Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Καραμέλα γάλακτος


DSC_0020Καραμέλα γάλακτος στα πολύ γρήγορα

125 γρ. βούτυρο ή μαργαρίνη
125 γρ. καστανή ζάχαρη
1 κουτί ζαχαρούχο γάλα των 397 γρ.


Βάζουμε το βούτυρο με τη ζάχαρη σε κατσαρόλα με βαρύ πάτο,
πάνω σε μέτρια φωτιά και τ’ αφήνουμε να λιώσουν και να ενωθούν χωρίς να ανακατεύουμε.

Όταν είναι έτοιμα,προσθέτουμε το ζαχαρούχο.

Ανακατεύουμε μέχρι να σκουρύνει το μείγμα και να μυρίσει η καραμέλα.

Αφήνουμε να σταθεί, να κρυώσει αρκετά και είναι έτοιμη να τη
χρησιμοποιήσουμε.

ΣΗΜ: Η συνταγή βγάζει ένα βάζο καραμέλα γάλακτος, όσο είναι
το τυποποιημένο που αγοράζουμε από το Σ/Μ (περίπου 400 γρ.)
και λίγο παραπάνω.

Χρησιμοποιήστε λοιπόν την ποσότητα που ζητάει η συνταγή σας κάθε φορά.


magyreuontas.blogspot.gr

Μάθετε να ελέγχετε την πείνα σας



mathete-na-elegxete-tin-peina-sas
Μάθετε να ελέγχετε την πείνα σας
Το να μάθουμε να διαχειριζόμαστε την πείνα μας, είναι ένα πολύ σημαντικό «κλειδί» για να διατηρούμε ένα φυσιολογικό βάρος, είτε για να μπορέσουμε να τηρήσουμε ένα πρόγραμμα απώλειας κιλών.

Η πείνα είναι το αίσθημα που σηματοδοτεί την ανάγκη του οργανισμού να τραφεί και είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε τη διαφορά μεταξύ της πραγματικής πείνας και της ψυχολογικής επ
ιθυμίας να φάμε. Όταν θα είμαστε σε θέση να ξεχωρίσουμε αυτά τα συναισθήματα, θα μπορούμε να ενεργήσουμε αναλόγως.

Η βασική διαδικασία της πείνας μπορεί να παρομοιαστεί με ένα… φανάρι: το πράσινο σημαίνει να αρχίσουμε να τρώμε, το πορτοκαλί προειδοποιεί ότι πλησιάζουμε το σημείο κορεσμού και το κόκκινο ότι πρέπει να σταματήσουμε. Η φυσιολογία μας έχει προγραμματιστεί για λειτουργεί κάπως έτσι, γεγονός που μας ορίζει το πότε πρέπει να τρώμε και πότε έχουμε χορτάσει.

Δυστυχώς όμως, δεν είναι όλα τόσο απλά, καθώς μερικά πράγματα παρεμβαίνουν στις σωματικές αισθήσεις. Αν και το σώμα μας μπορεί να ανάβει «πράσινο φως», υπάρχουν περιπτώσεις που δεν είμαστε σε θέση να φάμε εκείνη τη στιγμή. Έτσι, συχνά, βρισκόμαστε στη θέση να τρώμε όταν πεινάμε, αλλά και όταν έχουμε χορτάσει. Και αυτό μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση του σωματικού μας βάρους.

Το αίσθημα του κορεσμού έχει να κάνει με το πόση ώρα αισθανόμαστε χορτασμένοι. Με άλλα λόγια, πόσο καιρό το φως θα παραμείνει κόκκινο, πριν ξαναγίνει πράσινο. Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν αυτό το αίσθημα. Μια σειρά από ορμόνες και φυσικοί μηχανισμοί, προκαλούν την πείνα και τον κορεσμό. Για παράδειγμα, η χαμηλή γλυκόζη στο αίμα και μια ορμόνη που ονομάζεται νευροπεπτίδιο Υ (ΝΡΥ), πιστεύεται ότι διεγείρουν την πείνα. Αντιστρόφως, ορμόνες όπως η σεροτονίνη και η χολοκυστοκινίνη (CCK), καθώς και πολλές θρεπτικές ουσίες στο αίμα, συμβάλλουν στο αίσθημα κορεσμού.

Παρά τις αντιδράσεις που προκαλεί η φυσιολογική πείνα και ο κορεσμός, η όρεξη είναι εκείνη που κυρίως καθορίζει το πόσο τρώμε. Σχεδόν όλοι μας τρώμε και για λόγους, διαφορετικούς από την πραγματική πείνα. Μερικοί άνθρωποι έχουν μάθει να τρώνε στην ώρα τους και με πρόγραμμα, είτε είναι πεινασμένοι, είτε όχι. Άλλοι τρώνε ανάλογα με τη διάθεσή τους: λύπη, θυμό, άγχος, πλήξη ή ευτυχία. Αυτοί οι λόγοι είναι τύποι ψυχολογικής πείνας και μπορούν να φανούν πολύ σημαντικοί για τον έλεγχο της πείνας μας. Γι’ αυτό είναι χρήσιμο να κρατάμε ένα ημερολόγιο της διατροφής μας και να γράφουμε μεταξύ άλλων πώς αισθανόμαστε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το φαγητό, για άλλα θέματα από την πείνα.

Οι μηχανισμοί που ελέγχουν τη συμπεριφορά της μάθησης ποικίλλουν. Η πείνα και η όρεξη είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι που μας κάνουν να τρώμε. Ο κορεσμός είναι ο πιο σημαντικός λόγος που μας κάνει να σταματήσουμε.

Μια χρήσιμη διαβάθμιση για τη μέτρηση της πείνας, είναι η παρακάτω:

Είστε τόσο πεινασμένοι που νιώθετε ζάλη και ευερεθιστότητα. 2. Έχετε ανάγκη να φάτε και αντιμετωπίζετε πρόβλημα συγκέντρωσης. 3. Αισθάνεστε φυσικά σημάδια της πείνας (γουργουρητό στο στομάχι). 4. Αρχίζετε να αισθάνεστε πείνα. 5. Νιώθετε πολύ άνετα. 6. Είστε φυσιολογικά πλήρεις από φαγητό. 7. Αισθάνεστε ότι φάγατε λίγο παραπάνω. 8. Νιώθετε φούσκωμα. 9. Είστε πολύ φουσκωμένοι και ίσως χρειαστεί να ξεκουμπώσετε το παντελόνι σας ή να χαλαρώσετε τη ζώνη σας. 10. Νιώθετε πολύ άβολα.

Αν παραδέχεστε ότι συχνά καθυστερείτε να φάτε όταν πεινάτε ή τρώτε ακόμη κι όταν είστε πλήρεις, μπορεί να ωφεληθείτε αν γράφετε τα συναισθήματα της πείνας σας, χρησιμοποιώντας αυτή την κλίμακα. Ρίξτε μια ματιά στο τι και πόσο τρώτε -όταν είστε πολύ πεινασμένοι σε σχέση με το πόσες φορές τρώτε όταν μόλις αρχίζετε να πεινάτε. Δείτε αν μπορείτε να αλλάξετε το διατροφικό σας πρόγραμμα, ανάλογα με τις πραγματικές σας ανάγκες για φαγητό.


Τι άλλο μπορείτε να κάνετε;

- Τρώτε τροφές με πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα. Η πρωτεΐνη λειτουργεί ως κατασταλτικό της όρεξης και βοηθά στα άσχημα συναισθήματα που προκαλεί η πείνα. Προσέξτε όμως μην το παρακάνετε! Μην παίρνετε από την πρωτεΐνη πάνω από το 30% των θερμίδων σας!

- Αποφύγετε τα τρόφιμα με απλή ζάχαρη. Και αν δε μπορείτε να το κάνετε, καλύτερα να τα συνδυάζετε σε κάποιο γεύμα.

- Τρώτε μικρότερα γεύματα. Τα μικρότερα και πιο συχνά γεύματα, θα βοηθήσουν να μειωθούν τα άσχημα συναισθήματα που προκαλεί η πείνα και θα κρατήσουν το μεταβολισμό σας σε εγρήγορση, βοηθώντας σας να ελέγχετε τις θερμίδες πιο αποτελεσματικά.

- Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε ίνες. Σε κάθε γεύμα, καταναλώστε τροφές που είναι πλούσιες σε ίνες, για να γεμίσετε το στομάχι σας και να επιτύχετε γρηγορότερα τον κορεσμό.

- ΑΣΚΗΣΗ! Ρυθμίζει την όρεξη και τον έλεγχο της πείνας και της πρόσληψης τροφής (για να μην αναφέρουμε την καύση θερμίδων και την οικοδόμηση των μυών).

clickatlife

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Η Παγκόσμια Ημέρα Αμφισεξουαλικότητας

πηγή http://www.onair24.gr/news/category/2/content/64906 
Παγκόσμια Ημέρα Αμφισεξουαλικότητας
23 Σεπτεμβρίου 2012
Η Παγκόσμια Ημέρα Αμφισεξουαλικότητας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 23 Σεπτεμβρίου από το 1999.
Ξεκίνησε με πρωτοβουλία αμερικανών ακτιβιστών της οργάνωσης BiNet για να αναδείξει τις ιδιαιτερότητες των αμφισεξουαλικών ατόμων, μιας ξεχωριστής κατηγορίας ανθρώπων που σχετίζεται ερωτικά και με τα δύο φύλα.
Γρήγορα, ο εορτασμός ξεπέρασε τα στενά όρια των ΗΠΑ και εξαπλώθηκε σε πολλά μέρη του κόσμου, από τον Καναδά έως την Αυστραλία και από την Ευρώπη έως τη Νότια Αφρική.
Η ημέρα αυτή είναι μια ευκαιρία για τα αμφισεξουαλικά άτομα να τραβήξουν τα φώτα της δημοσιότητας και να τονίσουν εμφαντικά τη διαφορετικότητά τους από τους ομοφυλόφιλους και τους αλλοφυλόφιλους, από τους οποίους συχνά λοιδορούνται, αλλά και να αναδείξουν την κουλτούρα και τα ενδιαφέροντά τους.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω                         

Σήμερα...


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΞΑΝΘΙΠΗ ΠΟΛΥΞΕΝΗ

 

πηγή http://www.agonistes.gr/category/%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CE%B5%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF/ 

Ο Άγιος Νικόλαος ο παντοπώλης ο Νεομάρτυρας από το Καρπενήσι

«… Εγώ χριστιανός είμαι και τον Χριστό μου πιστεύω για αληθινό Θεό. Οι τιμές και τα οφίκια που μου τάζεις, δεν μου χρειάζονται. Εγώ τον Χριστό μου δεν αρνούμαι, τον Χριστό πιστεύω, για το όνομα του θα πεθάνω, Τούρκος δεν γίνομαι». Αυτή ήταν η δυναμική απάντηση του νεαρού Νικολάου στον κριτή, όταν με πλεκτάνη προσπάθησαν να τον εξισλαμίσουν.
Ο Νικόλαος γεννήθηκε στο Καρπενήσι από γονείς ευσεβείς, που φρόντισαν και για τη δική του ευσέβεια και μόρφωση. Σε ηλικία 15 χρονών βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη, υπηρετώντας στο παντοπωλείο του πατέρα του, στο Ταχτά Καλέ. Κάποιος κουρέας Τούρκος όμως, που του μάθαινε την Τούρκικη γλώσσα, του έδωσε να διαβάσει την Τούρκικη ομολογία πίστης, μπροστά σε μάρτυρες, χωρίς ο Νικόλαος να γνωρίζει τίποτα. Όταν του είπαν ότι γίνεται Τούρκος, ο Νικόλαος αμέσως ομολόγησε την πίστη του στον Χριστό. Η δυναμική απάντηση που έδωσε στον κριτή, έκανε τους Τούρκους να τον βασανίσουν μέσα στη φυλακή με τον πιο άγριο τρόπο. Παρ’ όλα αυτά όμως, ο Νικόλαος έμεινε ακλόνητος στην πίστη του. Έτσι, τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 1672 μ.Χ. τον αποκεφάλισαν. Ήταν 15 χρονών.
Το λείψανο του ενταφιάστηκε στο Μοναστήρι της Παναγίας Χάλκης. Αργότερα η κάρα του Αγίου, μεταφέρθηκε στην Ιερά Μονή Ξηροποτάμου του Άγιου Όρους.

Πηγή:www.synaxarion.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι αδελφοί Γιάκομπ (Jacob Ludwig Carl Grimm) και Βίλχελμ Καρλ Γκριμ (Wilhelm Carl Grimm)

Αποτέλεσμα εικόνας για Οι αδελφοί Γιάκομπ (Jacob Ludwig Carl Grimm) και Βίλχελμ Καρλ Γκριμ (Wilhelm Carl Grimm)

Θάνατος του Γιάκομπ Γκριμ : 20 Σεπτεμβρίου 1863

Οι αδελφοί Γιάκομπ (Jacob Ludwig Carl Grimm) και Βίλχελμ Καρλ Γκριμ (Wilhelm Carl Grimm) ήταν δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς συλλέκτες παραδοσιακών παραμυθιών που γεννήθηκαν στις 4 Ιανουαρίου του 1785 και στις 24 Φεβρουαρίου του 1786 αντίστοιχα στο Χάναου της Γερμανίας.

Οι γονείς τους Φιλιπ Βίλχελμ (Philip Wilhelm Grimm) και Δωροθέα (Dorothea Zimmer), εί
χαν συνολικά εννέα παιδιά, από τα οποία τα τρία απεβίωσαν όταν ήταν ακόμα βρέφη. Όταν ο Γιάκομπ, που ήταν και ο μεγαλύτερος εν ζωή γιος, ήταν ένδεκα ετών, ο πατέρας τους πέθανε.

Τελείωσαν το Γυμνάσιο στο Κάσσελ και μετά σπούδασαν νομικά στο Πανεπιστήμιο του Μάρμπουργκ. Αφού εργάστηκαν ένα διάστημα ως βιβλιοθηκάριοι στο Κάσσελ προσελήφθησαν ως καθηγητές στο Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν, ο Γιάκομπ το 1830 και ο αδελφός του πέντε χρόνια αργότερα. Όμως το 1837 απολύθηκαν επειδή διαμαρτυρήθηκαν μαζί με άλλους πέντε συναδέλφους τους κατά του βασιλιά Ερνέστου Αυγούστου Α΄, για την απόφασή του να καταργήσει το φιλελεύθερο σύνταγμα του βασιλείου του Ανόβερου. Η ομάδα των επτά, αυτών διαδηλωτών έγινε γνωστή ως "οι επτά του Γκέτινγκεν" (Göttinger Sieben).

Ο Γιάκομπ Γκριμ δεν παντρεύτηκε ποτέ, αλλά ο Βίλχελμ παντρεύτηκε την Henriette Dorothea Wild, με την οποία απέκτησε τέσσερα παιδιά. Ο Βίλχελμ Καρλ Γκριμ πέθανε στις 16 Δεκεμβρίου του 1859, ενώ ο αδελφός του Γιάκομπ στις 20 Σεπτεμβρίου του 1863 στο Βερολίνο. Και οι δύο είναι θαμμένοι στο κοιμητήριο του αγίου Ματθαίου στο Βερολίνο.

Σαλάτα λάχανο με γιαούρτι

Σαλάτα λάχανο με γιαούρτι

Σαλάτα λάχανο με γιαούρτι
Απλή και πολύ νόστιμη σαλάτα με λάχανο, καρότο, μήλο και γιαούρτι.

Ψιλοκομμένο άσπρο λάχανο: 500 γρ.
Ψιλοκομμένο κόκκινο λάχανο: 200 γρ. (μπορείτε να το αντικαταστείσετε με άσπρο)
Τριμμένο καρότο:2 μέτρια
Μήλα: 2 μέτρια
Μαγιονέζα: 1/3 κούπας
Γιαούρτι: 1 κεσεδάκι (200 ml)
Αλάτι, άσπρο πιπέρι: όσο σας αρέσει
Ξύδι: 1 κουταλάκι τσαγιού
Σουσάμι: λίγο για πασπάλισμα (προαιρετικά)

Ψιλοκόβετε τα λάχανα και τρίβετε το καρότο. Καθαρίζετε τα μήλα, βγάζετε τα κουκούτσια και τα κόβετε κύβους. Τα βάζετε όλα μαζί σε σαλατιέρα.

Ανακατεύετε το γιαούρτι με την μαγιονέζα, το αλατοπίπερο και το ξύδι. Περιχύνετε την σαλάτα και ανακατεύετε καλά.

Αν θέλετε πασπαλίζετε με το σουσάμι και σερβίρετε.

chefnet.gr 

Ν.ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ «ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ»



Ν.ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ «ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ»

Ἀναδύθηκε δάσος ζοφερὸ
ἀπ᾿ τὸ πνεῦμα μας
κι ἐκάλυψε τὸν ὁρίζοντα.
Μόνο ἀτραποὶ τρυπώνουν
καὶ χάνονται μέσα στὸ φόβο.
Μέλλον δὲν φαίνεται.

Τρέχουν, χορεύουν ἀνύποπτα

γιὰ ὅ,τι γίνεται πάνω τους
τὰ παιδιά, ἐνῷ γέρνοντας γύρω
καὶ κάτω ἀπ᾿ τὰ πόδια τους, (ὡς
ν᾿ ἀκοῦν τὴ βοὴ καὶ νὰ βλέπουν
τὸ σύννεφο) σὰν ἕνα ἀπέραντο
ὑπαίθριο ἐκκλησίασμα
τὰ λουλούδια προσεύχονται.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τι πρέπει να προσέξω αν έχω υπέρταση;



Αποτέλεσμα εικόνας για Τι πρέπει να προσέξω αν έχω υπέρταση;Τι πρέπει να προσέξω αν έχω υπέρταση;

Για να έχετε υπέρταση πρέπει να διαπιστώσετε ότι η αρτηριακή σας πίεση είναι υψηλή σε πάνω από μια μετρήσεις σε διαφορετικές ώρες της ημέρας.

Τη διάγνωση θα την κάνει ο γιατρός σας, αφού μετρήσει την πίεση σας σε διαφορετικές ώρες ή θα σας υποδείξει πότε να μετράτε την πίεση σας και να την καταγράφετε.

Αν όντως πάσχετε από υπέρταση, πιθανότητα θα σας χορηγήσει φαρμακευτική αγωγή για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Αν έχετε περιττά κιλά σκόπιμο είναι να αδυνατίσετε και να μειώσετε το αλάτι στη διατροφή σας.

Η γυμναστική (περπάτημα, κολύμπι) μπορεί να βοηθήσει.

Θα πρέπει να κόψετε το κάπνισμα και ελέγχετε τακτικά χοληστερίνη και ζάχαρο ώστε να διορθώσετε σε συνεργασία με το γιατρό σας τυχόν μη φυσιολογικές τιμές τους.

lifezone.gr


ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=383776568362068&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater


ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ (Σμύρνη, 1 Δεκεμβρίου 1901 — Ακροκόρινθος, 21 Σεπτεμβρίου 1937)αποσπάσματα

….Γιατὶ μὴν τὸ λησμονεῖτε. Ἡ δίκη καὶ ὁ θάνατος τοῦ Σωκράτη δὲν εἶναι ἁπλὸ ἱστορικὸ ἐπεισόδιο τῆς ἀθηναϊκῆς κοινωνίας τοῦ 399 πΧ. Εἶναι ὑπόθεση παγκόσμια, ὑπόθεση καθολική τοῦ ἀνθρώπου, εἰκόνα καὶ σύμβολο τῆς ἀνθρώπινης μοίρας. Ἔτσι τὴν ἀντιλήφθηκε καὶ τὴν ἀποκάλυψε ὁ Πλάτων. Καὶ ἡ δίκη τοῦ Σωκράτη ἐπαναλ
αμβάνεται ὡς συμβολικὴ λειτουργία τοῦ νοῦ, κάθε φορὰ ποὺ ὁ ἄνθρωπος θὰ βρεθεῖ μπροστὰ σὲ μεγάλες ἀποφάσεις, ὅσες ρυθμίζουν τὴν τιμὴ καὶ τὴν καθαρότητα τῆς ψυχῆς του. Ὁ καθένας μας θὰ καθίσει καὶ μιὰ καὶ πολλὲς φορές, δικαστὴς ὑπεύθυνος γιὰ νὰ κρίνει ἄν ὁ Σωκράτης ποὺ ζεῖ, ποὺ πρέπει νὰ ζεῖ μέσα μας, μπορεῖ νὰ συνεχίσει τὸ ἔργο τῆς ἔρευνας καὶ τοῦ ἐλέγχου. Μὴν ἀκολουθήσετε τοὺς Ἀθηναίους δικαστές, μὴ θελήσετε νὰ τὸν καταδικάσετε μέσα σας σὲ σιωπὴ καὶ θάνατο. Ἄγρυπνα καὶ ἀκοίμητα δυνατὰ καὶ ἐπιβλητικά, ἀφῆστε ν’ ἀντηχεῖ στῆς ψυχῆς σας τὰ βάθη, στὴ σκέψη καὶ στὴν ἀγάπη σας, στὸν πόνο καὶ στὴ δράση σας, ἡ ἀπολλώνια προσταγή… Μουσικὴν ποίει καὶ ἐργάζου».
(ἀπόσπασμα ἀπό ὁμιλία στὶς ἀποφοίτους τοῦ ἀμερικανικοῦ κολλεγίου ἀπονομὴ πτυχίων 1932)
Ἰωάννης Συκουτρῆς http://tiestiousia.blogspot.gr/

Ουδέποτε συνήψαμεν γνωριμίαν με την αρχαίαν Eλληνικήν λογοτεχνίαν

Με την αρχαίαν Eλληνικήν λογοτεχνίαν, ως λογοτεχνίαν, ουδέποτε συνεφιλιώθημεν ουδέ συνήψαμεν καν αληθινήν γνωριμίαν. Οι μαθηταί ουδέποτε κατώρθωσαν ν’ ανακαλύψουν τας ωραιότητας εκείνας, τας οποίας απεστήθιζον από το εγχειρίδιον γραμματολογίας, πολύ δε ολιγώτερον να τας αισθανθούν. Και οι διδάσκαλοι των εις τα γυμνάσια δεν ημπορούσαν υπέρ αυτών ούτε να τους διαφωτίσουν ούτε να τους θερμάνουν.
Από τον Όμηρον εμάνθαναν μόνο την ιστορίαν του τρωϊκού πολέμου, άφθονον λεξιλόγιον, ολίγα στοιχεία μετρικής, διά να ποδίζουν – εν κυριολεξία με τα πόδια – τους εξάμετρους, χωρίς να εξυψούνται μέχρι του στοιχειωδέστατου αισθήματος του ρυθμού.
Ποίησιν δεν εμάνθαναν, το αιώνιον ανθρώπινον ούτε. Ο Ησίοδος, που παλαιότερα εδιδάσκετο εις τα γυμνάσια, άφηνεν εις την μνήμην των μαθητών μερικάς ηθικολογίας, ως μόνον καρπόν. Η προφητική μορφή, με την φλογεράν της πιστίν εις την θείαν δικαιοσύνην και την θείαν της αποστολήν ως κήρυκος της κοσμικής τάξεως, του έργου των Ολυμπίων, ουδέ μακρόθεν ανεφάνη εις τον ορίζονταν μαθητών ή διδασκάλων. Ούτε διδασκάλων, ούτε μαθητών η φαντασία κατώρθωνε να ιδή και να αναπαραστήση την αρχαίαν τραγωδίαν ή κωμωδίαν ως θεατρικόν έργον. Και η διαισθητική των ικανότης δεν έφθανεν εις το να αντιληφθή και ζήση την τραγωδίαν, ως τραγικότητα, ως το πρόβλημα της ανθρωπίνης ζωής, που πάντα λύσιν απαιτεί και αιώνια άλυτον μένει, την πάλην μεταξύ της ανθρωπίνης προσπαθείας και της ανθρωπίνης μοίρας, μεταξύ του ιδεώδους και του πραγματικού, του ποθητού και του δυνατού.
Το αποτέλεσμα ήτο, ότι οι μορφωμένοι μας διέβλεπαν εις την γραμματικήν εκμάθησιν της αρχαίας γλώσσης είτε μυστηριώδους τινος και θαυματουργού δυνάμεως πρόσκτησιν, της οποίας η μόνη αξία – εις την αντίληψίν των – ήτο ο κόπος, που κατέβαλλον δι’ αυτήν, και η ευλαβής προσατένισις των άλλων προς τον αποκτήσαντα την γνώσιν αυτήν είτε χάσιμον χρόνου άσκοπον.
Και τα δύο αλλότρια του σκοπού της ανθρωπιστικής παιδείας. Η μεγάλη πλειονότης απέφευγε να ανοίξη κανένα από τους «συγγραφείς», του σχολείου κατόπιν, αφ’ ού δεν είχαν τίποτε να της δώσουν. Όσοι δε τους άνοιγαν και κατόπιν – και ήσαν αρκετοί – εδοκίμαζαν βεβαίως αληθινήν ευφροσύνην από την ανάγνωσίν των, αλλ’ ευφροσύνην, που δημιουργεί αυτή η ενασχόλησις του πνεύματος, ανεξαρτήτως του αντικειμένου της ενασχολήσεως, ανάλογον με την καλαισθητικήν συγκίνησιν του μαθηματικού ενώπιον των ήκιστα αισθητικών εξισώσεών του.
Δι’ άλλους η ευφροσύνη αύτη συνίστατο εις τον αόριστον εκείνον και ασύλληπτον γλυκασμόν της εκτάσεως ενώπιον της «θείας» γλώσσης. Δι’ άλλους συνεχέετο με την ανθρωπίνως ευεξήγητον ηδονικήν αναβίωσιν παιδικών και νεανικών αναμνήσεων. Η ουσία μας παρέμενε ξένη, η επαφή μας ήτο εξωτερική μόνον, ήκιστα προσωπική. Το ανώριμον της ψυχής μας όμμα την επιφάνειαν μόνο ημπορούσε να ιδή, όχι το βάθος.
Η επικοινωνία μας με τους αρχαίους δεν επήγαζεν από μέσα μας• μας προσετίθετο απ’ έξω ως φραγκική μίμησις ή βυζαντινή παράδοσις ή επέκτασις της άλλως βαθύτατα ερριζωμένης εθνικής μας συνειδήσεως…
…Την εικόνα, που παρουσιάζει η επαφή του έθνους μας, ως συνόλου, προς την Αρχαιότητα, επιβεβαιώνει και η επισκόπησις της ιστορίας της φιλολογικής μας επιστήμης. Και εις την σχέσιν της προς τον αρχαίον βίον και εις την επιστημονικήν της παραγωγήν παρέμεινε και αύτη προσηλωμένη εις την γλωσσικήν μορφήν των αρχαίων ελληνικών συγγραμάτων, με γραμματικάς και κριτικάς παρατηρήσεις ή το πολύ σχολιασμένας εκδόσεις περιοριζόμενας απλώς και αποκλειστικώς εις το γλωσσικόν στοιχείον.
Ιωάννης Συκουτρής
Το παραπάνω αποτελεί απόσπασμα από τα επιλεγόμενα στη μετάφραση του Th. Zielinski, “Ημείς και οι αρχαίοι”, Δημητράκος, Αθήνα 1928, σελ. 238-239 και 241 http://thenetwar.com/wp-content/themes/WpAdvNewspaper/images/netwar.jpg

Ο Ιωάννης Συκουτρής ,κορυφαίος φιλόλογος, ήταν Χίος στην καταγωγή, όπως και ο Αδαμάντιος Κοραής, φοίτησε και αυτός στην περίφημη Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης. Είναι ιδιαίτερα γνωστός για το εξαιρετικής ποιότητας έργο του, στο οποίο δεσπόζουν οι εκδόσεις και οι εισαγωγές στην Ποιητική του Αριστοτέλη και το Συμπόσιο του Πλάτωνα, αλλά και για την αυτοκτονία του σε νεαρή ηλικία.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Κοτόπιτα με κασέρι και πράσο

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=306890299418347&set=a.289322007841843.65962.264580240316020&type=1&theater


Κοτόπιτα με κασέρι και πράσο

για τη γέμιση

1 κοτόπουλο ή 6 μπουτάκια κοτόπουλου
1 κ.γ. μείγμα μπαχαρικών για κοτόπουλο
1 κρεμμύδι ξερό ολόκληρο
1 κ.σ. Βιτάμ
5 πράσα σε ροδέλες
5 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
1 ματσάκι άνηθο
1 ματσάκι μαϊντανό
1 κ.γ. μαραθόσπορο ψιλοκομμένο
2 αβγά
11/2 φλ. τριμμένο κασέρι
αλάτι-πιπέρι

για το φύλλο

1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κ.σ. κοφτή αλάτι
1 κ.σ. ξίδι
½ φλ. λιωμένο Βιτάμ
2 με 2,5 κούπες χλιαρό νερό
αλεύρι για το άνοιγμα
3/4 φλ. λιωμένο Βιτάμ για το άλειμμα των φύλλων

Για το φύλλο

Σε μια λεκάνη ανακατεύουμε το αλεύρι με το αλάτι. ανοίγουμε μια λακκουβίτσα στη μέση και ρίχνουμε το λάδι, το ξίδι και λίγο νερό. Ζυμώνουμε προσθέτοντας σταδιακά το νερό. μόλις πάρουμε μια πολύ μαλακιά ζύμη που να μην κολλάει στα δάχτυλα, την πλάθουμε σε μπαλίτσα, την σκεπάζουμε και την αφήνουμε να ξεκουραστεί μια ώρα. Τη χωρίζουμε σε μπαλάκια στο μέγεθος λεμονιού, αλευρώνουμε μια λεία επιφάνεια και ανοίγουμε το φύλλο, αλευρώνοντας πάντα τη ζύμη και από τις δυό πλευρές της.

Για τη γέμιση

Σε μια κατσαρόλα βράζουμε το κοτόπουλο με το μείγμα μπαχαρικών και το κρεμμύδι. Το αφήνουμε να κρυώσει, το ξεκοκκαλίζουμε και το κόβουμε σε μπουκίτσες. σε ένα φαρδύ τηγάνι ζεσταίνουμε το Βιτάμ και σοτάρουμε το πράσο και το μαραθόσπορο μαζί με τα κρεμμυδάκια αφού τα αλατοπιπερώσουμε, ανακατεύοντας συνεχώς σε δυνατή φωτιά μέχρι να μαραθούν. Στο τέλος ρίχνουμε και το κοτόπουλο και συνεχίζουμε για 1-2 λεπτά το σοτάρισμα.

Κατεβάζουμε από τη φωτιά και προσθέτουμε στο μείγμα τον άνηθο και τον μαϊντανό ψιλοκομμένους. Αφήνουμε να κρυώσει η γέμιση και προσθέτουμε τα αβγά, το τυρί και λίγο παραπάνω πιπεράκι. Στο μεταξύ έχουμε ετοιμάσει τη ζύμη για το φύλλο και την έχουμε αφήσει να ξεκουραστεί. Αλείφουμε με λιωμένο Βιτάμ ένα μέτριο ταψί και το στρώνουμε με δυό φύλλα αφού αλείψουμε με Βιτάμ το καθένα. Δεν τα στρώνουμε ομοιόμορφα αλλά με ζάρες, αφού αυτά τα εξογκώματα κάνουν στο τέλος τις νοστιμότερες μπουκιές.


Απλώνουμε ομοιόμορφα τη γέμιση και τη σκεπάζουμε με άλλα δυό φύλλα, επίσης τσαλακωμένα. αλείφουμε με Βιτάμ την επιφάνεια, χαράζουμε την πίτα σε κομμάτια, τη ραντίζουμε με νερό και την ψήνουμε για 1 ώρα περίπου σε ζεστό φούρνο στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσει.

athinorama.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις