Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Σπιτικό χωριάτικο ψωμί

ΣΠΙΤΙΚΟ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ ΨΩΜΙ
Σήμερα θα σας δείξω πως να φτιάχνετε το δικό σας σπιτικό πεντανόστιμο χωριάτικο ψωμί. Είναι τόσο απλό, που σίγουρα θα δοκιμάσετε. Αναπόφευκτα θα κάνετε τις συγκρίσεις με το ψωμί που αγοράζετε από το φούρνο της γειτονιάς.

Υλικά για ψωμί

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΣΠΙΤΙΚΟ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ ΨΩΜΙ
Τα υλικά που χρειάζεστε για να φτιάξετε το δικό σας πεντανόστιμο ψωμί είναι:
α) 1 κιλό σκληρό αλεύρι (στο παράδειγμά μου χρησιμοποιώ το "Αλεύρι για παραδοσιακά ζυμωτά" από το ΑΒ.
β) 1 κύβο φρέσκια μαγιά μπύρας (στο παράδειγμά μου χρησιμοποιώ την "το χελιδόνι" από το ΑΒ)
γ) περίπου 250+150 ml χλιαρό νερό
δ) λίγο αλάτι

Οδηγίες παρασκευής ψωμιού

πηγή http://www.kalliergo.gr/home-kalliergo/pos-ftiaxno-spitiko-xoriatiko-psomi.html

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Simone Le Baron

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4594485581538&set=a.1581363975381.2077078.1274136901&type=1&theater



 
Simone Le Baron
 
Μια Γαλλίδα (βαθιά Ελληνίδα στην Ψυχή και στον τρόπο ζωής) Φιλόσοφος σύγχρονη διανοούμενη και διακεκριμένη επισήμονας η Simone Le Baron ξεσηκώνει και αφυπνίζει με τον κρυστάλλινο και δημιουργικό αλλά και ενισχυτικό Λόγο της για τον Ελληνισμό. Εδώ και αρκετό διάστημα γράφει βιβλίο για τον "Νέο Φιλελληνισμό" και αποκαλύπτει με μια σειρά απλά πράγματα μέσα από την καθημερινότητα μας τι σημαίνει να είσαι Έλληνας αλλά τι είναι ο σύγχρονος φιλελληνισμός που ειδικά την περίοδο αυτή φαίνεται να βρίσκεται σε μεγάλη άνθιση σε όλο τον κόσμο. Η Simone Le Baron ζει στην Ελλάδα αρκετά χρόνια, αισθάνεται Ελληνίδα και μελετά τους αρχαίους Έλληνες σε όλα τα επίπεδα. Μια Ελληνίδα που αξίζει να γνωρίσει κάθε Έλληνας σε όλο τον κόσμο. Να την αφουγκραστεί και να μελετήσει τον λόγο και την σκέψη της. Μια βαθιά Ελληνίδα στην Ψυχή που μας κάνει να νιώθουμε διπλά υπέρηφανους! Μια Ελληνίδα στον τρόπο ζωής και σκέψης που όλοι οι Έλληνες πρέπει να ενισχύουμε το έργο, τον δυνατό και πνευματικά εθνικό λόγο της προς τους Ελληνες. Ένα λόγο που καλεί σε εθνική εγρήγορση αλλά και επανάσταση!
— με Simone Le Baron
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Το Χόμπιτ




TheHobbit FirstEdition.jpg
Πρώτη έκδοση 21 - 9 -1937...

Το Χόμπιτ ή Εκεί και Πάλι Πίσω είναι ένα φανταστικό μυθιστόρημα για παιδιά γραμμένο από τον Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν σαν παραμύθι. Εκδόθηκε για πρώτη φορά στις 21 Σεπτεμβρίου 1937 και έχαιρε μεγάλης επιδοκιμασίας. Ενώ μπορεί και να σταθεί ως αυτόνομο μυθιστόρημα, συχνά προωθείται ως το προοίμιο του αριστουργήματος του Τόλκιν Ο Άρχοντας των Δακτυλιδιών.Το Χόμπιτ ή Εκεί και Πάλι Πίσω τοποθετείται χρονικά "μεταξύ της εποχής των Μαγικών Πλασμάτων (faerie) και της Κυριαρχίας των Ανθρώπων",[4] και περιγράφει την περιπέτεια του "σπιτόγατου" Μπίλμπο Μπάγκινς (το "Χόμπιτ" του τίτλου), όταν αφήνει το χαρούμενο αγροτικό χωριό του, το Σάιρ, για να κινηθεί σε σκοτεινότερες περιοχές και να αναμειχθεί σε βαθύτερες υποθέσεις και ιστορίες της Μέσης Γης [5], παρέα με δεκατρείς Νάνους και το μάγο Γκάνταλφ, και να έρθει αντιμέτωπος με διάφορους κατοίκους και πλάσματα της Μέσης Γης, ώσπου να φτάσει να διεκδικήσει μερίδιο από τον κρυμμένο θησαυρό του Δράκου Σμάουγκ (Smaug). Αποδεχόμενος την, κατά το ήμισυ, καταγωγή του από το γένος των Τουκ (ένα παρακλάδι του οικογενειακού του δέντρου μάλλον ρομαντικό, ονειροπόλο και περιπετειώδες) και με την εξυπνάδα και τη λογική του, μέσα από την περιπέτεια ο Μπίλμπο ωριμάζει, γίνεται ικανότερος και σοφότερος

Ο εκδοτικός οίκος George Allen & Unwin, Ltd. του Λονδίνου, κυκλοφόρησε την πρώτη έκδοση του Χόμπιτ στις 21 Σεπτεμβρίου 1937. Ήταν εικονογραφημένο με πολλά ασπρόμαυρα σχέδια από τον ίδιο τον Τόλκιν. Η αρχική εκτύπωση απαριθμούσε μόνο 1.500 αντίγραφα που ξεπουλήθηκαν μέχρι το Δεκέμβριο χάριν των ενθουσιωδών κριτικών. Ο εκδοτικός οίκος Houghton Mifflin στη Βοστόνη και τη Νέα Υόρκη ετοίμασε την αμερικανική έκδοση που εκδόθηκε στις αρχές του 1938, και στην οποία τέσσερα από τα σχέδια ήταν έγχρωμα. Οι εκδόσεις Allen & Unwin αποφάσισαν να ενσωματώσουν τις έγχρωμες εικονογραφήσεις στη δεύτερη έκδοση, που κυκλοφόρησε στο τέλος του 1937. Παρά τη δημοτικότητα του βιβλίου, ο συνθήκες που επικρατούσαν τον καιρό του πολέμου ανάγκασαν το Λονδρέζο εκδότη να τυπώσει μικρές σειρές των δύο εκτυπώσεων της πρώτης έκδοσης.

Όπως παρατηρείται και παρακάτω, ο Τόλκιν αναθεώρησε σημαντικά το σημείο της ιστορίας του Χόμπιτ που είχε να κάνει με τον Μπίλμπο και το Γκόλουμ προκειμένου να συνδυάζεται καλύτερα με τον "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών". Αυτή η αναθεώρηση έγινε στη δεύτερη έκδοση, που δημοσιεύθηκε το 1951 στην Αμερική και την Αγγλία. Μικρές διορθώσεις στο κείμενο έχουν εμφανιστεί επίσης στην τρίτη (1966) και τέταρτη έκδοση (1978).

Η πρώτη εκτύπωση της πρώτης αγγλικής έκδοσης σπάνια πωλείται για λιγότερα από 10.000 δολάρια σε όποια κατάσταση και να βρίσκεται το βιβλίο, ενώ πρωτότυπες εκδόσεις μέσα στην ειδική θήκη τους, υπογεγραμμένες από τον συγγραφέα, συνήθως διαφημίζονται για περισσότερο από 100.000 δολάρια[8][9].
Νέες αγγλόφωνες εκδόσεις του Χόμπιτ εμφανίζονται συχνά, παρά την ηλικία του βιβλίου, με τουλάχιστον πενήντα να έχουν δημοσιευθεί έως σήμερα. Κάθε μία προέρχεται και από διαφορετικό εκδότη ή έχει ξεχωριστό εξώφυλλο, εικονογράφηση, ή ακόμα και ουσιαστικές αλλαγές στο σχήμα και τη διάταξη. Ωστόσο, το κείμενο σε όλες μένει γενικά πιστό στη διασωθείσα έκδοση των Allen & Unwin, τον καιρό της πρώτης δημοσίευσης. Επιπροσθέτως, το Χόμπιτ έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από σαράντα γλώσσες. Σε μερικές γλώσσες μάλιστα, κυκλοφορούν περισσότερες από μία μεταφράσεις.



DEATH BY WATER του Στράτου Μουστάκα (ή • μους) *

πηγή http://www.onestory.gr/post/31974804670/death-by-water

DEATH BY WATER

του Στράτου Μουστάκα (ή • μους) *

ολα αυτα συμβαινουν σ’ ενα σπιτι διπλα στη θαλασσα.
*
αρχικα, οικογενεια. εγω, μαμα, γιαγια. η γιαγια καπνιζει σα φουγαρο. σκεφτεται να βρει κανα πουρο. προσπαθουμε να της φτιαξουμε ενα ενωνοντας τσιγαρα. τρεχα γυρευε. μετα ενα τηλεφωνημα. αλλη γιαγια, νεκρη δυο χρονια. ακουγεται στεναχωρημενη. ακουγομαι ψυχρος. για καποιο λογο σκεφτομαι το ονομα μιας ηθοποιου. γιατι να ειναι μια ηθοποιος στην αλλη ακρη της γραμμης? μετα σκεφτομαι αυτο δεν ειναι καν ενα πραγματικο τηλεφωνο. ειναι ενα κομματι σεντονι κουβαριασμενο στο χερι μου καθως κοιμαμαι. αυτος ειναι ενας διαλογος με μια φαντασιωση. μπορω να κανω οτι θελω.
fun fact: καποτε ενα κομματι σεντονι κουβαριασμενο γυρω απ’ το στομα μου ηταν η υποδοχη ενος τοσου δα οιδιποδειου. βγαλτε ακρη απ’ αυτη τη φραση.
*
υπαρχει το πισω δωματιο, οι καναπεδες και απεναντι το τραπεζι της κουζινας. θυμιζει καπως το παλιο μας σπιτι. ερχομαι απ’ το πισω δωματιο στους καναπεδες. κατι συμβαινει: καινουριοι ανθρωποι. αγνωστες κυριες. χαρουμενοι τονοι. απειλητικα.
η ζωντανη γιαγια μπροστα τους, μαρμαρωμενη, μοιαζει με κερινο ομοιωμα. “θα κανουμε καποιες ανακοινωσεις για την καινουρια σεζον”, λεει η μια, “πρωτα απ’ ολα αυτη εδω θα πρεπει να φυγει”- και καποιος διαλυει το ομοιωμα μ’ενα μπαστουνι του γκολφ. σκεφτομαι, πολυ προχω να αποκαλυπτεις απ’ την αρχη ποιος θα πεθανει μες στη σεζον.
ειμαστε σε ενα χαμενο επεισοδιο του Six Feet Under?
*
τη νυχτα ειχαμε παρτυ στο σπιτι διπλα στη θαλασσα. ο Νεητ και, νομιζω, η Κλαιρ μεσα στο πληθος. ισως κι αλλοι. βιαιο ποστ πανκ κοπαναει τα ηχεια. χωρις λογια. πολυ βιαιο, πολυ δυνατο. ο κοσμος χορευει πολυ αγρια. κατι δε παει καλα. κατι ειναι ‘πολυ’.
στους καναπεδες χορευει μια παρηκμασμενη γιαγια, στολισμενη σα λατερνα, δε θα πρεπε να ηταν εκει. ρωταει την παρτενερ της, το κραγιον μου, δεν ειναι υπερβολικο ετσι, δε με κανει να φαινομαι φτηνη, ειναι απλα ενα κραγιον. απελπισμενη. μονη. οχι, λεει η αλλη, καθησυχαστικα. μπροστα στον κοσμο η γιαγια την πιανει και την φιλαει στο στομα. για ζεστασια. για αγαπη. για να μην ειναι μονη αυτη την ωρα.
στο μεταξυ, ο Νεητ βγαινει εξω και παει διπλα στο γκαραζ. στεκει αναμεσα σε σημαδια απο μεγαλες ροδες. μεσα στο γκαραζ ενας ανθρωπος με μια μαυρη μασκα αεριου. θα μπορουσε να σκοτωσει τον Νεητ αν ηθελε.
*
μεσα στο σπιτι, κοιταω τη θαλασσα. οταν το πιανω, το λεω στην Κλαιρ: αυτη ειναι η Αποκαλυψη.
και τωρα καντε πισω, τους ειπα, ενα κυμα θα σηκωθει και θα μας πλακωσει.
κι ενα κυμα αρχισε να σηκωνεται, αλλα δε με ακουσαν, κι οσο εγω οπισθοχωρουσα μεσα στο σπιτι αυτοι φαγαν το νερο στη μαπα, και το σπιτι πλημμυρισε μεχρι το γονατο. κι αν και δε πνιγηκαμε, το ρευμα κοπηκε και τα φωτα εσβησαν.
παιρνω την Κλαιρ απ’ το χερι: πρεπει να προλαβουμε τον Νεητ πριν σκοτωσει την κορη του. η Μαγια ειναι ακομα βρεφος. παμε στο πισω δωματιο.
*
αλλα αργησαμε, ο Νεητ ειχε ηδη χωσει το μωρο αναμεσα στα στρωματα κι αυτο ειχε πνιγει. λεει κατι σαν “καλυτερα να το σκοτωσω παρα να το δωσω σ’ αυτους”.
πισω στον κυριως χωρο, νεο σκηνικο. το παρτυ εχει τελειωσει, υπαρχουν τρεις ανθρωποι που τρωνε στο τραπεζι της κουζινας, οι δυο ειναι Τσενογουιθ, ο Μπιλυ και η μαμα. χαιρομαι που τους βλεπω. φιλαω το χερι της Μαργκαρετ, που ειναι ασυνηθιστα ελκυστικη. ισως ημουνα λιγο creepy.
καθομαστε στον καναπε και μας δινουν να φαμε. τρωμε ρυζι απ’ το ιδιο πιατο. μετα ενας Θειος μπαινει απεξω. ενας απ’ τους δικους μου θειους. ψηλος και καλοντυμενος, μιλαει με κλαση και χιουμορ σα να ναι το αφεντικο και να ξερει τι του γινεται, φιγουρα-φυλακας, στο Six Feet Under θα ηταν ο Ναθανιελ. ο Νεητ παει να πει κατι στην πλακα για συντηρητικους, αλλα ο Θειος το παρεξηγει. “συντηρητικοι? ελπιζω να μην ειστε συντηρητικοι. ελπιζω να χετε πιο δαιμονικες ιδεες για το τι συμβαινει”. η κατι τετοιο.
μετα λεει: “το φαγητο σας τελειωνει”, κι αρχιζω και φοβαμαι. κολλαω διπλα στον Νεητ, που ειναι στο κεντρο αναμεσα σε μενα και την Κλαιρ και ξερω οτι θα με προστατεψει. η πορτα ανοιγει. κοιταω με φοβο. κανεις δεν ειναι εκει, λεω με καποια ανακουφιση. αλλα εκανα λαθος.
*
και τωρα ακουστε:
τρεις γυναικες μπαινουνε. ειναι ξυπολητες με ασπρες ρομπες. η μια ειναι η Ρουθ, αλλη μια γιαγια. η αλλη μια οικογενειακη φιλη. πραγματικο και φανταστικο μαζι. αρχικα νομιζω οτι ειναι αγγελοι, νομιζω οτι βλεπω ενα φωτοστεφανο πανω απ’ τη Ρουθ. αλλα ειναι στραπατσαρισμενοι αγγελοι, περπατανε σα καθυστερημενα και δε καταλαβαινουν τι συμβαινει. σα να τους εκαψε το κεφαλι το φως του παραδεισου.
ερχονται πισω μας, πισω απ’ τον καναπε. βλεπω τα κενα βλεμματα τους και συνειδητοποιω οτι οι ρομπες ειναι ρομπες ψυχιατρειου. τα μαλλια της Ρουθ ειναι ορθια και τα δερματα τους χλωμα. ισως δεν ηρθαν απ’ τον παραδεισο τελικα. ισως ηρθαν απο κατω. ισως ΠΑΡΑΒΥΣΣΟΣ.
“να παμε στη θαλασσα”, λεει η μια. “οχι, το σαββατο δεν ειναι καλα”, απανταει μια αλλη. βγαινουμε απ’ το σπιτι. εξω στη νυχτα, στην παραλια. κρατιεμαι απ’ τον Νεητ. για καποιο λογο τον λεω Ντεηβιντ. μα που ειναι ο Ντεηβιντ? ειμαι εγω ο Ντεηβιντ? στην αρχη του ονειρου, με τη μανα μου και τη γιαγια μου, ημουν ο συμβολικος τριτος σ’ ενα αρχετυπικο γυναικειο τριπτυχο? αλλα ηταν κι η αδερφη μου στο ονειρο μετα… ειχε πει οτι το ομοιωμα που εγινε θρυψαλλα δεν ηταν ομοιωμα.
υπαρχει ενας σκυλος εκει εξω. θυμαμαι ενα σκυλο και στο Six Feet Under. ισως ειναι ο ιδιος. τοτε αρχιζω να χανω το ονειρο. πολλες φορες εχω ξυπνησει αποτομα απο ονειρο πριν μαθω που πηγαινε η ιστορια. αλλα τωρα νιωθω οτι ξυπναω επειδη η ιστορια τελειωνει. περναμε τον σκυλο και συνεχιζουμε.
στη θαλασσα.
.
Ο Στράτος Μουστάκας (ή •μους) σπουδάζει πληροφορική στη Θεσσαλονίκη κι έχει πολλά πράγματα στο κεφάλι του. Όταν τα πράγματα άρχισαν να στριμώχνονται έγραψε τη ζωή του σε 40 σελίδες και την έδωσε στους φίλους του. Ήταν το πρώτο του τέρας. Ακολούθησαν κι άλλα: Αϋπνίες και ποντίκια, νουάρ χαροι και διαστημικοί ροκ σταρ. Α, και όνειρα. Στο NO HEAD FOR MATH μαζεύει όλα αυτά κι ακόμα περισσότερα.
[ facebook ] [ e-mail ]
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Άγαλμα του Προμηθέως στο Τόκυο...

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151076499198067&set=a.397353793066.182533.105535703066&type=1&theater

Άγαλμα του Προμηθέως στο Τόκυο...

Κι ενώ οι εγχώριοι "προστάτες" της αρχαίας πολιτιστικής μας κληρονομιάς υπογράφουν δίχως αιδώ, αποφάσεις για επιχωματώσεις αρχαίων Ελληνικών Ιερών και Μνημείων...

στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, δεν ξεχνούν τον Μυθικό Δημιουργό και Ευεργέτη του Ανθρωπίνου Γένους!

«Προμηθεὺς δὲ ἐξ ὕδατος καὶ γῆς ἀνθρώπους πλάσας ἔδωκεν αὐτοῖς καὶ πῦρ, λάθρᾳ Διὸς ἐν νάρθηκι κρύψας...»

(Ἀπολλόδωρου, Βιβλιοθήκη, 1.7.1)



σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω



Το παραμύθι της ελιάς της Παναγιώτας Κασίμη

Αποτέλεσμα εικόνας για Το παραμύθι της ελιάςτης Παναγιώτας Κασίμη


Το παραμύθι της ελιάς
της Παναγιώτας Κασίμη


Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε σε μια φτωχογειτονιά ένα φτωχό μα πολύ καλόκαρδο κορίτσι που το έλεγαν Ελιά.

Κάθε μέρα η Ελιά γύριζε τη γειτονιά της, έβλεπε τον κόσμο να ζει φτωχός και δυστυχισμένος και γύριζε στο σπίτι της πολύ στενοχωρημένη.

Κάτι πρέπει να κάνω να τους βοηθήσω, σκεφτόταν. Κι από την άλλη μέρα κιόλας άρχισε. Βγήκε στη γειτονιά, κράτησε τα παιδιά της γειτόνισσας για να πάει να δουλέψει και να μπορεί να φέρει στα παιδιά της λίγο φαΐ.

Μια άλλη μέρα πήγε στη γριούλα που ήταν άρρωστη, της μαγείρεψε, της σκούπισε το σπίτι, την έπλυνε, την ταΐσε. Την άλλη μέρα πάλι έβγαλε τον παράλυτο γέρο με το καρότσι του βόλτα, για να πάρει αέρα και ήλιο.

Τα βράδια γύριζε κατάκοπη, μα ευχαριστημένη που είχε καταφέρει να δώσει λίγη χαρά στους φτωχούς ανθρώπους.

Οι μέρες περνούσαν κι η Ελιά όλο δούλευε, όσο αδυνάτιζε. Μα έβλεπε πως ότι κι αν έκανε, ο κόσμος ήταν πάντα φτωχός και δυστυχισμένος.

Αυτό τη στενοχωρούσε πάρα πολύ κι έτσι στενοχωρημένη κάθισε στην αυλή του σπιτιού της και συλλογιζόταν.

- Τι να κάνω, τι να κάνω. Δεν μπορώ να βλέπω τόση δυστυχία. * Το σπουργίτι που την είδε τόσο στενοχωρημένη - και που την αγαπούσε γιατί κάθε μέρα του έριχνε σπόρους και ψίχουλα - δεν άντεξε και πέταξε βαθιά στο δάσος.

Εκεί βρήκε την καλή νεράιδα και της είπε:
- Τρέξε, καλή νεράιδα, η Ελιά είναι πολύ στενοχωρημένη, χλωμή κι αδύνατη.

Η καλή νεράιδα ανήσυχη έτρεξε στην αυλή της Ελιάς και τη ρώτησε:
- Τι έχεις, Ελιά μου, κι είσαι τόσο λυπημένη;

- Αχ, καλή μου νεράιδα. Δεν μπορώ να βλέπω τόση φτώχεια και δυστυχία γύρω μου.

- Και τι θέλεις, δηλαδή;

- θέλω να τους γίνω χρήσιμη, θέλω να τους προσφέρω κάτι πολύτιμο που να τους δώσει ζωή και χαρά.

-Το θέλεις αλήθεια τόσο πολύ;

- Και βέβαια το θέλω, δε βλέπεις πως έλιωσα από τη στενοχώρια μου;

- Τότε σταμάτησε να στενοχωριέσαι, θα σε κάνω αυτό που θέλεις. Και τσουπ! την άγγιξε με το ραβδάκι της κι αμέσως η Ελιά έγινε ένα μεγάλο δέντρο, που έβγαλε φύλλα, λουλουδάκια άσπρα, που έγιναν ελιές πράσινες, μωβ, μαύρες.

Έπεσαν στη γη, τα κουκούτσια φύτρωσαν, έγιναν δεντράκια και σχημάτισαν ένα μεγάλο ελαιώνα.

Ήρθαν οι γείτονες, μάζεψαν τις ελιές, έβγαλαν λάδι, έφαγαν, χόρτασαν, ρόδισαν τα μαγουλά τους, ζωήρεψαν κι άρχισαν να χαμογελούν και να ζουν ευτυχισμένοι.

Για να ευχαριστήσουν την ελιά και να της δείξουν την αγάπη τους, πήραν το λάδι τους, το έβαλαν στο καντήλι, για να θυμίζουν στην Παναγιά και στο Χριστό, την καλοσύνη της ελιάς και την αγάπη της για τον κόσμο.

Κι η Παναγιά με τη σειρά της την ευλόγησε. Κι ο Χριστός κάτω απ' την ελιά ήρθε και ξεκουράστηκε.

Κι εκείνη καμάρωνε ευχαριστημένη στη μέση στον ελαιώνα και φρόντιζε, όταν έρχονται οι άνθρωποι να τη μαζέψουν να 'ναι γεμάτη ελιές, να χορταίνουν οι φτωχοί, και να φωτίζονται απ' τις καντήλες όλες οι εκκλησιές.

Μα, τι λέτε; Χοντρό το παιδί μου;

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=306189266155117&set=a.289344414506269.65982.264580240316020&type=1&theater 

Μα, τι λέτε; Χοντρό το παιδί μου;

Οι μισές μητέρες και οι τέσσερις στους δέκα πατέρες δεν αναγνωρίζουν ότι το τετράχρονο ή πεντάχρονο παιδί τους είναι παχύσαρκο, ενώ το 75% των μαμάδων και το 77% των μπαμπάδων δεν αναγνωρίζουν ότι τα παιδιά τους έχουν βάρος παραπάνω από το κανονικό, είναι δηλαδή υπέρβαρα, σύμφωνα με μια νέα ολλανδική επιστημονική έρευνα.

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 800 γονε
ίς και 439 παιδιά, έγινε από ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του πανεπιστημίου του Γκρόνιγκεν υπό τον καθηγητή Πίτερ Σάουερ του τμήματος παιδιατρικής και δημοσιεύτηκε στο παιδιατρικό περιοδικό "Acta Paediatrica". Το 5% των παιδιών του δείγματος κρίθηκαν υπέρβαρα, το 4% παχύσαρκα και τα υπόλοιπα κανονικού βάρους.

Η μελέτη, μεταξύ άλλων, έδειξε ότι:
- Οι γονείς των παχύσαρκων και των υπέρβαρων παιδιών είναι σημαντικά βαρύτεροι από τους γονείς των παιδιών με κανονικό βάρος, άρα το πρόβλημα πάχους των παιδιών συχνά σχετίζεται με το πρόβλημα των γονιών.

- Οι γονείς είναι πιο ικανοί να αναγνωρίσουν ότι οι ίδιοι έχουν βάρος πάνω από το κανονικό, αλλά λιγότερο ικανοί όταν πρόκειται για το βάρος των παιδιών τους.

- Ακόμα και οι γονείς των παιδιών με κανονικό βάρος πιστεύουν ότι τα παιδιά τους είναι πιο λεπτά από ό,τι είναι στην πραγματικότητα, συνεπώς οι γονείς συστηματικά υποτιμούν το βάρος των παιδιών τους, αν και αυτή η υποεκτίμηση είναι τριπλάσια όταν γίνεται από γονείς που οι ίδιοι είναι υπέρβαροι και παχύσαρκοι.

- Οι περισσότεροι γονείς δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για το βάρος των παιδιών τους, αλλά οι μητέρες των παχύσαρκων ανησυχούν πολύ περισσότερο από τις μητέρες παιδιών με φυσιολογικό βάρος (44% έναντι 7%).

- Η μεγάλη πλειονότητα (94%) των γονιών με παχουλά παιδιά πιστεύει ότι μπορεί να επηρεάσει τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών τους (αλλά μάλλον δεν το κάνει προς το καλύτερο…).

- Οι περισσότεροι γονείς (τέσσερις στους πέντε) επιθυμούν έξωθεν συμβουλές και καθοδήγηση, όταν αναγνωρίζουν ότι παιδί τους έχει παραπάνω κιλά.

Σύμφωνα με τους ολλανδούς ερευνητές, "τα υπέρβαρα παιδιά είναι πολύ πιθανό ότι θα εξελιχτούν σε υπέρβαρους εφήβους και, στη συνέχεια, σε υπέρβαρους ενηλίκους, γι' αυτό χρειάζονται παρεμβάσεις όσο ακόμα είναι τριών έως πέντε ετών, ώστε να προληφθούν τα προβλήματα πάχους αργότερα στη ζωή τους". Για να γίνει όμως αυτό, όπως τονίζεται, είναι αναγκαία προϋπόθεση οι ίδιοι οι γονείς να συνειδητοποιήσουν ότι τα παιδιά -πιθανότατα με ευθύνη των ίδιων των γονιών- έχουν πάρει παραπάνω κιλά.

Οι ερευνητές εξέφρασαν ανησυχία ότι, όπως έδειξε η έρευνά τους, οι γονείς δεν φαίνεται να αναγνωρίζουν το πρόβλημα και την ευθύνη τους στο βαθμό που χρειάζεται.

ΑΠΕ - ΜΠΕ 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μαξιλαροθήκες από παλαιά πουλόβερ

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=306550606118983&set=a.289340537839990.65974.264580240316020&type=1&theater


Μαξιλαροθήκες από παλαιά πουλόβερ

Μετρήστε το ύφασμα που θα χρειαστείτε από το σώμα του πουλόβερ ξεκινώντας από το τέλος του κορμού.

Κόψτε στο μέγεθος του μαξιλαριού σας και ράψτε την πάνω πλευρά (προς το λαιμό).

Χρησιμοποιήστε λωρίδες περισσευούμενου υφάσματος σαν "κορδελάκια" και δέστε την κάτω πλευρά της νέα σας μαξιλαροθήκης.

Αν θέλετε σχήμα φακέλου (όπως η πορτοκαλί στη φωτογραφία) δεν έχετε παρά να υπολογίσετε και τα μανίκια. Μπορείτε να τα δέσετε με αντίστοιχα κορδελάκια ή κουμπιά.

easy.com.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

4 αποξηραμένα φρούτα

Αποτέλεσμα εικόνας για 4 αποξηραμένα φρούτα

Έρευνες: Τα 4 αποξηραμένα φρούτα που σας προστατεύουν

Αντιμετωπίστε την κούραση, τους μυϊκούς πόνους από την άσκηση, αλλά και πολλές παθήσεις με αποξηραμένα φρούτα. Διαβάστε που κάνει καλό το καθένα από τα 4 που ξεχωρίσαμε λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες έρευνες των ειδικών.

Σταφίδες για οστεοπόρωση

Οι σταφίδες είναι μία από τις πλουσιότερες πηγές βορίου, ένα ιχνοστοιχείο που σύμφωνα με έρευνες μειώνει την οστική απώλεια στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Προσθέστε μερικές σταφίδες σε ένα κεσεδάκι γιαούρτι – το οποίο είναι πλούσιο σε ασβέστιο ώστε να αποκομίσετε τα μέγιστα οφέλη για τα οστά σας.

Χουρμάδες για την κούραση

Το αίσθημα εξάντλησης που μπορεί να νιώθετε μετά από μια κουραστική μέρα μπορεί να σας κάνει να επιθυμείτε κάποιο γλυκό. Οι χουρμάδες είναι μια καλή εναλλακτική λύση, δεδομένου ότι έχουν σχετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, πράγμα που σημαίνει ότι απελευθερώνουν σάκχαρα με αργό ρυθμό και κρατούν τα επίπεδα ενέργειας σταθερά, παρά την έντονη γλυκύτητα τους. Συνδυάστε το με πρωτεΐνες π.χ. μια χούφτα καρύδια, για παράδειγμα - για να χορτάσετε.

Αποξηραμένα κεράσια για τις αρθρώσεις

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν τα κεράσια, και ιδιαίτερα τα ξινά, μπορεί να είναι ευεργετικές για ένα ευρύ φάσμα παθήσεων που σχετίζονται με φλεγμονές , όπως η αρθρίτιδα, ουρική αρθρίτιδα, αλλα και το πιάσιμο των μυών μετά την άσκηση. Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Michigan έδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε κεράσια μπορεί να μειώσει τους δείκτες φλεγμονής στα ζώα έως και 50%. Μια αποτελεσματική «δόση» για τους ανθρώπους φαίνεται να είναι μισό φλιτζάνι αποξηραμένα κεράσια δύο φορές την ημέρα.

Αποξηραμένα βερίκοκα για την υψηλή αρτηριακή πίεση

Τα αποξηραμένα βερίκοκα διαθέτουν τριπλάσια περιεκτικότητα σε κάλιο σε σχέση με τις μπανάνες και περιέχουν ελάχιστο αλάτι. Αυτό είναι καλό για τη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε χαμηλά επίπεδα . Πρόσφατη έρευνα στο Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών στην Ατλάντα έδειξε ότι όσοι καταναλώνουν περισσότερο κάλιο από νάτριο προστατεύονται απέναντι στην υψηλή πίεση του αίματος και τις καρδιακές παθήσεις.

lifezone.gr

Νικηφόρος Βρεττάκος Ένας μικρότερος κόσμος


Νικηφόρος Βρεττάκος
Ένας μικρότερος κόσμος

Αναζητώ μιαν ακτή να μπορέσω να φράξω
με δέντρα ή καλάμια ένα μέρος
του ορίζοντα. Συμμαζεύοντας το άπειρο, νάχω
την αίσθηση: ή πως δεν υπάρχουνε μηχανές

ή πως υπάρχουνε πολύ λίγες. ή πως δεν υπάρχουν στρατιώτες
ή πως υπάρχουνε πολύ λίγοι. ή πως δεν υπάρχουνε όπλα
ή πως υπάρχουνε πολύ λίγα, στραμμένα κι αυτά προς την έξοδο
των δασών με τους λύκους. ή πως δεν υπάρχουνε έμποροι
η πως υπάρχουνε πολύ λίγοι σε απόκεντρα
σημεία της γης όπου ακόμη δεν έγιναν άμαξωτοί δρόμοι.
Το ελπίζει ο Θεός
πως τουλάχιστο μές στούς λυγμούς των ποιητών
δεν θα πάψει να υπάρχει ποτές ο παράδεισος.


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις