Ευαγγελία Τσακίρη.
" Ο Δημιουργος Θεος επλασε την ανθρωπινη ψυχη χορηγησας εις αυτην το θεικον της στοιχειο, το ελλογον, της εδωσε νουν εκ του Νοος του, το <<λογιστικον>> [Τιμαιος], τα αλλα δυο ομως μερη της, τα ατελη και θνητα, δηλαδη το <<επιθυμητικον>> και το <<θυμοειδες>>, ειναι δημιουργηματα των κατωτερων θεων, των εγκοσμιων. Αυτοι αναλαμβανουν να κατασκευασουν αυτα
τα θνητα της μερη
και να ρυθμισουν τις λειτουργιες του ανθρωπινου οργανισμου.
Με την αποδοση της προικοδοτησεως της ψυχης με τα δυο χοικα, θνητα της
μερη, του επιθυμητικου και του θυμοειδους, στους εγκοσμιους θεους, γι'
αυτο και ατελεις κτασκευαστες της, ο Πλατων αιρει την φαινομενη αντιφαση
μεταξυ θειας αγαθοτητος και ενυπαρχουσας στην ψυχη εν δυναμει
κακοτητος.
Δηλαδη: πως, αν το ολον της ψυχης ηταν αποκλειστικως εργο του Θεου και συνεπως ευλογως θα επρεπε να εχει μονον την προς το αγαθως βουλεσθαι και πραττειν ενδιαθετη ταση, θα μπορουσε λογικως να ερμηνευθη και η ταυτοχρονη ορμη της προς το κακο, ο Πλατων αιρει αυτην την λογικη αντιφαση, περιοριζει την συμβολη του θεου μονον εις την εμφυτευση του λογιστικου μερους της, του <<ηνιοχικου>> και <<δεσποτουντος>> οπως το αποκαλει.
Ο χριστιανισμος δεν μπορει να αρη αυτη την αντιφαση, γιατι αλλιως θα πρεπει να δεχθη οτι ο Θεος ουτε παντοδυναμος ουτε παντογνωστης ουτε παναγαθος ειναι. Η θα πρεπει να αναγαγη τον, κατα το δογμα του υπαρχοντα, διαβολον σαν ισοδυναμο με τον Θεο."
Παναγιωτης Κυριακοπουλος (Ψυχη και Αθανασια κατα την Ελληνικη σκεψη)
Δηλαδη: πως, αν το ολον της ψυχης ηταν αποκλειστικως εργο του Θεου και συνεπως ευλογως θα επρεπε να εχει μονον την προς το αγαθως βουλεσθαι και πραττειν ενδιαθετη ταση, θα μπορουσε λογικως να ερμηνευθη και η ταυτοχρονη ορμη της προς το κακο, ο Πλατων αιρει αυτην την λογικη αντιφαση, περιοριζει την συμβολη του θεου μονον εις την εμφυτευση του λογιστικου μερους της, του <<ηνιοχικου>> και <<δεσποτουντος>> οπως το αποκαλει.
Ο χριστιανισμος δεν μπορει να αρη αυτη την αντιφαση, γιατι αλλιως θα πρεπει να δεχθη οτι ο Θεος ουτε παντοδυναμος ουτε παντογνωστης ουτε παναγαθος ειναι. Η θα πρεπει να αναγαγη τον, κατα το δογμα του υπαρχοντα, διαβολον σαν ισοδυναμο με τον Θεο."
Παναγιωτης Κυριακοπουλος (Ψυχη και Αθανασια κατα την Ελληνικη σκεψη)