Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Λάμπρος Κωνσταντάρας



Konstantaras.jpgΟ Λάμπρος Κωνσταντάρας
(13 Μαρτίου 1913 – 28 Ιουνίου 1985) υπήρξε Έλληνας κωμικός ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη. Ήταν αδελφός της ηθοποιού Μίτσης Κωνσταντάρα και πατέρας του πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρη Κωνσταντάρα ο οποίος του χάρισε δυο εγγόνια, την Παυλίνα το 1974 και τον Λάμπρο το 1979. Γεννήθηκε στην οδό Πλουτάρχου 13 στο Κολωνάκι και πέθανε στο «Ασκληπιείο» της Βούλας. Νωρίτερα (1978 και 1983) είχε υποστεί δύο εγκεφαλικά επεισόδια.

Το 1930 κατατάχθηκε μετά από επιμονή της οικογένειάς του και χωρίς την δική του θέληση στην Σχολή Υπαξιωματικών Ναυτικού στην Κέρκυρα, από όπου τελικά δραπέτευσε κολυμπώντας. Γλύτωσε το Στρατοδικείο μετά από ενέργειες της οικογένειάς του. Το 1934 μετέβη στο Παρίσι προκειμένου να σπουδάσει χρυσοχόος, με σκοπό να αναλάβει στην συνέχεια το οικογενειακό χρυσοχοείο στο κέντρο της Αθήνας. Εγκατέλειψε τις σπουδές του κι έκανε διάφορες δουλειές, ώσπου τον ανακάλυψε ο Γάλλος σκηνοθέτης Λουί Ζουβέ να παίζει ως κομπάρσος σε θεατρική παράσταση. Σπούδασε ηθοποιός στο θέατρο «Ατενέ» και το καλοκαίρι του 1938 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκινώντας πλέον καριέρα ηθοποιού.

Διακρίθηκε στο ρόλο του ώριμου, πλούσιου και γυναικά (Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα, Η Βίλα των Οργίων, Τι 30, τι 40, τι 50 κλπ.) ή του «πατέρα» αρκετών γνωστών σταρ της εποχής (Η Αλίκη στο Ναυτικό, Χτυποκάρδια στο θρανίο, Υιέ μου, υιέ μου κλπ). Παντρεύτηκε σε πρώτο γάμο την ηθοποιό Γιούλη Γεωργοπούλου το 1945 και σε δεύτερο τη Φιλιώ Κεκάτου το 1971. Τα τελευταία χρόνια τα πέρασε στην Βάρκιζα. Κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

Ο γνωστός κριτικός Κώστας Γεωργουσόπουλος αναφέρει στον πρόλογο του βίβλιου του γιου του ηθοποιού, Δημήτρη Κωνσταντάρα "Μέσα απ'τα δικά μου μάτια" για τον Λάμπρο Κωνσταντάρα :

"Εδώ και 40 χρόνια με ακολουθεί μια συνταρακτική θεατρική σκηνή. Είναι μια από τις σπάνιες εκείνες στιγμές που ο χρόνος παγώνει, η ροή ανακόπτεται και το παν, ακινητεί. Μία χειρονομία, μια κραυγή, μια γυρισμένη πλάτη, ένα τικ, μια είσοδος, μια έξοδος, μας πιστοποιούν πόσο μεγάλη τέχνη είναι η υποκριτική και πως μπορεί να πυκνώσει σε μια στάση ή έναν ήχο, το συνταρακτικό γεγονός της υπάρξεως, μέσω της μίμησης πράξεων.

Ήταν το 1956 στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, όταν ο θίασος του Μάνου Κατράκη έπαιξε το έξοχο αντιπολεμικό έργο του Σέριφ "Το τέλος του ταξιδιού. Στο φινάλε του πρώτου μέρους μέσα στο αμπρί έχει μείνει ένας αξιωματικός μόνος, που έπρεπε να πάρει μιαν απόφαση θανάτου.Να αποφασίσει μιαν έξοδο χωρίς ελπίδα καμιά.

Τον ρόλο έπαιζε ο Λάμπρος Κωνσταντάρας. Όταν έμεινε μόνος,άναψε το τσιμπούκι του και το κάπνισε, όπως το τελευταίο τσιγάρο ο κατάδικος πριν από την εκτέλεση. Πλάτη στο κοινό, ο μεγάλος εκείνος ηθοποιός, με λιτότητα, με εσωτερική συγκίνηση, βίωσε μιαν εκρηκτική σιωπή που θαρρείς πως κράτησε αιώνες.

Θεωρώ αυτήν την υποκριτική στιγμή, ανάλογη με την έξοδο του Μινωτή ως "Οιδίποδα στον Κολωνό", την πλάτη του Κατράκη στον "Ηλίθιο", τον κυνηγημένο "Ορέστη" του Κωτσόπουλου στις "Χοηφόρες", τον θρήνο της Εκάβης-Παξινού όταν αντικρύζει τον Πολύδωρο, το "τικ" της Λαμπέτη-Μπλανς όταν της περνάνε τον ζουρλομανδύα, του Χορν στην "Εξομολόγηση του Ριχάρδου του Β΄".

Ο Κωνσταντάρας ήταν ένας υπέροχος ηθοποιός ρυθμού. Είχε τη σπάνια αίσθηση του θεατρικού χρόνου. Εβίωνε τις παύσεις και γέμιζε συναίσθημα τις σιωπές. Γνώριζε την αξία του δραστικού λόγου, δηλαδή τον τρόπο να λειτουργούν οι λέξεις,ως ήχοι που κινητοποιούν το σώμα και ωθούν τη δράση. Για αυτό έπαιξε δράμα, κομεντί, κωμωδία και φάρσα χωρίς διάκριση με την αυθεντία που προκύπτει από την τέλεια κατοχή των εκφραστικών μέσων.

Το μεγάλο πιθανόν κοινό τον γνώρισε από τις κινηματογραφικές του επιτυχίες, όπου κυριαρχούσε συνήθως η εικόνα ενός πληθωρικού, ώριμου μπον βιβέρ. Ακόμα, μπορεί να τον αναγνώριζε στις έξοχες μπαλαφαρίες του και στους αυτοσχεδιαστικούς οίστρους του. Όμως, πίσω από την καθόλου εύκολη αυτή, από αποψέως τεχνικής, εικόνα, υπήρχε ο Κωνσταντάρας για την άρτια τεχνική, τη δραματική στόφα, τη γαλλική χάρη και την άτεγκτη επαγγελματικότητα.

Χαριτωμένος άνθρωπος, καλλιεργημένος, στοχαστικός στην πραγματικότητα, παρόλη τη γλεντζέδικη ζωή του, ένας μοναχικός και εσωστρεφής καλλιτέχνης, γέμισε τη ζωή μας με ρυθμούς, ανεπανάληπτους χαρακτήρες, ευφάνταστους τύπους και πλούτισε την παραστασιολογία με σημάνσεις που δημιούργησαν πρότυπα. Το γεγονός πως δεν μπόρεσε κανείς να τον μιμηθεί και κανείς δεν τον αντικατέστησε σημαίνει ότι προσκόμισε στο θέατρό μας μια σπάνια υποκριτική γνησιότητα και μια βαθιά χαρακτηρολογική ελληνικότητα. Ήταν ένας Ζαν Γκαμπέν, ένας Ζαν Μαραί, ένας Φερναντέλ και ένας Λουί ντε Φυνές ταυτοχρόνως!»

Το 2008 ένα θέατρο στο Αιγάλεω ονομάστηκε «Θέατρο Λάμπρος Κωνσταντάρας» σε αναγνώριση της συνεισφοράς του στο ελληνικό θέατρο και τον κινηματογράφο.
Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας έπαιξε στο ελληνικό θέατρο για 40 χρόνια, μετέχοντας σε 191 παραστάσεις. Εμφανίστηκε σε πολλές ελληνικές πόλεις, καθώς επίσης και στην Κύπρο, την Κωνσταντινούπολη και την Αλεξάνδρεια. Η πρώτη του παράσταση στην Ελλάδα ήταν το καλοκαίρι του 1938 με τον θίασο της Κατερίνας Ανδρεάδη στο έργο «Τα παράσημα της γριούλας» του Φ. Μπάρυ και η τελευταία τον χειμώνα του 1978 με τον θίασο Λάμπρου Κωνσταντάρα - Νίκου Ρίζου - Μάρως Κοντού στο μιούζικαλ «Τρελές επαφές ρωμέικου τύπου» του Κώστα Πρετεντέρη.

Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας έπαιξε σε 75 ελληνικές ταινίες, σε τέσσερις που γυρίστηκαν στη Γαλλία την δεκαετία του 1930 («Αν ξανανεβούμε προς τα Ηλύσια Πεδία», «Σχολείο γυναικών», «Κουρσάρος», ενώ είναι άγνωστος ο τίτλος της τελευταίας) και σε μία ελληνική που γυρίστηκε στην Αίγυπτο το 1950, αλλά δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία γι αυτήν την ταινία. Οι ελληνικές ταινίες:

1939 Το τραγούδι του χωρισμού (σκ: Φιλοποίμην Φίνος)
1943 Η φωνή της καρδιάς (σεν.-σκ: Δημήτρης Ιωαννόπουλος)
1946 Καταδρομή στο Αιγαίον (σεν.-σκ: Μιχάλης Καραγάτσης) ... Αλέξης Κομνηνός
1947 Άννα Ροδίτη (σκ: Μιχάλης Γαζιάδης, Γιάννης Φιλίππου)
1949 Διαγωγή μηδέν (σκ: Μιχάλης Γαζιάδης, Γιάννης Φιλίπου) ... Φώτης
1950 Οι απάχηδες των Αθηνών (σεν.-σκ: Ηλίας Παρασκευάς) ... Κώστας
1951 Εκείνες που δεν πρέπει ν' αγαπούν (σκ: Αλέκος Σακελλάριος) ... Γιώργος
1953 Οι ουρανοί είναι δικοί μας (σκ: Ντίνος Δημόπουλος)
1955 Ούτε γάτα, ούτε ζημιά (σκ: Αλέκος Σακελλάριος) ... Νίκος Κουτρουμπάς
1956 Η άγνωστος (σκ: Ορέστης Λάσκος) ... Στέφανος Πετρίδης
1956 Ο ζηλιαρόγατος (σεν.-σκ: Γιώργος Τζαβέλλας) ... Σπύρος Αργυρίου
1957 Μαρία Πενταγιώτισσα (σκ: Κώστας Ανδρίτσος) ... Αρμάος
1957 Η μοίρα γράφει την ιστορία (σεν.-σκ: Δημήτρης Ιωαννόπουλος) ... Άρης Δερμέζης
1958 Διακοπές στην Αίγινα (σεν.-σκ: Ανδρέας Λαμπρινός) ... Τζώνης
1958 Δύο αγάπες, δύο κόσμοι (σκ: Ηλίας Παρασκευάς) ... Κώστας Κοσμίδης
1959 Το παραστράτημα μιας αθώας (σκ: Κώστας Ανδρίτσος)
1958 Το τρελοκόριτσο (σκ: Δημήτρης Δαδήρας) ... Παπαδόπουλος
1959 Ταξίδι με τον έρωτα (σκ: Ανδρέας Λαμπρινός)
1959 Αντίο ζωή (σκ: Ορέστης Λάσκος) ... γιατρός Στέφανος Βρανάς
1959 Το αγοροκόριτσο (σκ: Ντίμης Δαδήρας) ... πατέρας
1960 Ερωτικά παιχνίδια (σκ: Γιώργος Θεοδοσιάδης) ... Μάνος
1960 Τυφλός άγγελος (σκ: Ερρίκος Θαλασσινός)
1960 Είμαι αθώος (σκ: Ντίνος Κατσουρίδης) ... Συντ/ρχης Πικάρ
1960 Δον Ζουάν για κλάματα (Το μωρό μου) (σκ: Ντίμης Δαδήρας) ... Αλέξης Δεπάστας
1960 Κρουαζιερα στη Ροδο (σεν.-σκ.: Γιάννης Δαλιανίδης) ... Πέτρος Ράμπος
1961 Η Αλίκη στο ναυτικό (Αλέκος Σακελλάριος) ... πλοίαρχος, πολ. ναυτικού
1961 Λάθος στον έρωτα (σκ: Χρήστος Κυριακόπουλος) ... Αντώνης Μίχαλος
1961 Η Λίζα και η άλλη (σκ: Ντίνος Δημόπουλος) ... Μικές Γαβρήλογλου
1962 Κατηγορούμενος ο έρως (σκ: Γκρεγκ Τάλλας) ... Αχιλλέας
1963 Χτυποκάρδια στο θρανίο (σκ: Αλέκος Σακελλάριος) ... Λάμπρος Πετροβασίλης
1963 Αυτό το κάτι άλλο (σκ: Γιώργος Λαζαρίδης) ... Λάζαρος Πεναρής
1963 Ο μπαμπάς μου κι εγώ (σκ: Ερρίκος Θαλασσινός) ... Λέων Μαυρογιάννης
1963 Ο κύριος πτέραρχος (σκ: Ντίνος Κατσουρίδης) ... πτέραρχος Παπαοικονόμου
1963 Μικροί και μεγάλοι εν δράσει (σκ. Ορέστης Λάσκος) ... Αντώνης Ζορμπάς
1964 Ο εαυτούλης μου (σκ: Ορέστης Λάσκος) ... Γιάγκος Αγγελής
1964 Η βίλα των οργίων (σκ: Ντίνος Δημόπουλος & Φίνος Φιλμ) ... Χάρης Ζάβαλος
1964 Η χαρτοπαίχτρα (σκ: Γιάννης Δαλιανίδης) ... Ανδρέας Οικονομίδης
1964 Θα σε κάνω βασίλισσα σεν.-σκ: Αλέκος Σακελλάριος) ... Πιτ Παπαθεοφιλόπουλος
1965 Υιέ μου υιέ μου (σκ: Γρηγόρης Γρηγορίου)... Αντώνης Χατζηλουκάς
1965 Υπάρχει και φιλότιμο (σεν.-σκ: Αλέκος Σακελλάριος) ... Ανδρέας Μαυρογυαλούρος
1965 Επιστροφή (σκ: Ερρίκος Ανδρέου) ... θείος Πέτρος
1966 Να ζη κανείς ή να μη ζη; (σκ: Ορέστης Λάσκος) ... Γιώργος Αλεξίου
1966 Η γυναίκα μου τρελάθηκε (σκ: Δημήτρης Νικολαΐδης) ... Μάνος
1966 Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (σκ: Αλέκος Σακελλάριος) Αντώνης Δέλβης
1966 Τζένη-Τζένη (σκ: Ντίνος Δημόπουλος) ... Μίλτος Κασσανδρής
1967 Ο γεροντοκόρος (σκ: Ορέστης Λάσκος) ... Θανάσης Μπαρούτσος
1967 Ο στρίγγλος που έγινε αρνάκι (σεν.-σκ: Αλέκος Σακελλάριος) ... Λεωνίδας Πετρόχειλος
1967 Βίβα Ρένα (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Λάμπρος Φωκάς
1967 Ο σπαγγοραμμένος (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Λάμπρος Σκουντρής
1967 Πατέρα κάτσε φρόνιμα (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Αντώνης Παπασταφίδας
1967 Κάτι κουρασμένα παλικάρια (σκ: Ντίνος Δημόπυλος) ... Ντίνος Διαμαντίδης
1967 Αν όλες οι γυναίκες του κόσμου (σκ: Νέστορας Μάτσας) ... Αγγελής
1968 Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο (σεν.-σκ: Αλέκος Σακελλάριος) ... Τηλέμαχος Καραντάρης
1968 Ο τρελός τα 'χει 400 (σκ: Κωστας Καραγιαννης) ... Λάμπρος Λαμπρέτας
1968 Καπετάν φάντης μπαστούνι (σεν.-σκ: Αλέκος Σακελλάριος) ... καπετάν Ανδρέας
1969 Ο μπλοφατζής (σκ: Βασίλης Γεωργιάδης) ... Παρασκευάς Καρατζόβαγλου / Τζον Χάλαρης
1969 Ο τζαναμπέτης (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Νεόφυτος Φωτεινός
1969 Ησαΐα, μη χορεύεις (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Ησαΐας Στεφανάκης
1970 Κρίμα το μπόι σου (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Μάριος Δεληπέτρου
1970 Ένας τρελλός γλεντζές (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Πάνος Πάμπανος / Τίκος
1971 Της ζήλειας τα καμώματα (σκ: Ορέστης Λάσκος) ... Παύλος Κουντουράτος
1971 Πίσω μου σ' έχω σατανά (σκ: Ντίνος Δημόπουλος) ... Παύλος Κουντουράς
1971 Ο τρελοπενηντάρης (σεν. Κώστας Πρετεντέρης-σκ.: Κώστας Καραγιάννης) ... Ανδρέας Τεπενδρής
1972 Τι 30, τι 40, τι 50 (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Ζάχος Φωκιανός
1972 Ο φαφλατάς (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Δημοσθένης Λαμπρούκος / λόρδος Κάλαχαν
1972 Ο άνθρωπος που γύρισε από τη ζέστη (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Λουκάς Μπόμπολας
1972 Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Λάζαρος Χατζηφλόκας
1973 Ο φαντασμένος ... (σκ: Ντίνος Δημόπουλος) ... Μάκης Καρασίνης
1980 Ο Λαμπρούκος μπαλαντέρ (σκ: Κώστας Καραγιάννης) ... Λάμπρος Κομνηνός
http://el.wikipedia.org/wiki/Λάμπρος_Κωνσταντάρας


Λικέρ καρύδι


Λικέρ Καρύδι, το Ιαματικό - Συνταγή - ηχωμαγειρέματα




Λικέρ καρύδι
• 14 καρυδάκια μικρά (μαζεμένα περίπου το τρίτο δεκαήμερο Μαΐου ή το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου)
• 1 1/2 κιλό κονιάκ
• 5 μικρά ξυλάκια κανέλας 3 πόντων περίπου
• 1 σακουλάκι γαρίφαλα
• 1 1/4 ζάχαρη
• 1 ή 1 1/2 κιλό κονιάκ επιπλέον (εξαρτάται πόσο δυνατό και πόσο γλυκό είναι)
• 1 κιλό ζάχαρη επιπλέον

Σε ένα βάζο με πλατύ στόμιο βάζετε τα 14 καρυδάκια αφού τα έχετε πλύνει πολύ καλά.

Στη συνέχεια προσθέτετε το 1 1/2 κιλό κονιάκ, τα 5 μικρά ξυλάκια κανέλας, τα γαρίφαλα και τη ζάχαρη.

Τα αφήνετε στον ήλιο, να ψηθούν σιγά σιγά και αργά για 40 περίπου ημέρες.

Μόλις περάσει αυτό το διάστημα, αραιώνετε το σιρόπι συμπληρώνοντας με το 1 ή 1 1/2 κιλό κονιάκ και το 1 κιλό ζάχαρη.

Με αυτά τα υλικά θα παρασκευάσετε συνολικά περίπου 3 κιλά. Το αφήνετε στο μπαλκόνι σας να δέσει και να ψηθεί μέχρι το Δεκέμβριο.

Στις γιορτές των Χριστουγέννων το σουρώνετε, το βάζετε σε μπουκάλια και είναι έτοιμο.

womenonly.gr

Γιώργος Σεφέρης




Giorgos Seferis 1963.jpg
Ο Γιώργος Σεφέρης (Σμύρνη 29 Φεβρουαρίου  / 13 Μαρτίου 1900 – Αθήνα 20 Σεπτεμβρίου 1971) είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές και εκ των δύο μοναδικών βραβευμένων με το Νόμπελ Λογοτεχνίας Ελλήνων, μαζί με τον Οδυσσέα Ελύτη.
Το πραγματικό του όνομα ήταν Γεώργιος Σεφεριάδης. Γεννήθηκε στη Σμύρνη στις 29 Φεβρουαρίου/ 13 Μαρτίου[1] του 1900 και ήταν ο πρωτότοκος γιος του Στέλιου και της Δέσπως (το γένος Γ. Τενεκίδη) Σεφεριάδη. Το 1906 αρχίζει η μαθητική του εκπαίδευση στο Λύκειο Χ. Αρώνη. Το 1914, εποχή κατά την οποία άρχισε να γράφει τους πρώτους στίχους του, με το ξέσπασμα του Μεγάλου Πολέμου κατά τη θερινή περίοδο του έτους, η οικογένεια μετανάστευσε στην Ελλάδα. Ο Γιώργος Σεφέρης ενεγράφη στο Πρότυπο Κλασσικό Γυμνάσιο Αθηνών, από το οποίο αποφοίτησε το 1917. Στις 14 Ιουλίου του ίδιου έτους, η μητέρα του μαζί με τους δύο γιους και την κόρη της Ιωάννα (μετέπειτα σύζυγο Κ. Τσάτσου) μετέβη στο Παρίσι, όπου ο πατέρας τους Στέλιος εργαζόταν ως δικηγόρος. Ο Γιώργος Σεφέρης έμεινε εκεί μέχρι το καλοκαίρι του 1924, ακολουθώντας σπουδές λογοτεχνίας και αποκτώντας το πτυχίο της Νομικής, οπότε μετέβη στο Λονδίνο για την τελειοποίηση των αγγλικών του εν όψει των εξετάσεων στο Υπoυργείο Εξωτερικών.
Ο Γιώργος Σεφέρης το 1963

Το 1925 επιστρέφει στην Αθήνα και το 1927 διορίζεται στη διπλωματική υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών ως ακόλουθος πρεσβείας. Κατά το ίδιο έτος πεθαίνει η μητέρα του, Δέσπω. Τον Ιούλιο του 1928 δημοσιεύει στη Νέα Εστία, επώνυμα ως Γ. Σεφεριάδης, το "Μια βραδιά με τον Κύριο Τεστ", μετάφραση έργου του Βαλερί. Το 1929 συνοδεύει τον Εδουάρδο Εριό σε ταξίδι του στην Ελλάδα. Τον Μάιο του 1931 εκδίδεται με το ψευδώνυμο Γ. Σεφέρης η "Στροφή" και τον ίδιο χρόνο διορίζεται υποπρόξενος και έπειτα διευθύνων του ελληνικού Γενικού Προξενείου του Λονδίνου, όπου θα παραμείνει μέχρι και το 1934. Τον Μάιο του 1932 δημοσιεύεται το έργο του Μια νύχτα στην ακρογιαλιά και τον Οκτώβριο η Στέρνα, αφιερωμένη στον Γιώργο Αποστολίδη. Το 1933 ο πατέρας του, Στέλιος, εκλέγεται Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και εγγράφεται ως μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Το 1934 ο Γ. Σεφέρης επιστρέφει στην Αθήνα και τον Ιανουάριο του 1935 αρχίζει η συνεργασία του με τις εκδόσεις Νέα Γράμματα, αναδημοσιεύοντας τη Στέρνα. Το 1936 διορίζεται πρόξενος στη Κορυτσά, όπου θα παραμείνει μέχρι το 1938. Στις 13 Φεβρουαρίου του 1937 δημοσιεύει στα Νέα Γράμματα επιστολή του περί της δημοτικής γλώσσας. Το 1938 μετατίθεται στην Αθήνα ως προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εξωτερικού Τύπου του Υφυπουργείου Τύπου και Πληροφοριών.

Το 1941 ο Γιώργος Σεφέρης νυμφεύεται τη Μαρία Ζάννου και στις 22 Απριλίου το ζεύγος ακολουθεί την ελληνική κυβέρνηση, που μέσω Κρήτης στις 16 Μαΐου καταφθάνει στην Αίγυπτο και παραμένει στην Αλεξάνδρεια. Τον Αύγουστο ο Γιώργος Σεφέρης συνοδεύει την Πριγκίπισσα Διαδόχου Φρειδερίκη και τα δύο της παιδιά, Σοφία και Κωνσταντίνο, στο Γιοχάνεσμπουργκ και από εκεί στην Πραιτόρια υπηρετώντας στην εκεί Ελληνική Πρεσβεία μέχρι το 1942. Λόγω της διπλωματικής ιδιότητάς του, η ζωή του Γιώργου Σεφέρη χαρακτηριζόταν από συνεχείς μετακινήσεις. Έτσι, ως ακόλουθος κι αργότερα ως πρέσβης, υπηρέτησε σε πολλές ελληνικές πρεσβείες του εξωτερικού, γεγονός το οποίο καθόρισε σημαντικά το έργο του.

Αν και η παιδεία και εκπαίδευσή του του ήταν περισσότερο ευρωπαϊκή παρά ελληνική, εκείνος όχι μόνο δεν απαρνήθηκε την ελληνική λογοτεχνία, αλλά την καλλιέργησε σε βάθος με σκοπό να την ανανεώσει. Η ποίησή του επηρεάστηκε από τον Έλιοτ (T.S Elliot), τον Κλωντέλ, το Βαλερί και τον Πάουντ (Ezra Pound). Το γεγονός όμως που χάραξε ανεξίτηλα τη σφραγίδα του στη συνείδηση του ποιητή ήταν η εθνική καταστροφή του 1922 κι ο ξεριζωμός του μικρασιατικού ελληνισμού.

Το 1963 η φήμη του Σεφέρη ξεφεύγει από τα εθνικά όρια και εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Καρπός της η βράβευσή του με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας από τη Σουηδική Ακαδημία Επιστημών. Είναι ο πρώτος Έλληνας που τιμήθηκε με το παγκοσμίως ανώτερο βραβείο πνευματικής προσφοράς. Έως σήμερα ακολούθησε μόνο ο Οδυσσέας Ελύτης, το 1979. Το 1967 η δικτατορία των Συνταγματαρχών κατέλυσε το Σύνταγμα στην Ελλάδα αναστέλλοντας τις ατομικές ελευθερίες. Ο Σεφέρης εκδηλώθηκε έντονα εναντίον της τόσο γραπτά όσο και με δημόσιες ρητές δηλώσεις του. Στις 28 Μαρτίου 1969 ο Σεφέρης μίλησε για πρώτη φορά δημόσια εναντίον της Χούντας και γι' αυτό το λόγο του αφαιρέθηκε ο τίτλος του πρέσβη επί τιμή, καθώς και το δικαίωμα χρήσης διπλωματικού διαβατηρίου.

Δύο χρόνια αργότερα, στις 20 Σεπτεμβρίου του 1971, ο Γιώργος Σεφέρης πέθανε και η κηδεία του εξελίχθηκε σε σιωπηρή πορεία κατά της δικτατορίας.[2] Μετά τον θάνατό του εκδόθηκε το προσωπικό του ημερολόγιο με τίτλο «Μέρες…» καθώς και το «Πολιτικό» του ημερολόγιο.
Χαρακτηριστικά τnς ποίησης του Γ. Σεφέρη
Προτομή του Γιώργου Σεφέρη.

Περιεχόμενο

α) Είναι μια ποίηση που εμφανίζεται ως απαισιόδοξη, βαρύθυμη και μελαγχολική, απ' την οποία όμως δεν απουσιάζουν εκλάμψεις αισιοδοξίας
β) Ο λόγος του είναι συμβολικός και υπαινικτικός
γ) Βασικά θέματα του η αρχαία και νεότερη ελληνική παράδοση και η συνάντησή της με τον σύγχρονο ευρωπαϊκό πολιτισμό, η μελαγχολία για τη μοίρα του ελληνισμού, η νοσταλγία του απόδημου και οι χαμένες πατρίδες.

Εργογραφία
Ποιητικές συλλογές

Στροφή, Εστία, Αθήνα 1931
Πάνω σ' έναν ξένο στίχο, Εστία, Αθήνα 1931
Η Στέρνα, Εστία, Αθήνα 1932
Σχέδια στο περιθώριο, ανάτυπο από Τα Νέα Γράμματα, Αθήνα 1935
Μυθιστόρημα, Κασταλία, Αθήνα 1935
Γυμνοπαιδία, ανάτυπο από Τα Νέα Γράμματα, Αθήνα 1936
Τετράδιο Γυμνασμάτων (1928-1937), τυπ. Ταρουσοπούλου, Αθήνα 1940
Ημερολόγιο καταστρώματος Α΄, τυπ. Ταρουσοπούλου, Αθήνα 1940
Ημερολόγιο καταστρώματος Β΄, ιδιωτική έκδοση, Αλεξάνδρεια 1944
Ημερολόγιο καταστρώματος Β΄, Ίκαρος, Αθήνα 1945
Τελευταίος σταθμός, ανάτυπο από Το Τετράδιο, 1947
Κίχλη, Ίκαρος, Αθήνα 1947
Ημερολόγιο καταστρώματος Γ΄ (με τον τίτλο Κύπρον, οὗ μ'ἐθέσπισεν), Ίκαρος, Αθήνα 1955
Τρία κρυφά ποιήματα, τυπ. Γαλλικού Ινστιτούτου, Αθήνα 1966
Τετράδιο Γυμνασμάτων Β΄, Ίκαρος, 1976 (μεταθανάτια έκδοση)

Μυθιστορήματα

Έξι νύχτες στην Ακρόπολη, Ερμής, Αθήνα 1974 (μεταθανάτια έκδοση)
Βαρνάβας Καλοστέφανος, Μ. Ι. Ε. Τ., Αθήνα 2007 (μεταθανάτια έκδοση, ημιτελές)

Δοκίμια

Δοκιμές, τυπ. Γιούλη, Κάιρο 1944
Δοκιμές, Φέξης, Αθήνα 1962
Εκλογή από τις Δοκιμές, Γαλαξίας, Αθήνα 1966
Δοκιμές, Ίκαρος, Αθήνα 1992 (μεταθανάτια έκδοση)

Μεταφράσεις

Θ. Σ. Έλιοτ, Η έρημη χώρα και άλλα ποιήματα, Ίκαρος, Αθήνα 1949
Θ. Σ. Έλιοτ, Φονικό στην Εκκλησιά, Ίκαρος, Αθήνα 1963
Αντιγραφές, Ίκαρος, Αθήνα 1965
Άσμα Ασμάτων, χ.ε., Αθήνα 1965
Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, Ίκαρος, Αθήνα 1966
http://el.wikipedia.org/wiki/Γιώργος_Σεφέρης

Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΙΑΣ ΣΚΥΛΑΣ


 
Ένα κωμικό μυθιστόρημα, με έντονα στοιχεία αυτοσαρκασμού. Η Σίσυ Νοταρά ήταν και είναι μια κακομαθημένη μοναχοκόρη - τέκνο ευκατάστατων γονέων, με σπουδές στην Αγγλία και με όλα τα κουσούρια που συνοδεύουν μια αλλοπρόσαλλη ανατροφή από αδιάφορους γονείς, που υποκαθιστούν τη στοργή με το χρήμα και τις κοινωνικές επιταγές του. Μέχρι που, στα 24 της, η Σίσυ θα βρει το δάσκαλό της, στο πρόσωπο του επιφανούς, πλην βαθιά προβληματικού, δημοσιογράφου Πέτρου Νάνου, που από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας τους, μα και σε όλη τη διάρκεια της παθιασμένης τους σχέσης, θα της κάνει τη ζωή πατίνι. Και έχοντας πλέον φτάσει στα όριά της, και μια ανάσα πριν από την καταστροφή, η Σίσυ ιστορεί τη ζωή της, τα λάθη και την απογοήτευσή της, με την ελπίδα να ανακαλύψει τι ήταν αυτό που την έκανε σκύλα, και μάλιστα δυστυχισμένη. Άλλοτε σπαραχτική και άλλοτε ξεκαρδιστική, η εξομολόγηση της Σίσυ διαβάζεται μονορούφι - όπως μονορούφι πίνεται και η ίδια η ζωή...

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=217208

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Γουίλιαμ Χέρσελ


13 Μαρτίου 1781 - Ο αστρονόμος Γουίλιαμ Χέρσελ ανακαλύπτει τον Ουρανό, τον έβδομο πλανήτη του Ηλιακού Συστήματος.
William Herschel01.jpgΟ Σερ Ουίλιαμ Χέρσελ (Sir Frederick William Herschel, 15 Νοεμβρίου 1738 – 25 Αυγούστου 1822) ήταν Βρετανός αστρονόμος και μουσικός, γερμανικής καταγωγής. Υπήρξε Ιππότης του Βασιλικού Γκελφικού Τάγματος του Ανόβερου και εταίρος της Βασιλικής Εταιρείας.
Γεννήθηκε στο Αννόβερο και ήταν γιος μουσικού. Σε νεαρή ηλικία εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο και αφοσιώθηκε στη μελέτη των Μαθηματικών και της Αστρονομίας.

Το 1774 κατασκεύασε ένα κατοπτρικό τηλεσκόπιο και το 1781 ανακάλυψε τον πλανήτη Ουρανό, ανακάλυψη χάρη στην οποία έγινε διάσημος. Την επόμενη χρονιά διορίστηκε προσωπικός αστρονόμος του Βασιλιά Γεωργίου του Γ’. Το 1789 κατασκεύασε, υπό την αιγίδα του βασιλιά, ένα ισχυρότερο τηλεσκόπιο, με το οποίο ανακάλυψε δύο δορυφόρους του Κρόνου, το Μίμα και τον Εγκέλαδο. Ο Χέρσελ μελέτησε τα νεφελώματα και συνέταξε σχετικό κατάλογο που περιείχε 2.500 νεφελώματα, έργο το οποίο συνεχίστηκε από τον γιο του, Τζον Χέρσελ, ο οποίος έγινε κι αυτός διάσημος αστρονόμος.

Έκανε ταξινόμηση των αστέρων, διπλών και περιοδικών, και έδωσε μια γενική εικόνα του Σύμπαντος. Ανακάλυψε πως ο Ήλιος δεν μένει ακίνητος, αλλά κινείται, με κατεύθυνση ένα σημείο στον αστερισμό του Ηρακλή,[1] γύρω από το κέντρο του Γαλαξία, παρασύροντας μαζί του ολόκληρο το Ηλιακό Σύστημα. Ανακάλυψε επίσης την υπέρυθρη ακτινοβολία το 1800, χρησιμοποιώντας θερμόμετρο και πρίσματα. Για την προσφορά του στην επιστήμη του χρίστηκε ιππότης το 1792.
http://el.wikipedia.org/wiki/Γουίλιαμ_Χέρσελ

ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΒΟΥΡΑΔΑΙΝΑ ΣΤΗ ΛΕΡΟ

ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΒΟΥΡΑΔΑΙΝΑ ΣΤΗ ΛΕΡΟ

Βρίσκεται στο Ξηρόκαμπο και είναι μια από τις ομορφότερες εκκλησίες της Λέρου. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, η εκκλησία κτίστηκε στο σημείο που βρέθηκε η εικόνα της Παναγίας. Λέγεται ότι ένας ψαράς καθώς μάζευε κοχύλια δαγκώθηκε από κάβουρα. Τη στιγμή εκείνη είδε πάνω σ’ ένα βράχο την εικόνα της Παναγιάς. Αμέσως προσευχήθηκε και η πληγή του έκλεισε. Τότε πήρε την εικόνα και τη μετέφερε στην εκκλησία του χωριού, όπου και διηγήθηκε το τι είχε συμβεί στους συμπατριώτες του. Το βράδυ είδε στον ύπνο του μια μαυροφορεμένη γυναίκα, η οποία του ζητούσε να την πάει στο σημείο που την είχε βρει. Το πρωί η εικόνα – ως εκ θαύματος – βρέθηκε και πάλι στο βράχο. Έτσι, αποφασίστηκε να κτιστεί σ’ εκείνο το σημείο μια εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγιά.

Αχ, μακάρι να ήμουν βάρκα!


 
Το παγκάκι στην άκρη της παραλίας... δε θέλει να είναι παγκάκι. "Τι αξία έχουν τα παγκάκια;" σκέφτεται. "Ενώ οι βάρκες... Αχ, μακάρι να ήμουν βάρκα!" Κι ένα βράδυ πηδάει στο νερό, ελπίζοντας να γίνει βάρκα και να οργώσει τα κύματα. Είναι όμως βαρύ και πάει κατευθείαν στον βυθό. Κι ακριβώς εκεί, στον βυθό της θάλασσας, ανακαλύπτει ότι τελικά δεν είναι και τόσο κακό να είναι παγκάκι...

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=216831#.UUAalTeqy5I

Το τέλειο εκμέκ κανταϊφι

Το τέλειο εκμέκ κανταϊφι
Bαθμολογία:
       
35 ψήφοι
Προστέθηκε από , 10.02.09

Περιγραφή

Ελαφρύ, γευστικότατο, ονειρεμένο...... Photo
 

photo: zanice

Τι χρειαζόμαστε:

  • 500 γρ. κανταϊφι
  • βούτυρο (μαργαρίνης ή οτιδήποτε άλλο )
Για την κρέμα:
  • 5 ποτήρια γάλα πλήρες
  • 3/4 ποτηριού ζάχαρη
  • 5 κρόκοι αυγών
  • 3 κ.σ. καλά γεμάτες κορν φλάουρ με αλεύρι
  • 2 βαννίλιες
  • 1 κ.σ. βούτυρο
  • λίγα αμύγδαλα ( προεραιτικά )
Για το σιρόπι:
  • 2 1/2 ποτήρια ζάχαρη
  • 2 1/2 ποτήρια νερό
  • λίγες σταγόνες λεμόνι
Για την επικάλυψη:
  • 500 γρ. κρέμα γάλακτος
  • 3 κ.σ. άχνη
  • λίγα φιστίκια Αιγίνης ( προεραιτικά )
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Διατροφή

 

 

 

Πως το κάνουμε:

Μυστικά για ίσια πλάτη



Μυστικά για ίσια πλάτη
Μυστικά για ίσια πλάτη

Εκείνοι οι έντονοι πόνοι που ξεκίνησαν στην περίοδο της εγκυμοσύνης επιδεινώνονται τώρα που είστε αναγκασμένες να σηκώνετε το μωρό αγκαλιά. Πώς να τους αντιμετωπίσετε;

Η αλήθεια είναι πως, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και τους πρώτους μήνες μετά τον τοκετό, οι αλλαγές που συμβαίνουν στο γυναικείο σώμα είναι δραστικές και σίγουρα περισσότερο εμφανείς στο μυοσκελετικό
σύστημα. Η απότομη αύξηση βάρους, η πολύ συγκεκριμένη κατανομή του πρόσθετου βάρους σε συνδυασμό με τη σταδιακή αλλαγή στη στάση του σώματος, η χαλάρωση των συνδέσμων, καθώς και η ταχεία επαναφορά του σώματος της μητέρας στην αρχική του κατάσταση, αφού γεννηθεί το βρέφος, είναι λογικό να προκαλούν εντάσεις και πιέσεις στο σώμα της. Για τα περισσότερα προβλήματα που παρουσιάζονται σε αυτή την περίοδο, ευθύνεται το γεγονός ότι το ανθρώπινο σώμα δεν έχει καταφέρει να προσαρμοστεί πλήρως στο να στηρίζεται στα δύο πόδια -ξεκινώντας ιστορικά από τα τέσσερα-, και άρα να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της εγκυμοσύνης.

Οικογενειακά «βάρη»
Ο τρόπος που η μητέρα σηκώνει το μωρό (καθώς και το πώς και πόσο το κρατάει) είναι καθοριστικός παράγοντας για την καλή σωματική της κατάσταση. Η αλλαγή της πάνας, για παράδειγμα, πρέπει να γίνεται σε μέρος όπου η μητέρα δεν χρειάζεται να σκύψει καθόλου, ενώ η μέση της κουράζεται πολύ λιγότερο αν μπορεί να έχει το ένα πόδι της λίγο πιο μπροστά από το άλλο. Όταν κρατάει το μωρό της, μπορεί να χρησιμοποιεί ένα από τα πολλά είδη ειδικών ιμάντων (μάρσιπο). Μία άλλη λύση είναι να μην κρατάει το βρέφος αποκλειστικά από τη μία πλευρά, αλλά να συνηθίσει να αλλάζει χέρια. Επίσης, μεγάλο ρόλο παίζει και η στάση της όταν κάθεται ή εργάζεται, καθώς και η στάση της κατά το θηλασμό. Μία από τις πιο ξεκούραστες και βολικές στάσεις για θηλασμό αποτελεί να είναι η μητέρα ξαπλωμένη στο πλάι με το μωρό δίπλα της. Με τη στάση αυτή, αποφεύγει την παρατεταμένη κάμψη του σώματος από την μία πλευρά, οπότε και μοιράζει το βάρος.

Μήπως φταίνε οι ορμόνες;
Ωστόσο, εκτός από τη λανθασμένη στάση ή το επιπλέον βάρος, για τα περισσότερα μυοσκελετικά προβλήματα πριν και μετά τον τοκετό ευθύνεται και η ορμόνη ρηλαξίνη (relaxin). Πρόκειται για μια λιγότερο γνωστή ορμόνη, η οποία ουσιαστικά έχει παρόμοιο ρόλο με αυτόν της ινσουλίνης, και παράγεται στις ωοθήκες. Μαλακώνει τους συνδέσμους της πυέλου διευκολύνοντας τον τοκετό και βοηθά στην εξάλειψη (μαλάκωμα και λέπτυνση) του τραχήλου την ώρα της γέννας. Η συγκεκριμένη ορμόνη ευθύνεται για τη χαλάρωση των ιστών που περιέχουν κολλαγόνο, όπως είναι οι σύνδεσμοι, οι τένοντες, οι αρθρώσεις, καθώς και το δέρμα και ο υποδόριος συνδετικός ιστός. Αυτή η χαλάρωση των ιστών μπορεί να δημιουργήσει αδυναμία του μυοσκελετικού συστήματος και μυϊκή κόπωση. Τα επίπεδα της ρηλαξίνης δεν εξαφανίζονται απότομα μετά τον τοκετό, αλλά μειώνονται σταδιακά μέσα στους επόμενους δύο-τρεις μήνες. Αυτό σημαίνει ότι οι ιστοί που περιέχουν κολλαγόνο συνεχίζουν να βρίσκονται υπό την επήρειά της για αρκετό καιρό, και επανέρχονται στην αρχική μορφή τους προοδευτικά, άρα το μυοσκελετικό σύστημα παραμένει ευάλωτο για όλο αυτό το διάστημα. Γι' αυτό είναι και εξαιρετικά σημαντικό η γυναίκα να βρίσκεται σε καλή φυσική κατάσταση πριν από την εγκυμοσύνη, αλλά και να συνεχίσει ένα ήπιο πρόγραμμα γυμναστικής σε όλη τη διάρκειά της.

Στρες, ένας ακόμη ένοχος
Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, το άγχος, μολονότι δεν είναι ικανό από μόνο του να δημιουργήσει κάποιο μυοσκελετικό πρόβλημα, εντούτοις αποτελεί έναν επιπλέον παράγοντα που θα εντείνει οποιαδήποτε μυοσκελετική δυσλειτουργία εμφανιστεί. Αυτό συμβαίνει λόγω του μηχανισμού επίδρασης του στρες, ιδιαίτερα του χρόνιου, το οποίο προκαλεί στους μυϊκούς ιστούς έντονες συσπάσεις ή ακόμη και βραχύνσεις.

Συμβουλές για να καταπολεμήσετε τους πόνους
Λυγίστε τα πόδια: Όταν σηκώνετε το μωρό ή οποιοδήποτε άλλο βάρος, να λυγίζετε τα γόνατα ή να κάνετε βαθύ κάθισμα, κρατώντας ίσιο τον κορμό σας, και να έχετε τα χέρια με το «βάρος» κοντά στο σώμα σας.

Τεντωθείτε: Το ότι είστε μπροστά στον υπολογιστή δεν αποτελεί δικαιολογία. Τεντωθείτε, ανοίξτε τα χέρια σας, και οπωσδήποτε να σηκώνεστε από την καρέκλα σας ανά 20λεπτο ή μισάωρο. Μπορείτε να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα στρέτσινγκ των μυών των άνω άκρων και της πλάτης, το οποίο θα σας υποδείξει ο φυσίατρος.

Καθίστε ίσια: Ενώ δουλεύετε, κρατήστε το σώμα σας στητό και την πλάτη σας σε ίσια θέση. Οι αγκώνες πρέπει να δημιουργούν ορθή γωνία. Τοποθετήστε ειδικό μαξιλάρι στη μέση σας στην καρέκλα ή στο κάθισμα του αυτοκινήτου σας, ιδιαίτερα αν πρόκειται να κάνετε ένα πολύωρο ταξίδι και ήδη έχετε μικρές ενοχλήσεις.

Αποφύγετε τα βάρη: Μη σηκώνετε αντικείμενα που είναι πολύ βαριά για εσάς. Όταν σηκώνετε κάτι, λυγίστε τα γόνατα σας και όχι την πλάτη σας. Διατηρείτε την πλάτη σας ευθεία και το κεφάλι κάτω, στην ίδια γραμμή με την πλάτη σας. Κρατήστε το αντικείμενο κοντά στο σώμα σας και μη στρίβετε τον κορμό σας όταν το σηκώνετε. Αντί να σηκώσετε ένα βαρύ αντικείμενο, είναι προτιμότερο να το σπρώχνετε ή να το τραβάτε.

Γυμναστείτε: Οι τακτικές ασκήσεις με χαμηλή πρόσκρουση, όπως το ελαφρύ τρέξιμο, το κολύμπι ή το στατικό ποδήλατο, για 30 λεπτά κάθε μέρα, μπορούν να αυξήσουν τη μυϊκή δύναμη και την ευκαμψία. Καλό είναι να δυναμώσετε τους εκτείνοντες μυς της μέσης σας και τους κοιλιακούς σας, με κλασικές ασκήσεις, με σουηδική γυμναστική ή με γιόγκα, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τη στάση του σώματος. Πάντοτε να κάνετε προθέρμανση και τεντώματα των μυών πριν από τη σωματική άσκηση ή άλλες έντονες σωματικές δραστηριότητες, για να προλαμβάνετε βλάβες στην πλάτη σας

Περπατήστε: Το περπάτημα βελτιώνει τη διάθεση και τονώνει όλο το σώμα.

Ξεχάστε το ασανσέρ: Ανεβείτε τις σκάλες με τα πόδια, αλλά φροντίστε να κρατάτε το σώμα στητό.

Προσέξτε τη διατροφή σας: Φροντίστε η διατροφή σας να περιέχει αρκετό ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνη D, μιας που τα συγκεκριμένα στοιχεία προάγουν την ανάπτυξη των οστών σας.
Χρησιμοποιήστε υποπόδιο: Όταν δουλεύετε στον υπολογιστή, να στέκεστε με ίσια πλάτη και να εναλλάσσετε τα πόδια σας σε ένα υποπόδιο.

Μην κάθεστε σε χαμηλά καθίσματα: Γενικά, αποφύγετε τα πολύ χαμηλά καθίσματα (τα γόνατα και τα ισχία σας πρέπει να βρίσκονται στην ίδια νοητή ευθεία), φροντίστε να διατηρείτε ίσια την πλάτη σας (να βάζετε ένα στήριγμα-μαξιλάρι πίσω από τη μέση).

Εκπαιδευτείτε στον «έξυπνο» ύπνο: Εφοδιαστείτε με ένα μέτριας σκληρότητας στρώμα, με σκληρή βάση (σομιέ), και έχετε πάντα ένα χαμηλό μαξιλάρι, για να μη σχηματίζει μεγάλη γωνία ο αυχένας. Αν πονάτε, βρείτε τη σωστή θέση ανακούφισης στο κρεβάτι. Ξαπλώστε ύπτια, με ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα.

Αποφύγετε τα ψηλοτάκουνα: Φοράτε άνετα παπούτσια με χαμηλά τακούνια, έως τρία εκατοστά, και -όποτε είναι εφικτό- αθλητικά.
Εφοδιαστείτε με τα κατάλληλα αξεσουάρ: Να επιλέγετε καθίσματα με καλή στήριξη του κάτω μέρους της πλάτης σας. Ένα μαξιλάρι ή μια τυλιγμένη πετσέτα, που θα τοποθετήσετε για τη στήριξή της, μπορούν να βοηθήσουν.

Πείτε «στοπ» στην παχυσαρκία: Προστατέψτε το σώμα σας από τα περιττά κιλά. Η συσσώρευση βάρους στη μέση σας επιβαρύνει το κάτω μέρος της πλάτης σας, αυξάνοντας τον κίνδυνο βλαβών και χρόνιων παθήσεων.

Σταματήστε το κάπνισμα: Το τσιγάρο μειώνει τη ροή αίματος στο κάτω μέρος της σπονδυλικής στήλης και προάγει τον εκφυλισμό των μεσοσπονδύλιων δίσκων.

Με τη συνεργασία του Δημήτρη Εργελετζή (MD, FEBPRM φυσίατρος - ιατρός αποκατάστασης).


imommy

Εικονοθεραπεία 70

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις