Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ


Άγιος Νικόλαος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Ο Άγιος Νικόλαος, φορητή εικόνα του 15ου αιώνα, Βυζαντινό Μουσείο Αθηνών
Ο Άγιος Νικόλαος (270 - 6 Δεκεμβρίου 343) είναι άγιος της Ανατολικής Ορθόδοξης, αλλά και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Έζησε τον 4ο αιώνα μ.Χ. στα Μύρα της Λυκίας.

Πίνακας περιεχομένων

Η ζωή του

Ο Άγιος Νικόλαος γεννήθηκε το 270 μ.Χ. στα Πάταρα της Λυκίας, από γονείς ευσεβείς και πλουσίους και έτυχε επιμελημένης μόρφωσης. Όμως, σε νεαρή ηλικία έμεινε ορφανός και κληρονόμος μιας μεγάλης περιουσίας. Από πολύ νωρίς είχε αφιερωθεί στα Θεία, μετά την μετάβασή του στα Ιεροσόλυμα για να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό και τον Πανάγιο Τάφο. Όταν επέστρεψε στην πατρίδα του χειροτονήθηκε ιερέας. Στην αρχή αφιερώθηκε στον ασκητικό βίο κι έγινε ηγούμενος της Μονής Σιών στα Μύρα της Λυκίας. Όταν απεβίωσε ο τότε Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λυκίας, οι επίσκοποι, δια θεϊκής αποκαλύψεως, αναγόρευσαν Αρχιεπίσκοπο τον Νικόλαο.
Από την θέση αυτή ανέπτυξε έντονη δράση και επεξέτεινε τους αγώνες του για την προστασία των φτωχών και των απόρων ιδρύοντας νοσοκομεία και διάφορα φιλανθρωπικά ιδρύματα. Προικισμένος με υψηλό χριστιανικό φρόνημα, θάρρος και ζωτικότητα εμψύχωνε τους διωκόμενους από τους Ρωμαίους χριστιανούς διωκόμενος και εξοριζόμενος και ο ίδιος για τη στάση του αυτή.
Κατά τους διωγμούς του Διοκλητιανού υπέστη βασανιστήρια. Όταν όμως ανήλθε στον αυτοκρατορικό θρόνο ο Μέγας Κωνσταντίνος ελευθερώθηκαν όλοι οι χριστιανοί και έτσι ο Νικόλαος επανήλθε στο αρχιεπισκοπικό θρόνο. Σύμφωνα με την παράδοση, ήταν προικισμένος με το χάρισμα της θαυματουργίας και έσωσε πολλούς ανθρώπους, και όσο ήταν εν ζωή αλλά και μετά την κοίμησή του.
Αναφέρονται πλείστα θαύματα του Αγίου όπως η απελευθέρωση των τριών στρατηλατών, θεραπείες νοσούντων και αποκαταστάσεις φτωχών.

Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

http://www.politeianet.gr

Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ


Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ κ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΣΙΝΑΪΤΟΥ

ΑΥΓΟΥΣΤΙΔΗΣ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ

Παρουσίαση

Στο βιβλίο αυτό γίνεται μια διεξοδική προσπάθεια να προσεγγισθεί ένα κλασικό πατερικό έργο -η γνωστή Κλίμαξ του αγίου Ιωάννου του Σιναϊτου- με σκοπό να αναζητηθούν απαντήσεις σε ερωτήματα ποιμαντικά, ψυχολογικά, ανθρωπολογικά, διαγνωστικά και θεραπευτικά, τα οποία θέτει στην Ποιμαντική, αλλά και την ψυχολογική έρευνα και πρακτική, το πρόβλημα της ανθρώπινης επιθετικότητας. Τα αποτελέσματα της μελέτης αποδεικνύονται τολμηρά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Σε αντίθεση με τις αντιλήψεις εκείνες, που ο θυμός, η οργή και τα συμπεριφορικά τους παράγωγα αντιμετωπίζονται στενά ηθικιστικά, μόνο ως αρνητικά μεγέθη, ο σιναϊτης αββάς τοποθετεί τα πράγματα στη γνήσια πατερική τους διάσταση, αναδεικνύοντας το θετικό περιεχόμενο της πρωταρχικής τους λειτουργίας. Παράλληλα, η ανά χείρας εργασία προσπαθεί να τροφοδοτήσει, με όσο το δυνατόν γόνιμο τρόπο, το διάλογο μεταξύ θεολογίας και ψυχολογίας, αφορμώμενη από την καθαρή πηγή της αγιοπατερικής Νηπτικής Παραδόσεως και αξιοποιώντας κάθε σύγχρονη γνώση των επιστημών του ανθρώπου. Κεντρικό ζητούμενο παραμένει πάντοτε η προσπάθεια αξιοποιήσεως της πατερικής σοφίας, προς εμπλουτισμό της πνευματικά διψώσης εποχής μας. Τα στοιχεία που προέκυψαν από την όλη έρευνα θα φανούν, πιστεύουμε, χρήσιμα στο σύγχρονο ποιμένα, ο οποίος καλείται να διακονήσει σήμερα το λαό, αλλά και στον ερευνητή των επιστημών συμπεριφοράς και κάθε πνευματικό άνθρωπο. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

Tips για να φρεσκάρετε το μακιγιάζ


 Tips για να φρεσκάρετε το μακιγιάζ

Όλες το αντιμετωπίζουμε καθημερινά, μετά από μερικές ώρες στο γραφείο το μακιγιάζ δεν μοιάζει καθόλου με αυτό που βλέπαμε στον καθρέπτη το πρωί, το φρεσκάρισμα δυστυχώς είναι απαραίτητο.

Τα βήματα μπορεί να φαίνονται πολλά αλλά αν εξασκηθείτε μερικές φορές θα καταφέρετε να ολοκληρώνετε το φρεσκάρισμα σε πέντε λεπτά.

Concealer – φρεσκάρετε το δέρμα γύρω από τα μάτια με την κρέμα ματιών ή ένα lip balm. Θα χρειαστείτε ελάχιστη ποσότητα και απαλό ταμπονάρισμα με την άκρη του δαχτύλου (όχι τρίψιμο – σε καμία περίπτωση). Απλώστε από πάνω ελάχιστο concealer μόνο στα σημεία που χρειάζεται να φωτίσετε.

Make up – φρεσκάρετε το make up με μια διάφανη απαλή πούδρα σε σκόνη. Μην κάνετε το λάθος να απλώσετε μια καλυπτική πούδρα γιατί θα δημιουργήσετε στρώματα και το αρχικό make up θα φαίνεται ψεύτικο και βαρύ.

Ρουζ – άσχετα αν φοράτε bronzer για ρουζ, για να το φρεσκάρετε απλώστε ένα απλό ρουζ ώστε να αναδείξετε τα φυσικό σας χρώμα. Επιλέξτε αποχρώσεις του ροδακινί και κοραλλί που γλυκαίνουν το πρόσωπο. Απλώστε το ρουζ μόνο στα μήλα και δουλέψτε το καλά με το πινέλο.

Σκιά ματιών & περίγραμμα – φρεσκάρετε την σκιά ματιών με ένα τόνο πιο ανοιχτό χρώμα, απλώστε λίγο περίγραμμα στο άνω βλέφαρο και σβήστε το καλά για να δώσετε βάθος στο βλέμμα. Για να φαίνονται τα μάτια πιο μεγάλα απλώστε το μολύβι ματιών ή ένα eyeliner tightline στην εσωτερική γραμμή του άνω βλεφάρου.
Εναλλακτικά αν σας αρέσει το λευκό μολύβι στην εσωτερική γραμμή του κάτω βλεφάρου δοκιμάστε να το φρεσκάρετε με ένα μολύβι σε απαλό ροζ, nude ή μπεζ.

Κραγιόν – φρεσκάρετε το κραγιόν σας με ένα lip gloss ή ένα lip balm με χρώμα, τα λαμπερά χείλη πάντα δείχνουν πιο φρέσκα.
Φρύδια – τονίστε ελαφρώς τα φρύδια με ένα μολύβι ή gel φρυδιών, δώστε έμφαση στο τόξο για να φανούν τα μάτια πιο ξεκούραστα.

jenny.gr

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Εδράσου στον χιλιοπέταλο λωτό


Είπα στο πλάσμα μέσα μου που ποθεί:
Τι είναι αυτός ο ποταμός που θες να διασχίσεις;
Δεν υπάρχουν ταξιδιώτες στο δρόμο που πάει στο ποτάμι
ούτε ο δρόμος υπάρχει
Βλέπεις κανένα να κινείται στην όχθη;
Δεν υπάρχει ποτάμι, ούτε βάρκα, ούτε βαρκάρης
Ούτε παλαμάρι ή κάποιος να το τραβήξει.
Δεν υπάρχει στεριά, ούτε ουρανός, ούτε χρόνος, ούτε όχθη, ούτε λιμάνι
Και δεν υπάρχει ούτε σώμα ούτε νους!
Πιστεύεις πράγματι πως κάτι θα κάνει την ψυχή σου να ξεδιψάσει;
Σ’ αυτό το μεγάλο κενό δεν θα βρεις τίποτα.
Γίνε δυνατός λοιπόν και μπες μέσα στο δικό σου σώμα`
Εκεί έχεις σταθερό πάτημα για το πόδι σου.
Σκέψου προσεκτικά και μην πας αλλού.
Λέει ο Καμπίρ: Απλώς άφησε κατά μέρος τους φανταστικούς πόθους για τα πράγματα
Και εδραιώσου σ’ αυτό που είσαι.
Μην πηγαίνεις στον κήπο με τα λουλούδια.
Ω φίλε! Μην πηγαίνεις εκεί.
Στο σώμα σου είναι ο κήπος με τα λουλούδια.
Εδράσου στον χιλιοπέταλο λωτό κι απ’ εκεί ατένισε την απέραντη Ομορφιά!
Καμπίρ

Κέικ σοκολάτας με παγωτό κρέμα μπισκότο


Κέικ σοκολάτας με παγωτό κρέμα μπισκότο
 
Για το κέικ

150 γραμμάρια αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
150 γραμμάρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
60 γραμμάρια κακάο σε σκόνη
½ κουταλάκι του γλυκού σόδα
550 γραμμάρια ζάχαρη κρυσταλλική
4 αυγά
8 κουταλάκια του γλυκού φυτικό λάδι
125 γραμμάρια κρέμα γάλακτος
250 γραμμάρια βούτυρο
250 γραμμάρια μαύρη σοκολάτα κουβερτούρα
8 κουταλάκια του γλυκού στιγμιαίο καφέ
180ml νερό

Για το παγωτό
2 φακελάκια σαντιγί σε σκόνη
1-2 σακουλάκια μπισκότα σοκολάτας της επιλογής σας
2 κουτιά γάλα εβαπορέ
1 κουτί ζαχαρούχο γάλα

Για το κέικ
Προθερμαίνετε το φούρνο στους 160 βαθμούς. Στη συνέχεια βουτυρώστε τη φόρμα και καλύψτε την με μια λαδόκολλα (κόψτε πρώτα ένα στρογγυλό χαρτί για τη βάση και μετά ένα παραλληλόγραμμο για τα τοιχώματα, το οποίο θα πρέπει να προεξέχει 2 εκατοστά πάνω από τη φόρμα).

Σε μπαιν μαρί και σε χαμηλή θερμοκρασία βάλτε το βούτυρο, την κουβερτούρα, τον καφέ και το νερό. Ανακατέψτε μέχρι να λιώσουν και απομακρύνετε από τη φωτιά.

Κοσκινίστε μαζί σε ένα μεγάλο μπολ τα αλεύρια, το κακάο και τη σόδα. Ανακατέψτε και τη ζάχαρη και σχηματίστε μια λακκούβα στο κέντρο.

Σε ένα άλλο μπολ ανακατέψτε τα αυγά, το λάδι και την κρέμα γάλακτος και προσθέστε το μείγμα των αυγών και της σοκολάτας στο μείγμα με τα αλεύρια.

Ανακατέψτε μέχρι να ενσωματωθούν όλα τα υλικά πολύ καλά.
Αδειάστε το μείγμα του κέικ στη φόρμα και ψήστε το για 1 ώρα και 50 λεπτά στους 160 βαθμούς.

Προς το τέλος του χρόνου ελέγξτε αν είναι έτοιμο, βυθίζοντας ένα μαχαίρι μέσα. Θα πρέπει να βγει καθαρό μεν, αλλά να «κολλάει» λίγο.

Αφήστε το κέικ μέσα στη φόρμα, μέχρι κρυώσει τελείως, προτού το ξεφορμάρετε.

Για το παγωτό
Ρίχνουμε το γάλα σε ένα μπολ και βάζουμε στην κατάψυξη για 2 ώρες. Παράλληλα βάζουμε το ζαχαρούχο στο ψυγείο.

Χτυπάμε το γάλα εβαπορέ στο μίξερ μέχρι να φουσκώσει.
Ρίχνουμε το ζαχαρούχο και συνεχίζουμε το χτύπημα σε χαμηλή ταχύτητα. Τέλος προσθέτουμε την σκόνη και ανακατεύουμε.

Σπάμε τα μπισκοτάκια σε γουδί και τα προσθέτουμε στο μείγμα.
Ρίχνουμε το παγωτό σε ειδικό δοχείο και το βάζουμε στην κατάψυξη για 6- 8 ώρες μέχρι να παγώσει ανακατεύοντας το κάθε 40 λεπτά με ένα πιρούνι για τις 4 πρώτες ώρες.

Για την συναρμολόγηση
Αφού ψηθεί το κέικ μας το αφήνουμε για 30 λεπτά στο ψυγείο να κρυώσει καλά. Συγχρόνως βγάζουμε το παγωτό από την κατάψυξη και το κόβουμε σε μεγάλα λεπτά τετράγωνα κομμάτια. Όταν κρυώσει καλά το κέικ μας το κόβουμε στη μέση με μένα μαχαίρι για ψωμί.

Γεμίζουμε την μια φέτα κέικ με το παγωτό και κλείνουμε από πάνω με την δεύτερη φέτα κέικ. Βάζουμε στην κατάψυξη μέχρι να σερβίρουμε.

fe-mail.gr

Ποιός ήταν ο Διογένης

  Αναδημοσίευση άρθρου απο Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/filosofias/poios-htan-o-diogenhs.html

Ποιός ήταν ο Διογένης

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΓΕΝΗ

(400/390-328/323Π.Χ.)
Υπήρξε ο πιο ριζοσπαστικός εκπρόσωπος του κυνισμού αν και θεμελιωτής του θεωρείται ο Αντισθένης, ο οποίος υπήρξε δάσκαλος του Διογένη. Σύμφωνα με την παράδοση ο Διογένης έφτασε στην Αθήνα στα μέσα του 4ου αιώνα αφού εξορίστηκε από την γενέτειρά του Σινώπη , όπου μαζί με τον τραπεζίτη πατέρα του είχε παραχαράξει το νόμισμα της πόλης.
Ο μύθος και η πραγματικότητα είναι δύσκολο να διαχωριστούν μέσα από τις ιστορικές πληροφορίες. Οι περισσότερες ιστορίες γι αυτόν έχουν ανεκδοτολογικό χαρακτήρα με πιο σημαντικά τα περίφημα ανέκδοτα με το πιθάρι του , το λυχνάρι του ,με τον Μ.   Αλέξανδρο….. δεν γνωρίζουμε που και πότε πέθανε ούτε αν έζησε πραγματικά στην Κόρινθο για ένα διάστημα της ζωής του, όπως υποστηρίζουν κάποιοι. Γι αυτόν έχουν γράψει πολλοί μεταγενέστεροί του όπως ο Διογένης ο Λαέρτιος, ο Πλούταρχος, ο Δίων Χρυσόστομος, ο Επίκτητος, ο Ιουλιανός κ. α.

ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΔΙΟΓΕΝΗ

1ο         ……Όταν κάποιοι είπαν στον Διογένη ότι  «  είσαι γέρος , από δω και πέρα πρέπει να χαλαρώσεις  την προσπάθειά σου», εκείνος είπε: « μα πώς ; αν έτρεχα στους αγώνες , θα έπρεπε, φτάνοντας κοντά στο τέρμα , να χαλαρώσω την προσπάθειά μου ή αντίθετα  να βάλω τα δυνατά μου ;»
Διογένης Λαέρτιος: «φιλοσόφων βίων και δογμάτων συναγωγή»
2ο …. Όταν κάποτε ο Ηγεσίας παρακαλούσε τον Διογένη  να του δανείσει κάποιο από τα  συγγράμματά του , εκείνος του είπε: "ανόητος είσαι Ηγεσία : τα ζωγραφικά σύκα δεν τα θέλεις, αλλά  προτιμάς τα αληθινά, την άσκηση όμως την αληθινή την παραμελείς  και στρέφεσαι  σε αυτήν που είναι γραμμένη"
Διογένης Λαέρτιος: «φιλοσόφων βίων και δογμάτων συναγωγή»
3ο …. Σε κάποιον ο οποίος περιγέλασε τον σοφό Διογένη για το ότι έτρωγε πίτες , μόλο που ήταν φιλόσοφος εκείνος είπε , πως τα πάντα δοκιμάζουν οι φιλόσοφοι , όχι όμως με τον τρόπο που τα δοκιμάζουν οι άλλοι άνθρωποι.
Gnomologiwm vaticanum
4ο ….. Ο Διογένης  σε κάποιον που έλεγε  ότι η Αθήνα είναι ακριβή πόλη: τον πήρε και τον πήγε στο μυροπωλείο και ρώτησε πόσο κόστιζε   ένα μικρό κυπριακό μύρο « μια μνα» λέει ο αρωματοπώλης. « η πόλη  είναι πανάκριβη» ξεφώνισε ο άλλος. Τον πήγε έπειτα ο Διογένης στο μαγέρικο και ρώτησε πόσο είχε το μπούτι « τρεις δραχμές»  «πανάκριβη η πόλη"  φωνάζει  ο άλλος. Τον πήγε μετά στα μαλακά μαλλιά και ρώτησε να μάθει πόσο κάνει το μαλλί του προβάτου « μια μνα» , ο άλλος φώναξε «πανάκριβη η πόλη».
« έλα από εδώ» του λέει ο Διογένης και τον πηγαίνει τότε στα όσπρια «πόσο έχει η χοίνικα» «ένα χάλκινο νόμισμα» του λέει εκείνος. Ξεφώνισε τότε ο Διογένης «πάμφθηνη  είναι η πόλη». Τον πηγαίνει μετά στα ξερά σύκα « δυο χάλκινα» , «τα μύρτα;» « δυο χάλκινα», « η πόλη είναι πάμφθηνη»
Όπως εδώ δεν είναι η πόλη πάμφθηνη ή πανάκριβη αλλά αν ζει κανείς κατά  τον ένα  τρόπο είναι πανάκριβη και αν κατά τον άλλο είναι πάμφθηνη , το ίδιο συμβαίνει και με τα πράγματα. Αν τα αντιμετωπίζει κανείς με τον ένα τρόπο θα φαίνονται βολικά και εύκολα, αν όμως τα αντιμετωπίζει με τον άλλο τρόπο θα φαίνονται δύσκολα.
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, βίοι δέκα ηρώων.

9ο ………   Τόσο μεγάλος ήταν ο ζήλος των θεϊκών ανθρώπων να ξεφορτωθούν κάθε τι περιττό ώστε λένε ότι ο Διογένης , που είχε πάντοτε μαζί του στο σακούλι ένα ξύλινο κύπελλο , με το οποίο έπαιρνε και έπινε νερό, όταν κάποτε διασχίζοντας ένα ποτάμι είδε κάποιον να πίνει νερό με τα χέρια του , πέταξε το ξύλινο κύπελλο στο ποτάμι λέγοντας ότι δεν το χρειαζόταν πια, αφού την δουλειά αυτή την κάνουν τα χέρια.
Σιμπλίκιος, υπόμνημα εις Επίκτητο.


10ο  ……… ο Διογένης έλεγε ότι όπου υπάρχουν , στα σπίτια , πολλά τρόφιμα, υπάρχουν και πολλά ποντίκια και γάτες, κι ότι τα σώματα που παίρνουν πολλή  τροφή προσελκύουν εξίσου πολλές αρρώστιες.
Στοβαίος , ανθολόγιον


11ο ………… στο θέατρο ο Διογένης έμπαινε έχοντας απέναντί του τους άλλους που έβγαιναν, σαν τον ρώτησαν γιατί το έκανε αυτό, εκείνος είπε ότι «αυτό φροντίζω να κάνω σε όλα τα πράγματα στην ζωή μου»
Διογένης Λαέρτιο: «φιλοσόφων βίων και δογμάτων συναγωγή»

12ο  …………ο βασιλιάς Αλέξανδρος γέμισε κάποτε ένα δίσκο με κόκαλα και τα έστειλε στο Διογένη τον κυνικό και εκείνος μόλις τα είδε , είπε: « το έδεσμα είναι αντάξιο ενός κυνικού,, όμως το δώρο δεν είναι αντάξιο ενός βασιλιά»
Gnomologiwm vaticanum
ΕΙΠΕ Ο ΔΙΟΓΕΝΗΣ…….

* Στην τύχη αντιτάσσεται το θάρρος , στον νόμο την φύση , στο πάθος τον λόγο.
(ΤΕΛΗΣ=ΣΤΟΒΑΙΟΣ, ανθολόγιον)
5ο …… σε κάποιον που τον  κάκιζε  για το ότι έμπαινε σε μέρη ακάθαρτα , ο Διογένης απάντησε « και ο ήλιος μπαίνει στα αποχωρητήρια αλλά δεν λερώνεται»
Διογένης Λαέρτιος: «φιλοσόφων βίων και δογμάτων συναγωγή»

6ο … βλέποντας ο Διογένης  Μεγαρίτες να χτίζουν μεγάλα τείχη « … άθλιοι» τους είπε  « μη έχετε έγνοια πόσο μεγάλα θα είναι τα τείχη  αλλά πόσο μεγάλοι θα είναι εκείνοι που θα σταθούν επάνω σε αυτά»
ΣΤΟΒΑΙΟΣ, ανθολόγιον
7ο …σαν ρώτησαν τον Διογένη πια στάση να κρατά απέναντι στην εξουσία απάντησε: « όποια και απέναντι στην φωτιά: να μην στέκεται ούτε πολύ κοντά , για να μην καεί, ούτε πολύ μακριά για να μην ξεπαγιάσει»
ΑΡΣΕΝΙΟΣ
8ο ……. Ο Διογένης έπιασε κάποτε τον Δημοσθένη να τρώγει σε ένα καπηλειό. Καθώς αυτός τραβήχτηκε προς τα μέσα , ο Διογένης είπε: « όσο πιο μέσα πας τόσο περισσότερο είσαι μέσα στο καπηλειό»

* Η πιο οικτρή κατάσταση της ζωής είναι ενός γέροντα φουκαρά.

* Ο κολακευτικός λόγος είναι θηλιά από μέλι.

*Πολλοί παραβγαίνουν στην πάλη και στο τρέξιμο στην αρετή όμως όχι.

*Η γνώση υπερβαίνει οτιδήποτε κακό κατασκευάζει η γλώσσα.

*Πώς να αμυνθώ απέναντι σε έναν εχθρό;- με το να γίνω ο ίδιος καλός  και άξιος.

*Φίλος σημαίνει μια ψυχή που υπάρχει σε δυο σώματα

*Ο πιο πλούσιος ανάμεσα στους ανθρώπους είναι αυτός που δεν έχει την ανάγκη        κανενός.

*Η αρετή ούτε σε πόλη πλούσια μπορεί να μείνει ούτε σε σπίτι.

*Ο πλούτος είναι ένας εμετός της τύχης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΥΝΙΚΟΙ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΝΩΣΗ


Ο.ΕΛΥΤΗΣ (2 Νοεμβρίου 1911 - 18 Μαρτίου 1996)




Ο.ΕΛΥΤΗΣ (2 Νοεμβρίου 1911 - 18 Μαρτίου 1996)

ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ το αναίτιο δάκρυ
ανατέλλοντας αργά στα ωραία μάτια
των παιδιών που κρατιούνται χέρι χέρι
των παιδιών που κοιτάζουνται και δε μιλιούνται

Των ερώτων το τραύλισμα πάνω στα βράχια
ένας φάρος που εκτόνωσεν αιώνων θλίψη
το τριζόνι το επίμονο καθώς η τύψη
και το μάλλινο έρημο μέσα στ' αγιάζι

Ο στυφός μες στα δόντια επίορκος δυόσμος
δύο χείλη που αδύνατο να στέρξουν - και όμως
το «αντίο» στα τσίνορα που λίγο λάμπει
και μετά ο για πάντοτε θολός κόσμος

Το αργό και βαρύ των καταιγίδων όργανο
στην καταστραμμένη του φωνή ο Ηράκλειτος
των φονιάδων η άλλη πλευρά η αθέατη
το μικρό «γιατί» που έμεινε αναπάντητο

ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ το χέρι που επιστρέφει
από φόνο φριχτόν και τώρα ξέρει
ποιος αλήθεια ο κόσμος που υπερέχει
ποιο το «νυν» και ποιο το «αιέν» του κόσμου:

ΝΥΝ το αγρίμι της μυρτιάς Νυν η κραυγή του Μάη
ΑΙΕΝ η άκρα συνείδηση Αιέν η πλησιφάη

Νυν νυν η παραίσθηση και του ύπνου η μιμική
Αιέν αιέν ο λόγος και η Τρόπις η αστρική

Νυν των λεπιδοπτέρων το νέφος το κινούμενο
Αιέν των μυστηρίων το φως το περιιπτάμενο

Νυν το περίβλημα της Γης και η Εξουσία
Αιέν η βρώση της Ψυχής και η πεμπτουσία

Νυν της Σελήνης το μελάγχρωμα το ανίατο
Αιέν το χρυσοκύανο του Γαλαξία σελάγισμα

Νυν των λαών το αμάλγαμα και ο μαύρος Αριθμός
Αιέν της Δίκης το άγαλμα και ο μέγας Οφθαλμός

Νυν η ταπείνωση των Θεών Νυν η σποδός του Άνθρωπου
Νυν Νυν το μηδέν

και Αιέν ο κόσμος ο μικρός, ο Μέγας!

Ένα διαφορετικό κοκκινιστό χοιρινό

Ένα διαφορετικό κοκκινιστό χοιρινό
Bαθμολογία:
       
5 ψήφοι
Προστέθηκε από , 13.03.09

photo: ANGOLINA

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 κιλό χοιρινό κομμένο σε μπουκίτσες
  • 2-3 πράσινες πιπεριές
  • 1/4 φέτα
  • pummaro
  • 1 κρεμμύδι
  • λάδι
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • ρίγανη
Στα γρήγορα

 

 

 

 

Πως το κάνουμε:


Σήμερα...





 
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΣΑΒΒΑΣ


Άγιος Σάββας ο αγιασμένος (5 Δεκεμβρίου)

Γιορτάζει σήμερα ένας πολύ, πάρα πολύ μεγάλος άγιος. Ο άγιος Σάββας ο ηγιασμένος. Σπλάχνο της Καππαδοκίας. Της ελληνικότατης και χριστιανικότατης Καππαδοκίας, που έβγαλε τόσους και βγάζει μέχρι σήμερα. Και με τους κρυπτοχριστιανούς που έχει εκεί, θα δείτε κάποια μέρα, θα θαυμάσουμε πράγματα και θαύματα. Πόσοι χριστιανοί κρύβονται εκεί και λατρεύουν τον Χριστό νύχτα και μέρα! Μυστικά! Εν κρύπτω! Τί ωραία! Γεννήθηκε εκεί ο άγιος τον 4ο αιώνα, το 431. Ηγιασμένος εκ κοιλίας μητρός. Σε ηλικία 8 ετών πήγε στο μοναστήρι των Φλαβιανών, εκεί κοντά, και έμεινε μέχρι 18 ετών, που έμαθε όλα τα γράμματα, το Ψαλτήρι απ’ έξω, και απέκτησε μεγάλη χάρη και φήμη. Ήθελαν όλοι να τον φάνε απ’ τη χαρά τους κι απ’ την αγάπη τους. Τόσο σπουδαίος ήταν. Δεκαοκτώ χρονών παιδάκι και καλογεροπαίδι. Και τί έκανε; Έφυγε. Πήγε στην αγία πόλη της Ιερουσαλήμ, προσκύνησε τους Αγίους Τόπους κι ύστερα πήγε στην έρημο της Ανατολής. Στον άγιο Ευθύμιο τον μεγάλο, εκείνος τον έστειλε στον άγιο Θεόκτιστο, και έμεινε εκεί αρκετά χρόνια, ασκήθηκε πολύ, κι ανέβηκε ψηλά. Έλαμψε το πρόσωπο του. Η χάρη του Θεού τον είχε από κοντά. Κι ύστερα πήγαινε και στην έρημο και προσευχόταν κι αγωνιζόταν κι αργότερα έφτιαξε και τη μονή, που προαναφέραμε, τη μονή του αγίου Σάββα, την περίφημη, που ‘ναι κοντά στην Ιερουσαλήμ, απέκτησε πολλούς, αναρίθμητους μοναχούς, πήγε και σ’ άλλα μέρη, και τί; Κάθε μέρα φρόντιζε την ψυχή του. Κι έλεγε: «Δεν είμαι τίποτα, Θεούλη μου.» Ήταν πολύ ταπεινός και τον ονόμασαν και παιδαριογέροντα. Παιδάκι με φρόνηση Γέροντος. Και φρόντιζε την ψυχή του και έλαμψε τόσο πολύ από τη Θεία Χάρη κι ανέβαινε, όλο κι ανέβαινε κάθε μέρα στην αγιοσύνη. Γι’ αυτό κι ονομάσθηκε και αγιασμένος. Αγιασμένος. Από παιδάκι, μέχρι που εκοιμήθη, αγωνιζόταν να γίνει και πιο άγιος κατά το «άγιοι γίνεσθε». Τί ωραίο! Και σκοπός του βίου, κι εκείνου και όλων μας, ήταν ο αγιασμός . Και πήρε χάρη περισσή ο άγιος Σάββας και τί έκανε; Θαύματα μεγάλα. Έβγαζε δαιμόνια. Θεράπευε αρρώστους. Θεράπευε καρκίνους. Γι’ αυτό και το Αντικαρκινικό Ινστιτούτο των Αθηνών φέρει το όνομά του.  Έβγαζε από τις ξερές πέτρες και τις ερημιές νεράκι δροσερό, πήγε δύο φορές στην Ιερουσαλήμ ως πρέσβης για κάποιες σοβαρές υποθέσεις της περιοχής του στους αυτοκράτορες Αναστάσιο τον Α’ και Ιουστινιανό τον Μέγα, τον Α’, και τα κατάφερε θαυμάσια. Αλλά ήλθαν και τα χιόνια στα βουνά, και στα 532, πλήρης ημερών και πάλλευκος και αγιασμένος εις το έπακρον, έκοιμήθη στις 5 Δεκεμβρίου. Τον έκλαψαν, τον θρήνησαν, τους έλειψε, αλλά εκείνος, τότε, ήταν περισσότερο κοντά τους. Καθώς βγήκε απ’ τα δεσμά της σάρκας, ήταν πλέον ελεύθερος. Και πρώτα ήταν ελεύθερος, αλλά ελεύθερος πολιορκημένος απ’ το σώμα κι απ’ τα βάσανα του βίου. Τώρα που βγήκε, ήταν ελεύθερος να τρέχει παντού. Και τρέχει ο άγιος Σάββας, καθώς και οι άγιοι όλοι, και φροντίζει την οικουμένη. Ετάφη το λείψανό του στη μονή του, το πήραν αργότερα οι Βενετοί, το πήγαν στην Ιταλία, και στα 1965 το επανέφεραν οι πατέρες στη μονή του κι είναι εκεί τώρα, πλήρης χάριτος και κάνει μεγάλα θαύματα.  Είμαστε τυχεροί, που έχομε τόσους αγίους, που μας περιβάλλουν και μας φροντίζουν. Τους ευχαριστούμε κι ευχαριστούμε τον Κύριο κι ας κάνομε κι εμείς προσπάθεια, όσο γίνεται, να τους μιμούμαστε. Και τότε χαίρονται και μας βοηθάνε παραπάνω.
(Αρχιμ. Ανανία Κουστένη, «Χειμερινό συναξάρι», τ.Α΄, εκδ. Ακτή-Λευκωσία 2008)

Δημοφιλείς αναρτήσεις