O
Pieter de Hooch (Ολλανδικά προφορά: [pitər də ɦoʊx] , επίσης ορίσει
"Hoogh" ή "Hooghe") (20, Δεκεμβρίου 1629 - 24 Μαρτίου 1684 ) ήταν ένας
ζωγράφος είδος κατά τη διάρκεια της ολλανδικής χρυσής εποχής . Ήταν
σύγχρονος του ολλανδικού Μάστερ Jan Vermeer , με τους οποίους το έργο
του κοινού θέματα και στυλ.
O De Hooch γεννήθηκε στο Ρότερνταμ για Hendrick Hendricksz Hooch de, ένα χτίστη , και Pieters Annetge, μια μαία . Ήταν ο μεγαλύτερος από τα πέντε παιδιά και όλα επιβιώσει από τα αδέλφια του. Σπούδασε τέχνη στο Χάρλεμ κάτω από το τοπίο ζωγράφος Nicolaes Berchem . Ξεκινώντας το 1650, εργάστηκε ως ζωγράφος και υπηρέτης για έναν συλλέκτη λινό-έμπορος τέχνης και το όνομα Justus de la Grange. Η θητεία του για τον έμπορο που απαιτείται για να τον συνοδεύει στα ταξίδια του στη Χάγη , Λέιντεν , και Delft , στην οποία τελικά μετακόμισε. Είναι πιθανό ότι η de Hooch παρέδωσε τα περισσότερα από τα έργα του για la Grange κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σε αντάλλαγμα για το διοικητικό συμβούλιο και άλλα οφέλη, όπως αυτό ήταν μια κοινή εμπορική συμφωνία για ζωγράφους της εποχής, και αργότερα μια απογραφή κατέγραψε ότι la Grange διέθετε έντεκα πίνακές του.
O De Hooch γεννήθηκε στο Ρότερνταμ για Hendrick Hendricksz Hooch de, ένα χτίστη , και Pieters Annetge, μια μαία . Ήταν ο μεγαλύτερος από τα πέντε παιδιά και όλα επιβιώσει από τα αδέλφια του. Σπούδασε τέχνη στο Χάρλεμ κάτω από το τοπίο ζωγράφος Nicolaes Berchem . Ξεκινώντας το 1650, εργάστηκε ως ζωγράφος και υπηρέτης για έναν συλλέκτη λινό-έμπορος τέχνης και το όνομα Justus de la Grange. Η θητεία του για τον έμπορο που απαιτείται για να τον συνοδεύει στα ταξίδια του στη Χάγη , Λέιντεν , και Delft , στην οποία τελικά μετακόμισε. Είναι πιθανό ότι η de Hooch παρέδωσε τα περισσότερα από τα έργα του για la Grange κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σε αντάλλαγμα για το διοικητικό συμβούλιο και άλλα οφέλη, όπως αυτό ήταν μια κοινή εμπορική συμφωνία για ζωγράφους της εποχής, και αργότερα μια απογραφή κατέγραψε ότι la Grange διέθετε έντεκα πίνακές του.
Το πρώιμο έργο του Hooch de, όπως και οι περισσότεροι νέοι
ζωγράφοι της εποχής του, ήταν ως επί το πλείστον αποτελείται από σκηνές
των στρατιωτών σε στάβλους και ταβέρνες, αν και χρησιμοποίησε αυτά να
αναπτύξουν μεγάλη ικανότητα στο φως, το χρώμα, και προοπτική και όχι να
διερευνήσει το ενδιαφέρον στην θέμα. Μετά την έναρξη της οικογένειάς του
στα μέσα του 1650, μεταπήδησε προσοχή του στις εγχώριες σκηνές και
οικογενειακά πορτρέτα. Το έργο του έδειξε έξυπνη παρατήρηση από τα
εγκόσμια λεπτομέρειες της καθημερινής ζωής, ενώ επίσης λειτουργεί ως
καλά οργανωμένο ιστορίες ηθικής. Αυτά τα έργα που εκτίθενται συχνά μια
εκλεπτυσμένη και λεπτή επεξεργασία του φωτός παρόμοια με εκείνα του
Βερμέερ, ο οποίος έζησε στην πόλη Delft ταυτόχρονα ως Hooch de. 19ου
αιώνα ιστορικοί της τέχνης είχαν υποθέσει ότι Vermeer είχε επηρεαστεί
από το έργο de Hooch, αλλά το αντίθετο είναι τώρα πιστεύεται.
Αν και ο ίδιος άρχισε να ζωγραφίζει για τους πλουσιότερους πελάτες στο Άμστερνταμ, έζησε στις φτωχότερες περιοχές της πόλης. Γύρω από αυτή τη φορά, το στυλ ζωγραφικής de Hooch έγιναν πιο συμπαγείς και πιο σκούρα στο χρώμα, και απλές οικιακές σκηνές του έχουν αντικατασταθεί από εξαιρετικά διακοσμημένα εικόνες που σε ανακτορικά κέντρα της χώρας και βίλες. Οι περισσότεροι μελετητές θεωρούν ότι το έργο de Hooch μετά γύρω στα 1670 έγινε πιο στυλιζαρισμένη και επιδεινώθηκε στην ποιότητα. Μπορεί να είναι ότι η αγωνία του (στην ηλικία των 38, με μια νεαρή οικογένεια) για το θάνατο της συζύγου του (το 1667) επηρέασε το έργο του. Σε κάθε περίπτωση, η υγεία του είχε τώρα επιδεινώνεται, και πέθανε το 1684 σε Άμστερνταμ ψυχιατρικό άσυλο , αν και η άμεση αιτία της εισαγωγής του είναι άγνωστη.
Αν και ο ίδιος άρχισε να ζωγραφίζει για τους πλουσιότερους πελάτες στο Άμστερνταμ, έζησε στις φτωχότερες περιοχές της πόλης. Γύρω από αυτή τη φορά, το στυλ ζωγραφικής de Hooch έγιναν πιο συμπαγείς και πιο σκούρα στο χρώμα, και απλές οικιακές σκηνές του έχουν αντικατασταθεί από εξαιρετικά διακοσμημένα εικόνες που σε ανακτορικά κέντρα της χώρας και βίλες. Οι περισσότεροι μελετητές θεωρούν ότι το έργο de Hooch μετά γύρω στα 1670 έγινε πιο στυλιζαρισμένη και επιδεινώθηκε στην ποιότητα. Μπορεί να είναι ότι η αγωνία του (στην ηλικία των 38, με μια νεαρή οικογένεια) για το θάνατο της συζύγου του (το 1667) επηρέασε το έργο του. Σε κάθε περίπτωση, η υγεία του είχε τώρα επιδεινώνεται, και πέθανε το 1684 σε Άμστερνταμ ψυχιατρικό άσυλο , αν και η άμεση αιτία της εισαγωγής του είναι άγνωστη.
http://
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου