Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

Osho - Προηγούμενες Ζωές

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=285443581505433&set=a.155936257789500.28036.116749838374809&type=1&theater 

Osho - Προηγούμενες Ζωές

Το παιδί μπορεί να γίνει συνειδητό, μόνο αν στην προηγούμενη ζωή του έχει διαλογιστεί αρκετά, αν έχει δημιουργήσει αρκετή διαλογιστική ενέργεια ώστε να πολεμήσει το σκοτάδι που φέρνει ο θάνατος. Χάνεται κανείς απλώς μέσα στη λήθη και ξαφνικά βρίσκει μια καινούργια μητρική κοιλιά και ξεχνά εντελώς το προηγούμενο σώμα. Υπάρχει ασυνέχεια. Αυτό το σκοτάδι, αυτή η έλλειψη συνε
ιδητότητας προκαλεί την ασυνέχεια.
Η Ανατολή έχει δουλέψει πολύ για να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια. Και δέκα χιλιάδες χρόνια δουλειάς δεν ήταν μάταια. Ο καθένας μπορεί να εισχωρήσει στην προηγούμενη ζωή ή σε πολλές προηγούμενες ζωές. Για να το κάνεις όμως, πρέπει να πας βαθύτερα στο διαλογισμό σου, για δύο λόγους: αν δεν πας βαθύτερα, δεν μπορείς να βρεις την πύλη προς κάποια προηγούμενη ζωή` δεύτερον, πρέπει να βρίσκεσαι βαθύτερα στο διαλογισμό, επειδή, αν βρεις την πύλη κάποιας προηγούμενης ζωής, ένας καταιγισμός γεγονότων θα έρθει μέσα στο νου σου. Είναι ήδη αρκετά δύσκολο να κουβαλάς τη μία ζωή...

Osho Hyakujo: The Everest of Zen Κεφάλαιο7 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο επισκέπτης του ονείρου

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=470613689640010&set=a.437169919651054.101761.108511895850193&type=1&theater

Στην Πάτρα του μεσοπολέμου, σε μια κοινωνία μικροαστική και περιχαρακωμένη στα μικρά προβλήματά της, η απρόσμενη άφιξη ενός όμορφου ξένου ταράζει τη ζωή τριών γυναικών: μιας Πατρινής αρχόντισσας, μιας ευαίσθητης γυναίκας από την Τεργέστη και μιας πληθωρικής Σμυρνιάς. Και οι τρεις έχουν κάτι να κρύψουν. Ο ξένος ενεργεί ως καταλύτης στη ζωή τους. Καθεμιά τους βλέπει στο πρόσωπό του να ζωντανεύει ένα ξεχασμένο όνειρο. Η ζωή τους ποτέ πια δε θα είναι ίδια όπως ήταν πριν έρθει ο ξένος. Σε ένα πλαίσιο κοινωνικών ανατροπών και οικονομικής κρίσης, ένας φλογερός έρωτας και μια περίεργη δολοφονία ενός σημαντικού προσώπου έρχονται να αναστατώσουν τη μικρή κοινωνία και να φέρουν στο φως την αλήθεια. Ποιος είναι ο ξένος; Είναι αυτός που λέει; Κρύβει σκοτεινά αφανέρωτα μυστικά; Και ποια είναι η σχέση του με τη δολοφονία;

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=188950

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ν. ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ «Ὁ πράσινος κῆπος»


 
Ν. ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ «Ὁ πράσινος κῆπος»

Ἔχω τρεῖς κόσμους. Μιὰ θάλασσα, ἕναν
οὐρανὸ κι ἕναν πράσινο κῆπο: τὰ μάτια σου.
Θὰ μποροῦσα ἂν τοὺς διάβαινα καὶ τοὺς τρεῖς, νὰ σᾶς ἔλεγα
ποῦ φτάνει ὁ καθένας τους. Ἡ θάλασσα, ξέρω.
Ὁ οὐρανός, ὑποψιάζομαι. Γιὰ τὸν πράσινο κῆπο μου,
μὴ μὲ ρωτήσετε 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ιστορική και σπάνια φωτογραφία

πηγή  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=401438806572451&set=a.401437859905879.79077.100001190050720&type=1&theater

1. Ιστορική και σπάνια φωτογραφία έτους 1912, από τη καθημερινή ζωή σε μια συνοικία του Τσεσμέ Ερυθραίας Μικράς Ασίας! Ακριβώς πριν από έναν ολάκερο αιώνα, 100 χρόνια…! 
Ο υπαίθριος χασάπης, που έχει κρεμάσει στα τσιγκέλια στον τοίχο τη πραμάτεια του και έτοιμος μπρος στο ξύλινο τραπέζι να κόψει το κρέας που θα του ζητήσει ο πελάτης του, ζυγίζοντάς το στη ζυγαριά της εποχής εκείνης (το "χασαπιό" της εποχής εκείνης, όπως συμπληρώνει ο αγαπητός φίλος, ο Θοδωρής ο Κοντάρας), οι θαμώνες του καφενείου ντυμένοι με τα ρούχα και τα καπέλα της εποχής, ο πιτσιρικάς με το ναυτικό γείσο, το δέντρο που χαρίζει τη δροσιά της σκιάς του, τα θαμπά από το χρόνο επιβλητικά κτίρια του σοκακιού αυτού και τόσα άλλα…!!! Μια φωτογραφία ντοκουμέντο που σώθηκε από τη λεηλασία των τσετών το 1922 στα ελληνικά σπίτια της Κρήνης Ερυθραίας!!! Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην πηγή της φωτογραφίας αυτής, τον Metin Hertaser! Teşekkür ederim..Metin!
Χάρις στη διορατικότητα και στη παρατηρητικότητα του φίλου του Νίκου του Ξάνθου από την Κάτω Παναγιά Ηλείας, βρέθηκαν στοιχεία που κρίνονται απολύτως σημαντικά για την ιστορικότητα της εκατοντάχρονης αυτής φωτογραφίας…!!! Από αυτά προκύπτει ότι ο υπαίθριος χασάπης είναι ο Στέλιος ο Καζάνας από την Κάτω Παναγιά Ερυθραίας Μικράς Ασίας, ενώ το καφενείο ανήκει στον Παντελή τον Καζάνα (προφανώς αδελφός του)…!!! Κατωπαναγιούσηδες και οι δύο!!! Επιβεβαιώνεται ότι η φωτογραφία αυτή είναι του έτους 1922!!! Ερευνάται επιπλέον το εάν η εικόνα που βλέπουμε είναι στον Τσεσμέ ή στην Κάτω Παναγιά!!!
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σκορδόψωμο με παρμεζάνα



Σκορδόψωμο με παρμεζάνα
Σκορδόψωμο με παρμεζάνα

Νόστιμο ορεκτικό για το τραπέζι

1 φακελάκι ξηρή μαγιά
1 φλιτζάνι ζεστό νερό
2 1/5 φλιτζάνια αλεύρι
1/2 κουταλιά του γλυκού άσπρη ζάχαρη
1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο
1 αυγό
φρέσκια, ψιλοκομμένη παρμεζάνα τριμμένη
1 1/2 κουταλιά της σούπας λιωμένο βούτυρο
2-3 σκελίδες σκόρδο λιωμένη
2 κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένο φρέσκο μαϊντανό
1 κουταλιά της σούπας πιπέρι καγιέν

Σε ένα μπολ ρίχνουμε τη μαγιά, 1 κούπα αλεύρι και νερό και ανακατεύουμε μέχρι να γίνει ένα παχύρρευστο μείγμα. Κατόπιν ρίχνουμε το κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη και ξανά ανακατεύουμε. Αφήνουμε το μείγμα σε ζεστό σημείο για 20 με 25 λεπτά.

Αφού περάσει ο απαιτούμενος χρόνος ρίχνουμε στο μείγμα το αλάτι, το λάδι, το αυγό και ανακατεύουμε να ενωθεί με το μείγμα μας. Κατόπιν ρίχνουμε και το υπόλοιπο αλεύρι και ανακατεύουμε απαλά μέχρι να γίνει η ζύμη μας.

Στη συνέχεια, καλύπτουμε τη ζύμη με μια πετσέτα και τη βάζουμε σε ζεστό φούρνο για 1 και μισή ώρα.

Αφού περάσει ο απαιτούμενος χρόνος βγάζουμε από το φούρνο τη ζύμη που έχει φουσκώσει αρκετά και τη ρίχνουμε σε πάγκο αλευρωμένο.

Ανοίγουμε απαλά με τα χέρια μας τη ζύμη μέχρι να πλατειάσει και να αποκτήσει πάχος 4 εκ. Έπειτα παίρνουμε τον πλάστη και ανοίγουμε απλά τη ζύμη ίσα- ίσα να ανοίξει λίγο ακόμα.

Σε ένα άλλο μπολ ρίχνουμε το λιωμένο βούτυρο, λίγο λάδι, το λιωμένο σκόρδο και πασπαλίζουμε τη ζύμη με το μείγμα του σκόρδου. Αμέσως μετά ρίχνουμε τη ψιλοκομμένη, τριμμένη παρμεζάνα, 2 κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένο φρέσκο μαϊντανό, πιπέρι καγιέν.

Στη συνέχεια, τυλίγουμε το ζυμάρι σε ρολό και κόβουμε σε 6 κομμάτια. Τα τοποθετούμε σε ένα ταψί με λαδόκολλα, με ένα ψαλίδι κάνουμε ένα άνοιγμα σε κάθε ψωμάκι και πασπαλίζουμε με λίγο λάδι μαζί με παρμεζάνα.

Φουρνίζουμε για 20 λεπτά στους 200 βαθμούς στο πρόγραμμα με αντιστάσεις πάνω – κάτω.

newsbeast.gr 

DIY Βάζο με σχοινί

DIY Βάζο με σχοινί



DIY Βάζο με σχοινί


Η διακριτική παρουσία του σχοινιού στη διακόσμηση μπορεί να αποτελέσει μία πινελιά, ικανή να δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα χαλαρής, και ζεστής διάθεσης στο χώρο.


Είτε επιδιώκετε να «στήσετε» ένα χώρο με ναυτικό “look and feel”, είτε απλά σας γοητεύει η φυσική ομορφιά του σχοινιού, μπορείτε να επιστρατεύσετε αξεσουάρ από σχοινί - αρκετά μάλιστα από τα οποία μπορείτε να τα φτιάξετε μόνοι σας (θυμηθείτε το φωτιστικό από σπάγγο, τις διακοσμητικές μπάλες).


Ένα τέτοιο διακοσμητικό από σχοινί που μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας, είναι και ένα βάζο.


Τι υλικά θα χρειαστείτε:


- Ένα γυάλινο βάζο, ένα πλαστικό δοχείο ή ακόμα και παλιά γυάλινα ή ντενεκεδένια δοχεία από τρόφιμα,


- Φυσικό σχοινί (το μήκος που θα χρειαστείτε εξαρτάται από το μέγεθος του βάζου, ωστόσο το πάχος του είναι καλό να μην είναι πολύ μεγάλο, έτσι ώστε να είναι πιο ευέλικτο στο χειρισμό του),


- Κόλλα πλακιδίων (ceramic tile adhesive,


- Βοηθητικά εργαλεία όπως: σπάτουλα για το ανακάτεμα της κόλας, ψαλίδι, ένα σφουγγάρι.


Βήμα-Βήμα οδηγίες:


- Καθαρίστε και στεγνώστε το βάζο, για να μπορέσει να πιάσει καλά η κόλλα. Παράλληλα, ετοιμάστε την επιφάνεια εργασίας σας, καλύπτοντάς την με κάποια προστατευτική επιφάνεια για να μην την λερώσετε με κόλλα. Χρησιμοποιήστε τη σπάτουλα για να απλώσετε ένα γεναιόδωρο στρώμα κόλλας στη βάση και στα πλαϊνά του βάζου σας.


- Για να μην στεγνώσει η κόλλα, από εδώ και πέρα θα πρέπει να κινηθείτε γρήγορα! Ξεκινήστε να δημιουργήσετε τη βάση, τυλίγοντας το σχοινί κυκλικά, σαν σαλιγκάρι, μέχρι η διάμετρος της κυκλικής βάσης από σχοινί να καλύπτει τη βάση του βάζου. Μόλις είναι έτοιμη, κολλείστε την στη βάση - χωρίς να κόψετε το σχοινί.


- Συνεχίστε να τυλίγετε το σχοινί της βάσης γύρω από τα τοιχώματα του βάζου. Προσπαθήστε να πιέζετε το σχοινί και να σταθεροποιείτε κάθε νέα σειρά ώστε να μην υπάρχουν κενά μεταξύ των σειρών.


- Αφού καλύψετε όλη την επιφάνεια στην οποία έχετε απλώσει κόλλα και είστε έτοιμοι για το κλείσιμο, κόψτε το σχοινί διαγώνια, με τέτοια κλίση ώστε να μην προεξέχει από την τελευταία σειρά. Βάλτε λίγη έξτρα κόλλα για να «ασφαλίσετε» το τελείωμα. Είστε έτοιμοι... σχεδόν!


Αφήστε την κόλλα να στεγνώσει για τουλάχιστον 24 ώρες πριν χρησιμοποιήσετε το βάζο. Σε μία ημέρα, μπορείτε να το στολίσετε και να αφεθείτε στη γοητευτική, ναυτική του ομορφιά!


Tip!


Προτείνουμε να μην καλύψετε όλη την επιφάνεια του βάζου, αλλά να αφήσετε και ένα κομμάτι γυαλί εκτεθειμένο, για να επιτύχετε το παρακάτω όμορφο αποτέλεσμα: Σε αυτή την περίπτωση, απλώνετε την κόλλα μέχρι εκεί που θέλετε να φτάσει το σχοινί. Η επίστρωση της κόλας πρέπει να είναι τόσο «παχιά», ώστε να μην μπορείτε να δείτε τη γυάλινη επιφάνεια του βάζου.


Γιώργος Σεφέρης



Ο Γιώργος Σεφέρης το 1963Giorgos Seferis 1963.jpg
Ο Γιώργος Σεφέρης (Βουρλά Σμύρνης 29 Φεβρουαρίου 1900 – Αθήνα 20 Σεπτεμβρίου 1971) είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές και εκ των δύο μοναδικών βραβευμένων με το Νόμπελ Λογοτεχνίας Ελλήνων, μαζί με τον Οδυσσέα Ελύτη.
 
Το πραγματικό του όνομα ήταν Γιώργος Σεφεριάδης. Γεννήθηκε στα Βουρλά της Σμύρνης στις 29 Φεβρουαρίου[1] του 1900 και ήταν ο πρωτότοκος γιος του Στέλιου και της Δέσπως (το γένος Γ. Τενεκίδη)  Σεφεριάδη. Το 1906 αρχίζει η μαθητική του εκπαίδευση στο Λύκειο Χ. Αρώνη. Το 1914, εποχή κατά την οποία άρχισε να γράφει τους πρώτους στίχους του, με το ξέσπασμα του Μεγάλου Πολέμου κατά τη θερινή περίοδο του έτους, η οικογένεια μετανάστευσε στην Ελλάδα. Ο Γιώργος Σεφέρης ενεγράφη στο Πρότυπο Κλασσικό Γυμνάσιο Αθηνών, από το οποίο αποφοίτησε το 1917. Στις 14 Ιουλίου του ίδιου έτους, η μητέρα του μαζί με τους δύο γιους και την κόρη της Ιωάννα (μετέπειτα σύζυγο Κ. Τσάτσου) μετέβη στο Παρίσι, όπου ο πατέρας τους Στέλιος εργαζόταν ως δικηγόρος. Ο Γιώργος Σεφέρης έμεινε εκεί μέχρι το καλοκαίρι του 1924, ακολουθώντας σπουδές λογοτεχνίας και αποκτώντας το πτυχίο της Νομικής, οπότε μετέβη στο Λονδίνο για την τελειοποίηση των αγγλικών του εν όψει των εξετάσεων στο Υπoυργείο Εξωτερικών.

Το 1925 επιστρέφει στην Αθήνα και το 1927 διορίζεται στη διπλωματική υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών ως ακόλουθος πρεσβείας. Κατά το ίδιο έτος πεθαίνει η μητέρα του, Δέσπω. Τον Ιούλιο του 1928 δημοσιεύει στη Νέα Εστία, επώνυμα ως Γ. Σεφεριάδης, το "Μια βραδιά με τον Κύριο Τεστ", μετάφραση έργου του Βαλερί. Το 1929 συνοδεύει τον Εδουάρδο Εριό σε ταξίδι του στην Ελλάδα. Τον Μάιο του 1931 εκδίδεται με το ψευδώνυμο Γ. Σεφέρης η "Στροφή" και τον ίδιο χρόνο διορίζεται υποπρόξενος και έπειτα διευθύνων του ελληνικού Γενικού Προξενείου του Λονδίνου, όπου θα παραμείνει μέχρι και το 1934. Τον Μάιο του 1932 δημοσιεύεται το έργο του Μια νύχτα στην ακρογιαλιά και τον Οκτώβριο η Στέρνα, αφιερωμένη στον Γιώργο Αποστολίδη. Το 1933 ο πατέρας του, Στέλιος, εκλέγεται Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και εγγράφεται ως μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Το 1934 ο Γ. Σεφέρης επιστρέφει στην Αθήνα και τον Ιανουάριο του 1935 αρχίζει η συνεργασία του με τις εκδόσεις Νέα Γράμματα, αναδημοσιεύοντας τη Στέρνα. Το 1936 διορίζεται πρόξενος στη Κορυτσά, όπου θα παραμείνει μέχρι το 1938. Στις 13 Φεβρουαρίου του 1937 δημοσιεύει στα Νέα Γράμματα επιστολή του περί της δημοτικής γλώσσας. Το 1938 μετατίθεται στην Αθήνα ως προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εξωτερικού Τύπου του Υφυπουργείου Τύπου και Πληροφοριών.

Το 1941 ο Γιώργος Σεφέρης νυμφεύεται τη Μαρία Ζάννου και στις 22 Απριλίου το ζεύγος ακολουθεί την ελληνική κυβέρνηση, που μέσω Κρήτης στις 16 Μαΐου καταφθάνει στην Αίγυπτο και παραμένει στην Αλεξάνδρεια. Τον Αύγουστο ο Γιώργος Σεφέρης συνοδεύει την Πριγκίπισσα Διαδόχου Φρειδερίκη και τα δύο της παιδιά, Σοφία και Κωνσταντίνο, στο Γιοχάνεσμπουργκ και από εκεί στην Πραιτόρια υπηρετώντας στην εκεί Ελληνική Πρεσβεία μέχρι το 1942. Λόγω της διπλωματικής ιδιότητάς του, η ζωή του Γιώργου Σεφέρη χαρακτηριζόταν από συνεχείς μετακινήσεις. Έτσι, ως ακόλουθος κι αργότερα ως πρέσβης, υπηρέτησε σε πολλές ελληνικές πρεσβείες του εξωτερικού, γεγονός το οποίο καθόρισε σημαντικά το έργο του.


Αν και η παιδεία και εκπαίδευσή του του ήταν περισσότερο ευρωπαϊκή παρά ελληνική, εκείνος όχι μόνο δεν απαρνήθηκε την ελληνική λογοτεχνία, αλλά την καλλιέργησε σε βάθος με σκοπό να την ανανεώσει. Η ποίησή του επηρεάστηκε από τον Έλιοτ (T.S Elliot), τον Κλωντέλ, το Βαλερί και τον Πάουντ (Ezra Pound). Το γεγονός όμως που χάραξε ανεξίτηλα τη σφραγίδα του στη συνείδηση του ποιητή ήταν η εθνική καταστροφή του 1922 κι ο ξεριζωμός του μικρασιατικού ελληνισμού.


Το 1963 η φήμη του Σεφέρη ξεφεύγει από τα εθνικά όρια και εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Καρπός της η βράβευσή του με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας από τη Σουηδική Ακαδημία Επιστημών. Είναι ο πρώτος Έλληνας που τιμήθηκε με το παγκοσμίως ανώτερο βραβείο πνευματικής προσφοράς. Έως σήμερα ακολούθησε μόνο ο Οδυσσέας Ελύτης, το 1979. Το 1967 η δικτατορία των Συνταγματαρχών κατέλυσε το Σύνταγμα στην Ελλάδα αναστέλλοντας τις ατομικές ελευθερίες. Ο Σεφέρης εκδηλώθηκε έντονα εναντίον της τόσο γραπτά όσο και με δημόσιες ρητές δηλώσεις του. Στις 28 Μαρτίου 1969 ο Σεφέρης μίλησε για πρώτη φορά δημόσια εναντίον της Χούντας και γι' αυτό το λόγο του αφαιρέθηκε ο τίτλος του πρέσβη επί τιμή, καθώς και το δικαίωμα χρήσης διπλωματικού διαβατηρίου.


Τέσσερα χρόνια αργότερα, στις 20 Σεπτεμβρίου του 1971, ο Γιώργος Σεφέρης πέθανε και η κηδεία του εξελίχθηκε σε σιωπηρή πορεία κατά της δικτατορίας.[2] Μετά τον θάνατό του εκδόθηκε το προσωπικό του ημερολόγιο με τίτλο «Μέρες…» καθώς και το «Πολιτικό» του ημερολόγιο.

Χαρακτηριστικά τnς ποίησης του Γ. Σεφέρη

Περιεχόμενο


α) Είναι μια ποίηση που εμφανίζεται ως απαισιόδοξη, βαρύθυμη και μελαγχολική, απ' την οποία όμως δεν απουσιάζουν εκλάμψεις αισιοδοξίας

β) Ο λόγος του είναι συμβολικός και υπαινικτικός
γ) Βασικά θέματα του η αρχαία και νεότερη ελληνική παράδοση και η συνάντησή της με τον σύγχρονο ευρωπαϊκό πολιτισμό, η μελαγχολία για τη μοίρα του ελληνισμού, η νοσταλγία του απόδημου και οι χαμένες πατρίδες.


Εργογραφία

Ποιητικές συλλογές


Στροφή, Εστία, Αθήνα 1931

Πάνω σ' έναν ξένο στίχο, Εστία, Λονδίνο 1931
Η Στέρνα, Εστία, Αθήνα 1932
Μυθιστόρημα, Κασταλία, Αθήνα 1935
Γυμνοπαιδία, Τα Νέα Γράμματα, Αθήνα 1936
Τετράδιο Γυμνασμάτων (1928-1937), τυπ. Ταρουσοπούλου, Αθήνα 1940
Ημερολόγιο καταστρώματος Α΄, τυπ. Ταρουσοπούλου, Αθήνα 1940
Ημερολόγιο καταστρώματος Β΄, Ίκαρος, Αθήνα 1945
Κίχλη, Ίκαρος, Αθήνα 1947
Ημερολόγιο καταστρώματος Γ΄ (με τον τίτλο Κύπρον, οὗ μ'ἐθέσπισεν), Ίκαρος, Αθήνα 1955
Τρία κρυφά ποιήματα, τυπ. Γαλλικού Ινστιτούτου, Αθήνα 1966
Τετράδιο Γυμνασμάτων Β΄, Ίκαρος, χ.τ. 1976 (μεταθανάτια έκδοση)

Μυθιστορήματα


Έξι νύχτες στην Ακρόπολη, Ερμής, Αθήνα 1974 (μεταθανάτια έκδοση)


Δοκίμια


Δοκιμές, τυπ. Γιούλη, Κάιρο 1944

Δοκιμές, Φέξης, Αθήνα 1962
Εκλογή από τις Δοκιμές, Γαλαξίας, Αθήνα 1966
Δοκιμές, Ίκαρος, Αθήνα 1992 (μεταθανάτια έκδοση)

Μεταφράσεις


Θ. Σ. Έλιοτ, Η έρημη χώρα και άλλα ποιήματα, Ίκαρος, Αθήνα 1949

Θ. Σ. Έλιοτ, Φονικό στην Εκκλησιά, Ίκαρος, Αθήνα 1963
Αντιγραφές, Ίκαρος, Αθήνα 1965
Άσμα Ασμάτων, χ.ε., Αθήνα 1965
Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, Ίκαρος, Αθήνα 1966


Υποσημειώσεις


↑ "Γεννήθηκε, μαζί με τον εικοστό αιώνα, το 1900 στη Σμύρνη, και μάλιστα σε σημαδιακή ημερομηνία: 29 Φεβρουαρίου (με το παλιό ημερολόγιο), γεγονός στο οποίο αναφερόταν κάθε τόσο με τρόπο χιουμοριστικό. Όταν στα 1939 συναντήθηκε με τον Χένρυ Μίλλερ, ο Αμερικανός συγγραφέας τον ρώτησε πόσων χρόνων είναι και ο Σεφέρης τού απάντησε πως σε μερικούς μήνες θα γιόρταζε τα δέκατα γενέθλιά του!". Δημήτρης Δασκαλόπουλος, εφ. Τα Νέα, 11/10/1999

↑ Εφημ. Τα Νέα, Σαν Σήμερα (22 Σεπτεμβρίου 1971) H κηδεία του Σεφέρη εξελίχθηκε σε διαδήλωση κατά της δικτατορίας, 21/09/2010,


Βιβλιογραφία


Ο Ποιητής Γ. Σεφέρης, του Ανδρέα Καραντώνη.

Ενάργεια και κατάφαση στη ποίηση Σεφέρη - Προσφορά στα 70 του χρόνια, του Λίνου Πολίτη, 28 Φεβρουαρίου 1970.
Ο τόνος της φωνής του Σεφέρη, εκδ. Ίκαρος 1970.
Ο αδελφός μου Γ. Σεφέρης, της Ιωάννας Τσάτσου Εστία 1973.¨
Φθορά και Λόγος - Εισαγωγή στη ποίηση Σεφέρη, Εστία.
Ο ποιητής και ο χορευτής, Κέδρος 1979.
Ελληνισμός και Δύση στο στοχασμό του Σεφέρη, του Γ. Κιουρτσάκη 1979.
Η στροφή του Σεφέρη, τόμος Α' 1981, τόμος Β' 1982, Γ' 1984 "Ζώδιο".
Η ποίηση Σεφέρη και η κριτική μου, του Τ. Μαλάνου 1982.
Μια συνάντηση, Σεφέρης Μακρυγιάννης, του Μ. Αλεξανδρόπουλου 1983.
Τέσσερα μελετήματα για τον Σεφέρη, του Τ. Σινόπουλου 1984.
Η ποίηση Σεφέρη - Μελέτες και Μαθήματα, του Δ.Ν. Μαρωνίτη 1984.
Η πολιτική διάσταση της ποίησης Σεφέρη, του Ν. Ορφανίδη 1985.
17 κείμενα για τον Γ. Σεφέρη του Αλ. Αργυρίου 1986.
Ο Βασιλιάς της Ασίνης - ανασκαφή ενός ποιήματος, του Γ. Γιατρομανωλάκη.
Λορεντζάτος, Ζήσιμος: Τὸ χαμένο κέντρο (Γιὰ τὸν Σεφέρη), Μελέτες, Ἐκδόσεις Δόμος, Ἀθήνα 1994
Γιώργος Σεφέρης:Το θεϊκό στην αναζήτηση του ανθρώπινου,του Θανάση Χατζόπουλου, Νέα Εστία, τομ.157, τ/χ.1776,(Μάρτιος 2005), σελ.428-438
Γιώργος Σεφέρης. Περιμένοντας τον άγγελο, του Ρόντρικ Μπήτον, μετάφραση: Δημήτρης Δασκαλόπουλος, εκδ. Ωκεανίδα, Αθήνα 2003

ΣΤΑΦΥΛΟΣ

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=383460311727027&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater

ΣΤΑΦΥΛΟΣ (Μυθολογία)

Με το όνομα Στάφυλος αναφέρονται τρία διαφορετικά πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας, τα εξής:

1 Βοσκός του βασιλιά Οινέα. Κάθε σούρουπο, όταν οδηγούσε τα κοπάδια πίσω στο υποστατικό του αφεντικού του, πρόσεξε ότι μια γίδα καθυστερούσε, ενώ συγχρόνως έκανε τρέλες. Την παρακολούθησε μια μέρα και είδε ότι το ζώο έτρωγε κάποιους καρπούς που ο ίδιος δεν είχε ξαναδεί. Ο Στάφυλος
διηγήθηκε το περιστατικό στον Οινέα και αυτός του υπέδειξε να στίψει τους καρπούς αυτούς και να πάρει τον χυμό τους. Παρασκεύασε έτσι ένα ποτό που ονομάσθηκε οίνος (κρασί) από το όνομα του βασιλιά, ενώ οι καρποί αυτοί ονομάσθηκαν σταφύλια (σταφυλαί) από το όνομα του Σταφύλου.
2 Γιος του Σιληνού, συντρόφου του Βάκχου. Ο Στάφυλος αυτός ήταν ο πρώτος που σκέφθηκε να αναμίξει τον οίνο με το νερό.
 
3 Γιος του θεού Διονύσου και της Αριάδνης ή της Ηριγόνης. Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή ο Στάφυλος γεννήθηκε στη Νάξο. Ωστόσο, άλλη παράδοση αναφέρει ότι ο Στάφυλος ήταν γιος του Θησέα. Ανεξάρτητα από αυτό, αναφέρονται ως αδελφοί του Σταφύλου οι Θόαντας, Οινοπίων, Πεπάρηθος, Λάτραμυς, Ευάνθης και Ταυρόπολις. Ο Στάφυλος πήρε ως σύζυγό του τη Χρυσοθέμιδα και απέκτησαν τρεις κόρες: τη Μολπαδία, τη Ροιώ και την Παρθένο. Μερικοί συγγραφείς γράφουν ότι είχε και μία τέταρτη κόρη, την Ημιθέα. Ο Στάφυλος, σύμφωνα με κάποιες παραδόσεις, πήρε μέρος και στην Αργοναυτική Εκστρατεία.(Βικιπαιδεια)
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ


Ήταν μια φορά... "μια φορά" που από το πολύ που τη διηγήθηκαν ακούστηκε τόσες φορές... που έγινε πραγματικότητα. "Πάντα υποστήριζα ότι τα βιβλία μου αποτελούν, απλώς, ένα υλικό για το νου, ότι βοηθούν τον αναγνώστη να στοχαστεί για τον κόσμο και τον εαυτό του· να σκεφτεί τι δρόμο έχει χαράξει στη ζωή με όσα έκανε και όσα δεν μπόρεσε να κάνει· να αναλογιστεί όλα όσα συνέβησαν και, πάνω απ όλα, πού οδηγείται ο ίδιος και πού θα ήθελε να οδηγηθεί. 

Τo μόνο πράγμα που θέλω απ τα βιβλία μου, είναι να χρησιμεύσουν στους άλλους όπως χρησίμευσαν σ εμένα άλλα βιβλία· να μπορέσουν να γίνουν δρόμος για κάποιους, επιβεβαίωση για κάποιους άλλους, αφορμή για όσους θέλουν να βρουν μια σύντομη διέξοδο, να ξεφορτωθούν ένα βάρος, να δουν με νέα μάτια κάποιο παλιό τους πρόβλημα. Το εργαλείο που χρησιμοποιεί αυτό εδώ το βιβλίο, είναι η μαγική τέχνη της αφήγησης μιας ιστορίας που σου ανοίγει πόρτες αγνοημένες, δυνατότητες που δεν τις είχες φανταστεί, δρόμους που δε βάδισες ακόμα."

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ισμήνη - Γιάννης Ρίτσος (απόσπασμα)


Ισμήνη - Γιάννης Ρίτσος (απόσπασμα)

Τα μεγάλα ρολόγια στους τοίχους σταμάτησαν – κανείς δεν τα κουρντίζει·
κι αν κάποτε στέκομαι μπροστά τους, δεν είναι για να δω την ώρα,
μα το ίδιο μου το πρόσωπο, καθρεφτισμένο στο γυαλί τους,
περίεργα άσπρο, γύψινο, απαθές, σαν έξω απ’ το χρόνο,
ενώ στο σκοτεινό τους βάθος οι σταματημένοι δείχτες,
πίσω ακριβώς απ’ το είδωλό μου, είναι ένα ασάλευτο νυστέρι
που πια δεν έχει ν’ ανοίξει ένα τραύμα, δεν έχει
να μου αφαιρέσει τίποτα – φόβο ή ελπίδα, αναμονή κι αδημονία.

 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις