Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Η διατροφική αξία του ανανά

http://proionta-tis-fisis.blogspot.gr/2012/12/blog-post_5377.html

Η διατροφική αξία του ανανά


Ο ανανάς ανήκει στα τροπικά φρούτα και μαζί με τις μπανάνες αποτελούν ίσως τα πιο δημοφιλή τροπικά φρούτα, τόσο στην χώρα μας όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο.



Τι κάνει όμως τον ανανά τόσο ισχυρά διατροφικά φρούτο; 
Η ίδια του η σύσταση. Αποτελείται από βιταμίνες (κυρίως βιταμίνηC), ανόργανα άλατα, φυτικές ίνες, αλλά και από ένζυμα που βελτιώνουν την λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Επίσης, έρευνες δείχνουν ότι ανήκει στα τρόφιμα εκείνα που βοηθούν στην επίτευξη, αλλά και στην διατήρηση του ιδανικού μας βάρους. Ο ανανάς έχει μικρή περιεκτικότητα νατρίου και χοληστερίνης. Παρακάτω παρατίθεται η χημική σύσταση του ανανά, όπως καταγράφεται από το USDA (Υπουργείο Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών, αποτελεί μια από τις πιο έγκυρες πηγές διατροφικών δεδομένων στον κόσμο).
Χημική Σύνθεση Ανανά (ανά 100 γρ. τροφίμου)
Ενέργεια
49 kcal
Νερό
86 gr
Φυτικές ίνες
1,2 gr
Πρωτεΐνη
0,50 gr
Λιπίδια
0,20 gr
Ασβέστιο
7 mg
Φωσφόρος
7 mg
Σίδηρος
0,37 mg
Νάτριο
1 mg
Κάλιο
113 mg
Μαγνήσιο
14 mg
Χαλκός
0,11 mg
Μαγγάνιο
1,65 mg
Σελήνιο
0,6 mcg
Γλυκόζη
1,7 gr
Φρουκτόζη
1,9 gr
Ολικά σάκχαρα
8 gr
Βιταμίνη C
15 mg
Βιταμίνη B6
0,09 mg
Βιταμίνη A
3 mcg
Βιταμίνη E
1 mg
Βιταμίνη K
0,7 mcg
Φολικό οξύ
11 mcg
Θειαμίνη
0,09 ug
Ριβοφλαβίνη
0,036 mg
Νιασίνη
0,42 mg
Παντοθενικό οξύ
0,16 mg
Τοκοφερόλη α
0,10 mg
Β-καροτένιο
31 mcg

Οι φαρμακευτικές ιδιότητες του ανανά

Ένας άλλος λόγος που αυτό το φρούτο είναι τόσο δημοφιλές, είναι και το γεγονός, ότι αποδίδονται σε αυτό διάφορες φαρμακευτικές ιδιότητες. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν έρευνες που αναφέρουν, πως τα ιχνοστοιχεία από τα οποία αποτελείται ο ανανάς ασκούν προστατευτικό ρόλο σε ασθένειες, όπως ο καρκίνος. Επίσης, πιστεύεται πως διαλύει τους θρόμβους και ασκεί προστασία στο κάρδιο-κυκλοφορικό σύστημα. Ακόμη, έχει διουρητικές ικανότητες και σε πολλούς λαούς χρησιμοποιείται για την εξάλειψη των εντερικών σκουληκιών, καθώς απαλλάσσει από εντερικές διαταραχές και καταπραΰνει την χολή.
Σημαντικό είναι, και αξίζει να αναφερθεί το γεγονός, ότι ο ανανάς αποτελείται από ένα μείγμα ενζύμων, γνωστό με την ονομασία «βρομελίνη». Η βρομελίνη μπλοκάρει την παραγωγή ουσιών που προκαλούν φλεγμονές στο σώμα. Έρευνες έχουν δείξει πως η βρομελίνη βοηθά στην μείωση των οιδημάτων που προκαλεί η αρθρίτιδα. Επίσης, καταπραΰνει τα συμπτώματα της ιγμορίτιδας και επιταχύνει την επούλωση πληγών λόγω τραυματισμών ή χειρουργικών επεμβάσεων. Η κατανάλωση του ανανά μετά από ένα γεύμα βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσπεψίας.
Σαββατιανού Πελαγία
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
Πηγή: www.dietup.gr
Σημείωση: «Ο πυρήνας του ανανά περιέχει διπλάσια ποσότητα βρωμελίνης απ’ ό,τι ο καρπός που συνήθως τρώμε», διευκρινίζει η δρ Γκλένβιλ.
Πως να τον καταναλώσετε: Λιώστε τον πυρήνα και προσθέστε τον σε smoothies, σε σούπες ή σε βραστά κρέατα.

Βασιλόπιτα Σμυρναίικη


 Βασιλόπιτα Σμυρναίικη

Μια συνταγή για Βασιλόπιτα εγγυημένα από τις πετυχημένες που θα βρείτε! Από τη Σμύρνη με αγάπη!

• 2 φλ. ζάχαρη
• 3/4 φλ. βούτυρο φρέσκο
• 1 πορτοκάλι (ξύσμα + χυμός ξεχωριστά)
• 6 αβγά
• 1/2 φλ. κονιάκ
• 6 φλ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
• 3 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
• Ζάχαρη άχνη για τη διακόσμηση

Χωρίζουμε τους κρόκους από τα ασπράδια.

Χτυπάμε τα ασπράδια με σύρμα χειρός ή στο μίξερ μέχρι να πάρουμε μια σφιχτή μαρέγκα. Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με τον όρο «σφιχτή μαρέγκα» κάντε κλικ εδώ για να δείτε πώς θα την πετύχετε.

Σε ένα ξεχωριστό μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι με το μπέικιν πάουντερ.

Χτυπάτε στο μίξερ το βούτυρο με τη ζάχαρη για περίπου 10 λεπτά μέχρι το μείγμα να ασπρίσει και να αφρατέψει.

Προσθέτετε στη συνέχεια τους κρόκους των αβγών και το χυμό του πορτοκαλιού. Συνεχίζετε 2-3 λεπτά ακόμα.

Μειώνετε την ένταση του μίξερ και ρίχνετε εναλλάξ το αλεύρι και τη μαρέγκα. Ανακατεύουμε συνεχώς για να ομογενοποιηθεί το μείγμα.

Βουτυρώνουμε καλά και αλευρώνουμε ένα στρογγυλό ταψί και ρίχνουμε μέσα το μείγμα.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς ή μέχρι να ροδίσει.

Βγάζουμε την πίτα από το φούρνο και περιμένουμε λίγο να κρυώσει πριν την ξεφορμάρουμε.

Διακοσμούμε με ζάχαρη άχνη και κάνουμε αν θέλουμε σχεδιάκια με κανέλα.

Χρόνος προετοιμασίας: 30΄ Χρόνος ψησίματος: 45-50΄


lovecooking.gr

Βασίλης Αυλωνίτης

Βασίλης Αυλωνίτης.jpg


Ο Βασίλης Αυλωνίτης (1 Ιανουαρίου 1904 - 10 Μαρτίου 1970) ήταν ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Θησείο. Στο θέατρο πρωτοεμφανίστηκε το 1924 στην οπερέτα του Ν. Χατζηαποστόλου Το κορίτσι της γειτονιάς. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με διάφορους θιάσους σε οπερέτες και κωμωδίες, μέχρι το 1928, οπότε και στράφηκε προς την επιθεώρηση επικεφαλής δικού του θιάσου.

Τον Αύγουστο του 1931, παρολίγο να τον σκοτώσει σφαίρα από θερμόαιμο οπαδό ομάδας νεοφιλελευθέρων, "Βενιζελικών", που εισέβαλε στο θέατρο που έπαιζε τότε στην επιθεώρηση "Κατεργάρα" και άρχισαν να πυροβολούν θεωρώντας ότι σατιριζόταν ο τότε πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος. Από την εισβολή αυτή τραυματίσθηκαν κάποιοι θεατές ενώ σκοτώθηκε ο τεχνικός του θεάτρου. Στη συνέχεια από τις ανακρίσεις που ακολούθησαν θεωρήθηκε ότι υπαίτια ήταν η σάτιρα και όχι οι δράστες. Τότε εκδόθηκε και ο γνωστός νόμος "περί τύπου" που περιελάμβανε και το θέατρο στην επακόλουθη λογοκρισία.

Το 1934 συμμετείχε σε επιθεωρήσεις του θεάτρου Περοκέ, ενώ νωρίτερα έκανε δικό του θίασο. Την περίοδο του '40 σχημάτισε θίασο με τον Κυριάκο Μαυρέα και ερμήνευσε το στρατιώτη Πολυχρόνη Περονόσπορο στο ηθογραφικό χρονικό Από την Αλβανία στο Ρίμινι. Υπήρξε για πολλά χρόνια βασικό στέλεχος των επιθεωρησιακών θιάσων του θεάτρου Ακροπόλ και διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του (1956-61). Ο τελευταίος του θίασος συγκροτήθηκε με τον Κώστα Χατζηχρήστο, το 1967-68. Μαζί περιόδευσαν σε πολλές επαρχιακές πόλεις, αλλά λόγοι υγείας τον ανάγκασαν να διακόψει την περιοδεία. Υπηρέτησε με συνέπεια και αφοσίωση όλα τα είδη του θεάτρου. Kηδεύτηκε στο Β' Νεκροταφείο στα Πατήσια και σήμερα τα οστά του βρίσκονται σε οστεοφυλάκιο του κοιμητηρίου.
Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίστηκε το 1929 στην ταινία του Αχιλλέα Μαδρά, Μαρία Πενταγιώτισσα, ενώ ακολούθησαν δεκάδες άλλες, έως το 1970, όπως Η αριστοκράτισσα κι ο αλήτης, όπου εμφανίστηκε στον τελευταίο του ρόλο. Λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωσή αυτής της ταινίας, πέθανε από καρδιακή προσβολή. Συνολικά πρωταγωνίστησε ή εμφανίστηκε σε μικρότερους ρόλους σε 75 ταινίες. Είχε ήρεμη προσωπική ζωή, ενώ δεν παντρεύτηκε ποτέ.

Θα μείνει αξέχαστος στον κινηματογράφο σε ταινίες όπως: «Μια ζωή την έχουμε», «Το αμαξάκι, «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο» «Οι γαμπροί της Ευτυχίας», «"Ο λεφτάς", Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός» κ. ά.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BB%CE%B7%CF%82_%CE%91%CF%85%CE%BB%CF%89%CE%BD%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82

Ο. ΕΛΥΤΗΣ "Η ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ"



Ο. ΕΛΥΤΗΣ  "Η  ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ"

Έχοντας ερωτευθεί και κατοικήσει αιώνες μες στη θάλασσα έμαθα γραφή και ανάγνωση

Ώστε τώρα να μπορώ σε μεγάλο βάθος πίσω τις γενιές απανωτές όπως αρχίζει ένα βουνό προτού τελειώσει το άλλο

Να κοιτάζω Και μπροστά πάλι το ίδιο

Το βαθύ σκούρο μπουκάλι και η νέα στο μπράτσο Ελένη με το πλάϊ επάνω στον ασβέστη

Να γεμίζει κρασί της Παναγίας το μισό σώμα της φευγάτο κιόλας στην Ασία την αντικρινή

Και το κέντημα όλο μετατοπισμένο μες στον ουρανό με τα διχαλωτά πουλιά τα κιτρινάκια και τους ήλιους.

1η Ιανουαρίου1822 - Το πρώτο Ελληνικό Σύνταγμα




1η Ιανουαρίου1822: Ψηφίζεται από την A' Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου το πρώτο Ελληνικό Σύνταγμα. Μεταξύ άλλων, καθορίζει το γαλάζιο και το λευκό ως τα χρώματα της ελληνικής σημαίας.


Διαβάστεπερισσότερα: http://www.sansimera.gr/almanac/0101#ixzz2Gi8Bn42U

Το Σύνταγμα της Ελλάδας είναι ο θεμελιώδης νόμος επάνω στον οποίο βασίζεται η διαμόρφωση ολόκληρης της νομοθεσίας της Ελλάδας όσον αφορά τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του πολίτη, την οργάνωση και βασικούς κανόνες λειτουργίας του ελληνικού κράτους και των θεσμών.

Μετά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 δημιουργήθηκαν διάφορα βραχύβια συντάγματα που δεν ευδοκίμησαν είτε λόγω των αδυναμιών τους είτε λόγω της εσωτερικής διαμάχης μεταξύ των πολιτικών.

Πρώτο σύνταγμα ήταν αυτό που ψηφίστηκε από την Α' Εθνοσυνέλευση στις 1 Ιανουαρίου 1822 στην Επίδαυρο με ονομασία «Προσωρινόν Πολίτευμα της Ελλάδος» και αναθεωρήθηκε το 1823 από την Β' Εθνοσυνέλευση στο Άστρος με τον «Νόμο της Επιδαύρου». Η Γ' Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας το 1827 ψήφισε το «Πολιτικόν Σύνταγμα της Ελλάδος» το οποίο όμως αναστάλθηκε από την Δ' Εθνοσυνέλευση του Άργους μετά από πρόταση του Ιωάννη Καποδίστρια.

Το 1832 η Ε' Εθνοσυνέλευση Ναυπλίου στο Ναύπλιο ψήφισε το «Πολιτικόν Σύνταγμα της Ελλάδος του 1832» (που αναφέρθηκε και ως «Ηγεμονικόν Σύνταγμα» το οποίο όμως δεν εφαρμόστηκε και ο Όθων βασίλευσε χωρίς σύνταγμα μέχρι το Μάρτιο του 1844. Σύνταγμα παραχωρήθηκε μετά από την εξέγερση της Γ' Σεπτεμβρίου 1843. Αυτό το Σύνταγμα του 1844, εγκαθίδρυσε τη συνταγματική μοναρχία και βασίστηκε αρκετά στο γαλλικό σύνταγμα του 1830 και το βελγικό του 1831. Μετά την ανατροπή του Όθωνα ψηφίστηκε στην Αθήνα Σύνταγμα του 1864 το οποίο εισήγαγε τον θεσμό της βασιλευομένης δημοκρατίας. Το σύνταγμα του 1864 αναθεωρήθηκε με το Σύνταγμα του 1911 ενώ τα έτη 1920 και 1924 αποπειράθηκε να αναθεωρηθούν ξανά αλλά η διαδικασία διακόπηκε λόγω επαναστατικών πράξεων.

Το σύνταγμα αυτό ήταν ένα από τα πρώτα στον κόσμο που καθιέρωσε την καθολική ψηφοφορία (των ανδρών) ανεξαρτήτως οικονομικού εισοδήματος. Μόνον οι πλήρως οικονομικά εξαρτημένοι άνδρες (τσιράκια ή οικόσιτοι) δεν είχαν δικαίωμα ψήφου. Αυτό, σε αντιδιαστολή με τα άλλα δυτικά συντάγματα της εποχής όπου μόνον οι γαιοκτήμονες αστοί είχαν δικαίωμα ψήφου. Για να εκτιμήσουμε αυτή τη διαφορά αρκεί να πούμε ότι ενώ στην Γαλλία ή στην Αγγλία την εποχή εκείνη είχε δικαίωμα ψήφου το 10% των ενήλικων ανδρών περίπου, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό ήταν περίπου 90%.

Το 1926 συντάχθηκε το «Σύνταγμα της τριακονταμελούς επιτροπής» το οποίο δεν ίσχυσε αφού συντάχθηκε νέο από αναθεωρητική βουλή που ψήφισε το «Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας» με το οποίο το πολίτευμα μετατρεπόταν σε αβασίλευτη κοινοβουλευτική δημοκρατία. Το 1935 επανήρθε η μοναρχία με το σύνταγμα του 1864/1911 αλλά μετά την δικτατορία της 4 Αυγούστου 1936 έπαυσαν να ισχύουν ουσιώδεις διατάξεις του. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο το σύνταγμα αναθεωρήθηκε το 1952.
Η δικτατορία της Χούντας των Συνταγματαρχών παρουσίασε νέο Σύνταγμα το 1968 το οποίο επικυρώθηκε στο δημοψήφισμα του ίδιου έτους και ένα νεώτερο το 1973 που επίσης επικυρώθηκε με δημοψήφισμα το 1973, το οποίο έπαυσε να έχει ισχύ με την πτώση της το 1974, οπότε μετά από το Δημοψήφισμα του 1974 που διεξάχθηκε τη 8η Δεκεμβρίου 1974, το πολίτευμα της Ελλάδας μετατράπηκε ξανά σε αβασίλευτη δημοκρατία και συντάχθηκε νέο σύνταγμα από την πέμπτη Αναθεωρητική Βουλή και τέθηκε σε ισχύ στις 11 Ιουνίου 1975, το οποίο ισχύει σήμερα όπως αναθεωρήθηκε το 1986, το 2001 και το 2008.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82

Αγκινάρα

http://proionta-tis-fisis.blogspot.gr/2012/12/blog-post_1221.html

Αγκινάρα. Πολύτιμο φάρμακο για το συκώτι και τη χολή.

Η αγκινάρα, πέρα από ένα εξαιρετικό λαχανικό, αποτελεί κι ένα πολύτιμο φάρμακο. Ωμή ή μαγειρεμένη θεωρείται σπουδαία διαιτητική και υγιεινή τροφή. Περιέχει βιταμίνες Α, C και του συμπλέγματος Β, ασβέστιο, φώσφορο. Καθαρίζει το αίμα και μειώνει τη χοληστερίνη, τονώνει την καρδιά, ωφελεί τα νεφρά, το συκώτι και βοηθά στην αντιμετώπιση της αρτηριοσκλήρυνσης, των ρευματισμών και της παχυσαρκίας. 

Το επιστημονικό της όνομα είναι «κινάρα η σκόλυμος» (Cynara scolymus) και ευδοκιμεί σε πολλά μέρη της Μεσογείου και στη χώρα μας. Αυτό το φυτό το οποίο έχει σήμερα μία κυρίαρχη θέση τόσο στη μαγειρική όσο και στη θεραπευτική ιατρική, είναι στην πραγματικότητα μία ποικιλία της αγριοαγκινάρας της Μεσογείου, και οφείλει τη θεραπευτική της εφαρμογή στις χωνευτικές ιδιότητες των φύλλων της. 

Ήταν γνωστή στις χώρες της Μεσογείου από την αρχαιότητα. Τα 100 γραμμάρια ωμής ή βραστής αγκινάρας έχουν μόλις 44 θερμίδες (Kcal), γι αυτό και συνιστάται για την απώλεια κιλών. Η αγκινάρα καλλιεργείται σαν τρόφιμο κυρίως για τις ανθοκεφαλές της που καταναλώνονται νωπές ή μαγειρεμένες αλλά και τα φύλλα της αποτελούν μια θαυμάσια ζωοτροφή ιδίως για τα ζώα που βρίσκονται σε γαλακτοπαραγωγή. Στην Ιταλία από τα φύλλα παράγουν λικέρ με το όνομα «Cynar».

Πολύτιμο φάρμακο
Εκτός από την πλούσια διατροφική της αξία, η αγκινάρα χρησιμοποιείται και ως φάρμακο, αφού βοηθά στην αντιμετώπιση πολλών παθήσεων. Από την αρχαιότητα ακόμη χρησιμοποιούνταν για την πέψη των λιπαρών τροφών, αλλά και για τη δυσκοιλιότητα, αφού είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Τα συστατικά της αγκινάρας είναι χολαγωγά και διουρητικά. Επίσης έχουν την θεραπευτική ιδιότητα να απομακρύνουν την χοληστερίνη από το αίμα! Η αγκινάρα, θεωρείται ότι είναι κατά της αρτηριοσκλήρυνσης και της ανεπάρκειας συκωτιού. Είναι επίσης τονωτική, κατά των διαλειπόντων πυρετών, κατά του τεταρταίου πυρετού, κατά της υδρωπικίας, κατά των παθήσεων του συκωτιού και κατά των ρευματισμών. Έχει επίσης ιδιότητες κατά της πέτρας των νεφρών, κατά του ίκτερου και είναι επίσης καρδιοτονωτική και καθαριστική του αίματος.
Προστατεύει το ήπαρΗ ηπατοπροστατευτική δράση της αγκινάρας μελετήθηκε από πολλούς γιατρούς στη Γαλλία ήδη από το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Η χολερετική δράση της αγκινάρας (αυξάνει την έκκριση της χολής) οφείλεται σε μία πικρή και αρωματική ουσία: την κυναρίνη. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιπτώσεις υπεραιμίας ή ηπατικής ανεπάρκειας, ίκτερου και κακής πέψης των λιπαρών ουσιών. Διεγείροντας την έκκριση της χολής, η αγκινάρα δρα επίσης στις περιπτώσεις δυσκοιλιότητας. Το φύλλο της αγκινάρας περιέχει από την άλλη πλευρά στερόλες, μαγνήσιο, και κάλιο, συστατικά που δρουν συνεργατικά με την κυναρίνη. 
Με τη μέθοδο του κρυοθρυμματισμού, λαμβάνουμε τα οφέλη όλων των συστατικών του φυτού. Η αγκινάρα φαίνεται να συμβάλλει στην αναγέννηση των κυττάρων του ήπατος τα οποία εκτίθενται σε διάφορες τοξίνες. Εάν αυτή η δράση επιβεβαιωθεί και από τις ελεγχόμενες κλινικές μελέτες, το φυτό αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν προστατευτικό του ήπατος στα άτομα που πάσχουν από κίρρωση. 
Μειώνει την χοληστερίνη
Πρόσφατα ανακαλύφθηκε ότι το φύλλο της αγκινάρας διαθέτει την ικανότητα να μειώνει τη χοληστερίνη. Μελέτη κορυφαίου πανεπιστημίου της Γερμανίας πρόσφατα, παρουσιάζει τις ευεργετικές επιδράσεις της αγκινάρας, τόσο στην μείωση της χοληστερίνης, όσο και στην βελτίωση των λειτουργιών του συκωτιού.
Οι καρδιαγγειακές παθήσεις είναι παγκοσμίως οι κύριες αιτίες θανάτου και συσχετίζονται με αυξημένα επίπεδα ολικής χοληστερόλης στο πλάσμα του αίματος. Ερευνητές στο πανεπιστήμιο του Reading στην Αγγλία βρήκαν ότι απόσταγμα από τα φύλλα της αγκινάρας, το οποίο χορηγείται χωρίς ιατρική συνταγή, μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη σε, κατά τα άλλα, υγιή άτομα με μέτρια αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης.

Από τη στιγμή που η χοληστερόλη στο πλάσμα φτάνει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, συνταγογραφούνται φάρμακα όπως οι στατίνες για να βοηθήσουν στη μείωσή της. Η παρέμβαση που μπορούμε να κάνουμε προτού οι συγκεντρώσεις φτάσουν σε αυτά τα επίπεδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών παθήσεων χωρίς τη χρήση φαρμάκων. H συγκεκριμένη μελέτη έδειξε ότι υγιή άτομα με μέτρια αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης στο πλάσμα του αίματος, μπόρεσαν να μειώσουν αυτά τα επίπεδα χρησιμοποιώντας αυτό το φυτικό συμπλήρωμα. 

Αφροδισιακό
Οι Ευρωπαίοι εκτιμούσαν ιδιαίτερα την αγκινάρα ως αφροδισιακό. Λέγεται ότι στα τέλη του Μεσαίωνα η Αικατερίνη των Μεδίκων έτυχε έντονης κριτικής για την αδυναμία που είχε στις αγκινάρες, τις οποίες συνήθιζε να τρώει δημοσίως, γι' αυτό και κάποιοι συσχέτισαν τις γαστρονομικές με τις σεξουαλικές της αδυναμίες.

Τονώνει τα μαλλιά
Η αγκινάρα περιέχει βιταμίνες A, B, C, ασβέστιο και φώσφορο. Μπορείτε να πάρετε πράσινα φύλλα αγκινάρας και να τα καλύψετε με νερό (όχι πάρα πολύ, ίσα που να καλύπτονται) και το βάζετε στη φωτιά. Μόλις φθάσει στο σημείο βρασμού, το κατεβάζετε από τη φωτιά και το αφήνετε για τρεις ώρες. Στη συνέχεια το σουρώνετε και με το υγρό αυτό κάνετε μασάζ στο κεφάλι για την τόνωση των μαλλιών

Ποντιακά πιροσκί (νηστίσιμα)

Ποντιακά πιροσκί (νηστίσιμα)
Bαθμολογία:
       
22 ψήφοι
Προστέθηκε από , 20.12.09

Περιγραφή

Υπέροχα σε εμφάνιση, πανεύκολα στην προετοιμασία και καταπληκτικά σε γεύση!

photo: natasawow

Τι χρειαζόμαστε:

Ζύμη
  • 1 φακελάκι ξηρή μαγιά
  • 1 1/2 κούπα χλιαρό νερό
  • 1/2 κ. σ. ζάχαρη
  • 1 κ. σ. αλάτι
  • 1 κ. σ. λευκό ξύδι
  • 5 κ. σ. ελαιόλαδο
  • περίπου 500 γρ. αλεύρι
Γέμιση
  • 5-6 μεγάλες πατάτες
  • 1 μεγάλο κρεμμύδι
  • 1 ματσάκι μαϊντανό
  • αλάτι, πιπέρι, ρίγανη
  • ελαιόλαδο
  • προαιρετικά φέτα
  • Λάδι για τηγάνισμα
Στα γρήγορα









Φτιάχνει
25-30 κομμάτια

Πως το κάνουμε:

Διαβάστε περισότερο: Ποντιακά πιροσκί (νηστίσιμα)  

Σαμσάρα

 Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/kinhmatografou/samsara.html

Σαμσάρα

«Τι είναι πιο σημαντικό να ικανοποιήσεις 1000 επιθυμίες ή να ελέγξεις έστω και  μία;»


“Samsara“ είναι για τους Βουδιστές ο τροχός των γεννήσεων. Πιο συγκεκριμένα σημαίνει την περιστροφή και την εναλλαγή. Η περιστροφή σχηματίζεται από την δύναμη μιας πρωταρχικής αιτίας που θέτει σε συνεχή κίνηση τον τροχό εναλλασσόμενων αιτιών και αποτελεσμάτων –γνωστό ως νόμο του κάρμα – και οδηγεί την Μονάδα, το Πνεύμα, στον ωκεανό των γεννήσεων και των θανάτων. Στόχος είναι να καταφέρει να μην δημιουργεί πλέον κάρμα κι έτσι να απελευθερωθεί από τα δεσμά αυτού του τροχού και να μην χρειάζεται να ξαναγεννηθεί. Έως τότε όμως κάθε ψυχή είναι αναγκασμένη από αυτό τον νόμο, να μπαίνει μέσα στην ύλη για να πάρει τις εμπειρίες που χρειάζεται, ώστε να συνειδητοποιήσει την θεία της προέλευση, να κατακτήσει την  Φώτιση και τότε δεν θα χρειαστεί να ξαναμπεί στην ύλη.

Ο Βούδας είναι το πρότυπο του ενσαρκωμένου που έγινε θεός, καθώς γλίτωσε από τα δεσμά της Samsara. Για να το καταφέρει αυτό εγκατέλειψε πρώτα τα πλούτη και την δόξα (μια και ήταν πρίγκιπας ενός μικρού κρατιδίου), εγκατέλειψε την  γυναίκα και το παιδί που είχε και ξεκίνησε την αναζήτηση του Δάρμα. Έθεσε το σώμα του σε τρομερές στερήσεις και κακουχίες αλλά δεν έβρισκε την γαλήνη που ποθούσε η ψυχή του. Ώσπου μια μέρα καθισμένος κάτω από το δέντρο Bodhi  (το δέντρο της Σοφίας) άκουσε μια κοπέλα, που τον έσωσε όταν του πρόσφερε ένα ταπεινό φαγητό, να τραγουδά:
…όταν το βίνα είναι πολύ τεντωμένο, το βίνα σπάει. Όταν το Βίνα είναι πολύ χαλαρό το βίνα δεν μπορεί να παίξει….».

Τότε φωτίστηκε και ανακάλυψε τις 4 μεγάλες αλήθειες που οδηγούν στην Ατραπό του Μέσου που είναι σύμφωνη με την Ατραπό του Νόμου, του Δαρμάν.

1) Η Πρώτη αναφέρεται στον Πόνο. Όλα τα εκδηλωμένα επηρεάζονται από τον Πόνο.
2) Η δεύτερη στην Αιτία του πόνου που είναι η Μάγια αυτού του κόσμου. Το να πιστεύει κανείς για αληθινό και αιώνιο ότι είναι πρόσκαιρο και απατηλό.
3) Η Τρίτη αφορά στην εξάλειψη του πόνου, η οποία μπορεί να επιτευθχεί μόνο όταν διοχετεύεται η δίψα για ζωή προς το ανώτερο εγώ.
4) Στην 4 αλήθεια μιλά για αυτή την Ατραπό μέσω της οποίας  μπορεί να το επιτύχει αυτό. Είναι η Ευγενής Οκταπλή Ατραπός που οδηγεί στην εξάλειψη του πόνου και περιέχει τα εξής σκαλοπάτια: Ορθές Αντιλήψεις, Ορθές Αποφάσεις, Ορθές Ομιλίες, Ορθή Συμπεριφορά, Ορθά Μέσα Ζωής, Ορθή Προσπάθεια, Ορθή Σκέψη και Ορθή συγκέντρωση.
Η ταινία διαπραγματεύεται το θέμα του πόνου και της ηδονής. Ο έρωτας κινείται μέσα από αυτές τις δύο καταστάσεις. Άλλωστε εξαιτίας του έρωτα έλκεται μια ψυχή από τον ουρανού να κατέβει στη γη, στον κόσμο της Μάγια. Πόνος και ηδονή είναι πολλές φορές σαν ένα νόμισμα με δύο όψεις. Μπορεί να υπάρξει το ένα χωρίς το άλλο;

Ο πρωταγωνιστής είναι ένας μοναχός που μπήκε στο μοναστήρι από τα 5 του χρόνια και κατάφερε να απομονωθεί σε ένα κελί για 3 χρόνια, 3μήνες, 3βδομάδες και 3 μέρες!. Το 3 είναι ένας ιερός αριθμός στον Βουδισμό. Αποτελεί την ουσία του υψηλότερου Πνευματικού Όντος, του τριπλού ηλιακού λόγου. Τριπλή είναι και η έκφραση της Μονάδας σαν Βούληση, Αγάπη και Διάνοια. Μετά λοιπόν 3 χρόνια έρχονται ο δάσκαλός του κι άλλοι μοναχοί του μοναστηριού να τον βοηθήσουν να επιστρέψει. Τον βρίσκουν σε μια αποστεωμένη και άθλια σωματική κατάσταση. Έχει κυριαρχήσει πάνω στο σώμα του και του επέβαλε να μην τον ενοχλεί στην εξάσκηση του διαλογισμού του. Οι λειτουργίες όμως του σώματος συνέχιζαν να υφίστανται και χωρίς την συνείδηση παρούσα. Έτσι τα μαλλιά του μεγαλώσανε και λαδώσανε με τον καιρό, τα νύχια του γίνανε τεράστια και γαμψά. Οι υπόλοιποι ιερείς καλούνται να καθαρίσουν αυτό το ακάθαρτο σώμα, για να το κάνουν πάλι κάπως αγνό να μπορέσει να επιστρέψει το πνεύμα από τις σφαίρες αναζήτησης και γαλήνης, πιο εξασκημένο πλέον. Οι υπόλοιποι μοναχοί τον τιμούν για την προσπάθεια του και  τον σέβονται.

Όμως ξαφνικά όλα αυτά δεν έχουν πια καμία σημασία για αυτόν στην θέα και μόνο ενός γυναικείου στήθους, μιας μητέρας που θηλάζει το μωρό της. Ο πόθος μέσα του ξεχειλίζει κι όσο και να θέλει να τον πνίξει εκείνος εμφανίζεται στα όνειρά του και σιγά σιγά του γεννά αμφιβολίες.
Για τους Βουδιστές, το σώμα που εμποδίζει την εκδήλωση του πνεύματος δεν αποτελείται μόνο από τον φυσικό φορέα. Υπάρχει το αστρικό σώμα των συναισθημάτων (Λίγκα Ζαρίρα) αλλά και το  νοητικό σώμα, ο νους των επιθυμιών (Κάμα Μάνας). Ο μοναχός μπορεί να κατάφερε να τιθασεύσει για λίγο τις λειτουργίες του πιο υλικού του σώματος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι νίκησε την ύλη, γιατί υπάρχουν πιο λεπτές μορφές οι οποίες συνεχίζουν να εγκλωβίζουν το πνεύμα. Νοιώθει οι επιθυμίες και οι ανάγκες που του δημιουργούν αυτοί οι φορείς να είναι τόσο έντονες που να μην μπορεί να τις παλέψει. «….Ακόμη κι εκείνος έζησε ως τα 29 του σαν άνθρωπος! Πώς ξέρουμε ότι η φώτισή του δεν ήταν αποτέλεσμα της γήινής του ύπαρξης;» λέει για τον Βούδα στον δάσκαλό του. «…Πού είναι η ελευθερία που μου υποσχέθηκες μετά από αυστηρή πειθαρχία; Πού είναι η ικανοποίηση από τον όρκο αγαμίας;….» Μιλά η εγκλωβισμένη ψυχή, γεμάτη από 1000 ακατανίκητες επιθυμίες. Θέλει να ζήσει, να αισθανθεί, να ερωτευτεί, να πονέσει ακόμη. Θυμάται τα λόγια του Βούδα «….Δεν πρέπει να δεχτείτε την διδασκαλία μου μέχρι να την καταλάβετε από την δική σας σκοπιά…»
Αποφασίζει να αφήσει την μοναστική ζωή λέγοντας «…υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να ξεχάσουμε ώστε να μάθουμε, και υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να κατέχουμε για να τα αποκηρύξουμε».

Σε αυτή την πρόταση πιθανά να κρύβεται όλο το νόημα της εξέλιξης έτσι όπως την καταλαβαίνει ο Βουδισμός. Η ψυχή ξεχνάει την θεία της προέλευση για να μάθει, να πάρει εμπειρίες. Όταν βουτηχτεί στην ύλη, κι αποκτήσει αγαθά που θα γίνουν τα δεσμά της θα πρέπει να τα αποκηρύξει για να ελευθερωθεί, όμως τότε πια ξέρει. Αναγνωρίζει την θεία της προέλευση συνειδητά. Έχει κατακτήσει τον στόχο της.

Έτσι λοιπόν ο Πρωταγωνιστής εγκαταλείπει το μοναστήρι νύχτα και φεύγει σαν τον κλέφτη, όπως κάποτε έκανε κι ο Βούδας εγκαταλείποντας το παλάτι του. Όχι όμως για να σώσει την ψυχή του, αλλά για την γνωρίσει. Παντρεύεται, κάνει παιδί, γίνεται γεωργός, παλεύει για το βιός του, αντιμετωπίζει εκμεταλλευτές που θέλουν να τον κοροϊδέψουν, βιώνει κάθε καλή και κακή στιγμή στην ζωή ενός συνηθισμένου ανθρώπου.  Και πέφτει στην πιο κοινή «αμαρτία», την μοιχεία.  Αυτή η πράξη τον οδηγεί στην δεύτερη κρίση. Απογοητεύεται με τον εαυτό του, με τις επιλογές του, αισθάνεται ότι δεν προχωρά, ότι έχει ξεχάσει την πάλη με τις αισθήσεις και αυτό είναι λάθος. Και τότε αποφασίζει πάλι να φύγει. Εγκαταλείπει νύχτα, γυναίκα και παιδί και φεύγει σαν τον κλέφτη για να ξαναγυρίσει στο μοναστήρι, στην γαλήνη του νου, κάτω από την προστασία των πνευμάτων και την καθοδήγηση του δασκάλου. Έχει πάρει πια εμπειρίες, τώρα πλέον ξέρει…. Στη στροφή του δρόμου όμως τον περιμένει η γυναίκα του. Έχει δημιουργήσει κάρμα, έχει δημιουργήσει δεσμά κι αυτά δεν κόβονται μες στη νύχτα τόσο απλά…

«…..Γιοσάνταρα, ξέρεις αυτό το όνομα; Eίχε παντρευτεί τον Βούδα, τον αγαπούσε πολύ. Μια νύχτα ο Σιντάρτα την άφησε με τον γιό της για να αναζητήσει την φώτιση και να γίνει Βούδας. Η Γιοσάνταρα είχε δείξει συμπόνια στους αρρώστους και στους πάσχοντες πολύ πριν ο Σιντάρτα καταλάβει τι θα πει δυστηχία. Όμως πώς μπορεί μια μητέρα να αφήσει το παιδί της μες στη νύχτα; Ποιος δεν μπορεί να πει ότι εκείνη δεν του χάρισε την φώτιση; …» Τα λόγια αυτά ξεσκίζουν την ψυχή του, κάνουν την επιλογή ακόμη πιο δύσκολη. Το κάρμα που δημιούργησε δεν το ξεχρέωσε και τον καλεί πίσω. Αυτός μετανιώνει, καταλαβαίνει το χρέος, αλλά η γυναίκα του τον απαλλάσσει από αυτό το χρέος, φεύγοντας του λέει μια μεγάλη αλήθεια. «Αν σκεφτόσουν το Ντάρμα με την ίδια ένταση αγάπης και πάθους που έχεις δείξει σε μένα, θα γινόσουν ένας Βούδας μέσα σε αυτό το σώμα και σε αυτή την ζωή..» Δεν είναι πια η γυναίκα του, είναι το σύμβολο της σοφίας της ίδιας μας της ψυχής. Από αυτήν δεν μπορεί να κρύψει κανείς τίποτα. Και ποια είναι τελικά η μια επιθυμία που πρέπει να ελέγξει κανείς; Ισως η ικανοποίηση των 1000 επιθυμιών……Η ταινία τελειώνει, αλλά η πραγματική αναζήτηση του πρωταγωνιστή μόλις αρχίζει…

Δημοφιλείς αναρτήσεις