Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Πώς θα μάθει να παίζει με κανόνες;

Πώς θα μάθει να παίζει με κανόνες; | tlife.gr

 Πώς θα μάθει να παίζει με κανόνες;

Το παιχνίδι είναι ευεργετικό για τα παιδιά από πολλές πλευρές. Μία από αυτές είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν την έννοια της εφαρμογής των κανόνων αλλά και του δικαίου. Τι είδους παιχνίδια μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά σε αυτόν τον τομέα;
Έχετε παρατηρήσει πόσο αναστατώνονται συχνά τα παιδιά όταν πάνω στο παιχνίδι κάποιο από τα άλλα παιδιά παραβιάσει τους κανόνες; Αισθάνονται ένα παράπονο που θέλουν να το εκφράσουν άμεσα ειδικά τα μικρότερα σε ηλικία. Δεν είναι παράξενο. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας συχνά ενδιαφέρονται για τους κανόνες και τη δικαιοσύνη. Οι γονείς συχνά όταν τα παιδιά εκφράζουν την απορία τους γιατί τα πράγματα δεν γίνονται όπως πρέπει καταφεύγουν σε μια γνωστή φράση: «Η ζωή δεν είναι πάντα δίκαιη».

Και όμως, τα παιδιά προσχολικής ή πρώτης σχολικής ηλικίας πιστεύουν ότι πρέπει να είναι και μάλιστα αναστατώνονται όταν διαπιστώνουν ότι δεν ισχύει.

Ιδού και ένα απλό παράδειγμα: δοκιμάστε να κόψετε μια τούρτα ή ένα γλυκό σε κομμάτια που δεν είναι ισομερή και αμέσως αρχίζει η γκρίνια για το ότι κάποιος πήρε μεγαλύτερο κομμάτι από κάποιον άλλο! Το να μάθουν όμως τα παιδιά από νωρίς να υπακούουν σε κανόνες και να είναι δίκαια το ένα προς το άλλο είναι ένα πολύ σημαντικό μάθημα που όμως δεν θα καταφέρουν να κατανοήσουν με τη μία.

Τι είναι κανόνας;
Πώς ένα παιδί προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας αντιλαμβάνεται τους κανόνες και τι καταλαβαίνει από αυτούς; Αλλά και ποια πρέπει να είναι η στάση σας; Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

• Οι κανόνες μπορούν να αλλάξουν: Φανταστείτε μια ομάδα παιδιών 5 ετών που παίζουν όλα μαζί το γνωστό παιχνίδι με τη μπάλα «μήλα». Η μπάλα χτυπάει ένα από αυτά και σύμφωνα με τον κανόνα πρέπει να βγει από τοπαιχνίδι Εκείνο αντί να το πράξει παραμένει στη θέση του και συνεχίζει να παίζει. Μερικά παιδιά μπορεί να δεχτούν αυτήν την ολοφάνερη «παράβαση» κάποια όμως ίσως να διαμαρτυρηθούν. Ο χαρακτήρας κάθε παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο στο πώς θα αποδεχτεί αυτήν την κατάσταση. Ένα παιδί που δεν του αρέσουν οι αλλαγές στον κανόνα που το δίδαξαν θα αναστατωθεί από μια παράβαση, ένα άλλο όμως που μοιάζει πιο ελαστικό ή δεν ενδιαφέρεται και πολύ μπορεί να προσπεράσει το θέμα.


• Δεν ακολουθούν όλοι τον κανόνα: Έστω ότι περιμένετε στην αποβάθρα του τρένου και λέτε στο παιδί σας ότι δεν πρέπει να πατάει πάνω στην κόκκινη γραμμή της αποβάθρας αλλά πίσω από αυτήν. Εκείνο παρατηρεί ότι μερικοί επιβάτες όχι μόνο το κάνουν αλλά βρίσκονται πολύ έξω από τα όρια ασφαλείας. Το παιδί όπως είναι φυσικό απορεί και ρωτάει γιατί οι άνθρωποι αυτοί δεν ακολουθούν τον κανόνα. Στις μικρές ηλικίες είναι δύσκολο να αντιληφθούν ότι οι άλλοι άνθρωποι γύρω τους δεν υπακούουν πάντα στους κανόνες για διαφορετικούς λόγους. Εσείς όμως πρέπει να επισημάνετε στο παιδί ότι είναι σημαντικό να ακολουθεί τους κανόνες ασφαλείας ακόμη και αν οι άλλοι δεν το κάνουν.

• Νέοι κανόνες μπορούν να δημιουργηθούν: αν παρατηρήσετε τα παιδιά 4, 5 και 6 ετών θα διαπιστώσετε ότι συχνά περισσότερη ώρα διαπραγματεύονται για το πώς θα παίξουν παρά παίζοντας. Τα παιδιά προσπαθούν να βρουν ένα σενάριο με κανόνες που συνεχώς αλλάζουν στο οποίο θα συμφωνούν όλα προκειμένου να καταλήξουν να παίζουν. Το καθένα μπορεί να προσθέσει ή να αφαιρέσει κανόνες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Τα άλλα παιδιά μπορεί να συμφωνήσουν. Αν το παιδί σας έρθει για να διαμαρτυρηθεί καθησυχάστε το. Ζητήστε του να πάει πίσω στην παρέα του και να ζητήσει εξηγήσεις. Ο σκοπός σας είναι είτε να το ενθαρρύνετε να καταφέρει να παίξει και να είναι ευχαριστημένο ή να προσαρμοστεί σε μια αλλαγή χωρίς να νιώθει παραπονεμένο.

Προετοιμάστε το παιδί!

Ήδη από την ηλικία των 2 ετών που τα παιδιά ξεκινάνε να παίζουν πιο πολύ μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά και να συνεργάζονται, οι γονείς θα πρέπει να ενισχύσουν αυτή τους την προσπάθεια ώστε να προετοιμαστούν για το ομαδικό παιχνίδι σε μεγαλύτερες ηλικίες και φυσικά τα παιχνίδια στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Και αυτό γιατί το παιδί μαθαίνει να παίζει και να μοιράζεται μέσα από το παιχνίδι με τους συνομηλίκους.
Οι γονείς λοιπόν θα πρέπει να φέρνουν το παιδί τους σε επαφή με τα άλλα παιδιά (ένα παιδί που δεν έρχεται σε συχνή επαφή με άλλα συνομήλικά του αργότερα μπορεί να δυσκολευτεί να μάθει να μοιράζεται ή να ακολουθεί κανόνες). Επίσης είναι σημαντικό οι γονείς να μάθουν στο παιδί τους να περιμένει τη σειρά του και φυσικά να μάθει να χάνει. Έχοντας ο γονιός «εκπαιδεύσει» το παιδί του με αυτό τον τρόπο, το παιδί θα είναι πιο έτοιμο να παίξει σωστά και ήρεμα με τα υπόλοιπα παιδιά.


Πώς θα μάθουν το Fair play;
Τα ομαδικά σπορ μπορούν ιδανικά να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν να παίζουν σύμφωνα με κανόνες. Υπάρχουν όμως και παιχνίδια που μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά προσχολικής κυρίως ηλικίας να ακολουθούν κανόνες, όπως τα επιτραπέζια.
Επιτραπέζια
Scrabble για παιδιά
Παιχνίδια με κάρτες όπως το Uno
Κρεμάλα με απλές λέξεις
Ναυμαχία

Σε ανοιχτό χώρο
Αγαλματάκια ακούνητα
Μήλα
Κρυφτό
Τυφλόμυγα

tlife.gr

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Carl Γκούσταβ Jung

Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/istorika-proswpa/carl-gkoustab-jung.html

Carl Γκούσταβ Jung

Jung 1«Το ασυνείδητο είναι η άγραφη ιστορία της ανθρωπότητας από αδιανόητους χρόνους»
Carl Jung

Ο Carl Γκούσταβ Jung (1875-1961) θεωρείται ως ένας από τους πιο αξιόλογους επιστήμονες στο χώρο της Ψυχολογίας και με πολύ σημαντική προσφορά στην έρευνα της ανθρώπινης φύσης και συμπεριφοράς. Η σκέψη του επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη νεώτερη ψυχολογία. «Λέξεις που μας έχουν γίνει κοινές, όπως εσωστρέφεια, εξωστρέφεια, αρχέτυπο, είναι έννοιες που δημιουργήθηκαν από τον Jung» («Ο άνθρωπος και τα σύμβολά του», εισαγωγή του Τζον Φρήμαν)
Γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό της Ελβετίας το 1875. Το 1895 κατάφερε να εισαχθεί στην Ιατρική σχολή της Βασιλείας και να ολοκληρώσει τις σπουδές του το 1900. Τότε περίπου έπεσε στα χέρια του ένα εγχειρίδιο ψυχιατρικής που τον μάγεψε και τον ώθησε να ακολουθήσει τον συγκεκριμένο κλάδο. Μετά από λίγο καιρό εργάστηκε σε μια πανεπιστημιακή κλινική υπό την ηγεσία του Eugen Bleuler, καθηγητή ψυχιατρικής.
Ο Jung έμεινε μέσα στην κλινική και το 1902 αφού ολοκλήρωσε την ιατρική του διατριβή, έγινε αναπληρωτής στην συγκεκριμένη κλινική.
Την ίδια χρονιά πήγε στο Παρίσι, σπουδάζοντας κοντά στον Pierre Janet, όπου και δίδαξε σε ένα ψυχιατρικό κέντρο με διεθνή φήμη, το λεγόμενο Σαλπετριέρ.
Το 1903 επέστρεψε στη Ζυρίχη όπου έκανε διάφορα πειράματα που τον οδήγησαν στην ανακάλυψη των συναισθηματικά φορτισμένων συμπλεγμάτων και το 1905 πήρε το πτυχίο του στην ψυχιατρική και αναγνωρίστηκε ως λέκτορας. Το 1909 είχε μια τιμητική διάκριση για τις έρευνές του στο Πανεπιστήμιο Κλαρκ της Μασαχουσέτης.
Απέκτησε μια ιδιαίτερη σχέση με τον ιδρυτή της ψυχανάλυσης Σίγκμουντ Φρόυντ, αλλά παρόλη την εκτίμηση που έτρεφε για αυτόν, δεν συμφωνούσε μαζί του σε κάποιες βασικές γραμμές των απόψεών του και ειδικότερα στη σεξουαλική του θεωρία και στο πόσο καθοριστικό ρόλο μπορεί να παίξει στη ζωή ενός ανθρώπου το σεξουαλικό ένστικτο. Σιγά- σιγά η ρήξη αυτή μεγάλωσε και έτσι απομακρύνθηκαν μεταξύ τους, γεγονός που σημάδεψε τη ζωή και των δύο.Jung 2
Jung 3Ο Jung πίστευε ότι ο ανθρώπινος ψυχισμός αποτελείται από το συνειδητό και το ασυνείδητο και ότι το ασυνείδητο χωρίζεται σε ατομικό και σε συλλογικό. Μίλησε επίσης για την αντικειμενική ψυχή στην οποία συμπεριέλαβε τις έννοιες σκιά, persona, animus, anima. Θεωρούσε ότι το ασυνείδητο διαμορφώνει 2 βασικούς ψυχολογικούς τύπους : τον εσωστρεφή και τον εξωστρεφή. Σύμφωνα με τον Jung η αιτία της ψυχοπαθολογίας βρίσκεται στο ασυνείδητο με τη μελέτη του οποίου ασχολήθηκε ιδιαίτερα. Μελέτησε επίσης τα σύμβολα και τη σημασία τους, την Αλχημεία και τη σύνδεσή της με την επιστήμη της Ψυχολογίας και συνέλεξε πολλά αλχημικά κείμενα. Η θεωρία του ονομάστηκε από τον ίδιο «Αναλυτική Ψυχολογία και Ψυχολογία του Βάθους».Έκανε πολλά ταξίδια σε διάφορες χώρες και πολιτισμούς του κόσμου με σκοπό να εμπλουτίσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του.
Το 1914 παραιτήθηκε από τη θέση του ως λέκτορας και εγκατέλειψε έτσι την ακαδημαϊκή του καριέρα. Την ίδια χρονιά υπηρέτησε ως λοχαγός εξαιτίας της εμπόλεμης κατάστασης στην οποία βρέθηκε τότε η Ελβετία. Από το 1916-1918 υπηρέτησε επίσης ως διοικητής σε στρατόπεδο εκπαίδευσης βρετανικών στρατευμάτων στην Ελβετία.
Το 1932 πήρε το βραβείο λογοτεχνίας στη Ζυρίχη, το 1935 ορίστηκε επίτιμος καθηγητής από το Ελβετικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας και το 1936 έλαβε τον τίτλο του Διδάκτορα των Επιστημών. Στον κατάλογο των τιμητικών διακρίσεων πρέπει να προσθέσουμε πολλές ακόμη, που φτάνουν μέχρι και τα βαθιά του γεράματα.
Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, αφοσιώθηκε στη μελέτη της Αλχημείας και των αρχαίων κειμένων. Το 1944, μετά από ένα ατυχές πέσιμο, νοσηλεύτηκε σε νοσοκομείο. Η κατάσταση της υγείας του δεν εξελίχθηκε και τόσο καλά αντιμετωπίζοντας έτσι άμεσα το ενδεχόμενο του θανάτου.
Κατάφερε όμως να αναρρώσει και έτσι μπόρεσε να συνεχίσει τις μελέτες του με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα γεγονότα που διαμορφώνονταν σε παγκόσμιο επίπεδο εκείνη την εποχή.
Πέθανε στις 6 Ιουλίου του 1961. Στον τάφο του γράφτηκε το η εξής φράση : «Επικαλούμενος ή μη, ο Θεός θα είναι παρών».
Joomla SEF URLs by Artio

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γαλατόπιτα


Αποτέλεσμα εικόνας για Γαλατόπιτα
Γαλατόπιτα

Πολύ νόστιμη συνταγή για σπιτική γαλατόπιτα. Τρώγεται ζεστή και κρύα, σαν πρωινό, κολατσιό ή επιδόρπιο.

Γάλα: 1,5 λίτρο
Ψιλό σιμιγδάλι: 1 κούπα
Ζάχαρη: 1 κούπα
Βούτυρο ή μαργαρίνη: 2 κουταλιές για την κρέμα και 4 για το ταψί
Αυγά: 4 μέτρια
Βανίλιες: 2 κάψουλες
Αλάτι: λίγο στη μύτη του κουταλιού
Φλούδα λεμονιού: από 1/2 λεμόνι
Σφολιάτα: 2 φύλλα

Βάζετε το γάλα σε καταρόλα και το βάζετε στη φωτιά. Προσθέτετε τη ζάχαρη, το σιμιγδάλι, το αλάτι, την βανίλια και το λεμόνι.

Ανακατεύετε συνέχεια, σε μέτρια φωτιά, μέχρι να βράσει το μείγμα και να δέσει ή κρέμα.

Κατεβάζετε από τη φωτιά. Χτυπάτε τα αυγά και τα προσθέτετε ανακατεύοντας στην κρέμα. Προσθέτετε τις 2 κουταλιές βούτυρο και ανακατεύετε μέχρι να ενσωματωθεί κι αυτό.

Βουτυρώνετε με το μισό βούτυρο που έμεινε το ταψί και απλώνετε το ένα φύλλο σφολιάτας. Αδειάζετε από πάνω την κρέμα και την στρώνετε ομοιόμορφα. Σκεπάζετε με το δεύτερο φύλλο σφολιάτας και κλείνετε ολόγυρα. Βουτυρώνετε την επιφάνεια με το υπόλοιπο βούτυρο.

Με μαχαιράκι κάνετε τρυπούλες στο πάνω φύλλο και ψήνετε την πίτα στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσει καλά, περίπου 40 λεπτά. Τρώγεται ζεστή, χλιαρή ή κρύα. Αν θέλετε την πασπαλίζετε με άχνη ζάχαρη.

radicio.com


ΜΑΡΚ ΣΠΙΤΖ - Ο σούπερ-ήρωας του νερού

Απο παλιά Ραδιοτηλεόραση

Στα τρυπημένα σημεία λέει : Μάρκ, συντηρήσει, στην Πύλη, 

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-


"Με το χρώμα της αλήθειας"


από:
Rodoula Serdary
Η εξαιρετική εισήγηση της καλής φίλης Βάσως για το βιβλίο μου "Με το χρώμα της αλήθειας". Πραγματικά μας καθήλωσε.

Βάσω Αποστολοπούλου-Αναστασίου

Η εισήγησή μου στην παρουσίαση του βιβλίου της φίλης μας Ροδούλας Σερδάρη - για όσους από σας δεν μπορέσατε να την παρακολουθήσετε! Καλό βράδυ φίλοι μου!

"Με το χρώμα της αλήθειας"

Ο τίτλος του βιβλίου της φίλης μας συγγραφέως Ροδούλας Σερδάρη είναι από μόνος του ένας ολόκληρος κόσμος. Ο κόσμος της αλήθειας, της περίπου αλήθειας, της δικής μας αλήθειας και της αλήθειας των άλλων. Μόνο που έχει μια ιδιαιτερότητα – αναφέρεται όχι στην αλήθεια γενικά αλλά στο χρώμα της. Αλήθεια, έχει χρώμα η αλήθεια; Και ποιο να είναι άραγε; Κόκκινο - του πάθους; Πράσινο - της ελπίδας; Κίτρινο - της ζήλιας; Γαλάζιο - της ηρεμίας; Ή κάποιο άλλο από τα τόσα χρώματα που υπάρχουν και φέρουν το βάρος κάποιου ανθρώπινου συναισθήματος, θετικού ή αρνητικού;


Η απάντηση δύσκολη, αν όχι αδύνατη. Γιατί η αλήθεια είναι τόσο αφηρημένη έννοια – κι ας νομίζουμε πως είναι κάτι απλό, κάτι που όλοι γνωρίζουμε, κάτι που όλοι μπορούμε να χειριστούμε καλά ή λιγότερο καλά. Γιατί η αλήθεια δεν είναι μία, είναι πολλές – όσο κι αν αυτό φαίνεται παράδοξο σε πρώτη ανάγνωση.
Θα μου πείτε «Μα πώς είναι δυνατόν; Να μας πεις ότι το ψέμα έχει πολλές όψεις και αποχρώσεις, ναι. Αλλά η αλήθεια είναι μία - δεν είναι»; Κι όμως φίλοι μου δεν είναι. Το αληθές είναι ένα. Η αλήθεια που εμείς εισπράττουμε από αυτό μπορεί να έχει παραπάνω από ένα πρόσωπα - και θα σας φέρω ένα απλό παράδειγμα – αυτό του ποτηριού.

Ένα ποτήρι με νερό μέχρι την μέση δεν είναι τίποτε άλλο από ένα ποτήρι με νερό μέχρι τη μέση. Η απάντηση όμως στην ερώτηση «τι βλέπεις» μπορεί να είναι «ένα μισογεμάτο ποτήρι» ή «ένα μισοάδειο ποτήρι». Και, πέρα από τον κλασσικό χαρακτηρισμό της πρώτης ως αισιόδοξης και της δεύτερης ως απαισιόδοξης θεώρησης, παραμένει το γεγονός ότι και οι δυο απαντήσεις είναι σωστές. Είναι και οι δυο αλήθειες - που αφορούν το ίδιο πράγμα, το ίδιο θέμα. Απλά είναι ιδωμένες από διαφορετική σκοπιά, μια σκοπιά που έχει να κάνει με το ψυχολογικό προφίλ του ερωτώμενου και καθόλου με την όποια πρόθεση να σε εξαπατήσει, να σου πει ψέμματα.
Κάπως έτσι λοιπόν συμβαίνει και στη ζωή μας. Καθημερινά βιώνουμε καταστάσεις, γεγονότα, συμπεριφορές και ενέργειες που, ενώ είναι δεδομένα και συγκεκριμένα, ερμηνεύονται διαφορετικά από διαφορετικούς αποδέκτες και προκύπτουν έτσι πολλές διαφορετικές αλήθειες. Και κάπως έτσι συμβαίνει και στη ζωή των ηρώων του μυθιστορήματος της Ροδούλας Σερδάρη. Ας τους γνωρίσουμε λοιπόν.

Άντονι Θολούρας - ο γιος. Νέος, ωραίος, πλούσιος - αντικειμενικά αυτά. Για τον εαυτό του, γόης ακαταμάχητος. Για τις εφήμερες περιπέτειές του, μέσον προβολής και σπάταλης διασκέδασης. Για τους φίλους του, αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης. Για τις γυναίκες εργαζόμενες στην εταιρεία του πατέρα του, μόνιμη απειλή σεξουαλικής παρενόχλησης. Τι είναι στ’ αλήθεια;

Τζέσικα Θολούρα - η κόρη. Για τον εαυτό της, επιτυχημένη επιχειρηματίας. Για τον πατέρα της, άξια διευθύντρια της οικογενειακής επιχείρησης. Για την Έρρικα, τη «φίλη» της, η χρυσή χήνα που μαδάει κυνικά κι ασύστολα. Για τους υπαλλήλους στην εταιρεία, η σκληρή κι ανάλγητη εργοδότρια. Τι είναι στ’ αλήθεια;

Τζούλη Θολούρα - η μητέρα. Για τον εαυτό της, μια επώνυμη κυρία της καλής κοινωνίας. Για τους εργαζόμενους στο σπίτι της, η άκαρδη και τυρανική «κυρία». Για τους δημοσιογράφους των κοσμικών εφημερίδων, το κελεπούρι που δίνει τροφή στα σκανδαλοθηρικά τους έντυπα. Τι είναι στ’ αλήθεια;

Ορέστης Θολούρας - ο πατέρας. Για τον εαυτό του, πάτερ φαμίλιας μιας από τις πιο προβεβλημένες οικογένειες του τόπου και πετυχημένος επιχειρηματίας. Για τη γυναίκα του, πηγή εισοδήματος και εύκολο θύμα των απαιτήσεων και του εγωισμού της. Για τα παιδιά του, το εφαλτήριο για την δική τους πορεία στη ζωή. Τι είναι στ’ αλήθεια;


Έλενα Σιρώνη-Γαλανού - ο συνδετικός κρίκος. Υπάλληλος της Τζέσικας, στόχος των ερωτικών προτάσεων -πιέσεων του Άντονι, θα εξελιχθεί, καθώς προχωρά η αφήγηση, σε άνθρωπο-κλειδί στη δίνη των γεγονότων που ξεσπούν σαν καταιγίδα στην οικογένεια Θολερού. Τι είναι στ’ αλήθεια;

Και, τέλος, κάποιοι από τους δευτεραγωνιστές της υπόθεσης. Η Ηρώ, η γκουβερνάντα - φύλακας άγγελος ή κοινή απατεώνισσα; Η Βαλεντίνα, η οικιακή βοηθός - ασήμαντη υπηρέτρια ή ισχυρή παρουσία; Τι είναι στ’ αλήθεια;

Κι ενώ προχωρά η αφήγηση κι ο αναγνώστης σχηματίζει την δική του εικόνα, την δική του αλήθεια για τα πρόσωπα της ιστορίας, έρχεται ένα αναπάντεχο γεγονός, μια ανατροπή από εκείνες που συνηθίζει η ζωή και που μόνο εκείνη ξέρει να σκηνοθετεί τόσο αριστοτεχνικά, για να φέρει τα πάνω κάτω. Κι ενώ αρχίζει να σηκώνεται σιγά σιγά η κουρτίνα μπροστά από τα μάτια τους, σαν μια αυλαία που ανοίγει για να αποκαλύψει μιαν άλλη πραγματικότητα, μιαν άλλη αλήθεια, εμείς παρακολουθούμε τις αντιδράσεις των ηρώων μας σ’ αυτήν την αποκάλυψη. Θα την δούνε; Θα την δεχτούν; Θα συντονίσουν τη ζωή τους στη νέα αυτή πραγματικότητα; Θα μπορέσουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων;


Τις απαντήσεις θα τις βρείτε, φίλες και φίλοι μου, μέσα στο «Χρώμα της αλήθειας». Εγώ θα σας δώσω μόνο μια ένδειξη – ίσα ίσα για να κεντρίσω ακόμη πιο πολύ το ενδιαφέρον σας! Μια φράση του Άντονι Θολούρα όταν ήδη έχει ξεσπάσει η καταιγίδα: «Είμαι ευτυχισμένος που φεύγω έτσι, με τα μάτια ανοιχτά και όχι νυχτωμένος».

Κι εγώ, με τη σειρά μου, θα σας δώσω την δική μου απάντηση για το ερώτημα που σας έθεσα στην αρχή. Αλήθεια, ποιο είναι το χρώμα της αλήθειας;

Για μένα είναι το λευκό. Το χρώμα που κλείνει μέσα του όλα τα χρώματα. Γιατί η αλήθεια δεν είναι μία, είναι πολλές. Κάθε μια με το δικό της χρώμα. Κι όλες μαζί συγκλίνουν, ενώνονται και φτιάχνουν την μία, την τελική. Και τα χρώματά τους το ίδιο – ενώνονται και καταλήγουν σε ένα: το λευκό!"

10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1963 - βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Γιώργο Σεφέρη

10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1963 - Απονέμεται στον Γιώργο Σεφέρη το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας

"Σ’ αυτόν τον κόσμο, που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει ν’ αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου κι αν βρίσκεται. Όταν, στο δρόμο της Θήβας, ο Οιδίπους συνάντησε τη Σφίγγα, κι αυτή του έθεσε το αίνιγμά της, η απόκρισή του ήταν: ο άνθρωπος. Τούτη η απλή λέξη χάλασε το τέρας. Έχουμε πολλά τέρατα να καταστρέψουμε. Ας συλλογιστούμε την απόκριση του Οιδίποδα."
Απόσπασμα από την ομιλία του

Το αγγελάκι της φουντωτής γιρλάντας


Αποτέλεσμα εικόνας για Το αγγελάκι της φουντωτής γιρλάντας
Το αγγελάκι της φουντωτής γιρλάντας

- Έρχονται τα Χριστούγεννα! φώναξε χαρούμενα ένα χειμωνιάτικο πρωινό ο μικρός άγγελος. Η Χριστουγεννιάτικη φουντωτή γιρλάντα με τους εφτά αγγέλους που κρέμονταν από πάνω της, τινάχτηκε ολόκληρη.

- Μας ξύπνησες! διαμαρτυρήθηκαν οι άγγελοι με μια φωνή. Τι σε έπιασε και φωνάζεις ξαφνικά;

- Έρχονται! Έρχονται τα Χριστούγεννα! φώναξε και πάλι ο μικρός άγγελος. Οι άλλοι άγγελοι χασμουρήθηκαν. Ίσιωσαν τα χάρτινα φτερά τους που ήταν σκεπασμένα με λείο και μαλακό ύφασμα και ρώτησαν το μικρό τους αδερφό.
- Και εσύ που το ξέρεις; Μέσα σε αυτό το κουτί που είμαστε κλεισμένοι, δεν έχουμε ούτε ημερολόγια, ούτε ρολόγια. Πως μπορούμε να ξέρουμε τι εποχή είναι, αν πλησιάζουν τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα; Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε τη στιγμή που κάποιος θα ανοίξει το καπάκι από το κουτί και θα μας τοποθετήσει με τα άλλα στολίδια πάνω στο δέντρο.

- Κι όμως εγώ ξέρω πως έρχονται τα Χριστούγεννα! Τα μυρίζω! Οι άγγελοι της φουντωτής γιρλάντας έξυσαν συγχρονισμένοι σαν χορευτές μπαλέτου, το φτιαγμένο από γουνίτσα φωτοστέφανο στο κεφάλι τους.

- Τα μυρίζεις; απόρησαν! Α, εσύ είσαι τελείως χαζούλης!

- Μα ναι! επέμενε ο μικρός άγγελος. Τα μυρίζω στον αέρα που έχει γίνει υγρός και βαρύς. Στη μυρωδιά από τα ξύλα που καίγονται στο τζάκι. Στα γλυκά με κανέλα και μέλι που φτιάχνουν στην κουζίνα του σπιτιού. Έρχονται Χριστούγεννα σας λέω!

- Εμείς το μόνο που μυρίζουμε εδώ μέσα είναι κλεισούρα και σκόνη. Κοιμήσου μικρέ. Έχουμε καιρό ακόμα μέχρι τα Χριστούγεννα του είπαν οι άγγελοι και ξάπλωσαν πάνω στο βαμβάκι που είχαν για στρώμα για να μη τσαλακωθούν και σκιστούν.
Όμως ο μικρός άγγελος, ο τελευταίος στη φουντωτή γιρλάντα με τους αγγέλους, δεν μπορούσε να κοιμηθεί από την χαρά και την προσμονή. Έφταναν τα Χριστούγεννα και επιτέλους θα βρισκότανε και πάλι πάνω στο στολισμένο δέντρο. Εκεί μπορούσε να βλέπει όλο το σπίτι, στολισμένο με γκι και κορδέλες. Να λιγουρεύεται το γιορτινό τραπέζι με τα γλυκά και τα φαγητά που μοσχοβολούσαν. Να λικνίζεται στο ρυθμό των όμορφων τραγουδιών που ηχούσαν παντού και να χαίρεται με τα γέλια, τα παιχνίδια και τις κλεφτές ανυπόμονες ματιές των παιδιών στα κουτιά με τα δώρα κάτω από τα κλαδιά του έλατου. Και να που πραγματικά είχε δίκιο.
Τα Χριστούγεννα πλησίαζαν με γοργούς ρυθμούς και κάποια μαγική στιγμή, το καπάκι του κουτιού που κρατούσε κλειστή την φουντωτή χριστουγεννιάτικη γιρλάντα με τους εφτά αγγέλους άνοιξε. Το φως ξεχύθηκε λαμπρό και ζεστό μέσα στο κουτί και ξύπνησε τα αγγελάκια που χαρούμενα φώναξαν όλα μαζί πια:
- Ήρθαν τα Χριστούγεννα! Ήρθαν τα Χριστούγεννα!

Μαζί με αυτό, άνοιξαν και άλλα κουτιά. Το μεγάλο κουτί με τις γυάλινες μπάλες που τσούλησαν γρήγορα στο χαλί. Το κουτί με τους βελούδινους φιόγκους που τεντώθηκαν νυσταγμένοι. Το κουτί με τις καμπάνες που με μιας άρχισαν να χτυπάνε. Τον ξύλινο καρυοθραύστη που ακόνισε την μασέλα του. Τα Άγιο-βασιλάκια που κρατούσαν κιθάρες και βιολιά στα χέρια τους. Και στη γλώσσα των παιχνιδιών που κανείς δεν γνωρίζει και δεν ακούει, άρχισαν όλα τα στολίδια να πανηγυρίζουν, να γελάνε και να τραγουδάνε χαρούμενα που μετά από μεγάλη αναμονή οι γιορτές έφτασαν και το φως της μέρας ανέδειξε τα όμορφα χρώματα τους.
Μα πιο πολύ χαρούμενος ήταν ο μικρός άγγελος της φουντωτής γιρλάντας. Γιατί αυτός ήξερε πιο μπροστά από τα άλλα στολίδια πως τα Χριστούγεννα είχαν φτάσει. Το μύριζε και το ένιωθε μέσα στην καρδιά του και δεν έβλεπε την ώρα να σταθεί πάνω στο δέντρο και πάλι. Και η στιγμή αυτή είχε φτάσει.

Τα λεπτά χέρια μιας όμορφης γυναίκας με μακριά μπουκλωτά μαλλιά μπήκαν μέσα στο κουτί και έπιασαν την γιρλάντα με τους αγγέλους. Η καρδιά του μικρού αγγέλου πήγε να σπάσει.

- Τώρα θα πετάξω ψηλά στο έλατο, σκέφτηκε. Θα δω το στολισμένο σπίτι, τα παιδάκια που τρέχουν γύρω από τα σκορπισμένα στο σαλόνι στολίδια και δώρα, τα χαμόγελα στα πρόσωπα όλων να ζεσταίνουν το κρύο που ένιωθα τόσο καιρό μέσα στο κουτί.
Μα καθώς σκεφτόταν όλα αυτά χρατς! Το χάρτινο φτερό του πιάστηκε στο καπάκι από το κουτί που δεν είχε καλά ανοίξει και κόπηκε στη μέση.
- Αχ τι κρίμα! Έσκισα το φτερό του τελευταίου στη σειρά αγγέλου. Δεν πειράζει.
Τώρα η γιρλάντα θα έχει μόνο έξι αγγέλους, είπε η γυναίκα με τα μπουκλωτά μαλλιά και παίρνοντας στα χέρια της ένα ψαλίδι έκοψε το σκοινί που συγκρατούσε τον άγγελο στην φουντωτή γιρλάντα και τον έβαλε και πάλι μέσα στο κουτί. Όλα τότε ησύχασαν.
Τα στολίδια έπαψαν να γελάνε και να φωνάζουνε στη γλώσσα των παιχνιδιών. Το φως που έλουζε τα κουτιά χλόμιασε και το κρύο σκέπασε τον μικρό άγγελο με το σκισμένο φτερό, που έμεινε ξαπλωμένος στον πάτο του κουτιού.

- Δεν θα γνωρίσω τα φετινά Χριστούγεννα. Δεν θα μυρίσω τα φρεσκοψημένα γλυκά στο φούρνο. Δε θα τραγουδήσω μαζί με τα παιδιά, που θα στέκονται στην πόρτα χτυπώντας τριγωνάκια τα κάλαντα για τον Χριστούλη, είπε πολύ λυπημένος ο μικρός άγγελος και χάρτινα δάκρυα άρχισαν να πέφτουν από τα ζωγραφισμένα μάτια του.
Μα πριν προλάβει να κρυώσει η καρδούλα του, άλλο ένα χέρι μπήκε μέσα στο κουτί. Ήταν μικρό και στρουμπουλό και άρχισε να ψαχουλεύει το κουτί ανακατεύοντας το μπαμπάκι του πάτου τόσο, που ο άγγελος έκανε τούμπες. Ύστερα, έπιασε τον μικρό άγγελο που έστεκε, χωρίς την γιρλάντα, μόνος με το σκισμένο φτερό του. Κι όταν το χέρι τον σήκωσε, ο άγγελος, έστω και με ένα φτερό, πέταξε ψηλά κι αντίκρισε ένα μικρό παιδάκι, που ίσα ίσα στεκόταν στα ποδαράκια του και περπατούσε άτσαλα. Το μικρό παιδάκι με τον άγγελο στο τεντωμένο του χέρι έφτασε στραβοπατώντας τη γυναίκα με τα μπουκλωτά μαλλιά και της έδωσε τον άγγελο.

- Θέλεις να τον βάλουμε κι αυτόν στο δέντρο; ρώτησε η γυναίκα.

Το παιδάκι γέλασε τότε τόσο τρανταχτά και γλυκά, που ο μικρός άγγελος έπαψε πια να κρυώνει και μια μαγική θαλπωρή τον τύλιξε.

Η γυναίκα πήρε τον μικρό άγγελο από το χεράκι του παιδιού, του τίναξε από πάνω του τα ανακατεμένα μπαμπάκια και με προσοχή κόλλησε το μισό φτερό που του έλειπε. Ύστερα, ανεβαίνοντας σε μια μεγάλη σκάλα τον έβαλε πιο ψηλά από τα άλλα στολίδια, πιο ψηλά ακόμα και από την γιρλάντα των έξι αγγέλων. Στην κορυφή του δέντρου! Και καθώς το μικρό παιδάκι είδε τον άγγελο τόσο λαμπερό και όμορφο άρχισε να χτυπάει παλαμάκια και για μια στιγμή φάνηκε σε όλους πως ο μικρός άγγελος ζωντάνεψε κι έγινε ένας αληθινός άγγελος που είχε κατέβει από τον ουρανό για να αναγγείλει τη γέννηση του Χριστού.

Κι εκεί απάνω ο μικρός άγγελος έζησε τα πιο όμορφα Χριστούγεννα που είχε ζήσει ποτέ του. Με μυρωδιές, με τραγούδια, με γέλια και παιχνίδια, μα και με κάτι ακόμα που έκανε τις γιορτινές μέρες πιο πλούσιες και πιο ζεστές. Με αγάπη!

christmasinathens.gr

Ελαιόλαδο για τους μαύρους κύκλους!

03 Οκτωβρίου 2012

Ελαιόλαδο για τους μαύρους κύκλους!

Το ελαιόλαδο είναι ένα από τα πιο χρήσιμα «εργαλεία» ομορφιάς, γνωστό από την αρχαιότητα για τα ευεργετικά του χαρακτηριστικά, σε σώμα, πνεύμα και εμφάνιση! Μια καταπληκτική συμβουλή ομορφιάς, για την εξάλειψη των μαύρων κύκλων γύρω από τα μάτια, που μπορείτε να ετοιμάσετε εύκολα και γρήγορα οποιαδήποτε στιγμή, είναι η εξής:

Υλικά:
  • Ελαιόλαδο
  • Αμυγδαλέλαιο
Οδηγίες παρασκευής & χρήσης:
Σε ένα μπουκάλι ανακατεύετε ίση ποσότητα ελαιολάδου με αμυγδαλέλαιο . Στη συνέχεια, αλείφετε μία μικρή ποσότητα από το μείγμα στην περιοχή κάτω από τα μάτια. Το πρωί, ξεπλένετε το πρόσωπό σας με νερό.

Δοκιμάστε την και τα σημάδια που μαρτυρούν κούραση ή ξενύχτι, θα απομακρυνθούν στη στιγμή!
 

tags

Τραγανές κοτομπουκιές στο φούρνο

 

Τραγανές κοτομπουκιές στο φούρνο

700γρ. φρέσκιες κοτομπουκιές από στήθος ή ξεκοκαλισμένα μπουτάκια κομμένα στα δύο
100γρ. γαλέτα ή φρυγανιά τριμμένη
100γρ. παρμεζάνα τριμμένη
½ φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο
1 ½ κουταλάκι του γλυκού μουστάρδα
Χυμό από 1 λεμόνι
1 κουταλάκι του γλυκού ξύσμα λεμονιού
Αλάτι
Πιπέρι

Αλατοπιπερώνουμε τις κοτομπουκιές και τις αφήνουμε για μια ώρα στο ψυγείο.

Σε ένα μπολ ρίχνουμε όλα τα υγρά (ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού) μαζί με τη μουστάρδα και τα ανακατεύουμε πολύ καλά.

Σε ένα δεύτερο μπολ ανακατεύουμε τη γαλέτα ή τη φρυγανιά με την παρμεζάνα και το ξύσμα λεμονιού.

Βγάζουμε τις κοτομπουκιές από το ψυγείο και τις περνάμε πρώτα από το μίγμα ελαιολάδου και μουστάρδας και έπειτα από το μίγμα γαλέτας και παρμεζάνας.

Παίρνουμε ένα ρηχό ταψί, το στρώνουμε με λαδόκολλα και τοποθετούμε επάνω προσεκτικά τις μπουκιές, τη μία δίπλα στην άλλη, χωρίς όμως να ακουμπάνε μεταξύ τους.

Τις αφήνουμε στο ψυγείο για 2-3 ώρες να σφίξει η κρούστα και τις ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180ºC για 20 λεπτά περίπου και μέχρι να ροδίσουν και από τις 2 πλευρές. Σερβίρουμε μαζί με μια ανάμικτη σαλάτα.

ab.gr

Μακαρονόπιτα η εύκολη

Μακαρονόπιτα η εύκολη
Bαθμολογία:
       
13 ψήφοι
Προστέθηκε από , 04.11.08

Περιγραφή

Είναι κυριολέκτικά τόσο γρήγορη και εύκολη που μπορεί να την φτιάξει και ένα μικρό παιδί..
Μακαρονόπιτα η εύκολη
photo: Ermioni

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 πακέτο μακαρόνια πένες
  • 1 λίτρο γάλα φρέσκο
  • 250 γρ. μαργαρίνη (με ελαιόλαδο)
  • 2 αυγά
  • ζαμπόν 10 φέτες
  • τυρί τριμμένο γκούντα
  • αλάτι, πιπέρι
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος

 

 

 

Πως το κάνουμε:

Διαβάστε περισότερο: Μακαρονόπιτα η εύκολη 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις