Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Σήμερα... 14/2

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΣ ΒΑΛΕΝΤΙΝΑ

Αντισφαίρηση


Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει: το, σύνθετα, αθλητών,
 



Η Συμφωνία της Βάρκιζας

Η Συμφωνία της Βάρκιζας υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1945 στην παραθαλάσσια τοποθεσία της Αττικής μεταξύ Κυβέρνησης και ΕΑΜ και επιχείρησε να τερματίσει θεσμικά τις πολιτικές και πολεμικές συγκρούσεις, που έμειναν στην ιστορία ως «Δεκεμβριανά».

Η υπογραφή της Συμφωνίας Οι συγκρούσεις του Δεκεμβρίου του 1944 στην Αθήνα ήταν μια μάχη εξουσίας μεταξύ της πρώτης μετακατοχικής Κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου και των Άγγλων από τη μία πλευρά και του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ από την άλλη. Η Κυβέρνηση, ανίσχυρη και χωρίς δημοκρατική νομιμοποίηση, είχε ανάγκη την αγγλική βοήθεια. Το ΕΑΜ με μπροστάρη το ΚΚΕ ήταν πανίσχυρο, λόγω του πρωταγωνιστικού του ρόλου στην Αντίσταση.

Τα «Δεκεμβριανά» άφησαν πίσω τους περίπου 7.000 μαχητές νεκρούς (230 Άγγλους, 3.500 Κυβερνητικούς, 3.000 ΕΑΜικούς) και απροσδιόριστο αριθμό αμάχων. Στις 11 Ιανουαρίου 1945 υπογράφηκε ανακωχή ανάμεσα στους Άγγλους και τον ΕΛΑΣ, με την οποία οι δυνάμεις του υποχρεώθηκαν να εκκενώσουν την Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

Στις 2 Φεβρουαρίου 1945 άρχισαν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της συμφωνίας στο εξοχικό του πολιτικού Παναγιώτη Κανελλόπουλου στη Βάρκιζα. Ο πρωθυπουργός Νικόλαος Πλαστήρας, που είχε διαδεχθεί τον Γεώργιο Παπανδρέου στις 3 Ιανουαρίου, εκπροσωπήθηκε από τον υπουργό Εξωτερικών Ιωάννη Σοφιανόπουλο, τον υπουργό Εσωτερικών Περικλή Ράλλη και τον υπουργό Γεωργίας Ιωάννη Μακρόπουλο. Την αντιπροσωπεία του ΕΑΜ αποτελούσαν ο Γεώργιος Σιάντος (γενικός γραμματέας του Κ.Κ.Ε), ο Δημήτριος Παρτσαλίδης (γραμματέας της κεντρικής επιτροπής του Ε.Α.Μ.) και ο Ηλίας Τσιριμώκος (γενικός γραμματέας της Ε.Λ.Δ).

Έπειτα από διαβουλεύσεις δέκα ημερών, η Συμφωνία της Βάρκιζας υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1945. Αποτελείτο από 9 άρθρα και προέβλεπε, μεταξύ άλλων, αφοπλισμό όλων των ένοπλων σωμάτων της Αντίστασης, ανασύνταξη του Εθνικού Στρατού, εκκαθάριση του κρατικού μηχανισμού από τους συνεργάτες των Γερμανών, αμνηστεία για τα πολιτικά αδικήματα, δημοψήφισμα για το πολιτειακό ζήτημα και εκλογή Συντακτικής Συνέλευσης για την κατάρτιση νέου Συντάγματος.

Η σημασία της συμφωνίας αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι το κείμενό της δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προσδίδοντας στο περιεχόμενό της ισχύ νόμου. Στις 28 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε ο αφοπλισμός του ΕΛΑΣ, ο οποίος παρέδωσε: 100 πυροβόλα, 210 όλμους, 420 πολυβόλα, 1400 οπλοπολυβόλα, 700 αυτόματα, 49.000 τυφέκια και πιστόλια. H υπογραφή της Συμφωνίας βρήκε αντίθετο τον Άρη Βελουχιώτη, οποίος όχι μόνο δεν πειθάρχησε στις αποφάσεις του ΚΚΕ, αλλά επιχείρησε να συνεχίσει τον ένοπλο αγώνα.

Το χάσμα ανάμεσα στις δύο παρατάξεις δεν έδειχνε να γεφυρώνεται εύκολα και σύντομα η Συμφωνία της Βάρκιζας αποτέλεσε γράμμα κενό. Οι εκατέρωθεν παραβιάσεις των όρων της οδήγησαν σε νέα πολιτική πόλωση και στα δραματικά γεγονότα του Εμφυλίου Πολέμου, που διήρκεσε ως τις 30 Αυγούστου 1949

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/210#ixzz2KevWLFqn

Κώστας Γαβράς

Αποτέλεσμα εικόνας για Κώστας ΓαβράςΟ Κώστας Γαβράς είναι Έλληνας σκηνοθέτης του γαλλικού κινηματογράφου.
Γεννήθηκε στα Λουτρά Ηραίας Αρκαδίας στις 12 Φεβρουαρίου 1933 και σπούδασε Συγκριτική Φιλολογία στη Σορβόνη καθώς και κινηματογράφο στην IDHEC. Εργάστηκε ως βοηθός σε διάφορες παραγωγές και συνεργάστηκε με τον Κλερ και τον Κλεμάν, πριν σκηνοθετήσει την πρώτη του ταινία "Διαμέρισμα Δολοφόνων" το 1965. Καθιερώθηκε με μία σειρά πολιτικών θρίλερ που αποκάλυψαν το βίαιο πρόσωπο δικτατορικών καθεστώτων, μέσα από προσωπικές τραγωδίες ασυμβίβαστων ανθρώπων. Ο Γαβράς ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας 1969 (Ζ), και κέρδισε το Όσκαρ Σεναρίου 1982 (Ο αγνοούμενος). Κέρδισε επίσης Χρυσό Φοίνικα φεστιβάλ Καννών 1982 (Ο αγνοούμενος), Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών 1975 (Ειδικό δικαστήριο), Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου 1990 (Μουσικό κουτί). To 2002 σκηνοθέτησε την ταινία Αμήν. που κέρδισε Βραβείο César καλύτερου σεναρίου 2003.

1958: Les Rates (ταινία μικρού μήκους)
1965: Compartiment tueurs - Διαμέρισμα δολοφόνων
1967: Un homme de trop - Μακί, τα λιοντάρια της κολάσεως
1969: Z
1970: L'Aveu - Η Ομολογία
1973: État de siège - Κατάσταση Πολιορκίας
1975: Section spéciale - Ειδικό δικαστήριο
1979: Clair de femme - Η λάμψη μιας γυναίκας
1982: Missing - Ο Αγνοούμενος
1983: Hanna K
1986: Conseil de famille
1988: La main droite du diable (Betrayed) - Το στίγμα της προδοσίας
1989: Music box - Το μουσικό κουτί
1991: Pour Kim Song-Man
1991: Contre l'oubli
1992: La Petite Apocalypse
1995: Lumière et Compagnie
1995: À propos de Nice, la suite
1997: Mad City
2002: Amen - Αμήν
2005: Le Couperet - Το τσεκούρι
2009: Eden à l'ouest - Παράδεισος στη Δύση

Παραγωγές

2006: Mon Colonel - Ο Συνταγματάρχης

Βραβεία

1969: Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών (Ζ)
1975: Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας Φεστιβάλ Καννών (Ειδικό δικαστήριο)
1982: Χρυσός Φοίνικας Φεστιβάλ Καννών (Ο αγνοούμενος)
1983: Βραβείο BAFTA Καλύτερης Ταινίας (Ο αγνοούμενος)
1983: Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου (Ο αγνοούμενος)
1990: Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου (Μουσικό κουτί)
2003: Βραβείο César Καλύτερου Σεναρίου (Αμήν)

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Παπουτσάκια Μελιτζάνας

Παπουτσάκια Μελιτζάνας
Bαθμολογία:
       
26 ψήφοι
Προστέθηκε από , 03.03.08

Περιγραφή

Για τους λάτρεις της μελιτζάνας... και όχι μόνο!!

photo: MARA!
κύρια φωτογραφία συνταγής Παπουτσάκια Μελιτζάνας

Τι χρειαζόμαστε:

  • 4 μελιτζάνες φλάσκες

Για τον κιμά:
  • 1 κιλό κιμά
  • 1 κρεμμύδι
  • 4 ντομάτες
  • 1 φλιτζάνι ελαιόλαδο
  • 1 ποτήρι κρασί
  • 1 ξυλαράκι κανέλας
  • αλάτι, πιπέρι, μπαχάρι

Για την μπεσαμέλ:
  • 3 κ.σ. βούτυρο
  • 4 κ.σ. αλεύρι
  • 3 1/2 ποτήρια γάλα
  • 1 αυγό
  • αλάτι, κανέλα, μοσχοκάρυδο

Πως το κάνουμε:


Το παιχνίδι με τους γονείς!


 Το παιχνίδι με τους γονείς! Πως να «ξεκλέψετε» χρόνο για το παιδί σας!

Γράφει η Φανή Βαγγελάτου - Λογοθεραπευτής

Το παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για όλα τα παιδιά, σε όλες τις ηλικίες. Είναι ένας φυσικός τρόπος να μάθουν τον κόσμο γύρω τους, καθώς και στοιχεία του εαυτού τους, το συναίσθημά τους και τις αντιδράσεις τους σε καινούργια ερεθίσματα. Μέσα από το παιχνίδι χτίζουν τις σχέσεις τους με τους άλλους, μαθαίνουν τα όριά τους και φυσικά κάποιους από τους κανόνες συνύπαρξης με τους άλλους.

Για τα παιδιά, το παιχνίδι χωρίς επίβλεψη είναι πολύ ευχάριστο και γι’ αυτό τα παρατηρούμε να παίζουν πολλές φορές μόνα τους με τις ώρες. Από την άλλη πλευρά όμως, όλα τα παιδιά αναζητούν και αποζητούν χρόνο για παιχνίδι με τους γονείς τους! Γι’ αυτά, το παιχνίδι με τη μαμά και το μπαμπά τα κάνει να νιώθουν μοναδικά και ιδιαίτερα. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, χτίζεται ένας ισχυρός δεσμός ανάμεσα στην οικογένεια και ο καθένας νιώθει σημαντικός και ξεχωριστός. Δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης και το παιδί νιώθει πως μπορεί να μοιραστεί πράγματα με τους γονείς του. Οι γονείς από τη μεριά τους γνωρίζουν καλύτερα το παιδί τους, βάζουν τις βάσεις για όρια και σεβασμό και οι ίδιοι χαλαρώνουν με μια ευχάριστη δραστηριότητα, έπειτα από την απαιτητική και κουραστική καθημερινότητά τους.

Αρκετά συχνά, ειδικοί και παιδαγωγοί λέμε στους γονείς πως ο χρόνος που θα περάσουν με το παιδί τους δε χρειάζεται να είναι πολύς, εφόσον οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν, αρκεί να είναι ποιοτικός. Για να είμαστε ειλικρινείς, κάτι τέτοιο δεν είναι απολύτως σωστό. Ο χρόνος που περνάμε με τα παιδιά έχει σημασία, γι’ αυτό και παρά τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε οι περισσότεροι σήμερα, πρέπει να οργανωνόμαστε έτσι ώστε να αφιερώνουμε χρόνο στα παιδιά. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε όμως προκειμένου να τα προλάβουμε όλα, είναι να βάλουμε το παιχνίδι, την επικοινωνία και την ποιότητα χρόνου με τα μικρά μας, σε απλές, καθημερινές δραστηριότητες, όπως το μαγείρεμα, το σούπερ μάρκετ, το περπάτημα μέχρι το σχολείο, κ.α. Οφείλουμε να δώσουμε χώρο και χρόνο σε εμάς, αλλά και στο παιδί για ερωτήσεις, κουβέντα, οργάνωση δραστηριοτήτων και αλληλεπίδραση και όχι να διεκπεραιώνουμε μηχανικά και γρήγορα τις καθημερινές μας υποχρεώσεις.

Σας φαίνονται όλα αυτά ουτοπικά και δύσκολα στην πράξη; Παρακάτω, θα διαβάσετε μερικές ιδέες που θα δείτε πως μπορεί εύκολα κάποιος να προσαρμόσει στην καθημερινότητά του με τα παιδιά.

• Ακούστε μαζί μουσική, τραγουδήστε, συζητήστε το λεξιλόγιο και ανακαλύψτε τεχνικές εξάσκησης μνήμης, οποιαδήποτε ώρα μέσα στο σπίτι ή το αυτοκίνητο.

• Κάντε παιχνίδι ταξινόμησης με τις δουλειές του σπιτιού. Τακτοποιήστε μαζί τα ρούχα από την απλώστρα, τα μαχαιροπίρουνα από το πλυντήριο, κ.α.

• Μαγειρέψτε μαζί. Μιλήστε για τα υλικά και κάντε μάθημα γεύσης, αφής, χρωμάτων και σειροθέτησης. Ρωτήστε το παιδί σας για το πριν και το μετά και αφηγηθείτε τι κάνατε από την αρχή.

• Πάρτε το παιδί μαζί στο σούπερ μάρκετ. Το παιδί χωρίς όρια μπορεί να κάνει τα ψώνια πολύ δύσκολα. Ωστόσο, είναι ευκαιρία και για το γονιό να δει και ο ίδιος πού πρέπει να «δουλέψει» με το μικρό του. Αν έχετε βάλει τις βάσεις για καλή συνεννόηση, τότε το σούπερ μάρκετ αποτελεί τεράστια πηγή παιχνιδιού και μάθησης!

• Περπατήστε για να πάτε στο σχολείο. Αξίζει τον κόπο να σηκωθείτε δέκα λεπτά πιο νωρίς από το κρεβάτι προκειμένου να τα περάσετε στο δρόμο μαζί με το παιδί σας, συζητώντας για τον καιρό, περιγράφοντας κτίρια και μαθαίνοντας κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής στην πράξη.

• Παίξτε «τις νοικοκυρές» ή τους «μάστορες» και κάντε όλοι μαζί δουλειές που πρέπει να γίνουν μέσα στο σπίτι.

• Μοιραστείτε κουκλάκια και αυτοκινητάκια και κάντε με αυτά δραστηριότητες που μπορεί να κάνετε και οι ίδιοι π.χ. μπάνιο, ντύσιμο, διάβασμα, ψώνια, μαγείρεμα, βόλτα, κλπ.

• Ναι, δείτε τηλεόραση ή ταινία (κατάλληλα προγράμματα), αλλά μετά συζητήστε γι’ αυτό που είδατε ή είδε το παιδί. Ρωτήστε για τους ήρωες και τα γεγονότα, βάλτε το παιδί στη διαδικασία να προσέξει, να θυμηθεί και να αφηγηθεί.

• Φροντίστε μαζί τον κήπο ή το μπαλκόνι. Μιλήστε για τα λουλούδια, τη σημασία της συνέπειας και της φροντίδας.

Σε γενικές γραμμές, προσπαθήστε να εντάξετε το παιδί ή τα παιδιά σας σε όσα περισσότερα πράγματα μπορείτε! Επενδύστε στη σχέση σας με αυτόν τον τρόπο και θα δείτε μακροπρόθεσμα πώς κι αυτά θα μάθουν την αξία της οικογένειας και θα αποζητούν πάντα το δέσιμο και το μοίρασμα με την οικογένεια.

blog.nowdoctor.gr
 

Γεωργία Βασιλειάδου



Vasiliadou.jpgΗ Γεωργία Βασιλειάδου γεννήθηκε την 1 Ιανουαρίου 1897, στην Αθήνα. Το πραγματικό της όνομα ήταν Γεωργία Αθανασίου. Υποχρεώθηκε να αφήσει νωρίς το σχολείο για να εργαστεί σε κατάστημα και να βοηθήσει την πολυμελή οικογένειά της, μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα της από πτώση αλόγου, ο οποίος ήταν αξιωματικός του ιππικού .

Την πρώτη της καλλιτεχνική εμφάνισή έκανε το 1918 στον "Ερνάνη"[ασαφές] μάλλον συμπτωματικά οπότε και ξεκίνησε τις σπουδές της στην Γεννάδειο Σχολή το 1923 και κατόπιν εμφανίστηκε σε διάφορες όπερες. Εργάστηκε σε μεγάλα θεατρικά σχήματα της εποχής με τους Κυβέλη, Μαρίκα Κοτοπούλη, Δημήτρη Μυράτ, ερμηνεύοντας ποικίλους ρόλους.

Στα μέσα του 1930 αποφάσισε να σταματήσει, μετά από ένα γάμο της που υπήρξε όμως ατυχής. Στη συνέχεια γνώρισε την Σοφία Βέμπο η οποία και της υποσχέθηκε να τη βοηθήσει. Την εποχή εκείνη αντιλαμβανόμενος πρώτος ο Αλέκος Σακελλάριος το έμφυτο ταλέντο της στη μιμητική της προσέφερε ένα ρόλο το 1939 στα Κορίτσια της παντρειάς, που έγινε η αφορμή για το ξεκίνημα μιας δεύτερης, αλλά περισσότερο γνωστής καριέρας - αυτή τη φορά ως κοσμαγάπητης κωμικού, της "ομορφότερης άσχημης" του ελληνικού κινηματογράφου, όπως χαρακτηρίστηκε. Στην εταιρεία της Φίνος Φιλμ έγιναν οι μεγάλες της επιτυχίες όπως: Η ωραία των Αθηνών, Η θεία απ΄ το Σικάγο, Ο Κλέαρχος η Μαρίνα και ο κοντός και πολλές άλλες.

Έλαβε μέρος στην τηλεοπτική σειρά Ο Χριστός ξανασταυρώνεται.

Έμενε στο Μαρούσι και είχε μια κόρη, την Φωτεινή. Πέθανε στις 12 Φεβρουαρίου του 1980[1] και παραμένει ακόμα αξιαγάπητη χάρη στις ταινίες της. Κηδεύτηκε παρουσία λίγου κόσμου, ένα βροχερό πρωινό στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.
Χαρακτηριστική ατάκα - σκηνή

Από την ταινία "Η κυρά μας η μαμή":

Η Μ.Μεταξά βρίσκει την κυρα-μαμή στο δρόμο και της λέει ότι το παιδί της είναι ματιασμένο.

Η Βασιλειάδου βλέπει το παιδί και κάνει διάγνωση: "και είναι από γαλανό μάτι"

Μεταξά: "Κι είναι κακό αυτό;"

Μαμή: "Κακό; Τα μαυρομάτικα ματιάσματα καθώς και τα μαυρομάτικα φασόλια δεν είναι τίποτα. Το γαλανό είναι άτιμο μάτι, φτάνει μέχρι το μεδούλι... Μωρέ είναι ρουφηγμένο το παιδί."

Όταν ξεμάτιασε το παιδάκι:

"Και με το συμπάθειο κυρα-μαμή μου τί σου χρωστάω;"

"Τί να μου χρωστάς; τίποτα δεν μου χρωστάς. Αλλά μιας και άνοιξες την τσάντα και είναι γρουσουζιά να την κλείσεις χωρίς να δώσεις τίποτα..."

"Μπά;;;;"

"Μεγάλη γρουσουζιά δεν το ξέρεις; Ε, αυτά είναι γνωστά. Δώσε τέλος πάντων ότι καταλαβαίνεις κι αν δεν έχεις χοντρά δεν πειράζει, μου τα δίνεις άλλη φορά που δεν θα έχεις ψιλά."

Ένα ένα τέσσερα (1977)

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται (1975) TV σειρά .... Mανταλένια

Η περιπτερού (1970)

Η βαρώνη και ο Προκόπης (1970)

Η Σμυρνιά (1969)

Η λυγερή (1968)

Τόσα όνειρα στους δρόμους (1968)

Δοσατζού επιχείρησις γαμπρός (1966) .... Ευανθία

Ησαΐα χόρευε (1966) .... Καλλιρρόη

Ο Μελέτης στην άμεσο δράση (1966)

Προξενήτρα πράκτωρ 017 (1966)

Κάλλιο πέντε και στο χέρι (1965) .... Κατίνα - Κάθριν

Ήταν όλοι τους κορόιδα (1964) .... Παγώνα

Αγάπησα και πόνεσα (1963)... Δόμνα

Ο ανιψιός μου ο Μανώλης (1963) .... Ασπασία Παπακάτσικα

Εμείς τα μπατιράκια (1963)

Ο Θύμιος στη χώρα του γέλιου (1963)

Ο μαγκούφης (1962)... Φωτεινή

Η Ελληνίδα και ο έρωτας (1962)

Έξυπνοι και κορόιδα (1962)... Κλεοπάτρα

Οι γαμπροί της Ευτυχίας (1962) .... Ευτυχία Ταρνιάτη

Το καρπουζάκι (1962)

Ο Μιχαλιός του 14ου Συντάγματος (1962)... Μαριάνθη Καραδήμου

Ο Θύμιος στη χώρα του στριπ- τηζ (1962)

Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα κι ο κοντός (1961) .... Mαρίνα Ζουγκαλά

Η κυρία δήμαρχος (1960) .... Aσπασία Ζομπαλά

Ο θησαυρός του μακαρίτη (1959) .... Θεώνη Κανελοπιπερίδου

Αστέρω (1959) .... Σταματίνα

Μπουμπουλίνα (1959)

Νταντά με το ζόρι (1959) ... Λουλού

Ο θείος από τον Καναδά (1959)... Ευανθία

Η κυρά μας η μαμή (1958) .... μαμή

Το αμαξάκι (1957)

Η θεία απ΄ το Σικάγο (1957) .... Καλλιόπη Πάπας

Η καφετζού (1956) .... Καλλιόπη

Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας (II) (1955)

Ο μαγκούφης (1955) .... Φωφώ

Πιάσαμε την καλή (1955)... Κατίνα Σουρταφέρτα

Η ωραία των Αθηνών (1954) .... Aριστέα

Γκολ στον έρωτα (1954)... Φωφώ

Χαρούμενο ξεκίνημα (1954)

Ο φαταούλας (1952)

Ο γρουσούζης (1952) .... Επιστήμη

Το στραβόξυλο (1952)

Εκείνες που δεν πρέπει ν' αγαπούν (1951)

Μια νύχτα στον παράδεισο (1951) .... κυρία Βυζαντίου

Τα τέσσερα σκαλοπάτια (1951)... Παγώνα

Οι Γερμανοί ξανάρχονται (1948)... γυναίκα του Λευτέρη

Παπούτσι από τον τόπο σου (1946)

Για την αγάπη της (1930)

Όνειρο γλυπτού (1930)

http://el.wikipedia.org/wiki/Γεωργία_Βασιλειάδου

Ολυμπιακά δρώμενα 11



Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει: μαζικής, μετακινηθούν, ως, θα επεκταθούν

Κοιμώμενος Ἒρως

 

Κοιμώμενος Ἒρως. Μητροπολιτικὸ Μουσεῖο Νέας Ὑόρκης.
Τὸ ἂγαλμα τοῦ ἒρωτα, ὁ θεὸς τῆς ἀγάπης στὴν ἑλληνικὴ μυθολογία, ἀγοράστηκε ἀπὸ τὸ Μητροπολιτικὸ Μουσεῖο τὸ 1943. Πιστεύεται ὃτι εἶναι ἓνα πρωτότυπο Ἑλληνιστικὸ γλυπτὸ ἢ ἓνα ἀντίγραφό του, που δημιουργήθηκε μεταξὺ 250 και 150 π.Χ. Μερικοί μελετητὲς ἒχουν τὴν ἂποψη ὃτι εἶναι Ρωμαϊκὸ ἀντίγραφο.
Πρόσφατη ἒρευνα ὑποστηρίζει τὴν πρώτη ἂποψη, καὶ καθιστᾶ προφανὲς ὃτι ἀποκαταστάθηκε στὴν ἀρχαιότητα, πιθανότατα κατὰ τὴν Πρώιμη Αὐτοκρατορικὴ περίοδο...

A statue of "Sleeping Eros“ is on display during a press preview of the Sleeping Eros exhibition at the Metropolitan Museum in New York. The statue of Eros, the god of love in Greek mythology, was acquired by the Metropolitan Museum in 1943. It was believed to be an original Hellenistic sculpture or a close replica created between 250 and 150 B.C. Subsequently, some scholars have suggested that it is a very fine Roman copy of one of the most popular sculptures ever made in Roman Imperial times. Recent research supports the former identification, but also makes apparent that it was restored in antiquity, most likely in the Early Imperial period. AFP PHOTO/Emmanuel Dunand...

Περισσότερα, More --> http://culturearea.blogspot.gr/2013/02/metropolitan-exhibition-examines.html

Ὕβρις


 
Ὕβρις: Όταν κάποιος, υπερεκτιμώντας τις ικανότητες και την δύναμή του (σωματική, αλλά κυρίως πολιτική, στρατιωτική και οικονομική), συμπεριφέρεται με βίαιο, αλαζονικό και προσβλητικό τρόπο απέναντι στους άλλους, στους νόμους της πολιτείας και κυρίως απέναντι στον άγραφο θεϊκό νόμο.

Η βίαια, αυθάδης και αλαζονική αυτή στάση/συμπεριφορά, που αποτελούσε για τον αρχαίο Ελληνικό κόσμο παραβίαση της ηθικής τάξης και απόπειρα ανατροπής της κοινωνικής ισορροπίας και γενικότερα της τάξης του κόσμου, πιστευόταν ότι (επαναλαμβανόμενη, και μάλιστα μετά από προειδοποιήσεις των ίδιων των θεών) οδηγούσε τελικά στην πτώση και καταστροφή του υβριστή...
*Hubris (pron.: /ˈhjuːbrɪs/), also hybris, from ancient Greek ὕβρις, means extreme pride or arrogance. Hubris often indicates a loss of contact with reality and an overestimation of one's own competence or capabilities, especially when the person exhibiting it is in a position of power... Punishable by the gods... Nemesis...

(Photo credits: https://www.facebook.com/IAmGreekAndIWantToGoHome)

Δημοφιλείς αναρτήσεις