Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Χειμωνανθός - Γιάννης Χαρούλης



Από την εμφάνιση του Γιάννη Χαρούλη και της μπάντας του στο κάστρο της Πάτρας το Σεπτέμβρη του 2012

Συμμετέχουν

Κωσταντής Πιστιόλης-Πνευστά
Παυλος Συνοδινός-Ηλεκτρική Κιθάρα
Πάνος Τόλιος-Τύμπανα
Μιχάλης Πορφύρης-Τσέλο


Χειμωνανθός

Στίχοι: Ελένη Φωτάκη
Μουσική: Γιώργος Καζαντζής
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Χαρούλης


Φθινόπωρο στον έρωτα
απόψε ανατέλλει
αρισμαρί και μέλι
μύρισαν τα βουνά
κι εγώ κοιτάζω σιωπηλός
το χώμα το βρεγμένο
σαν κάρβουνο αναμμένο
η ομορφιά πονά.

Φιλί γυρεύω του ουρανού
κι αυτός μου δίνει στάχτη
μα απ΄ της καρδιάς τ΄ αδράχτι
σαν θέλω να κοπείς
σαλεύουν τα πορτόφυλλα
κι η κλειδωνιά γυρίζει
αέρας μου σφυρίζει
αν έρθεις, μην αργείς.

Γδύσου κι από τα μάτια μου
πάρε νερό και πλύσου
ο χωρισμός θυμήσου
είναι χειμωνανθός
τη λύπη την κατοίκησα
σε νύχτα και σε μέρα
σ΄ αφήνω στον αέρα
για να σε βρω στο φως.

Η αγάπη φόβους και όνειρα
δειπνά προτού ραγίσει
στου πόνου το ξωκλήσι
αγιάζει η ερημιά
κι εγώ μια θλίψη που ζητώ
για να με σημαδέψει
το φως πριν βασιλέψει
θα σ' αρνηθώ ξανά.

Γιατί μια μπριζόλα ισοδυναμεί με 600 τσιγάρα;

Γιατί μια μπριζόλα ισοδυναμεί με 600 τσιγάρα;

Σας αρέσει να «ξεροψήνετε» τα τρόφιμα; Τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κατά τη διαδικασία αυτή αναπτύσσονται ετεροκυκλικές αμίνες και πολυαρωματικοί υδρογονάνθρακες (PAH), οι οποίοι αποτελούν σοβαρούς προ-οξειδωτικούς και καρκινογόνους παράγοντες. Επίσης, μην ψήνετε τα τρόφιμα σε «γυμνή» φλόγα! Το ψήσιμο στη θράκα είναι πραγματικά μία μια επιβλαβής πρακτική…

Οι ετεροκυκλικές αμίνες παράγονται κυρίως σε κρέατα με λίγα λιπαρά και με ευαίσθητες πρωτεΐνες, όπως είναι τα πουλερικά και τα ψάρια. Ωστόσο, υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα πιο σοβαρό: το λίπος που στάζει στη θράκα πυρολύεται και από τον καπνό του παράγονται πολυαρωματικοί υδρογονάνθρακες (που είναι πολύ πιο επικίνδυνοι από τις ετεροκυκλικές αμίνες), οι οποίοι επαναδιαλύονται στον υπόλοιπο λιπαρό ιστό του κρέατος.

Έχει υπολογιστεί ότι μια μπριζόλα στα κάρβουνα έχει τόσα καρκινογόνα, όσα 600 τσιγάρα! Ευτυχώς που το πεπτικό σύστημα είναι πιο ανθεκτικό από το αναπνευστικό.

Ο Δρ. Γεώργιος Μπόσκου, Επίκουρος Καθηγητής Χαροκόπειου Πανεπιστημίου δηλώνει κατηγορηματικά: Μην «ξεροψήνετε» τα τρόφιμα! Ωστόσο, πολλές φορές τρώτε έξω χωρίς να έχετε τη δυνατότητα να παρέμβετε στον τρόπο ψησίματος των ζωικών τροφίμων. Τι μπορείτε να κάνετε στην περίπτωση αυτή έτσι ώστε να μειώσετε την πρόσληψη προοξειδωτικών και καρκινογόνων, μέσω της κατανάλωσης ζωικών προϊόντων;

2+1 λύσεις

Η πρώτη αφορά στα ζωικά τρόφιμα που διαθέτουν δέρμα όπως είναι το κοτόπουλο ή το ψάρι. Στην περίπτωση αυτή τα πράγματα είναι σχετικά εύκολα! Ψήστε το κοτόπουλο ή το ψάρι με το δέρμα τους (πέτσα) και στη συνέχεια αποκρύντε τη! Με τον τρόπο αυτό δεν θα προσλάβετε τα διάφορα καρκινογόνα (πολυαρωματικούς υδρογονάνθρακες, ετεροκυκλικές αμίνες κλπ) που έχουν αναπτυχθεί κατά τη διαδικασία του ψησίματος και φυσικά θα έχετε καταναλώσει λιγότερο κορεσμένο (ζωικό) λίπος, το οποίο στα τρόφιμα αυτά εντοπίζεται κυρίως στο δέρμα τους.

Η δεύτερη αφορά στην περίπτωση του κόκκινου κρέατος που ψήνεται χωρίς δέρμα. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει είτε να το μαρινάρετε, είτε απλά να προσθέσετε τρόφιμα με αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Το μαρινάρισμα με πηγές αντιοξειδωτικών και η προσθήκη τροφίμων που διαθέτουν αντιοξειδωτικά χαρακτηριστικά (λεμόνι, ξύδι, φυσικά καρυκεύματα κλπ) αποτελεί μία πολύ καλή λύση εξουδετέρωσης των ετεροκυκλικών αμυνών και των πολυαρωματικών υδρογονανθράκων που αναπτύσσονται κατά το ψήσιμο. Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση, μαζί με το κρέας, μίας πλούσιας εποχιακής σαλάτες με ελαιόλαδο και μπόλικο λεμόνι ή ξύδι θα σας προσφέρει επιπλέον προστασία, αφού θα αυξήσει την αντιοξειδωτική ικανότητα του πλάσματος. Η εποχιακή σαλάτα παρέχει ένα πλήθος και μία ποικιλία σημαντικών αντιοξειδωτικών ουσιών (φαινολικών ενώσεων) με συνεργική δράση, οι οποίες εξουδετερώνουν τις «προ-οξειδωτικές» και «προ-φλεγμονώδεις» ιδιότητες των γευμάτων που είναι πλούσια σε λίπη, με αποτέλεσμα να αντισταθμίζεται η αρνητική τους επίδραση.

Pathfinder

"Το Λιβάδι που Δακρύζει"

"Το Λιβάδι που Δακρύζει" είναι η πρώτη ταινία της "Τριλογίας" του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Η "Τριλογία", όπως είναι ο γενικός τίτλος των τριών ταινιών, μέσα από αναφορές στον Θηβαϊκό Κύκλο, παρακολουθεί την μοίρα του Ελληνισμού όπως αυτή καταγράφεται στη σχέση δύο ανθρώπων που πρωτοσυναντιούνται παιδιά το 1919, κατά την φυγή των Ελλήνων από την Οδησσό, για να χαθούν και να ξαναβρεθούν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους σε διάφορα σημεία του κόσμου βιώνοντας τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα και των αρχών του 21ου. "Το Λιβάδι που Δακρύζει" εκτυλίσσεται ολόκληρο στην Ελλάδα και χρονολογικά εξελίσσεται μεταξύ 1919 και 1945. Αρχίζει με την είσοδο του Κόκκινου Στρατού στην Οδησσό και τη φυγή της εκεί Ελληνικής παροικίας και τελειώνει το 1949, με το τέλος του ελληνικού εμφυλίου πολέμου.


ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ




Το μεγαλύτερο ντεκόρ που έχει στηθεί ποτέ στην Ελλάδα και από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης


Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, 2004:


Βραβείο Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCI


Vienna International Film Festival, Αυστρία, 2004


Montreal World Film Festival, Καναδάς, 2004


Berlin International Film Festival, Γερμανία, 2004


48th London Film Festival, Αγγλία, 2004


Bergen International Film Festival, Νορβηγία, 2004


Chicago International Film Festival, ΗΠΑ, 2004


Brisbane Greek Film Festival, Αυστραλία, 2005


Sydney Film Festival, Αυστραλία, 2005


Sofia International Film Festival, Βουλγαρία, 2005


FEBIOFEST Film Festival, Τσεχία, 2007, προβολή


Alexandria International Film Festival, Αίγυπτος, 2007, προβολή


Huesca International Film Festival (αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο), Ισπανία, 2009


Era New Horizons (αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο), Πολωνία, 2008, προβολή


Kolkatta Film Festival, Ινδία, 2008, προβολή


Ταινιοθήκη του Μονάχου (αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο), Γερμανία, 2009, προβολή


Trieste Film Festival, 2011, προβολή




ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ


Σκηνοθέτης Θόδωρος Αγγελόπουλος


Σενάριο Θόδωρος Αγγελόπουλος, Tonino Guerra, Πέτρος Μάρκαρης


Δ/ντής Φωτογραφίας Αντρέας Σινανός


Μουσική Ελένη Καραΐνδρου


Μοντάζ Γιώργος Τριανταφύλλου


Σκηνογράφος Γιώργος Πάτσας, Κώστας Δημητριάδης


Ενδυματολόγος Ιουλία Σταυρίδου


Ηχος Μαρίνος Αθανασόπουλος


Ηθοποιοί Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Νίκος Πουρσανίδης, Εύα Κοταμανίδου, Γιώργος Αρμένης, Βασίλης Κολοβός, Τούλα Σταθοπούλου, Μιχάλης Γιαννάτος, Θάλεια Αργυρίου, Γρηγόρης Ευαγγελάτος

Εκτέλεση Παραγωγής Κώστας Λαμπρόπουλος, Νίκος Σέκερης


Παραγωγός Φοίβη Οικονομοπούλου

Παραγωγή Θόδωρος Αγγελόπουλος, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΡΤ ΑΕ, Bac Films SA (Paris, France), STO.RIE (Rome, Italy)


2004, 35mm, έγχρωμη, 170', Dolby Digital

Η βροχή - Οπισθοδρομική Κομπανία

https://www.youtube.com/watch?v=HjdNDQsv5ZM 

Δημοσιεύτηκε στις 17 Σεπ 2009




Στίχοι: Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
Μουσική: Θοδωρής Παπαδόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Θοδωρής Παπαδόπουλος

Κοιτάζω τη βροχή και κλαίω
και τάζω στο Θεό για να 'ρθεις
μεγάλα λόγια εγώ δε λέω
αλλά φοβάμαι μη μου πάθεις.

Κοιτάζω τη βροχή, βροχή μου
ίδια τα μάτια σου καλή μου
κι όπως κυλά στα πεζοδρόμια
γυρνάει ο νους σε ονειροδρόμια.

Κοιτάζω τη βροχή και νιώθω
πως στη ψυχή μου μέσα τρέχει
εγώ δεν έχω άλλο πόθο
απ'το να 'ρθεις τώρα που βρέχει.


Κοιτάζω τη βροχή, βροχή μου
ίδια τα μάτια σου καλή μου
κι όπως κυλά στα πεζοδρόμια
γυρνάει ο νους σε ονειροδρόμια.


Οπισθοδρομική Κομπανία - Βιογραφία
Το καλοκαίρι του 1978 ο Άγγελος Σφακιανάκης ,ηθοποιός,μουσικός προτείνει στον Γιάννη Εμμανουηλίδη φοιτητή Σχολής Καλών Τεχνών και μουσικό να δημιουργήσουν ένα προτότυπο συγκρότημα που σαν πλανόδιος θίασος μουσικών να περιοδεύει στις ταβέρνες της Αθήνας παίζοντας ρεμπέτικα τραγούδια εξασφαλίζοντας έτσι τα προς το ζειν.Το σχήμα δημιουργείται λειτουργεί , και γίνεται πόλος έλξης.

Φιλοξενεί περιστασιακά πολλούς συνεργάτες με την περιπετιώδη δράση του και την γοητεία της ζωής του πλανώδιου μουσικού.

Οι εμπειρίες των συμμετεχόντων είναι κύρια από εφηβικά συγκροτήματα που έπαιζαν ξένη μουσική.Είναι η πρώτη φορά που νέα παιδιά εμφανίζονται σαν συγκρότημα με "τρίχορδα " μπουζούκια υπερασπιζόμενοι το λαικό τραγούδι.

Πρωτογενής συγκίνηση των ηχογραφήσεων και ο μεταπολιτευτικός αέρας ωθούν το συγκρότημα σε κύκλους ζημώσεων ,αναζητήσεων και έρευνας .Τα μπουζούκια να είναι τρίχορδα,τα τραγούδια να χορεύονται,το ακροατήριο να συμμετέχει.

Η διαπίστωση ότι ο βασιλιάς (το λαικό τραγούδι) είναι γυμνός είναι η βάση για να προετοιμαστεί το αντίπαλο δέος στην τρέχουσα ναρκισιστική κατάσταση του τραγουδιού.Το χειμώνα στο συγκρότημα εντάσσεται ο Στράτος Στρατηγόπουλος γραφίστας και κιθαρίστας ,έτσι το σχήμα σταθεροποιείται στη μορφή του ρεμπέτικου τρίο μπουζούκι,κιθάρα,μπαγλαμάς.Αυτή τη σύνθεση συναντά ο Διονύσης Σαββόπουλος και εκδηλώνει ενδιαφέρον για συνεργασία.Το καλοκαίρι του 1979 στη Σκόπελο,ο Άγγελος Σφακιανάκης ακούει τυχαία σε μια ταβέρνα μια κοπέλα να τραγουδά σε διπλανό φιλικό τραπέζι.Εντυπωσιάζεται από τη φωνή της και της προτείνει συνεργασία.Η Ελευθερία Αρβανιτάκη δυστάζει αλλά τελικά πείθεται και γίνεται η αιχμή του δόρατος.Την ομάδα συμπληρώνει ο Πέτρος Εξαρχάκος με το ακορντεόν του.

Η αναζήτηση της αυθεντικότητας οδηγεί σε μία επιστροφή στις αρχικές κινήσεις,στην πρώτη πράξη.Η κομπανία βαφτίζεται "Οπισθοδρομική",και επίσημα πρωτοεμφανίζεται στο πρόγραμμα του Δ.Σαββόπουλου "Γιγανταιώρημα" στο κέντρο "Σκορπιός" στη Πλάκα.

Η κομπανία συμπεριφέρεται σαν συλλογικό πρόσωπο,διαμορφώνει ήχο και προσωπικό ύφος ερμηνείας.Εξορκίζει την σωματική κατάθλιψη που έχει αφήσει η δικτατορία αλλά και τις ψυχικές αγκυλώσεις της μεταπολίτευσης.

Η κομπανία καθισμένη σε καρέκλες υπηρετεί το Ελληνικό γλέντι και καλεί τους ακροατές να χορέψουν.Προτείνει χορούς ομαδικούς και κατορθώνει με νεανικό παλμό μια νέα ανάγνωση του παλιού πάθους .Μεταδίδει με τις εμφανίσεις της χαρά και απελευθερωτική ενέργεια.

Ονειρεύεται την "πίστα του Τσιτσάνη" που μαζί με του άλλους Έλληνες χορεύει και η ελπίδα.Το λαικό τραγούδι βάζει ρεζέρβα και αναδιπλώνεται .

Εμφανίζεται μόνη της για πρώτη φορά στο κέντρο "Κουασιμόδος" στο Κολωνάκι το 1981.Την επόμενη χρονιά στεγάζεται στο Άλσος στο Πεδίο του Άρεως για τρεις συνεχείς χρονιές.

Η κομπανία συνεχίζει τις εμφανίσεις της σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό (Αμερική,Αγγλία,Σουηδία) Ηχογραφεί τρεις δίσκους ( οι δύο είναι ζωντανές ηχογραφήσεις).Συμμετέχει στα "Μπαράκια" του Βαγγέλη Γερμανού και στο "Ατέλειωτος Δρόμος" της Δήμητρας Γαλάνη.

Το 1985 η Οπισθοδρομική κομπανία διαλύεται.


Ε. Αρβελέρ: H Ελληνική κρίση στη Δύση

Ε. Αρβελέρ: H Ελληνική κρίση στη Δύση

Η κ.  Eλένη Γλύκατζη-Αρβελέρ  ήταν καλεσμένη την Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013 στὴν εκπομπή "Έχει Γούστο", της ΝΕΤ, και μίλησε για την ελληνικὴ περιπέτεια σε περίοδο κρίσης χωρίς παιδεία και πολιτισμό.
Αναφέρθηκε στην εικόνα της Ελλάδας και των Ελλήνων στην Γαλλία, τα αδιέξοδα των νέων, τόνισε ότι  το πρόβλημα της πατρίδας μας είναι ηθικό και μετά κοινωνικό-οικονομικό.  "Απεμπολήσαμε τις ρίζες μας και τις καταβολές μας ξεχνώντας τον συν-άνθρωπο" είπε χαρακτηριστικά.
Επιλογικά έδωσε ξέχωρη σημασία στο ότι χρειαζόμαστε αλλαγή προτεραιοτήτων-ονείρων από το έχειν στο είναι.  

Το βίντεο στον  σύνδεσμο πηγή
https://www.youtube.com/watch?v=UPJmWcu9Psc

Η μελαμίνη από τα πιάτα διαρρέει στο φαγητό...


 Η μελαμίνη από τα πιάτα διαρρέει στο φαγητό...

Η χημική ουσία μελαμίνη, που έχει ενοχοποιηθεί για τον θάνατο μωρών στην Κίνα, όταν μόλυνε βρεφικό γάλα, μπορεί επίσης να διαρρέει από τα πιάτα και τα άλλα επιτραπέζια σκεύη στις τροφές, ιδίως όταν αυτές τρώγονται καυτές, σύμφωνα με μια νέα ταϊβανέζικη επιστημονική έρευνα. Πάντως οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι η μελέτη τους δεν αποδεικνύει πως η μελαμίνη είναι όντως επιβλαβής στις ποσότητες που ανιχνεύθηκαν σε εθελοντές, οι οποίοι έφαγαν καυτή σούπα από μπολ μελαμίνης.

Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου "JAMA Internal Medicine", σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ανέφεραν ότι «τα σκεύη μελαμίνης μπορεί να απελευθερώσουν μεγάλες ποσότητες μελαμίνης, όταν χρησιμοποιηθούν για το σερβίρισμα καυτών φαγητών».

Οι Ταϊβανέζοι επιστήμονες, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ζήτησαν από έξι εθελοντές 20 έως 27 ετών να φάνε καυτή σούπα (με αρχική θερμοκρασία 90 βαθμών Κελσίου) από μπολ μελαμίνης, ενώ άλλοι έξι έφαγαν από κεραμικά μπολ. Στη συνέχεια, οι ερευνητές ανέλυσαν δείγματα από τα ούρα των 12 ατόμων. Σε επόμενη φάση, οι δύο ομάδες των έξι ατόμων αντάλλαξαν τα σκεύη από τα οποία έφαγαν τη σούπα, ενώ ακολούθησε πάλι έλεγχος ούρων.

Η ανάλυση έδειξε ότι στα ούρα όσων είχαν φάει από σκεύος μελαμίνης, υπήρχαν κατά μέσο όρο 8,35 μικρογραμμάρια μελαμίνης έναντι 1,31 μικρογραμμαρίων στα ούρα όσων είχαν φάει από τα κεραμικά σκεύη. Οι ερευνητές δεν μελέτησαν τις τυχόν επιπτώσεις για την υγεία από την αυξημένη παρουσία της μελαμίνης, ούτε είναι σαφές αν και κατά πόσο αυτά τα επίπεδα της εν λόγω ουσίας στα ούρα οδηγούν σε μακροπρόθεσμα προβλήματα υγείας, ενώ δεν είναι γνωστό σε ποιο βαθμό ο οργανισμός κατακρατεί την αυξημένη μελαμίνη σε βάθος χρόνου.

Οι μεγάλες δόσεις μελαμίνης -η οποία, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιείται σε ορισμένα σκεύη, πλαστικά, βιομηχανικά επιχρίσματα και λιπάσματα- είχαν θεωρηθεί υπεύθυνες για τον θάνατο έξι μωρών στην Κίνα το 2008, ενώ είχαν στείλει στο νοσοκομείο άλλα 50.000 περίπου λόγω βλάβης στα νεφρά τους. Σε χαμηλές δόσεις, αλλά για μεγάλο χρονικό διάστημα, η μελαμίνη μπορεί να δημιουργήσει πέτρες στα νεφρά και άλλα νεφρολογικά προβλήματα τόσο στα παιδιά, όσο και στους ενήλικες.

Πάντως, ο ειδικός στις παθήσεις των νεφρών Κρεγκ Λάνγκμαν της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Northwestern του Σικάγο, δήλωσε ότι η ταϊβανέζικη έρευνα, αν και εγείρει ενδιαφέροντα ερωτηματικά και ανησυχίες, στην πραγματικότητα δεν αποδεικνύει τίποτε. Είπε όμως ότι πρέπει να συνεχιστούν οι μελέτες για τις μακροπρόσθεσμες βιολογικές επιπτώσεις της μελαμίνης στον ανθρώπινο οργανισμό.

«Τα μωρά (σσ. στην Κίνα» που μολύνθηκαν, είχαν πολύ χαμηλή νεφρική λειτουργία λόγω του νεαρού της ηλικίας τους. Είναι σίγουρο ότι η απότομη μόλυνση από μια υπερβολική ποσότητα μελαμίνης είναι διαφορετικό πράγμα από μια μακρόχρονή έκθεση σε αυτήν» τόνισε. Για προληπτικούς λόγους όμως, όπως είπε, όποιος έχει τη δυνατότητα επιλογής, θα μπορούσε να αποφεύγει να αγοράζει σκεύη μελαμίνης, η οποία αντιδρά ειδικά με ορισμένα όξινα φαγητά και με τους φούρνους μικροκυμάτων.

real.gr

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

To Πορτρέτο της σιωπής



To Πορτρέτο της σιωπής της Τέσυ Μπάιλα επανακυκλοφορεί ανανεωμένο και αναθεωρημένο από τις εκδόσεις Έναστρον σε λίγες μέρες...


"Η σιωπή είναι η σκάλα που οδηγεί στο σκοτεινό άδυτο της ψυχής μας... Είναι η υπόκρουση που μας βοηθάει να αφουγκραστούμε το όνειρο... Είναι τα σπάργανα όπου γεννιέται η μουσική... Είναι η πηγή της μοναξιάς και της αυτογνωσίας... Είναι το μονοπάτι που οδηγεί στην αγκαλιά του Θείου... Ο Χριστόφορος δυο αγάπες είχε στη ζωή του. Τη θάλασσα και το βιολί. Και όταν οι αγάπες του αυτές αναμετρήθηκαν με τον έρωτα που έχει ένας άντρας για μία γυναίκα, έχασε ο φτερωτός θεός. Εκείνος φεύγει για να αναζητήσει μες στη μοναστική σιωπή τον εαυτό του. Εκείνη απομένει με τη δική της αλήθεια στα σπλάχνα, βυθισμένη στη σιωπή της ενοχής. Τι γίνεται όμως όταν ο Θεός του Χριστόφορου "δοκιμάζει" ένα πλάσμα που δεν φταίει για ό,τι αποφάσισαν οι δυο εραστές; Πόσο αντέχει το όνειρο να μένει αλώβητο στο βάθρο του; Τι συμβαίνει όταν η πίστη δοκιμάζεται; Τότε ένα βιολί μαστορεύει μελαγχολικές μελωδίες, μια γυναίκα αποτυπώνει το πορτρέτο της σιωπής σ ένα χαρτί και το πορτρέτο της αγάπης στην καρδιά της, μια μάνα καταριέται το Θεό και ένα παιδί περιμένει μια θυσία για να ζήσει... Τότε και ο Χριστόφορος έρχεται αντιμέτωπος με τη σιωπή του και με δυο μάτια που κρύβουν μέσα τους την ίδια αναζήτηση όπως και τα δικά του..."

Ελένη Τσαλιγοπούλου - Οι μεγάλες οι αγάπες


Εντουάρ Μανέ


Tournachon, Gaspard-Félix - Edouard Manet (1832-1883) (Zeno Fotografie).jpgΟ Εντουάρ Μανέ (Édouard Manet, 23 Ιανουαρίου 1832 - 30 Απριλίου 1883) ήταν ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους. Θεωρείται ένας από τους θεμελιωτές της μοντέρνας τέχνης ενώ συνδέθηκε έντονα και με το κίνημα του ιμπρεσιονισμού. Αποτέλεσε επιπλέον έναν από τους πλέον αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες του 19ου αιώνα.

Ο Εντουάρ Μανέ γεννήθηκε το 1832 στο Παρίσι και μεγάλωσε μέσα σε ένα μεγαλοαστικό οικογενειακό περιβάλλον. Ο πατέρας του, Ωγκύστ Μανέ (Auguste Manet), ήταν δικαστής, ενώ η μητέρα του, Εζενί-Ντεζιρέ Φουρνιέ (Eugénie-Desirée Fournier) ήταν κόρη διπλωμάτη. Από νωρίς, ο Μανέ ήρθε σε επαφή με τον χώρο της τέχνης χάρη στη συμβολή του θείου του, Σαρλ Φουρνιέ (Charles Fournier), ο οποίος επιπλέον τον ενθάρυνε να ακολουθήσει το επάγγελμα του ζωγράφου. Αντιθέτως, ο πατέρας του τον προορίζει για μία καριέρα στη νομική.

Σε ηλικία 12 ετών ο Μανέ φοιτά στο κολέγιο Rollin και οι μαθητικές του επιδόσεις καταγράφονται ως απογοητευτικές, γεγονός που αναγκάζει τους γονείς του να αποδεχτούν την επιθυμία του να δώσει εξετάσεις ώστε να γίνει δεκτός στη Ναυτική Ακαδημία. Ο Μανέ αποτυγχάνει στις εξετάσεις αλλά το Δεκέμβριο του 1848 μπαρκάρει με το πλοίο Havre et Guadeloupe με προορισμό το Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας. Οι εμπειρίες που αποκομίζει κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού καταγράφονται σε αρκετά από τα μεταγενέστερα έργα του.

Ο Μανέ επιστρέφει από τη Λατινική Αμερική τον Ιούνιο του 1849 και αφού αποτυγχάνει για δεύτερη φορά να γίνει δεκτός στη Ναυτική Ακαδημία αποφασίζει να ασχοληθεί με τη ζωγραφική. Μετά από σχετική έγκριση των γονέων του, το διάστημα 1850 - 1856 σπουδάζει στο ατελιέ του ακαδημαϊκού ζωγράφου Τομά Κουτύρ (Thomas Couture). Την περίοδο της εξαετούς εκπαίδευσής του, αφοσιώνεται στις διαφορετικές τεχνικές και συνηθίζει να αντιγράφει έργα κλασικών δημιουργών, τα οποία εκτίθενται στο μουσείο του Λούβρου. Την ίδια περίοδο, πραγματοποιεί διάφορα ταξίδια σε όλη την Ευρώπη όπου έρχεται σε επαφή με έργα άλλων καλλιτεχνών επισκεπτόμενος πολλά μουσεία. Μεταξύ άλλων επισκέπτεται την Ιταλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία. Μετά από διαφωνία με τον δάσκαλό του, εγκαταλείπει τελικά το ατελιέ του το 1856.

Μετά από μερικά χρόνια κατά τα οποία ο Μανέ εξακολουθεί να αντιγράφει κλασικά έργα, αποφασίζει να εκθέσει για πρώτη φορά δημόσια έργο του, συμμετέχοντας στο Σαλόν του 1859 με τον πίνακα Πότης Αψεντιού ( Le Buveur d'absinthe). Το συγκεκριμένο έργο ακολουθεί τα πρότυπα του ρεαλισμού αν και θεωρείται πως αποτελεί ένα είδος φόρου τιμής στον Ισπανό Ντιέγκο Βελάσκεθ, τον οποίο ο ίδιος ο Μανέ θεωρούσε ως τον σημαντικότερο ζωγράφο. Παρόλα αυτά ο πίνακας δεν γίνεται δεκτός αλλά απορρίπτεται από την επιτροπή της Ακαδημίας. Την ίδια περίοδο, ο Μανέ εστιάζει το ενδιαφέρον του στη ζωγραφική της ιβηρικής χερσονήσου και αποστρέφεται ολοένα και περισσότερο τα καθιερωμένα ακαδημαϊκά πρότυπα που κυριαρχούν στην τέχνη της εποχής.

Το 1863 συμμετέχει για δεύτερη φορά στο Σαλόν του Παρισιού με το έργο του Πρόγευμα στη χλόη, το οποίο αν και επίσης απορρίπτεται, τελικά μετά από απόφαση του αυτοκράτορα Ναπολέων Γ' καθιερώνεται μία ειδική έκθεση για όλα τα απορριφθέντα έργα μεταξύ των οποίων και αυτό του Μανέ. Η δημόσια έκθεση του έργου - που απεικονίζει μια γυμνή γυναικεία μορφή - προκαλεί έντονες αντιδράσεις και θεωρείται σήμερα ένα από τα αμιγώς ιμπρεσιονιστικά έργα του Μανέ. Δύο χρόνια αργότερα, ένας άλλος πίνακας του Μανέ, υπό τον τίτλο Ολυμπία θα προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερο σκάνδαλο καθώς θεωρήθηκε ιδιαιτέρως προκλητικός. Τα επόμενα χρόνια ο Μανέ συμμετέχει σε αρκετά σαλόν του Παρισιού και αρκετά έργα του απορρίπτονται. Παρά τις αρνητικές κριτικές και τις κατηγορίες για προσβολή της δημοσίας αιδούς που δέχτηκε ο Μανέ για τα έργα του, κατάφερε παράλληλα να αυξήσει σημαντικά την επιρροή του σε νέους και μοντέρνους καλλιτεχνικούς κύκλους.
Ο Μανέ συνδέθηκε με τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους μεταξύ των οποίων ο Εντγκάρ Ντεγκά, ο Κλωντ Μονέ, ο Πωλ Σεζάν, ο Πιερ Ωγκύστ Ρενουάρ και ο Καμίλ Πισαρό. Στην πραγματικότητα, αν και διαπνέονταν από κοινές πεποιθήσεις και το έργο του Μανέ αποτέλεσε σημαντική επιρροή για τους ιμπρεσιονιστές, ο ίδιος ο Μανέ δεν συμμετείχε στις εκθέσεις τους ούτε και επιθυμούσε να εκλαμβάνεται ως εκπρόσωπος του κινήματος. Είναι γεγονός πως και ο Μανέ δέχτηκε με τη σειρά του επιδράσεις από τους ιμπρεσιονιστές και ιδιαίτερα από τον Μονέ. Πολλά έργα του ακολούθησαν την ιμπρεσιονιστική τεχνοτροπία και τις τεχνικές που χρησιμοποιούσαν οι ιμπρεσιονιστές. Εκτός από τους ιμπρεσιονιστές, το έργο του Μανέ υπερασπίστηκαν δημόσια και άλλες προσωπικότητες όπως οι λογοτέχνες Εμίλ Ζολά, Στεφάν Μαλαρμέ και Κάρολος Μπωντλαίρ. Ιδιαίτερα δημοφιλή είναι και τα πορτραίτα που φιλοτέχνησε ο Μανέ για τους Ζολά και Μαλαρμέ.Το 1870 ο Μανέ υπηρέτησε ως ανθυπολοχαγός στο Γαλλο-Πρωσσικό πόλεμο και το 1881 παρασημοφορήθηκε με το Μετάλλιο της Τιμής. Πέθανε το 1883 στο Παρίσι από σύφιλη, η οποία του προκάλεσε και μερική παράλυση στα τελευταία χρόνια της ζωής του. Έντεκα ημέρες πριν το θάνατό του αναγκάστηκε να υποστεί τον ακρωτηριασμό του αριστερού του ποδιού λόγω γάγγραινας.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%AC%CF%81_%CE%9C%CE%B1%CE%BD%CE%AD

Αντιφλεγμονώδεις τροφές

http://proionta-tis-fisis.blogspot.com/2012/12/blog-post_4127.html

Αντιφλεγμονώδεις τροφές

Dr. Δημήτρης Τσουκαλάς Διδάκτωρ Πανεπιστημίου UNI.NA. Federico II Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Μεταβολομικής Ιατρικής Μέλος της Ακαδημίας Επιστημών της Νέας Υόρκης

Έχουμε όλοι ακούσει για τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Έχετε όμως ακούσει για αντιφλεγμονώδεις τροφές; Οι τροφές που καταναλώνουμε παίζουν σημαντικό ρόλο στο πως νοιώθουμε.

Τι είναι όμως η φλεγμονή;
Ας δούμε τι είναι:
Φλεγμονή είναι η τοπική αντίδραση του οργανισμού σε ερεθισμό, βλάβη ή λοίμωξη (μικρόβια). Τα συμπτώματα της φλεγμονής συμπεριλαμβάνουν ερυθρότητα στη περιοχή, πρήξιμο, πόνο και αυξημένη θερμότητα.
Πρόκειται για μια προσπάθεια του οργανισμού να «περιχαρακώσει» τη βλάβη και να αυξήσει την συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών ώστε να βοηθήσει στην ταχύτερη επούλωση της. Ο πόνος δε, έχει ως στόχο την ακινητοποίηση και προστασία του πάσχοντος μέρους μέχρι πλήρους ίασης. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι η φλεγμονή δεν είναι το πρόβλημα αλλά η προσπάθεια του οργανισμού να λύσει ένα πρόβλημα.
Η φλεγμονή ακολουθεί μια βλάβη. Χτυπήσαμε το χέρι μας που στη συνέχεια πονάει και είναι πρησμένο, φλεγμένει. Το πρόβλημα ήταν το χτύπημα, το πρήξιμο και ο πόνος αφορούν στην προσπάθεια του οργανισμού να διορθώσει την βλάβη που προκλήθηκε με το χτύπημα.
Οι βλάβες μπορούν να προκληθούν ξαφνικά και βίαια (οξέως) ή σταδιακά και σε σταθερή βάση (χρονίως). Αν το σώμα μας έχει όλα τα συστατικά που χρειάζεται για να επουλώσει, ολοκληρώνει τη διαδικασία και έτσι η φλεγμονή περνά. Αν όχι η διαδικασία χρονίζει και η προσπάθεια επούλωσης γίνεται πρόβλημα η ίδια.
Η κατάληξη (-ίτιδα) προστίθεται στο όνομα του οργάνου που αφορά για χαρακτηρίσει την περιοχή της φλεγμονής. Αρθρίτιδα για τις αρθρώσεις, δερματίτιδα για το δέρμα, αγγειίτιδα για τα αγγεία κ.ο.κ. Αφορά μια πληροφορία που έχει να κάνει με το σημείο της φλεγμονής και όχι με την αίτια που την προκάλεσε.

Τροφές και φλεγμονή
Νέες έρευνες συνδέουν τον τρόπο ζωής και διατροφής μας με τη φλεγμονή και τη προδιάθεση για νόσο.
Η παχυσαρκία, τα καρδιολογικά νοσήματα, ο καρκίνος, η οστεοπόρωση μέχρι και η κατάθλιψη συνδέονται με το τι τρώμε.
Οι τροφές που προάγουν τη φλεγμονή περιλαμβάνουν τις επεξεργασμένες τροφές οι οποίες παρέχουν πολλές θερμίδες ενώ έχουν χάσει το μεγαλύτερο μέρος της θρεπτικής τους αξίας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων τροφών είναι η ζάχαρη, το άσπρο αλεύρι, και το επεξεργασμένο αλάτι.
Οι επεξεργασμένες τροφές, σε αντίθεση με αυτές που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία, έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και ένζυμα (χημικές ενώσεις απαραίτητες για να πραγματοποιηθούν χημικές αντιδράσεις μέσα στο σώμα μας).
Αυτές οι τροφές όταν εισέλθουν στο σώμα μας προκαλούν μεγάλες και απότομες διακυμάνσεις στα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα μας. Το ζάχαρο αρχικά ανεβαίνει απότομα, στη συνέχεια πέφτει απότομα, ανεβαίνει και πάλι κ.ο.κ. Αυτό προκαλεί αυξημένες εκκρίσεις ορμονών που τροφοδοτούν τη φλεγμονή και κυρίως της ινσουλίνης.
Το σώμα μας στη προσπάθεια του να κρατήσει το ζάχαρο στο αίμα στα επιθυμητά επίπεδα, αυξάνει την έκκριση ινσουλίνης. Αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα μας έχουν συσχετισθεί με αυξημένα επίπεδα δεικτών φλεγμονής.

Αντιφλεγμονώδεις Τροφές Ανάλογα λοιπόν με τις τροφές που τρώμε, ακόμη και εάν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας κυμαίνονται στα φυσιολογικά επίπεδα όταν είμαστε νηστικοί, μπορεί να έχουμε αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης και προδιάθεση για φλεγμονή. Ο γλυκαιμικός δείκτης των τροφών είναι μια κατηγοριοποίηση των τροφών ανάλογα με την ταχύτητα που ανεβάζουν το ζάχαρο στο αίμα μας.
Η κατανάλωση τροφών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι επωφελής για την υγεία μας και έχει αντιφλεγμονώδη δράση. Τέτοιες τροφές είναι τα μήλα, τα πράσινα λαχανικά, το λάδι ελιάς, τα βιολογικά αυγά, τα κρίθινα παξιμάδια.
Οι μη επεξεργασμένες τροφές είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και έχουν και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Τροφές όπως αυτές που ανέφερα, αλλά και οι ωμοί ξηροί καρποί, τα ψάρια, οι σπόροι, τα μούρα όπως και βιολογικές τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση περιέχουν φυσικές βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, πρωτείνες, καλά λίπη και ένζυμα τα οποία παρέχουν στο σώμα μας τις βασικές πρώτες ύλες και εξασφαλίζουν μια καλή υγεία.
Σε περιπτώσεις φλεγμονωδών νοσημάτων η συμπλήρωση της διατροφής με βιταμίνη C και φυσικά αντιοξειδωτικά όπως η ρεσβερατρόλη, το άλφα λιποϊκό οξύ, η κουερσετίνη και οι φαινόλες από το πράσινο τσάι μπορούν σύμφωνα με μελέτες να βοηθήσουν σημαντικά στη μείωση της φλεγμονής.
Όταν καταναλώνετε τροφές που είναι πιο κοντά στη φυσική τους κατάσταση και ενισχύετε τους αντιοξειδωτικούς μηχανισμούς το σώμα σας βιώνει μείωση της φλεγμονής. Αυτό σημαίνει ότι νοιώθετε καλύτερα, έχετε περισσότερη ενέργεια και κάνετε ένα σημαντικό βήμα στο δρόμο για μια πιο όμορφη και υγιή ζωή.

Στην Υγειά Σας!
Αντιφλεγμονώδη βότανα:
Φασκόμηλο το εξαγνιστικό
Γαϊδουράγκαθο, ο άγγελος της υγείας σου
πιπέρι καγιέν
Τζίντζερ
Βαλσαμόχορτο
Δεντρολίβανο
Αλόη
Χαμομήλι
Σκόρδο, το πανάρχαιο θεραπευτικό βότανο
ρίγανη
Κουρκούμη ή κουρκουμάς
Αστράγαλος ο μεμβρανώδης
Αχιλλέα
Καλέντουλα
Ginkgo Biloba (Τζίνγκο Μπιλόμπα) - Το βότανο της μνήμης!
πράσινο τσάι
φυτολάκα-Phytolacca americana
σπειραία ή φιλιπέντουλα-Filipendula ulmaria
ιτιά-Salix spp
σέλινο-Apium graveolens
γωλθερία-Gaultheria procumbens
αρπαγόφυτο


Πηγή: alttherapy.blogspot.gr

Οι πληροφορίες που δίδονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας η την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας

Δημοφιλείς αναρτήσεις