Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Τη Δευτέρα  3-12-2012  ώρα  18:00  στο ξενοδοχείο ΛΑΤΩ στο Ηράκλειο θα πραγματοποιηθεί ομιλία σε ενημερωτική συνάντηση και ελεύθερη συζήτηση με θέμα τις ευεργετικές ιδιότητες της αλόης και του πρωτογάλακτος. Πρόκειται για 2 δώρα της φύσης που η LR επεξεργάζεται με σεβασμό και σας τα προσφέρει ως την καλύτερη οχύρωση του οργανισμού με τρόπο φυσικό και χωρίς παρενέργειες.
Κύριος ομιλητής κ. Φασουλάκης Άγγελος
είσοδος ελεύθερη

«Συνέδριο στο σκοτάδι»


ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ ΣΠΥΡΟ ΤΖΟΥΒΕΛΗ
&
ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ
ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Με θέατρο αναλογίου, του μονόπρακτου «Συνέδριο στο σκοτάδι», θα τιμηθεί από την Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας ο από μητέρα Κερκυραίος ποιητής Σπύρος Τζουβέλης (Δράμα, 1925) την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 7.30 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσείου Σολωμού (Μουράγια). Στην τιμητική αυτή εκδήλωση, για την επί 60 χρόνια προσφορά του Σπύρου Τζουβέλη στα Γράμματα, ενός ανθρώπου που δεν έκανε ποτέ θόρυβο γύρω από τον εαυτό του, θα μιλήσει επιγραμματικά για τη ζωή και το έργο του ο Δημήτρης Κονιδάρης, ο ίδιος ο ποιητής θα διαβάσει ποιήματά του και θ’ ακουστεί το μονόπρακτό του από ηθοποιούς του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας σε επιμέλεια του καλλιτεχνικού διευθυντή Πέτρου Γάλλια. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο κ. Σπύρος Τζουβέλης θα διανείμει χειροποίητα φυλλάδια (Η/Υ), της σειράς των εκτός εμπορίου φυλλαδίων «Σποραδικά», του Δημ. Κονιδάρη, με το μονόπρακτο «Συνέδριο στο σκοτάδι». Η είσοδος είναι ελεύθερη και οι αίθουσες κλιματίζονται.

Σήμερα...


 


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΜΕΡΟΠΗ


http://www.ecclesia.gr/greek/synaxaire/synaxari.asp?minas=12&id=365

Η Αγία Μερόπη έζησε στα μέσα του 3ου αιώνα. Γεννήθηκε στην Έφεσο, όμως ορφάνεψε μικρή από τον πατέρα της και έτσι ανατράφηκε από την μητέρα της, η οποία καταγόταν από τη Χίο. Κατά τον διωγμό των Χριστιανών, που έγινε στα χρόνια του Δεκίου, η Μερόπη μαζί με την μητέρα της, μετακόμισε στη Χίο. Εκεί περνούσε τον καιρό μελετώντας την Αγία Γραφή, διαδίδοντας τον Θείο Λόγο και ασκώντας μεγάλο φιλανθρωπικό έργο. Όμως ο διωγμός εξαπλώθηκε και στην ειρηνική Χίο. Μεταξύ των εκεί διωχθέντων ήταν και ο μακάριος μάρτυρας Ισίδωρος. Ο ειδωλολάτρης Νουμέριος είχε διατάξει να μείνει άταφο το σεπτό λείψανο του μάρτυρα, όμως η Μερόπη ξεγελώντας τον φύλακα πήρε το λείψανο και το έθαψε με κάθε ευλάβεια. Ο Νουμέριος διέταξε να τιμωρηθεί σκληρά ο στρατιώτης. Η αγία Μερόπη δεν ομολόγησε την πράξη της. Ο άρχοντας τρομερά θυμωμένος, διέταξε την μέχρι θανάτου τιμωρία της Μερόπης.


 -----------------------------------------

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B2%CE%B2%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%BC

Αββακούμ

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση

Ο Αββακούμ, ρωσική εικόνα 18ου αι.
Ο Αββακούμ, ή Αβακούμ, ή Αμβακούμ είναι πρόσωπο που αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη ως προφήτης του Ισραήλ. Πρόκειται για τη μεταγραφή του εβραϊκού ονόματος Χαμπακούμ που σημαίνει «ένθερμος εναγκαλισμός», ή κατά άλλη εκδοχή «πατέρας έγερσης» [(Αββά = πατήρ) + (κουμ = έγερση)].
Ο Αββακούμ έζησε επί βασιλείας του Ιωακείμ μεταξύ 650 και 627 π.Χ. και προφήτευσε τη μεγάλη αιχμαλωσία των Εβραίων από τον Ναβουχοδονόσορα, βασιλιά των Βαβυλωνίων, καθώς και την εκ νέου αποκατάστασή τους στη πατρίδα τους.

Το βιβλίο Αββακούμ

Τόσο ο εβραϊκός κανόνας της Αγίας Γραφής (Τανάκ) όσο και ο χριστιανικός κανόνας της Παλαιάς Διαθήκης περιλαμβάνει και κατατάσσει τον Αββακούμ ως τον 8ο μεταξύ των 12 Μικρών Προφητών (Εβρ. Νεβιείμ Κετανείμ).
Το βιβλίο του Αββακούμ τονίζει δυο σημαντικές αλήθειες. Ο θεός είναι ο Παγκόσμιος Κυρίαρχος και οι δίκαιοι ζουν μέσω πίστης. Αποτελείται από 3 κεφάλαια. Το πρώτο επονομάζεται "Όραση", το δεύτερο "Αιώνιον", και το τρίτο "Προσευχή". Τα πρώτα 2 κεφάλαια είναι διάλογος μεταξύ του συγγραφέα και του θεού, Ιαχβέ. Μιλούν για τη δύναμη των Χαλδαίων, και για τη θλίψη που περιμένει το βαβυλωνιακό έθνος, που αποκτά αθέμιτα κέρδη, οικοδομεί μια πόλη χύνοντας αίμα αθώων και λατρεύει γλυπτά. Το 3ο κεφάλαιο είναι μια προσευχή σε μορφή έμμετρου θρήνου και έχει χαρακτηριστεί «ένα από τα λαμπρότερα έργα της εβραϊκής ποίησης». Εξαίρει την μεγαλοπρέπεια του θεού κατά τη μέρα της μάχης, και το δραματικό του ύφος είναι απαράμιλλο σε δύναμη και ζωντάνια αγριότητας. Το κεφάλαιο αυτό περιέχει πλούσιες εικόνες και ζωηρές περιγραφές και συναρπάζει με το ωραίο και συνάμα γεμάτο πάθος ύφος του.

Αποσπάσματα

Ιδού μερικά αποσπάσματα για παράδειγμα:
α)
Από το κεφάλαιο "Όραση", όπου ο Αββακούμ φθάνοντας ν΄ ανησυχεί για την ύπαρξη του Γιαχβέ όπου και η ορμητική του αποστροφή:
-«Έως τίνος Κύριε κεκράξομαι και ου μή εισακούσεις; Βοήσομαι και προς Σε αδικούμενος και ου σώσεις; Ίνα τοι μοι έδειξας κόπους και πόνους επιβλέπειν επί ταλαιπωρίαν και ασέβειαν εξεναντίας μου;»
Ιδού και η παράφραση του ίδιου εδαφίου από το εβραϊκό κείμενο;
-«Έως πότε ω Ιαχβέ θα ξελαρυγγιάζομαι και Συ θα κωφεύεις; Έως πότε θα Σου ξεφωνίζω εγώ ο κατατρεγμένος και Συ δεν θα με γλυτώνεις; Διατί εκθέτεις προ των οφθαλμών μου ως πανόραμα τα βάσανα και τους καημούς, και προς τι κάθεσαι και καμαρώνεις την ατιμίαν και διαφθοράν που αντικρύζω;»

Στο 2ο όμως κεφάλαιο ο Αββακούμ προσπαθώντας να πείσει τον εαυτόν του δεν αργεί να εκθέση την παντοδυναμία του "Αιώνιου" οπότε και στο 3ο κεφάλαιο στη "Προσευχή" μέσα σε θερμή έξαρση πάθους αναφωνεί:
-"Ο Ιαχβέ - Ελοΐμ δημιουργεί όλην την δύναμίν μου. Αυτός θα καταστήσει τους πόδας μου ελαφρούς ως πόδας δορκάδος και θα με οδηγήση προς τα ύψη, νικητήν και ψάλλοντα".

β) Ιδού και έν σημείο, πως εκδηλώνεται η καταστροφική σκέψη του Γιαχβέ όπου και φέρεται ν΄ αποκαλύπτει ο ίδιος στον Αββακούμ:
-"Θα εξεγείρω τους Χαλδαίους φυλήν πικράν και άρπαγα... Τα άλογά της είναι περισσότερον ευκίνητα από λεοπαρδάλεις, ταχύτερα από τους λύκους της νυκτός και αι φορβάδες των πετούν γρηγορώτερα από αετούς. Θα επιπέσουν όλοι επί την λείαν. Η όψις των είναι όπως ο φλογισμένος άνεμος και θα συσσωρεύση τους αιχμαλώτους ως λόφους άμμου".

Κανονικότητα

Η κανονικότητα του βιβλίου του Αββακούμ επιβεβαιώνεται από τους αρχαίους καταλόγους των Εβραϊκών Γραφών. Αν και δεν αναφέρουν ονομαστικά το βιβλίο, ωστόσο το περιλαμβάνουν στους ‘δώδεκα Μικρούς Προφήτες’ που αναφέρουν, γιατί χωρίς τον Αββακούμ αυτοί δεν θα ήταν 12. Ο απόστολος Παύλος αποδεχόταν ότι η προφητεία είναι μέρος της θεόπνευστης Γραφής και παραθέτει αυτούσιο το εδάφιο Αββακούμ 1:5, λέγοντας ότι αυτό είναι «λαληθέν υπό των προφητών». (Πράξ. 13:40, 41) Επίσης, στο βιβλί αναφέρεται και σε αρκετές από τις επιστολές του. Ασφαλώς, η εκπλήρωση των προφητειών του Αββακούμ εις βάρος του Ιούδα και της Βαβυλώνας καταδεικνύει ότι αυτός ήταν αληθινός προφήτης του θεού, εν ονόματι και για τη δόξα του οποίου μίλησε.

ΕΣΚΙΜΩΟΙ


ΕΣΚΙΜΩΟΙ
http://akrasakis.blogspot.gr/2012/01/blog-post_15.html


Λέγονται οι πληθυσμοί που κατοικούν, από τα αρχαιότατα χρόνια, στις παρυφές του βόρειου ημισφαιρίου και οι οποίοι σήμερα είναι εγκατεστημένοι σε διάφορες περιοχές του Βόρειου Αρκτικού κύκλου, από τη Γροιλανδία μέχρι τη βορειοανατολική Σιβηρία. Ειδικότερα, κατοικούν σε μερικές περιοχές της Γροιλανδίας, στη γη του Μπάφφιν, στο βορειοδυτικό Καναδά, στην Αλάσκα ακόμη και στις Β.Α. περιοχές της Ασίας. Οι ομάδες της αμερικανικής ηπείρου αλληλοχαρακτηρίζονται με την τοπική ονομασία Ινουίτ, που σημαίνει άνθρωποι. Η ονομασία Εσκιμώοι προέρχεται από τη λέξη Ουιγιασκιμόουοκ (= αυτοί που τρώνε ωμό κρέας)...

Διαβάστε περισσότερα, κάνοντας κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο (ιστολόγιο "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ").

ΔΙΑΛΕΧΤΗ ΖΕΥΓΩΛΗ-ΓΛΕΖΟΥ «Μας έφτασε ο βαρύς χειμώνας…»


ΔΙΑΛΕΧΤΗ ΖΕΥΓΩΛΗ-ΓΛΕΖΟΥ «Μας έφτασε ο βαρύς χειμώνας…»

Μας έφτασε ο βαρύς χειμώνας

χωρίς τραγούδια και πουλιά,
στα σύννεφα τρυπώνει ο ήλιος

και το φεγγάρι στην ομίχλη,
τα φύλλα τα χλωμά ένα ένα
ρίχνει στη γη η κληματαριά.

 

Μουχρώσαν τα βουνά και οι κάμποι,
τα στενορύμια και οι αυλές,
αμίλητα στοιχειά τα δέντρα
στέκουνε ολόρθα στη βροχή
στέκουνε ολόρθα στους ανέμους,
στοιχειώσανε τα μονοπάτια
κι ερήμαξαν οι ακρογιαλιές.

Φεύγουνε οι μέρες του χειμώνα,
σαν ταξιδιάρικα πουλιά,
θα βγει απ’ τα σύννεφα κι ο ήλιος
κι απ’ την ομίχλη το φεγγάρι,
πράσινα φύλλα θα βλαστήσουν
και πάλι στις κληματαριές,
τα μονοπάτια θα ξυπνήσουν,
θα ζωντανέψουν τ’ ακρογιάλια,
θα λουλουδίσουν τα μπαλκόνια,
θα λουλουδίσουν τα κλαδιά,
και θά ’ρθουνε τα χελιδόνια.

(από το βιβλίο: Aνθολόγιο για τα παιδιά του Δημοτικού, μέρος δεύτερο, Oργανισμός Eκδόσεως Διδακτικών Bιβλίων, 1975)

Γαλακτομπούρεκο απο Καλαμάτα

Γαλακτομπούρεκο απο Καλαμάτα
Bαθμολογία:
       
11 ψήφοι
Προστέθηκε από , 12.04.09

ΠεριγραφήΓαλακτομπούρεκο απο Καλαμάτα

Σιροπιαστό γλυκό με φύλλο κρούστας. Το μυστικό έγκειται στην προετοιμασία!

photo: Μυρτω

Τι χρειαζόμαστε:

  • 2 λίτρα φρέσκο γάλα
  • 1.5 ποτήρια νερού σιμιγδάλι
  • 2 ποτήρια νερού ζάχαρη
  • 6 αυγά
  • 4 βανίλιες
  • ξύσμα από 1 ή 2 λεμόνια ανάλογα με το μέγεθος
  • 1 κουτί φύλλο κρούστας
  • 1 βιτάμ λιωμένο για τα φύλλα

Για το σιρόπι:
  • 3 ποτήρια ζάχαρη
  • 1.5 ποτήρια νερό
  • 1 λεμόνι,το μισό στιμμένο και το μισό κομμένο σε 2 φέτες
  • 2 με 3 γαρύφαλλα
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Περιέχει






Φτιάχνει
1 βαθύ ταψί φούρνου

Πως το κάνουμε:


Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

“Στην κρίση οι μεγάλοι πρέπει ν’ αλλάξουν κι όχι οι έφηβοι”


“Στην κρίση οι μεγάλοι πρέπει ν’ αλλάξουν 
κι όχι οι έφηβοι”
Η Κική Τζωρτζακάκη μιλά στην “Π” για το νέο της βιβλίο “Τι σημαίνει εφηβεία σήμερα”, για το ίντερνετ, τις δυσκολίες της εποχής και το ρατσισμό

Της Κατερίνας Μυλωνά

Στο πάντα καίριο ερώτημα «Τι σημαίνει εφηβεία σήμερα» προσπαθεί να απαντήσει η κ. Κική Τζωρτζακάκη μέσα από το νέο της βιβλίο, ένα εγχειρίδιο για όλους τους γονείς αλλά και για τους εφήβους.

Το βιβλίο θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα Ανδρόγεω. Την εκδήλωση οργανώνουν ο εκδοτικός οίκος Καλέντη και το βιβλιοπωλείο Δοκιμάκη.

«Σήμερα στην Ελλάδα το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα των εφήβων είναι το άγχος», τονίζει η κ. Τζωρτζακάκη, σε συνέντευξή της που παραχώρησε στην «Π».

Η εφηβεία είναι όντως η πιο δύσκολη περίοδος της ζωής των παιδιών;

«Ναι, είναι αλήθεια αυτό. Πάντα η εφηβεία είχε τη δυσκολία της ανατροπής, εκεί έγκειται και το θέμα από την πλευρά των γονέων και η αναστάτωση από την πλευρά των εφήβων. Σήμερα, όμως, είναι ακόμα δυσκολότερη η εφηβεία και για κοινωνικούς λόγους και επειδή η τεχνολογία έχει κυριεύσει τη ζωή των εφήβων. Οι σημερινοί έφηβοι είναι η ηλεκτρονική γενιά, οι γονείς και οι μεγαλύτεροι δεν ξέρουν, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με την ίδια γλώσσα. Οπότε οι δυσκολίες είναι ακόμα μεγαλύτερες.»

Έχουν αποκοπεί από την οικογένειά τους αλλά ακόμα και τις παρέες τους οι έφηβοι λόγω της επαφής τους με την τεχνολογία;

«Οι περισσότεροι. Αισθάνονται μία μεγάλη γοητεία προς τις οθόνες και μπαίνουν με το μυαλό και την ψυχή μέσα σε αυτή τη διαδικασία. Μου έχουν πει πολλές φορές οι ίδιοι οι έφηβοι ότι είναι με την παρέα τους, στο σχολείο ή σε ένα παρκάκι, στην καφετέρια και ανυπομονούν πότε θα διαλύσουν την παρέα, να πάνε στα σπίτια, να ανοίξουν το laptop, να επικοινωνήσουν με τα ίδια πρόσωπα ηλεκτρονικά. Αυτό είναι μια εξέλιξη που μας ανησυχεί γιατί ο άνθρωπος είναι κοινωνικό πλάσμα αλλά μέσα από την ύπαρξη τη σωματική του άλλου, όχι μέσα από την ηλεκτρονική επικοινωνία.»

Τα περισσότερα προβλήματα τα αντιμετωπίζουν τα αγόρια ή τα κορίτσια;

«Δεν υπάρχει διάκριση, άλλου είδους είναι τα προβλήματα των αγοριών, άλλου είδους των κοριτσιών. Η εφηβεία και στις δύο πλευρές μπορεί να είναι αρκετά ομαλή ή εντελώς εκρηκτική.»

Τα κορίτσια, όμως, περνάνε την εφηβεία τους νωρίτερα.

«Δύο χρόνια νωρίτερα κατά μέσο όρο από τα αγόρια. Πάντα οι γυναίκες ωριμάζουν νωρίτερα γιατί θα γίνουν μάνες, είναι, δηλαδή, λόγοι φυσιολογίας.»

Διαπιστώνετε ότι η κρίση έχει επηρεάσει τις σχέσεις μέσα σε μια οικογένεια;

«Ναι, έχουν επηρεαστεί αρνητικά γιατί η κρίση μας κάνει όλους αγχώδεις. Αυτό το άγχος, λοιπόν, που οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία έχουν σε συνεχή άνοδο μεταδίδεται από όλες τις πλευρές στους εφήβους. Σήμερα στην Ελλάδα το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα των εφήβων είναι το άγχος.»

Αγχώνονται περισσότερο γιατί αισθάνονται ότι μετά το σχολείο δε θα έχουν κάποιο δρόμο να ακολουθήσουν;

«Δεν το αισθάνονται, εμείς τους περνάμε δυστυχώς αυτό το στραβό μήνυμα. Μετά τον πόλεμο, δηλαδή, τη δεκαετία του ’50, όλα ήταν πάρα πολύ δύσκολα. Δεν υπήρχαν πουθενά δουλειές, ανοιχτοί δρόμοι, κι όμως οι γονείς μας, μας ενέπνεαν ελπίδα και θάρρος, «μορφωθείτε, αγωνιστείτε και η ζωή είναι μπροστά σας». Αυτό θα έπρεπε να είναι το σημερινό μήνυμα προς τους εφήβους. Αντίθετα, γονείς και εκπαιδευτικοί απαξιώνουμε την προσπάθειά τους, τους γεμίζουμε τρόμο και λέμε «διαβάζεις και θα σπουδάσεις, τζάμπα τα κάνεις όλα αυτά. Θα είσαι ένας πτυχιούχος άνεργος». Θα πρέπει εμείς οι ενήλικοι να αλλάξουμε φιλοσοφία».
Προσοχή! Αυτό το άρθρο έχει συνέχειες ...
Παρακαλώ χρησιμοποιείστε τα παρακάτω links για να τις διαβάσετε.

“Στην κρίση οι μεγάλοι πρέπει ν’ αλλάξουν κι όχι οι έφηβοι”
“Η προετοιμασία για τους γονείς πρέπει να ξεκινήσει πολύ νωρίς”
“Το μήνυμα που περνάμε στη νεολαία χωρίς να το θέλουμε, είναι ένας φόβος για το διαφορετικό&#

Πολίτικο Θεσσαλονίκης.

Πολίτικο Θεσσαλονίκης
Bαθμολογία:
       
2 ψήφοι
Προστέθηκε από , 18.07.12
Πολίτικο Θεσσαλονίκης

Περιγραφή

Η βάση είναι μια παραλλαγή Σάμαλι. Γίνεται ένα νοστιμότατο γλυκό.

Τι χρειαζόμαστε:

Βάση:
  • 2 1/2 κούπες τσαγιού σιμιγδάλι
  • 1 1/2 κούπες ζάχαρη
  • γάλα οσο πάρει για να γίνει μια σχετικά σφικτή ζύμη
  • 1/2 κ. σ. μπεικιν-παουντερ
  • 1/2 κ. γ. μαστίχα Χίου
  • 1 κουταλάκι γλυκού σόδα
Για το σιρόπι:
  • 2 κούπες νερό
  • 2 ½ κούπες ζάχαρη
Για την κρέμα:
  • 1 φακελάκι κρέμα στιγμής ζαχαροπλαστικής για Μιλφέιγ, ή ο,τι άλλη κρέμα προτιμάτε (π.χ Πατισερί)
  • 600ml γάλα.
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Διατροφή







Σερβίρει 10 ατομα.

Πως το κάνουμε:

Διαβάστε περισότερο: Πολίτικο Θεσσαλονίκης. 

Σήμερα...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΦΙΛΑΡΕΤΟΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ

2012-12-01 11:10:07
Φωτογραφία για Ο Άγιος Φιλάρετος ο ΕλεήμωνἮταν ὑπόδειγμα κάθε ἀρετῆς καὶ ἰδιαίτερα τῆς ἀγαθοεργίας. Ἔζησε τὸν 8ο αἰώνα μ.Χ. στὴν πόλη Ἀμνεία τῆς Παφλαγονίας, καὶ τοὺς γονεῖς του ἔλεγαν Γεώργιο καὶ Ἄννα.

Παντρεύτηκε τὴν Θεοσεβῶ καὶ ἀπόκτησε τρία παιδιά. Ἕνα γιό, τὸν Ἰωάννη, καὶ δυὸ κόρες, ποὺ τὴν πρώτη ἔλεγαν Ὑπατία καὶ τὴν δεύτερη Εὐανθία.

Ὁ Φιλάρετος ἦταν γεωργὸς καὶ ἀπὸ τὰ εἰσοδήματά του, πλουσιοπάροχα μοίραζε ἐλεημοσύνη στοὺς φτωχούς. Πεινασμένο ἔβρισκε; τὸν χόρταινε. Γυμνό; τὸν ἕντυνε. Χήρα καὶ ὀρφανό; βοηθοῦσε καὶ παρηγοροῦσε.

Ἀλλὰ ὁ Θεὸς ἐπέτρεψε καὶ ὁ Φιλάρετος κάποτε κατάντησε πολὺ φτωχός. Ὅμως καὶ σ’ αὐτὴ τὴν κατάσταση ὁ Ἅγιος του Θεοῦ, ἔδειξε θαυμαστὴ καρτερία ὅπως ὁ Ἰώβ, καὶ συνέχισε νὰ ἀγαθοεργεῖ μέχρι ὑπερβολῆς.

Καὶ ὁ Θεὸς ποὺ εἶδε τὴν ἀσυναγώνιστη πίστη του οἰκονόμησε μὲ τὴν πρόνοιά Του, ὥστε ὁ Κωνσταντῖνος, ὁ γιὸς τῆς βασίλισσας Εἰρήνης, νὰ πάρει γιὰ γυναίκα του τὴν ἐγγονὴ τοῦ Ἁγίου, Μαρία, ἐπειδὴ ἦταν πολὺ ὡραία στὴν ψυχὴ καὶ στὸ σῶμα. Τὸν δὲ Φιλάρετο, τὸν τίμησε μὲ τὸ ἀξίωμα τοῦ ὑπάτου. Ἔτσι ἔγινε κάτοχος πολλοῦ πλούτου, ποὺ τὸν διαμοίραζε ἀκόμα πιὸ ἄφθονα στοὺς φτωχούς.
Ὅταν θὰ πέθαινε, κάλεσε τοὺς συγγενεῖς του καὶ εἶπε τὰ ἑξῆς: «Παιδιά μου, μὴ ξεχνᾶτε ποτὲ τὴν φιλοξενία, μὴν ἐπιθυμεῖτε τὰ ξένα πράγματα, μὴν λείπετε ποτὲ ἀπὸ τὶς ἀκολουθίες καὶ λειτουργίες τῆς Ἐκκλησίας, καὶ γενικὰ ὅπως ἔζησα ἐγὼ ἔτσι νὰ ζεῖτε καὶ ἐσεῖς».

Καὶ αὐτὰ ἀφοῦ εἶπε, ξεψύχησε μὲ τὴν φράση: «γενηθήτω τὸ θέλημά σου».

Ὁ Ἅγιος Θεόκλητος ὁ Θαυματουργός Ἀρχιεπίσκοπος Λακεδαιμόνιας


Ἐπονομάζεται καὶ Θαυματουργός.
Σώζεται εἰκόνα του σὲ ἐκκλησία τῆς Μονεμβασίας, ὅπου ἀπὸ τὰ φθαρμένα στοιχεῖα δὲν γίνεται γνωστὴ ἡ ἐποχή του. Ἄλλες πηγὲς μᾶς πληροφοροῦν ὅτι ἔζησε ἀσκητικότατο βίο, τὸν 9ο αἰώνα καὶ διακρίθηκε γιὰ τὴν προσπάθειά του νὰ ἐξυψώσει τὸ ἠθικὸ ἐπίπεδο τοῦ ποιμνίου του.
Ἦταν ὀπαδὸς τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ἰγνατίου καὶ πῆρε μέρος στὴν κατὰ τοῦ Φωτίου συγκληθεῖσα Σύνοδο (869 – 870). 
Θεωρεῖται τοπικὸς Ἅγιος τῆς Λακεδαιμόνιας, ἡ δὲ βιογραφία του συντάχθηκε ἀπὸ κάποιον ἀνώνυμο.

ΣΥΜΦΩΝΙΑ Μ' ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ



ΣΥΜΦΩΝΙΑ Μ' ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ

http://akrasakis.blogspot.gr/2012/03/blog-post_30.html

Έχω φίλο μου πιστό
ένα δέντρο φουντωτό.
Συμφωνία του 'χω κάνει
με χαρτί και με μελάνι.

Να του δίνω εγώ νερό.
Να μου δίνει αυτό χορό.
Να παινεύω τα πουλιά του.
Να του λέω σ΄ αγαπώ.
Να μου δίνει τον καρπό.

Ν' αγκαλιάζω τον κορμό του.
Να με λέει κι αδερφό του.
Και να ζήσουμε μαζί
όσο ζω κι όσο θα ζει.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΟΚΟΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις