Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

Πάτμος

Από παλιό περιοδικό για ταξίδια.
Ίσως να έχουν αλλάξει κάποια στοιχεία σε επίπεδο αγοράς, τηλ/να κ.λ.π  
όμως η ιερή παράδοση διαχρονικά  παραμένει εδώ
Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-





























ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΣΙΣΣΥ



  ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΣΙΣΣΥ - ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΙΑΣ 
                                        (+10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1898)
                                           θλιμμένη πριγκίπισσα



Στις 10 Σεπτεμβρίου του 1898, η Ευρώπη σοκαρίστηκε από μια θλιβερή είδηση: η Αυτοκράτειρα Ελισσάβετ της Αυστρίας, Σίσσυ για τους οικείους της, είχε δολοφονηθεί. Ο τραγικός της θάνατος ήταν το τέλος της ταραχώδους, δυστυχισμένης και –συχνά- παρεξηγημένης ζωής, μιας ιδιαίτερα ασυνήθιστης προσωπικότητας. Έπαιξε, επίσης, καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του μύθου της Ελισσάβετ, ενός μύθου που και η ίδια υποστήριξε όσο ζούσε, με τον αντισυμβατικό της τρόπο.

Ἠ Ἐλισάβετ Ἀμαλία Εὐγενία φόν Βίτελσμπαχ, ἡ γνωστή πριγκίπισσα Σίσσυ, γεννήθηκε παραμονή τῶν χριστουγέννων τοῦ 1837, στό Μόναχο. Γονεῖς της ἦταν ὁ Μαξιμιλιανός Ἰωσἠφ δούκας τῆς Βαυαρίας, καί ἡ πριγκίπισσα -ἐπίσης τῆς Βαυαρίας-Λουδοβίκα.

Σέ ἡλικία 15 χρονῶν, γνωρίζει τόν 23χρονο αὐτοκράτορα τῆς Αὐστρίας Φραγκίσκο Ἰωσήφ.
Οἱ δύο νέοι ἀγαπήθηκαν, καί μόλις τόν ἀλλο χρόνο παντρεύτηκαν. Ἡ πανέμορφη, παραμυθένια πριγίπισσα Σίσσυ, άναγορεύθηκε Βασίλισσα τῆς Αὐστρίας σέ ἡλικία μόλις 16 ἐτῶν. Ἀς σημειωθεῖ, ὅτι ὁ Φραγκίσκος Ἰωσήφ, προοριζόταν γιά σύζυγος τῆς μεγαλύτερης της ἀδελφῆς.Ἡ ζωή της στό παλάτι ὅμως, μἐ τἀ σφιχτά πρωτόκολλα, ἀλλά κυρίως μέ τήν δεσποτική πεθερά της δέν ήταν καλή, καί ἐκδηλώνει τάσεις ανεξαρτησίας.

Οί σχέσεις μέ τήν πεθερά της φθάσανε στό ἀπροχώρητο, ὅταν σ΄ἕνα ταξίδι τῆς Σίσσυ στήν Ουγγαρία, σκοτώθηκε ἀπό ἀτύχημα ἡ μικρή της κόρη Σοφία. Ἡ πεθερά της πλέον, ἀναλαμβάνει τά δύο παιδιά,- ἡ Μαρία Βαλέρια δέν εἶχε γεννηθεῖ ἀκόμη-καί ἡΣίσσυ άποστασιοποιεῖται ἀπό τήν ἀνατροφή τῶν παιδιῶν της. Πλέον έρχεται καί μιά διαφοροποίηση στίς σχέσεις της τόν Φραγκίσκο Ἰωσήφ, καί αρχίζουν οἱ πρῶτες ἐξωσυζυγικές σχέσεις καί γιά τούς δύο . Ἡ Σίσσυ, βρίσκει καταφύγιο στά ταξίδια σ΄ἐνα ἀπό τό ὁποία γνωρίζει τήν Κέρκυρα.

Τό 1867 ἡ Σίσσυ καί ὁ Φραγκίσκος, στέφονται Αὐτοκράτορες τῆς Αὐστρουγγαρίας, καί αὐτή μένει ἔγκυος στό τέταρτο και τελευταῖο παιδί της, τήν Μαρία Βαλέρια

Τά χρόνια ἐκεῖνα, ἡ Σίσσυ μαγεύεται ἀπό τήν κλασσική άρχαιότητα, βοηθοῦντος τοῦ ἑλληνα φοιτητή Κων/νου Χρηστομάνου.
Ἡ ζωή της παρά τά ταξίδια καί τίς πολύμηνες αποδράσεις, δέν ἠταν χωρίς θλίψεις. Ὁ ξάδελφος της Μαξιμιλιανός, αὐτοκράτορας τοῦ Μεξικοῦ ἐκτελεῖται, καί ἡ γυναίκα του Σαρλόττα, έπιστρέφοντας στήν εὐρώπη ζεῖ μέχρι τόν θάνατο της στήν τρέλλα. Ὁ ξάδελφος της Λουδοβίκος τῆς Βαυαρίας πνίγεται σέ λίμνη, ἐνῶ μέσα σ΄ ἑνα χρόνο πεθαίνει ὁ πατέρας της, καί καίγεται ἡ ἀδελφή της.
Ὅμως τό γεγονός πού τήν λύγισε, καί συντάραξε τήν εὐρώπη, συνέβη τό 1889. Στό Μέγιερλινγκ τῆς Αὐστρίας, βρέθηκαν νεκροί ό γιός της Ροδόλφος, καί ἡ σύντροφος του, βαρώνη Μαρία Βρετσέρα, χωρίς -μέχρι σήμερα-νά γίνουν γνωστά τά αἰτια τῶν φόνων. Λέγεται ὅμως ὅτι ηταν ἐτεροθαλῆ ἀδέλφια.

Το 1898, ἐνῶ ἡ Σίσσυ βρισκόταν μέ ψευδώνυμο στήν Ἑλβετία ἕνας ἀναρχικός, ὁ ἰταλός Λουίτζι Λουσένι, τήν ἀνακαλύπτει καί τήν δολοφονεί γιά ἰδεολογικούς λόγους Βυθίζει στό στῆθος της ἕνα σουβλί τόσο λεπτό, πού ο θανατός της έπῆλθε αφοῦ πρόλαβε αὐτή νά περπατήσει περίπου 120 μέτρα.

Μιά ἀπό τίς ὡραιότερες γυναῖκες τῆς ἐποχῆς της, ἡ θλιμμένη πριγκίπισσα, πεθαίνει στήν ἀποβάθρα τῆς λίμνης.
Ἦταν 61 ἐτῶν.
Ἡ ζωή της εἶναι άλήθεια, ὅτι μάγεψε καί ένέπνευσε. Ἔγινε πασίγνωστή μέ τήν Ρὀμυ ΣνάΙντερ νά τήν ὑποδύεται στήν γνωστή ταινία "Πριγίπισσα Σίσσυ".
Ἡ Σίσσυ, εἶναι ἀπό τά πρόσωπα τῆς ἱστορίας, πού ἡ βιοτή καί ὁ θάνατος τους, ταυτίστηκε μέ βασιλική λάμψη καί κοινή άνθρώπινη τραγωδία.
ΑΠΟ http://cummulus4.blogspot.com/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ "ΔΑΒΙΔ"


ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ "ΔΑΒΙΔ"

8/ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ/1504 - Γίνονται στη Φλωρεντία τα αποκαλυπτήρια του Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου.
Ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, που φιλοτεχνήθηκε από το 1501 ως το 1504, είναι ένα αριστούργημα της Αναγεννησιακής γλυπτικής και, μαζί με την Πιετά, ένα από τα δυο σημαντικότερα γλυπτά του Μιχαήλ Άγγελου. Είναι ένα από τα πιο γνωστά αγάλματα στην ιστορία της γλυπτικής, και έχει γίνει σύμβολο δύναμης και νεανικής ομορφιάς. Παριστάνει τον Βιβλικό βασιλιά Δαβίδ, τη στιγμή που αποφασίζει να αναμετρηθεί με τον Γολιάθ. Στην εποχή του θεωρήθηκε σύμβολο της δημοκρατίας της Φλωρεντίας, μιας ανεξάρτητης πόλης-κράτους που απειλούνταν από πιο ισχυρά αντίπαλα κράτη. Αυτή η ερμηνεία τονίστηκε και με την τοποθέτηση του ύψους 5,17 μέτρων αγάλματος έξω από το Παλάτσο Βέκιο, την έδρα της τοπικής κυβέρνησης της Φλωρεντίας.
 Τα αποκαλυπτήριά του έγιναν στις 8 Σεπτεμβρίου του 1504.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τα τρία ερωτήματα

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=379343022138756&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater



Λέοντος Τολστόι 9 Σεπτεμβρίου 1828 -1910
Τα τρία ερωτήματα


Μία φορὰ καὶ ἕναν καιρό, ἕνας βασιλιὰς σκέφτηκε ὅτι ἂν ἤξερε πάντοτε τὴν κατάλληλη στιγμὴ γιὰ ν᾿ ἀρχίζει κάτι, ἂν ἤξερε ποιοὶ εἶναι οἱ κατάλληλοι ἄνθρωποι γιὰ ν᾿ ἀκούει καὶ ποιοὶ εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ θάπρεπε ν᾿ ἀποφεύγει καὶ πάνω ἀπὸ ὅλα ἂνἤξερε πάντοτε ποιὸ εἶναι τὸ σημαντικότερο πράγμα νὰ κάνει, δὲ θὰ ἀποτύχαινε σὲ ὅ,τι ἐπιχειροῦσε.

Καὶ ὅταν τοῦ ἦρθε αὐτὴ ἡ σκέψη, φρόντισε νὰ διακηρυχθεῖ σὲ ὁλόκληρο τὸ βασίλειό του ὅτι θὰ ἔδινε σπουδαία ἀμοιβὴ σ᾿ ἐκεῖνον ποὺ θὰ τοῦ μάθαινε ποιὰ εἶναι ἡκατάλληλη στιγμὴ γιὰ κάθε ἐνέργεια, ποιοὶ εἶναι οἱ πιὸ ἀναγκαῖοι ἄνθρωποι καὶπὼς θὰ μποροῦσε νὰ ξέρει ποιὸ εἶναι τὸ πιὸ σπουδαῖο πράγμα νὰ κάνει.

Καὶ ἦλθαν σοφοὶ ἄνθρωποι στὸ βασιλιά, ἀλλὰ ὅλοι ἔδωσαν διαφορετικὲς ἀπαντήσεις στὰ ἐρωτήματα.

Σ᾿ ἀπάντηση τοῦ πρώτου ἐρωτήματος, μερικοὶ εἶπαν ὅτι γιὰ νὰ ξέρει κανεὶς τὴν κατάλληλη στιγμὴ γιὰ κάθε ἐνέργεια, πρέπει νὰ φτιάξει προκαταβολικὰ ἕνα πρόγραμμα ἡμερῶν, μηνῶν καὶ ἐτῶν καὶ νὰ τὸ ἀκολουθήσει πιστά. Μόνον ἔτσι, εἶπαν αὐτοί, θὰ μποροῦσε νὰ γίνει τὸ κάθε τί στὴν κατάλληλη στιγμή.

Ἄλλοι δήλωσαν ὅτι θὰ ἦταν ἀδύνατο ν᾿ ἀποφασίσει κανεὶς ἐκ τῶν προτέρω τὴν κατάλληλη στιγμὴ γιὰ κάθε ἐνέργεια, ἀλλὰ ἂν δὲν ἀφήσει τὸν ἑαυτό του νὰ ἀπορροφηθεῖ σὲ μάταιες ἐνασχολήσεις, θὰ μποροῦσε πάντοτε νὰ προσέχει τί συμβαίνει καὶ τότε νὰ κάνει ὅ,τι θὰ ἦταν ἀναγκαῖο. Ἄλλοι πάλι εἶπαν, ὅτι ὅσο κι ἂν πρόσεχε ὁ βασιλιὰς ὅ,τι συνέβαινε, θὰ ἦταν ἀδύνατο σὲ ἕναν ἄνθρωπο νὰ ἀποφασίζει σωστὰ ποιὰ εἶναι ἡκατάλληλη στιγμὴ γιὰ κάθε ἐνέργεια, γι᾿ αὐτὸ θἄπρεπε νὰ ἔχει ἕνα συμβούλιο ἀπὸσοφοὺς ἀνθρώπους, ποὺ θὰ τὸν βοηθοῦσαν νὰ καθορίσει τὴν κατάλληλη στιγμὴ γιὰ κάθε τί.

Ἀλλὰ πάλι, ἄλλοι τοῦ εἶπαν ὅτι ὑπάρχουν ὁρισμένα πράγματα ποὺ δὲ θὰ μποροῦσαν νὰ περιμένουν νὰ ἐξεταστοῦν ἀπὸ ἕνα συμβούλιο καὶ γιὰ τὰ ὁποῖα πρέπει κανεὶς νὰ ἀποφασίσει ἀμέσως ἂν θὰ τὰ ἐπιχειρίσει ἢ ὄχι. Γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ ὅμως κανεὶς νὰ τὸ ἀποφασίσει αὐτό, πρέπει νὰ ἐκ τῶν προτέρων νὰ γνωρίζει τί πρόκειται νὰ συμβεῖ. Μόνο μάγοι μποροῦν νὰ τὸ κάνουν αὐτὸ καὶ γι᾿ αὐτό, γιὰ νὰ ξέρει κανεὶς τὴν κατάλληλη στιγμὴ γιὰ κάθε ἐνέργεια, πρέπει νὰ συμβουλεύεται μάγους.

Ἐξ ἴσου ποικίλες ἦταν οἱ ἀπαντήσεις καὶ στὸ δεύτερο ἐρώτημα. Μερικοὶ εἶπαν ὅτι οἱἄνθρωποι ποὺ χρειάζεται περισσότερο ὁ βασιλιὰς εἶναι οἱ σύμβουλοί του, ἄλλοι οἱἱερεῖς, ἄλλοι οἱ γιατροί, ἐνῶ ἄλλοι εἶπαν ὅτι πιὸ ἀναγκαῖοι εἶναι οἱ πολεμιστές.
Στὸ τρίτο ἐρώτημα γιὰ τὸ ποιὰ εἶναι πιὸ σπουδαία ἐνασχόληση, μερικοὶ ἀπάντησανὅτι πιὸ σπουδαῖο πράγμα στὸ κόσμο εἶναι οἱ ἐπιστῆμες. Ἄλλοι εἶπαν ὅτι εἶναι ἡπολεμικὴ ἐπιδεξιότητα, καὶ ἄλλοι πάλι ὅτι εἶναι ἡ θρησκευτικὴ λατρεία.

Ὅλες οἱ ἀπαντήσεις ἦταν διαφορετικὲς καὶ ὁ βασιλιὰς δὲ συμφώνησε σὲ καμιὰ ἀπ᾿αὐτὲς καὶ σὲ καμιὰ δὲν ἔδωσε σημασία. Ἀλλὰ θέλοντας ἀκόμη νὰ βρεῖ τὶς σωστὲςἀπαντήσεις, ἀποφάσισε νὰ συμβουλευτεῖ ἕναν ἐρημίτη πολὺ γνωστὸ γιὰ τὴν σοφία του.

Ὁ ἐρημίτης ζοῦσε σ᾿ ἕνα δάσος ἀπ᾿ τὸ ὁποῖο δὲν ἀπομακρυνόταν ποτὲ καὶ δὲ δεχόταν παρὰ τοὺς ἁπλοὺς ἀνθρώπους. Ἔτσι ὁ βασιλιὰς ντύθηκε ἁπλὰ ροῦχα καὶ πρὶν φτάσει στὸ κελὶ τοῦ ἐρημίτη, κατέβηκε ἀπ᾿ τ᾿ ἄλογό του, ἄφησε πίσω τὴ φρουρά του καὶπῆγε μόνος του.

Ὅταν πλησίασε ὁ βασιλιάς, ὁ ἐρημίτης ἔσκαβε τὴ γῆ μπροστὰ στὴν καλύβα του. Ὅταν εἶδε τὸ βασιλιά, τὸν χαιρέτησε καὶ συνέχισε νὰ σκάβει. Ὁ ἐρημίτης ἦταν ἄνθρωποςἀσθενικὸς καὶ ἀδύνατος καὶ κάθε φορὰ ποὺ σφήνωνε τὴν ἀξίνα του στὴν γῆ γιὰ νὰσηκώσει λίγο χῶμα, ἀνάπνεε βαριά.

Ὁ βασιλιὰς τὸν πλησίασε καὶ τοῦ εἶπε: «Ἦρθα σὲ σένα σοφὲ ἐρημίτη γιὰ νὰ σὲρωτήσω τρία πράγματα: Πῶς θὰ μάθω νὰ κάνω τὸ κατάλληλο πράγμα στὴν κατάλληλη στιγμή, ποιοὶ εἶναι οἱ ἄνθρωποι ποὺ χρειάζομαι περισσότερο καὶἑπομένως ποιοὺς θὰ πρέπει νὰ προσέχω περισσότερο ἀπὸ τοὺς ἄλλους καὶ ποιὲςὑποθέσεις εἶναι πιὸ σπουδαῖες καὶ χρειάζονται περισσότερο προσοχή»;

Ὁ ἐρημίτης ἄκουσε τὸ βασιλιά, ἀλλὰ δὲν ἔδωσε καμιὰ ἀπάντηση. Μόνο ἔφτυσε στὶς παλάμες του καὶ ξανάρχισε τὸ σκάψιμο.

«Εἶσαι κουρασμένος», εἶπε ὁ βασιλιάς, «ἄσε μὲ νὰ πάρω τὴν ἀξίνα καὶ νὰ δουλέψωἐγὼ λίγο γιὰ σένα».

«Εὐχαριστῶ», εἶπε ὁ ἐρημίτης καὶ δίνοντας τὴν ἀξίνα στὸ βασιλιὰ κάθησε κάτω στὸχῶμα.

Ὅταν ἔσκαψε ὁ βασιλιὰς δύο αὐλάκια, σταμάτησε καὶ ἐπανέλαβε τὰ ἐρωτήματά του.Ὁ ἐρημίτης καὶ πάλι δὲν ἀπάντησε, ἀλλὰ σηκώθηκε, ἅπλωσε τὸ χέρι του νὰ πάρει τὴνἀξίνα καὶ εἶπε: «Ξεκουράσου τώρα λίγο καὶ ἄσε μένα νὰ δουλέψω λιγάκι».

Ὁ βασιλιὰς ὅμως δὲν τοῦ ἔδωσε τὴν ἀξίνα καὶ συνέχισε νὰ σκάβει. Πέρασε μία ὥρα καὶ ἄλλη μία. Ὁ ἥλιος ἄρχισε νὰ δύει πίσω ἀπ᾿ τὰ δέντρα καὶ ὁ βασιλιὰς στὸ τέλος σφήνωσε τὴν ἀξίνα στὸ χῶμα καὶ ἔιπε: «Ἦρθα σὲ σένα σοφὲ ἄνθρωπε γιὰ μίαἀπάντηση στὰ ἐρωτήματά μου. Ἂν δὲν μπορεῖς νὰ μοῦ δώσεις καμιά, πές το μου νὰγυρίσω στὸ σπίτι μου».

«Νά, κάποιος ἔρχεται τρέχοντας», εἶπε ὁ ἐρημίτης. «Ἂς δοῦμε ποιὸς εἶναι».

Ὁ βασιλιὰς γύρισε καὶ εἶδε ἕνα γενειοφόρο ἄνδρα νὰ ἔρχεται τρέχοντας ἀπὸ τὸδάσος, σφίγγοντας μὲ τὰ χέρια του τὸ στομάχι του, ἀπ᾿ τὸ ὁποῖο ἔτρεχε ποτάμι τὸαἷμα. Ὅταν πλησίασε τὸ βασιλιά, ἔπεσε λιπόθυμος στὸ χῶμα βγάζοντας ἕναν ἐλαφρὺ ἀναστεναγμό.

Ὁ βασιλιὰς καὶ ὁ ἐρημίτης ξεκούμπωσαν τὰ ροῦχα του. Ὑπῆρξε ἕνα μεγάλο τραῦμα στὸ στομάχι του. Ὁ βασιλιὰς τὸ ἔπλυνε ὅσο καλλίτερα μποροῦσε καὶτὸ ἔδεσε μὲ τὸ μαντήλι του καὶ μὲ μία πετσέτα ποὺ τοὔδωσε ὁ ἐρημίτης. Ἀλλὰ τὸ αἷμα δὲ σταματοῦσε νὰ τρέχει καὶ ὁ βασιλιὰς ξανὰ καὶ ξανὰ ἄλλαζε τὸν ἐπίδεσμο, μουσκεμένο ἀπὸ καυτὸ αἷμα, τὸν ἔπλενε καὶ ξανάδενε τὸ τράυμα. Ὅταν σταμάτησε νὰ τρέχει τὸ αἷμα, ὁ πληγωμένος συνῆλθε καὶ ζήτησε κάτι νὰ πιεῖ. Ὁ βασιλιὰς ἔφερε φρέσκο νερὸ καὶ τοῦ τὸ ἔδωσε. Στὸ μεταξὺ ὁ ἥλιος ἔδυσε καὶ ἄρχισε νὰ κρυώνουν.Ἔτσι ὁ βασιλιὰς μὲ τὴ βοήθεια τοῦ ἐρημίτη μετέφερε τὸν πληγωμένο στὴν καλύβα καὶτὸν ξάπλωσε στὸ κρεβάτι. Ὅταν ξάπλωσεστο κρεβάτι ὁ πληγωμένος, ἔκλεισε τὰ μάτια του καὶ ἡσύχασε, ἀλλὰ ὁ βασιλιὰς ἦταν τόσο κουρασμένος ἀπ᾿ τὸ περπάτημα καὶ τὴ δουλειὰ ποὺ εἶχε κάνε, ποὺ κάθησε στὸ κατώφλι καὶ τὸν πῆρε καὶ αὐτὸν ὁὕπνος τόσο βαθιά, ὥστε κοιμήθηκε συνέχεια ὅλη τὴν καλοκαιριάτικη νύχτα. Ὅταν ξύπνησε τὸ πρωί, πέρασε πολλὴ ὥρα πρὶν μπορέσει νὰ θυμηθεῖ ποὺ ἦταν, ἢ ποιὸς ἦταν ὁ ἄγνωστος γενειαφόρος ἄνδρας ποὺ ἦταν ξαπλωμένος στὸ κρεβάτι καὶ τὸν κοίταζε ἔντονα καὶ μὲ φλογισμένα μάτια.

«Συγχώρεσέ με», εἶπε ὁ γενειαφόρος ἄνδρας μὲ μία ἀσθενικὴ φωνή, ὅταν εἶδε ὅτι ὁ βασιλιὰς εἶχε ξυπνήσει καὶ τὸν κοίταζε.

«Δὲ σὲ ξέρω καὶ δὲν ἔχω τίποτε νὰ σοῦ συγχωρήσω», εἶπε ὁ βασιλιάς.

«Ἐσὺ δὲ μὲ ξέρεις, ἀλλὰ ἐγὼ σὲ ξέρω. Εἶμαι αὐτὸς ὁ ἐχθρός σου ποὺ ὁρκίστηκε νὰπάρει ἐκδίκηση ἀπὸ σένα, γιατὶ ἐκτέλεσες τὸν ἀδελφό του καὶ κατάσχεσες τὴν περιουσία του. Ἤξερα πὼς εἶχες πάει μόνος σου νὰ δεῖς τὸν ἐρημίτη καὶ ἀποφάσισα νὰ σὲ σκοτώσω στὴν ἐπιστροφή. Ἀλλὰ πέρασε ἡ ἡμέρα καὶ δὲν γύρισες. Ἔτσι βγῆκαἀπ᾿ τὴν ἐνέδρα μου καὶ ἔπεσα στοὺς φρουρούς σου καὶ αὐτοὶ μὲ ἀναγνώρισαν καὶ μὲτραυμάτισαν. Τοὺς ξέφυγα, ἀλλὰ θὰ εἶχα πεθάνει ἀπ᾿ τὴν αἱμορραγία, ἂν ἐσὺ δὲν εἶχες φροντίσει τὸ τραῦμα μου. Ἐγὼ ἤθελα νὰ σὲ σκοτώσω κι ἐσὺ μοῦ ἔσωσες τὴν ζωή. Τώρα, ἂν ζήσω, κι ἂν τὸ θέλεις κι ἐσύ, θὰ σὲ ὑπηρετήσω σὰν ὁ πιὸ πιστός σου σκλάβος καὶ θὰ ζητήσω ἀπ᾿ τοὺς γιούς μου νὰ κάνουν τὸ ἴδιο. Συγχώρεσέ με».
Ὁ βασιλιὰς ἦταν πολὺ εὐχαριστημένος ποὺ εἶχε συμφιλιωθεῖ τόσο εὔκολα μὲ τὸνἐχθρό του καὶ ποὺ εἶχε κάνει ἕνα φίλο καὶ ὄχι μόνο τὸν συγχώρεσε, ἀλλὰ εἶπε ὅτι θὰἔστελνε τοὺς ὑπηρέτες του καὶ τὸ προσωπικό του γιατρὸ νὰ τὸν φροντίσουν καὶὑποσχέθηκε νὰ τοῦ ξαναδώσει τὴν περιουσία του.

Ἀφοῦ ἔφυγε ἀπ᾿ τὸν πληγωμένο ὁ βασιλιάς, πῆγε ἔξω στὸν ἐξώστη καὶ κοίταξε τριγύρω νὰ βρεῖ τὸν ἐρημίτη. Ἤθελε πρὶν φύγει, νὰ τὸν παρακαλέσει ἀκόμη μία φορὰνὰ ἀπαντήσει στὰ ἐρωτήματα ποὺ τοῦ εἶχε κάνει. Ὁ ἐρημίτης ἦταν ἔξω γονατισμένος καὶ φύτευε σπόρους στ᾿ αὐλάκια πού ῾χαν σκαφτεῖ τὴν προηγούμενη μέρα.

Ὁ βασιλιὰς τὸν πλησίασε καὶ τοῦ εἶπε: «Γιὰ τελευταία φορὰ σὲ παρακαλῶ ἀπάντησε στὰ ἐρωτήματά μου, σοφὲ ἄνθρωπε». «Μὰ ἔχουν ἤδη ἀπαντηθεῖ», εἶπε ὁ ἐρημίτης, σκύβοντας ἀκόμα στ᾿ ἀδύνατα πόδια του καὶ κοιτάζοντας πρὸς τὸ βασιλιὰ ποὺ στεκόταν μπροστά του.

«Πῶς ἀπαντήθηκαν; Τί ἐννοεῖς;», εἶπε ὁ βασιλιάς.

«Δὲ βλέπεις;», ἀπάντησε ὁ ἐρημίτης. «Ἂν δὲν εἶχες λυπηθεῖ χθὲς τὴν ἀδυναμία μου καὶ δὲν εἶχες σκάψει γιὰ μένα τ᾿ αὐλάκια, ἀλλὰ εἶχες φύγει, αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος θὰσοῦ εἶχε ἐπιτεθεῖ καὶ θὰ εἶχες μετανοιώσει ποὺ δὲν ἔμεινες μαζί μου. Ἔτσι ἡ πιὸσπουδαία στιγμὴ ἦταν ὅταν ἔσκαβες τ᾿ αὐλάκια, κι ἐγὼ ἤμουν ὁ πιὸ σπουδαῖοςἄνθρωπος καὶ τὸ νὰ μοῦ κάνεις καλὸ ἦταν ἡ πιὸ σπουδαία δουλειά. Ὕστερα, ὅταν αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος ἦρθε σὲ μᾶς, ἡ πιὸ σπουδαία στιγμὴ ἦταν ὅταν τὸν φρόντιζες, γιατὶ ἂν δὲν εἶχες δέσει τὸ τραῦμα του, θὰ πέθαινε χωρὶς νὰ συμφιλιωθεῖ μαζί σου.Ἔτσι αὐτὸς ἦταν ὁ πιὸ σπουδαῖος ἄνθρωπος καὶ αὐτὸ ποὺ ἔκανες γι᾿ αὐτὸν ἦταν ἡπιὸ σπουδαία δουλειά. Νὰ θυμᾶσαι λοιπόν: Ὑπάρχει μόνο μία στιγμὴ ποὺ εἶναι ἡπιὸ σπουδαία, τὸ παρόν. Εἶναι ἡ πιὸ σπουδαία στιγμή, γιατὶ εἶναι ἡ μόνη πάνω στὴν ὁποία ἔχεις κάποια δύναμη. Ὁ πιὸ ἀναγκαῖος ἄνθρωπος εἶναι αὐτὸς μαζὶ μὲτὸν ὁποῖο βρίσκεσαι, γιατὶ κανένας ἄνθρωπος δὲν ξέρει ἂν θὰ ἔχει ποτὲ πάρε-δῶσε μὲ κάποιον ἄλλο. Καὶ τὸ πιὸ σπουδαῖο πράγμα εἶναι νὰ τοῦ κάνεις καλό, γιατὶ μόνο γι᾿ αὐτὸ τὸ σκοπὸ ἔχεις ἔλθει σ᾿ αὐτὸν τὸν κόσμο!».

Πηγή

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ι.Λοβέρδος - "Πρώτη ματιά"

Από παλιό περιοδικό "Ραδιοτηλεόραση"
Στα τρυπημένα σημεία λέει "κλίμα" "μέσα" "ανάλογη"
Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Μονή Αγ. Αναργύρων Μελισσοτόπου

ΦωτογραφίαΕγκαταστημένη σε μια δασωμένη πλαγιά του όρους Βίτσι, 2 χλμ. ΒΔ του σύγχρονου οικισμού του Μελισσοτόπου, οι Άγιοι Ανάργυροι αποτελούν την παλαιότερη σωζόμενη μονή του Νομού Καστοριάς. 

Ιδρύθηκε το 1080, λίγο νωρίτερα από την Παναγία Μαυριώτισσα. Η παράδοση λέει ότι υπήρχε ένα θαυματουργικό αγίασμα της Παναγίας και οι ντόπιοι κάτοικοι είχαν χτίσει έναν μικρό ναό του Αγ. Παντελεήμονα στη θέση αυτή, όπου ο Αλέξιος Α’ ο Κομνηνός βρήκε ίαση μετά από ένα σοβαρό τραυματισμό κατά τις μάχες με τους Νορμανδούς του Ροβέρτου Γουϊσκάρδου. 

Έτσι, δημιούργησε τη μονή που αρχικά ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Παντελεήμονα. Το 1457 οι κωνσταντινοπολίτες μοναχοί Κοσμάς και Δαμιανός, μετά από όραμα, έφτασαν εδώ και ανασύστασαν τη μονή, που έκτοτε τιμά τους Αγ. Ανάργυρους. Έκτισαν εδώ νέο καθολικό και μερικά ακόμη κελιά, ενώ μετέφεραν μαζί τους ορισμένα ιερά κειμήλια και λείψανα αγίων από την Κωνσταντινούπολη, με σημαντικότερο το ξυλόγλυπτο τέμπλο της Παναγίας Βλαχερνίτισσας. Περί το 1470 ο όσιος Νεκτάριος ασκητεύει για μικρό διάστημα εδώ και το 1734 η μονή καταστρέφεται από επιδρομές Τουρκαλβανών. Τότε, ο μοναχός Γεράσιμος ανακατασκευάζει το μοναστήρι το 1754 και ιδρύει κρυφό σχολείο, όπως γινόταν εξάλλου στα περισσότερα μοναστήρια στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Το 1800 περίπου ανοικοδομείται ο ναός της Ζωοδόχου Πηγής πάνω στο αγίασμα και το 1858 το νέο καθολικό της μονής, μια τρίκλιτη, ξυλόστεγη βασιλική, που σώζεται ως τις μέρες μας. Κατά τη διάρκεια των τραγικών γεγονότων του Μακεδονικού Αγώνα, η μονή προσέφερε τα μέγιστα. Τον Αύγουστο του 1903 συγκεντρώθηκαν εδώ περίπου 5000 γυναικόπαιδα από τα γύρω χωριά που δέχονταν τις εγκληματικές ενέργειες των βουλγαρικών κομιτάτων, στα οποία έστελνε κρυφά προμήθειες ο Μητροπολίτης Καραβαγγέλης. Το 1905 δολοφονήθηκε ο ηγούμενος της μονής Γαβριήλ. Στη συνέχεια του αγώνα παρείχε καταφύγιο σε πολλούς έλληνες αγωνιστές και συντηρούσε ελληνικό σχολείο. Όμως, το φιλανθρωπικό έργο της μονής δεν σταματά εδώ, καθώς ήδη από τον 19ο αι. υπήρχε Ιερατική Σχολή και στη διάρκεια του 20ου λειτούργησε άσυλο ασθενών-απόρων ηλικιωμένων και παιδικές κατασκηνώσεις. Την δεκαετία του 1930, μετά απο ένα διάταγμα περι συγχωνεύσεως των μονών, ανέλαβε (μέχρι σήμερα στα περισσότερα) την διαχείριση της Αγ. Παρασκευής Βασιλειάδας, των Παμμεγίστων Ταξιαρχών Τσούκας και Αετού, του Αγ. Νικολάου Κορομηλιάς και του Αγ. Γεωργίου Επταχωρίου, ως μετόχια της. Στον Εμφύλιο πυρπολήθηκε το καθολικό και καταστράφηκαν πολλά αρχεία της πλούσιας βιβλιοθήκης, με αποτέλεσμα η μονή να εισέλθει σε μια περίοδο παρακμής με μόνο μοναχό τον γέροντα Αμβρόσιο. Από το 1987 ξεκίνησε η ανασυγκρότηση και επέκταση της μονής, που διαθέτει πλέον πλήθος παρεκκλησιών και μιά αξιόλογη βιβλιοθήκη.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Διαλογισμός Αφύπνισης



Διαλογισμός Αφύπνισης της Συνειδητότητας Deepak Chopra

Μολονότι στη Δύση σήμερα ο διαλογισμός συνδέεται με την καταπολέμηση του άγχους και τη χαλάρωση, ο αληθινός του σκοπός είναι πνευματικός. Οι γιόγκι και οι σοφοί που πρώτοι ανακάλυψαν την πρακτική του, δεν είχαν παραπάνω ανάγκη χαλάρωσης, ζώντας στις σπηλιές τους στα Ιμαλάια. Χρησιμοποιούσαν όμως το διαλογισμό για να ανακαλύψουν τους αληθινούς
τους εαυτούς - έκαναν διαλογισμό για το φωτισμό τους.

Απ' όλες τις πιθανές μας εμπειρίες, αυτή του εσωτερικού εαυτού είναι η πιο σημαντική. Το σώμα αποτελεί την εμπειρία των ιδεών μας σε αντικειμενικό επίπεδο, ενώ ο νους είναι η εμπειρία τους στο υποκειμενικό. Το σώμα αλλάζει αέναα και ο νους, με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις επιθυμίες του, επίσης έρχεται και παρέρχεται. Το σώμα και ο νους είναι εμπειρίες που έχουν ακινητοποιηθεί σε χώρο και χρόνο - δεν είναι αυτά που βιώνουν εμπειρίες. Εκείνος που τις βιώνει βρίσκεται πέρα από χώρο και χρόνο,- είναι ο αληθινός σας εαυτός. Είναι ο άχρονος παράγοντας σε κάθε χρονική στιγμή, ο ίδιος που βρίσκεται πίσω από το συναίσθημα, αυτός που βρίσκεται πίσω από την κάθε σκέψη, αυτός που κινεί το σώμα και το νου μας. Είναι η ψυχή μας.

Σήμερα η επιστήμη μάς επιτρέπει να ιχνηλατήσουμε μια σκέψη ή πρόθεση κλάσματα του δευτερολέπτου μετά τη διέλευσή της, και όμως κανένα επιστημονικό όργανο στον κόσμο δεν μπορεί να μας πει ακόμα από που προέρχεται η σκέψη αυτή ή ποιος την κάνει. Δεν μπορείτε να βρείτε τον αληθινό σας εαυτό μέσα στο νου ή το σώμα σας, απλούστατα γιατί εσείς δεν βρίσκεστε εκεί. Μπορούμε ν' ακούσουμε τη μουσική του Μπετόβεν από το ραδιόφωνο, αλλά δεν έχει νόημα να το αποσυναρμολογήσουμε για να βρούμε τον Μπετόβεν. Δεν βρίσκεται εκεί. Το ραδιόφωνο είναι απλά ένα όργανο που παγιδεύει ένα πεδίο πληροφοριών και το μετατρέπει σε γεγονός του χώρου και χρόνου. Παρομοίως, ο αληθινός σας εαυτός είναι ένα πεδίο πληροφοριών χωρίς τόπο που έχει εγκλωβιστεί μέσα στο χώρο και το χρόνο από το σώμα και το νου. Η ψυχή σας η πηγή των σκέψεών σας, βρίσκει έκφραση μέσω του νου και του σώματος, αλλά όταν καταστρέφονται το σώμα και ο εγκέφαλος, ο αληθινός σας εαυτός δεν παθαίνει τίποτα. Η ψυχή, που δεν έχει όρια, δεν είναι ενέργεια ή ύλη, βρίσκεται σια σιωπηλά διαστήματα ανάμεσα στις σκέψεις μας.

Υπάρχει ένας κενός χώρος ανάμεσα στις σκέψεις σας, όπου κατασκευάζετε τις σκέψεις σας, και εκεί έχετε άπειρες δυνατότητες επιλογής. Αυτό το «κενό» μεταξύ των σκέψεων σας είναι το παράθυρο στον ανώτερο εαυτό σας, το παράθυρο στον κοσμικό εαυτό. Ο αληθινός ε­αυτός σας δεν μπορεί να συμπτυχθεί για να χωρέσει μέσα στον όγκο ενός σώματος ή στο διάστημα μιας ζωής. Είναι αυτός που σκέφτεται στο πεδίο της μνήμης και της πληροφορίας στα κενά διαστήματα μεταξύ σκέψεων.

Αυτό το διάστημα ανάμεσα στις σκέψεις είναι σιωπηλό - είναι μια σιωπή γεμάτη δυνατότητες. Είναι μια σιωπή γεμάτη από άπειρες δυνατότητες σκέψεων, ένα πεδίο καθαρού δυναμικού.

Είναι ο αληθινός εαυτός. Ο εαυτός που σκέφτεται είναι ένας σιωπηλός εαυτός που αναλαμβάνει άπειρες επιλογές και ο οποίος ε­δρεύει στο επίπεδο αυτού του «κενού». Ο αληθινός εαυτός σας και ο αληθινός εαυτός μου είναι και οι δυο σιωπηλά πεδία άπειρων δυνατοτήτων. Τη διαφορά μεταξύ μας τη δη­μιουργούν οι διαφορετικές πιθανές εμπειρίες που διαλέγουμε στο πεδίο του κενού. Η δράση δημιουργεί μνήμη, η μνήμη δημιουργεί επιθυμία και η επιθυμία οδηγεί ξανά στη δράση. Οι σπόροι από τις μνήμες και τις επιθυμίες μας που πέφτουν στο πεδίου του ανοίγματος αποζητούν έκφραση μέσω των οργάνων του νου και του σώματος και δημιουργούν ολόκληρο τον κόσμο στον οποίο ζούμε.

Η ύπαρξή μας έχει τρία επίπεδα: (1) το υλικό σώμα, που αποτελείται από ύλη και ενέρ­γεια, (2) το λεπτό (άυλο) σώμα, που αποτελείται από το νου, τη διάνοια και το εγώ, και (3) το αιτιώδες σώμα, που περιέχει την ψυχή και το πνεύμα. Ο διαλογισμός, στρέφει την προσοχή μας από τη διαταραγμένη κατάσταση της συνειδητότητας του νου και του κόσμου των υλικών αντικειμένων στη σιωπηλή, ατάρα­χη κατάσταση της συνειδητότητας στο βασίλειο της ψυχής και του πνεύματος. Μέσα από συχνή εξάσκηση ερχόμαστε σε επαφή με την απέραντη αποθήκη της γνώσης, την έσχατη πραγματικότητα της δημιουργίας. Αποκτούμε την εμπειρία του ποιοι πραγματικά είμαστε - καθαρή και απεριόριστη συνειδητότητα. Όταν βιώνουμε ποιοι πραγματικά είμαστε, επαναφέρουμε τη μνήμη της ολότητας ή τη θεραπεία στις ζωές μας.

Υπάρχουν πολλά είδη διαλογισμού. Οι πιο εξελιγμένες μορφές περιέχουν τη χρήση των μάντρα. Τα μάντρα, είναι πρωτόγονοι ήχοι, οι βασικοί ήχοι της φύσης, που λειτουργούν ως όργανο του νου, ως μέσον για να μεταφέρουν τη συνειδητότητά μας από το επίπεδο της δράσης στο επίπεδο της σιωπής. Τα μάντρα επιλέγονται συνήθως από κάποιον έμπειρο δάσκαλο και διδάσκονται ατομικά στον καθένα. Ένα παράδειγμα, ο Διαλογισμός Αφύπνισης της Συνειδητότητας, που δεν είναι συγκεκριμένος, περιγράφεται παρακάτω και είναι ιδανικός τρόπος να ξεκινήσετε.

Η τεχνική αυτή είναι μια απλή διαδικασία διαλογισμού που μπορεί να δημιουργήσει μια βαθιά κατάσταση χαλάρωσης στο νου και το σώμα σας. Καθώς ο νους ηρεμεί αλλά παραμένει ξύπνιος θα βιώσετε βαθύτερα και πιο σιωπηλά επίπεδα συνειδητότητας.

1. Ξεκινήστε με το να καθίσετε άνετα σε ένα ήσυχο μέρος όπου οι πιθανότητες να σας διακόψουν είναι ελάχιστες.

2. Κλείστε τα μάτια σας.

3. Αναπνεύστε φυσικά και φυσιολογικά και εστιάστε ήρεμα την προσοχή σας στην αναπνοή
σας. Παρατηρήστε την αναπνοή σας, προσπαθώντας να αποφύγετε να την ελέγξετε ή να την αλλάξετε συνειδητά.

4. Καθώς παρατηρείτε την αναπνοή σας, μπορεί να καταλάβετε ότι αλλάζει από μόνη της. Μπορεί να παρουσιάσει αλλαγή στη συχνότητα, το ρυθμό ή την ένταση και μπορεί κιόλας να υπάρξουν στιγμές που φαίνεται να διακόπτεται εντελώς για ένα διάστημα. Οτιδήποτε και να συμβεί με την αναπνοή σας, παρατηρήστε την με αθώα περιέργεια, χωρίς να προσπαθήσετε να προκαλέσετε ή να εισαγάγετε αλλαγές.

5. Θα δείτε ότι κατά καιρούς η προσοχή σας ξεφεύγει από την αναπνοή σας και σκέφτεστε άλλα πράγματα ή ακούτε θορύβους απ' έξω. Όποτε νιώσετε ότι δεν παρατηρείτε την αναπνοή σας, ξαναφέρτε την προσοχή σας στην αναπνοή σας ήρεμα.

6. Αν κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, δείτε ότι συγκεντρώνεστε σε κάποια διάθεση, προσδοκία ή συναίσθημα, κάντε το ίδιο που θα κάνατε για κάθε σκέψη και φέρτε ξανά την προσοχή σας ήρεμα στην αναπνοή σας.

7. Κάντε αυτόν το διαλογισμό για ένα τέταρτο

8. Μόλις περάσει το τέταρτο, κρατήστε τα μάτια σας κλειστά και απλά καθίστε άνετα δύο ή τρία λεπτά. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να βγει από το διαλογισμό σταδιακά πριν ανοίξετε τα μάτια σας και επιστρέψετε στο πρόγραμμά σας.

Συνιστάται να εξασκείστε στον Διαλογισμό Αφύπνισης της Συνείδησης για «ένα τέταρτο περίπου δυο φορές τη μέρα, το πρωί και το απόγευμα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την τεχνική αυτή για λίγα λεπτά κατά τη διάρκεια της μέρας για να σας βοηθήσει να ισορροπήσετε αν νιώθετε συγχυσμένοι ή νευρικοί.

Κατά τη διάρκεια του διαλογισμού σας θα βιώσετε μια από τις τρεις παρακάτω εμπειρίες. Και οι τρεις είναι σωστές εμπειρίες.

1. Μπορεί να νιώσετε βαριεστιμάρα ή νευρικότητα και ο νους σας να γεμίσει σκέψεις. Αυτό δείχνει ότι το σύστημά σας εκλύει πολύ βαθιά ριζωμένα άγχη και συναισθήματα. Αν συνεχίσετε το διαλογισμό χωρίς να καταβάλλετε προσπάθεια θα βοηθήσετε να αποβληθούν αυτές οι ακαθαρσίες από το νου και το σώμα σας.

2. Μπορεί να αποκοιμηθείτε. Αν αποκοιμηθείτε κατά τη διάρκεια του διαλογισμού σημαίνει ότι χρειάζεστε περισσότερη ξεκούραση τις υπόλοιπες ώρες της μέρας.

3. Μπορεί να βρεθείτε μέσα στο «κενό διάστημα». Όταν το μάντρα ή η αναπνοή σας καταλαγιάζει πολύ και γίνεται ανεμπόδιστα, γλιστράτε μέσα στο κενό μεταξύ των σκέψεων, πέρα από τον ήχο και πέρα από την αναπνοή.

Αν παραμείνετε ξεκούραστοι, φροντίσετε τον εαυτό σας και αφιερώσετε χρόνο στο διαλογισμό, αργά ή γρήγορα θα έρθετε σε επαφή με τον εσώτερο εαυτό σας. Θα συνδεθείτε με την πηγή του κοσμικού νου, τη φωνή που –σας ψιθυρίζει χωρίς λόγια - στα σιωπηλά διαστήματα μεταξύ σκέψεων. Αυτή είναι η εσωτερική σας διάνοια και είναι η ύψιστη και ανώτατη ιδιοφυία που καθρεφτίζει τη σοφία του σύμπαντος. Έχετε εμπιστοσύνη στην εσωτερική αυτή σοφία και όλα σας τα όνειρά σας θα πραγματοποιηθούν.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Το χαρτζιλίκι του


                                                   Δίνετε χαρτζιλίκι στο παιδί σας; 

Να μερικοί καλοί λόγοι για να ξεκινήσετε.

Μαμά θέλω αυτό, μπαμπά θέλω το άλλο… Ήρθε η ώρα το «ταμείο των γονιών» να κλείσει και μαζί του να μειωθεί και το άγχος των εξόδων κάθε φορά που ξεμυτίζετε από το σπίτι. Πως; Πολύ απλά ξεκινώντας από σήμερα κιόλας να δίνετε χαρτζιλίκι στο παιδί σας. Η ώρα να γνωρίσει την αξία αλλά και τη χρήση των χρημάτων έχει φτάσει και
εσείς πρέπει να το διδάξετε.

Πότε να ξεκινήσετε: Η ηλικία των 6 είναι συνήθως καλή, μιας και το παιδί έχει αρχίσει να μαθαίνει τις έννοιες των νομισμάτων και των αριθμών στο σχολείο.

Τι ποσό και πόσο συχνά: Αναλόγως την ηλικία του παιδιού και του ύψους του εισοδήματος σας καθορίστε και το ποσό που θα δίνετε ανά εβδομάδα για μικρότερα παιδιά ή ανά μήνα για τα μεγαλύτερα ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται τα χρήματα τους. Φροντίστε να το δίνετε μια συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας μιας και τα παιδιά λειτουργούν καλύτερα με πρόγραμμα.

Δίδαγμα: Σκοπός σας είναι να διαπαιδαγωγήσετε τα παιδιά σας γύρω από τα λεφτά. Μπορείτε λοιπόν να συνδέσετε το χαρτζιλίκι με έξτρα δουλειές που κάνει στο σπίτι βοηθώντας την μαμά ή τον μπαμπά και βέβαια με το να χρησιμοποιεί τα χρήματα του για να αγοράζει κάτι που συλλέγει, το αγαπημένο του κόμικς ή τα σνακ του. Εννοείται πως και ο όρος της αποταμίευσης είναι μέσα στο μάθημα!

Γιατί αξίζει να το κάνετε:
► Γιατί το παιδί μπαίνει στην πραγματική ζωή και γίνεται πιο υπεύθυνο, μαθαίνει τις συνέπειες εάν δεν διαχειριστεί σωστά τα χρήματα του, αλλά παίρνει ικανοποίηση όταν καταφέρει να αποταμιεύσει.

► Γιατί θα αρχίσει να διαχωρίζει τις ανάγκες από τα θέλω. Όταν θα πρέπει να σπαταλήσει τα δικά του χρήματα για κάποιο παιχνίδι θα κληθεί να σκεφτεί διπλά εάν όντως το χρειάζεται.

► Γιατί δεν θα χρειάζεται να ξανά έρθετε σε αντιπαράθεση όταν ζητάει πράγματα στις εξόδους σας, αφού θα έχει το δικό του πορτοφόλι.

► Γιατί είναι ένα δείγμα εμπιστοσύνης προς το παιδί σας.

► Γιατί θα του δώσει αυτοπεποίθηση και θα το κάνει να καταλάβει την αξία των χρημάτων αλλά και την δύναμη τους. 
jenny.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

'κοινωνία του θεάματος'-'πολιτισμός της εικόνας'

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/03/koinwnia-thematos-politismos-eikona.html#.UEnawiL20yk

Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'

Γεράσιμος Πολίτης 2012-03-23T22:55:00+02:00
Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'
Εἶναι γνωστή ἡ κριτική πού ἔχει ἀσκηθεῖ κατά καιρούς στήν λεγόμενη «κοινωνία τοῦ θεάματος», στό πολυπληθές τμῆμα τῶν παλαιοτέρων (λ.χ. τῆς ρωμαϊκῆς κοινωνίας) ἀλλά καί τῶν συγχρόνων (λ.χ. τῆς κοινωνίας τῶν Μ.Μ.Ε) κοινωνιῶν πού ἱκανοποιεῖται ἀπό τό θέαμα. Δυστυχῶς τίς περισσότερες φορές τό θέαμα χαρακτηρίζεται ἀπό πράξεις ὑποβιβασμοῦ, φανεροῦ ἤ συγκεκαλυμμένου, τῆς ἀνθρώπινης ἀξιοπρέπειας. Ἐπειδή γίνεται λόγος γιά τόν «πολιτισμό τῆς εἰκόνας», στήν σημερινή κατάθεση θά διατυπώσω ὁρισμένες παρατηρήσεις πάνω σ’ αὐτήν τήν νέα κυρίαρχη ἀντίληψη, τάση καί πρακτική συμπεριφορά.

Κατ’ ἀρχάς, ὁριζόμενη ἡ σημερινή εἰκόνα δέν ἔχει σχέση μέ τήν ζωγραφική, θρησκευτική ἤ κοσμική, τέχνη. Παρά τό γεγονός ὅτι ἡ σημερινή εἰκόνα εἶναι ἐν πολλοῖς ἀποτέλεσμα τεχνικῶν διαδικασιῶν, ἀποτελεῖ μία ἰδιάζουσα μορφή «τέχνης» καί ἴσως ἔχει ὁρισμένη αἰσθητική ἀξία, ὡς δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου. Ἐάν, ὅμως, ἡ χρήση τῆς τεχνικῆς στήν εἰκόνα φθάνει στήν παραποίηση τῆς ἀληθινῆς πραγματικότητας, τότε ἡ εἰκόνα καθίσταται ἰσχυρό «ὅπλο» στά χέρια τῶν ἐξουσιαζόντων ἤ τῶν ἐπιδιωκόντων νά καταλάβουν τήν ἐξουσία. Ἐπίσης στήν περίπτωση αὐτή, ἡ εἰκόνα χρησιμοποιεῖται, ἀφοῦ ἔχει ὑποστῆ τεχνική ἐπεξεργασία, καί ἀπό τούς ἀσχολούμενους μέ τήν «ἐνημέρωση» τῶν πολιτῶν (μέσῳ τῆς τηλεόρασης ἤ μέσῳ τοῦ διαδικτύου), καί μάλιστα ἐν ὀνόματι τῆς ἀλήθειας. Ἀπό τά ἀναφερθέντα παραδείγματα εἶναι προφανές ὅτι ἡ «ἠθική» τῆς εἰκόνας, διαμορφώνοντας συνειδήσεις καί συμπεριφορές, ἐπηρεάζει καί κατευθύνει ἀνθρώπους καί λαούς. Ἄρα ἡ σημερινή εἰκόνα ἔχει ἕνα εὐρύτατα πολιτικό καί κοινωνικό προσανατολισμό.

Από την 'κοινωνία του θεάματος' στον 'πολιτισμό της εικόνας'
Ἐξ ἄλλου, ὁ συγκροτηθείς «πολιτισμός τῆς εἰκόνας» ἔχει ἀπομακρύνει τόν «πολιτισμό τοῦ λόγου». Ἔτσι ὁ λόγος, νοούμενος ὡς ὁμιλία, συνομιλία, διαλεκτική ἀλλά καί ὡς λογική δύναμη, ἀτροφεῖ λόγῳ τῆς κυριαρχίας τῆς εἰκόνας. Μάλιστα ἡ γνωστή διατύπωση «μία εἰκόνα, χίλιες λέξεις» ἑρμηνεύεται κακῶς, ὅταν ὁ λόγος καί ἡ λογική ἀντικαθίστανται διά τῆς εἰκόνας καί κυρίως ἀπό ἀνθρώπους πού δέν διαθέτουν μία ἱκανοποιητική γνωστική συγκρότηση ἀλλά καί κριτική ὡριμότητα. Αὐτό διαπιστώνεται εὔκολα στούς συγχρόνους νέους πού ἀδυνατοῦν νά σκεφθοῦν διά τῆς λογικῆς διαδικασίας καί νά καταλήξουν σέ ἀσφαλῆ συμπεράσματα. Εἶναι εὐνόητο ὅτι ἡ σκέψη τῶν συγχρόνων νέων εἶναι εἰκονοκεντρική καί ὄχι λογοκεντρική. Ἀλλά, γιά τήν ἀλήθεια, ἡ εὐθύνη ἀνήκει καί σέ ἐκείνους πού προετοιμάζουν τούς νέους νά εἰσέλθουν στήν σκληρή κοινωνική πραγματικότητα (λ.χ ἡ «παιδαγωγική τῆς εἰκόνας» στά σχολικά ἐγχειρίδια εἶναι σέ πολλές περιπτώσεις καταστροφική). Ἐδῶ, λοιπόν, διακρίνεται ὁ παιδαγωγικός ρόλος τῆς εἰκόνας πού ὁδηγεῖ στήν συγκρότηση τῆς «κοινωνίας τῆς πληροφορίας» καί ὄχι τῆς «κοινωνίας τῆς γνώσεως».

Νομίζω ὅτι ὁ πολιτικός-κοινωνικός ἀλλά καί παιδαγωγικός χαρακτήρας τῆς σημερινῆς εἰκόνας, παρά τίς διαβεβαιώσεις περί τοῦ ἀντιθέτου, δεν ἀποτελεῖ μία ἰδιαίτερη πολιτιστική κατάκτηση. Δέν συνιστᾶ, δηλαδή, μία ad hoc πολιτιστική δημιουργία ἀλλά περισσότερο ἕνα τρόπο, βοηθούμενο ἀπό τίς δυνατότητες τῆς τεχνολογίας, συγκροτήσεως μιᾶς κοινωνίας χωρίς γνώση, κρίση καί συγκεκριμένο προσανατολισμό. Ἐάν οἱ νέοι ἄνθρωποι ἐπιθυμοῦν νά διαμορφώσουν μία καλύτερη κοινωνία ἀπό τίς προηγηθεῖσες, αὐτό θά τό ἐπιτύχουν βασιζόμενοι σέ ἀληθεῖς (ἤ καί σέ ψευδεῖς, κατά μία ἔννοια) ἀλλά ὄχι σέ εἰκονικές προκείμενες.

Πηγή: Δημήτρης Μπαλτάς, Δρ Φιλοσοφίας (Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Ευθύνη.)

Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

«ΠΑΝΩ Σ΄ΕΝΑ ΞΕΝΟ ΣΤΙΧΟ»



Γ ΣΕΦΕΡΗΣ «ΠΑΝΩ Σ΄ΕΝΑ ΞΕΝΟ ΣΤΙΧΟ»

Eυτυχισμένος που έκανε το ταξίδι του Oδυσσέα.
Eυτυχισμένος αν στο ξεκίνημα, ένιωθε γερή την αρματωσιά μιας αγάπης,
απλωμένη μέσα στο κορμί του, σαν τις φλέβες όπου βουίζει το αίμα.
Mιας αγάπης με ακατέλυτο ρυθμό, ακατανίκητης σαν
τη μουσική και παντοτινής
γιατί γεννήθηκε όταν γεννηθήκαμε και σαν πεθαίνουμε,
αν πεθαίνει, δεν το ξέρουμε ούτε εμείς ούτε άλλος κανείς.
Παρακαλώ το θεό να με συντρέξει να πω, σε μια στιγμή
μεγάλης ευδαιμονίας, ποια είναι η αγάπη·
κάθομαι κάποτε τριγυρισμένος από την ξενιτιά,
κι ακούω το μακρυνό βούισμά της, σαν τον αχό της θάλασσας
που έσμιξε με το ανεξήγητο δρολάπι.
Kαι παρουσιάζεται μπροστά μου, πάλι και πάλι, το
φάντασμα του Oδυσσέα, με μάτια κοκκινισμένα
από του κυμάτου την αρμύρα
κι από το μεστωμένο πόθο να ξαναδεί τον καπνό
που βγαίνει από τη ζεστασιά του σπιτιού του
και το σκυλί του που γέρασε προσμένοντας
στη θύρα
 Στέκεται μεγάλος, ψιθυρίζοντας, ανάμεσα στ’
ασπρισμένα του γένια, λόγια της γλώσσας
μας, όπως τη μιλούσαν πριν τρεις χιλιάδες χρόνια.
Aπλώνει μια παλάμη ροζιασμένη από τα σκοινιά
και το δοιάκι, με δέρμα δουλεμένο από το
ξεροβόρι, από την κάψα κι από τα χιόνια
Θα ‘λεγες πως θέλει να διώξει τον υπεράνθρωπο
Kύκλωπα που βλέπει μ’ ένα μάτι, τις Σειρήνες
που σαν τις ακούσεις ξεχνάς, τη Σκύλλα
και τη Xάρυβδη απ’ ανάμεσό μας·
τόσα περίπλοκα τέρατα, που δεν μας αφήνουν να
στοχαστούμε, πως ήταν κι αυτός ένας άνθρωπος
που πάλεψε μέσα στον κόσμο, με την ψυχή
και με το σώμα.
Eίναι ο μεγάλος Oδυσσέας· εκείνος που είπε να
γίνει το ξύλινο άλογο και οι Aχαιοί κερδίσανε την Tροία.
Φαντάζομαι πως έρχεται να μ’ αρμηνέψει πώς να
φτιάξω κι εγώ ένα ξύλινο άλογο για να κερδίσω τη δική μου Tροία.

ΠΙΝΑΚΑΣ -"Ο Πειρασμός του Οδυσσέα " Ψηφιδωτό από τη συλλογή των μωσαϊκών έργων © Μουσείο Bardo, Tύνιδα, Τυνησία.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους 
                          μαρκάρισμα,   αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις