Ο
Νικόλαος Τσελεμεντές (1878 - 2 Μαρτίου 1958) ήταν Έλληνας αρχιμάγειρος
του 20ου αιώνα. Καταγόταν απ' το χωριό Εξάμπελα της Σίφνου και μεγάλωσε
στην Αθήνα, όπου τέλειωσε το Γυμνάσιο. Αρχικά δούλεψε σαν υπάλληλος
συμβολαιογραφείου, άρχισε όμως να ασχολείται περισσότερο με τη μαγειρική
εργαζόμενος στο μαγαζί του πατέρα και του θείου του. Σπούδασε για ένα
χρόνο μαγειρική στη Βιέννη και γυρνώντας εργάστηκε
για διάφορες πρεσβείες. Έγινε αρχικά γνωστός με το περιοδικό "Οδηγός
Μαγειρικής" που άρχισε να εκδίδει το 1910, που περιείχε -εκτός των
συνταγών- διατροφικές συμβουλές, διεθνή κουζίνα, νέα για τη μαγειρική
κ.α. Το 1919 έγινε διευθυντής του ξενοδοχείου "Ερμής", ενώ τον επόμενο
χρόνο έφυγε για την Αμερική, όπου δούλεψε σε μερικά απ' τα ακριβότερα
εστιατόρια του κόσμου, κάνοντας παράλληλα και ανώτερες σπουδές
μαγειρικής, ζαχαροπλαστικής και διαιτολογίας. Γύρισε στην Ελλάδα το
1932, ίδρυσε μια μικρή σχολή μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής και
κυκλοφόρησε το γνωστό βιβλίο του με συνταγές, που όντας ο πρώτος
ολοκληρωμένος οδηγός μαγειρικής, γνώρισε πάνω από δεκαπέντε επίσημες
ανατυπώσεις τις επόμενες δεκαετίες. Επηρεασμένος απ' τη γαλλική κουζίνα,
υπήρξε εκσυγχρονιστής της ελληνικής κουζίνας, καθώς χάρη σ' αυτόν οι
Ελληνίδες νοικοκυρές έμαθαν τη μπεσαμέλ, τα πιροσκί και τη
μπουγιαμπέσα,[1][2] πράγμα που κατά μερικούς ισοδυναμούσε με νόθευση της
ελληνικής κουζίνας με ευρωπαϊκά στοιχεία.[3] Το όνομά του είναι σήμερα
συνώνυμο των οδηγών μαγειρικής, ενώ χρησιμοποιείται και σαν πείραγμα
προς κάποιον που ξέρει να μαγειρεύει πολύ καλά. Πέθανε στις 2 Μαρτίου
του 1958 και κηδεύτηκε την επόμενη ημέρα, από το Α΄ Νεκροταφείο.
Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Τρίτη 5 Μαρτίου 2013
Ηλίας Βενέζης
Ο
Ηλίας Βενέζης (πραγματικό όνομα Ηλίας Μέλλος, 4 Μαρτίου 1904 Αϊβαλί - 3
- 8- 1973 Αθήνα) ήταν Έλληνας συγγραφέας, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.
Έγινε γνωστός για τα μυθιστορήματά του Αιολική Γη, Το νούμερο 31328 και
το θεατρικό έργο Μπλοκ C. Έγινε ο πρώτος Έλληνας συγγραφέας του οποίου
τα έργα μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες, κάνοντας γνωστή την ελληνική
λογοτεχνία στο εξωτερικό.
Γεννήθηκε στο Αϊβαλί της Μικράς Ασίας στις 4 Μαρτίου 1904, σύμφωνα με αυτοβιογραφικό του σημείωμα, σύμφωνα όμως με άλλες πληροφορίες από επίσημα έγγραφα πρέπει να είχε γεννηθεί το 1898. Ο πατέρας του, Μιχαήλ Μέλλος, καταγόταν από την Κεφαλλονιά και η μητέρα του από τη Λέσβο. Βενέζης λεγόταν ο παππούς του Δημήτριος από την πλευρά του πατέρα του.
Τα πρώτα χρόνια της ζωής του τα έζησε στο Αϊβαλί, μέχρι τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1914, όταν και εγκαταστάθηκε με τη μητέρα και τα αδέρφια του στη Μυτιλήνη μέχρι το 1919. Το 1922 η οικογένειά του εγκατέλειψε οριστικά πλέον τη Μικρά Ασία, ο ίδιος όμως δεν πρόλαβε να επιβιβαστεί στο πλοίο: αιχμαλωτίστηκε και εστάλη στα εργατικά τάγματα για 14 μήνες. Οι εμπειρίες του από τα εργατικά τάγματα περιέχονται στο πρώτο μυθιστόρημά του, Το νούμερο 31328.
Το 1923 απελευθερώθηκε και επέστρεψε στη Μυτιλήνη. Εκεί υπήρχε αξιόλογη λογοτεχνική κίνηση με πρωτεργάτη τον Στράτη Μυριβήλη. Αυτός μάλιστα τον παρακίνησε να καταγράψει την αιχμαλωσία του και έλεγε χαρακτηριστικά ότι "του έμαθε πώς να κρατάει το μολύβι στο χέρι". Το Νούμερο 31328 δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε συνέχειες το 1924 στην εφημερίδα Καμπάνα της Μυτιλήνης, διευθυντής της οποίας ήταν ο Μυριβήλης.
Στη Μυτιλήνη εργαζόταν στην Τράπεζα της Ελλάδος και το 1932 πήρε μετάθεση και εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα. Διώχθηκε για τις πολιτικές του ιδέες από τον νόμο του "Ιδιωνύμου", από τη δικτατορία του Μεταξά και κατά τη διάρκεια της Κατοχής συνελήφθη με την κατηγορία ότι σε συγκέντρωση του προσωπικού της Τράπεζας είχε μιλήσει για ελευθερία. Φυλακίστηκε στο "Μπλοκ C" των φυλακών Αβέρωφ και η εκτέλεσή του απετράπη έπειτα από αντιδράσεις του πνευματικού κόσμου.
Μετά τον πόλεμο διαδραμάτισε ενεργό ρόλο στην πνευματική ζωή της χώρας με επίσημες θέσεις όπως του Διευθύνοντος συμβούλου του Εθνικού Θεάτρου, Αντιπροέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το 1957 εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Παράλληλα το έργο του γνώριζε πολύ μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα με συνεχείς επανεκδόσεις και στο εξωτερικό με πολλές μεταφράσεις.
Τα τρία τελευταία χρόνια της ζωής του (1971-1973) υπέφερε από σοβαρό πρόβλημα υγείας. Πέθανε στις 3 Αυγούστου 1973 στην Αθήνα, από καρκίνο του λάρυγγα. Κηδεύτηκε και τάφηκε στη Μήθυμνα (Μόλυβο) της Λέσβου.
Εργογραφία
Μυθιστορήματα
Το νούμερο 31328 (1931)
Γαλήνη (1939)
Αιολική Γη (1943)
Ωκεανός (1956)
Το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων, μαζί με τους Μυριβήλη, Καραγάτση, Τερζάκη (1958)
Διηγήματα
Μανώλης Λέκας (συλλογή, 1927)
Αιγαίο (συλλογή, 1941)
Ακήφ (διήγημα, 1944)
Άνεμοι (συλλογή, 1944)
Ώρα Πολέμου (συλλογή, 1946)
Οι νικημένοι (συλλογή, 1954)
Αρχιπέλαγος (συλλογή, 1969)
Ταξιδιωτικά και αφηγήσεις
Φθινόπωρο στην Ιταλία (ταξιδιωτικό, 1950)
Αμερικανική Γη (ταξιδιωτικό, 1955)
Αργοναύτες (χρονικά και ταξίδια, 1962)
Εφταλού (αφηγήσεις, 1972)
Περιηγήσεις (ταξιδιωτικό, 1973)
Στις ελληνικές θάλασσες (αφηγήσεις, 1973)
Μικρασία Χαίρε (αφηγήσεις, 1974)
Ραδιόφωνο
Πλοία και Θάλασσες (συγγραφή & αφήγηση, 1969)
Έλληνες και Ξένοι Περιηγητές (συγγραφή & αφήγηση, 1970)
Θέατρο
Μπλοκ C (θεατρικό, 1963)
Άλλα έργα
Έξοδος (χρονικό της κατοχής, 1950)
Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός (ιστορικό, 1952)
Χρονικόν της Τραπέζης της Ελλάδος (ιστορικό, 1955)
Εμμανουήλ Τσουδερός (ιστορικό, 1966)
Βιβλιογραφία
Η μεσοπολεμική πεζογραφία, εκδ. Σοκόλη, τ. Β
Κ. Μητσάκη, Νεοελληνική πεζογραφία. Η γενιά του '30, Αθήνα, 1977
M. Vitti, Η γενιά του τριάντα. Ιδεολογία και μορφή, Ερμής, Αθήνα 1977
http://el.wikipedia.org/ wiki/Ηλίας_Βενέζης
Γεννήθηκε στο Αϊβαλί της Μικράς Ασίας στις 4 Μαρτίου 1904, σύμφωνα με αυτοβιογραφικό του σημείωμα, σύμφωνα όμως με άλλες πληροφορίες από επίσημα έγγραφα πρέπει να είχε γεννηθεί το 1898. Ο πατέρας του, Μιχαήλ Μέλλος, καταγόταν από την Κεφαλλονιά και η μητέρα του από τη Λέσβο. Βενέζης λεγόταν ο παππούς του Δημήτριος από την πλευρά του πατέρα του.
Τα πρώτα χρόνια της ζωής του τα έζησε στο Αϊβαλί, μέχρι τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1914, όταν και εγκαταστάθηκε με τη μητέρα και τα αδέρφια του στη Μυτιλήνη μέχρι το 1919. Το 1922 η οικογένειά του εγκατέλειψε οριστικά πλέον τη Μικρά Ασία, ο ίδιος όμως δεν πρόλαβε να επιβιβαστεί στο πλοίο: αιχμαλωτίστηκε και εστάλη στα εργατικά τάγματα για 14 μήνες. Οι εμπειρίες του από τα εργατικά τάγματα περιέχονται στο πρώτο μυθιστόρημά του, Το νούμερο 31328.
Το 1923 απελευθερώθηκε και επέστρεψε στη Μυτιλήνη. Εκεί υπήρχε αξιόλογη λογοτεχνική κίνηση με πρωτεργάτη τον Στράτη Μυριβήλη. Αυτός μάλιστα τον παρακίνησε να καταγράψει την αιχμαλωσία του και έλεγε χαρακτηριστικά ότι "του έμαθε πώς να κρατάει το μολύβι στο χέρι". Το Νούμερο 31328 δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε συνέχειες το 1924 στην εφημερίδα Καμπάνα της Μυτιλήνης, διευθυντής της οποίας ήταν ο Μυριβήλης.
Στη Μυτιλήνη εργαζόταν στην Τράπεζα της Ελλάδος και το 1932 πήρε μετάθεση και εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα. Διώχθηκε για τις πολιτικές του ιδέες από τον νόμο του "Ιδιωνύμου", από τη δικτατορία του Μεταξά και κατά τη διάρκεια της Κατοχής συνελήφθη με την κατηγορία ότι σε συγκέντρωση του προσωπικού της Τράπεζας είχε μιλήσει για ελευθερία. Φυλακίστηκε στο "Μπλοκ C" των φυλακών Αβέρωφ και η εκτέλεσή του απετράπη έπειτα από αντιδράσεις του πνευματικού κόσμου.
Μετά τον πόλεμο διαδραμάτισε ενεργό ρόλο στην πνευματική ζωή της χώρας με επίσημες θέσεις όπως του Διευθύνοντος συμβούλου του Εθνικού Θεάτρου, Αντιπροέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το 1957 εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Παράλληλα το έργο του γνώριζε πολύ μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα με συνεχείς επανεκδόσεις και στο εξωτερικό με πολλές μεταφράσεις.
Τα τρία τελευταία χρόνια της ζωής του (1971-1973) υπέφερε από σοβαρό πρόβλημα υγείας. Πέθανε στις 3 Αυγούστου 1973 στην Αθήνα, από καρκίνο του λάρυγγα. Κηδεύτηκε και τάφηκε στη Μήθυμνα (Μόλυβο) της Λέσβου.
Εργογραφία
Μυθιστορήματα
Το νούμερο 31328 (1931)
Γαλήνη (1939)
Αιολική Γη (1943)
Ωκεανός (1956)
Το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων, μαζί με τους Μυριβήλη, Καραγάτση, Τερζάκη (1958)
Διηγήματα
Μανώλης Λέκας (συλλογή, 1927)
Αιγαίο (συλλογή, 1941)
Ακήφ (διήγημα, 1944)
Άνεμοι (συλλογή, 1944)
Ώρα Πολέμου (συλλογή, 1946)
Οι νικημένοι (συλλογή, 1954)
Αρχιπέλαγος (συλλογή, 1969)
Ταξιδιωτικά και αφηγήσεις
Φθινόπωρο στην Ιταλία (ταξιδιωτικό, 1950)
Αμερικανική Γη (ταξιδιωτικό, 1955)
Αργοναύτες (χρονικά και ταξίδια, 1962)
Εφταλού (αφηγήσεις, 1972)
Περιηγήσεις (ταξιδιωτικό, 1973)
Στις ελληνικές θάλασσες (αφηγήσεις, 1973)
Μικρασία Χαίρε (αφηγήσεις, 1974)
Ραδιόφωνο
Πλοία και Θάλασσες (συγγραφή & αφήγηση, 1969)
Έλληνες και Ξένοι Περιηγητές (συγγραφή & αφήγηση, 1970)
Θέατρο
Μπλοκ C (θεατρικό, 1963)
Άλλα έργα
Έξοδος (χρονικό της κατοχής, 1950)
Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός (ιστορικό, 1952)
Χρονικόν της Τραπέζης της Ελλάδος (ιστορικό, 1955)
Εμμανουήλ Τσουδερός (ιστορικό, 1966)
Βιβλιογραφία
Η μεσοπολεμική πεζογραφία, εκδ. Σοκόλη, τ. Β
Κ. Μητσάκη, Νεοελληνική πεζογραφία. Η γενιά του '30, Αθήνα, 1977
M. Vitti, Η γενιά του τριάντα. Ιδεολογία και μορφή, Ερμής, Αθήνα 1977
http://el.wikipedia.org/
Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013
Ψωμί: Φίλος ή εχθρός;
► Ψωμί: Φίλος ή εχθρός;
-Όταν κάνουμε δίαιτα με σκοπό την απώλεια κιλών πρέπει να αποκλείουμε το ψωμί από την διατροφή μας.
Λάθος! Το ψωμί έχει κατηγορηθεί συχνά ότι παχαίνει και γι’ αυτό αποκλείεται συχνά, ιδιαίτερα από τις δίαιτες.
-Το λευκό ψωμί έχει περισσότερες θερμίδες από το ψωμί ολικής αλέσεως.
Λάθος! Το ψωμί ολικής αλέσεως έχει...
ίδια περίπου θερμιδική αξία με το λευκό. H διαφορά του είναι ότι παρασκευάζεται από αναποφλοίωτο σιτάρι, με αποτέλεσμα να περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες οι οποίες έχουν μεγαλύτερο δείκτη κορεσμού! Αυτό σημαίνει πως μικρότερη ποσότητα ψωμιού θα σας χορτάσει πιο εύκολα και για περισσότερο χρονικό διάστημα. Κατά συνέπεια, θα μειώσει τη συνολική θερμιδική πρόσληψη αφού θα χρειαστεί να φάτε λιγότερο.
-Το ψωμί ολικής αλέσεως μπορεί να χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις κοιλιοκάκης.
Λάθος! Το ψωμί είτε είναι ολικής αλέσεως είτε όχι, παρασκευάζεται από αλεύρι το οποίο προέρχεται από τα σιτηρά, τα οποία είναι πλούσια σε γλουτένη. Σε περιπτώσεις κοιλιοκάκης θα πρέπει να καταναλώνεται ψωμί που παρασκευάζεται από καλαμποκάλευρο και μπορείτε να το βρείτε στα καταστήματα με προϊόντα ειδικής διατροφής.
-Αν έχω διαβήτη τύπου 2 δεν μπορώ να καταναλώσω ψωμί.
Λάθος! Σε περιπτώσεις διαβήτη τύπου 2 πρέπει να λαμβάνεται συγκεκριμένη ποσότητα υδατάνθρακα ανά γεύμα. Με τη βοήθεια ενός ειδικού, μπορεί το ψωμί να ενσωματωθεί στο διαιτολόγιο ενός διαβητικού. Πρέπει όμως να προτιμάται ψωμί ολικής αλέσεως, λόγω χαμηλού γλυκαιμικού του δείκτη, το οποίο δεν ανεβάζει πολύ τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
-Μπορώ να συνδυάσω ψωμί με μακαρόνια ή κάποιο άλλο αμυλούχο τρόφιμο στο ίδιο γεύμα.
Σωστό! Ένα γεύμα εφόσον είναι προσχεδιασμένο, θα πρέπει να περιέχει ορισμένη ποσότητα υδατάνθρακα. Όταν κάποιο άτομο έχει ιδιαίτερη γευστική προτίμηση στο ψωμί μπορεί να ενσωματώσει στο γεύμα του μια ορισμένη ποσότητα ψωμιού με την προϋπόθεση ότι θα μειώσει την πρόσληψη υδατάνθρακα από την άλλη πηγή στο συγκεκριμένο γεύμα.
-Το ψωμί εκτός από υδατάνθρακες περιέχει και πρωτεΐνη.
Σωστό! Για κάποιο λόγο είναι ευρέως γνωστό πως το ψωμί είναι ένα τρόφιμο που περιέχει αποκλειστικά και μόνο υδατάνθρακα, κάτι το οποίο δεν ισχύει, αφού 1 φέτα ψωμί 30 γραμμαρίων περιέχει 15 γραμμάρια υδατάνθρακα αλλά και 3 γραμμάρια πρωτεΐνης.
-Το χωριάτικο ψωμί ή αλλιώς το ψωμί που παρασκευάζεται με προζύμι έχει μεγαλύτερη θερμιδική αξία από τα υπόλοιπα είδη.
Λάθος! Κάτι τέτοιο αποτελεί έναν ακόμα διατροφικό μύθο. Το χωριάτικο ψωμί ή αλλιώς ψωμί με προζύμι έχει ελαφρώς μικρότερη θερμιδική αξία από όλα τα υπόλοιπα είδη. Στα 100 γρ αποδίδει 265 θερμίδες, ενώ τα υπόλοιπα είδη αποδίδουν περίπου 280 θερμίδες. Ένα ακόμα πλεονέκτημά του είναι ότι περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα προτεΐνης, αφού αντιστοιχεί στο 12% του βάρους του.
-Το ψωμί ολικής αλέσεως αποτελεί μια πολύ καλή πηγή σιδήρου για τον οργανισμό.
Σωστό! Εκτός από τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τα ιχνοστοιχεία και την αυξημένη ποσότητα φυτικών ινών, το ψωμί ολικής αλέσεως αποτελεί μια πολύ καλή πηγή φυτικού σιδήρου. Έτσι μπορεί να αποτελέσει μια από τις βασικές πηγές σιδήρου στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.
-Το πολύσπορο ψωμί παρασκευάζεται από διαφορετικές πρώτες ύλες από το ψωμί ολικής αλέσεως.
Σωστό! Το πολύσπορο ψωμί παρασκευάζεται από αλεύρι διάφορων δημητριακών, όπως το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη και η βρώμη. Πολύ συχνά περιέχει και ξηρούς καρπούς, όπως νιφάδες βρώμης και πλιγούρι. Το ψωμί ολικής αλέσεως απ’ την άλλη, παρασκευάζεται αποκλειστικά από αλεύρι ολικής αλέσεως, το οποίο γίνεται από τους σπόρους του σιταριού μαζί με το πίτουρο.
mednutrition.gr
-Όταν κάνουμε δίαιτα με σκοπό την απώλεια κιλών πρέπει να αποκλείουμε το ψωμί από την διατροφή μας.
Λάθος! Το ψωμί έχει κατηγορηθεί συχνά ότι παχαίνει και γι’ αυτό αποκλείεται συχνά, ιδιαίτερα από τις δίαιτες.
-Το λευκό ψωμί έχει περισσότερες θερμίδες από το ψωμί ολικής αλέσεως.
Λάθος! Το ψωμί ολικής αλέσεως έχει...
ίδια περίπου θερμιδική αξία με το λευκό. H διαφορά του είναι ότι παρασκευάζεται από αναποφλοίωτο σιτάρι, με αποτέλεσμα να περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες οι οποίες έχουν μεγαλύτερο δείκτη κορεσμού! Αυτό σημαίνει πως μικρότερη ποσότητα ψωμιού θα σας χορτάσει πιο εύκολα και για περισσότερο χρονικό διάστημα. Κατά συνέπεια, θα μειώσει τη συνολική θερμιδική πρόσληψη αφού θα χρειαστεί να φάτε λιγότερο.
-Το ψωμί ολικής αλέσεως μπορεί να χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις κοιλιοκάκης.
Λάθος! Το ψωμί είτε είναι ολικής αλέσεως είτε όχι, παρασκευάζεται από αλεύρι το οποίο προέρχεται από τα σιτηρά, τα οποία είναι πλούσια σε γλουτένη. Σε περιπτώσεις κοιλιοκάκης θα πρέπει να καταναλώνεται ψωμί που παρασκευάζεται από καλαμποκάλευρο και μπορείτε να το βρείτε στα καταστήματα με προϊόντα ειδικής διατροφής.
-Αν έχω διαβήτη τύπου 2 δεν μπορώ να καταναλώσω ψωμί.
Λάθος! Σε περιπτώσεις διαβήτη τύπου 2 πρέπει να λαμβάνεται συγκεκριμένη ποσότητα υδατάνθρακα ανά γεύμα. Με τη βοήθεια ενός ειδικού, μπορεί το ψωμί να ενσωματωθεί στο διαιτολόγιο ενός διαβητικού. Πρέπει όμως να προτιμάται ψωμί ολικής αλέσεως, λόγω χαμηλού γλυκαιμικού του δείκτη, το οποίο δεν ανεβάζει πολύ τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
-Μπορώ να συνδυάσω ψωμί με μακαρόνια ή κάποιο άλλο αμυλούχο τρόφιμο στο ίδιο γεύμα.
Σωστό! Ένα γεύμα εφόσον είναι προσχεδιασμένο, θα πρέπει να περιέχει ορισμένη ποσότητα υδατάνθρακα. Όταν κάποιο άτομο έχει ιδιαίτερη γευστική προτίμηση στο ψωμί μπορεί να ενσωματώσει στο γεύμα του μια ορισμένη ποσότητα ψωμιού με την προϋπόθεση ότι θα μειώσει την πρόσληψη υδατάνθρακα από την άλλη πηγή στο συγκεκριμένο γεύμα.
-Το ψωμί εκτός από υδατάνθρακες περιέχει και πρωτεΐνη.
Σωστό! Για κάποιο λόγο είναι ευρέως γνωστό πως το ψωμί είναι ένα τρόφιμο που περιέχει αποκλειστικά και μόνο υδατάνθρακα, κάτι το οποίο δεν ισχύει, αφού 1 φέτα ψωμί 30 γραμμαρίων περιέχει 15 γραμμάρια υδατάνθρακα αλλά και 3 γραμμάρια πρωτεΐνης.
-Το χωριάτικο ψωμί ή αλλιώς το ψωμί που παρασκευάζεται με προζύμι έχει μεγαλύτερη θερμιδική αξία από τα υπόλοιπα είδη.
Λάθος! Κάτι τέτοιο αποτελεί έναν ακόμα διατροφικό μύθο. Το χωριάτικο ψωμί ή αλλιώς ψωμί με προζύμι έχει ελαφρώς μικρότερη θερμιδική αξία από όλα τα υπόλοιπα είδη. Στα 100 γρ αποδίδει 265 θερμίδες, ενώ τα υπόλοιπα είδη αποδίδουν περίπου 280 θερμίδες. Ένα ακόμα πλεονέκτημά του είναι ότι περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα προτεΐνης, αφού αντιστοιχεί στο 12% του βάρους του.
-Το ψωμί ολικής αλέσεως αποτελεί μια πολύ καλή πηγή σιδήρου για τον οργανισμό.
Σωστό! Εκτός από τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τα ιχνοστοιχεία και την αυξημένη ποσότητα φυτικών ινών, το ψωμί ολικής αλέσεως αποτελεί μια πολύ καλή πηγή φυτικού σιδήρου. Έτσι μπορεί να αποτελέσει μια από τις βασικές πηγές σιδήρου στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.
-Το πολύσπορο ψωμί παρασκευάζεται από διαφορετικές πρώτες ύλες από το ψωμί ολικής αλέσεως.
Σωστό! Το πολύσπορο ψωμί παρασκευάζεται από αλεύρι διάφορων δημητριακών, όπως το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη και η βρώμη. Πολύ συχνά περιέχει και ξηρούς καρπούς, όπως νιφάδες βρώμης και πλιγούρι. Το ψωμί ολικής αλέσεως απ’ την άλλη, παρασκευάζεται αποκλειστικά από αλεύρι ολικής αλέσεως, το οποίο γίνεται από τους σπόρους του σιταριού μαζί με το πίτουρο.
mednutrition.gr
Α. ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ "Ἡ Ξανθούλα"
Α. ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ "Ἡ Ξανθούλα"
«Μ᾿ ἀρέσ᾿ ἡ θάλασσα,γιατὶ μοῦ μοιάζει,
μ᾿ ἀρέσει, σ᾿ ἄκουσα νὰ λὲς κρυφά,
πότε ἀγριεύεται, βόγγει, στενάζει,
καὶ πότε ὁλόχαρη παίζει γελᾷ.
Δὲν εἶν᾿ ὁλόξανθη σὰν τὰ μαλλιά μου;
Δὲν εἶν᾿ ὁ κόρφος μου σὰν τὸν ἀφρό;
Μέσα στὰ μάτια μου τὰ γαλανά μου
δὲν ἔχω κύματα, τάφο, οὐρανό;
Μ᾿ ἀρέσ᾿ ἡ θάλασσα, γιατὶ μοῦ μοιάζει,
κι ἂς ἔχῃ μέσα της κόσμο θεριά...
«Μ᾿ ἀρέσ᾿ ἡ θάλασσα,γιατὶ μοῦ μοιάζει,
μ᾿ ἀρέσει, σ᾿ ἄκουσα νὰ λὲς κρυφά,
πότε ἀγριεύεται, βόγγει, στενάζει,
καὶ πότε ὁλόχαρη παίζει γελᾷ.
Δὲν εἶν᾿ ὁλόξανθη σὰν τὰ μαλλιά μου;
Δὲν εἶν᾿ ὁ κόρφος μου σὰν τὸν ἀφρό;
Μέσα στὰ μάτια μου τὰ γαλανά μου
δὲν ἔχω κύματα, τάφο, οὐρανό;
Μ᾿ ἀρέσ᾿ ἡ θάλασσα, γιατὶ μοῦ μοιάζει,
κι ἂς ἔχῃ μέσα της κόσμο θεριά...
Μὴ στὴν καρδούλα μου μὴ δὲ φωλιάζει
ἀγάπη ἀχόρταγη, σκληρὴ φωτιά;»
Κ᾿ ἐγὼ ἐχαιρόμουνα ποὺ χολιασμένη
φαρμάκι μὤσταζες μὲς στὴν ψυχή,
τὴ ζήλειά σου ἔβλεπα ξαγριωμένη,
στὰ χείλη σου ἔβραζε κάθε πνοή.
Τότ᾿ ἐκρεμάστηκα στὴν τραχηλιά σου
τὴ φλόγα σὤσβυσα μὲ δυὸ φιλιά,
τὴν ὄψι ἐβύθισα μὲς στὰ μαλλιά σου,
στὸν κόρφο σου ἔστησα κρυφὴ φωλιά.
«Κῦμα μου ἀνήμερο, ψυχή μου, φθάνει.
Μὴ μ᾿ ἀγριεύεσαι,πλάγιασ᾿ ἐδῶ...
Θἆμαι γιὰ σένανε γλυκὸ λιμάνι...
Τί ἀξίζει ἡ θάλασσα χωρὶς γιαλό;»
ἀγάπη ἀχόρταγη, σκληρὴ φωτιά;»
Κ᾿ ἐγὼ ἐχαιρόμουνα ποὺ χολιασμένη
φαρμάκι μὤσταζες μὲς στὴν ψυχή,
τὴ ζήλειά σου ἔβλεπα ξαγριωμένη,
στὰ χείλη σου ἔβραζε κάθε πνοή.
Τότ᾿ ἐκρεμάστηκα στὴν τραχηλιά σου
τὴ φλόγα σὤσβυσα μὲ δυὸ φιλιά,
τὴν ὄψι ἐβύθισα μὲς στὰ μαλλιά σου,
στὸν κόρφο σου ἔστησα κρυφὴ φωλιά.
«Κῦμα μου ἀνήμερο, ψυχή μου, φθάνει.
Μὴ μ᾿ ἀγριεύεσαι,πλάγιασ᾿ ἐδῶ...
Θἆμαι γιὰ σένανε γλυκὸ λιμάνι...
Τί ἀξίζει ἡ θάλασσα χωρὶς γιαλό;»
ΠΙΝΑΚΑΣ John William Waterhouse: Lady of Shallot
Δήλος, το ιερό νησί των Ελλήνων
Δήλος, το ιερό νησί των Ελλήνων
Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 1990
Η Δήλος, μια βραχονησίδα, μόλις 5 χμ. μήκους και 1300 μ. πλάτους, ήταν στην αρχαιότητα Ιερό νησί, επειδή εδώ γεννήθηκε ο Απόλλωνας και η Άρτεμις, δύο από τους πιο σημαντικούς θεούς του Ελληνικού πανθέου. Βρίσκεται στην καρδιά του Αιγαίου, στο κέντρο των Κυκλάδων που σχηματίζουν κυκλικό χορό γύρω της - "εστία των νήσων" την ονομάζει ο Καλλίμαχος (3ος αι. π.Χ.), δηλαδή βωμό και κέντρο των νησιών.
Οι παλιότεροι κάτοικοι της Δήλου έκτισαν (γύρω στο 2.500 π.Χ.) τις ελλειψοειδείς καλύβες τους στην κορυφή του Κύνθου (113 μ. ύψος), από όπου, στις ταραγμένες και ανασφαλείς εκείνες εποχές, μπορούσαν εύκολα να εποπτεύουν και να ελέγχουν τη μικρή κοιλάδα και τη θάλασσα ολόγυρα. Οι Μυκηναίοι, που ήλθαν γύρω στα τέλη του 15ου αιώνα π.Χ., έχοντας ήδη εδραιώσει την κυριαρχία τους στο Αιγαίο, αισθάνθηκαν αρκετά ασφαλείς ώστε να εγκατασταθούν στην μικρή κοιλάδα πλάι στη θάλασσα.
Το Απολλώνιο Ιερό, εδραιωμένο ήδη από τους Ομηρικούς χρόνους, έφθασε στη μεγαλύτερη ακμή του στη διάρκεια των αρχαϊκών (7ος-6ος αι. π.Χ.) και κλασικών (5ος-4ος αι. π.Χ.) χρόνων. Έλληνες απ’ όλο τον τότε Ελληνικό κόσμο συγκεντρώνονταν....
(Διαβάστε την συνέχεια εδώ: http://bit.ly/YXOJA3)
Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 1990
Η Δήλος, μια βραχονησίδα, μόλις 5 χμ. μήκους και 1300 μ. πλάτους, ήταν στην αρχαιότητα Ιερό νησί, επειδή εδώ γεννήθηκε ο Απόλλωνας και η Άρτεμις, δύο από τους πιο σημαντικούς θεούς του Ελληνικού πανθέου. Βρίσκεται στην καρδιά του Αιγαίου, στο κέντρο των Κυκλάδων που σχηματίζουν κυκλικό χορό γύρω της - "εστία των νήσων" την ονομάζει ο Καλλίμαχος (3ος αι. π.Χ.), δηλαδή βωμό και κέντρο των νησιών.
Οι παλιότεροι κάτοικοι της Δήλου έκτισαν (γύρω στο 2.500 π.Χ.) τις ελλειψοειδείς καλύβες τους στην κορυφή του Κύνθου (113 μ. ύψος), από όπου, στις ταραγμένες και ανασφαλείς εκείνες εποχές, μπορούσαν εύκολα να εποπτεύουν και να ελέγχουν τη μικρή κοιλάδα και τη θάλασσα ολόγυρα. Οι Μυκηναίοι, που ήλθαν γύρω στα τέλη του 15ου αιώνα π.Χ., έχοντας ήδη εδραιώσει την κυριαρχία τους στο Αιγαίο, αισθάνθηκαν αρκετά ασφαλείς ώστε να εγκατασταθούν στην μικρή κοιλάδα πλάι στη θάλασσα.
Το Απολλώνιο Ιερό, εδραιωμένο ήδη από τους Ομηρικούς χρόνους, έφθασε στη μεγαλύτερη ακμή του στη διάρκεια των αρχαϊκών (7ος-6ος αι. π.Χ.) και κλασικών (5ος-4ος αι. π.Χ.) χρόνων. Έλληνες απ’ όλο τον τότε Ελληνικό κόσμο συγκεντρώνονταν....
(Διαβάστε την συνέχεια εδώ: http://bit.ly/YXOJA3)
Κρέμα μαστίχας
Κρέμα μαστίχας
Bαθμολογία: | 11 ψήφοι |
Περιγραφή
Μυρωδατη κρεμα μαστιχας προς δροσια και τερψη των ουρανισκων μας
photo: dcroula
Τι χρειαζόμαστε:
- 1 λιτρο γαλα
- 1/2 λιτρο κρεμα γαλακτος
- 5 κουταλιες σουπας ζαχαρη
- 6 κουταλιες σουπας κορν φλαουρ
- 1 κουταλακι μαστιχα κοπανισμενη
Στα γρήγορα
Πως το κάνουμε:
Διαβάστε περισότερο: Κρέμα μαστίχας http://www.sintagespareas.gr/sintages/krema-mastixas.html#ixzz23B4AtNsF
Σχεδιαστικές ιδέες
► Σχεδιαστικές ιδέες για να διακοσμήσετε το σπίτι σας την άνοιξη
Μαζί με τον ερχομό της άνοιξης, συχνά νιώθουμε την ανάγκη να αλλάξει κάτι στο σπίτι μας. Η άνοιξη είναι η εποχή της αναγέννησης της φύσης και είναι η στιγμή για να κάνετε ένα γενικό καθαρισμό του σπιτιού σας και να το διακοσμήσει εκ νέου, προκειμένου να δώσει μια αίσθηση φρεσκάδας και αισιοδοξίας.
Μπορείτε να αλλάξετε τη διακόσμηση του σπιτιού σας και η σχεδιαστική εμφάνιση να συμβαδίζει με την άνοιξη χωρίς να επενδύσετε πολλά χρήματα. Είναι εκπληκτικό το πως κάποιες μικρές αλλαγές που μπορείτε να κάνατε στην πράξη, μπορείτε να έχουν αξιοσημείωτες επιπτώσεις στην ανοιξιάτικη διακόσμηση. Εδώ έχουμε για “σας σχεδιαστικές ιδέες για να διακοσμήσετε το σπίτι σας για την άνοιξη και να δημιουργήσετε μια νέα και ευάερη ατμόσφαιρα.
Τα υφάσματα θα δώσουν ζωή σε ένα δωμάτιο με το χρώμα και το φινίρισμα τους, από κουρτίνες, κλινοσκεπάσματα, διακοσμητικά μαξιλάρια εως διάφορα αξεσουάρ για τις καρέκλες ή τα χαλιά με διαφορετικά σχήματα και σχέδια. Βασικά, τα υφάσματα είναι αυτά που σας επιτρέπουν να παίξετε με τις σκιές και τα χρώματα για να αλλάξετε την εικόνα του σπιτιού σας σε μια μέρα. Επιλέξτε κουρτίνες σε ζωηρά χρώματα, με διάφορα μοτίβα λουλουδιών. Μπορείτε να επιλέξετε ένα συνδυασμό χρωμάτων για μία χαρούμενη διακόσμηση. Εάν χρησιμοποιείτε τη δημιουργικότητά σας, μπορείτε να γυρίσετε για παράδειγμα ένα συνηθισμένο κρεβάτι σε ένα σημείο ενδιαφέροντος, απλά αλλάζοντας τα σκεπάσματα σε άλλο χρώμα ή άλλο σχέδιο.
Κάνετε μια δήλωση με φωτεινά χρώματα που υποδηλώνουν την ιδέα της φύσης την άνοιξη: πράσινο, ροζ, γαλάζιο, λεβάντα. Θα δώσουν στο σπίτι σας μια αέρινη και δροσερή ατμόσφαιρα που θα δημιουργήσει μια αίσθηση αισιοδοξίας και της ενέργειας.
texnotropieskaidiakosmisi.
Ρόρυ Γκάλαχερ
Ο
Ρόρυ Γκάλαχερ (Rory Gallagher, 2 Μαρτίου 1948 Μπάλισανον, Ιρλανδία - 14
Ιουνίου 1995 Λονδίνο) ήταν Ιρλανδός συνθέτης , κιθαρίστας και
τραγουδιστής της μπλουζ και ροκ μουσικής. Θεωρείται ένας απ' τους
σπουδαιότερους κιθαρίστες του ηλεκτρικού μπλουζ.Γεννήθηκε στην Ιρλανδία
και μεγάλωσε στην Κομητεία Κορκ. Περίπου στην ηλικία των εννέα,
παρακολούθησε τον Έλβις Πρίσλεϋ σε τηλεοπτική του εμφάνιση και
έκτοτε αποφάσισε ν' ασχοληθεί με την κιθάρα, μελετώντας μόνος του. Στα
δώδεκά του χρόνια κέρδισε σ' ένα διαγωνισμό την πρώτη του ηλεκτρική
κιθάρα. Έφηβος ακόμα άρχισε να παίζει διασκευές σε επιτυχίες της εποχής
και να εμφανίζεται με το πρώτο του συγκρότημα, τους Fontana Showband, ως
support act σε διάφορα άλλα συγκροτήματα. Στα δεκαέξι του, σχημάτισε τη
δική του μπλουζ μπάντα, τους Impact, με τους οποίους έπαιξε στη
Γερμανία και την Ισπανία κατά το '65 και '66. Σ΄αυτές τις περιοδείες,
ανάμεσα στον εξοπλισμό του, διέθετε και τη Battered Strat, τη
Stratocaster που θα τον συντρόφευε σε όλη την υπόλοιπη καριέρα του, και
που αγόρασε σε κάποιο κατάστημα στο Κορκ το 1961. Η κιθάρα λέγεται ότι
ήταν η πρώτη του είδους της στην Ιρλανδία. Την είχε παραγγείλει κάποιος
άλλος showband μουσικός και ο οποίος άλλαξε γνώμη καθώς δεν του άρεσε το
χρώμα. Έτσι, η κιθάρα κατέληξε στα χέρια του Ρόρυ για μόλις εκατό
λίρες.Πριν κλείσει τα είκοσι του χρόνια, έγινε παγκόσμια γνωστός με τους
Taste, συγκρότημα που σχηματίστηκε το 1966 από τον ίδιο και τους Τζον
Γουίλσον και Ρότσαρντ ΜακΚράκεν. Κυκλοφόρησαν δυο lp's, τα Taste και On
the boards και δυο ζωντανά άλμπουμ, τα Live at Montreux και Live at the
Isle of Wight), ενώ συμμετείχαν σε μερικά απ' τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά
φεστιβάλ της εποχής όπως και περιόδευσαν στην Αμερική.
Οι Taste διαλύθηκαν το 1970 κι ο Ρόρυ ξεκίνησε την προσωπική του καριέρα του μαζί με άλλους μουσικούς, όπως ο μπασσίστας Τζέρι Μακαβόι, με τον οποίο θα συνεργαζόταν για το μεγαλύτερο μέρος της και με τον ντράμερ Γουίλγκαρ Κάμπελ. Το 1971 πρωτοεμφανίστηκε στην προσωπική του δισκογραφία μ' τον δίσκο που έφερε ως τίτλο τ' όνομά του. Ο δίσκος αυτός έφτασε στο Νο 40 της Βρετανίας, ενώ παράλληλα άρχισε να περιοδεύει στην Ευρώπη και στην Αμερική, συναυλιακή δραστηριότητα που θα εξακολουθούσε έως και το τέλος της ζωής του. Η κυκλοφορία με τις ηχογραφήσεις από την ευρωπαϊκή περιοδεία του 1972, με τίτλο Live In Europe γνώρισε μεγάλη επιτυχία, όπως κι εκείνη στην Ιρλανδία του 1973-74, με τίτλο Irish Tour '74 η οποία μεταφέρθηκε, με τον ομώνυμο τίτλο, κινηματογραφικά ταινία από το σκηνοθέτη Τόνυ Πάλμερ, σε ταινία. Το 1972, ο Ρόρυ συμμετείχε στην ηχογράφηση των "London Sessions" των Μάντι Γουότερς και Τζέρι Λι Λιούις. Ο Γουότερς τον κάλεσε ξανά το 1974, για τις ανάγκες της ηχογράφησης του London Revisited.
Στη συνέχεια ακολούθησε μια σειρά επιτυχημένων δίσκων. Το 1975 υπέγραψε συμβόλαιο με την Chrysalis, κυκλοφορώντας την αμέσως επόμενη χρονιά το "Calling Card", ο οποίος θεωρείται ο κορυφαίος δίσκος του, σε παραγωγή του μπασίστα των Deep Purple, Ρότζερ Γκλόβερ. Η κυκλοφορία αυτή όμως, όπως και η συνέχεια της καριέρας του, επισκιάστηκε από την επερχόμενη έκρηξη του πανκ, γεγονός όμως το οποίο δεν τον εμπόδισε να συνεχίσει να κυκλοφορήσει πολύ καλούς δίσκους, όπως τα Top Priority και Photo Finish.
Ενώ ο Ρόρυ συνέχισε να εμφανίζεται ζωντανά σε όλο τον κόσμο, οι δισκογραφικές παρουσίες του έγιναν αραιότερες κατά τη δεκαετία του '80. Στις 12 Σεπτέμβρη του 1981 εμφανίστηκε στην Ελλάδα, στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας. Η συναυλία, μια απ' τις πρώτες εμφανίσεις ξένων καλλιτεχνών που συνέβησαν στη χώρα, είχε 40.000 θεατές και συνοδεύτηκε από σοβαρά επεισόδια, από τη Φιλαδέλφεια έως τον Περισσό, με τις αστυνομικές δυνάμεις. Σύμφωνα με την περιγραφή του Ρόρυ: Ήμασταν βρεγμένοι, τα μάτια μας δάκρυζαν κι όλοι φοβηθήκαμε. Η συναυλία από μόνη της ήταν καταπληκτική. Αλλά ήταν επικίνδυνη. Απλά δεν ήθελα να πεθάνω σ ένα γήπεδο ποδοσφαίρου στην Ελλάδα, χωρίς να ξέρω καν τι συνέβαινε.... Την επόμενη μέρα, ο τύπος κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδα και τίτλους όπως "Κάηκε ή Νέα Φιλαδέλφεια από τους ροκάδες". Η συναυλία αργότερα κυκλοφόρησε σε bootleg έκδοση με τον τίτλο Live in Athens.
Το 1985, ο Ρόρυ ίδρυσε τη δισκογραφική εταιρεία, Capo records, μέσω της οποίας κυκλοφόρησε δυο ακόμα δίσκους. Η υγεία του στα τέλη της δεκαετίας είχε αρχίσει να κλονίζεται, γεγονός όμως που δεν τον εμπόδισε να συνεχίσει να εμφανίζεται ζωντανά, ακόμα και λίγο πριν την κατάληξή του. Η τελευταία του εμφάνιση συνέβη στις 10 Ιανουαρίου 1995, στο Nighttown-theatre, στην Ολλανδία Τον Απρίλιο, λόγω των χρόνιων προβλημάτων του με το αλκοόλ, υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση ήπατος στο στο King's Hospital του Λονδίνου. Έπειτα από επιπλοκές, κατέληξε στις 14 Ιουνίου του 1995. Η σωρός του βρίσκεται στο κοιμητήριο Saint Oliver, στο Κορκ της Ιρλανδίας. Ο τάφος του κοσμείται από πέντε χρυσές ακτίνες, μια εκ των οποίων φέρει το ακριβές μήκος και τα τάστα της Fender του.
Ο Ρόρυ Γκάλαχερ θεωρείται ένας απ' τους κορυφαίους κιθαρίστες της λευκής μπλουζ μουσικής, τόσο για τα ζωηρά του σόλο και τις καινοτόμες ιδέες στη σύνθεση, όσο και για το πάθος και τη δεξιοτεχνία της τραγουδιστικής του ερμηνείας. Πολλοί σύγχρονοι κιθαρίστες της ροκ και της μπλουζ τον θεωρούν ως την κύρια επιρροή τους. Ακόμα, θεωρείται μια από τις πιο σεμνές και συνεπείς παρουσίες της ροκ μουσικής. Χαρακτηριστικό παρουσιάζεται το εξής γεγονός: Το 1976, το τραγούδι του Edged In Blue είχε γίνει πολύ δημοφιλές στην Αμερική και η αποσπασματική κυκλοφορία του ως single θεωρείτο σίγουρο ότι θα χάριζε ακόμα πλατύτερη επιτυχία στο δημιουργό της. Ο Ρόρυ αρνήθηκε να το κυκλοφορήσει σαν single, αντιμετωπίζοντας τη δισκογραφική του δουλειά Calling Card ως αδιάσπαστο και ενιαίο σύνολο. Το 1974 επίσης, αρνήθηκε πρόταση να εισχωρήσει στους Rolling Stones καθώς πίστευε ότι κάτι τέτοιο θα ερχόταν σε αντίθεση με την αντίληψή του για τη μουσική. Συμμετείχε όμως σε μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της μπλουζ, όπως οι Μάντι Γουότερς, Άλμπερτ Κόλινς, Τζέρι Λι Λιούις, Λόνι Ντόνεγκαν και Αλέξις Κόρνερ. Καθ' όλη τη διάρκεια της μουσικής του διαδρομής, δε σταμάτησε να τοποθετεί πάνω απ' όλα, ακόμα και από την προσωπική του ζωή και την υγεία του, εκείνο που θεωρούσε ότι τον ολοκλήρωνε ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο: την αγάπη του για τα μπλουζ και το πάθος του να παίζει μουσική.
Rory Gallagher (1971)
Deuce (1971)
Live In Europe (1972)
Blueprint (1973)
Tattoo (1973)
BBC Sessions (1974)
Irish Tour '74 (1974)
Against The Grain (1975)
Calling Card (1976)
Photo - Finish (1978)
Top Priority (1979)
Stage Struck (1980)
Jinx (1982)
Defender (1987)
Fresh Evidence (1990)
BBC Sessions (1999)
Let's Go To Work (2001)
Wheels within wheels (μετά θάνατο) - 2003
http://el.wikipedia.org/ wiki/Ρόρυ_Γκάλαχερ
Οι Taste διαλύθηκαν το 1970 κι ο Ρόρυ ξεκίνησε την προσωπική του καριέρα του μαζί με άλλους μουσικούς, όπως ο μπασσίστας Τζέρι Μακαβόι, με τον οποίο θα συνεργαζόταν για το μεγαλύτερο μέρος της και με τον ντράμερ Γουίλγκαρ Κάμπελ. Το 1971 πρωτοεμφανίστηκε στην προσωπική του δισκογραφία μ' τον δίσκο που έφερε ως τίτλο τ' όνομά του. Ο δίσκος αυτός έφτασε στο Νο 40 της Βρετανίας, ενώ παράλληλα άρχισε να περιοδεύει στην Ευρώπη και στην Αμερική, συναυλιακή δραστηριότητα που θα εξακολουθούσε έως και το τέλος της ζωής του. Η κυκλοφορία με τις ηχογραφήσεις από την ευρωπαϊκή περιοδεία του 1972, με τίτλο Live In Europe γνώρισε μεγάλη επιτυχία, όπως κι εκείνη στην Ιρλανδία του 1973-74, με τίτλο Irish Tour '74 η οποία μεταφέρθηκε, με τον ομώνυμο τίτλο, κινηματογραφικά ταινία από το σκηνοθέτη Τόνυ Πάλμερ, σε ταινία. Το 1972, ο Ρόρυ συμμετείχε στην ηχογράφηση των "London Sessions" των Μάντι Γουότερς και Τζέρι Λι Λιούις. Ο Γουότερς τον κάλεσε ξανά το 1974, για τις ανάγκες της ηχογράφησης του London Revisited.
Στη συνέχεια ακολούθησε μια σειρά επιτυχημένων δίσκων. Το 1975 υπέγραψε συμβόλαιο με την Chrysalis, κυκλοφορώντας την αμέσως επόμενη χρονιά το "Calling Card", ο οποίος θεωρείται ο κορυφαίος δίσκος του, σε παραγωγή του μπασίστα των Deep Purple, Ρότζερ Γκλόβερ. Η κυκλοφορία αυτή όμως, όπως και η συνέχεια της καριέρας του, επισκιάστηκε από την επερχόμενη έκρηξη του πανκ, γεγονός όμως το οποίο δεν τον εμπόδισε να συνεχίσει να κυκλοφορήσει πολύ καλούς δίσκους, όπως τα Top Priority και Photo Finish.
Ενώ ο Ρόρυ συνέχισε να εμφανίζεται ζωντανά σε όλο τον κόσμο, οι δισκογραφικές παρουσίες του έγιναν αραιότερες κατά τη δεκαετία του '80. Στις 12 Σεπτέμβρη του 1981 εμφανίστηκε στην Ελλάδα, στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας. Η συναυλία, μια απ' τις πρώτες εμφανίσεις ξένων καλλιτεχνών που συνέβησαν στη χώρα, είχε 40.000 θεατές και συνοδεύτηκε από σοβαρά επεισόδια, από τη Φιλαδέλφεια έως τον Περισσό, με τις αστυνομικές δυνάμεις. Σύμφωνα με την περιγραφή του Ρόρυ: Ήμασταν βρεγμένοι, τα μάτια μας δάκρυζαν κι όλοι φοβηθήκαμε. Η συναυλία από μόνη της ήταν καταπληκτική. Αλλά ήταν επικίνδυνη. Απλά δεν ήθελα να πεθάνω σ ένα γήπεδο ποδοσφαίρου στην Ελλάδα, χωρίς να ξέρω καν τι συνέβαινε.... Την επόμενη μέρα, ο τύπος κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδα και τίτλους όπως "Κάηκε ή Νέα Φιλαδέλφεια από τους ροκάδες". Η συναυλία αργότερα κυκλοφόρησε σε bootleg έκδοση με τον τίτλο Live in Athens.
Το 1985, ο Ρόρυ ίδρυσε τη δισκογραφική εταιρεία, Capo records, μέσω της οποίας κυκλοφόρησε δυο ακόμα δίσκους. Η υγεία του στα τέλη της δεκαετίας είχε αρχίσει να κλονίζεται, γεγονός όμως που δεν τον εμπόδισε να συνεχίσει να εμφανίζεται ζωντανά, ακόμα και λίγο πριν την κατάληξή του. Η τελευταία του εμφάνιση συνέβη στις 10 Ιανουαρίου 1995, στο Nighttown-theatre, στην Ολλανδία Τον Απρίλιο, λόγω των χρόνιων προβλημάτων του με το αλκοόλ, υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση ήπατος στο στο King's Hospital του Λονδίνου. Έπειτα από επιπλοκές, κατέληξε στις 14 Ιουνίου του 1995. Η σωρός του βρίσκεται στο κοιμητήριο Saint Oliver, στο Κορκ της Ιρλανδίας. Ο τάφος του κοσμείται από πέντε χρυσές ακτίνες, μια εκ των οποίων φέρει το ακριβές μήκος και τα τάστα της Fender του.
Ο Ρόρυ Γκάλαχερ θεωρείται ένας απ' τους κορυφαίους κιθαρίστες της λευκής μπλουζ μουσικής, τόσο για τα ζωηρά του σόλο και τις καινοτόμες ιδέες στη σύνθεση, όσο και για το πάθος και τη δεξιοτεχνία της τραγουδιστικής του ερμηνείας. Πολλοί σύγχρονοι κιθαρίστες της ροκ και της μπλουζ τον θεωρούν ως την κύρια επιρροή τους. Ακόμα, θεωρείται μια από τις πιο σεμνές και συνεπείς παρουσίες της ροκ μουσικής. Χαρακτηριστικό παρουσιάζεται το εξής γεγονός: Το 1976, το τραγούδι του Edged In Blue είχε γίνει πολύ δημοφιλές στην Αμερική και η αποσπασματική κυκλοφορία του ως single θεωρείτο σίγουρο ότι θα χάριζε ακόμα πλατύτερη επιτυχία στο δημιουργό της. Ο Ρόρυ αρνήθηκε να το κυκλοφορήσει σαν single, αντιμετωπίζοντας τη δισκογραφική του δουλειά Calling Card ως αδιάσπαστο και ενιαίο σύνολο. Το 1974 επίσης, αρνήθηκε πρόταση να εισχωρήσει στους Rolling Stones καθώς πίστευε ότι κάτι τέτοιο θα ερχόταν σε αντίθεση με την αντίληψή του για τη μουσική. Συμμετείχε όμως σε μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της μπλουζ, όπως οι Μάντι Γουότερς, Άλμπερτ Κόλινς, Τζέρι Λι Λιούις, Λόνι Ντόνεγκαν και Αλέξις Κόρνερ. Καθ' όλη τη διάρκεια της μουσικής του διαδρομής, δε σταμάτησε να τοποθετεί πάνω απ' όλα, ακόμα και από την προσωπική του ζωή και την υγεία του, εκείνο που θεωρούσε ότι τον ολοκλήρωνε ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο: την αγάπη του για τα μπλουζ και το πάθος του να παίζει μουσική.
Rory Gallagher (1971)
Deuce (1971)
Live In Europe (1972)
Blueprint (1973)
Tattoo (1973)
BBC Sessions (1974)
Irish Tour '74 (1974)
Against The Grain (1975)
Calling Card (1976)
Photo - Finish (1978)
Top Priority (1979)
Stage Struck (1980)
Jinx (1982)
Defender (1987)
Fresh Evidence (1990)
BBC Sessions (1999)
Let's Go To Work (2001)
Wheels within wheels (μετά θάνατο) - 2003
http://el.wikipedia.org/
Γ ΣΕΦΕΡΗΣ "Πρωί"
Γ ΣΕΦΕΡΗΣ "Πρωί"
Ἄνοιξε τὰ μάτια καὶ ξεδίπλωσε
τὸ μαῦρο πανὶ πλατιὰ καὶ τέντωσέ το
ἄνοιξε τὰ μάτια καλὰ στύλωσε τὰ μάτια
προσηλώσου προσηλώσου τώρα ξέρεις
πὼς τὸ μαῦρο πανὶ ξεδιπλώνεται
ὄχι μέσα στὸν ὕπνο μήτε μέσα στὸ νερὸ
μήτε σὰν πέφτουνε τὰ βλέφαρα ρυτιδωμένα
καὶ βουλιάζουνε λοξὰ σὰν κοχύλια,
τώρα ξέρεις πὼς τὸ μαῦρο δέρμα τοῦ τυμπάνου
σκεπάζει ὁλόκληρο τὸν ὁρίζοντά σου
ὅταν ἀνοίξεις τὰ μάτια ξεκούραστος, ἔτσι.
Ἀνάμεσα στὴν ἰσημερία τῆς ἄνοιξης καὶ τὴν ἰσημερία
τοῦ φθινοπώρου
ἐδῶ εἶναι τὰ τρεχάμενα νερὰ ἐδῶ εἶναι ὁ κῆπος
ἐδῶ βουίζουν οἱ μέλισσες μὲς στὰ κλωνάρια
καὶ κουδουνίζουνε στ᾿ αὐτιὰ ἑνὸς βρέφους
καὶ ὁ ἥλιος νά! καὶ τὰ πουλιὰ τοῦ παραδείσου
ἕνας μεγάλος ἥλιος πιὸ μεγάλος ἀπ᾿ τὸ φῶς.
Ἄνοιξε τὰ μάτια καὶ ξεδίπλωσε
τὸ μαῦρο πανὶ πλατιὰ καὶ τέντωσέ το
ἄνοιξε τὰ μάτια καλὰ στύλωσε τὰ μάτια
προσηλώσου προσηλώσου τώρα ξέρεις
πὼς τὸ μαῦρο πανὶ ξεδιπλώνεται
ὄχι μέσα στὸν ὕπνο μήτε μέσα στὸ νερὸ
μήτε σὰν πέφτουνε τὰ βλέφαρα ρυτιδωμένα
καὶ βουλιάζουνε λοξὰ σὰν κοχύλια,
τώρα ξέρεις πὼς τὸ μαῦρο δέρμα τοῦ τυμπάνου
σκεπάζει ὁλόκληρο τὸν ὁρίζοντά σου
ὅταν ἀνοίξεις τὰ μάτια ξεκούραστος, ἔτσι.
Ἀνάμεσα στὴν ἰσημερία τῆς ἄνοιξης καὶ τὴν ἰσημερία
τοῦ φθινοπώρου
ἐδῶ εἶναι τὰ τρεχάμενα νερὰ ἐδῶ εἶναι ὁ κῆπος
ἐδῶ βουίζουν οἱ μέλισσες μὲς στὰ κλωνάρια
καὶ κουδουνίζουνε στ᾿ αὐτιὰ ἑνὸς βρέφους
καὶ ὁ ἥλιος νά! καὶ τὰ πουλιὰ τοῦ παραδείσου
ἕνας μεγάλος ἥλιος πιὸ μεγάλος ἀπ᾿ τὸ φῶς.
Καλιτσούνια με σπανάκι και μυζήθρα
Καλιτσούνια με σπανάκι και μυζήθρα
Bαθμολογία: | 19 ψήφοι |
Περιγραφή
Παραδοσιακή χανιώτικη συνταγή για (αλμυρά) καλιτσούνια. Φτιάχνονται συνήθως το Πάσχα αλλά και όλο το χρόνο γίνονται ανάρπαστα είτε σκέτα με χόρτα, είτε με μυζήθρα, τηγανιτά ή φούρνου, όπως και να'ναι είναι πεντανόστιμα!!!!
https://img-global.cpcdn.com/021_recipes/78b7c1577773d9728e487cfeb72e59c6/664x470cq70/photo.jpg
Τι χρειαζόμαστε:
Για τη ζύμη
- 1 κουταλάκι αλάτι
- 1/2 φλυτζανάκι του καφέ ελαιόλαδο
- 1 ποτήρι νερό χλιαρό
- αλεύρι για όλες τις χρήσεις όσο σηκώσει για μιά μαλακή ζύμη
- 1 κιλό σπανάκι ψιλοκομμένο
- 1/2 κιλό μυζήθρα ή αθότυρο
- 1 ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
- δυόσμο, μάραθο
- αλάτι, πιπέρι
- λίγο λάδι
- 1 αυγό χτυπημένο με ελάχιστο νερό
- σησάμι
Στα γρήγορα
Φτιάχνει
50 περίπου
Πως το κάνουμε:
Διαβάστε περισότερο: Καλιτσούνια με σπανάκι και μυζήθρα http://www.https://img-global.cpcdn.com/021_recipes/78b7c1577773d9728e487cfeb72e59c6/664x470cq70/photo.jpgsintagespareas.gr/sintages/kalitsounia-me-spanaki-kai-mizithra.html#ixzz23FJA7Wy9https://img-global.cpcdn.com/021_recipes/78b7c1577773d9728e487cfeb72e59c6/664x470cq70/photo.jpg
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...