Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

Φτιάξε αντιρυτιδική μάσκα ματιών

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=307226126051431&set=a.264670413640336.59006.264580240316020&type=1&theater

Φτιάξε αντιρυτιδική μάσκα ματιών

Πολύ εύκολη αλλά εξαιρετικά ενυδατική!

Ανακάτεψε σε ένα μπολάκι μία κουταλιά της σούπας μέλι και μία κουταλιά της σούπας κρέμα γάλακτος.

'Απλωσε την μάσκα γύρω από τα μάτια, άφησε να ενεργήσει για 30 λεπτά και ξέπλυνε με χλιαρό νερό.


femme-fatale-magazine.com
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι άγριοι κρόκοι του φθινόπωρου

πηγή http://anoixti-matia.blogspot.gr/2011/12/blog-post_05.html?spref=fb

Οι άγριοι κρόκοι του φθινόπωρου




Οι κρόκοι είναι από τα ωραιότερα αγριολούλουδα της ελληνικής φύσης. Ανθίζουν σχεδόν ολόκληρο τον χρόνο, αρχίζοντας το φθινόπωρο από τα νότια και τα χαμηλά για να συνεχίσουν χειμώνα, άνοιξη και καλοκαίρι στα ψηλά βουνά και την ορεινή ζώνη. Οι κρόκοι που δίνουν το «σαφράν» ή «ζαφορά» είναι οι φθινοπωρινοί, που έχουν πολύ μεγάλο ύπερο χωρισμένο σε επιμήκη στίγματα. Από τα στίγματα αυτά παράγεται το σαφράν, το οποίο ανάλογα με την χρήση του είναι πανάκριβο άρτυμα, φάρμακο ή χρωστική ύλη που δίνει ένα πολύ λαμπερό κίτρινο χρώμα.Από την περσική λέξη azafran ή την αραβική zafaran προέρχονται οι ευρωπαϊκές λέξεις για τα στίγματα του κρόκου, όπως ζαφορά στη νεοελληνική γλώσσα, σαφράν (saffran) στην γαλλική, zaferano στην ιταλική, κοκ. Η χρήση του κρόκου στην Ελλάδα και τον πολιτισμό του Αιγαίου είναι πανάρχαια. Ως άρτυμα και χρωστική ύλη αναγράφεται στις πινακίδες με την Γραμμική Β’ γραφή της ελληνικής γλώσσας. Ως διακοσμητικό μοτίβο υπάρχει σε πλήθος τοιχογραφιών και ευρημάτων από τον «μινωικό» και «κυκλαδικό» πολιτισμό. Διάσημη είναι η τοιχογραφία με της κροκοσυλλέκτριες (16ος αιώνας π.Χ.) από το Ακρωτήρι της Θήρας.
 
Στην Θήρα και σε ορισμένα άλλα νησιά η συλλογή της ζαφοράς συνεχίζεται ως τις μέρες μας. Αλλού, όπως στην Κρήτη, η χρήση των κρόκων έχει ξεχαστεί.
 
Ο ήμερος κρόκος (Crocus sativus) της Κοζάνης είναι στείρο φυτό και αναπαράγεται μόνο βλαστητικά. Στις αρχές του 17ου αιώνα έφεραν βολβούς του στην περιοχή Κοζανίτες έμποροι και από τότε άρχισε η καλλιέργειά του.
 
Ο άγριος πρόγονος του καλλιεργήσιμου είναι ο κρόκος του Καρτράιτ (cartwrightianus). Ο άγγλος πρόξενος στην Κωνσταντινούπολη Καρτράιτ έστειλε ένα τέτοιο κρόκο από την Τήνο στον βοτανολόγο Χέρμπερτ, ο οποίος δημοσίευσε την επιστημονική του περιγραφή και για να τιμήσει τον… πρόξενο έδωσε στο φυτό τ’ όνομά του. Ο καρτραϊκός κρόκος είναι ίδιος με τον ήμερο αλλά πιο μικρός. Είναι ενδημικό φυτό Αττικής, Κυκλάδων και Δυτικής Κρήτης. Ανθίζει Οκτώβριο-Δεκέμβριο σε βραχώδεις λοφοπλαγιές, χαμηλούς θαμνότοπους και αραιά πευκοδάση από τις παραθαλάσσιες περιοχές μέχρι τα 1.000 μέτρα.
Ο κρόκος των κρητικών ορέων (oreocreticus) μοιάζει πολύ με το καρτραϊκό αλλά φυτρώνει σε μεγάλα υψόμετρα στα βουνά της Κρήτης (Ψηλορείτης, Δίκτη, Θρυπτή) το φθινόπωρο.
 
Ο κρόκος του Τουρνεφόρ (turnefortii) είναι αυτός που κατ’ εξοχήν ονομάζεται ζαφορά στις Κυκλάδες. Ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του γάλλου βοτανολόγου Πιτόν ντεΤουρνεφόρ που περιέγραψε πολλά φυτά του Αιγαίου γύρω στο 1700. Ο τουρνεφόρτιος κρόκος ανθίζει από Σεπτέμβριο μέχρι Νοέμβριο σε Δωδεκάνησα, Κρήτη, Κυκλάδες και Ύδρα σε πετρώδεις τοποθεσίες, ρωγμές βράχων και φρυγανότοπους, από το επίπεδο της θάλασσας μέχρι τα 650 μέτρα. Τα κόκκινα στίγματα του είναι πολύ μεγάλα και διακλαδίζονται σε δεκάδες νημάτια.

 

 Crocus turnefortii 

Μεγάλη στίγματα έχει και ο κρόκος ο εσχαρωτός (Crocus cancellatus υποείδος mazziaricus) που ανθίζει από τον Σεπτέμβριο στην κυρίως χώρα, Εύβοια, Νάξο, Ηρακλειά, Πελοπόννησο, Ιόνια νησιά από το επίπεδο της θάλασσας μέχρι τα 1.500 μέτρα σε βραχώδεις πλαγιές και θαμνότοπους.

Αυτοί οι τρεις φθινοπωρινοί κρόκοι (κατρταϊκός, τουρνεφόρτιος και εσχαρωτός) έχουν μεγάλα στίγματα, όπως ο ήμερος κρόκος της Κοζάνης και μπορούν να αποδώσουν σαφράν. Με την εμπειρία και το παράδειγμα των κροκοπαραγωγών της Κοζάνης, πολλά νησιά του Αιγαίου θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τα φτωχά εδάφη τους με την καλλιέργεια κρόκων από τα είδη που είναι αυτοφυή και ενδημικά στα νησιά και να έχουν παραγωγή σαφράν αντί να έχουν παραδώσει τα νησιά στα κατσίκια.
 
Οι κρόκοι είναι φυτά ευρωασιατικά. Εξαπλώνονται από την Πορτογαλία μέχρι την δυτική Κίνα και περιλαμβάνουν 80 είδη. Η πλειονότητά τους συγκεντρώνεται στην βορειοανατολική Μεσόγειο και κυρίως στην Τουρκία και την Ελλάδα. Στην χώρα μας ευδοκιμούν 21 είδη αυτοφυών κρόκων, από τα οποία τα 9 είναι ενδημικά. Εκτός από τα τρία αιγαιοπελαγίτικα είδη που δίνουν την ζαφορά (σαφράν), υπάρχουν και κρόκοι που έχουν μεγάλη αισθητική αξία και καλλιεργούνται σαν καλλωπιστικοί.

Δύο από τους ωραιότερους ελληνικούς κρόκους είναι ενδημικοί της νοτιοανατολικής Πελοποννήσου και κυρίως της Μάνης. Μέσα από το σκληρό φθινοπωρινό και χειμωνιάτικο τοπίο της Μάνης ξεπετάγονται ο πανέμορφος κρόκος ο χιονώδης (niveus) και ο εκπληκτικός κρόκος του Γουλιμή (gulimii). Οι βολβοί τους αποτελούν αντικείμενο λεηλασίας από τους ξένους και μοσχοπωλούνται ως σπάνια καλλωπιστικά φυτά στην Ευρώπη και κυρίως στην Αγγλία.

Άλλοι φθινοπωρινοί και χειμωνιάτικοι κρόκοι είναι:

  1. Ο κρόκος του Ρόμπερτ (robertianus), ενδημικός της Πίνδου.
  2. Ο κρόκος του Φλέϊσερ (fleischeri) στην Ρόδο και την Χίο.
  3. Ο κρόκος ο αδριατικός (adriaticus) ενδημικός της Δυτικής Ελλάδας με ένα υποείδος του στον Παρνασσό.
  4. Ο κρόκος ο λείος (laevigatus) ενδημικός του Νότιου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Αττικής Εύβοιας, κ.α. 
  5. Ο κρόκος του Πάλλας (palassii) στην Λέσβο και την Σάμο.
  6. Ο κρόκος του Μπορί (boryi) ενδημικός Ιονίου και Δυτικής Ελλάδας.
  7. Ο κρόκος ο ωραίος (pulchellus) στην Βόρεια Ελλάδα.
  8. Ο κρόκος ο διανθής (biflorus) στην Ρόδο.
  9. Ο κρόκος του Στριντ (stridii) στον Χορτιάτη της Θεσσαλονίκης και την Ξάνθη.
  10. Ο κρόκος ο νεφελογενής (nubigena) στην Λέσβο, Σάμο και Ικαρία.
  11. Ο κρόκος ο μελάνθηρος (melantherus) στον Πάρνωνα.
  12. Ο κρόκος ο ευειδής (speciosus) σε ελάχιστες θέσεις στην Δυτική Ελλάδα.
  13. Ο κρόκος της Αττικής (atticus) με εξάπλωση στην Αττική, τη Νότια Εύβοια και την Άνδρο.
Η φθινοπωρινή και χειμωνιάτικη φύση είναι πλούσια στην Ελλάδα, με τους κρόκους να κυριαρχούν. Είναι και οικονομικά αποδοτική, όπως αποδεικνύεται από τους κρόκους της Κοζάνης και την παραγωγή σαφράν.



ΠΗΓΗ

 http://newingreece.blogspot.com/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ "Τὸ παιδὶ μὲ τὴ σάλπιγγα"



ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ "Τὸ παιδὶ μὲ τὴ σάλπιγγα"
Ἂν μποροῦσες νὰ ἀκουστεῖς
θὰ σοῦ ἔδινα τὴν ψυχή μου
νὰ τὴν πᾶς ὡς τὴν ἄκρη τοῦ κόσμου.
Νὰ τὴν κάνεις περιπατητικὸ ἀστέρι ἢ ξύλα
ἀναμμένα γιὰ τὰ Χριστούγεννα-στὸ τζάκι τοῦ Νέγρου
ἢ τοῦ Ἕλληνα χωρικοῦ. Νὰ τὴν κάνεις ἀνθισμένη μηλιὰ
στὰ παράθυρα τῶν φυλακισμένων. Ἐγὼ
μπορεῖ νὰ μὴν ὑπάρχω ὡς αὔριο.
Ἂν μποροῦσες νὰ ἀκουστεῖς
θὰ σοῦ ἔδινα τὴν ψυχή μου
νὰ τὴν κάνεις τὶς νύχτες
ὁρατὲς νότες, ἔγχρωμες,
στὸν ἀέρα τοῦ κόσμου.
Νὰ τὴν κάνεις ἀγάπη.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! 
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ




ΟΣΙΑ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
(25 Σεπτεμβρίου)
Πρωτ. π. Γεωργίου Παπαβαρνάβα

Ο βίος της αγίας Ευφροσύνης είναι θαυμαστός και ο τρόπος της ζωής της ασυνήθιστος. Αποτελεί υπόδειγμα πνευματικής ανδρείας, αγνείας και σωφροσύνης.
Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια τον 5ο αιώνα μ. Χ. Ήταν μοναχοκόρη και πολύ πλούσια. Ο υλικός πλούτος, ευτυχώς, δεν κατόρθωσε να της σκληρύνη την ψυχή, ώστε να γίνη φίλαυτη και φιλάργυρη, όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές, αλλά ήταν και παρέμεινε φιλάνθρωπη και ελεήμων. Οι γονείς της, άνθρωποι φιλόθεοι και φιλάνθρωποι, κατάφεραν να της μεταδώσουν τον αληθινό πλούτο της καρδιάς, δηλαδή να της εμπνεύσουν την αγάπη προς τον Θεό και τούς ανθρώπους.
Σέ ηλικία δώδεκα ετών έμεινε ορφανή από μητέρα και ο πατέρας της έδειξε μεγαλύτερο ζήλο και επιμέλεια στην ανατροφή της. Όταν έγινε δεκαοκτώ ετών θέλησε να την παντρέψη με έναν νέο υψηλής κοινωνικής τάξης. Η Ευφροσύνη όμως είχε εκλέξει τον δρόμο της κατά Χριστόν παρθενίας και η απόφασή της ήταν σταθερή και αμετάκλητη. Γι’ αυτό κάποια ημέρα, αφού μοίρασε τα υπάρχοντά της στούς πτωχούς έφυγε κρυφά, και για να μή την ανακαλύψη ο πατέρας της και την υποχρεώση να επιστρέψη στον κόσμο και να παντρευτή παρά την θέλησή της, μεταμφιέστηκε και εγκαταβίωσε σε ανδρικό μοναστήρι με το όνομα Σμάραγδος. Έζησε στο ανδρικό μοναστήρι τριανταοκτώ ολόκληρα χρόνια χωρίς κανείς να καταλάβη το παραμικρό.
Στήν άσκηση και την αρετή ξεπέρασε κατά πολύ τούς συμμοναστάς της με αποτέλεσμα όλοι να θαυμάζουν τον θεάρεστο τρόπο ζωής του Σμάραγδου και αρκετοί να αγωνίζονται να τον μιμηθούν. Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης θαυμάζοντας την αγγελομίμητη ζωή της, γράφει: “Ηδυνήθη να αστράψη μεταξύ των ανδρών με τάς αρετάς, καθώς και ο πολύτιμος λίθος σμάραγδος αστράπτει ανάμεσα εις τούς άλλους λίθους. Όντως σμάραγδος εφάνη η μακαρία αύτη Ευφροσύνη...”.
Οι γονείς πολλές φορές, ίσως από υπερβολική αγάπη, που σίγουρα δεν είναι τελείως απαλλαγμένη από την φιλαυτία, επιμένουν να επιβάλουν στα παιδιά τους τις δικές τους αποφάσεις, τις οποίες λαμβάνουν εκείνοι για λογαριασμό των παιδιών τους. Η δικαιολογημένη αντίδραση των παιδιών, κάποιες φορές μάλιστα δυναμική και με στοιχεία υπερβολής, δημιουργεί οικογενειακές συγκρούσεις με κοινωνικές προεκτάσεις. Η αληθινή αγάπη είναι συνδεδεμένη με την ελευθερία και το αντίθετο. Όπως αναφέρει συχνά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ιερόθεος και το γράφει και στα βιβλία του, η αγάπη χωρίς την ελευθερία είναι δικτατορία, αλλά και η ελευθερία χωρίς την αληθινή αγάπη είναι αναρχία.
Η αγία Ευφροσύνη δεν έπαψε να αγαπά αληθινά τον πατέρα της και να προσεύχεται γι’ αυτόν. Όταν κατάλαβε ότι πλησιάζει το τέλος της επίγειας ζωής της ζήτησε να τον συναντήση. Εν τώ μεταξύ είχε γίνει και αυτός μοναχός στο ίδιο μοναστήρι χωρίς να του περνά ποτέ από το μυαλό ότι θα συναντούσε εκεί την κόρη του. Κατά την συνάντηση αυτή μαθεύτηκε το μυστικό της και το πραγματικό της όνομα. Εδώ αξίζει να σημειωθή ότι ο Παφνούτιος, ο πατέρας της, είναι και αυτός άγιος και ότι πατέρας και κόρη γιορτάζουν την ίδια ημέρα.
Μέσα στο ανδρικό Μοναστήρι έκανε υπεράνθρωπον αγώνα για να ζήση κατά Χριστόν. Έπρεπε συνεχώς να προσποιήται, αλλά και να καταβάλη μεγάλους κόπους, ώστε να μήν υστερήση στην άσκηση και τις πνευματικές επιδόσεις από τούς συμμοναστάς της. Καί πραγματικά, όπως αναφέρει ο ιερός υμνογράφος, απέρριψε το χαύνον του θήλεος και απέκτησε ανδρικό, δηλαδή ανδρείο, φρόνημα. Έτσι μπόρεσε να ξεπεράση τις δυσκολίες, να νικήση τούς ποικίλους πειρασμούς και να ζήση “με την άφθαρτον αγνείαν και σωφροσύνην, την οποίαν κατακτούν φθαρτοί άνθρωποι διά καμάτων και ιδρώτων” (Άγιος Ιωάννης ο Σινα|της).
Πράγματι, η αγνότητα και η σωφροσύνη αποκτούνται με πολλούς κόπους και ιδρώτες. Ο άγιος Ιωάννης ο Σινα|της, στο θαυμάσιο βιβλίο του που ονομάζεται "Κλίμαξ", αφιερώνει έναν λόγο στην αγνότητα και την σωφροσύνη, όπου μεταξύ των άλλων, αναφέρει: “Αγνεία σημαίνει απόκτηση της ασωμάτου φύσεως. Αγνεία σημαίνει ζηλευτός οίκος του Χριστού και επίγειος ουρανός της καρδιάς. Αγνεία σημαίνει υπερφυσική απάρνηση της ανθρωπίνης φύσεως, μία αληθινά παράδοξη άμιλλα σώματος θνητού και φθαρτού προς τούς ασωμάτους αγγέλους. Αγνός είναι εκείνος που με τον ένα έρωτα (τον θεϊκό), απέκρουσε τον άλλο έρωτα (τον σαρκικό), και έσβυσε το υλικό με το άϋλο πύρ. Σωφροσύνη σημαίνει γενική ονομασία όλων των αρετών. Σώφρων είναι εκείνος που και κατά τον ύπνο δεν αισθάνεται καμμία σαρκική κίνηση ή αλλοίωση της καταστάσεώς του. Σώφρων είναι εκείνος που απέκτησε τελεία αναισθησία ως προς την διαφορά του φύλου. Αυτός είναι ο κανών και ο όρος της τελείας και πανάγνου αγνείας, το να συμπεριφέρεται κανείς παρόμοια και προς τα έμψυχα και προς τα άψυχα σώματα, και προς τα λογικά και προς τα άλογα”.
Η αγία Ευφροσύνη μάς υπενθυμίζει, μεταξύ των άλλων, και το γεγονός ότι εάν κάποιος επιθυμή και θέλη πραγματικά να ζήση κατά Χριστόν, δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο που να μπορή να τον αποτρέψη. Σίγουρα, θα συναντήση πειρασμούς και δυσκολίες, θα έλθη, ίσως, αντιμέτωπος με πρόσωπα και καταστάσεις, εάν όμως αγαπά αληθινά την πνευματική ζωή, θα κάνη υπομονή και θα φθάση στον σκοπό του, διότι η αγάπη “πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει”, και μηχανεύεται απίθανους τρόπους για να εκφραστή.
Γιά να ζήση κανείς με αγνότητα και σωφροσύνη χρειάζεται ασφαλώς να καταβάλη μεγάλους κόπους και να χύση πολύ ιδρώτα. Οι Άγιοι με το φωτεινό παράδειγμά τους μάς βεβαιώνουν όμως ότι αυτή η ζωή, παρά τις δυσκολίες της, είναι υπέροχη. Καί κρύβει τέτοιες χαρές, που είναι εντελώς αδύνατο και να τις φανταστούν ακόμη οι “ψυχικοί άνθρωποι”.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Βουδιστική σούτρα

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=524740994206572&set=a.197669460247062.59663.193914440622564&type=1&theater 

Για να συνειδητοποιήσεις την αληθινή σου φύση,
Πρέπει να περιμένεις την κατάλληλη στιγμή και τις κατάλληλες συνθήκες.
Όταν έρχεται η ώρα,
Τότε αφυπνίζεσαι σαν από όνειρο.
Καταλαβαίνεις ότι αυτό που έχεις βρει είναι δικό σου
Και δεν έρχεται από τίποτα εξωτερικό.
 
Βουδιστική σούτρα.


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο Ευριπίδης (485 π.Χ. - 406 π.Χ.)

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=472073152827397&set=a.353804127987634.87247.108511895850193&type=1&theater


Ο Ευριπίδης (485 π.Χ. - 406 π.Χ.), υπήρξε τραγικός ποιητής και ένας από τους τρεις μεγάλους διδάσκαλους του αττικού δράματος στο αρχαίο ελληνικό θέατρο. Καταγόμενος από τη Φλύα, δήμος της Κεκρωπίας (σημ. Χαλάνδρι) λέγεται ότι γεννήθηκε στην Σαλαμίνα την ημέρα της ναυμαχίας όταν ο Αισχύλος αγωνίζονταν ως πρόμαχος άνδρας ο δε Σοφοκλής ως έφηβος που έσερνε το χορό των επί το τρόπαιο επινικίων. Το γένος του ποιητού δεν ήταν επιφανές όπως των άλλων τραγικών. Γονείς του φέρονται ο Μνήσαρχος και η Κλειτώ την οποία ο Αριστοφάνης σκώπτει ως λαχανοπώλη (Αχαρν.480, Ιππ.19). Ο Ευριπίδης έζησε σε εποχή ακμάζουσα, τον χρυσό αιώνα του Περικλέους.Απο την άλλη βέβαια έζησε και σε μια εποχή που είχε σημαδευτεί απο τον Πελλοπονησιακό πόλεμο,το έργο των σοφιστών και γενικότερα απο τις νέες ιδέες και τα καινούρια προβλήματα,τα οποία όλα μαζί συνηπάρχουν στα έργα του Ευριπίδη,αντικατοπρίζοντας τις πνευματικές έριδες.Κατά τον Φιλόχορο ο ποιητής έτυχε επιμελημένης αγωγής, σε συμμετοχή του σε εορτές του δήμου του, έγινε πυρφόρος του εκεί λατρευομένου Ζωστηρίου Απόλλωνα σε δε αγώνες έλαβε μέρος στο παγκράτιο και στη πυγμήν όπου και νίκησε ακόμη και στους Παναθήναιους γυμνικούς αγώνες. Γρήγορα όμως απαρνήθηκε τον αθλητισμό και μίσησε τους αθλητές διότι κατά τον ίδιον "κακών γαρ μυρίων όντων καθ΄ Ελλάδα, ουδέν κάκιον έστιν αθλητών γένος" (Αποσπ.284).

Ασχολήθηκε και με τη ζωγραφική έργα του οποίου παρουσιάσθηκαν στα Μέγαρα, την δε επ΄ αυτού ιδιοφυΐα μαρτυρούν και πλείστες εικόνες στις τραγωδίες του. Για λίγο ασχολήθηκε με τη φιλοσοφία και την ποίηση,αλλά και την μουσική.Ήταν πρωτοφανής η αγάπη του για την θάλασσα,η οποία σφράγισε οριστικώς και το όλο έργο του Ευριπίδη.Ο Ευριπίδης ήταν τύπος αντικοινωνικός(είχε ελάχιστους φίλους),εσωστρεφής,μελαγχο
λικός και δυσπρόσιτος,δεν ενδιαφέρθηκε για τα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα της εποχής του,ενώ αντιθέτως ασχολήθηκε ενεργά με το πνευματικό κίνημα του διαφωτισμού.Υπήρξε ακουστής (ακροατής) του Αναξαγόρα, Προδίκου, Πρωταγόρα(με τον οποίο κράτησε τις στενότερες σχέσεις) αλλά και του Σωκράτη με τον οποίο διατηρούσε μακρά φιλία. Θαυμαστής των φιλοσόφων Δημόκριτου και Ηράκλειτου διότι δεν ήταν μόνο μελετηρός αλλά διέθετε μια από τις πιο πλούσιες βιβλιοθήκες (Αθην.Ι,3).Αν και ήταν ιδιαίτερα ανοιχτός στην επίδραση της πνευματικής Αθήνας,εντούτοις διατήρησε την πνευματική του ακεραιότητα,διατυπώνοντας συχνά στις πνευματικές αντιλήψεις διάφορες επικρίσεις.

Με την πολιτική δεν ασχολήθηκε όπως οι άλλοι τραγικοί αλλά τη δική του θέση, γνώμη και θεωρία τις παρουσίαζε μέσα από τα έργα του κρίνοντας την άκρατη οχλοκρατία αλλά και κατακρίνοντας με σφοδρότητα τους δημαγωγούς που με ιταμότητα παρέσερναν στον όλεθρο τα πλήθη ενώ την μεσαία τάξη των πολιτών θεωρούσε σωτήρες της πόλης και φύλακες της τάξης "Τριών δε μοιρών η εν μέσω σώζει πόλεις,κόσμον φυλάττουσ΄ όντιν αν τάξη πόλις" (Ικετ.244-247). Αλλά και η φιλοπατρία του ποιητή είναι φλογερή και ενθουσιώδης όπως φαίνεται στα έργα του που δεν διστάζει και να καυτηριάσει τους νικητές του Πελοποννησιακού πολέμου τους Λακεδαιμονίους για τους οποίους λέγει:

"Ώ πάσιν ανθρώποισιν έχθιστοι βροτών
Σπάρτης ένοικοι, δόλια βουλευτήρια,
ψευδών άνακτες, μηχανορράφοι κακών
ελικτά κουδέν υγιές, αλλά παν πέριξ
φρονούντες αδίκως ευτυχείτ΄ αν Ελλάδα" (Ανδρομ. 444 κ.εξ).

Ήταν σύγχρονος των σοφιστών και γι' αυτόν τον λόγο άλλωστε πολλές απο τις απόψεις τους είτε δεν τις δεχόταν είτε τις παραποιούσε σύμφωνα με την δική του σκέψη. Ο Ευριπίδης με τις τραγωδίες του προβληματίζει τους πάντες ακόμη και σήμερα. Η τραγωδία του "Ελένη" παρουσιάζει στοιχεία πρωτοφανή για την εποχή εκείνη καθώς ο Ευριπίδης δίνει λόγο σε ρόλους ως τότε "βουβούς", όπως ο ρόλος το δούλου. Αρκετές φορές μέσα από τα έργα του αμφισβητεί τα πάντα, ακόμη και την ύπαρξη των Θεών, χωρίς ωστόσο να είναι άθεος.

Ο ιδιωτικός του όμως βίος του ποιητή δεν ήταν ευτυχής. Τη πρώτη του γυναίκα την Χοιρίνη την απέπεμψε για ακολασία. Η δεύτερη η Μελιτώ, υπήρξε πιο ακόλαστη απ τη πρώτη και τον εγκατέλειψε. Από την πρώτη απέκτησε τρεις γιους τον Μνησαρχίδη - έμπορος, τον Μνησίλοχο έγινε υποκριτής και τον Ευριπίδη τον νεότερο που δίδαξε (ανέβασε και παίχθηκαν) δράματα του πατέρα του μετά τον θάνατο εκείνου.

Ο Ευριπίδης τον περισσότερο χρόνο της ζωής του τον πέρασε στην Αθήνα αλλά τα τελευταία τα πέρασε στη Μακεδονία προσκεκλημένος στην βασιλική αυλή στη Πέλλα από τον ίδιο τον φιλόμουσο Βασιλιά τον Αρχέλαο που συνήθιζε να καλεί μεγάλους καλλιτέχνες προκειμένου να λαμπρύνει αλλά και να αναπτύξει στη χώρα του καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Εκεί ο ποιητής μετά ολιγόχρονη παραμονή στη Μαγνησία όπου τιμήθηκε τα μέγιστα μέχρι προξενίας και ατέλειας, έγινε δέκτης επίσης μεγάλων τιμών από τον ίδιο τον Βασιλιά. Εκεί ποίησε δράμα με τον τίτλο «Αρχέλαος» στο οποίο εγκωμίαζε τον Βασιλιά καθώς και το έργο «Βάκχαι» που όμως δεν αξιώθηκε να το παρουσιάσει αλλά ούτε και την πατρίδα του να ξαναδεί λόγω του πρόωρου θανάτου του. Ο Βασιλεύς πένθησε και ανήγειρε μεγαλοπρεπή τάφο που αργότερα έγινε τόπος προσκυνήματος των θαυμαστών του.


Αλλά και οι Αθηναίοι, όταν έμαθαν το θάνατό του πένθησαν. Ο δε Σοφοκλής παρουσιάσθηκε με μαύρο χιτώνα και εισήγαγε αστεφάνωτους(λόγω του θανάτου του Ευριπίδη) τους υποκριτές και τον χορό κατά την είσοδό τους στο Θέατρο. Αλλά και μετά την άρνηση του Μακεδόνα Βασιλιά να τους παραδώσει τα οστά του Ευριπίδη, εκείνοι ανήγειραν μέγα κενοτάφιο στην άγουσα προς Πειραιά οδό (Παυς. 1,2,2) με το υπό Θουκυδίδη επίγραμμα:

«Μνήμα μεν Ελλάς άπασ΄ Ευριπίδου. οστέα δ΄ ίσχει
γή Μακεδών. η γαρ δέξατο τέρμα βίοο.
πατρίς δ΄ Ελλάδος Ελλάς, Αθήναι. Πλείστα δε Μούσα:
τέρψας εκ πολλών και τον έπαινον έχει»

Κατόπιν οι Αθηναίοι με πρόταση του ρήτορα Λυκούργου έστησαν χάλκινο ανδριάντα του ποιητή στο θέατρο του Διονύσου. Κατά τον βιογράφο ο τραγικός ποιητής φαίνονταν σκυθρωπός, αυστηρός και αγέλαστος, εικόνα θεόπνευστου ποιητή.

Ο Ευριπίδης εκτός ενός επινίκιου προς τιμή του Αλκιβιάδη που νίκησε στο άρμα και μιας ελεγείας προς τιμή των πεσόντων Αθηναίων στις Συρακούσες εποίησε 92 δράματα ή 23 τετραλογίες αλλά στα χρόνια των βιογράφων του σώζονταν μόνο τα 78 εκ των οποίων τα 8 ήταν σατυρικά. (Στην πίσω πλευρά του εις Λούβρο ανδριάντα αναγράφονται σε αλφαβητική σειρά 37 δράματα μέχρι του Ορέστη). Σήμερα είναι γνωστοί 81 τίτλοι έργων εκ των οποίων έχουν διασωθεί «πλήρη» 19 εξ ων 1 σατυρικό. Αν και η συγγραφική σταδιοδρομία του Ευριπίδη υπήρξε έντονη,εντούτοις προξένησε υπερβολικά πολύ θόρυβο για την εποχή του και για αυτό δεν πέρασε και ιδιαίτερη επιδοκιμασία απο το κοινό,γεγονός που φαίνεται απο το ότι ο Ευριπίδης αν και συμμετείχε πενήντα χρόνια στους δραματικούς αγώνες,βγήκε πρώτος σε αυτούς μόλις τέσσερις φορές.Για πρώτη φορά συμμετείχε σε ποιητικό αγώνα το 455 π.Χ.,τρία χρόνια έπειτα απο την "Ορέστεια" του Αισχύλου(358πΧ),όπου βγήκε τρίτος(ο Ευριπίδης),διδάσκοντας το έργο «Πελιάδας» με το οποίο και έλαβε τις «τριτείες» και εφεξής δίδασκε μέχρι το τέλος του βίου του. Κατά το Πάριο μάρμαρο το 441 π.Χ. σε αγώνα αξιώθηκε των πρωτείων σε ηλικία μόλις 39 ετών.

Ένα επίγραμμά του σώζεται στην Παλατινή Ανθολογία (Χ 107).


«σοφός Σοφοκλής, σοφότερος Ευριπίδης, ανδρών δ΄ απάντων Σωκράτης σοφότατος»

(ο παρά του Πλάτωνα χρησμός, υπό τινός σχολιαστή μνημονευόμενος).
Τα διασωθέντα 19 πλήρη έργα από τους 81 γνωστούς τίτλους, κατ΄ αλφαβητική σειρά με το έτος παρουσίασης

Άλκηστις - 438 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Άλκηστις

Ανδρομάχη - 420 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ανδρομάχη
Βάκχαι έτος άγνωστο - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Βάκχαι
Εκάβη - 425 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Εκάβη
Ελένη - 412 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ελένη
Ηλέκτρα - 413 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ηλέκτρα
Ηρακλείδαι - 417 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ηρακλείδαι
Ηρακλής μαινόμενος - 424 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ηρακλής μαινόμενος
Ικέτιδες - 420 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ικέτιδες
Ιππόλυτος - 428 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ιππόλυτος
Ιφιγένεια εν Αυλίδι άγνωστο έτος - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ιφιγένεια εν Αυλίδι
Ιφιγένεια εν Ταύροις άγνωστο έτος - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ιφιγένεια εν Ταύροις
Ίων - 412 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ίων
Κύκλωψ - (το μοναδικό σατυρικό), έτος άγνωστο. Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Κύκλωψ
Mήδεια - 431 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Μήδεια
Ορέστης - 408 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ορέστης.

Άλκηστις

Γ.Τσοκόπουλος ("Φέξης" 1910)
Δημήτριος Σάρρος (1934)
Παναγής Λεκατσάς (& αρχαίο κείμενο - "Ι.Ν.Ζαχαρόπουλος" 1954 και "Διόνυσος" 1962)
Θρασύβουλος Σταύρου ("Εστία" 1972)
Μήδεια
Γιώργος Σημηριώτης (Σμύρνη 1909 και "Γ.Βασιλείου" 1932)
Δημήτριος Σάρρος (Κωνσταντινούπολη 1921 και "Κύκλος" 1935)
Μυρτιώτισσα (Μουσικά Χρονικά 1933
Κούλης Αλέπης ("Μαυρίδης" 1966)
Παναγής Λεκατσάς (& αρχαίο κείμενο - "Ι.& Π.Ζαχαρόπουλος" 1939)
Παντελής Πρεβελάκης (1956)
Έφη Φερεντινού (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Ηρακλείδαι
Κ.Βάρναλης ("Φέξης" 1913)
Δημήτριος Σάρρος (1938)
Παναγής Λεκατσάς (& αρχαίο κείμενο - "Ι.Ν.Ζαχαρόπουλος" 1955)
Ιππόλυτος
Δημήτριος Σάρρος (Κωνσταντινούπολη 1920 και Αθήνα 1934)
Κώστας Κόντος (& αρχαίο κείμενο - "Ι.& Π.Ζαχαρόπουλος" 1940)
Παναγής Λεκατσάς (1953)
Κ.Βάρναλης ("Κέδρος" 1965)
Έφη Φερεντινού (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Ανδρομάχη
Δημήτριος Σάρρος ("Κύκλος" 1935)
Νικόλαος Ποριώτης ("Γκοβόστης" 1943)
Θρασύβουλος Σταύρου ("Εστία" 1972)
Νίκος Σφυρόερας (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Εκάβη
Νικόλαος Ποριώτης ("Φέξης" 1912)
Απόστολος Μελαχρινός (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Δημήτριος Σάρρος ("Κύκλος" 1935)
Νίκος Σούλιας (1938, 1967)
Ικέτιδες
Δημήτριος Σάρρος (1938)
Θρασύβουλος Σταύρου ("Εστία" 1972)
Ηρακλής μαινόμενος
Κ.Βάρναλης ("Φέξης" 1911)
Ηλίας Παπαλάς (1972)
Ίων
Πολύβιος Δημητρακόπουλος ("Φέξης" 1911)
Νικόλαος Ποριώτης ("Εστία" 1933 και "Ι.& Π.Ζαχαρόπουλος" & αρχαίο κείμενο, 1939)
Τρωάδες
Αλέξανδρος Κάσδαγλης (1904)
Άριστος Καμπάνης ("Φέξης" 1911)
Θρασύβουλος Σταύρου ("Εστία" 1972)
Πέτρος Σπανδωνίδης (& αρχαίο κείμενο - "Ι.Ν.Ζαχαρόπουλος" 1954)
Έφη Φερεντινού (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Κ.Βάρναλης ("Κέδρος" 1966)
Ηλέκτρα
Ιωάννης Πολέμης ("Ι,Ν.Σιδέρης" 1923)
Δημήτριος Σάρρος ("Κύκλος" 1935)
Κούλης Αλέπης ("Μαυρίδης" 1944, 1966)
Νίκος Σφυρόερας (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Ιφιγένεια η εν Ταύροις
Δημήτριος Σάρρος (Κωνσταντινούπολη 1921 και "Κύκλος" 1935)
Απόστολος Μελαχρινός (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Θρασύβουλος Σταύρου ("Ι.Ν.Ζαχαρόπουλος" & αρχαίο κείμενο, 1956 και "Εστία" 1972)
Θανάσης Παπαθανασόπουλος ("Δωδεκάτη ώρα" 1968)
Γιώργος Ιωάννου (& αρχαίο κείμενο - "Κέδρος" 1969)
Ελένη
Άρ.Καμπάνης ("Φέξης" 1912)
Θρασύβουλος Σταύρου (1962 και "Εστία" 1972)
Δώρα Μοάτσου-Βάρναλη (1970)
Νίκος Σφυρόερας (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Φοίνισσαι
Νικόλαος Ποριώτης ("Φέξης" 1911)
Δημήτριος Σάρρος (1938)
Κώστας Φριλλίγγος (& αρχαίο κείμενο - "Ι.Ν.Ζαχαρόπουλος" 1955)
Γεράσιμος Σπαταλάς ("Ελληνικό βιβλίο" 1960)
Έφη Φερεντινού (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Ορέστης
Ιωάννης Ζερβός ("Φέξης" 1913)
Ηλίας Παπαλάς (1971)
Άγγελος Τερζάκης (1971)
Νίκος Σφυρόερας (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Βάκχαι
Κ.Βάρναλης ("Φέξης" 1910)
Θρασύβουλος Σταύρου (1962 και "Εστία" 1972)
Πέτρος Σπανδωνίδης (& αρχαίο κείμενο - "Ι.Ν.Ζαχαρόπουλος" 1954)
Παναγής Λεκατσάς (περιοδ. Θέατρο, αρ.1)
Παντελής Πρεβελάκης ("Σχολή Μωραϊτη 1972))
Νίκος Σφυρόερας ("Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Ιφιγένεια η εν Αυλίδι
Δημήτριος Σάρρος (Κωνσταντινούπολη 1920 και "Κύκλος" 1935)
Αλέκος Φωτιάδης ("Παρνασσός" 1935)
Θρασύβουλος Σταύρου ("Ι.Ν.Ζαχαρόπουλος" & αρχαίο κείμενο, 1956 και "Εστία" 1972)
Απόστολος Μελαχρινός (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Ρήσος
Άριστος Καμπάνης ("Φέξης" 1912)
Τάσος Ρούσσος (1968)
Θρασύβουλος Σταύρου ("Εστία" 1972)
Νίκος Σφυρόερας (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Κύκλωψ
Γ.Τσοκόπουλος ("Φέξης" 1911)
Δημήτριος Σάρρος (Νέα Εστία, 1931 Α΄ και "Εστία" 1931)
Παναγής Λεκατσάς (Καινούργια Εποχή, χειμ.1958 και "Ι.& Π.Ζαχαρόπουλος" 1954)
Νίκος Σφυρόερας (& αρχαίο κείμενο - "Ελληνικός Εκδοτικός Οργανισμός" χχ)
Ρήσος - 453 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Ρήσος
Τρωάδες - 415 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Τρωάδες και
Φοίνισσαι - 408 π.Χ. - Περί του έργου και την υπόθεσή του δείτε Φοίνισσαι.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ «Γεια σας, τριαντάφυλλα»



ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ «Γεια σας, τριαντάφυλλα»
 
Γεια σας, τριαντάφυλλα
και γιασεμιά
στου βράχου φέρτε με
την κυκλαμιά

Πάει της καλύβας μου
το χελιδόνι
Του κάμπου δώστε μου την
την ανεμώνη

Πάει κι η λιογέννητη
Καλοκαιριά
Καλό στα σύννεφα
με το βοριά

Αϊ Γιώργης έφυγε
τ' Απρίλη η χάρη
δόξα στ' αδέρφι του
στον καβαλάρη

Χινοπωριάτικος
με τ' άλογό του
περνά και είν' έρωτας
το πρόσωπό του
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

7 τροφές που μπορεί να μας ξεγελάσουν




7 τροφές που μπορεί να μας ξεγελάσουν

Ξέρετε αλήθεια τι περιέχει το ελαιόλαδο που χρησιμοποιείτε στο μαγείρεμα; Το χαρμάνι του αγαπημένου σας καφέ; Σας βάλαμε σε σκέψεις; Θα λέγατε ίσως… το χυμό από τις ελιές και κόκκους καφέ, προφανώς.

Μη βιάζεστε! Οι τροφές που τρώμε κάθε μέρα, μπορεί να περιέχουν συστατικά που δε θα έπρεπε, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στο Journal of Food Science. Προκε
ιμένου να μειώσουν το κόστος, αδίστακτες εταιρείες αντικαθιστούν παράνομα ένα πρωτεύον συστατικό μιας τροφής, με κάτι λιγότερο ακριβό. Και τα κορυφαία επτά πιο συχνά νοθευμένα τρόφιμα, είναι εκείνα που καταναλώνουμε συχνότερα.

Κι αυτό συμβαίνει ασυναίσθητα, επειδή είναι πολύ δύσκολο -αν όχι αδύνατο- για τον καταναλωτή να καταλάβει τη διαφορά. Για τους ειδικούς όμως και για οργανισμούς που έχουν να κάνουν με την υγεία των τροφίμων, αποτελεί πρόκληση. Το πρόβλημα δε βρίσκεται συνήθως στο τελικό προϊόν που αγοράζει ο καταναλωτής, αλλά σε προηγούμενα στάδια κι έτσι οι περισσότερες από τις προσμίξεις περνούν απαρατήρητες.

Μην πανικοβάλλεστε όμως. Βρείτε ένα κατάστημα που θα εμπιστευτείτε και το οποίο πουλά υγιή και ασφαλή προϊόντα και εάν παρατηρήσετε κάτι παράνομο, αναφέρετέ το αμέσως.

Δείτε ποια είναι τα 7 πιο συχνά νοθευμένα τρόφιμα…

1. Ελαιόλαδο

Δύσκολα θα βρίσκαμε άλλο λάδι τόσο υγιεινό, όσο το ελαιόλαδο. Όλοι οι τύποι του μειώνουν τη χοληστερόλη, καταπολεμούν τα προβλήματα στο στομάχι και κάνουν λαμπερό το δέρμα. Όμως δεν είναι μόνο αυτά. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι το ελαιόλαδο -ακόμη και το έξτρα παρθένο- είναι από τις πιο νοθευμένες τροφές και αναμειγνύεται με άλλα, φθηνότερα λάδια. Μερικές προσμίξεις του περιλαμβάνουν αραβοσιτέλαιο, ηλιέλαιο, φυστικέλαιο, φυτικό έλαιο, σογιέλαιο, φοινικέλαιο και καρυδέλαιο.

2. Γάλα

Αν νομίζετε ότι το γάλα που βάζετε στον καφέ σας, προέρχεται από αγελάδα, ίσως και να κάνετε λάθος. Το πρόβειο γάλα έχει βρεθεί νοθευμένο με αγελαδινό ή άλλου είδους γάλατα, ακόμη και με γάλα σε σκόνη, ή άλλα, βλαβερά συστατικά, όπως καυστική σόδα ή απορρυπαντικά.

3. Μέλι

Το μέλι είναι μια από τις πιο αγαπημένες μας τροφές, πλούσιο στα ωφέλιμα για την υγεία αντιοξειδωτικά. Αλλά είναι επίσης μια από τις πιο κοινές τροφές που μπορούν να μας ξεγελάσουν. Μπορείτε να το βρείτε αναμεμειγμένο με σιρόπι ζάχαρης, σιρόπι καλαμποκιού, φρουκτόζη, γλυκόζη, ζάχαρη από ζαχαρότευτλα κ.ά. Σε μερικές περιπτώσεις έχει βρεθεί να περιέχει ακόμη και βαρέα μέταλλα.

4. Σαφράν

Το σαφράν είναι το πιο ακριβό μπαχαρικό στον κόσμο και γι’ αυτό δε θα πρέπει να εκπλήσσεστε που βρίσκεται σε αυτή τη λίστα. Αυτό που πραγματικά μας εκπλήσσει, είναι όλα εκείνα που αναμειγνύονται μ’ αυτό και δημιουργούν ένα κατώτερης ποιότητας προϊόν. Μέσα στις μικρές συσκευασίες σαφράν, οι επιστήμονες έχουν βρει γλυκερίνη, σκόνη σανταλόξυλου, ταρτραζίνη (μια κίτρινη χρωστική ουσία που συνδέεται με την υπερκινητικότητα σε παιδιά), θειικό βάριο (ένα υγρό που χρησιμοποιείται κυρίως σε γεωτρήσεις πετρελαίου) κ.ά.

5. Χυμός πορτοκαλιού

Ο χυμός από πορτοκάλι, δεν έχει ξεφύγει από βλαβερές προσμίξεις, όπως παράνομα μυκητοκτόνα και αρκετά άλλα που καλό είναι να μας κάνουν να εμπιστευόμαστε μόνο τον χυμό που στύβουμε εμείς από πορτοκάλια: έχει βρεθεί αναμεμειγμένος με χυμό λεμονιού, μανταρινιού, γκρέιπφρουτ, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, εκχύλισμα πάπρικας, και ζαχαρότευτλων κ.ά.

6. Καφές

Τίποτα δεν είναι καλύτερο το πρωί από ένα φλιτζάνι φρέσκου, αρωματικού καφέ από… κλαδιά! Είτε το πιστεύετε είτε όχι, ερευνητές έχουν βρει μέσα στον καφέ, από μικρά κλαδιά, μέχρι ψητό καλαμπόκι και αλεσμένο κριθάρι. Οι προσμίξεις στο στιγμιαίο καφέ είναι εξίσου ύπουλες. Περιλαμβάνουν δημητριακά, καραμέλα, άμυλο, βύνη και σύκα.

7. Χυμός μήλου
Ο χυμός μήλου μπορεί επίσης να μας… ξεγελάσει σε αρκετές περιπτώσεις. Χυμός σταφυλιού, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, χυμός αχλαδιού, χυμός ανανά, γλυκαντικό σταφίδας, φρουκτόζη και μηλικό οξύ, όλα έχουν βρεθεί σε συσκευασίες χυμού μήλου.

inews.gr

Ρολό μήλου

Ρολό μήλου
Προστέθηκε από , 19.09.12

Περιγραφή

Αρωματικό, αφράτο και πολύ νόστιμο!
Ρολό μήλου

Τι χρειαζόμαστε:

  • 100 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 κ.γ. baking powder
  • 1 κ.γ. κανέλα
  • 1 κ.γ. μείγμα για γλυκά
  • λίγο αλάτι
  • 3 μεγάλα αυγά (σε θερμοκρασία δωματίου)
  • 200 γρ. (μείον 2 κουταλιές της σούπας) ζάχαρη
  • 1 κ.γ. εσάνς βανίλιας
  • 100 γρ. καρύδια
  • 150 γρ. πολτό μήλου

Πολτός μήλου

  • 4 μήλα Granny Smith
  • 2 κουταλιές σούπας ζάχαρη
  • 1 κ.γ. κανέλα
  • 1 κ.γ. μείγμα για γλυκά (κανέλα, μοσχοκάρυδο, γαρύφαλλο, πιπερόριζα)
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή

 

 

 

Πως το κάνουμε:

Διαβάστε περισότερο: Ρολό μήλου 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σπιτική μάσκα για αφυδατωμένα μαλλιά

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=307227112717999&set=a.264670413640336.59006.264580240316020&type=1&theater


Σπιτική μάσκα για αφυδατωμένα μαλλιά

Μάσκα με ελαιόλαδο: Η απλή … αλλά θαυματουργή!

Θα χρειαστείτε:

Ελαιόλαδο! και μόνο αυτό!

Πώς θα τη χρησιμοποιήσετε;


Βρέξτε τα δάχτυλά σας με αρκετό ελαιόλαδο και περάστε τις άκρες των μαλλιών σας. Εφαρμόστε μικρότερη ποσότητα από τη ρίζα μέχρι τις άκρες και τελειώστε κάνοντας ελαφρύ μασάζ.


Για καλύτερα αποτελέσματα μουσκέψτε μία πετσέτα, περάστε με το σίδερο ώστε να ζεσταθεί αρκετά και τυλίξτε τη στα μαλλιά σας (Δεν θέλω γκρίνιες! Η ομορφιά θέλει θυσίες! Η ζεστή πετσέτα θα βοηθήσει στο να απορροφήσουν οι πόροι της τρίχας περισσότερα θρεπτικά συστατικά!). Αφήστε για τουλάχιστον 1 ώρα και λουστείτε με χλιαρό νερό. Τα αποτελέσματα θα σας καταπλήξουν!

dietup.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις