Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Τζον Έρνστ Στάινμπεκ


JohnSteinbeck crop.JPGΟ Τζον Έρνστ Στάινμπεκ (John Ernst Steinbeck: Σαλίνας Βάλεϋ, Καλιφόρνια, ΗΠΑ, 27 Φεβρουαρίου 1902 – Νέα Υόρκη, 20 Δεκεμβρίου 1968) ήταν αμερικανός συγγραφέας. Έγραψε το βραβευμένο με Βραβείο Πούλιτζερ μυθιστόρημα Τα Σταφύλια της Οργής (1939) και τη νουβέλα Άνθρωποι και Ποντίκια (1937). Συνέγραψε συνολικά είκοσι επτά βιβλία, τα οποία περιλαμβάνουν 16 μυθιστορήματα, έξι πραγματικές ιστορίες και πέντε συλλογές διηγημάτων. Το 1962 ο Στάινμπεκ τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.

Ο Τζον Ερνστ Στάινμπεκ Ο Νεότερος γεννήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1902 στην πόλη Σαλίνας στην Καλιφόρνια. Ήταν γερμανικής και ιρλανδικής καταγωγής. Ο Γιόχαν Άντολφ Γκροστάινμπεκ, ο προπάππος του Στάινμπεκ από την πλευρά του πατέρα του, είχε συντομεύσει το όνομα σε Στάινμπεκ όταν μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η οικογενειακή φάρμα στο Χάιλιχενχάους στη Γερμανία ονομάζεται μέχρι σήμερα Γκροστάινμπεκ.

Ο πατέρας του, Τζον Στάινμπεκ Ο Πρεσβύτερος, υπηρέτησε στην περιοχή του Μοντερέυ ως ταμίας. Η μητέρα του Τζον, Όλιβ Χάμιλτον, μια πρώην δασκάλα, μοιραζόταν με τον Τζον το πάθος για διάβασμα και γράψιμο. Ο Στάινμπεκ ζούσε σε μια μικρή αγροτική πόλη που ήταν ουσιαστικά ένας μεθοριακός οικισμός, ευρισκόμενος στη μέση μερικών από τις πιο εύφορες εκτάσεις γης του κόσμου. Περνούσε τα καλοκαίρια του δουλεύοντας σε κοντινά κτηνοτροφικά αγροκτήματα και μετά με μετανάστες εργάτες στο αγρόκτημα Spreckels. Γνώρισε τη σκληρότερη διάσταση της ζωής των μεταναστών και τη σκοτεινότερη πλευρά της ανθρώπινης φύσης, υλικό το οποίο εξέφρασε σε έργα όπως το Άνθρωποι και Ποντίκια. Εξερευνούσε επίσης το περιβάλλον του περπατώντας στα τοπικά δάση, αγρούς και φάρμες.

Το 1919, ο Στάινμπεκ αποφοίτησε από το Λύκειο του Σαλίνας και παρακολουθούσε με διαλείμματα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ μέχρι το 1925, φεύγοντας τελικά από το πανεπιστήμιο χωρίς να πάρει πτυχίο. Ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη κι έκανε κάθε είδους παράδοξη δουλειά ενώ κυνηγούσε το όνειρό του να γίνει συγγραφέας. Όταν απέτυχε να δημοσιεύσει κάποιο έργο του επέστρεψε στην Καλιφόρνια όπου εργάστηκε για κάποιο διάστημα ως ξεναγός το 1928 και ως επιστάτης στο ιχθυοτροφείο του Ταχόε Σίτυ, όπου θα συναντούσε την τουρίστρια Κάρολ Χέννινγκ, τη μέλλουσα πρώτη του σύζυγο. Ο Στάινμπεκ και η Χέννινγκ παντρεύτηκαν τον Ιανουάριο του 1930.

Ο Στάινμπεκ έζησε το μεγαλύτερο μέρος Μεγάλης Ύφεσης και του γάμου του με την Κάρολ σε ένα εξοχικό που ανήκε στον πατέρα του στην κωμόπολη Πασίφικ Γκρόουβ στην Καλιφόρνια στην Χερσόνησο του Μοντερέυ, λίγα τετράγωνα μακριά από την πόλη του Μοντερέυ. Ο πατέρας του Στάινμπεκ τού παρείχε στέγαση δωρεάν μαζί με χαρτί για τα χειρόγραφά του και πολύ σημαντικά δάνεια στα τέλη του 1928, τα οποία επέτρεψαν στον Στάινμπεκ να εγκαταλείψει μια πολύ κουραστική δουλειά σε μια αποθήκη εμπορευμάτων στο Σαν Φρανσίσκο και να επικεντρωθεί στην τέχνη του.

Μετά την έκδοση του μυθιστορήματος Η Πεδιάδα της Τορτίλια (Tortilla Flat) το 1935, η οποία διαδραματίζεται στο Μοντερέυ, της πρώτης του εμπορικής επιτυχίας, οι Στάινμπεκ αναδύθηκαν από τη σχετική φτώχεια κι έχτισαν ένα καλοκαιρινό ράντσο-σπίτι στην κωμόπολη Λος Γκάτος. Το 1940 πήγε ένα ταξίδι γύρω από τον Κόλπο της Καλιφόρνια μαζί με τον στενό του φίλο, Εντ Ρίκετς, για να μαζέψουν βιολογικά δείγματα. Το έργο The Log from the Sea of Cortez περιγράφει την εμπειρία του. Αν και η Κάρολ συνόδευσε τον Στάινμπεκ στο ταξίδι, ο γάμος τους είχε αρχίσει να έχει προβλήματα μέχρι εκείνη την εποχή, και θα τελείωνε τελικά το 1941, τον καιρό που ο Στάινμπεκ δούλευε στο χειρόγραφο για το βιβλίο.

Το 1943,ο Στάινμπεκ κατέθεσε αίτηση διαζυγίου κατά της Κάρολ και παντρεύτηκε την Γκουίντολιν "Γκουίν" Κόνγκερ, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά - τον συγγραφέα Τόμας "Τομ" Μάιλς Στάινμπεκ το 1944 και τον συγγραφέα και πολεμικό ανταποκριτή Τζον Στάινμπεκ IV (1946-1991). Ο Στάινμπεκ και η δεύτερη σύζυγός του χώρισαν το 1950. Το Δεκέμβριο του 1950, ο Στάινμπεκ παντρεύτηκε την προϊσταμένη σκηνής Ελέιν Σκοτ μέσα σε μια εβδομάδα από την οριστικοποίηση του διαζυγίου της από τον ηθοποιό Ζάκαρι Σκοτ. Αυτός ο γάμος διήρκεσε μέχρι το θάνατο του Στάινμπεκ το 1968.

Το 1948 ο Στάινμπεκ περιηγήθηκε στη Σοβιετική Ένωση με τον φημισμένο φωτογράφο Ρόμπερτ Κάπα. Επισκέφτηκαν τη Μόσχα, το Κίεβο, την Τιφλίδα, το Μπατούμι και το Στάλινγκραντ. Το βιβλίο του για τις εμπειρίες τους Ρωσικό Ημερολόγιο, εικονογραφήθηκε με φωτογραφίες του Κάπα. Εκείνη τη χρονιά εκλέχτηκε μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Γραμμάτων.

Το 1966, ο Στάινμπεκ ταξίδεψε στο Τελ Αβίβ για να επισκεφτεί το χώρο του Βουνού της Ελπίδας, μιας αγροτικής κοινότητας ιδρυμένης από τον παππού του στο Ισραήλ, του οποίου ο αδελφός, Φρίντιχ Γκροσστάινμπεκ, δολοφονήθηκε από Άραβες διαγουμιστές στις 11 Ιανουαρίου 1858.

Ο Τζον Στάινμπεκ πέθανε στη Νέα Υόρκη στις 20 Δεκεμβρίου 1968 από καρδιακή ασθένεια και καρδιακή ανεπάρκεια. Ήταν 66 ετών και είχε υπάρξει σε όλη του τη ζωή καπνιστής. Η αυτοψία έδειξε σχεδόν πλήρη απόφραξη των κυρίων στεφανιαίων αρτηριών

Σύμφωνα με τις επιθυμίες του, το σώμα του αποτεφρώθηκε και μία τεφροδόχος που περιείχε τις στάχτες του ενταφιάστηκε στον οικογενειακό τάφο στο Garden of Memories Memorial Park στην πόλη Σαλίνας. Οι στάχτες του τοποθετήθηκαν μαζί με εκείνες των Χάμιλτον (παππούδων του). Η τρίτη σύζυγός του Ελέιν, θάφτηκε μαζί του το 2004. Είχε γράψει νωρίτερα στο γιατρό του πως ένιωθε πολύ βαθιά "μέσα στη σάρκα του" και πως δε θα επιβίωνε το σωματικό θάνατο του και ότι το βιολογικό τέλος της ζωής του θα ήταν και το οριστικό.
Λογοτεχνική καριέρα

Το πρώτο μυθιστόρημα του Στάινμπεκ Η Χρυσή Κούπα (Cup of Gold), που δημοσιεύτηκε το 1929, βασίζεται στη ζωή και το θάνατο του κουρσάρου Χένρι Μόργκαν. Επικεντρώνεται στην επίθεση και λεηλασία της πόλης του Παναμά από τον Μόργκαν, η οποία κάποιες φορές αναφέρεται ως "Χρυσή Κούπα", και σε μια γυναίκα πιο ξανθιά και από τον ήλιο, η οποία λέγεται πως βρισκόταν εκεί.

Μετά τη Χρυσή Κουπά, ανάμεσα στο 1931 και στο 1933 ο Στάινμπεκ παρήγαγε τρία μικρότερα έργα. Οι Βοσκές του Ουρανού (The Pastures of Heaven), δημοσιευμένο το 1932, αποτελούνταν συνδεδεμένες μεταξύ τους ιστορίες για μια κοιλάδα κοντά στο Μοντερέυ, που ανακαλύφθηκε από έναν Ισπανό δεκανέα ενώ καταδίωκε δραπέτες γηγενείς Ινδιάνους σκλάβους. Το 1933 ο Στάινμπεκ δημοσίευσε Το Κόκκινο Πόνι (The Red Pony), μια 100σέλιδη ιστορία με τέσσερα κεφάλαια, μια συρραφή αναμνήσεων από την παιδική ηλικία του Στάινμπεκ. Το Σ' Έναν Άγνωστο Θεό (To A God Unknown) διηγείται τη ζωή κάποιου που ρυθμίζει νόμιμα με την κυβέρνηση την πρόθεση να αποκτήσει τον τίτλο του (homesteader) και της οικογένειάς του, απεικονίζοντας ένα χαρακτήρα με μία πρωτόγονη και παγανιστική λατρεία για τη γη στην οποία εργάζεται.

Ο Στάινμπεκ κατάφερε την πρώτη του επιτυχία με το μυθιστόρημα Η Πεδιάδα της Τορτίλια (Tortillia Flat,1935), το οποίο κέρδισε το Χρυσό Μετάλλιο της Λέσχης της Κοινοπολιτείας της Καλιφόρνια. Το βιβλίο απεικονίζει τις περιπέτειες μιας ομάδας αταξικών και συνήθως άστεγων νεαρών αντρών στο Μοντερέυ μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, λίγο πριν την Ποταπαγόρευση. Οι χαρακτήρες, οι οποίοι παρουσιάζονται με μια ειρωνική σύγκριση με μυθικούς ιππότες σε μια αναζήτηση, απορρίπτουν όλα τα καθιερωμένα ήθη και έθιμα της αμερικανικής κοινωνίας για να απολαύσουν έναν έκλυτο βίο, επικεντρωμένο στο κρασί, τη λαγνεία, τη συντροφικότητα και τις μικροκλοπές. Το βιβλίο έγινε ταινία το 1942, με πρωταγωνιστές τους Σπένσερ Τρέισι, Χέντι Λαμάρ και Τζον Γκάρφιλντ, φίλο του Στάινμπεκ.

Ο Στάινμπεκ ξεκίνησε να γράφει μια σειρά με "ιστορίες της Καλιφόρνια" και φανταστικές ιστορίες σχετικά με τις αμμοθύελλες που σάρωσαν τις πεδιαδες των ΗΠΑ και του Καναδα απο το 1930 έως το 1936 (Dust Bowl), προκαλώντας τεράστιες καταστροφές. Οι ιστορίες αυτές τοποθετούνταν ανάμεσα σε καθημερινούς ανθρώπους κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι Σε Αμφίβολη Μάχη (In Dubious Battle), Άνθρωποι και Ποντίκια (Of Mice and Men) και Τα Σταφύλια της Οργής (The Grapes of Wrath). Το Άνθρωποι και Ποντίκια, που ασχολείται με τα όνειρα δύο μεταναστών εργατών που δουλεύουν το χώμα της Καλιφόρνια, επευφημήθηκε ιδιαίτερα από τους κριτικούς.

Η θεατρική μεταφορά του Άνθρωποι και Ποντίκια σημείωσε τεράστια επιτυχία, με πρωταγωνιστές τον Μπρόντερικ Κρόφορντ ως τον πνευματικά παιδαριώδη αλλά σωματικά δυνατό πλανόδιο εργάτη αγροκτημάτων, "Λένι" και τον Ουάλλας Φορντ ως το σύντροφό του, "Τζορτζ". Παρολ'αυτά, ο Στάινμπεκ αρνήθηκε να ταξιδέψει από το σπίτι του στην Καλιφόρνια για να παρακολουθήσει μια παράσταση του έργου όσο παιζόταν στη Νέα Υόρκη, λέγοντας στον Κάουφμαν ότι το έργο όπως υπήρχε στο δικό του μυαλό ήταν "τέλειο" και οτιδήποτε παρουσιαζόταν στη σκηνή θα ήταν απλώς μια απογοήτευση. Ο Στάινμπεκ θα έγραφε δύο ακόμα θεατρικά έργα (Το Φεγγάρι Χαμήλωσε και Burning Bright).

Το Άνθρωποι και Ποντίκια μεταφέρθηκε το 1939 από το Χόλιγουντ στον κινηματογράφο, όπου έπαιζε ο Λον Τσάνι ο Νεότερος (ο οποίος είχε υποδυθεί αυτό το ρόλο και στην παραγωγή του έργου στο Λος Άντζελες) το Λένι και ο Μπέρτζες Μέρεντιθ τον Τζορτζ. Ο Στάινμπεκ ακολούθησε το κύμα της επιτυχίας με Τα Σταφύλια της Οργής (1939), βασισμένο σε άρθρα που είχε δημοσιεύσει σε εφημερίδα στο Σαν Φραντσίσκο. Το μυθιστόρημα θα θεωρούνταν από πολλούς το καλύτερο έργο του. Κέρδισε το Βραβείο Πούλιτζερ το 1940, ενώ έγινε περίφημη ταινία σε σκηνοθεσία Τζον Φορντ, με πρωταγωνιστή τον Χένρι Φόντα ως Τομ Τζόουντ, ο οποίος προτάθηκε για όσκαρ για αυτή την ερμηνεία του.

Η επιτυχία του Τα Σταφύλια της Οργής δεν στερήθηκε αμφισβητήσεων, καθώς οι φιλελεύθερες πολιτικές απόψεις του Στάινμπεκ, η απεικόνιση της αρνητικής πλευράς του καπιταλισμού και η μυθική επανερμηνεία των ιστορικών γεγονότων των μεταναστεύσεων εξαιτίας του Dust Bowl οδήγησαν σε αντιδράσεις εναντίον του συγγραφέα, ιδιαίτερα στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Πράγματι, υποστηρίζοντας ότι το βιβλίο ήταν και άσεμνο και παραπλανητικό σχετικά με τις συνθήκες στην επαρχία, το Συμβούλιο της επαρχίας Κερν απαγόρευσε το βιβλίο από τα δημόσια σχολεία και βιβλιοθήκες της επαρχίας τον Αύγουστο του 1939. Αυτή η απαγόρευση ίσχυε μέχρι τον Ιανουάριο του 1941. Σχετικά με αυτές τις αντιρρήσεις, ο Στάινμπεκ έγραψε, "Η δυσφήμισή μου εκεί έξω από τους μεγάλους γαιοκτήμονες και τραπεζίτες είναι αρκετά κακή. Το τελευταίο είναι μια φήμη από αυτούς ότι οι κάτοικοι της Οκλαχόμα με μισούν και έχουν απειλήσει να με σκοτώσουν επειδή λέω ψέματα γι' αυτούς. Είμαι τρομοκρατημένος με την αυξανόμενη οργή από αυτό το καταραμένο πράγμα. Έχει ξεφύγει εντελώς από τον έλεγχο, εννοώ ένα είδος υστερίας αναπτύσσεται για το βιβλίο και αυτό δεν είναι καθόλου υγιές."

Οι κινηματογραφικές εκδοχές των Τα Σταφύλια της Οργής και Άνθρωποι και Ποντίκια (από δύο διαφορετικά κινηματογραφικά στούντιο) γυρίζονταν ταυτόχρονα, επιτρέποντας στον Στάινμπεκ να περνάει μια ολόκληρη μέρα στο πλατό του Τα Σταφύλια της Οργής και την επόμενη μέρα στο πλατό του Άνθρωποι και Ποντίκια.
Εντ Ρίκετς
Κατά τη δεκαετία του '30 και του '40, ο βιολόγος και οικολόγος, Εντ Ρίκετς, ενέπνευσε έντονα το γράψιμο του Στάινμπεκ. Ο Στάινμπεκ πήγαινε με συχνά μικρές εκδρομές με τον Ρίκετς στις ακτές της Καλιφόρνια για να βρίσκει ο Στάινμπεκ χρόνο για ανάπαυση από το γράψιμό του και να συλλέγουν βιολογικά δείγματα, τα οποία ο Ρίκετς πουλούσε ως επάγγελμα. Το κοινό τους βιβλίο για μία αποστολή για να συλλέξουν δείγματα από τον Κόλπο της Καλιφόρνια το 1940, το οποίο ήταν εν μέρει βιβλίο ταξιδιωτικού περιεχομένου και εν μέρει ασχολούνταν με τη φυσική ιστορία, δημοσιευμένο μόλις οι ΗΠΑ εισήλθαν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, δε βρήκε κανένα κοινό και οι πωλήσεις δεν πήγαν καλά. Παρόλ' αυτά, το 1951, ο Στάινμπεκ επαναδημοσίευσε το αφηγηματικό μέρος του βιβλίου ως The Log from the Sea of Cortez, με το όνομά του μόνο (αν και ο Ρίκετς είχε γράψει λίγο από αυτό). Αυτό το βιβλίο κυκλοφορεί μέχρι σήμερα.

Ο Ρίκετς υπήρξε το μοντέλο του Στάινμπεκ για το χαρακ΄τηρα του "Ντοκ" από το Ο Δρόμος με τις Φάμπρικες (Cannery Road, 1945) και Γλυικά Πέμπτη (Sweet Thursday, 1954), τον "Φίλο Εντ" στο Burning Bright και χαρακτήρες των Σε Αμφίβολη Μάχη (In Dubious Battle, 1936) και Τα Σταφύλια της Οργής (The Grapes of Wrath, 1939). Οικολογικά θέματα επαναλαμβάνονται συχνά σε μυθιστορήματα του Στάινμπεκ εκείνη την περίοδο.

Οι στενές σχέσεις του Στάινμπεκ με το Ρίκετς τελείωασν το 1941 όταν ο Στάινμπεκ μετακόμισε από το Πασίφικ Γκρόουβ και χώρισε με τη γυναίκα του, Κάρολ. Ο βιογράφος του Ρίκετς, Έρικ Ένο Ταμ, σημειώνει ότι, εκτός από το Ανατολικά της Εδέμ (East of Eden, 1952), το γράψιμο του Στάινμπεκ παρήκμασε βαθμιαία μετά τον πρόωρο θάνατο του Ρίκετς το 1948.

Β' Παγκόσμιος Πόλεμος

Το μυθιστόρημά του Το Φεγγάρι Χαμήλωσε (1942) σχετικά με το πνεύμα αντίστασης, το οποίο έχει ως πηγή έμπνευσης το Σωκράτη, σε ένα κατειλημμένο από τους Ναζί χωριό στη Βόρεια Ευρώπη, έγινε σχεδόν αμέσως ταινία. Πολλοί υποθέτουν πως η ανώνυμη χώρα του μυθιστορήματος είναι η Νορβηγία και το 1945 ο Στάινμπεκ έλαβε το Μετάλλιο της Ελευθερίας από το Νορβηγό βασιλιά Χαακόν ΣΤ' για τη λογοτεχνική συνεισφορά του στο κίνημα της νορβηγικής αντίστασης.

Το 1943, ο Στάινμπεκ υπηρέτησε ως πολεμικός ανταποκριτής στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο για την εφημερίδα New York Herald Tribune και δούλεψε με το Γραφείο Στρατηγικών Υπηρεσιών (τον πρόγονο της CIA), Εκείνη την εποχή έγινε φίλος με τον Ουίλ Λανγκ Τζ. του περιοδικού Life. Κατά τη διάρκεια του πολέμου ο Στάινμπεκ ακολούθησε τις αποστολές κομάντο του προγράμματος Beach Jumpers του Ντάγκλας Φέρμπανκς Τζ., οι οποίες εξαπέλυαν επιχειρήσεις αντιπερισπασμού με μικρές μονάδες εναντίον νησιών Μεσογείου που κρατούνταν από τους Γερμανούς. Κάποια από τα γραπτά του εκείνης της περιόδου ενσωματώθηκαν σε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο Ήταν Κάποτε ένας Πόλεμος (Once There Was A War,1958).

Ο Στάινμπεκ επέστρεψε από τον πόλεμο με αρκετά τραύματα από οβίδες αλλά φέροντας και ψυχολογικά τραύματα. Θεράπευσε τον εαυτό του, όπως πάντα, γράφοντας. Έγραψε το Στον ίσκιο του θανάτου (Lifeboat, 1944) του Άλφρεντ Χίτσκοκ και την ταινία A Medal for Benny (1945) μαζί με τον σεναριογράφο Τζακ Ουάγκνερ σχετικά με φίλους (paisanos) από την Πεδιάδα της Τορτίλια που πηγαίνουν στον πόλεμο. Αργότερα ζήτησε να αφαιρεθεί το όνομα του από τους τίτλους του Στον ίσκιο του θανάτου διότι πίστευε πως η τελική μορφή της ταινίας περιείχε ρατσιστικά υπονοούμενα. Το 1944, υποφέρωντας από νοσταλγία για τη ζωή του στο Μοντερέυ και το Πασίφικ Γκρόουβ τη δεκαετία του '30, έγραψε και το Ο Δρόμος με τις Φάμπρικες (Cannery Row,1945), το οποίο έγινε τόσο διάσημο ώστε η Λεωφόρος Ocean View στο Μοντερέυ, όπου διαδραματίζεται το βιβλίο, μετονομάστηκε τελικά σε Cannery Row το 1958.

Μετά το τέλος του πολέμου έγραψε Το Μαργαριτάρι (The Pearl, 1947) ξέροντας ήδη πως θα γυριστεί σε ταινία. Η ιστορία εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο τεύχος του Δεκεμβρίου του 1945 στο περιοδικό Woman's Home Companion ως Το Μαργαριτάρι του Κόσμου. Εικονογραφήθηκε από τον Τζον Άλαν Μάξγουελ. Το μυθιστόρημα είναι μια ευφάνταστη αφήγηση μιας ιστορίας που άκουσε ο Στάινμπεκ στη Λα Παζ το 1940, όπως αφηγείται στο The Log From the Sea of Cortez, την οποία περιέγραψε στο Κεφάλαιο 11 ως "τόσο σαν παραβολή που σχεδόν δεν μπορεί να είναι". Ο Στάινμπεκ ταξίδεψε στο Μεξικό για τα γυρίσματα με τον Ουάγκνερ, ο οποίος βοήθησε με το σενάριο. Στο ταξίδι θα εμπνεόταν από την ιστορία του Εμιλιάνο Ζαπάτα και κατόπιν έγραψε ένα κινηματογραφικό σενάριο (Viva Zapata!) σε σκηνοθεσία Ελία Καζάν με πρωταγωνιστές τους Μάρλον Μπράντο και Άντονι Κουίν.
Νέα Υόρκη

Μετά το διαζύγιο του από την Γκουέντολιν Κόνγκερ και το θάνατο του Εντ Ρίκετς (όταν το αυτοκίνητό του χτυπήθηκε από τρένο το 1948), ο Στάινμπεκ παντρεύτηκε για τελευταία φορά το 1950. Λίγο αργότερα άρχισε να δουλεύει πάνω στο Ανατολικά της Εδέμ (1952), το οποίο θεωρούσε το καλύτερο του έργο.

Το 1952, ο Τζον Στάινμπεκ εμφανίστηκε ως αφηγητής στην ταινία της 20th Century Fox Το Τελευταίο Φύλλο (O. Henry's Full House). Αν και ο Στάινμπεκ αργότερα παραδέχτηκε ότι ένιωθε άβολα μπροστά στην κάμερα, παρείχε ενδιαφέρουσες εισαγωγές σε αρκετές κινηματογραφικές μεταφορές διηγημάτων του θρυλικού συγγραφέα Ο. Χένρι. Περίπου την ίδια εποχή, ο Στάινμπεκ ηχογράφησε αναγνώσεις αρκετών διηγημάτων του για την Columbia Records. Παρά την κάποια έλλειψη άνεσης από τον Στάινμπεκ, οι ηχογραφήσεις παρέχουν μια καταγραφή της βαθιάς, ηχηρής φωνής του.

Μετά την επιτυχία του Viva Zapata!, ο Στάινμπεκ συνεργάστηκε με τον Καζάν στο Ανατολικά της Εδέμ (East of Eden), το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Τζέημς Ντην.
Έργα

Το χρυσό κύπελλο (Cup of Gold) (1929)
Οι Ουράνιες Βοσκές (The Pastures of Heaven) - συλλογή διηγημάτων (1932)
Το κόκκινο πουλάρι (The Red Pony) (1933)
Σ' Έναν Άγνωστο Θεό (To A God Unknown) (1933)
Η Πεδιάδα της Τορτίγια (Tortilla Flat) (1935)
Σε Αμφίβολη Μάχη (In Dubious Battle) (1936)
Άνθρωποι Και Ποντίκια (Of Mice And Men) (1937)
Η Μακριά Κοιλάδα (The Long Valley) - συλλογή διηγημάτων (1938)
Τα Σταφύλια της Οργής (The Grapes of Wrath) (1939)
Η Θάλασσα του Κορτέζ (Sea of Cortez) (1941)
The Forgotten Village - σενάριο (1941)
Το Φεγγάρι Έπεσε (The Moon is Down) (1942)
Στον ίσκιο του θανάτου (Lifeboat) - σενάριο (1944)
Ο Δρόμος με τις Φάμπρικες (Cannery Row) (1945)
Το δύστροπο λεωφορείο (The Wayward Bus) (1947)
Το Μαργαριτάρι (The Pearl) (1948)
Ρωσικό Ημερολόγιο (A Russian Journal) (1948)
Burning Bright - θεατρικό (1950)
Ανατολικά της Εδέμ (East of Eden) (1952)
Βίβα Ζαπάτα! (Viva Zapata!) - σενάριο (1952)
Γλυκιά Πέμπτη (Sweet Thursday) (1954)
Η Σύντομη Βασιλεία του Πιπίνου (The Short Reign of Pippin IV) (1957)
Ο Χειμώνας της πίκρας μας (The Winter of Our Discontent) (1961)
Ταξίδι με τον Τσάρλι: Αναζητώντας την Αμερική (Travels With Charley: In Search of America) (1962)
Αμερική και Αμερικάνοι (America and Americans) - δοκίμιο (1966)

Ελληνικές μεταφράσεις

Το χρυσό κύπελλο : Σωτ.Πατατζής (";")
Οι Ουράνιες Βοσκές : Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη ("Γ.Παπαδημητρίου")
Το κόκκινο πουλάρι : Δ.Π.Κωστελένος ("Άγκυρα")
Σ' έναν άγνωστο Θεό : Γ.Κριμπάς ("Άγκυρα")
Tortilla Flat : Μ.Δημοπούλου (";")
Άνθρωποι και ποντίκια : Αλίκη Βρανά ("Άγκυρα")
Τα Σταφύλια της Οργής : Κοσμάς Πολίτης ("Βιβλιοθήκη για όλους")
Το Φεγγάρι έπεσε : Κοσμάς Πολίτης ("Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος")
Ο δρόμος με τις φάμπρικες : Δ.Π.Κωστελένος ("Παγκόσμια Λογοτεχνία")
Το δύστροπο λεωφορείο : Ρ.Πολίτη ("Κλασσική Βιβλιοθήκη")
Το Μαργαριτάρι : Λ.Πολενάκης ("Άγκυρα")
Ανατολικά της Εδέμ : Κοσμάς Πολίτης ("Αυλός")
Η σύντομη βασιλεία του Πιπίνου Δ΄ : Πάκα ("Παρατηρητής")
Ο χειμώνας της πίκρας μας : Μανώλης Κορνήλιος ("Αυλός")

Βαθιά αποτοξίνωση σε μια εβδομάδα μέσω διατροφής.

http://proionta-tis-fisis.blogspot.gr/2012/12/blog-post_17.html

Βαθιά αποτοξίνωση σε μια εβδομάδα μέσω διατροφής.

Τι κάνει μία δίαιτα αποτοξίνωσης;


Αποφορτίζει τον οργανισμό: Με την αποχή από μερικές τροφές σταματά να υπερφορτώνει τον οργανισμό με βλαβερές ουσίες Επιταχύνει το μεταβολισμό: Με τη δίαιτα παρέχονται πολλά θρεπτικά συστατικά επιταχύνοντας την αποβολή παλαιών τοξινών και ενθαρρύνοντας την ανανέωση των κυττάρων. Όταν τα κύτταρα ανανεώνονται η υγεία βελτιώνεται και εσείς φαίνεστε και νιώθετε νεότεροι.



Προμηθεύει το σώμα με φυσικές τροφές: Επειδή το μεγαλύτερο μέρος της θρεπτικής αξίας των τροφών χάνεται με το μαγείρεμα η δίαιτα αποτοξίνωσης απαιτεί την κατανάλωση φυσικών και ωμών τροφών. Απαλλάσσει τον οργανισμό από τις βλαβερές τοξίνες: Για να έχει αποτέλεσμα πρέπει να αποφεύγονται το κάπνισμα, το αλκοόλ, τα φάρμακα ευρείας χρήσης (αν παίρνετε φαρμακευτική αγωγή για συγκεκριμένη πάθηση θα πρέπει να το συζητήσετε πρώτα με το γιατρό σας), η καφεΐνη.
 
Πότε να την ξεκινήσετε;

Καθώς το σώμα σας θα αρχίσει να αποβάλλει τις παγιδευμένες τοξίνες μπορεί να αισθανθείτε κόπωση και μυϊκούς πόνους, αλλαγές στη διάθεση, πονοκεφάλους. Επιλέξτε μία περίοδο χωρίς πολλή δουλειά, στρες και κοινωνικές συναναστροφές που συνοδεύονται από ποικιλία φαγητών και ποτών. Εάν εργάζεστε ξεκινήστε ημέρα Παρασκευή ώστε να μη νιώθετε κουρασμένοι τις πρώτες ημέρες που δε θα δουλεύετε.
 
Δίαιτα αποτοξίνωσης μίας εβδομάδας

Η δίαιτα που προτείνω και συνιστούν οι ειδικοί της American Dietetic Association – ADA είναι κατάλληλη για υγιείς ενηλίκους. Τα υπέρβαρα άτομα ή όσοι παίρνουν φαρμακευτική αγωγή, οι έγκυες ή όσες θηλάζουν, οι καρδιοπαθείς και τα άτομα με νεφρική ανεπάρκεια καλό είναι να συμβουλεύονται το γιατρό τους.
1η ημέρα: Μόνον υγρά (νερό, χυμοί φρούτων και λαχανικών, τσάι από βότανα και μπαχαρικά, ροφήματα με τζίντζερ).
2η ημέρα: Μόνο υγρά και φρούτα.
3η ημέρα: Ωμά λαχανικά.
4η ημέρα: Μαγειρεμένα λαχανικά και μία μερίδα μαύρο ρύζι.
5η ημέρα: Φασόλια, φακές, ξηροί καρποί και σπόροι (σουσάμι, ηλιόσπορος, λιναρόσπορος).
6η ημέρα: Δημητριακά και γιαούρτι.
7η ημέρα: Ψάρια.
*Μην ξεχνάτε να πίνετε πολύ νερό
Ποιες είναι οι καλύτερες τροφές για αποτοξίνωση: 




Αλεξανδριανό σε άμμο


Αλεξανδρινό Χριστουγέννων


Αλεξανδριανό σε άμμο

Τα Χριστούγεννα είναι σε απόσταση αναπνοής και ψάχνετε για δημιουργικούς τρόπους για να διακοσμήσετε το σπίτι σας; Φτιάξτε μόνες σας Αλεξανδριανό σε άμμο, σε ελάχιστο χρόνο, με τις παρακάτω οδηγίες!

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ: - Κλαδιά από έντονα κόκκινο αλεξανδριανό όπως η ποικιλία Prestige ή Roman - Ένα απλό γυάλινο βάζο - Έναν πλαστικό σωλήνα σαν αυτούς που χρησιμοποιούνται για τη διατήρηση της ορχιδέας - Άμμο για πουλιά - Κεριά - Κόκκινους καρπούς


alexandrino-christougennon-1

1o βήμα Γεμίστε το βάζο με τη λεπτή άμμο που θα αγοράσετε σε ένα pet shop. 2o βήμα Ρίξτε στην άμμο μία γεμάτη χούφτα από κόκκινους καρπούς που θα προμηθευτείτε από τη λαϊκή αγορά, ένα φυτώριο ή κάποιο ανθοπωλείο. Επιλέξτε ένα χρώμα που να ταιριάζει με αυτό των χρωματιστών φύλλων του φυτού. Στο τραπέζι που θα το τοποθετήσετε, στρώστε ένα έντονα κόκκινο τραπεζομάντιλο.

3o βήμα Για να διατηρηθούν για περισσότερες μέρες, κόψτε ολόκληρα κλαδιά από μια γλάστρα και κρατήστε την άκρη τους πάνω από τη φλόγα ενός κεριού μέχρι να σταματήσει να εκκρίνεται χυμός. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή διατήρηση του αλεξανδριανού.

4o βήμα Βάλτε τα κλαδιά των αλεξανδριανών το καθένα ξεχωριστά στους ειδικούς σωλήνες, τους οποίους έχετε γεμίσει με νερό, και τοποθετήστε τους στο βάζο με την άμμο. Ανάλογα με το μέγεθος του βάζου μπορείτε να βάλετε δύο ή τρία κλαδιά. Η σύνθεση μπορεί να συνοδευτεί με μία δεύτερη στην οποία αντί για κλαδιά να βάλετε κεριά. Μικρές μπάλες στα χρώματα της πέρλας σκορπισμένα στο τραπέζι συμπληρώνουν τη γιορτινή εικόνα!

MYSELF.GR

Ὁ ἄνθρωπος μὲ τὸ γαρύφαλο Ναζίμ Χικμέτ Ἀπρίλης 1952



Ἔχω πάνω στὸ τραπέζι μου
τὴ φωτογραφία τοῦ ἀνθρώπου
μὲ τ᾿ ἄσπρο γαρούφαλο
ποὺ τὸν τουφέκισαν
στὸ μισοσκόταδο
πρὶν τὴν αὐγὴ
κάτω ἀπ᾿ τὸ φῶς τῶν προβολέων.

Στὸ δεξί του χέρι
κρατᾶ ἕνα γαρούφαλο
πού ῾ναι σὰ μιὰ φούχτα φῶς

ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ θάλασσα
τὰ μάτια του τὰ τολμηρὰ
τὰ παιδικὰ
κοιτάζουν ἄδολα
κάτω ἀπ᾿ τὰ βαριὰ μαῦρα τους φρύδια
ἔτσι ἄδολα
ὅπως ἀνεβαίνει τὸ τραγούδι
σὰ δίνουν τὸν ὅρκο τους
οἱ κομμουνιστές.

Τὰ δόντια του εἶναι κάτασπρα
ὁ Μπελογιάννης γελᾶ
καὶ τὸ γαρούφαλο στὸ χέρι του
εἶναι σὰν τὸ λόγο πού ῾πε στοὺς ἀνθρώπους
τὴ μέρα τῆς λεβεντιᾶς
τὴ μέρα τῆς ντροπῆς.

Αὐτὴ ἡ φωτογραφία
βγῆκε στο δικαστήριο
ὕστερ᾿ ἀπ᾿ τὴ θανατικὴ καταδίκη.

Ναζίμ Χικμέτ Ἀπρίλης 1952

Pieter de Hooch



Pieter de Hooch, αυτοπροσωπογραφίαO Pieter de Hooch (Ολλανδικά προφορά: [pitər də ɦoʊx] , επίσης ορίσει "Hoogh" ή "Hooghe") (20, Δεκεμβρίου 1629 - 24 Μαρτίου 1684 ) ήταν ένας ζωγράφος είδος κατά τη διάρκεια της ολλανδικής χρυσής εποχής . Ήταν σύγχρονος του ολλανδικού Μάστερ Jan Vermeer , με τους οποίους το έργο του κοινού θέματα και στυλ.

O De Hooch γεννήθηκε στο Ρότερνταμ για Hendrick Hendricksz Hooch de, ένα χτίστη , και Pieters Annetge, μια μαία . Ήταν ο μεγαλύτερος από τα πέντε παιδιά και όλα επιβιώσει από τα αδέλφια του. Σπούδασε τέχνη στο Χάρλεμ κάτω από το τοπίο ζωγράφος Nicolaes Berchem . Ξεκινώντας το 1650, εργάστηκε ως ζωγράφος και υπηρέτης για έναν συλλέκτη λινό-έμπορος τέχνης και το όνομα Justus de la Grange. Η θητεία του για τον έμπορο που απαιτείται για να τον συνοδεύει στα ταξίδια του στη Χάγη , Λέιντεν , και Delft , στην οποία τελικά μετακόμισε. Είναι πιθανό ότι η de Hooch παρέδωσε τα περισσότερα από τα έργα του για la Grange κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σε αντάλλαγμα για το διοικητικό συμβούλιο και άλλα οφέλη, όπως αυτό ήταν μια κοινή εμπορική συμφωνία για ζωγράφους της εποχής, και αργότερα μια απογραφή κατέγραψε ότι la Grange διέθετε έντεκα πίνακές του.

Το πρώιμο έργο του Hooch de, όπως και οι περισσότεροι νέοι ζωγράφοι της εποχής του, ήταν ως επί το πλείστον αποτελείται από σκηνές των στρατιωτών σε στάβλους και ταβέρνες, αν και χρησιμοποίησε αυτά να αναπτύξουν μεγάλη ικανότητα στο φως, το χρώμα, και προοπτική και όχι να διερευνήσει το ενδιαφέρον στην θέμα. Μετά την έναρξη της οικογένειάς του στα μέσα του 1650, μεταπήδησε προσοχή του στις εγχώριες σκηνές και οικογενειακά πορτρέτα. Το έργο του έδειξε έξυπνη παρατήρηση από τα εγκόσμια λεπτομέρειες της καθημερινής ζωής, ενώ επίσης λειτουργεί ως καλά οργανωμένο ιστορίες ηθικής. Αυτά τα έργα που εκτίθενται συχνά μια εκλεπτυσμένη και λεπτή επεξεργασία του φωτός παρόμοια με εκείνα του Βερμέερ, ο οποίος έζησε στην πόλη Delft ταυτόχρονα ως Hooch de. 19ου αιώνα ιστορικοί της τέχνης είχαν υποθέσει ότι Vermeer είχε επηρεαστεί από το έργο de Hooch, αλλά το αντίθετο είναι τώρα πιστεύεται.

Αν και ο ίδιος άρχισε να ζωγραφίζει για τους πλουσιότερους πελάτες στο Άμστερνταμ, έζησε στις φτωχότερες περιοχές της πόλης. Γύρω από αυτή τη φορά, το στυλ ζωγραφικής de Hooch έγιναν πιο συμπαγείς και πιο σκούρα στο χρώμα, και απλές οικιακές σκηνές του έχουν αντικατασταθεί από εξαιρετικά διακοσμημένα εικόνες που σε ανακτορικά κέντρα της χώρας και βίλες. Οι περισσότεροι μελετητές θεωρούν ότι το έργο de Hooch μετά γύρω στα 1670 έγινε πιο στυλιζαρισμένη και επιδεινώθηκε στην ποιότητα. Μπορεί να είναι ότι η αγωνία του (στην ηλικία των 38, με μια νεαρή οικογένεια) για το θάνατο της συζύγου του (το 1667) επηρέασε το έργο του. Σε κάθε περίπτωση, η υγεία του είχε τώρα επιδεινώνεται, και πέθανε το 1684 σε Άμστερνταμ ψυχιατρικό άσυλο , αν και η άμεση αιτία της εισαγωγής του είναι άγνωστη.

http://translate.google.gr/translate?hl=el&sl=en&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FPieter_de_Hooch&

Κρεµµύδι, φίλος μας... καρδιακός

http://proionta-tis-fisis.blogspot.gr/2012/12/blog-post_6159.html

Κρεµµύδι, φίλος μας... καρδιακός

Οι αρχαίοι μας Έλληνες τιμούσαν αρκούντως το κρεμμύδι, μιας και, εκτός των άλλων χρήσεων, αποτελούσε σταθερό συστατικό του πρωινού τους (ακράτισμα).

Ο αρχαίος κόσμος, καλλιεργούσε το κρεμμύδι, όχι μόνο για την άρτυση των φαγητών αλλά και για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες, που οφείλονται μάλλον στην μεγάλη περιεκτικότητά του σε ιώδιο και θειάφι. Στις μέρες μας, μπορεί να αποτελεί ένα κοινότατο υλικό μαγειρικής, αλλά οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η διατροφική του αξία. Τα τελευταία χρόνια, επιστημονικές μελέτες καταδεικνύουν ότι η κατανάλωσή του μπορεί να ωφελήσει την υγεία μας με πολλούς τρόπους: Είναι φτωχό σε θερμίδες και νάτριο, ενώ δεν έχει χοληστερίνη. Είναι πλούσιο σε φυτοχημικές ουσίες, όπως δισουλφίδια και τρισουλφίδια, που είναι υπεύθυνα για τη χαρακτηριστική μυρωδιά του, αλλά και για τις αντιμικροβιακές και αντικαρκινικές του ιδιότητες. Επίσης, περιέχει φλαβονοειδή και ιδιαίτερα κουερσετίνη, που έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, ενώ παράλληλα προσφέρει στον οργανισμό βιταμίνες Β6 και C, φυτικές ίνες, κάλιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χρώμιο και φυλλικό οξύ. Διαβάστε, λοιπόν, τι αποκαλύπτουν οι έρευνες για τον ταπεινό, αλλά τόσο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά βολβό.

Ασπίδα προστασίας ενάντια στον καρκίνο
Πολλές είναι οι επιδημιολογικές έρευνες που υποστηρίζουν ότι τα φλαβονοειδή και ιδιαίτερα η κουερσετίνη που περιέχουν το κρεμμύδι και άλλες τροφές αναστέλλουν
τη δράση και την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Φαρμακολογίας του Μιλάνου, η οποία δημοσιεύτηκε το 2006 στο επιστημονικό περιοδικό «American Journal of Clinical Nutrition», όσοι καταναλώνουν συστηματικά κρεμμύδι και σκόρδο έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο. Μάλιστα, τα ποσοστά μείωσης του κινδύνου για καρκίνο στο στόμα και το φάρυγγα διαμορφώνονται στο 84%, για τον καρκίνο του μαστού στο 25%, για τον καρκίνο των ωοθηκών στο 73% και για τον καρκίνο του προστάτη στο 71%.

Φυσικός ρυθμιστής του σακχάρου
Πολλοί ερευνητές θεωρούν ότι τα αλυλ-προπυλ-δισουλφίδια που περιέ­χει το κρεμμύδι είναι υπεύθυνα για τη μείωση των επιπέδων σακχάρου, καθώς αυξάνουν την ποσότητα της ελεύθερης διαθέσιμης ινσουλίνης στο αίμα. Μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2003 στο επι­στημονικό περιοδικό «International Journal of Food Scien-ces and Nutrition» καταδεικνύει την υπογλυκαιμική και αντιοξειδωτική δράση του κρεμμυδιού. Το κρεμμύδι αποτελεί, επίσης, μια πολύ καλή πηγή χρωμίου. Από κλι­νικές έρευνες σε διαβητικούς, που δημο­σιεύτηκαν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, όπως στο «Diabetes & Metabolism», δια-πιστώθηκε ότι το χρώμιο έχει την ικανότητα να μειώνει τα επίπεδα σακχάρου νηστείας, να βελτιώνει την ανοχή στη γλυκόζη αίματος, να μειώνει την ολική χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια, καθώς και να αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερίνης στο αίμα.

Φίλος σας... καρδιακός
Oι υψηλές τιμές χοληστερίνης και αρτηριακής πίεσης είναι προδιαθεσικοί παράγοντες για την εμφάνιση καρ­διαγγειακών νοσημάτων. Η συχνή κατανάλωση κρεμμυδιού έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα χοληστερί­νης, καθώς και την υψηλή ­αρτηριακή πίεση. Αποτέλεσμα είναι η κατανάλωση κρεμμυδιού να δρα προληπτικά κατά της εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, αθηροσκλήρωσης και εμφράγματος. Αυτό οφείλεται κυρίως στα σουλφιδικά του συστατικά (φλαβονοειδή). Τα τελευταία, σε συνδυασμό με το χρώμιο και τη βιταμίνη Β6 που περιέχει το κρεμμύδι, μειώνουν τα επίπεδα ομο­κυστεΐ­νης στο αίμα, που αποτελεί έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιακή ανακοπή και έμφραγμα. Μια μετα-ανάλυση 7 μελετών (στις οποίες συμμετείχαν 100.000 άνθρωποι), η οποία δημοσιεύτηκε το 2003 στο επιστημονικό περιοδικό «Euro-pean Journal of Clinical Nutrition», ­κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι κατανάλωναν συχνά κρεμμύδι, τσάι, μήλο και μπρόκολο, που είναι οι πιο πλούσιες πηγές φλαβονοειδών (ισχυρά αντιοξειδωτικά), είχαν 20% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιαγγειακή νόσο.

Ισχυρό αντιφλεγμονώδες
Πολλά συστατικά του κρεμμυδιού συμβάλλουν στη μείωση της οξύτητας των συμπτωμάτων που σχε­τίζονται με φλεγμονώδεις καταστάσεις, είτε αυτές οφείλονται σε οστεοαρθρίτιδα και ρευματοειδή αρθρίτιδα είτε σε αλλεργικό φλεγμονώδες άσθμα και σε αναπνευστική συμφόρηση λόγω κοινού κρυολογήματος. Υπεύθυνα για την αντιφλεγμονώδη δράση του κρεμμυδιού είναι κυρίως η βιταμίνη C και τα φλαβονοειδή και ιδιαίτερα η κουερσιτίνη. Μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2006 στο περιοδικό «Journal of Biological Regu­lators & Homeostatic Agents» από την Ιατρική Σχολή της Βοστόνης αναδεικνύει τη σημαντική φαρμα­κευτική δράση του κρεμμυδιού στη φλεγμονή.

Για γερά κόκαλα
Σύμφωνα με μελέτες, κυρίως σε πειραματόζωα, η κατανάλωση κρεμμυδιού βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. Μια σχετική μελέτη σε πειραματόζωα, που δημοσιεύτηκε το 2005 στο περιοδικό «Journal of Agriculture and Food Chemistry» και πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης στην Ελβετία, υποστηρίζει ότι η κατανάλωση κρεμ­μυδιού βοηθά στη διατήρηση της οστικής πυκνότητας, με τρόπο μάλιστα αντίστοιχο της φαρμακευτικής αγωγής που χορηγείται σε ασθενείς με οστεοπόρωση.

Μην το τρώτε αν…

έχετε κολίτιδα (σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου), αποφύγετε τη συχνή κατανάλωση κρεμμυδιού, γιατί θα επιδεινώσει την κατάστασή σας. Το ίδιο ισχύει και για τις μητέρες που θηλάζουν, αν το μωρό τους υποφέρει από κολικούς του εντέρου. Επίσης, αν πάσχετε από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, θα πρέπει να αποφεύγετε και την κατανάλωση ορισμένων άλλων σκληρών λαχανικών, όπως λάχανο, αγγούρι, κοτσάνι κουνουπιδιού κλπ. 

Το ταπεινό κόκκινο κρεμμύδι μας προστατεύει από την καρδιοπάθεια επειδή ρίχνει την «κακή» χοληστερόλη, αφήνοντας ανέπαφη την «καλή», αναφέρουν επιστήμονες από το Χονγκ Κονγκ.
Η «κακή» χοληστερόλη είναι η LDL, η οποία συσσωρεύεται στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών προκαλώντας στένωση και εμποδίζοντας έτσι την ροή του αίματος.
Η «καλή» χοληστερόλη είναι η HDL, η οποία απομακρύνει την LDL από τις αρτηρίες, διευκολύνοντας την ροή του αίματος.
Η νέα μελέτη έγινε σε χάμστερ, τα οποία οι επιστήμονες τάιζαν με πλούσια σε χοληστερόλη τρόφιμα, δίνοντάς τους και πολτοποιημένο κόκκινο κρεμμύδι.
Έπειτα από οκτώ εβδομάδες, τα ζώα παρουσίασαν μείωση της «κακής» χοληστερόλης τους κατά 20%, παρ’ ό,τι έτρωγαν πάρα πολλή χοληστερόλη.
Η «καλή» χοληστερόλη τους, όμως, δεν παρουσίασε μείωση.
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ζεν Γιου Τσεν, από το Κινεζικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, πολλές προγενέστερες μελέτες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση κόκκινων κρεμμυδιών με χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης. Ωστόσο, ο βιολογικός μηχανισμός της επίδρασής τους δεν είχε μελετηθεί κατά το παρελθόν.
«Το εύρημα της νέας μελέτης υποστηρίζει την θεωρία ότι η συστηματική κατανάλωση κρεμμυδιών μειώνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου», πρόσθεσε.
Τα κόκκινα κρεμμύδια χρησιμοποιούνται ευρέως όχι μόνο στις μεσογειακές χώρες, αλλά και στην Ινδία και στη Μέση Ανατολή. Είναι πολύ πιο γλυκά απ’ ό,τι τα λευκά που χρησιμοποιούνται ευρέως σε άλλες χώρες, όπως η Βρετανία, γι’ αυτό και μπορούν να προστίθενται ωμά στις σαλάτες.
Πηγή: www.vita.gr 
          ygeia.tanea.gr

Χριστουγεννιάτικο στεφάνι


 Χριστουγεννιάτικο στεφάνι

Η βάση για αυτή την κατασκευή είναι ένα στεφάνι κεντήματος. Επιλέξτε στρογγυλό ή οβάλ και φτιάξτε μόνες σας το πιο γιορτινό αντικείμενο που θα κοσμεί την πόρτα σας ή τον χώρο πάνω από το τζάκι σας.

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ: 1 ψαλίδι 1 χρυσό κρεπ χαρτί 1 κόλλα 1 στεφάνι κεντήματος 1 χρυσό χαρτόνι 1 μολύβι 1 μαύρο λεπτό μαρκαδόρο

1o βήμα Κόψτε ένα κομμάτι χρυσού κρεπ χαρτιού και κολλήστε τη μία άκρη του στο στεφάνι. Τυλίξτε το γύρω από το στεφάνι μέχρι να το καλύψετε εντελώς. Κόψτε ένα κομμάτι από το χρυσό χαρτόνι διαστάσεων 1,00x0,30 εκ. και τυλίξτε το σφιχτά γύρω από το μολύβι.

2o βήμα Κολλήστε τη μία άκρη του χαρτονιού στη μέση του στεφανιού και τυλίξτε το χαλαρά έτσι ώστε να μην ακουμπά στο στεφάνι. Στερεώστε με κόλλα την άλλη άκρη λίγο κάτω από το κάτω μέρος του στεφανιού. 3o βήμα Ζωγραφίστε έναν άγγελο πάνω στο χαρτόνι και κόψτε το περίγραμμά του. Σχεδιάστε στη χρυσή πλευρά με το μαύρο μαρκαδόρο τις λεπτομέρειες. Φτιάξτε ένα φιόγκο από το χρυσό κρεπ χαρτί και κολλήστε το στην κορυφή.

4o βήμα Στερεώστε τον άγγελο στην αριστερή πλευρά με κόλλα και κρεμάστε το είτε πάνω από το δέντρο είτε στην πόρτα του σπιτιού, φωτίζοντάς το έτσι ώστε να αναδεικνύεται και να λάμπει ακόμα και με τα πιο μικρά φωτάκια του δέντρου.

Info: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε σχήμα και υλικό θέλετε στη θέση του στεφανιού.

Για ακόμα πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα, τυλίξτε γύρω από το στεφάνι χριστουγεννιάτικα φωτάκια και αφήστε τα να λαμπυρίζουν δημιουργώντας γιορτινή ατμόσφαιρα. Επιπλέον, χρησιμοποιήστε εκτός από το χρυσό κρεπ χαρτί και κόκκινο, και περάστε το στεφάνι με χρυσόσκονη για να το ταιριάξετε με τα στολίδια του δέντρου.

MYSELF.GR

Στάινμπεκ Τζών

περιοδικό και εκδόσεις Κουκούτσι.

Το απόσπασμα της ημέρας,

Στάινμπεκ Τζών
(που απεβίωσε σαν σήμερα το 1968, από τα σταφύλια της οργής, μτφ. Κ. Πολίτη, για μια παρόμοια οικονομική κρίση.

-Άκου δω, είπε ο άλλος. Δεν έχει νόημα. Ο εργολάβος αυτός χρειάζεται οχτακόσιους ανθρώπους. Τυπώνει λοιπόν πέντε χιλιάδες τέτοια χαρτιά που ίσως να τα διαβάζουν είκοσι χιλιάδες άνθρωποι. Και δυο-τρεις χιλιάδες από εκείνους που τα διαβάσαν ξεκινάν και πάνε. Όλοι τους άνθρωποι τρελοί από τη στενοχώρια.

-Μα δεν έχει νόημα! Φώναξε ο πατέρας.
-Περίμενε να δεις τον άνθρωπο που έβγαλε τούτο δω το χαρτί, και θα καταλάβεις. Θα δεις ή τον ίδιο ή κανένα υπάλληλό του. Θα έχετε στήσει το τσαντίρι σας κοντά σε κάποια γούβα, εσείς κι ακόμα πενήντα οικογένειες, Εκείνος θα κοιτάξει μέσα στο τσαντίρι σας, να δει αν σας απόμεινε τίποτα να μασήσετε. Κι αν δει πως δεν έχετε τίποτα, θα πει: «Θέτε να πιάσετε δουλειά»; Κι εσύ θα πεις: «Και βέβαια θέλουμε αφέντη μου. Θα στο χρωστάμε χάρη να βρίσκαμε κάποια δουλειά». Κι αυτός θα πει: «Μπορώ να σας πάρω στη δουλειά μου» Και θα του πεις: «Πότε με το καλό;» Τότε θα σου πει πού να πας και ποια ώρα, κι έπειτα θα πάει σ’ άλλους παρακάτω. Χρειάζεται, μπορεί , καμιά διακοσαριά εργάτες. Λέει τα ίδια σε πεντακόσιους.

Αυτοί το λένε σ’ άλλους τόσους. Και σα θα πας επιτόπου, βρίσκονται μαζεμένοι καμιά χιλιάδα. Εκείνος τότε λέει: «Πλερώνω είκοσι σέντσια την ώρα». Μπορεί να σηκωθούν να φύγουν οι μισοί. Μα ωστόσο απομένουν ακόμα πεντακόσιοι, τόσο ψόφιοι της πείνας που δέχονται να δουλέψουν για ένα ξεροκόμματο. Ο λεγάμενος έχει συμβόλαιο με τον ιδιοκτήτη και αναλαβαίνει εργολαβικά να μαζέψει τα ροδάκινα ή να κλαδέψει τις μπαμπακιές. Κατάλαβες τώρα; Όσο πιο πολλοί παρουσιαστούν κι όσο πιο πεινασμένοι, τόσο κατεβάζει το μεροκάματο. Διαλέει όσο μπορεί τους φαμελίτες με παιδιά, γιατί……. μα τι διάολο, είπα πως δε θέλω να σας στενοχωρήσω.

Δημοφιλείς αναρτήσεις