Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λύσσας 28/9

πηγή http://www.zougla.gr/perivallon/article/pagosmia-imera-kata-tis-lisas

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λύσσας

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012, 01:28 

Από το 2007, η «Συμμαχία για τον Έλεγχο της Λύσσας» (ARC) καθιέρωσε την 28η Σεπτεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λύσσας για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με τη λύσσα.

Η Λύσσα είναι λοιμώδης ασθένεια του κεντρικού νευρικού συστήματος, που μεταδίδεται στον άνθρωπο από το δάγκωμα και το σάλιο ζώων που είναι φορείς του ιού της λύσσας και υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποβεί θανατηφόρος.


Σύμφωνα με τις διεθνείς ιατρικές στατιστικές, ένας άνθρωπος πεθαίνει από λύσσα κάθε δέκα λεπτά και περίπου 55.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο. Η Ελλάδα θεωρείται επίσημα απαλλαγμένη χώρα, καθώς δεν έχει διαπιστωθεί κρούσμα λύσσας από το 1987.


Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012, 01:31

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...




ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΧΑΡΙΤΩΝ





Ο Όσιος Χαρίτων ο Ομολογητής

Κατείχε μεγάλη κοινωνική θέση στο Ικόνιο,αλλά και μεγάλες χριστιανικές αρετές. Όταν, λοιπόν,ο αυτοκράτωρ Αυρηλιανός (270-275) εξέδωσε διάταγμα κατά των χριστιανών, ο έπαρχος Ικονίου συνέλαβε το Χαρίτωνα από τους πρώτους. Τα βασανιστήρια που υπέστη ήταν σκληρά. Όμως ο Χαρίτων έμεινε αμετακίνητος στην πίστη του. Στο διάστημα δε που βρισκόταν στη φυλακή,ο Αυρηλιανός δολοφονήθηκε. Ο Διάδοχός του Πρόβος σταμάτησε το διωγμό κατά της Εκκλησίας και ο Χαρίτων απελευθερώθηκε. Αποφάσισε τότε, να πάει προσκυνητής στα Ιεροσόλυμα. Αλλά στο δρόμο συνελήφθη από ληστές, που τον οδήγησαν στο κρησφύγετο τους. 
Όταν έφθασαν στη σπηλιά τους, έφαγαν και ήπιαν. Αλλά το κρασί ήταν δηλητηριασμένο και πέθαναν όλοι. Τότε, η σπηλιά εκείνη των ληστών μετατράπηκε από τον όσιο σε εκκλησία του θεού. Η φήμη του Χαρίτωνα έφερε κοντά του πολλούς μαθητές. Τους κυβερνούσε με στοργή και τους προήγαγε σε υψηλές βαθμίδες αρετής. Ποθώντας, όμως, περισσότερη ησυχία, όρισε διάδοχό του στο μοναστήρι και αναχώρησε στην έρημο, όπου ασκήτεψε μέσα σε διάφορα σπήλαια. Όταν πλησίασε το τέλος του, επέστρεψε στο αρχικό του μοναστήρι, κοντά στους αγαπημένους του μαθητές, τους οποίους είχε οδηγήσει "επί ζωής πηγάς υδάτων". Δηλαδή τους είχε οδηγήσει σε πηγές νερών, που είναι γεμάτα ζωή. Εκεί, λοιπόν, παρέδωσε ήσυχα και ειρηνικά την ψυχή του στο Θεό.
                       --------------------------------------------------------
Ayxentios
 Ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος ὁ Μοναχὸς .
Ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος ἦταν Ἀλαμανὸς καὶ ἔζησε τὸν καιρὸ τῆς δεύτερης Σταυροφορίας . Ἀξιωματικὸς μίας μικρῆς στρατιωτικῆς μονάδος 300 Σταυροφόρων ἀκολούθησε τὰ γερμανικὰ στρατεύματα πού στὶς ἀρχὲς τοῦ 1148μ.Χ ἡττήθηκαν ὁλοκληρωτικὰ ἀπὸ τοὺς Σελτζούκους Τούρκους . Ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος καὶ οἱ 300 στρατιῶτες του δὲν ἐπέστρεψαν στὴν Εὐρώπη , ἀλλὰ ἔμειναν καὶ ἐγκαταστάθηκαν κοντὰ στὸν Ἰορδάνη Ποταμὸ . Στρατιῶτες μοναχοὶ , ἀφοσιώθηκαν στὰ ἔργα τῆς πίστης τους .

Ἡ δεύτερη Σταυροφορία ἡττήθηκε , ὁ Βυζαντινὸς Αὐτοκράτορας Μανουὴλ ἀρνήθηκε κάθε βοήθεια , οἱ σταυροφορικοὶ στρατοὶ τῆς Γαλλίας καὶ τῆς Γερμανίας διαλύθηκαν . Οἱ χῶρες τοῦ Ἰορδάνη Ποταμοῦ δὲν ἦταν πλέον ἀσφαλεῖς καὶ ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος μέ τους συντρόφους του , ἐγκατέλειψαν τοὺς Ἁγίους Τόπους μὲ σκοπὸ
νὰ ἐπιστρέψουν στὴν Εὐρώπη διὰ θαλάσσης . Τὸ πλοῖο τους ναυάγησε στὴν Κύπρο .

Σώθηκαν καὶ οἱ τριακόσιοι . Εἶναι οἱ 300 Ἅγιοι ἐξ Ἀλαμανῶν Σταυροφόρων , ὁ Ἅγιος Βαλάντιος , ὁ Ἅγιος Βαρλαὰμ , ὁ Ἅγιος Βασίλειος , ὁ Ἅγιος Ἀλέξανδρος, ὁ Ἅγιος Ἀγάπιος , ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Βαβατσινιώτης, ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ περιχωρήτης , ὁ Ἅγιος Ἐπαφρόδιτος , ὁ Ἅγιος Ἐπιφάνειος , ὁ Ἅγιος Εἰρηνικὸς , ὁ Ἅγιος Ἐλπίδιος , ὁ Ἅγιος Ἰλαρίων , ὁ Ἅγιος Ἰωσὴφ , ὁ Ἅγιος Κασσιανὸς , ὁ Ἅγιος Ἡράκλειος ὁ ἐπίσκοπος ...


Ὁ Ἀλαμανὸς Σταυροφόρος Αὐξέντιος , ὑπὸ τὸν στρατηγὸ Ὀθωνα τοῦ Φράϊσινγκ , ναυάγησε στὰ βράχια της Κύπρου . Γυμνὸς , χωρὶς τὴν σιδερένια πανοπλία του , τὸ ξίφος του σπασμένο , κατέφυγε σὲ μία σπηλιὰ , στὴν περιοχὴ τῆς Καρπασίας . Καὶ ἔζησε ἐκεῖ , ἔτη πολλὰ , μέχρι τὸ τέλος τοῦ βίου του , ἐν νηστεία καὶ προσευχὴ . Ἅγιος καὶ θαυματουργὸς , παρέμεινε πολεμιστὴς , μεταμορφώνοντας τὴν σκοτεινὴ
σπηλιά του σὲ τόπο Ἅγιο καὶ οἰκία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Ἡ ὀρθόδοξη χριστιανικὴ ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ τῆς Κύπρου τιμᾶ τὴν μνήμη τοῦ Ἁγίου στὶς 28 τοῦ Σεπτέμβρη . Ὄχι τὴν μνήμη του Σταυροφόρου Αὐξεντίου ἀλλὰ τοῦ γυμνοῦ Ἁγίου του σπηλαίου της Καρπασίας .


Ἕνας ξένος Ἀλαμανὸς ποὺ ναυάγησε στὴν Κύπρο πρὶν ἀπὸ 800 χρόνια – και ἡ μνήμη του θὰ τιμᾶται στοὺς αἰῶνες . Ἡ μικρὴ σπηλιὰ τῆς μετανοίας του μεταμορφώθηκε σὲ κόσμο καὶ οἰκουμένη ὅπου οὔτε ξένος , οὔτε Ἀλαμανὸς ἢ Ἕλληνας - μόνο το πρόσωπο του Αγίου ολόφωτο και οικοίο - καὶ ἐκεῖ ὁ Χριστὸς .

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Παγκόσμια ημέρα τουρισμού 27/9

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου, 2012 | 12:30
Τίμησε ο δ. Χερσονήσου την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 
Με ιδιαίτερη χαρά και με μεγάλη συμμετοχή από τους δημότες και τους επισκέπτες γιορτάστηκε η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στο Δήμο Χερσονήσου. Εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν και στις τρεις τουριστικές Δημοτικές Ενότητες (Μαλίων, Χερσονήσου και Γουβών).

Στη Δημοτική Ενότητα Γουβών, στον αύλειο Δημοτικό χώρο, του Αγ. Κωσταντίνου παρουσιάστηκαν ποικίλοι χοροί από το συγκρότημα του Καλλιτεχνικού Σχολείου, τη Σχολή χορού ARTE BALLET και ακούστηκε παραδοσιακή μουσική.

Στη Δημοτική ενότητα Μαλίων, στον πυρήνα του οικισμού Μαλίων έγινε αναπαράσταση από τους «Σαρπιδονίστας» με τη συμμετοχή των τουριστών, της διαδικασίας παραγωγής μούστου από σταφύλια. Η εκδήλωση συνοδεύτηκε από προσφορά παραδοσιακών εδεσμάτων που ετοίμασε ο Σύλλογος Γυναικών Μαλίων «ΕΣΤΙΑ» και την προσφορά φαγητών από τα ξενοδοχεία της περιοχής.

Παρουσιάστηκαν χοροί από το χορευτικό συγκρότημα του Πολιτιστικού Συλλόγου Μαλίων.

Τέλος στη Δημοτική ενότητα Χερσονήσου και συγκεκριμένα στην Πλατεία Ευαγγελιστρίας στο Λιμένα Χερσονήσου, η οποία πλημμύρισε κυριολεκτικά από κόσμο πραγματοποιήθηκαν:

Τελετή Βράβευσης τουριστών που επιλέγουν πλέον των 20 ετών, ως προορισμό, την περιοχή του Δήμου μας για τις διακοπές τους,

 Παρουσίαση και εκτέλεση παραδοσιακών χορών από το χορευτικό συγκρότημα του Ομίλου Παιδείας και Πολιτισμού «ΑΕΤΟΓΙΑΝΝΗΣ» με τη μουσική συνοδεία του λυράρη Βαγγέλη Αλεξάκη,

Λειτουργία εργαστηρίου για τη ζωγραφική σε βότσαλα, και
Κέρασμα με παραδοσιακά εδέσματα στους συμμετέχοντες στην εκδήλωση, προσφορά των ξενοδόχων της περιοχής

 Ο Δήμαρχος κ. Ζαχαρίας Δοξαστάκης στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στη σημασία της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού κυρίως για το Δήμο Χερσονήσου και για όλους τους τουριστικούς προορισμούς και για το γεγονός ότι φέτος για πρώτη φορά συμπράττουν Περιφέρεια και Αυτοδιοίκηση για τον εορτασμό της.

Κατά την βράβευση των τουριστών που επισκέπτονται επί σειρά ετών τη Χερσόνησο δήλωσε ότι αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για τη Χερσόνησο η προτίμηση των επισκεπτών και αναφέρθηκε στους δεσμούς φιλίας που αναπτύσσονται μεταξύ των λαών μέσω του τουρισμού. Δήλωσε επίσης ότι ο Δήμος Χερσονήσου είναι ευγνώμων στους ανθρώπους αυτούς οι οποίοι με την συνεχή και πολυετή παρουσία τους στην περιοχή μας σφραγίζουν τους δεσμούς αυτούς και δημιουργούν γέφυρες πολιτισμού και συνεργασίας.

Οι ξένοι επισκέπτες με τη σειρά τους δήλωσαν ότι αισθάνονται τη Χερσόνησο και την Κρήτη δεύτερη πατρίδα τους, έχουν εδώ πολλούς φίλους, αγαπούν τον τόπο μας και τους ανθρώπους, την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Έχουν αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια τις καλύτερες εντυπώσεις για τη ζεστασιά και τη φιλοξενία των ανθρώπων στη Χερσόνησο, όπου αισθάνονται πολύ οικεία. 


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Σήμερα...





ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΑΚΥΛΙΝΑ ΖΗΝΩΝ ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ



Άγιος Καλλίστρατος ο Μάρτυρας (27 Σεπτεμβρίου)

Posted by kantonopou at Σεπτεμβρίου 27, 2010
Ὁ Ἅγιος Καλλίστρατος ὁ Μάρτυρας
Καταγόταν ἀπὸ τὴν Καρχηδόνα. Οἱ γονεῖς του, καθὼς καὶ οἱ πρόγονοί του, ἦταν εὐσεβέστατοι χριστιανοί.
Ὅταν μεγάλωσε ὁ Καλλίστρατος, κατατάχθηκε στὸ στρατὸ σὰν νεοσύλλεκτος. Ἡ «ὁμίχλη» τῆς σαρκολατρείας ποὺ ἐπικρατοῦσε στὸ στράτευμα δὲν ἐπηρέασε καθόλου τὸν Καλλίστρατο. Ἀντίθετα μάλιστα, καλλιέργησε ἀκόμα περισσότερο τὶς εὐσεβεῖς συνήθειές του. Μιὰ ἀπ’ αὐτὲς ἦταν νὰ προσεύχεται κατὰ τὴ νύκτα.
Αὐτὸ ὅταν τὸ εἶδαν οἱ συνάδελφοί του, τὸν κατήγγειλαν στὸ στρατηγὸ Περσεντῖνο (287 μ.Χ.). Αὐτὸς ἀμέσως τὸν κάλεσε, καὶ ὅταν ἄκουσε καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιο ὅτι εἶναι χριστιανός, διέταξε καὶ τὸν βασάνισαν, σκληρά. Κατόπιν, ἀφοῦ τὸν ἔδεσαν μέσα σ’ ἕναν σάκο, τὸν ἔριξαν στὴ θάλασσα. Ἀλλὰ μὲ θαῦμα ὁ σάκος σχίστηκε, καὶ δυὸ δελφίνια ἔφεραν σῶο καὶ ἄβλαβη τὸν Καλλίστρατο, στὴν στεριά. Τότε, 49 στρατιῶτες ποὺ εἶδαν τὸ γεγονὸς πίστεψαν στὸ Χριστό, καὶ ἀφοῦ ἔτρεξαν στὸν Καλλίστρατο, τοῦ εἶπαν: «Πράγματι, εἴδαμε ὅτι ὑπάρχει στ’ ἀλήθεια καὶ εἶναι μεγάλος ὁ Θεός σου, ὁ ὁποῖος καὶ ἀπὸ τὸν βυθὸ τῆς θάλασσας ὑπερφυσικὰ σὲ ἔβγαλε. Θὰ μποροῦσε, ἄραγε, νὰ δεχθεῖ καὶ ἐμᾶς τοὺς εἰδωλολάτρες;».
Ὁ Καλλίστρατος τοὺς ἀπάντησε: «Ὁ δικός μου Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, ἐκείνους ποὺ ἔρχονται κοντὰ του δὲν τοὺς διώχνει. Διότι Ἐκείνου ὁ λόγος εἶναι: «Δεῦτε πρὸς ἐμὲ πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, καγῶ ἀναπαύσω ὑμᾶς».
Τότε ὁ Καλλίστρατος κατήχησε ὅλους αὐτοὺς τοὺς στρατιῶτες μέσα στὴν φυλακή. Ὁ δὲ Περσεντῖνος, ἐρχόμενος σὲ ἀδιέξοδο ἀπὸ τὴν πίστη τους, ὅλους τοὺς ἀποκεφάλισε.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Τῷ θείῳ Πνεύματι, περιφραξάμενος, Μάρτυς Καλλίστρατε, λαμπρῶς ἠρίστευσας, καταβολὼν τὸν δυσμενῆ, σοφίᾳ τῶν σῶν ἀγώνων· ὅθεν καὶ προσήγαγες, τῷ Χριστῷ ὡς θυμίαμα, δῆμον παναοίδιμον, Ἀθλητῶν πιστευσάντων σοι, μεθ’ ὧν ὑπὲρ ἡμῶν ἐκδυσώπει, τῶν εὐφημούντων σε ἐν ὕμνοις.

Κοντάκιον. Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Πάντας ὑμᾶς σήμερον ἡ Ἐκκλησία, συντιμῶσα Ἅγιοι, ἀνευφημεῖ πνευματικῶς, ὡς ὑπὲρ ταύτης ἀθλήσαντας, Μάρτυρες θεῖοι, καλλίνικοι πάνσοφοι.

Μεγαλυνάριον.
Κάλλος εὐσεβείας ὑπερφερές, Καλλίστρατε Μάρτυς, ἐν ἀγῶσι καρποφόρων, πρὸς θεογνωσίας, τὴν καλλονὴν ἰθύνεις, ἀθλητικὴν χορείαν, μεθ’ ἧς τιμῶμέν σε.


http://www.synaxarion.gr/gr/index.aspx
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

ΨΑΧΝΕΤΕ ΚΑΤΙ?

Επαναλαμβανόμενη ανάρτηση καθώς το πρόγραμμα είναι σε εξέλιξη. 
Ευχαριστούμε πολύ για την μέχρι στιγμής ανταπόκρισή σας.
 
ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΑΣ ?

Απευθύνομαι σε εσάς που με παρακολουθείτε από  ΑθήναΧανιάΡέθυμνο και Ηράκλειο

Θέλω να σας πληροφορήσω για κάτι που ίσως να σας ενδιαφέρει.


Η  "φίλη" μου από το FB  Evaggelia Psillaki Balothiari  και οι συνεργάτες της , θα περιοδεύσουν στις πόλεις σας,  προκειμένου να ενημερώσουν (δωρεάν και χωρίς καμμιά δέσμευση)  κάθε έναν που ενδιαφέρεται να ακούσει για την LR

Πρόκειται για μια επαγγελματική προοπτική που έχει αποδειχτεί ως ευκαιρία ζωής για κάποιους ανθρώπους. 

Απευθύνεται σε όλους εσάς που θέλετε  να βελτιώσετε τα οικονομικά σας. 
Με ποιό τρόπο? 
Αυτό θα σας το εξηγήσουν οι  φίλοι μας , που τα κατάφεραν, αν αποφασίσετε να τους συναντήσετε. 

Σε αυτή την περίπτωση , να πείτε ότι το μάθατε από τη Μαρία Δημητρίου.

-------------------------------------------------

Σας παραθέτω το πρόγραμμα των συναντήσεων για την κάθε πόλη.

1) ΑΘΗΝΑ 

Στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου ,  στην Αθήνα στο ξενοδοχείο Ξενοφών,  
Αχαρνών 340  -  Κάτω Πατήσια τηλ. 2102020310 

20-9-2012   ώρα 4 μ.μ. - 10 μ.μ.     
21-9-2012   ώρα 2 μ.μ. -  6 μ.μ. 

Σε αυτά τα διαστήματα, όποια ώρα σας εξυπηρετεί μπορείτε να πάτε. 
Η ομάδα θα βρίσκεται στο σαλόνι του ξενοδοχείου και θα σας περιμένει .  
Καλό είναι να μην πάτε την τελευταία στιγμή , ώστε να έχετε άνεση χρόνου κι εσείς και η ομάδα.  
Δεν είναι σεμινάριο.  Θα γίνονται απλές ενημερωτικές επαφές σε επίπεδο συζήτησης. 
------------------------------------------------------

2) ΧΑΝΙΑ

Στις 22 Σεπτεμβρίου , στα Χανιά , στο ξενοδοχείο  Νεφέλη, ώρα  6 : 30 - 9 : 30

Εδώ θα είναι σε επίπεδο ενημερωτικής συζήτησης  - meeting -   μια  ενιαία συγκέντρωση για όλους. 
Καλό θα είναι  να είστε στην ώρα σας . 
 -----------------------------------------------------

3) ΡΕΘΥΜΝΟ

Στις 23 Σεπτεμβρίου ,  στο Ρέθυμνο  ,  στο ξενοδοχείο  ΤΖΟ  ΑΝ  - του κήπου- ώρα  6:30 - 9:30

Εδώ θα είναι κανονικό σεμινάριο με εισηγητές .  
Καταλαβαίνετε λοιπόν πρέπει να είστε στην ώρα σας.
--------------------------------------------------

4) ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Στις 26 Σεπτεμβρίου, στο Ηράκλειο, στο ξενοδοχείο  ΛΑΤΩ  (κοντά στο ΜΕΓΑΡΟ)  ώρα 7 μ.μ.

Κι εδώ θα είναι ενημερωτική συζήτηση  - meeting . 
Στη συγκεκριμένη συνάντηση θα είμαι κι εγώ. Θα χαρώ να γνωριστούμε.
  ----------------------------------------------------

Βέβαια είναι ευνόητο ότι σε όλες τις συγκεντρώσεις  μπορείτε να έχετε μαζί σας παρέα αλλά, όχι παιδάκια,  σας παρακαλώ.

Και να θυμάστε κάτι  "Πέτρα που δεν κυλά δεν αλέθει"  και στην εποχή μας πρέπει να ψάχνουμε αφορμές  για δημιουργία.

Ο Χρυσός του Ρήνου,

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=384163954989996&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater

22/7/1869 - Ο Χρυσός του Ρήνου, πρώτο μέρος της τετραλογίας Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν του Ρίχαρντ Βάγκνερ, παρουσιάζεται για πρώτη φορά, στο Μόναχο.

Ο Χρυσός του Ρήνου (γερμ. Das Rheingold) είναι το πρώτο μέρος της ρομαντικής επικής τετραλογίας του Ρίχαρντ Βάγκνερ Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν (Der Ring des Nibelungen). Αναφέρεται στον κατάλογο ευρετήριο των έργων του Βάγκνερ με τον αριθμό
καταχώρησης 86 Α (WWV Wagner-Werke-Verzeichnis 86 Α). Ο Βάγκνερ, ξεκίνησε τη συγγραφή του λιμπρέτου της όπερας περίπου το 1851 και ολοκληρώθηκε το 1853 οπότε ακολούθησε και η σύνθεση της μουσικής, η οποία ολοκληρώθηκε στις 28 Μαΐου του 1854. Η όπερα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο του Μονάχου στις 22 Σεπτεμβρίου του 1869.


Μυθολογικό υπόβαθρο
Ο Βάγκνερ, για τη συγγραφή του λιμπρέτου της όπερας, όπως και για το σύνολο του Δαχτυλιδιού, στηρίχθηκε κατά κύριο λόγο στη Σκανδιναβική μυθολογία και ειδικότερα στις πηγές των Έντα και τον κύκλο Βέλσουνγκ καθώς επίσης και στο έπος των Νίμπελούνγκεν της Δυτικής Γερμανικής παράδοσης. Επιπλέον προσπάθησε να ακολουθήσει το λογοτεχνικό ύφος της ποιητικής Έντα. Για τον χρυσό του Ρήνου υπάρχουνε πολλές κατά καιρούς ερμηνείες. Είτε το ότι στην προϊστορική εποχή ο Ρήνος έφερε ψήγματα χρυσού, είτε ο μύθος των χαμένων λάφυρων παλαιών πολεμιστών. Οι νύμφες του ποταμού που προστατεύουν το χρυσό καθώς και η ιδέα περί αποκήρυξης του έρωτα προκειμένου να κατέχει κανείς το θησαυρό, αποτελούν μάλλον δημιούργημα του ίδιου του Βάγκνερ καθώς δεν υπάρχει κάποιος ανάλογος μύθος.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΙΝΑΚΑΣ - Ferdinand Leeke. «Ο Χρυσός του Ρήνου, σκηνή 2η,»


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΙΟΥΛΙΤΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ "Το νησί με τους ελαιώνες (Ι)"


 

 ΙΟΥΛΙΤΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ "Το νησί με τους ελαιώνες (Ι)"
Φυσά
Και ξετυλίγονται αργά ένα ένα τα πεύκα
Τούφες τούφες ασημένιος αέρας
Παντού...
Οι ελαιώνες της θάλασσας
Και μικρές αλλ' αμέτρητες ξύλινες προκυμαίες
Με τις φωνούλες των παιδιών
Ανηφορίζοντας αντίθετα σαν τα λουλούδια
Σε μια μακριά όπως η παραλία ενθύμηση
Επιστρέφουν.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γνώση και Εμπειρία

πηγή http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/05/gnwsh-kai-empeiria.html#.UGL2QK720yk

Γνώση και Εμπειρία

Γνώση,Εμπειρία,Αντίληψη,Νους,Νόηση,Εγκέφαλος

Τα αισθητηριακά δεδομένα

Η δυνατότητά μας να γνωρίζουμε την πραγματικότητα προέρχεται από αυτήν την ίδια, στην οποία είμαστε σαν ένα από τα μέρη της και η γνώση μας έχει αρχίσει -με την πρώτη αντίληψή μας- πριν αναρωτηθούμε αν την έχουμε. Όπως δεν είναι αναγκαίο να διανοηθούμε ποιο είναι γενικά το Σύμπαν για να μπορούμε να διαπιστώνουμε ποια από εκείνα που αντιλαμβανόμαστε υπάρχουν πραγματικά. Η ίδια η αντίληψη είναι ένας τρόπος εννόησης δημιουργημένη έμμεσα από τα ίδια τα πράγματα και γι’ αυτό είναι απ΄ όλους αυτονόητη και χρησιμεύει στις δραστηριότητές μας σαν βάσιμη, υπολογίσιμη και αξιόπιστη αλήθεια.

Τα πράγματα έχουν κοινά και σταθερά στοιχεία, δεν είναι τελείως άσχετα, διαφορετικά ή απροσδιόριστα το ένα από το άλλο και εμείς μπορούμε να τα αντιλαμβανόμαστε, με πρώτα αφηρημένα γνωστικά στοιχεία τα αισθήματα. Από τους συνδυασμούς των αισθημάτων προσέχουμε, ξεχωρίζουμε και διαμορφώνουμε τις έννοιες του λόγου. Η αντίληψη πρέπει να αρχίζει από κάποια αφαίρεση, που γίνεται μόνη της (απρόσεκτα), γιατί αν όχι , τότε δε θα υπήρχαν μη αντιληπτά μέρη της πραγματικότητας. Θα ήταν όλα αμέσως αντιληπτά. Αν ο προσδιορισμός της αντίληψης γινόταν μόνο από τα εξωτερικά πράγματα, τότε αυτή θα έπρεπε να μας δείχνει πολύ περισσότερα, αν όχι το σύνολο τους. Εξαρτάται από τους δυνατούς τρόπους, με τους οποίους μπορεί να επηρεάζεται η ελλιπής πραγματικότητα του εαυτού μας. Δηλαδή δεν είμαστε τα πάντα και δεν επηρεαζόμαστε ταυτόχρονα με όλους τους δυνατούς τρόπους.

Χωρίς την ύπαρξή μας, βεβαίως θα ήταν αδύνατο να έχουμε κάποια αντίληψη ή εμπειρία και επομένως, αυτή δεν μπορεί ποτέ να είναι ανεξάρτητη από την ποιότητα και τις δυνατότητες της ύπαρξής μας. Η ποιότητα της αντίληψης δεν είναι ανεξάρτητη από τον εαυτό μας στο σύνολό του. Αυτό μπορούμε να το πούμε, χωρίς να χρειάζεται να αναφερθούμε ειδικότερα σε κάποια από τα μέρη του εαυτού μας ή για μερικές ιδιότητές του. Όπως λ.χ. στον εγκέφαλο, στο νευρικό σύστημα, στα αισθητήρια όργανα. Ο επηρεασμός ή η αλλαγή στην ποιότητα, στις δυνατότητες και στις σχέσεις του εαυτού μας με τα εξωτερικά πράγματα επηρεάζει (άμεσα ή πιο έμμεσα) ποια πράγματα, που και πότε τα αντιλαμβανόμαστε, όπως και τη δυνατότητα της αντίληψης. Για τον ίδιο λόγο, ένας άλλος, ο οποίος δεν είναι με την ίδια ποιότητα, δυνατότητες και σχέσεις δεν αντιλαμβάνεται τα ίδια πράγματα ή στην ίδια στιγμή.

Η αντίληψη των εξωτερικών πραγμάτων είναι πάντοτε ένα αποτέλεσμα από τη σχέση ανάμεσα σ’ εκείνα και στον εαυτό μας. Αυτή η σχέση μας με τα πράγματα (η θέση, η στιγμή, η κατεύθυνση, η απόσταση, η γωνία, η βιολογική και η ψυχική κατάσταση κ.λπ.) αλλάζει με διάφορους τρόπους και δείχνει πάντοτε ένα μέρος από την πραγματικότητα, ποτέ το σύνολό της. Η αντίληψη του συνόλου δε θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί. Έτσι, η ίδια η αντίληψη (η πληροφορία μας, εάν προτιμάτε) είναι αποσπασματική γνώση της πραγματικότητας, όπως είναι οι έννοιες του λόγου και δεν δείχνει τα πράγματα, όπως ακριβώς είναι μόνα τους (και με όλους τους δυνατούς τρόπους). Το ότι η αντίληψη δεν είναι άμεσα τα πράγματα και δεν μας τα δείχνει ακριβώς όπως είναι (δηλαδή ανεξάρτητα από τον εαυτό μας), αυτό δεν σημαίνει ότι τα πράγματα δεν υπάρχουν. Αντιθέτως σημαίνει, ότι εκείνα δεν είναι τελείως διαφορετικά από εμάς και ακόμα, ότι τα πράγματα δεν είναι χωρίς σχέσεις, αλληλεπιδράσεις και κοινά στοιχεία.

Δεν είναι δυνατό ν’ αντιλαμβανόμαστε όλα τα πράγματα στην ίδια στιγμή (ή όλα τα μέρη τους) και η αντίληψη πρέπει ν’ αποτελείται από μερικά σταθερά γνωρίσματα, ανεξάρτητα από το αν αντιστοιχούν σε κάποια στοιχεία των πραγμάτων. Αυτά τα «ασύνθετα» γνωρίσματα στη σύσταση μιας πολυσήμαντης αντίληψης, τα οποία ονομάζουμε «αισθήματα», είναι και αυτά έννοιες, δηλαδή κοινά και σταθερά γνωρίσματα με αφηρημένη σημασία. Τα αισθήματα, όπως λ.χ. ένα χρώμα ή το αίσθημα της θερμοκρασίας είναι έννοιες υπό την αισθητικότητα (με εξωτερική επίδραση), διότι είναι κοινά και σταθερά γνωρίσματα. Γνωρίσματα από κάποια αφαίρεση, η οποία γίνεται μόνη της και μας δείχνουν χωρίς διαφορές (και λεπτομέρειες) ακόμα και όταν τα πράγματα δεν είναι διαρκώς τα ίδια. Η "παρανόηση" αρχίζει άμεσα από την αντίληψη, όπως και η εννόηση, από την οποία αφαιρούνται αναγκαία κάποια γνωρίσματα των πραγμάτων και τα ίδια τα αισθήματα συνταυτίζονται με ανύπαρκτα πράγματα ή ουσίες. Έτσι εξηγείται, γιατί η αντίληψη δε μας δείχνει ακριβώς όπως είναι τα πράγματα. Εάν η αφαιρετική δυνατότητα ονομάζεται διάνοια ή είναι μια διανοητική δραστηριότητα, τότε το ίδιο πρέπει να πούμε και για τη δυνατότητα της αντίληψης.

Η αισθητικότητα και η νοητικότητα δεν είναι δύο αντίθετες ιδιότητες και η μία δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς την άλλη. Η διαφορά τους είναι, ότι η πρώτη πραγματοποιείται έμμεσα, από έξω, ενώ η άλλη άμεσα, από το έσω. Στην ίδια την αντίληψη μπορούμε να προσθέτουμε ή να αφαιρούμε γνωρίσματα (όπως κάνουμε στις γλωσσικά εξωτερικευμένες έννοιες) και τότε λέμε, ότι στρέφουμε την προσοχή μας ή ότι συγκεντρωνόμαστε. Μία αντίληψη, την οποία συνταυτίζουμε με μία ή περισσότερες άλλες, όταν δεν διαπιστώνουμε ή δεν προσέχουμε τις διαφορές τους, μπορεί να θεωρηθεί σαν έννοια. Η ανασύνθεση μίας αντίληψης μέσα στην αυτοσυγκέντρωση δεν έχει τη σαφήνεια και τη λεπτομέρεια, που διαπιστώνουμε σ’ εκείνη. Δηλαδή, μερικά από τα γνωρίσματά της δεν υπάρχουν στην εσωτερική ανασύνθεσή της και επομένως μπορούμε να τη θεωρήσουμε σαν έννοια, αντί για ασαφή και ανακριβή αντίληψη.

Ο Ρόλος της νόησης

Για πολλούς, η έννοια έχει έναν ειδικότερο ορισμό και με αυτόν φαίνεται τελείως άσχετη από την πραγματικότητα και σαν κάτι, το οποίο χρειάζεται μία ολότελα νέα δυνατότητα για να υπάρχει, την οποία έχει ανεξήγητα μόνο ο άνθρωπος. Όταν λέμε, ότι η έννοια είναι μία αφηρημένη παράσταση την εννοούμε αρνητικά με συνέπεια να την αντιπαραθέτουμε με την παράσταση ή με την αντίληψη και ακόμα να τη θεωρούμε λιγότερο χρήσιμη από την τελευταία.

Η ανθρώπινη διάνοια δεν είναι απλώς περισσότερη ή μεγαλύτερη από των άλλων ζώων. Είναι ευφυέστερη, γιατί διαθέτει τη νέα δυνατότητα να διατηρεί και να συγκεντρώνει τα κοινά και τα σταθερά γνωρίσματα δια μέσου της γλώσσας. Έτσι αναγνωρίζει, προβλέπει και αναμένει τα ίδια (τις ίδιες σχέσεις και συνέπειες) εκεί που αντιλαμβάνεται τα ίδια στοιχεία πιο πέρα στο χώρο και στις άλλες χρονικές στιγμές. Κατά συνέπεια, οι πράξεις μπορούν να καθορίζονται με περισσότερη γνώση στην ίδια στιγμή. Πέρα από τη γνώση των πιο άμεσων αντιλήψεων, η οποία δεν διατηρείται χωρίς τη σταθερότητα των πραγμάτων που αντιλαμβανόμαστε και των σχέσεών μας με εκείνα.

Δε θα μπορούσαμε ν’ αφαιρέσουμε καμία διαφορά ή τις λεπτομέρειες από τις κατ’ αίσθηση παραστάσεις και να διατηρήσουμε έννοιες, εάν στα ίδια τα πράγματα δεν υπήρχαν κοινά και σταθερά στοιχεία. Δεν θα ήταν δυνατή ούτε η συνήθεια*. Όταν ακούσουμε κάποιον να μιλάει σε μια γλώσσα που δεν τη γνωρίζουμε, δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. Μας φαίνεται δύσκολο να μάθουμε να μιλάμε την ίδια γλώσσα και απίστευτο πως με αυτή τη γλώσσα που εμείς δεν καταλαβαίνουμε τίποτα οι άλλοι επικοινωνούν τόσο άνετα μεταξύ τους. Όταν ακούσουμε για πρώτη φορά μουσικές συνθέσεις όπως αυτές της κλασικής μουσικής, τότε θα μας φανούν όλες ίδιες και χωρίς ιδιαίτερες διαφορές. Μάλλον, μετά δεν θα θυμόμαστε τι ακούσαμε. Μετά από περισσότερα και συχνότερα ακούσματα θα αρχίσουμε να παρατηρούμε τις μεγάλες διαφορές τους και μερικές από αυτές τις συνθέσεις θα ξεχωρίσουν από τις άλλες και θα τις θυμόμαστε με όλες τις νότες και τις αποχρώσεις τους. Αυτό το φαινόμενο της εξοικείωσης, , της προσαρμογής, της γρήγορης και βέβαιης αναγνώρισης και της αίσθησης του καλά γνωστού που επιτυγχάνεται όταν αυξηθεί η συχνότητα της επανάληψης ή η διάρκεια της πληροφορίας, το αποκαλούμε "συνήθεια". Η συνήθεια είναι η πίστη και η αυτόματη βεβαιότητα που προκαλείται με τις ίδιες πάντα πληροφορίες και όταν αυτές οι πληροφορίες επιβεβαιώνουν πάντα τις ίδιες παρατηρήσεις, τα ίδια συναισθήματα, τις ίδιες σκέψεις, τις ίδιες απόψεις. Η συνήθεια, λοιπόν, συνδέεται με την πληροφορία, με τη γνώση και μαζί με την αίσθηση της σταθερότητας. Να σημειωθεί ότι και η αίσθηση της σταθερότητας για να προκαλείται πρέπει να υπάρχει ένα βιολογικό ον σε μία κατάσταση ισορροπίας και με τάσεις επαναφοράς στην κατάσταση ισορροπίας, παρά τις επιδράσεις επάνω του. Η ίδια η διαίρεση της Επιστήμης σε ασαφώς οριοθετημένους χώρους της εμπειρίας και σε "ομοειδή" γνώση, προϋποθέτει αυτήν την αποδοχή για την ύπαρξη κοινών και σταθερών στοιχείων. Έτσι, με τις γενικές έννοιες μπορούμε να διανοούμαστε σχέσεις, δυνατότητες και στοιχεία, που δεν διαπιστώνουμε άμεσα στις εμπειρικές αντιλήψεις μας. Γιατί τα ίδια τα πράγματα έχουν τη δυνατότητα και μοιάζουν, συγγενεύουν, έχουν κοινές και σταθερές δυνατότητες, σχέσεις, τρόπους δράσης και αντίδρασης.

Γνώση,Εμπειρία,Αντίληψη,Νους,Νόηση,Εγκέφαλος

Η Γνώση πέρα απο την προσωπική εμπειρία

Μπορούμε να μιλάμε για κάποια εμπειρία την οποία δεν έχουμε και αυτή η δυνατότητά μας προέρχεται από την εμπειρία, με το διάμεσο ορισμένων εννοιών, οι οποίες μπορεί να προήλθαν από έναν ελάχιστο αριθμό αντιλήψεων, αλλά να αναλογούν και να βρίσκονται σε πολύ μεγαλύτερο. Όταν λ.χ. λέμε, ότι ο άνθρωπος έχει δύο πόδια, αυτό είναι αλήθεια όχι μόνο για όσους έχουμε αντιληφθεί -αυτή είναι η πραγματική εμπειρία μας- αλλά και για αναρίθμητους άλλους, παρόντες και απόντες. Το ότι θα πεθάνουμε το γνωρίζουμε, χωρίς να έχουμε εμπειρία του θανάτου μας, ότι ένα γυάλινο ποτήρι θα σπάσει όταν το εκσφενδονίσουμε το γνωρίζουμε πριν το πράξουμε και τη χημική σύσταση ενός μακρινού αστέρα μπορούμε να τη γνωρίζουμε, χωρίς να πάμε εκεί.

Συχνά, με τις έννοιες αντανακλάμε -θέλουμε δε θέλουμε- πολύ πιο πολλά και η ανεπάρκειά τους δεν είναι περισσότερη από αυτήν των καθαρών αντιλήψεων. Αντιθέτως, όταν αντιλαμβανόμαστε αυτό δεν σημαίνει, ότι διαπιστώνουμε ή προσέχουμε όλα τα γνωρίσματα στη σύνθετη αντίληψη και συχνά διαπιστώνουμε στα πράγματα ανύπαρκτες μορφές, σχέσεις, δυνατότητες και τη διατηρούμε παραμορφωμένη, χωρίς να μπορούμε να καταλάβουμε τι πραγματικά αντιλαμβανόμαστε.

Εξάλλου, πολλά απ’ όσα γνωρίζουμε δεν μπορούμε να τα βρούμε στη δική μας εμπειρία ή δεν είναι δυνατό ν’ αποκαλυφθούν άμεσα από τους αισθητηριακούς λήπτες μας, όπως λ.χ. ο περίπλοκος ανθρώπινος εσωτερικός κόσμος. Πιο πολύ βασιζόμαστε «τυφλά» στην εμπειρία κάποιων άλλων, παρά στη δική μας, όπως λ.χ. γίνεται με την ιστοριολογική γνώση. Όμως τα πράγματα συνδέονται και αλληλεπηρεάζονται και είναι δυνατό να καταλαβαίνουμε μερικά από τα στοιχεία τους με έμμεσο τρόπο, από τις συνέπειες και τις ομοιότητές τους. Οι σχέσεις των μερών, οι δυνατοί τρόποι ν’ αλληλεπιδράσουν, οι τρόποι με τους οποίους γίνονται και συνδέονται και τα κοινά στοιχεία τους είναι πάντοτε ένα μεγάλο μέρος της πραγματικότητας -το μεγαλύτερο-, το οποίο δεν είναι ορατό και μόνο με τη διάνοια μπορούμε να το ανακαλύψουμε, να το προσέξουμε και να το γνωρίσουμε καλύτερα.

Αν περιορίσουμε την έννοια της «εμπειρίας» και της «πράξης» μόνο στις πιο άμεσες αντιλήψεις μας, τότε πρέπει ν’ αμφιβάλλουμε -αν όχι ν’ αρνηθούμε- για την ύπαρξη αναρίθμητων πραγμάτων και δυνατοτήτων, τα οποία εμείς οι ίδιοι δεν τα έχουμε αντιληφθεί, να αποκαλέσουμε «θεωρία» την ύπαρξή τους και να πιστέψουμε μόνο όταν εμείς οι ίδιοι τα αντιληφθούμε. Με τέτοιο περιορισμό στην έννοια της εμπειρίας και της πράξης είναι ασυνέπεια να εννοούμε γενικά σαν εμπειρική γνώση, τη σχετική εμπειρία κάποιων άλλων και σαν απόδειξη τη δυνατότητά μας να την αποκτήσουμε. Αναρίθμητα είναι εκείνα, τα οποία ο καθένας δεν θ’ αντιληφθεί ποτέ, για τον έναν ή για τον άλλο λόγο και όσο δεν πραγματοποιείται αυτή η δυνατότητά μας είναι ασυνέπεια να μιλάμε για εμπειρία (με το πρόσχημα πως είναι δυνατή).

Όμως, όλοι το γνωρίζουμε, υπάρχουν ορισμένα πράγματα και δυνατότητες, ασχέτως αν εμείς δεν μπορούμε ή δεν έτυχε ακόμα να αντιληφθούμε (λ.χ. μία μακρινή μας περιοχή). Όλοι γνωρίζουμε, ότι δεν είναι τυχαίο, που δεν μπορούμε να είμαστε το ίδιο αβέβαιοι για όλα όσα δεν έχουμε αντιληφθεί (λ.χ. το ίδιο αβέβαιοι, ότι τα γεγονότα που βλέπουμε στην τηλεόραση είναι αληθινά, ότι αύριο ο ήλιος δε θα ανατείλει και ότι υπάρχει εξελιγμένη ζωή και σε άλλους πλανήτες). Έτσι προσδιορίζουμε τις πράξεις μας επηρεασμένοι από την έμμεση θεωρητική γνώση μας και συχνά υπό πίεση χρόνου, χωρίς να είμαστε απεγνωσμένοι ή περιορισμένοι όπως τα ζώα. Η δυνατότητα να τα αντιληφθούμε ανατρέπει αυτόν τον περιορισμό της εμπειρίας και επιβεβαιώνει, ότι η εμπειρία δεν είναι μόνο η δική μας και η πιο άμεσα προσληφθείσα. Περιλαμβάνει και ένα πολύ μεγάλο μέρος θεωρητικής και έμμεσης γνώσης, η οποία δεν παύει να είναι θεωρητική (και εν δυνάμει πραγματική) σχετικά με εμάς, ασχέτως αν αυτή η γνώση είναι ή έγινε εμπειρία για κάποιους άλλους.

Η Αυθαιρεσία των λέξεων

Όπως γίνονται λάθη από την ανεπίτρεπτη γενικότητα των εννοιών, έτσι γίνεται και το αντίθετο λάθος, ν’ αποκρύπτουμε τα κοινά στοιχεία πολλών πραγμάτων, συγκεντρώνοντας πολλές συγγενικές ή ειδικότερες έννοιες μέσα σε πολλές διαφορετικές λέξεις. Είναι συνηθισμένο να γίνονται διαπιστώσεις για μικρότερο αριθμό πραγμάτων απ’ όσο μας επιτρέπεται ή ν’ ανακαλύπτονται σχέσεις ανάμεσα σε πράγματα, για τα οποία είχαμε προκαταλάβει ότι δεν συνδέονται.

Όταν λ.χ. λέμε σε κάποιον, πως η ζωή του θα ήταν διαφορετική αν είχε γεννηθεί σ’ ένα διαφορετικό τόπο ή από μία διαφορετική πράξη του στο παρελθόν, αυτή είναι μία αξιόπιστη διαπίστωση, η οποία μπορεί να γίνει για αναρίθμητους άλλους. Παλαιότερα, έτσι περιόριζαν την έννοια της ουσίας στα χημικά στοιχεία, αντιπαρέθεταν την ενέργεια με την ύλη, το φως δεν ήταν ένα μέρος της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, η ψυχή ήταν ανεξάρτητη αν όχι διαφορετική από την υλική βιοσύνθεση, η φυσική πιο άσχετη από τη χημεία…και η αισθητικότητα δεν ήταν ένας άλλος τρόπος της διάνοιας.

Πολύ συχνά διατυπώνουμε τις ίδιες γενικές αλήθειες με άλλα διαφορετικά λόγια και οι εξειδικευμένοι ανακαλύπτουν τις μερικές περιπτώσεις, ύστερα από μεγάλη διάρκεια αναζήτησης και με πολύ κόπο. Δεν είναι τυχαίο, που ο άνθρωπος μπορεί να διανοείται και να διαμορφώνει απόψεις για πράγματα που ξεπερνούν την εμπειρία του, για τα πιο μακρινά, τα πιο μεγάλα και τα πιο μικρά, για τα αόρατα και για όλο το Σύμπαν. Και οι φιλόσοφοι δεν ήταν τόσο παραπλανημένοι και ξεροκέφαλοι, όσο φαίνεται από τις ασυνέπειες, τα λάθη και τις διαφορές τους.

Αναρίθμητες συγγενικές λέξεις εκφράζουν το ίδιο πράγμα από άλλη οπτική γωνία, με διαφορετικές σχέσεις και συμπεριφορά. Μάνα ως προς το παιδί, γιαγιά προς το εγγόνι, κόρη η ίδια προς τους δικούς της γονείς, γυναίκα προς τον άνδρα, άνθρωπος προς το ζωικό βασίλειο, μητέρα με διαφορετική λέξη. Όταν έχουμε παρακολουθήσει πως γίνεται ένα και το ίδιο πράγμα να ενεργεί με διαφορετικούς τρόπους, να μεταμορφώνεται και να περνάει από διάφορες φάσεις, τότε οι διαφορετικές λέξεις δεν μας μπερδεύουν. Αντιθέτως, μας αποκαλύπτουν τις δυνατές αποκλίσεις και τις πιθανές διασυνδέσεις τους. Όταν, όμως, έχουμε ονομάσει διαφορετικά και τυχαία ένα πλήθος πραγμάτων, χωρίς να έχουμε προσέξει προηγουμένως όλους τους τρόπους, που εκείνα συνδέονται και εξελίσσονται, τότε οι λέξεις γίνονται αυταπάτες. Σαν χιλιάδες καθρέφτες που αντανακλούν αυτό το οποίο θέλουμε να πλησιάσουμε. Το νόημα αυτών των λέξεων μπορεί να είναι αρκετό για να προσδιορίσουμε κάτι αναγνωρίσιμο και το όνομα βοηθάει στην αρχειοθέτηση. Είναι ωστόσο, αβάσιμα επιλεγμένο και αποσπασμένο και αυτό προκαλεί λάθος εντυπώσεις, ανύπαρκτες αντιθέσεις, ανόητες απορίες και διαστρεβλωμένες απόψεις.

Αυτή η ποικιλία στο λεξιλόγιο και οι λεπτές διαφορές των νοημάτων μπορεί να εμπνέουν τους λογοτέχνες και τους φιλόσοφους και να προσφέρουν διέξοδο στην εκφραστικότητά τους. Προκαλούν, όμως, σύγχυση και παραπλάνηση στη συνεπή διαμόρφωση των απόψεών μας και στη συνέπεια των διατυπώσεων. Φανταστείτε τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες, πόσο ανώμαλοι γίνονται για τη θεωρητική αναζήτηση, όταν επιτρέπουν να εκφράσουμε σαν ουσιαστικό κάτι που πραγματικά υπάρχει μόνο σαν ενέργεια ή με πιο πολύπλοκο τρόπο (λ.χ. η ψυχή). Όπως όταν διαχωρίζουν τα άψυχα πράγματα σε αρσενικά και σε θηλυκού γένους ή όταν άσχετα πράγματα έχουν παρόμοια ονομασία.

Ένα από τα πιο ξεχωριστά παραδείγματα ασυνέπειας από αβάσιμη χρήση των εννοιών στο χώρο της Επιστήμης είναι η χρήση του όρου «δύναμη» με υπονοούμενη την άπειρη ταχύτητα μετάδοσής της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με αβάσιμη αποδοχή της άπειρης ταχύτητας αλλά βλέπουμε ακόμα, πως η εμπειρία μπορεί να μας εξαπατήσει, όταν προέρχεται από άγνωστα φαινόμενα και όταν είναι δύσκολο να μετρηθούν. Από την αβάσιμη αποδοχή της άπειρης ταχύτητας μετάδοσης ορισμένων δυνάμεων, η σύγχρονη φυσική έπεσε σε περιπέτειες και οι επιστήμονες με μεγάλη καθυστέρηση και με έκπληξη ανακαλύπτουν την ανακρίβεια προγενέστερων θεωριών, οι οποίες ήταν τυφλά αποδεκτές επί μερικούς αιώνες. Όλοι οι τύποι και οι υπολογισμοί, οι σχετικοί με τη μετάδοση της δύναμης, με την ταχύτητα, την επιτάχυνση δεν είναι συνεπείς για όλα τα φαινόμενα και ακόμα διορθώνονται. Η έννοια του χρόνου έχει γίνει πολύ ρευστή αγγίζοντας τα όρια της τρέλας.

Στον επιστημονικό χώρο μεταχειρίζονται όρους και νοήματα, τα οποία οδηγούν μόνα τους από τον ένα ειδικό γνωστικό χώρο στον άλλο και εκτός αυτού. Είναι όροι και έννοιες για φαινόμενα, τα οποία δεν είναι ξεκομμένα από άλλα πράγματα και φαινόμενα και τα οποία ξεφεύγουν από τα προκαθορισμένα όρια του γνωστικού χώρου που διεκδικούν. Όχι λίγες φορές, ασαφείς έννοιες χρησιμοποιήθηκαν επιπόλαια και οδήγησαν σε αδιέξοδα κορυφαίους επιστήμονες. Σε αυτές τις περιπτώσεις, δικαιοδοτούμαστε να αναφερθούμε «παράπλευρα» σε ζητήματα της αρμοδιότητάς τους και να εισχωρήσουμε σαν διωγμένοι στον οικειοποιημένο χώρο τους, όπως εκείνοι τον υπερβαίνουν σαν πειρατές. Η γλώσσα για τις επιστήμες είναι το κοινό διάμεσο της δημιουργίας και της ανάπτυξής τους, όπως είναι ο κορμός για το δέντρο.

Δεν έχουμε ανάγκη να γνωρίσουμε ένα προς ένα το κάθε μόριο της ύλης ή τον κάθε άνθρωπο για να γνωρίσουμε μερικά από τα στοιχεία και τις δυνατότητες του καθενός και δεν απελπιζόμαστε από την ύπαρξη της μεγάλης ποσότητας αυτών των πραγμάτων. Για τον ίδιο λόγο, μπορούμε να στοχαστούμε για το Σύμπαν, χωρίς να χρειάζεται να γνωρίσουμε ή ν’ αντιληφθούμε το κάθε μέρος του. Μπορούμε να το περιγράψουμε και να το αιτιολογήσουμε με ορισμένες αφηρημένες έννοιες, χωρίς να δείξουμε τα περισσότερα από τα στοιχεία και τις δυνατότητές του. Ωστόσο, αυτή η ελάχιστη γνώση μπορεί να είναι εύστοχη και με δυνατότητα αναλυτικής ανάπτυξης. Θα σας δείξω, πως με αυτή την απλή και προσγειωμένη λογική για την ύπαρξη κοινών και σταθερών στοιχείων στα διάφορα πράγματα, εμείς μπορούμε να εξηγήσουμε και να συμπεράνουμε επιτυχώς ένα πλήθος διαφορετικών φαινομένων.


Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μίνι κιχί με σπανάκι

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=305815686192475&set=a.289322007841843.65962.264580240316020&type=1&theater

Μίνι κιχί με σπανάκι

½ κιλό φύλλο κρούστας

Για τη γέμιση
½ κιλό σπανάκι ζεματισμένο
300 γρ. τυρί φέτα
1 κουταλάκι πιπέρι μαύρο
1 κρεμμύδι
Ελαιόλαδο


Παίρνουμε ένα ένα τα φύλλα και τα λαδώνουμε.

Φτιάχνουμε τη γέμιση, προσθέτοντας όλα τα υλικά μαζί, το σπανάκι, το τυρί τριμμένο, το κρεμμύδι ψιλοκομμένο, το πιπέρι και λίγο ελαιόλαδο. Ανακατεύουμε το μείγμα καλά.

Τοποθετούμε στην άκρη κάθε φύλλου περίπου μία κουταλιά γέμιση. Τυλίγουμε σε ρολό και μετά στρίβουμε το ρολό σε μορφή σαλιγκαριού.

Ετοιμάζουμε τα μίνι κιχί με όση γέμιση διαθέτουμε.

Βουτυρώνουμε το ταψί και αλείφουμε τα πιτάκια με ένα πινέλο βρεγμένο με βούτυρο ή λάδι.

Ψήνουμε στους 180oC για 30 λεπτά.

nline.gr
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ω3:Πώς και γιατί ωφελούν την υγεία;

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=306184472822263&set=a.264610563646321.58987.264580240316020&type=1&theater 

Ω3:Πώς και γιατί ωφελούν την υγεία;
Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα ανήκουν στην κατηγορία των λιπαρών οξέων που δέν μπορεί να παράξει φυσικά ο οργανισμός και θα πρέπει να προστίθενται στην καθημερινή μας διατροφή. Υπάρχουν τρία είδη λιπαρών οξέων, το δεκαεξαονοικό οξύ ( DHA), το εικοσαπεντανοικό οξύ (EPA) και τέλος το λινολεικό οξύ (ΑLA).

Κύριες πηγές ω-3 λιπαρών είναι τα ιχθυέλαια και τα λιπαρά ψάρια
όπως το σκουμπρί, ο σολομός, η ρέγκα, ο φρέσκος τόνος και οι σαρδέλες. Φυτικές πηγές ω-3 λιπαρών οξέων είναι ο λιναρόσπορος, τα φύκια, τα καρύδια, η σόγια και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το καλέ και το σπανάχι.

Ευεργετικά για την υγεία

Επιστημονικές έρευνες υποστηρίζουν οτι τα ω-3 λιπαρά οξέα συμβάλουν στην γενική υγεία του οργανισμού επειδή βοηθούν τόσο στη σωματική όσο και στη νοητική ευεξία.

Τα ω-3 λιπαρά βοηθούν στην μείωση των καρδιοπαθειών λόγω του ότι έχουν αντιυπερτασικές ιδιότητες, βοηθούν στην ρύθμιση των καρδιακών αριθμιών, μειώνουν την δημιουργία θρόμβώσεων γιατί δρούν ενάντια στην προσκόλληση των αιμοπεταλίων και την λοίμωξη των αρτηριών. Τέλος, μια διατροφή πλούσια σε ω-3 λιπαρά μειώνει τα επίπεδα των επιβλαβών λιπιδίων στον οργανισμό όπως η χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια ενω αντιθέτως αυξάνεται η καλή χοληστερόλη (HDL).

Εκτός απο την συμβολή τους στην υγεία της καρδιάς, τα ω-3 λιπαρά συμβάλλουν και στην καλύτερη ρύθμιση της γλυκόζης του αίματος και στη μείωση της αντίστασης των κυττάρων στη δράση της ινσουλίνης, γεγονός ευεργετικό για άτομα με διαβήτη.

Άτομα με οστεοαρθρίτιδα μπορούν να επωφεληθούν απο την κατανάλωση ω-3 λιπαρών λόγω του ότι μειώνουν την φλεγμονή στην περιοχή της άρθρωσης. Επιπλέον τα ω-3 λιπαρά συμβάλλουν στην μείωση του κινδύνου οστεοπόρωσης και δρούν ενάντια στην ανάπτυξη κάποιων μορφών καρκίνου όπως τον καρκίνο του προστάτη και του λεπτού εντέρου.

Έρευνες υποστηρίζουν ότι η λήψη ω-3 λιπαρών αυξάνει την μνήμη ενώ θεωρούνται ιδιαίτερα ευεργετικά για την βελτίωση της διάθεσής μας και την μείωση της κατάθλιψης λόγω του ότι όταν τα ω-3 λιπαρα οξέα ενσωματώνονται στις μεμβράνες των νευρικών κυττάρων τις κάνουν πιο ελαστικές και ευκαμπτες και έτσι υπάρχει καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων του εγκεφάλου.

Έγκυες που προσλαμβάνουν ω-3 λιπαρά κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν μειωμένες πιθανότητες ανάπτυξης κατάθλιψης που έχει σχέση με την εγκυμοσύνη (επιλόχεια καταθλιψη).

Εντάξτε τα στη διατροφή σας

Γενικά, θα πρέπει να αυξήσουμε την λήψη των ω-3 λιπαρών γιατί προσφέρουν πολλά θετικά στον οργανισμό όπως προστασία από καρδιοπάθειες, καλύτερη ρύθμιση της γλυκόζης του αίματος, μείωση του κινδύνου οστεοπόρωσης, μείωση των καταθλιπτικών επεισοδίων κ.α.

Ως εκ τούτου, ωφέλιμο θα ήταν να καταναλώνουμε 2 με 3 μερίδες ψαριού την εβδομάδα, να προσθέτουμε στις σαλάτες μας σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά και λιναρόσπορο και να καταναλώνουμε με μέτρο καρύδια. Σε σχέση με τα ψάρια και τα θαλασσινά θα πρέπει να προτιμάμε αυτά που μεγαλώνουν φυσικά στη θάλασσα και οχι στα ιχθυοτροφεία γιατι έχουν μεγαλύτερο ποσοστό ω-3 λιπαρών εξαιτίας της τροφής που καταναλώνουν.

iator.gr 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις