Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Ναός του Αγίου Αριστείδη στην Τήνο

Ο Άγιος Αριστείδης και ο Ναός του στην Τήνο

Η περιώνυμη πόλη των Αθηνών μεγαλούργησε διαμέσου των αιώνων χάρη στους επιφανείς σοφούς, τα λαμπρά οικοδομήματα και την ανάπτυξη των τεχνών, αλλά ακτινοβόλησε και στη μακρόχρονη πορεία της ένδοξης εκκλησιαστικής της ιστορίας με αγιασμένες μορφές, που λαμπρύνουν το πνευματικό της στερέωμα και αποτελούν ευλαβικό καύχημα για κάθε φιλάγιο κάτοικο και επισκέπτη της.
Ανάμεσα στους πνευματικούς αστέρες, που έζησαν στην Αθήνα κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες και αγωνίστηκαν για την εδραίωση και διάδοση της χριστιανικής πίστεως και την κατάρριψη της πολυθεϊστικής θρησκείας των ειδώλων, ξεχωρίζει και ο τιμώμενος στις 13 Σεπτεμβρίου Άγιος Αριστείδης, ο επιφανής και ευγλωττότατος αυτός Αθηναίος φιλόσοφος και πανεύφημος μάρτυς Χριστού, που έμεινε γνωστός στην Εκκλησιαστική Ιστορία και Πατρολογία από την περίφημη απολογία του υπέρ των διωκομένων χριστιανών.


Ο Άγιος Αριστείδης γεννήθηκε στην ένδοξη πόλη των Αθηνών και έδρασε σ’ αυτήν κατά τον 2ο μ.Χ. αιώνα. Υπήρξε επιφανής φιλόσοφος, αφού είχε σπουδάσει κλασική φιλοσοφία στην περίφημη Φιλοσοφική της Σχολή.
Κατά το τελευταίο όμως τέταρτο του 1ου μ.Χ. αιώνα ακτινοβολούσαν στην Αθήνα με το πύρινο χριστοκεντρικό τους κήρυγμα και τη φωτεινή πνευματική τους παρουσία δύο επιφανείς επίσκοποι της πόλεως των Αθηνών, ο Άγιος Ιερόθεος και ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, οι οποίοι καλλιέργησαν στον ευγλωτόττατο φιλόσοφο Αριστείδη την ευσέβεια και την πίστη στον ένα και αληθινό Θεό.

Οι δύο φωτισμένοι ιεράρχες των Αθηνών μεταλαμπάδευσαν τόσο βαθιά τη χριστιανική πίστη στον Αθηναίο φιλόσοφο Αριστείδη, ώστε αργότερα αναδείχθηκε ένθερμος υπερασπιστής του χριστιανισμού και του ήθους των χριστιανών.
Ο Άγιος Αριστείδης έζησε σε μια ιδιαίτερα δύσκολη και κρίσιμη εποχή για την πορεία της Εκκλησίας, αφού ανέλαβε με το περίφημο απολογητικό του έργο να αποδείξει και να θεμελιώσει την ορθότητα και ανωτερότητα της χριστιανικής πίστεως, τις αιώνιες αλήθειες του Ευαγγελίου του Χριστού, το εξαίρετο ήθος των χριστιανών και την άδικη και σκληρή στάση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας απέναντι στους χριστιανούς.
Η συμβολή του Αγίου στην εδραίωση και διάδοση του μηνύματος της χριστιανικής αλήθειας στην «κατείδωλον» πόλη των Αθηνών υπήρξε πολύτιμη και αποφασιστική και ο αγώνας, που έπρεπε να φέρει σε πέρας, ήταν ιδιαίτερα επίπονος και επικίνδυνος, αφού οι ειδωλολάτρες έπρεπε να επηρεαστούν θετικά υπέρ της πίστεως του αληθινού Θεού και να σταματήσει η ιουδαϊκή αμφισβήτηση έναντι του χριστιανισμού.

Κατά το πρώτο τέταρτο του 2ου μ.Χ. αιώνα επισκέφθηκε την Αθήνα και ο Ελληνολάτρης Ρωμαίος αυτοκράτορας Αδριανός (117 – 138), που πλούτισε και ευεργέτησε την πόλη με μνημειώδη έργα.
Την ίδια στιγμή όμως στη Ρώμη είχε εξαπολύσει σκληρούς διωγμούς εναντίον των χριστιανών και πολλοί ήταν εκείνοι, που βασανίστηκαν ανελέητα και συναριθμήθηκαν στη χορεία των ενδόξων μαρτύρων της πίστεως μας.
Ο κίνδυνος όμως δεν αφορούσε μόνο τους χριστιανούς της Ρώμης, αλλά και των επαρχιών της, όπως ήταν η Αθήνα με την ολιγάριθμη χριστιανική κοινότητα.
Γι’ αυτό και ο σοφός Αθηναίος χριστιανός φιλόσοφος Αριστείδης ανέλαβε σθεναρά την υπεράσπισή τους και έγραψε την αρχαιότερη σωζόμενη απολογία, που έχει τον τίτλο «Περί θεοσεβείας».
Χάρη στην περίφημη αυτή απολογία υπέρ των διωκομένων χριστιανών έχουμε την ιστορική συνάντηση του πνεύματος της ελληνικής φιλοσοφίας με τις ακατάλυτες αλήθειες του χριστιανισμού. Από τη συνάντηση αυτών των δύο διαφορετικών κόσμων θα κρινόταν η μελλοντική συμμετοχή του ανθρώπου στη λατρεία του ενός και αληθινού Θεού ή η προσήλωση και επιστροφή του στην ψεύτικη λατρεία των ειδώλων.


Η απολογία του Αγίου Αριστείδου επιδόθηκε στον αυτοκράτορα Αδριανό (117 – 138) σύμφωνα με τον εκκλησιαστικό ιστορικό Ευσέβιο ή στον διάδοχό του, Αντωνίνο τον Ευσεβή (138 – 161) σύμφωνα με τη συριακή μετάφραση της απολογίας.
Το έργο, που έγραψε ο σοφός και ευγλωττότατος Άγιος Αριστείδης έχοντας πολύ καλή γνώση τόσο της Αγίας Γραφής όσο και των κυρίαρχων φιλοσοφικών ρευμάτων της εποχής του, αρχίζει με τη σαφή διατύπωση του κοσμολογικού στοιχείου για την απόδειξη του αιώνιου, μοναδικού και ακατάληπτου Θεού.

Στη συνέχεια διαιρούνται οι άνθρωποι ανάλογα με τις θρησκευτικές τους αντιλήψεις σε τρία γένη, που είναι οι Εθνικοί (που υποδιαιρούνται σε Χαλδαίους, Έλληνες και Αιγυπτίους), οι Ιουδαίοι και οι Χριστιανοί.
Αφού γίνεται εκτενής αναφορά στις θρησκευτικές αντιλήψεις των ανθρώπων, που πιστεύουν στην αστρολογία, την ελληνική μυθολογία και τη λατρεία των ψεύτικων θεών ζώντας έκλυτο βίο, παρουσιάζεται και προβάλλεται με απλό τρόπο η υπεροχή της διδασκαλίας του χριστιανισμού και το εξαίρετο ήθος των χριστιανών.

Γι’ αυτό και ο Άγιος Αριστείδης προτείνει τη διακοπή των διωγμών εναντίον των χριστιανών και την ανάγκη μελέτης του λόγου του Θεού για όσους αμφιβάλλουν για την ορθότητα της χριστιανικής πίστεως. Ο κύριος σκοπός της απολογίας ήταν να αποκρούσει τις άδικες και αήθεις κατηγορίες, που εκτοξεύονταν εναντίον των χριστιανών και να τονίσει την υπεροχή του χριστιανισμού και του ήθους των χριστιανών έναντι των άλλων θρησκειών.

Η απολογία του Αγίου Αριστείδου εμφανίζεται στη σημερινή εποχή μας περισσότερο επίκαιρη από ποτέ, αφού χάρη στην εύστοχη επιχειρηματολογία, που αναπτύσσει ο Άγιος για τους ψεύτικους θεούς των Ελλήνων και την πλάνη, στην οποία έχουν πέσει, δίνει την πιο δυναμική και αποστομωτική απάντηση στους Έλληνες νεοειδωλολάτρες, που προσπαθούν να αναβιώσουν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα την αρχαία ειδωλολατρική θρησκεία με τελετές και εκδηλώσεις και να απορρίψουν κάθε στοιχείο, που έχει σχέση με τη χριστιανική ζωή και πίστη του λαού μας.

Ο Άγιος Αριστείδης για να στερεωθεί και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο στην πίστη του και στο διαρκή και επίπονο αγώνα του υπέρ των διωκομένων χριστιανών, αναζήτησε τόπο ήσυχο και απομονωμένο για να αντλήσει δύναμη και να αναζωογονηθεί πνευματικά.
Στον ιστορικό λόφο του Λυκαβηττού ένα κατανυκτικό σπήλαιο, που σώζεται μέχρι σήμερα πλησίον του Ιερού Ναού των Αγίων Ισιδώρων, αποτέλεσε το πνευματικό καταφύγιο και την αέναη πηγή δυνάμεως για τον ένδοξο Αθηναίο Άγιο στις δύσκολες στιγμές του αγώνα του. Στο σπήλαιο αυτό εορτάζεται κατ’ έτος πανηγυρικά η μνήμη του.


Η ακλόνητη πίστη του Αγίου στον Χριστό και ο διαρκής αγώνας του υπέρ των διωκομένων χριστιανών και των αληθειών του χριστιανισμού, δημιούργησαν έντονη δυσφορία και αγανάκτηση στον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αδριανό, ο οποίος αποφάσισε τη δίωξή του.
Ο Άγιος μετέβη στη Ρώμη για να απολογηθεί, αλλά στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αθήνα, όπου συνέχισε να κηρύττει σταυροθέντα και αναστάντα Χριστό, παρά το πλήθος των βασανιστηρίων, στα οποία υπεβλήθη. Στο τέλος της επίγειας ζωής του, οδηγήθηκε από τους Ρωμαίους στην κοίλη της αγοράς των Αθηνών, όπου αφού τον κρέμασαν, υπέστη τον μαρτυρικό θάνατο δι’ αγχόνης στις 13 Σεπτεμβρίου του 120 ή 134μ.Χ., ημέρα κατά την οποία τιμάται και εορτάζεται η μνήμη του από την Ορθόδοξη Εκκλησία. 

Έτσι ο Άγιος Αριστείδης, για τον οποίο ο Άγιος Ιερώνυμος έγραψε εγκώμιο, που τον εξυψώνει σε ισαπόστολο, συναριθμήθη στους ομολογητές και μάρτυρες του ονόματος του Κυρίου και με τον δι’ αγχόνης μαρτυρικό του θάνατο εδραίωσε το δένδρο της χριστιανικής πίστεως στην ένδοξη πόλη των Αθηνών. Η φλογερή πίστη και το αγωνιστικό του φρόνημα υμνούνται και μέσα από την ακολουθία του, την οποία εποίησε το 1990 ο Μέγας Υμνογράφος της των Αλεξανδρέων Εκκλησίας Δρ. Χαραλάμπης Μ. Μπούσιας. Ο ίδιος χαρισματικός υμνογράφος εποίησε το 2006 Παρακλητικό Κανόνα και το 2009 Χαιρετιστηρίους Οίκους προς τιμήν του Αγίου. 

Πολλοί αγιογράφοι, με πρώτο τον κορυφαίο Φώτη Κόντογλου, έχουν ιστορήσει τη μορφή του Αγίου σε ναούς και μοναστήρια της πατρίδος μας. Περίτεχνη είναι και η διά χειρός Παναγιώτου Μαρκοπούλου φορητή εικόνα του Αγίου Αριστείδου, η οποία φυλάσσεται στον ιστορικό και περικαλλή Ιερό Ναό της Κοιμήσεως Θεοτόκου Χρυσοσπηλαιωτίσσης οδού Αιόλου Αθηνών.
Αντίγραφο της εικόνος κατέχει η οικογένεια του αειμνήστου Αθηναίου ζωγράφου Αριστείδου Περιστέρη, ο οποίος μας διέσωσε την ευσεβή προφορική παράδοση για το σπήλαιο του Αγίου Αριστείδου στον ιστορικό λόφο του Λυκαβηττού. 

Η διάδοση του ονόματος του Αγίου Αριστείδου σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια συντέλεσε και στη διάδοση της τιμής του με την ανέγερση ιερών ναών επ’ ονόματί του σε διάφορες περιοχές της πατρίδος μας.
Η τιμή του Αθηναίου Αγίου ξεκίνησε το 1986 από την Κρήτη, όπου ο άγιος τιμάται με τρεις ναούς (Ζερβιανά Κισάμου, Ανώγεια Μυλοποτάμου, Στύλος Αποκορώνου). 

Στη συνέχεια η τιμή του εξαπλώθηκε στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα στη Σαντορίνη. Στο πανέμορφο αυτό κυκλαδίτικο νησί εγκαινιάσθηκε το 1999 ο περικαλλής ιερός ναός του Αγίου, που αποτελεί κατ’ έτος επίκεντρο λαμπρών εορταστικών εκδηλώσεων, καθιστώντας το ετήσιο πανηγύρι στη μνήμη του θεσμό για τη Σαντορίνη. 

Αλλά η τιμή του Αγίου άρχισε σιγά σιγά να διαδίδεται και στην περιοχή της Ρούμελης, όπου ναοί αφιερωμένοι στον Άγιο Αριστείδη υπάρχουν στην πόλη του Καρπενησίου και στην Αρκίτσα Φθιώτιδος, ενώ ο Άγιος τιμάται και στην ενορία του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου στη συνοικία Γαρδικάκι των Τρικάλων. 

Όμως ιερός ναός του Αγίου Αριστείδου υπάρχει και στο ευλογημένο νησί της Μεγαλόχαρης, στην Ιερά Νήσο Τήνο, για τον οποίο θα γίνει ιδιαίτερη μνεία παρακάτω λόγω της θαυμαστής αποκάλυψής του στον γράφοντα τις γραμμές αυτές, στις 13 Σεπτεμβρίου 2010, ανήμερα δηλαδή της εορτής του Αγίου!!! 

Ο ιερός ναός του Αγίου Αριστείδου της Ιεράς Νήσου Τήνου ανεγέρθηκε το 2007 από την οικογένεια του κ. Αντωνίου Βίδου, κατοίκου του χωριού Στενή, εις μνήμην του πατρός του Αριστείδου και βρίσκεται στην περιοχή του Τσικνιά και σε απόσταση τριών χιλιομέτρων από το χωριό Στενή.
Τα θυρανοίξια του ναού τελέσθηκαν στις 12 Σεπτεμβρίου 2007, παραμονή της εορτής του Αγίου, με τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου κ. Δωροθέου Β΄, παρουσία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Ιακώβου Σέττα, του Αρχιερατικού Επιτρόπου Τήνου, Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Φανερού και πλήθους κόσμου. 

«Θαυμαστός ο Θεός εν τοις αγίοις Αυτού» και θαυμαστός υπήρξε στον γράφοντα ο τρόπος της αποκάλυψης του ναού του Αγίου της Τήνου, όπως εξιστορείται παρακάτω: 

Τον Μάρτιο του 2009 συνάντησα σε γραφείο της Ιεράς Συνόδου στην Αθήνα τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σύρου κ. Δωροθέο Β΄.
Ο αρμόδιος του γραφείου μίλησε με επαινετικά λόγια για το βιβλίο του Αγίου Αριστείδου, το οποίο έχω συγγράψει και επιμεληθεί, και από την πλευρά μου ευχήθηκα στον επίσκοπο να αποκτήσει στο μέλλον η πολυνησιακή του μητρόπολη έναν ναό στο όνομα του Αγίου. 

Έκπληκτος έλαβα τότε την απάντηση ότι ήδη υπάρχει ναός του Αγίου και μάλιστα έχουν τελεσθεί και τα θυρανοίξιά του! Στην ερώτηση μου σε ποιο νησί βρίσκεται ο ναός, μου δόθηκε η απάντηση στη Μύκονο. Επικοινώνησα στη συνέχεια με τον Αρχιερατικό Επίτροπο Μυκόνου, π. Βασίλειο Τζανιδάκη, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι ναός με τέτοιο όνομα δεν υπάρχει στο νησί. 

Επιπλέον με ενημέρωσε ότι πρόσφατα τελέσθηκαν στη Μύκονο τα θυρανοίξια του ναού του Αγίου Αρσενίου του εν Πάρῳ. Από την πληροφορία αυτή συμπέρανα, ότι πιθανόν ο επίσκοπος να έκανε σύγχυση του ονόματος του Αγίου Αριστείδου με αυτό του Αγίου Αρσενίου. Άλλωστε και στο ενημερωτικό περιοδικό «Θαλασσοπούλια», το οποίο εκδίδεται στη Μύκονο με πρωτοβουλία του π. Πέτρου Μαραγκού και καλύπτει με πλούσιο φωτογραφικό υλικό μεγάλο μέρος της λειτουργικής δραστηριότητος του επισκόπου, ουδέποτε υπήρξε αναφορά σε θυρανοίξια ναού του Αγίου Αριστείδου στην περιφέρεια της Ιεράς Μητροπόλεως Σύρου. 

Αργότερα και στα πλαίσια των αγιολογικών μελετών μου αναζήτησα στην Τήνο την ύπαρξη ή μη ναών αφιερωμένων σε συγκεκριμένους αγίους. Για το θέμα αυτό βρήκα σημαντικές πληροφορίες στο βιβλίο της Μαρίας Βιδάλη «Γη και χωριό – Τα εξωκκλήσια της Τήνου» (Εκδόσεις futura, Αθήνα 2009), στο οποίο γίνεται απογραφή όλων των ορθοδόξων και καθολικών ναϋδρίων του νησιού μέχρι το 1974. Φυσικά μία τέτοια παλιά απογραφή δεν θα ήταν δυνατόν να συμπεριλαμβάνει τον νεοανεγερθέντα ναό του Αγίου Αριστείδου. 

Στις 13 Σεπτεμβρίου 2010 η εορτή του Αγίου Αριστείδου με βρήκε στη Σαντορίνη προσκεκλημένος για δεύτερη φορά στη μεγάλη πανήγυρη του εκεί ιερού ναού. Αργά το βράδυ μεταξύ των άλλων ευχετηρίων τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων δέχθηκα και τις ευχές του τηνιακής καταγωγής π. Πέτρου Μαραγκού, εφημερίου του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Ζωοδόχου Πηγής Μυκόνου, ο οποίος μου ανέφερε ότι την ημέρα εκείνη είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον ιερέα αδελφό του, π. Νικόλαο Μαραγκό, εφημέριο του χωριού Στενή της Τήνου. Κατά τη συνομιλία τους αυτή ο π. Νικόλαος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι την ημέρα εκείνη είχε λειτουργήσει στο εκκλησάκι του Αγίου Αριστείδου, που βρίσκεται έξω από το χωριό Στενή!!! 

Μετά από αυτή την αποκάλυψη δοξάζω τον Θεό και ευχαριστώ τον προστάτη μου άγιο, τον Άγιο Αριστείδη, ο οποίος με αξίωσε ανήμερα της εορτής του να μου αποκαλύψει τον ναό του στο ευλογημένο νησί της Τήνου. 

Η παραπάνω εξιστόρηση αποκαλύπτει και αποδεικνύει περίτρανα και χωρίς αμφιβολίες την ύπαρξη του Θεού και των αγίων Του, όταν η επίκληση του ονόματός Του γίνεται με καθαρή καρδιά και όταν υπάρχει μέσα μας βαθιά πίστη και ευλάβεια! 

Μετά τη θαυμαστή αποκάλυψη του ναού του Αγίου Αριστείδου της Ιεράς Νήσου Τήνου, αποφάσισα να επισκεφθώ τον ναό και να προσκυνήσω ευλαβικά τον προστάτη μου άγιο, παράλληλα δε να φωτογραφίσω το εκκλησάκι και τη γύρω περιοχή υπό καλές καιρικές συνθήκες.
Όμως ο εφημέριος του χωριού Στενή, π. Νικόλαος Μαραγκός, ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Πύργου Τήνου, π. Ευάγγελος Βελούδιος, ο οποίος περιέρχεται συχνά τα πολυπληθή εξωκκλήσια του νησιού, αλλά και ο ιδιοκτήτης του ναού, κ. Αντώνιος Βίδος, με ενημέρωσαν ότι η περιοχή του Τσικνιά, στην οποία βρίσκεται ο ναός του Αγίου Αριστείδου, καταλαμβάνεται τις περισσότερες φορές από καταχνιά και σύννεφα και είναι σπάνιο να φωτογραφηθεί ο ναός σε ηλιόλουστο και φωτεινό τοπίο. Άλλωστε και στον Τουριστικό Οδηγό της Τήνου του Στυλιανού Λαγουρού (Εκδόσεις Τήνος) καταγράφεται ο Τσικνιάς, το υψηλότερο βουνό του νησιού, ως πάντα «νεφοσκεπής». 

Την επιθυμία μου να προσκυνήσω στον ναό του προστάτου μου αγίου, σκέφθηκα να εκπληρώσω επισκεπτόμενος την Τήνο το διήμερο 29-30 Ιανουαρίου 2011 επ’ ευκαιρία της εορτής της Ευρέσεως της Ιεράς Εικόνος της Μεγαλόχαρης.
Όμως λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών το ταξίδι ματαιώθηκε. Αποφάσισα τότε να πραγματοποιήσω την προσκυνηματική επίσκεψή μου στις 25 Μαρτίου 2011 επ’ ευκαιρία της μεγάλης πανηγύρεως του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Όμως η αιφνίδια εισαγωγή συγγενούς μου σε νοσοκομείο και η πολύωρη χειρουργική επέμβαση, στην οποία υποβλήθηκε, ματαίωσε για δεύτερη φορά το ταξίδι. 

 Τότε αποφάσισα να μεταβώ στην Τήνο κατά τη διάρκεια της Εβδομάδος της Διακαινησίμου, δεδομένου ότι για την Τετάρτη της Διακαινησίμου βρήκα σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή εισιτήριο στη διαδρομή Ραφήνα -Τήνος και μάλιστα με ταχύπλοο πλοίο. Όμως οι άστατες καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν για μία ακόμη φορά το ταξίδι.
Μάλιστα σε τηλεφωνική επικοινωνία μου με τον π. Νικόλαο Μαραγκό με ενημέρωσε, ότι μέχρι στιγμής η οικογένεια του κ. Αντωνίου Βίδου δεν έχει αποφασίσει ποια ημέρα κατά την περίοδο από τη Δευτέρα της Διακαινησίμου μέχρι και την εορτή της Αποδόσεως του Πάσχα θα τελέσει Θεία Λειτουργία ή Εσπερινό στον ναό του Αγίου Αριστείδου. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί, ότι στην Τήνο υπάρχει το παλαιό λατρευτικό έθιμο να λειτουργούνται όλα τα εξωκκλήσια μία ημέρα κατά τη διάρκεια της μεταπασχαλινής περιόδου. 

Το πολυπόθητο ταξίδι μου στην Τήνο σκέφθηκα να πραγματοποιήσω την Κυριακή 8 Μαΐου 2011, αφού είχα ήδη ενημερωθεί για τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες που θα επικρατούσαν. Όμως οικογενειακές υποχρεώσεις με ανάγκασαν να μείνω και πάλι στην Αθήνα.
Τότε αποφάσισα να μεταβώ στην Τήνο το Σάββατο 14 Μαΐου 2011 χωρίς άλλη αναβολή. Γι’ αυτό τον λόγο την Παρασκευή 13 Μαΐου επικοινώνησα τηλεφωνικά με την οικογένεια του κ. Αντωνίου Βίδου για να την ενημερώσω για την επίσκεψή μου στο νησί. 

Ο κ. Βίδος χάρηκε ιδιαίτερα για την πρόθεσή μου να έρθω στην Τήνο στις 14 Μαΐου, επειδή την ημέρα εκείνη είχε προγραμματίσει να πραγματοποιηθεί στο εκκλησάκι του Αγίου Αριστείδου η για το έτος 2011 καθιερωμένη μεταπασχαλινή εορτή με την τέλεση Πανηγυρικού Εσπερινού και την παράθεση πλουσιώτατης τράπεζας στους παρευρισκόμενους πιστούς!!! 

Με άλλα λόγια ο Άγιος Αριστείδης, αφού με αξίωσε να μου αποκαλύψει τον ναό του στην Τήνο ανήμερα της εορτής του, με αξίωσε να έρθω προσκυνητής στον ναό του μετά από αλλεπάλληλες αναβολές την ημέρα της τέλεσης της μεταπασχαλινής εορτής, χωρίς να το γνωρίζω και χωρίς να έχω κάποια ενημέρωση από πριν!!!
Η δεύτερη αυτή θαυμαστή αποκάλυψη γέμισε την ψυχή μου με συγκίνηση και δέος για τα θαύματα, τα οποία επιτελεί με τη χάρη του Θεού ο Άγιος Αριστείδης. Το μόνο που με προβλημάτιζε ήταν, ότι ο καιρός στην περιοχή του Τσικνιά ήταν συννεφιασμένος και ψυχρός, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχα την Παρασκευή από την οικογένεια του κ. Βίδου. 

Το πρωί του Σαββάτου 14 Μαΐου αναχώρησα με αίθριο καιρό από τη Ραφήνα για την Τήνο έχοντας όμως ανησυχία για την πιθανή αλλαγή του καιρού. Όμως ο προστάτης μου άγιος θαυματούργησε για μια ακόμη φορά. Φτάνοντας στο λιμάνι της Τήνου ο καιρός ήταν αίθριος και ο ουρανός ήταν καταγάλανος χωρίς σύννεφα.
Η ηλιόλουστη και φωτεινή αυτή ατμόσφαιρα δεν επικρατούσε μόνο στην περιοχή της Χώρας, αλλά και στην πάντα «νεφοσκεπή» περιοχή του Τσικνιά!!! Μάλιστα σύμφωνα με μαρτυρίες των κατοίκων του νησιού, το Σάββατο 14 Μαΐου 2011 ήταν η πρώτη πραγματικά ηλιόλουστη και ανοιξιάτικη ημέρα μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα! 

Έτσι όταν έφτασα στο πανέμορφο εκκλησάκι του θαυματουργού Αγίου Αριστείδου με την υπέροχη θέα στη Μύκονο, το βρήκα λουσμένο μέσα στο άπλετο φως του ήλιου και μέσα στην απερίγραπτη ομορφιά της ανοιξιάτικης φύσης της Τήνου, έτοιμο και με ανοιχτή την πόρτα να δεχθεί τους ευλαβείς χριστιανούς για να γιορτάσουν το χαρμόσυνο και σωτήριο μήνυμα της λαμπροφόρου Αναστάσεως του Χριστού μας, αλλά και για να διατρανώσουν την πίστη τους στη ζωντανή και αναμφισβήτητη ύπαρξη του Θεού και στη θαυματουργική δύναμη των αγίων Του! 

Αριστείδης Γ. Θεοδωρόπουλος 
Εκπαιδευτικός 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 

Θεοδωροπούλου Αριστείδου Γ., Ο Άγιος Αριστείδης, Εκδόσεις Νεκτάριος Παναγόπουλος, Α΄ Έκδοση, Αθήνα 2008.

Εικόνες
1. Ο Ιερός Ναός του Αγίου Αριστείδου της Ιεράς Νήσου Τήνου είναι κτισμένος με ιδιαίτερη επιμέλεια και σύμφωνα με την παραδοσιακή τηνιακή εκκλησιαστική αρχιτεκτονική.
2. Φορητή εικόνα του Αγίου Αριστείδου δια χειρός Κ. Πετράκη. Ανήκει στην ιδιωτική συλλογή του εκπαιδευτικού συγγραφέως κ. Αριστείδου Θεοδωρόπουλου.
3. Τοιχογραφία του Αγίου Αριστείδου δια χειρός Γ. Παπασταματίου στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού Θεοτόκου Χαλκίδος.
4. Φορητή εικόνα του Αγίου Αριστείδου δια χειρός Μαρίας Νασιώκα - Αποστολάκη. Φυλάσσεται στον ομώνυμο Ιερό Ναό της Τήνου.
5. Τοιχογραφία του Αγίου Αριστείδου δια χειρός Νικολάου Μπρισνόβαλη στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Πεντέλης.
6. Ο φιλάγιος επισκέπτης και προσκυνητής του ναού του Αγίου Αριστείδου της Τήνου διαπιστώνει εισερχόμενος στον ναό τη βαθιά ευσέβεια και αγάπη των Τηνίων στον Θεό και τους αγίους Του.
7. Το προσεγμένο και γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Αριστείδου στην περιοχή του Τσικνιά αναμένει κάθε χρόνο το διήμερο 12 - 13 Σεπτεμβρίου τους φιλέορτους και φιλάγιους χριστιανούς για να τιμήσουν πανηγυρικά τον Άγιο Αριστείδη.
8. Ο Ιερός Ναός του Αγίου Αριστείδου στην Ιερά Νήσο Τήνο. Βρίσκεται σε απόσταση τριών χιλιομέτρων από το χωριό Στενή.
9. Το εκκλησάκι του Αγίου Αριστείδου της Ιεράς Νήσου Τήνου προσφέρει θαυμάσια θέα προς το κοσμοπολίτικο νησί της Μυκόνου.
10. Άποψη από το εσωτερικό του Ιερού Ναού του Αγίου Αριστείδου της Ιεράς Νήσου Τήνου.

ΑΡΙΣΤΕΙΔΙΑ 2012
(2. Ο Άγιος Αριστείδης και ο ναός του στην Τήνο)

Σήμερα...


 


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ
ΚΟΡΝΗΛΙΕ


Βιογραφία
Ο Άγιος Αριστείδης ήταν Αθηναίος ευπατρίδης, φιλόσοφος εξ ενδόξου αθηναϊκού γένους, και έζησε κατά τον 2ο μ.Χ. αιώνα επί αυτοκρατορίας Αδριανού. Έγινε Χριστιανός από τον Άγιο Διονύσιο και τον Άγιο Ιερόθεο και έγραψε στον Αδριανό απολογία υπέρ των διωκόμενων Χριστιανών. Στην συνέχεια εκδιώχθηκε και επειδή έλειπε ο Αδριανός μετέβη στην Ρώμη όπου και απολογήθηκε. Κατόπιν μεταφέρθηκε στην Αθήνα όπου μαρτύρησε, αφού τον κρέμασαν στην αγορά των Αθηνών, την 13η Σεπτεμβρίου του 120 μ.Χ. Ο Ιερώνυμος έγραψε εγκώμιο για τον Άγιο και τον χαρακτηρίζει Ισαπόστολο.
πηγή: http://www.saint.gr/2426/saint.aspx

----------------------------------------------------------------------------

Άγιος Κορνήλιος (13 Σεπτεμβρίου)  

Ο Άγιος Κορνήλιος ο Εκατόνταρχος. Ήταν Ρωμαίος εκατόνταρχος και Θεοσεβούμενος. Προσήλθε στο χριστιανισμό με τη διδασκαλία τού Απ. Πέτρου και αποφάσισε να ξεκινήσει περιοδεία για να διδάξει και ο ίδιος τον χριστιανισμό. Δίδαξε στη Φοινίκη, Κύπρο, Αντιόχεια και Έφεσσο. Στη Σκήψη της Μυσίας χειροτονήθηκε επίσκοπος. Χάρη στη θαρραλέα ομολογία του ανάμεσα στους ειδωλολάτρες το έργο του ήταν καρποφόρο. Αυτό προκαλεί θύελλα αντιδράσεων από τους ειδωλολάτρες. Έτσι ο έπαρχος Δημήτριος τον συλλαμβάνει και τον οδηγεί στον ναό των ειδωλολατρών, πού εκείνη την ώρα ήταν γεμάτος και τον πιέζει να αρνηθεί το Χριστό. Εκείνος βρήκε την ευκαιρία να διδάξει το Ευαγγέλιο σε όσους ήταν εκεί, και να προαναγγείλει ένα σεισμό από τον οποίο δεν θα πάθαιναν τίποτα ο έπαρχος Δημήτριος, η γυναίκα του, και ο γιος του πού ήταν μέσα στο ναό. Έτσι κι έγινε, όσοι ήταν στο ναό σκοτώθηκαν εκτός την οικογένεια τού Έπαρχου που βαπτίστηκαν χριστιανοί.
πηγή: http://eisagios.blogspot.gr/2009/09/13.html
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πασιφλόρα

πηγή: http://anoixti-matia.blogspot.gr/2011/07/blog-post_1301.html?spref=fb

Πασιφλόρα : το ιατρικό φυτό της χρονιάς

 


Το φυτό πασιφλόρα (passiflora incarnata) ανακηρύχθηκε Ιατρικό Φυτό της Χρονιάς 2011 από την ομάδα μελέτης του πανεπιστήμιου Βίρτσμπουργκ για την ιστορική εξέλιξη των φυτών που χρησιμοποιούνται στην ιατρική.

Η ομάδα μελέτης που εδρεύει στη Γερμανία υπογραμμίζει ότι το φυτό αυτό βοηθά στην ανακούφιση της νευρικής ανησυχίας, των συμπτωμάτων της ήπιας αϋπνίας και των γαστρεντερικών διαταραχών που συνδέονται με τη νευρικότητα και προσθέτει επίσης ότι αποδείχθηκε ότι είναι αποτελεσματικό και στην αντιμετώπιση των αγχωτικών καταστάσεων. 
Αντίθετα με πολλά ψυχοφάρμακα, δεν επηρεάζει το μυϊκό σύστημα, γεγονός που καθιστά ακίνδυνη τη λήψη της οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Η ίδια επιστημονική ομάδα ανακοίνωσε ότι το πιο αποτελεσματικό στην ιατρική συστατικό του φυτού προέρχεται από τα φύλλα του. Ωστόσο οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι δεν είναι σίγουροι ποια συγκεκριμένα συστατικά του φυτού ευθύνονται για τις ευεργετικές του ιδιότητες, εκτιμάται όμως ότι η ιαματική του δράση οφείλεται σε κάποια μόρια, τα λεγόμενα φλαβονοειδή που ηρεμούν και καταστέλλουν το άγχος κι επιδρούν επί συγκεκριμένων νευροδιαβιβαστών.

Η πασιφλόρα είναι ένα φυτό που προέρχεται από τα τροπικά δάση της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής. Περισσότερο από 400 είδη της είναι γνωστά ανά τον κόσμο, πολλά εκ των οποίων είναι εδώδιμα. Μόνο η ποικιλία όμως maracuya edulis - φρούτα του πάθους- έχουν εμπορική αξία όπως αναφέρεται στη μελέτη.

Από το 1999, η ομάδα μελέτης επιλέγει το ιατρικό φυτό της χρονιάς με βάση «το πολιτιστικό του ενδιαφέρον και την ιατρική του ιστορία» και αποδεικνύει τις ιαματικές του ιδιότητες. 
(**Ο κισσός ήταν το ιατρικό φυτό του 2010).
http://food-isimo.blogspot.com

...κιλά εμμηνόπαυσης


Πως να ελέγξετε τα κιλά της εμμηνόπαυσης

Σε πρόσφατη μελέτη απώλειας βάρους σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που βρίσκονταν στην ηλικία περίπου των πενήντα ετών, εξετάσθηκαν οι διαιτητικές συνήθειες τους. Διαπιστώθηκε ότι εκείνες οι γυναίκες που είχαν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν δίαιτα με λιγότερη ζάχαρη και γλυκά γενικώς –μέσα στα οποία περιλαμβάνονταν και τα σακχαρούχα ροφήματα πάσης φύσεως είχαν μεγαλύτερη επιτυχία στη μείωση του βάρους τους.

Η σύσταση περιελάμβανε και περιορισμό των τυριών και του κρέατος, ενώ συστήνονταν περισσότερα φυσικά φρούτα και λαχανικά. Η μελέτη μπορεί να μην «κομίζει γλαυκας εις Αθήνας» αλλά σίγουρα υπενθυμίζει με πειστικότητα ότι στη δύσκολη αυτή περίοδο της ζωής εκατομμυρίων γυναικών η εγρήγορση όσον αφορά το βάρος είναι εκ των ων ουκ άνευ αν μια γυναίκα θέλει – και ποια δεν θέλει – να διατηρήσει την εικόνα αλλά και την υγεία της.

Συνολικά συμμετείχαν 500 υπέρβαρες και παχύσαρκες γυναίκες, με περίμετρο μέσης μεγαλύτερη απο 31.5 ίντσες (80 εκ )στη μελέτη αυτή που έγινε από την Bethany Barone Gibbs ( University of Pittsburgh). Η παρακολούθηση των γυναικών συνεχίστηκε για τέσσερα χρόνια. Οι μισές γυναίκες ακολούθησαν τις διαιτητικές οδηγίες με υποστήριξη ειδικών, πάνω στη διατροφή και την άσκηση, ενώ οι άλλες όχι. Όλες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν σεμινάρια για καλύτερη υγεία.

Όσες γυναίκες ακολούθησαν τις οδηγίες για λιγότερη ζάχαρη, τηγανητά φαγητά, περισσότερο ψάρι, λιγότερο φαγητό εκτός σπιτιού, περισσότερα φρούτα και λαχανικά όχι μόνο έχασαν περισσότερο βάρος αλλά και το διατήρησαν μετά.

Η σημαντική παρατήρηση νομίζουμε που θα πρέπει να κρατήσει σαν μήνυμα κάθε γυναίκα μεταξύ 40 και 50 ετών είναι ότι δεν θα πρέπει να κατηγορούμε την εμμηνόπαυση για τα περισσότερα κιλά, αλλά τις συνήθειες μας. Όσο περνούν τα χρόνια, άνδρες και γυναίκες συσσωρεύουμε περισσότερο λίπος, που ως γνωστόν συνδέεται με παθήσεις του κυκλοφορικού, διαβήτη κλπ. Είναι λοιπόν φρόνιμο να συνδυάζουμε τη γνώση για τη σωστή διατροφή που έχει αποδεδειγμένα οφέλη γαι την υγεία μας με τη άσκηση.

Να μην κρυβόμαστε πίσω από τις γενικές παρατηρήσεις για τα αυξημένα κιλά της όποιας ορμονικής αλλαγής, γιατί αυτό δεν είναι σωστό. Απόδειξη ότι δεν συμβαίνει με τις γυναίκες στη Ιαπωνία. Άρα μάλλον φταίει το διαιτητικό δυτικό πρότυπο που ακολουθούμε. Oι γυναίκες στην Ιαπωνία καταναλώνουν περισσότερα φρούτα, λαχανικά και ψάρι και λιγότερο κόκκινο κρέας, ζάχαρη και γλυκά και πρόχειρο φαγητό από ότι εμείς. Κι αυτό μάλλον συνδέεται και με τη μακροζωία που τους συνοδεύει μιας και ζουν σχεδόν 90 χρόνια κατά μέσον όρο.


adamidisnet.gr
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση WWF

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=380060865400305&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater

11/ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ/1961 

Ανοίγει το πρώτο γραφείο του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF) στην Ελβετία.

Το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση (World Wide Fund for Nature ή World Wildlife Fund), ή WWF όπως είναι γνωστό, είναι διεθνής μη κυβερνητικός οργάνισμός για την διατήρηση, έρευνα και αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός προστασίας και αποκατάστασης του περιβάλλοντος, με περ
ισσότερα από 5 εκατομμύρια μέλη παγκοσμίως, με παρουσία σε περισσότερες από 90 χώρες και υποστηρίζοντας 100 προγράμματα διατήρησης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος σε ολόκληρο τον κόσμο. Αποτελεί επίσης φιλανθρωπία, με περίπου το 9% της χρηματοδότησής του να προέρχεται από εθελοντικές δωρεές από ιδιώτες και επιχειρήσεις.

Αποστολή του οργανισμού είναι «να σταματήσει και να αντιστρέψει την καταστροφή του περιβάλλοντός μας». Σήμερα, μεγάλο μέρος από την προσπάθειά του επικεντρώνεται στην διατήρηση των τριών βιωμάτων που περιλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας βιοποικιλότητας, τα δάση, τα οικοσυστήματα γλυκού νερού, τους ωκεανούς και τις ακτές. Παράλληλα ασχολείται με την προστασία των απειλούμενων ειδών, τη μόλυνση του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΗΛΙΟΓΡΑΦΙΑ της Βάσως Χατζηπέτρου *

πηγή:  http://www.onestory.gr/post/31325216490

ΗΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

της Βάσως Χατζηπέτρου *

                                                                                              Στη Νίκη

Μετά την Επανάσταση, είχε αλλάξει την πατρικιά τη φουστανέλα, τη λερωμένη απ’ τους καιρούς τους πολυτάραχους, με φράκο. Υποδεχόταν τους μουσαφιραίους στο έμπα του πύργου με μιαν ανεμώνη στο πέτο. Από ‘κει ατένιζε και τα πρωινά, σαν και τούτο το κυριακάτικο, το τσιφλίκι της οικογένειας στην απέναντι πλαγιά. Του καλάρεσε τούτο το μπαλκόνι με τη σκάλα, τις μέρες όλες και τις ώρες. Μα πιο πολύ, όταν έπεφταν τα φύλλα. Τ’ άρεσε το χρώμα το κιτρινοπράσινο που στροβιλιζόταν στον ουρανό σε κάθε αεράκι, πριν να κάτσουν τα φύλλα στο χώμα το νοτισμένο. Και κάθε που κάποιο από τούτα τα κιτρινοπράσινα πουλιά ερχόταν απ’ το ταξίδι του και κούρνιαζε στα πόδια του, το θαρρούσε ψίθυρο του καιρού που του ζήταγε ορμήνια. Τις χαιρόταν πιότερο τις μέρες εκείνες που ο ήλιος έλουζε τον αέρα. Έλεγε πως «του ζέσταινε τη σκέψη». Επέτρεπε τότε, μόνο τότε, στον εαυτό του να θυμηθεί τα παιδικάτα του – ερχόταν από ρίζα μεγάλη με δόξες κι ευθύνες πολλές κι ο πόλεμος τον είχε αγριέψει. Πήγαινε το λοιπόν, όπως τότε που δεν είχε αντρέψει ακόμα, και καθόταν στο πεζούλι που έβλεπε στην πλαγιά - καταγής με τα πόδια του να κρεμιούνται από κάτω - κι έκλεινε τα μάτια να τον πιάσει τον ήλιο, να του χαϊδέψει το πρόσωπο, να φτάσει στο μέσα του, να του «ζεστάνει τη σκέψη». Από τότε του ‘χε μείνει – τότε που όλες οι σκέψεις του ήταν ακόμα ζεστές, καθάριες, απλωμένες στον ήλιο σαν τ’ ασπρόρουχα της μάνας του. Μετά πάγωσαν. Μετά λεκιάστηκαν. Και οι σκέψεις του και τ΄ ασπρόρουχα. Μα κάθε που καθόταν σε ‘κείνο το πεζούλι, κάθε που άφηνε τον εαυτό του να κάτσει σε ‘κείνο το πεζούλι, θυμόταν. Και θυμόταν ολάκερος, θυμόταν και το κορμί του κι η ψυχή του στον ήλιο. Κι όλα ξάσπριζαν ξανά. Κι όλα ήταν ήσυχα. Όλα ήταν, τότε μόνο, όπως έπρεπε να είναι. Επέτρεπε στον εαυτό του τόσο σπάνια να θυμάται, θυμόταν την ανάγκη του να θυμηθεί τόσο σπάνια, που θα ‘θελες τούτη την ώρα κάπως να την κρατήσεις.
Μαντάτα ήρθαν πως δεν πάει καιρός που δυο Φράγκοι βάλθηκαν, λέει, να φυλάξουν την εικόνα, να πιάσουνε το φως. Κι όταν τα κατάφεραν, το ‘πανε το κάδρο τους «ηλιογραφία». Μια ηλιογραφία ήταν κι αυτός τούτο το πρωινό, το κυριακάτικο, καθισμένος στο πεζούλι - καταγής με τα πόδια του να κρεμιούνται - μέσα σε τούτο το φως που του ζέσταινε το μέσα και τη σκέψη του. Κι ας μην ήταν εκεί κανείς να φυλάξει την εικόνα.

Η Βάσω Χατζηπέτρου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Γραπτά της (με ψευδώνυμο) εμφανίστηκαν στο περιοδικό «Η Εν Λόγω Τέχνη», στην συντακτική ομάδα του οποίου συμμετείχε από το 1999 έως και το 2004. Το 2000 έλαβε έπαινο για την συμμετοχή της στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών.
[ e-mail ]

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

«ΤΑ ΓΑΡΙΦΑΛΑ»

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=378220308917694&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater


 


ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ 
 «ΤΑ ΓΑΡΙΦΑΛΑ»

Αὐτὰ τὰ αἱματώδη γαρίφαλα
ποῦ στολίζουν τὸ γραφεῖο μου
μοῦ θυμίζουν τὸ αἷμα ποὺ ἔβγαζα
στὰ νιάτα μου
ὅταν ἄλλοι πολεμοῦσαν
καὶ ἄλλοι γλένταγαν
στὴν καταραμένη χώρα







σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Eλιξίριο μακροζωίας!

πηγή http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_1453.html?spref=fb

Σχέδιο: Η ελληνική διατροφή ως ελιξίριο μακροζωίας!

Σχέδιο: Η ελληνική διατροφή ως ελιξίριο μακροζωίας!
Αν υπάρχει ένας τομέας στο όποιο έχουμε ήδη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σφηνωμένο βαθιά στο παγκόσμιο συλλογικό υποσυνείδητο είναι ο τομέας της διατροφής.

Χάρη σε πάμπολλες διεθνείς μελέτες -και παρά την εθνική μας συστολή στο συγκεκριμένο θέμα-
γύρω από την μακροζωία και την μεσογειακή διατροφή υπάρχει ένας συσχετισμός βαθιά ριζωμένος στο μυαλό του μέσου παγκόσμιου καταναλωτή.

Πάνω σε αυτό το δεδομένο και με σωστό σχεδιασμό, τόσο από τις επιχειρήσεις όσο και από το κράτος,
θα μπορούσαμε σε δυο δεκαετίες από σήμερα να έχουμε κάνει το σύνολο των ελληνικών αγροτικών προϊόντων να θεωρούνται ως συμπληρώματα διατροφής και ελιξίρια μακροζωίας. Τα οφέλη από την επιτυχή εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδιασμού είναι ιλιγγιώδη...

Προσοχή όμως!
Δεν μιλάμε για την μεσογειακή διατροφή που βάζει στην εικόνα πολλούς μεσόγειους λαούς και ανταγωνιστές μας αλλά για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν το καταφέρουμε αυτό σε πολλά ή σε λιγότερα προϊόντα θα καταφέρουμε να έχει μπει
τμήμα της ελληνικής διατροφής στην καθημερινότητα και στο τραπέζι του κάθε καταναλωτή του κόσμου. Καταναλωτής ο οποίος θα πληρώνει αδρά για λίγα γραμμάρια ελληνικού προϊόντος που μακραίνουν την ζωή του και χαρίζουν υγεία και ομορφιά.

Ας μην παραθέσουμε στοιχεία για το πόσα τρις ξοδεύονται το χρόνο γύρω από την ποιοτική διατροφή και τα συμπληρώματα που χαρίζουν μακροζωία υγεία ή ομορφιά. Ας μην μιλήσουμε για τα δεκάδες ξενικά προϊόντα τα οποία μπαίνουν στην κατανάλωση ως τέτοια. (Αλόη, ιποφαές, βιταμίνες, φαρμακευτικά συμπληρώματα διατροφής, κλπ)


Ας μιλήσουμε για τα εκατομμύρια αρώματα, χιλιάδες γεύσεις και τοπικά προϊόντα με ατομικά χαρακτηριστικά και ποιότητα, ανά περιοχή, ανά βουνό και ανά χωράφι. Προϊόντα στην απλούστερη μη επεξεργασμένη μορφή τους που να γίνουν εύκολα ο ελληνικός χρυσός, αρκεί να παραχθούν σωστά, να βρεθούν στα χέρια σωστών επιχειρηματιών να διαφημιστούν ως ελιξίρια μακροζωίας, ομορφιάς και υγείας και να στηριχτούν με αναπτυξιακά μέτρα από το κράτος στην βάση ενός σχετικά μακροχρόνιου σχεδιασμού.


Άμεσα μπορούν να γίνουν αυτά με μέλια, ελιές, λάδια, τυριά τυροκομικά, όσπρια, βότανα κρασί και άλλα, και μακροπρόθεσμα το σύνολο της ελληνικής διατροφής. Όλα όσα μας περιβάλλουν και μας κάνουν να ζούμε περισσότερο από κάθε ευρωπαίο, θα πρέπει -και μπορούν- να προσανατολιστούν παραγωγικά, ποιοτικά, διαφημιστικά και επιχειρηματικά προς αυτή την κατεύθυνση στην οποία η χώρα μας έχει ήδη μια θετική παγκόσμια εικόνα.


Μια
σήμανση στα προϊόντα “Greek food- ELIXIR longevity” και μια συνεχής χαμηλής έντασης χρόνια παγκόσμια καμπανιά σε συνδυασμό με τον ΕΟΤ, θα μπορούσε να κάνει ακόμη και την απλή τουριστική παραμονή στην χώρα να θεωρείται περίπου “ηλιακό λίφτινγκ”.

Γύρω από αυτό το success story σταδιακά θα μπορούσε να στηθεί μια ολόκληρη κουλτούρα δημιουργίας, τουρισμού, διαμονής, ήπιας ανάπτυξης, ποιότητας, εξαγωγών επιχειρηματικότητας και τελικά εθνικής ταυτότητας και οικονομικής εξειδίκευσης και προσανατολισμού.


Και όλο αυτό να κουμπώσει πάνω στο πατροπαράδοτο τουριστικό μοντέλο: «Λίγο κρασί λίγο θάλασσα και τ’αγόρι μου» πασπαλισμένο με τα αρχαία ερείπια νησιά κλπ.


Την ίδια στιγμή 2-3 ή 
δέκα παγκόσμια γνωστοί Chef θα μπορούσαν -με την «κατάλληλη καθοδήγηση» σε ρευστό- να προμοτάρουν την ελληνική διατροφή με εκπομπές τους σε παγκοσμία κλίμακα.

Θα έχουμε πετύχει τον στόχο όταν -
σε 15 χρόνια- ο μέσος ξένος καταναλωτής θα αγοράζει πανάκριβα λίγα γραμμάρια ελληνικό προϊόν και θα το καταναλώνει ευλαβικά σε μικροποσότητες καθημερινά, πεπεισμένος ότι κερδίζει μακροζωία, υγεία, ομορφιά. Πράγμα που ήδη δεν μπορείς να πεις ότι είναι ψέμα.

Θα μπορούσαν να γίνουν και πολλά αλλά πράγματα πάνω σε αυτό το προτζεκτ αν συγκροτούνταν άμεσα μια ομάδα η οποία θα δουλέψει πάνω στην ιδέα με παθός, συνεχεία, βάθος χρόνου και προφανώς ανεξάρτητα από τα καθημερινά πολιτικά πράγματα. 

Αν όλη η ιδέα μπει στο συλλογικό εθνικό μας υποσυνείδητο και στην παιδεία μας παίρνοντας την θέση του εθνικού σχεδίου. Τότε η γένια των σημερινών παραγωγικων 35-40αρηδων θα πρέπει να είναι σιγουρη πως δεν θα παραδώσει μια χρεοκοπημένη χώρα όταν θα αποχωρεί, αλλά μια “χώρα μοντέλο” ικανή να θρέψει τόσο τα παιδιά τα εγγόνια και τα δισέγγονα μας.

Και τελικά είναι
κρίμα στην τόσο ευλογημένη κλιματολογικά χώρα μας να καλλιεργούνται στους κάμπους της ζωοτροφές (σιτάρια ή καλαμπόκια) τα οποία παράγονται ακόμη και στην Σιβηρία ή στο κλιματολογικά φτωχό Καναδά. Είναι κρίμα το λάδι, το μέλι, τα τυριά, οι ελιές και το κρασί μας να εξάγονται με τον τόνο και όχι με το γραμμάριο.

Θα μπορούσαμε με την τεχνολογία- υδροπονία και τον ήλιο μας να παράγουμε και
να εξάγουμε τρεις σοδιές τον χρόνο Ελληνικής διατροφής και ποιότητας.
 

Αν επικεντρωθούμε στο φαγητό θα μαζέψουμε όλο ο χαρτί σε ενα κόσμο που πεινάει και θα πεινάει όλο και περισσότερο.



 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Ο ερωτευμένος Πολωνός

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=467720293262683&set=a.437169919651054.101761.108511895850193&type=1&theater 

Ο ερωτευμένος Πολωνός

Μια διάσημη ηθοποιός του θεάτρου εξαφανίζεται λίγο πριν από την παράσταση του "Καλοκαίρι και καταχνιά" που πρωταγωνιστούσε. Οι έρευνες της αστυνομίας, των συγγενών, των τηλεοπτικών εκπομπών, δεν οδηγούν πουθενά. 
Έχει αυτοκτονήσει; Τη δολοφόνησαν; Η μια τυχαία συνάντηση με έναν άντρα από την Πολωνία τη μεταμόρφωσε και τον ακολούθησε πολύ μακριά απ’ τη ζωή που μέχρι τότε ζούσε; Η επιτυχία και ο βαθύς έρωτας, το ταλέντο και η θηλυκή φύση. "Η φανερή ιστορία" μιας γυναίκας που όλοι γνώριζαν, και "Η κρυφή ιστορία", η μυστική, που μόνο εκείνη και εκείνος ξέρουν. Δυο επίπεδα ύπαρξης που απομακρύνονται, το ένα πιο αληθινό από το άλλο.


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Το Μοναστήρι του Αγίου Μακαρίου

πηγή: .http://www.facebook.com/photo.php?fbid=501703829841509&set=a.410332992311927.101779.409941222351104&type=1&theater

Το Μοναστήρι του Αγίου Μακαρίου είναι to πιο φημισμένo, αλλά και το πιο δύσκολο να επισκεφθείτε από τα τέσσερα μοναστήρια του Γουάντι Νατρούν. Είναι συνήθως κλειστό για το κοινό, εκτός εάν ρύθμιση για άδεια να το επισκεφθείτε είναι οργανωμένη εκ των προτέρων από το Κάϊρο. 
Αυτό το μοναστήρι βρίσκεται περίπου 20 χιλιόμετρα νότια-ανατολικά της Μονής του Αγίου Σισώη και ιδρύθηκε γύρω από το σπήλαιο του Αγίου Μακαρίου του Μέγα, όπου πέρασε τα τελευταία 20 χρόνια της ζωής του.Όταν πέθανε το 390 μ.χ. θάφτηκε στο αγαπημένο του σπήλαιο, αλλά οι μοναχοί παρέμειναν και το κελί όπου ήταν θαμμένος έγινε το ξεκίνημα του μοναστηριού. Τα λείψανα του φυλάκτηκαν ως θησαυροί και εξακολουθούν να παραμένουν εκεί μέχρι σήμερα.Αυτό είναι από τα αρχαιότερα μοναστήρια που δημιουργήθηκαν στη κοιλάδα της Νιτρίας και έχει υποστεί τα χειρότερα στα χέρια των Βεδουΐνων. Λόγο των ανακατασκευών και τις ανακαινίσεις που έγιναν,το μοναστήρι έχει χάσει μέρος της γοητείας του, αλλά όχι και τη σημασία του : 
Οι περισσότεροι Κόπτες Πατριάρχες έχουν επιλεγεί από αυτό το μοναστήρι - 16 από αυτούς είναι θαμμένοι εδώ,αλλά οι τάφοι τους δεν γίνεται να τους επισκέπτονται.'Ομως μπορεί κανείς να επισκεφθεί τα λείψανα των σαράντα εννέα Μαρτύρων που σκοτώθηκαν από τους Βέρβερους και θάφτηκαν στην εκκλησία των Αγίων Πατέρων. Μπορείτε επίσης να δείτε τα λείψανα τριών Αγίων Μακαρίων: 
Του Αγίου Μακαρίου του Μέγα, του Αγίου Μακαρίου της Αλεξανδρείας και του Αγίου Μακαρίου επισκόπου της Έντφου.Ο Άγιος Ιωάννης ο Κοντός, είναι επίσης θαμμένος εδώ.Το μοναστήρι του Αγίου Μακαρίου έχει κάποιες πραγματικά εντυπωσιακές παλαιές εικόνες και σε αντίθεση με τα άλλα μοναστήρια στο Γουάντι Νατρούν, αυτό δεν είναι απασχολημένο με προσκυνητές και υπάρχει ειρήνη και ησυχία

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Δημοφιλείς αναρτήσεις