰ καὶ στὰ τελευταῖα χρόνια τῆς τουρκοκρατίας, ἡ ἀνέγερση ἑνὸς ναοῦ, τοῦ Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Προδρόμου, δείχνει ὃτι στὴ Ζίχνα ὑπῆρχε ἀκόμη μία δραστήρια ρθόδοξη ἑλληνικὴ κοινότητα.

Ἡ μετέπειτα δραματικὴ μείωση τοῦ πληθυσμοῦ βρίσκει τὴν ἐξήγησὴ της στὸ χρονικὸ τοῦ Παπασυνοδινοῦ ἀπὸ τὸν ὁποῖο μαθαίνουμε ὃτι τὸ 1641 μ.Χ. μία φοβερὴ ἐπιδημία πανώλης ἐξολόθρευσε μεγάλο μέρος τοῦ πληθυσμοῦ τῆς περιοχῆς καὶ, ὃπως χαρακτηριστικὰ ἀναφέρει, «τὸ θανατικὸν δὲν ἂφηκεν οὒτε κάστρη οὒτε χῶραις ἂβλαβαις οὒτε ὀσπίτι» ( Γ. Καφταντζῆς, «Ἡ Σερραϊκὴ χρονογραφία τοῦ Παπασυνοδινοῦ, Σέρρες 1989, σελ. 92).

Τὸ κάστρο ὑπέστη πολλὲς ἀλλοιώσεις. Πολλὰ τμήματά του, ἰδίως στὴν ἀνατολικὴ πλευρὰ ἒχουν καταρρεύσει λόγω τῆς συνεχοῦς διάβρωσης τοῦ ἐδάφους. Ἀπὸ τοὺς κατοίκους τῆς Νέας Ζίχνης μαρτυρεῖται ὃτι συχνὰ χρησιμοποιοῦσαν ἒτοιμο οἰκοδομικὸ ὑλικὸ ἀπὸ τὸ κάστρο τῆς Ζίχνας γιὰ νὰ χτίσουν τὰ σπίτια τους. Ἀπὸ τὸν νεότερο οἰκισμὸ τῆς Ζίχνας, ποὺ ἐγκαταλείφθηκε ὀριστικὰ τὸ 1960, σώζονται λίγα ἐρειπωμένα σπίτια καθῶς καὶ ἡ ἀνακατασκευασμένη ἐκκλησία τοῦ Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Προδρόμου.
 Ἡ χρονολόγηση κατασκευῆς τοῦ κάστρου στηρίζεται σὲ ὑποθέσεις. Οἱ γραπτὲς πηγὲς δὲν βοηθοῦν. Στὸ ΒΔ τμῆμα τοῦ κάστρου ὑπάρχει καὶ ἡ μοναδικὴ πλήρως σωζόμενη πύλη. Πολλοὶ Ζιχνιῶτες θυμοῦνται ὃτι στὸ ὑπέρθυρο ὑπῆρχε ἐνεπίγραφη πλάκα μὲ ἑλληνικὰ γράμματα, τὴν ὁποία ἒκλεψαν οἱ Βούλγαροι κατὰ τὴν περίοδο τοῦ Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Πιθανὸν σὲ αὐτὴν νὰ ἀναφερόταν τὸ ἓτος ἲδρυσης τοῦ κάστρου. Μόνο ὁ ἐντοπισμὸς στὴ Βουλγαρία τῆς ἐπιγραφῆς εἶναι πιθανὸ νὰ δώσῃ ἀσφαλὴ ἀπάντηση.

Τὸ κάστρο τῆς Ζίχνας, παρέμενε ἀπόρθητο ἀπὸ τοὺς Τούρκους οἱ ὁποῖοι, ὃπως λένε οἱ ντόπιοι, «σαράντα μέρες καὶ σαράντα νύχτες» τὸ πολιορκοῦσαν. Σύμφωνα μὲ τὴν ἲδια παράδοση οἱ Τοῦρκοι κατὀρθωσαν νὰ πάρουν τὴ Ζίχνα διακόπτοντας τὴν παροχὴ νεροῦ. Τὸν τρόπο ὑπέδειξε ἡ Μπάμπω, μιὰ κακιὰ γριὰ ποὺ ζοῦσε στὴν περιοχὴ καὶ ἡ ὁποία τοὺς συμβούλεψε νὰ ἀφήσουν γιὰ πολλὲς μέρες διψασμένο ἓνα μουλάρι καὶ στὴ συνέχεια νὰ τὸ ἀφήσουν ἐλεύθερο. Ἒτσι καὶ ἒγινε. Τὸ μουλάρι ὑπέδειξε τὸ σημεῖο ἀπ΄ὃπου περνοῦσε ὁ ἀγωγὸς ὓδρευσης σκάβοντας μὲ τὸ πόδι του. Τότε ἡ Ζίχνα «ἒπεσε» ἀπὸ δίψα. Σύμφωνα μὲ τὰ ἐπίσημα ἱστορικὰ στοιχεῖα αὐτὸ συνέβη τὸ 1375 μ.Χ. κατὰ τὴν ἐκστρατεία ποὺ ἒκανε ὁ Ἐβρενὸς μπέης μετὰ τὴν ἐντολὴ τοῦ σουλτάνου Μουρᾶτ Α’.



ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΖΙΧΝΑΣ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ
Του Τάκη Χατζόπουλου ,σκηνοθέτη.   ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ, 18-03-2010

Η αρχαία πόλη της Ζίχνας, αι «Ίχναι πόλις της Μακεδονίας», του Βυζαντίου, των οθωμανικών χρόνων, ένα μνημείο του πολιτισμού μας καταρρέει. Δίχως φροντίδα, αφημένη στη φθορά, την παραδίδουμε - αμνήμονες, ανιστόρητοι - στη λήθη του χρόνου.

Κτισμένη σε έναν περίβλεπτο χώρο που αγναντεύει την πεδιάδα του Στρυμώνα , με μεγάλο ιστορικό και περιβαλλοντικό ενδιαφέρον, θα μπορούσε να είναι πόλος έλξης επιστημόνων και επισκεπτών. Θα μπορούσε ο αρχαιολογικός χώρος να συμβάλει στη δημιουργία συνθηκών ήπιας ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.

Στις 11 Οκτωβρίου 2004, ο τότε βουλευτής κ. Μάρκος Μπόλαρης, απηύθυνε ερώτηση προς τον τότε Πρωθυπουργό και υπουργό Πολιτισμού κ.Κωνσταντίνο Καραμανλή με θέμα την «Ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Ζίχνης. Αναστήλωση, στερέωση, αποκατάσταση του βυζαντινού κάστρου και των βυζαντινών εκκλησιών. Σωστικές και συστηματικές ανασκαφές στον αρχαιολογικώ χώρο».

Στη ερώτησή του μεταξύ άλλων ανέφερε: «… Επειδή για τον αρχαιολογικό χώρο της Ζίχνης δεν χρειάζονται δαπάνες απαλλοτριώσεων και όλος ο λόφος της εγκαταληφθείσης πόλεως προσφέρεται άμεσα για εργασίες αναστύλωσης, στερέωσης και αποκατάστασης του βυζαντινού κάστρου, των ναών και οικημάτων, και βέβαια σε συστηματικές σωστικές ανασκαφές. Επειδή ο σπουδαίος αυτός αρχαιολογικός χώρος έχει άμεση ανάγκη παρέμβασης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία για τη διάσωση τμημάτων που κινδυνεύουν από κατάρρευση και ανεπανόρθωτες βλάβες, ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Πρωθυπουργός και Υπουργός Πολιτισμού:

1) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την ανάδειξη του σημαντικού αρχαιολογικού χώρου της Ζίχνης.
α) με αναστύλωση, στερέωση και αποκατάσταση του βυζαντινού κάστρου, των ναών και οικημάτων και
β) με σωστικές και συστηματικές ανασκαφές.
2) Εάν προτίθεται να εντάξει την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου Ζίχνης σε συγκεκριμένο πρόγραμμα και ποιο;».

Του απάντησε, στις 4 Νοεμβρίου 2004, ο τότε υφυπουργός Πολιτισμού κ. Πέτρος Τατούλης: « Το Υπουργείο Πολιτισμού έχει ήδη προβεί στην τοπογράφηση του αρχαιολογικού χώρου του βυζαντινού κάστρου και των εντός αυτού μνημείων και από το επόμενο έτος (2005) θα προβεί στην εκπόνηση – σύνταξη μελέτης στερέωσης και συντήρησης του ανατολικού τμήματος της βυζαντινής οχύρωσης. Οι εργασίες καθαρισμού και ευπρεπισμού του χώρου γενικότερα θα συμπεριληφθούν στο Επιχειρησιακό Σχέδιο 2005. Αναφορικά με την διενέργεια ανασκαφών, αυτές θα γίνουν λίγο μετά τη διενέργεια των ως άνω εργασιών εφόσον επί του παρόντος η προτεραιότητα δίνεται στη συντήρηση και διάσωση των ορατών μνημείων του εν λόγω αρχαιολογικού χώρου της Ζίχνης Σερρών».

Αναστύλωση, στερέωση, αποκατάσταση, ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων. Λέξεις γεμάτες υποσχέσεις, που υποδηλώνουν σεβασμό στην Ιστορία .
Για την περίπτωση, όμως, του αρχαιολογικού χώρου της Ζίχνας, όσες φορές ακουστήκαν ήταν κενές περιεχομένου. Εξαγγελίες, λόγια και ύστερα απραξία και λήθη.
Τα ευρωπαϊκά κοινοτικά προγράμματα διαδέχθηκαν το ένα το άλλο αλλά η αρχαία Ζίχνα δεν εντάχθηκε σε κανένα από αυτά.
Η τελευταία σοβαρή εργασία που αφορούσε την Ζίχνα είναι η μελέτη του καθηγητή Α.Π.Θ. κ. Ν.Κ.Μουτσόπουλου με τον τίτλο «Το βυζαντινό κάστρο της Ζίχνας» η οποία εκπονήθηκε το 1982.


Βιβλιογραφία
Σοφία Κοτζάμπαση, «Μία ἂγνωστη σημείωση γιὰ τὸ κάστρο τῆς Ζίχνας», Μακεδονικὰ Σύμμικτα, ΕΜΣ media.ems.gr
ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ e-simerini.com
Περισσότερες πληροφορίεςγιὰ τὸ κάστρο καὶ τὴν περιοχή, «Ὁδοιπορικὸ στὸ βυζαντινὸ κάστρο τῆς Ζίχνας», Κωνσταντῖνος Δ. Κετάνης, Ἀρχαιολόγος. independent.academia.edu
Φωτογραφίες
Yiorgos Koutkos, panoramio.com , panoramio.com
protostrator, Θέματα Μεσαιωνικῆς Ἱστορίας protostrator.blogspot.gr

Απο τους "Aνιχνευτές"


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Αγίων Ιωακείμ και Άννας



Εκκλησία των Αγίων Ιωακείμ και Άννας. Κτίσμα του 12ο αιώνα μ.Χ. , Καλλιάνα,
Φωτογραφία Αυγούστα Στυλιανού, ζωγράφος 




Εκκλησία των Αγίων Ιωακείμ και Άννας. Κτίσμα του 12ο αιώνα μ.Χ. , Καλλιάνα,
, Φωτογραφία Αυγούστα Στυλιανού, ζωγράφος 

---------------------------------------------- 





Προσκυνηματικός Ιερός Ναός των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ & Άννης και Αγίου Στυλιανού, Άγιος Τύχωνας, Φωτογραφία : Αυγούστα Στυλιανού, ζωγράφος

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...


 

Χρόνια Πολλά!
Ιωακείμ





Μνήμη των Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης
Ημερομηνία εορτής: 09/09/2012Μνήμη των Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 9 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους.

Ἰωακεὶμ τέρφθητι σὺν τῇ Συζυγῳ,
Τεκόντες ἄμφω ψυχικὴν τέρψιν κτίσει.
Ἡ δ᾿ ἐννάτη τοκέων Θεομήτορος εὗρε σύναξιν.

Βιογραφία
Η σύναξη των δικαίων γονέων της Υπεραγίας Θεοτόκου, σύμφωνα με την αρχαία εκκλησιαστική , παράδοση, ορίστηκε την επομένη του γενεσίου της Θεοτόκου, για τον λόγο ότι αυτοί έγιναν πρόξενοι της παγκόσμιας σωτηρίας με την γέννηση της αγίας θυγατέρας τους. «Τελεῖται δὲ ἡ σύναξις αὐτῶν ἐν τῷ ἑξαέρῳ οἴκῳ τῆς Θεοτόκου, πλησίον τῆς μεγάλης ἐκκλησίας ἐν τοῖς Χαλκοπρατείοις».

Να αναφέρουμε, λοιπόν, ότι ο Ιωακείμ ήταν γιος του Ελιακείμ από τη φυλή του Ιούδα και απόγονος του Δαβίδ. Έκπτωτος του θρόνου, ιδιώτευε στην Ιουδαία και το περισσότερο χρονικό διάστημα στην Ιερουσαλήμ, όπου είχε μέγαρο με βασιλικό κήπο. Παντρεύτηκε την Άννα, θυγατέρα του Ματθάν Ιερέως από τη φυλή του Λευΐ και της Μαρίας, γυναικός αυτού, από τη φυλή του Ιούδα. Επειδή οι φυλές, Βασιλική και Ιερατική, συγγένευαν μεταξύ τους, διότι η Βασιλεία εθεωρείτο ίση με την Ιεροσύνη, δεν έδιναν ούτε έπαιρναν θυγατέρες από άλλες φυλές που θεωρούνταν κοινές. Έτσι λοιπόν, αφού θεάρεστα πέρασε τη ζωή του το άγιο αυτό ζευγάρι, όπως μας πληροφορούν τα βιογραφικά σημειώματα των εορτών της 25ης Ιουλίου, 8ης Σεπτεμβρίου και 9ης Δεκεμβρίου, ο μεν Ιωακείμ πέθανε οκτώ χρόνια από τα Εισόδια της κόρης του Θεοτόκου σε ηλικία 92 ετών, η δε Άννα 11 μήνες μετά τον θάνατο του Ιωακείμ, σε ηλικία 83 ετών. (Την δε Θεοτόκο απέκτησαν θαυματουργικά, όπως σε προηγούμενο βιογραφικό σημείωμα αναφέραμε, σε ηλικία 80 ετών ο Ιωακείμ και 70 η Άννα).
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΣΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=465992963435416&set=a.425464430821603.99602.108511895850193&type=1&theater  
                                                                        
                                                                         Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΣΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ
 
Ο Βάτραχος, ο διάσημος ήρωας του κλασικού πλέον αφηγήματος του Kenneth Grahame "Ο άνεμος στις Ιτιές", βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάθλιψης και οι πιστοί του φίλοι, ο Αρουραίος, ο Τυφλοπόντικας και ο Ασβός, φοβούνται μήπως κάνει καμιά τρέλα... Αφού τον νταντεύουν, τον παρηγορούν και τον συμβουλεύουν να συνέλθει, του συστήνουν να αρχίσει ψυχοθεραπεία! Μέσα από τους εύθυμους διαλόγους που συνθέτουν τις δέκα συνεδρίες με τον ψυχοθεραπευτή του, ο Βάτραχος μαθαίνει να αναλύει τα αισθήματά του και να αναπτύσσει τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Σε αυτή τη διδακτική διαδρομή συναντάει το "εξεγερμένο παιδί" και τον "ενήλικα" που κρύβει μέσα του, ενώ, αυτάρεσκος και γεμάτος αυτοπεποίθηση όπως πάντα, αποφασίζει εντέλει να αφοσιωθεί σε ένα εντελώς νέο εγχείρημα... Ξαναζωντανεύοντας αγαπητούς ήρωες και δίνοντας συνέχεια στη ζωή στην Ακροποταμιά, ο Robert de Board συνυφαίνει αριστοτεχνικά την ιστορία του Βάτραχου με τις περίπλοκες διανοητικές διαδικασίες της ψυχοθεραπευτικής επιστήμης, αλλά και με τους τρόπους που η συμβουλευτική ψυχοθεραπεία χειρίζεται την ψυχική εξάντληση. Η καθαρότητα της αφήγησης -απόσταγμα αληθειών- είναι θαυμαστή και η ανάγνωση του βιβλίου απολαυστική, τόσο για τους εφήβους όσο και τους ενήλικες κάθε ηλικίας.
— με Εκδόσεις Καλέντη

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ


  

ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ, 
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ-ΤΟΥΡΚΙΑΣ, 
ΑΡΧΑΙΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ;

Πριν λίγες ημέρες επέστρεψε το μουσείο της Φιλαδέλφειας κοσμήματα της Τροίας (που οι ειδικοί εικάζουν ότι είναι της πρώιμης εποχή του Χαλκού) στην Τουρκία.
Η γείτονες, καλά κάνουν την δουλειά τους και εκμεταλλεύονται προπαγανδιστικά τα όποια αρχαιολογικά ευρήματα για να παρουσι άσουν ιστορικό υπόβαθρο στο μόρφωμα τους, το οποίο είναι φυλετική ένωση κι όχι έθνος. Με αυτά τα κοσμήματα αποφάσισαν να κατασκευάσουν μουσείο της Τροίας (θα είναι έτοιμο σε 2 χρόνια).
Από την δική μας την πλευρά, άραγε, ευαισθητοποιήθηκε κανείς για να τα διεκδικήσει αφού κατά την ιστορική περίοδο που αναφερόμαστε η περιοχή της Τροίας ήταν κατοικήσιμη από Ελληνικό φύλο;
Γνωρίζουν οι υπεύθυνοι του σχετικού Υπουργείου την ιστορία της Ελλάδας;
Έχουν διαβάσει Όμηρο για την ιστορική τεκμηρίωση του θέματος;
Έχουν διαβάσει τα ονόματα και τα τοπωνύμια από την Γραμματεία μας για να κατανοήσουν την Ελληνικότητα της περιοχής;
Και αν μιλάμε μόνο για την γεωγραφική θεώρηση και ως κατεχόμενη περιοχή από τους Τούρκους, θα διεκδικήσει το Υπουργείο την αντικειμενική ιστορική-πολιτισμική-πολιτιστική αξιοποίηση των κοσμημάτων του μουσείου της Τροίας ή θα σφυρίξουν αδιάφορα στην μονομερή προώθηση-διάδοση της ιστορικότητας στους ανύπαρκτους ιστορικά (στην εποχή που εξετάζουμε) ως υπέρμαχη της ελληνοτουρκικής φιλίας (μόνο από την πλευρά μας) και της ιστορικής αλλοίωσης;
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τα σημάδια του χρόνου



Σταματήστε το χρόνο

Γνωρίζετε, βέβαια, ότι η πρόληψη δεν προλαμβάνει μόνο την αρρώστια, αλλά είναι αποδεδειγμένα και το ισχυρότερο όπλο κατά της γήρανσης.

Μην περιμένετε, λοιπόν, να δείτε χαλαρωμένο δέρμα, ρυτίδες και πανάδες για να περάσετε στην... αντεπίθεση!

Τα σημάδια του χρόνου

■ Γραμμές και ρυτίδες: Οι ρυτίδες έκφρασης –ανάμεσα στα φρύδια- είναι οι πρώτες που κάνουν την εμφάνισή τους. Ακολουθούν οι γραμμές γύρω από τα μάτια, τα χείλη και το λαιμό.

■ Πανάδες: Προκαλούνται κυρίως από τον ήλιο και την όχι ομοιόμορφη κατανομή της μελανίνης.

■ Θαμπάδα: Με τα χρόνια, η επιδερμίδα χάνει τη λάμψη της και τη φωτεινότητά της και γίνεται θαμπή, καθώς το δέρμα δεν είναι πια λείο και δεν αντανακλά σωστά το φως.

■ Αλλοίωση της υφής της επιδερμίδας: Οφείλεται στη μείωση των βασικών συστατικών του δέρματος, όπως είναι το κολλαγόνο και η ελαστίνη.

■ Ξηρότητα: Τα αποθέματα υγρασίας με τον καιρό μειώνονται. Αποτέλεσμα; Ξηρή και αφυδατωμένη επιδερμίδα.

■ Διεσταλμένοι πόροι: Ένα ακόμη σημάδι που φανερώνει την ηλικία.

■ Ανομοιόμορφος τόνος: Με την πάροδο του χρόνου, η επιδερμίδα αποκτά δυσχρωμίες και κηλίδες, με αποτέλεσμα την απώλεια της νεανικής όψης.

Οι αιτίες

Η διαδικασία της γήρανσης είναι γνωστή και αναπόφευκτη: Μετά τα τριάντα, οι πρώτες λεπτές γραμμές γύρω από τα μάτια κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ αρχίζουν να σχηματίζονται και κάποιες ανεπαίσθητες ρυτίδες.

Όμως, η βιολογική γήρανση δεν είναι η μόνη αιτία που προκαλεί την εμφάνιση των πρώτων ρυτίδων. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το 75% των πρώτων ανεπιθύμητων σημαδιών γήρανσης οφείλονται σε άλλους παράγοντες, όπως:

- Η ηλιακή ακτινοβολία, η οποία προσβάλλοντας το DNA των δερματικών κυττάρων προκαλεί φθορές.

- Η ατμοσφαιρική ρύπανση, καθώς προκαλεί οξείδωση και αύξηση του αριθμού των ελευθέρων ριζών, που ο οργανισμός δεν μπορεί να εξουδετερώσει.

- Οι φυσικές και επαναλαμβανόμενες συσπάσεις σε κάθε έκφραση του προσώπου μας.

Τα «όπλα» μας

Στο «οπλοστάσιό» μας περιλαμβάνονται τα αντιηλιακά φίλτρα, οι αντιοξειδωτικές ουσίες, οι βιταμίνες, τα αμινοξέα και άλλα εξειδικευμένα συστατικά με αποδεδειγμένη ευεργετική δράση.

Νέα, δηλαδή, επαναστατικά συστατικά και εξελιγμένες φόρμουλες που υπόσχονται να μας προστατέψουν από τα σημάδια του χρόνου.

Και τα καταφέρνουν αρκετά καλά, εφόσον οι εταιρείες καλλυντικών –που ερευνούν εδώ και χρόνια τις λειτουργίες του δέρματος – είναι πλέον σε θέση να του προσφέρουν την απαιτούμενη βοήθεια, για να αντιμετωπίσει τους εξωγενείς παράγοντες γήρανσης.

Κρέμες λίφτινγκ και οροί

Πρόκειται για την πεμπτουσία της περιποίησης της ώριμης επιδερμίδας. Είναι ιδανικές για ηλικίες πάνω από τα σαράντα, τότε που το δέρμα γίνεται πιο απαιτητικό και έχει μεγαλύτερη ανάγκη από ολοκληρωμένη φροντίδα.

Αντίθετα με τις αντιρυτιδικές συνθέσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν προληπτικά και σε μικρότερες ηλικίες, τα προϊόντα αυτά δεν προσφέρουν τίποτα στο νεανικό δέρμα.

Οι περισσότερες, ενώ εστιάζουν τη δράση τους στη σύσφιξη, προσφέρουν και άλλα, όπως καταπολεμούν τις ρυτίδες, ενυδατώνουν και τρέφουν το δέρμα.

Εφαρμόζονται συνήθως πρωί και βράδυ, εκτός αν ο παρασκευαστής αναφέρει κάτι άλλο στη συσκευασία.

Αυτό το γνωρίζατε;

► Δεν είναι λίγες φορές που η βιολογική μας ηλικία δεν συμβαδίζει με εκείνη του δέρματος.

► Τα πρώτα σημάδια του χρόνου εμφανίζονται στο μέτωπο και γύρω από τα μάτια, καθώς η γήρανση ξεκινάει από το πάνω μέρος του προσώπου και εξαπλώνεται προς τα κάτω.

► Μάθετε να χρησιμοποιείτε από νωρίς μια αντιρυτιδική κρέμα. Γιατί οι ρυτίδες δημιουργούνται ακόμη και δέκα χρόνια νωρίτερα προτού γίνουν ορατές. Δεν είναι, λοιπόν, καλύτερο να λαμβάνετε τα μέτρα σας πριν από την εμφάνισή τους;

► Ποτέ δεν είναι αργά για την περιποίηση της επιδερμίδας με μια αντιρυτιδική κρέμα. Οι περισσότερες περιέχουν συστατικά που φροντίζουν για την αποκατάσταση της υγείας του δέρματος.

► Οι κρέμες λίφτινγκ και οι οροί δε δρουν στην επιφάνεια του προσώπου, πράγμα που σημαίνει ότι αναζωογονητική και όχι προστατευτική δράση.

Επίσης, επαναφέρουν τη φυσική λάμψη στην επιδερμίδα, την εμπλουτίζουν με θρεπτικά συστατικά και τη βοηθούν να αποκτήσει ξανά ζωντάνια και φωτεινότητα.

Παράλληλα, καταπολεμούν δυσχρωμίες, γραμμές και ρυτίδες, ενώ χαρίζουν μια ευχάριστη αίσθηση σύσφιξης.

belife.gr

 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γεωτρόπιο 9 - Καλό Ταξίδι...

Κάθε φθινόπωρο θυμάμαι ένα ποίημα του Γεώργιου Δροσίνη 
που με συγκινεί ιδιαιτέρως. 
    

Φθινόπωρο

Χειμώνιασε και φεύγουν τα πουλιά
γοργά ο πελαργός τα πελαγώνει
κι η φλύαρη χελιδονοφωλιά
χορτάριασε παντέρημη και μόνη.
Του σπίνου χάθηκ` η γλυκιά λαλιά
φοβήθηκε ο μελισσουργός το χιόνι
κι η σουσουράδα στην ακρογιαλιά
δεν τρέχει δεν πηδά δεν καμαρώνει.
Στης λυγαριάς τ` ολόξερο κλαδί
του φθινοπώρου φτωχικό παιδί,
ο καλογιάννος πρόσχαρος προβάλλει,
με λόγια ταπεινά και σιγανά.
Μικρός προφήτης, φτερωτός μηνά
την άνοιξη, που θα γυρίσει πάλι.
Γεώργιος Δροσίνης

Υποδειλώνει τη μελαγχολία που θα έχει η φύση όταν θα φύγουν τα αποδημητικά πουλιά για άλλα μέρη πιο θερμά. Μόνη φωτεινή ελπίδα η προφητική πινελιά του Καλογιάννου που μένει εδώ περιμένοντας την Άνοιξη .  

Στις μέρες μας αυτό το τρυφερό ποίημα μπορεί να έχει και κάποιο αλληγορικό χαρακτήρα στην ερμηνεία του. Οι νέοι μας αναζητούν άλλες χώρες για να γλυτώσουν από το χειμώνα της διαβίωσης που πλησιάζει απειλητικά στη χώρα μας. Και οι μεγαλύτεροι που είχαν ζήσει το ίδιο σενάριο και είχαν επιστρέψει από τα άλλα μέρη σε περιόδους καλύτερες τώρα που ξανάπιασε ο χειμώνας ετοιμάζονται να ξαναφύγουν .

Εδώ θα μένουν πάντα τα φτωχικά παιδιά του φθινοπώρου οι Καλογιάννοι να προσμένουν την Άνοιξη και την επιστροφή των απόντων. Ας ευχηθούμε αυτός ο χειμώνας να είναι ο τελευταίος που θα αναγκάζει τα χελιδόνια μας να ξενητεύονται!
























τεύχος 77
Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Ατομική Υπόθεση !



Η Ευτυχία Είναι Ατομική Υπόθεση ! 

(36 photos) http://www.terrapapers.com/?p=16675 
 "Μόνο στο Άτομο κι όχι στην μάζα, υπάρχει Ευτυχία.
Είναι Ατομική υπόθεση και απόλυτα Εσωτερική.
Η είσαι ευτυχισμένος ΤΩΡΑ ή δεν είσαι ευτυχισμένος ΤΩΡΑ.

Δεν μπορεί μια ομάδα, όλοι μαζί, να είναι Ευτυχισμένοι, στο μέλλον. Μπορεί να φαίνεται ότι είναι, αλλά δεν είναι. Γιατί η Ευτυχία ΔΕΝ υπάρχει στην Μάζα. Δεν υπάρχει σε άλλον χρόνο εκτός από το ΤΩΡΑ. Ευτυχία Δεν υπάρχει στον όχλο. Υπάρχει ΜΟΝΟ στα άτομα. Υπάρχει μόνο στα Πνευματικά Άτομα. Όλοι οι υπόλοιποί όπως και η μάζα μιμούνται την ευτυχία, δεν είναι σε θέση να την νοιώσουν. Γιατί τα κέντρα που βιώνεται η Ευτυχία είναι από το κέντρο της καρδιάς και πάνω, που τα άψυχα όντα δεν διαθέτουν. Η Ευτυχία βιώνεται στο ΤΩΡΑ και σε κανένα άλλο χρόνο............."
— με Eleftherios Efthimiatos

 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Κοινωνικοί άνθρωποι και ανθρώπινη κοινωνία

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/03/anthrwpinh-koinwnia.html#.UEnMXiL20yk

 Κοινωνικοί άνθρωποι και ανθρώπινη κοινωνία

Γεράσιμος Πολίτης 2012-03-21T20:17:00+02:00
Κοινωνικοί άνθρωποι και ανθρώπινη κοινωνία, Νίκος Λυγερός
Κάποιες μέρες της ιστορίας χαρακτηρίζονται ως ιστορικές διότι δηλώνουν με τη σφραγίδα τους την ύπαρξη συνόρων μεταξύ πριν και μετά. Μπορεί να μη φαίνονται την ίδια μέρα ως σημαντικές αλλά αποκτούν με το χρόνο μια συμβολική βαρύτητα. Ξεφεύγουν από το έργο της καθημερινής ζωής που σέρνει ασήμαντες και ανώνυμες μέρες για να δημιουργήσουν μιαν εικόνα, μια μνήμη του μέλλοντος. Υπάρχουν βέβαια διάφορα πλαίσια που επιτρέπουν την ύπαρξη τέτοιου είδους ημερών. Εδώ θα ασχοληθούμε με το συλλογικό πλαίσιο και τη σημασία της ιστορικής ημέρας. Αν και στη φύση η συλλογική σκέψη είναι δεδομένη, παραμένει σπάνια στον ανθρώπινο τομέα. Ο πρώτος λόγος είναι ότι όσο εύκολο είναι για τον άνθρωπο να καταλάβει ότι υπάρχει και να ξέρει ότι υπάρχει τόσο δύσκολο είναι το ανάλογο για την κοινωνία. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι το σύνολο δεν αποτελεί ομάδα. Ο τρίτος λόγος είναι η δυσκολία δημιουργίας νέων σχέσεων ανάμεσα στα άτομα της κοινωνίας.

Η κοινωνία υπάρχει όντως, όμως δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει σαν υπεροντότητα σε σχέση με το άτομο. Η δυσκολία της διαδικασίας προέρχεται από την έλλειψη στόχου, κοινού στόχου. Διότι εξ ορισμού αυτός ο κοινός στόχος θα έπρεπε να είχε διαλεχτεί από την κοινωνία άρα σαν πραγματική υπεροντότητα. Και όντως η επίτευξη της επιλογής του στόχου είναι δύσκολη γιατί ανήκει σ'ένα μετα-πλαίσιο. Αν και εσωτερικά υπάρχει πρόβλημα δημιουργίας κοινού στόχου, εξωτερικά είναι εφικτός. Μια εξωτερική πίεση μπορεί εύκολα να προκαλέσει έναν κοινό στόχο στη θεματολογία της αντίστασης πχ σεισμός, καταστροφή, πόλεμος. Σ' αυτό το πλαίσιο η κοινωνία είναι αναγκασμένη ν'αντισταθεί. Και μπορούμε να ερμηνεύσουμε την αντίδραση ως αντανακλαστική κίνηση. Όταν όμως ο στόχος είναι θετικός και αφηρημένος και χρειάζεται μια δημιουργική τάση για να επιτευχθεί τότε η κοινωνία παραμένει αμήχανη.

Όλος ο κόσμος θέλει να ζήσει ελεύθερος. Ποιος όμως είναι διατεθειμένος να θυσιάσει κάτι για να πετύχει αυτό το στόχο; Ποιος όμως θα δεχτεί να θυσιαστεί για την κοινωνία του; Ο καθένας ζει από την κοινωνία, ποιος όμως ζει για την κοινωνία του; Τι σημαίνει ατομική πρωτοβουλία αν δεν υπάρχει κοινωνική προσφορά; Όπως βλέπουμε είναι δύσκολο για το κάθε άτομο να προσφέρει, ανεξάρτητα αν το ίδιο δεν υπάρχει παρά μόνο μέσα στο βλέμμα της κοινωνίας. Διότι αν δεν σε κοιτάζει κανείς, κανείς δεν σε βλέπει και δεν υπάρχεις ως κοινωνικό ον, πράγμα το οποίο αποτελεί την ιδιαιτερότητα του ανθρώπου. Θεωρούμε σημαντικά τα στοιχεία του συνόλου δίχως να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτά τα στοιχεία δεν θα είχαν το νόημα που έχουν αν δεν υπήρχε το σύνολο. Ποιος είναι ο ρόλος του ανθρώπου αν δεν υπάρχει κοινωνία;

Κοινωνικοί άνθρωποι και ανθρώπινη κοινωνία, Νίκος ΛυγερόςΜερικοί από το λαό μας έφαγαν πέτρες για να μας χαρίσουν την ελευθερία. Μερικοί από το λαό μας έδεσαν τη ζωή τους με το νήμα της. Μερικοί από το λαό μας έχασαν τους ανθρώπους τους σ'έναν άδικο αγώνα. Όλους αυτούς, εμείς δεν πρέπει να τους ξεχάσουμε. Κι αν αυτοί δεν είναι παρά μνήμες για μας, εμείς είμαστε το μέλλον τους. Για μας θυσιάστηκαν. Έδωσαν τη ζωή τους για να ζήσουμε. Ενώ εμείς πρέπει μόνο να προστατέψουμε τη ζωή μας για να ζήσουν τα παιδιά μας. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε σαν υπεροντότητα όλες αυτές τις κρίσιμες ημέρες όχι μόνο για το παρόν μα και για το μέλλον των παιδιών μας. Κι αυτό το μέλλον βρίσκεται πέρα από τον ορίζοντα της ζωής μας. Πρέπει να νιώσουμε ότι ένας λαός δεν είναι μόνο αυτό το διαχρονικό στοιχείο, σκέφτεται υποφέρει συλλογικά και άρα υπάρχει σαν ελεύθερο ον.


Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις