Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Tι είναι το αλεύρι


Αρτοποιεια & Συνταγες.

Tι είναι το αλεύρι: Το αλεύρι είναι μια σκόνη η οποία προέρχεται από τα δημητριακά και άλλες αμυλούχες πηγές τροφίμων όπως σίκαλη, κριθάρι, ρύζι κ.α. Συνήθως όμως όταν μιλάμε για αλεύρι, εννοούμε κυρίως το σιτάλευρο, το οποίο προέρχεται από το άλεσμα του καρπού του σιταριού. Πρόκειται για ένα φυτό που καλλιεργείται σε όλο τον κόσμο και μαλιστα είναι παγκοσμίως το δεύτερο σε συγκομιδή, μετά τον αραβόσιτο. Η ιδιαιτερότητα του σιταριού είναι ότι ολόκληρο το φυτό είναι εκμεταλλεύσιμο. Ο καρπός του χρησιμοποιείται για την Παρασκευή του αλευριού, καθώς και ζωοτροφών, αλλά συγχρόνως χρησιμοποιείται και ως πρώτη ύλη για την παρασκευή αλκοολούχων ποτών και καυσίμων.

Σκληρό αλεύρι:Αλεύρι από σκληρό σιτάρι, είναι δυνατό, πλούσιο σε γλουτένη. Με χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα. Το χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε ψωμιά αφού δίνει όγκο και ελαστικότητα στο ζυμάρι.

Μαλακό αλεύρι:Αλεύρι από μαλακό σιτάρι, με χαρακτηριστική αλευρώδη υφή. Το χρησιμοποιούμε κυρίως για να φτιάξουμε κεικ και μπισκότα.

Αλεύρι για όλες τις χρήσεις:Είναι μείγμα σκληρού και μαλακού σταριού και το χρησιμοποούμε τόσο στη ζαχαροπλαστική όσο και για να φτιάξουμε ψωμί.

Αλεύρι ολικής αλέσεως:Περιέχει όλο το σπόρο του σιταριού, το χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε ψωμί, αλλά πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι όλες οι διαδικασίες παρασκευής του ψωμιού θα πρέπει να διαρκέσουν περισσότερο.

Αλεύρι από σκληρό σιτάρι:... ή αλλιώς σεμολίνα. Πρόκειται για το φυσικό λευκό αλεύρι, το οποίο προέρχεται απο το μέτριο άλεσμα της καρδιάς του καρπού του σιταριού. Εχει τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεϊνες και τη μικρότερη σε άμυλο. Χαρίζει μοναδική γεύση και υφή στο ψωμί, ενώ είναι ιδανικό και για την Παρασκευή ζυμαρικών.

Φαρίνα:Παρασκευάζεται τόσο από την άλεση σιταριού, όσο και από τις αμυλούχες ρίζες, ενώ σε μερικές περιπτώσεις, εμπλουτίζεται με βιταμίνη Β και σίδηρο.

Αλεύρι για όλες τις χρήσεις, που φουσκώνει μόνο του:Σε αυτό το είδος του αλευριού, προστίθενται εξαρχής το αλάτι, το μπέικιν πάουντερ και άλλες διογκωτικές ουσίες. Το μειονέκτημά του όμως, είναι ότι σε περίπτωση που εκτεθεί σε υγρασία, χαλάει πολύ γρήγορα.

Αλεύρι τύπου 90%:Είναι ένα αλεύρι το οποίο έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε πίτουρο. Το χρησιμοποιούμε κυρίως για να φτιάξουμε μαύρα ψωμιά.

Αλεύρι τύπου 70%:Το χρησιμοποιούμε κυρίως για να φτίαξουμε λευκό ψωμί.

Αλεύρι τύπου 55%:Με αυτό φτιάχνουμε κυρίως ψωμιά πολυτελείας και φρυγανιές. Αλεύρι απο κριθάρι:Το αναμειγνύουμε συνήθως με αλεύρι από σίκαλη και δίνει χαρακτηριστική ελαφρά πικρή γεύση στο ψωμί μας.

Αλεύρι από καλαμπόκι: Για να φτιάξουμε αρτοσκευάσματα, το αναμειγνύουμε κυρίως με σιτάλευρο, επειδή από μόνο του δεν περιέχει μεγάλη ποσότητα γλουτένης, με αποτέλεσμα να μην φουσκώνει αρκετά.

Αλεύρι από βρώμη:Δίνει μια χαρακτηριστική υγρασία στο ψωμί μας και το συνδυάζουμε συνήθως με σιτάλευρο.

Αλεύρι από σίκαλη:Το ψωμί από σίκαλη θεωρείται πιο υγιεινό. Προσθήκη ακόμα και μικρής ποσότητας δίνει χρώμα στην κόρα του ψωμιού μας και κάνει πιο μαλακή την ψίχα.

Τι συμβαίνει στην ψυχολογία μας


http://alttherapy.blogspot.gr/2013/03/blog-post_6690.html#axzz2OvyUYhMq

Τι συμβαίνει στην ψυχολογία μας όταν θέλουμε να αλλάξουμε τους άλλους;




Τι συμβαίνει στην ψυχολογια μας όταν θέλουμε να αλλάξουμε τους άλλους και μπορούμε να πετύχουμε κάτι τέτοιο;
Τις περισσότερες φορές η ψυχολογια μας πέφτει καθώς πληγωνόμαστε με τη συμπεριφορά των προσώπων που νοιαζόμαστε και μας ενδιαφέρουν ή ειδικότερα με τη συμπεριφορά του/της συντρόφου μας.

Αυτό συμβαίνει συχνά και ρίχνει την ψυχολογια μας. Κάποια άτομα θέλουν να αλλάξουν τους άλλους και να προσπαθήσουν να τους κάνουν να αλλάξουν συμπεριφορά, πάντα προς όφελός τους.
Αλλιώς σκέφτονται πως πρέπει να απομακρυνθούν από αυτά τα άτομα αν δεν αλλάξουν συμπεριφορά καθώς είναι κακό για την ψυχολογια τους. Αυτό ίσως σας φαίνεται να είναι η μοναδική λύση μετά από πολλή προσπάθεια;
Είναι πραγματικά εύκολο να αλλάξουμε τους άλλους; Μάλλον όχι. Είναι σχεδόν αδύνατο.
Ειδικοί ψυχολογοι στον τομέα της διαχείρισης μιας σχέσης πιστεύουν εκείνοι που θέλουν να αλλάξουν τους άλλους μόνο και μόνο επειδή διαθέτουν ορισμένα ελαττώματα ή δεν αλλάζουν συμπεριφορά, δεν είναι εύκολο να αντιληφθούν πως έχουν πάρει λάθος δρόμο. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλοί λόγοι που δεν θα πρέπει καν να προσπαθήσετε να αλλάξετε οποιονδήποτε άλλον από τον ίδιο σας τον εαυτό. Εδώ είναι μερικοί σημαντικοί λόγοι να μην μπείτε καν σε αυτή τη διαδικασία:
Κανένας δεν αλλάζει, με το ζόρι και ιδιαίτερα υπό τις υποδείξεις κάποιου άλλου Να θυμάστε πως όταν δίνετε συμβουλές στους άλλους για τα λάθη τους δίχως να σας τις ζητήσουν τα ίδια τα άτομα, τότε οι άλλοι θα νιώθουν πως προσπαθείτε να τους επιβάλετε τις απόψεις σας και θα νιώσουν πως προσπαθείτε να τους κάνετε κάτι άλλο από αυτό που είναι, όπως και ότι δεν τους καταλαβαίνετε.
Θα θέλατε συνεχώς οι άλλοι να σας γκρινιάζουν με το τι είναι κακό επάνω σας, με το τι κάνετε λάθος και να σας προτείνουν λύσεις και αλλαγές που δεν θέλετε ούτε να διανοηθείτε; Όχι. Κανείς δεν θα το ήθελε αυτό. Στην πραγματικότητα, αν επικρίνετε και γκρινιάζετε συνεχώς σε κάποιον να αλλάξει, τότε το πιθανότερο είναι να κάνει το εντελώς αντίθετο και να επαναστατήσει. Χρειάζεται να ψάξετε άλλους τρόπους αντί να υπενθυμίζετε στους άλλους τις ατέλειές τους ή τι κάνουν συνεχώς λάθος. Πείτε τη δική σας άποψη για τα πράγματα μόνο όταν σας τη ζητήσουν.
Οι διαφορές προσθέτουν το αλατοπίπερο στην ερωτική ζωή Όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί χαρακτήρες και σίγουρα θα έχετε πολλούς από αυτούς δίπλα σας.
Μας αρέσει να κάνουμε παρέα και σχέσεις με άτομα που είναι αρκετά διαφορετικά από μας σε πολλά πράγματα και σε πολλούς τομείς. Πόσο βαρετό θα ήταν αν και όλοι αγαπούσατε το ίδιο φαγητό, είχατε το ίδιο στυλ ρούχων, σας άρεσαν οι ίδιες ταινίες, τα ίδια ποτά, οι ίδιοι άνθρωποι, τα ίδια μέρη και οι ίδιες προοπτικές στη ζωή. Δεν θα είχατε ποικιλία. Να θυμάστε ότι η ποικιλία είναι το αλατοπίπερο στη ζωή. Οι διαφορές δεν είναι κακές, αν μπορείτε να μάθετε πώς να τις επικροτείτε και να παίρνετε το καλύτερο από αυτές.
Κριτικάροντας συνεχώς τους άλλους για τη διαφορετικότητά τους μόνο και μόνο επειδή δεν έχουν ακριβώς τον ίδιο τρόπο σκέψης, τις ίδιες λειτουργίες και πράξεις, τα ίδια ενδιαφέροντα και τις ίδιες συνήθειες με εσάς, είναι απάνθρωπο. Μάθετε να εκτιμάτε με τον σωστό τρόπο τη διαφορετικότητα του άλλου, δίχως γκρίνιες και επικρίσεις.
Να αγαπάτε τους άλλους για αυτό που είναι Θυμηθείτε πως από την αρχή επιλέξατε κάποια άτομα δίπλα σας επειδή σας έδιναν κάτι ξεχωριστό, κάτι διαφορετικό από αυτό που εσείς έχετε και δίνετε στον εαυτό σας.
Τότε γιατί θέλετε να αλλάξετε αυτά τα άτομα; Όταν λέτε στους άλλους ότι πρέπει να αλλάξουν, στην ουσία τους λέτε ότι δεν τους αποδέχεστε και δεν τους αγαπάτε πια έτσι όπως ακριβώς είναι. Αγαπάτε τους άλλους για αυτό που είναι και όχι για αυτό που θέλετε να γίνουν. Δεχτείτε τους άλλους ακριβώς έτσι όπως είναι, και να θυμάστε πως και οι άλλοι κάνουν ακριβώς το ίδιο με σας. Πώς θα σας φαινόταν να μην σας αποδέχονταν οι άλλοι ακριβώς έτσι όπως είστε και να προσπαθούσαν πιέζοντάς σας να αλλάξετε;
Θυμηθείτε τον παλιό καλό καιρό Προσπαθήστε να θυμηθείτε τις στιγμές που περνούσατε καλά με τους άλλους και θέλατε να είστε μαζί τους παρά όλα τα ελαττώματα που έχουν.
Τα ελαττώματα που βλέπετε τώρα δεν προέκυψαν ξαφνικά; Προϋπήρχαν και απλά τώρα τα βλέπετε; Κάτι σας μπερδεύει. Αν κλείνατε τα μάτια σε όλα αυτά τα ελαττώματα, τότε κάτι λάθος κάνετε εσείς και όχι οι άλλοι. Μην περιμένετε οι άλλοι να εξαλείψουν ξαφνικά όλα τα ελαττώματά τους γιατί κάτι τέτοιο δεν θα γίνει και απλά αυταπατάστε.
Πάρτε το χρόνο σας – δώστε χρόνο σε μια σχέση και μη βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα Αντί να λέτε τι θέλετε να αλλάξετε στους άλλους, πείτε τους τι θα αγαπούσατε να κάνουν για σας, και τι είναι ακριβώς αυτό που σας λείπει από αυτούς.
Αυτό θα εμπνεύσει τους άλλους, εφόσον ενδιαφέρονται πραγματικά για εσάς, να κάνουν πράγματα για σας που θα σας κάνουν να αισθάνεστε όμορφα και θα βγάλουν από το μυαλό σας αυτή τη διάθεση να τους αλλάξετε. Απλά ίσως να μην ήξεραν τι ακριβώς χρειάζεστε και δεν έχετε παρά να τους το πείτε. Μην περιμένετε από τους άλλους να αντιλαμβάνονται τα «θέλω» σας και να τα εκτελούν κιόλας δίχως να τους δώσετε την παραμικρή ιδέα. Είναι αδικία να περιμένετε από τους άλλους να διαβάζουν συνεχώς τη σκέψη σας.
Δώστε στους άλλους χρόνο Δώστε χρόνο στα αγαπημένα σας πρόσωπα, στο/στη σύντροφο σας να ζεσταθούν μαζί σας, να προσαρμοστούν με τα «θέλω», τις ανάγκες και το πρόγραμμά σας.
Μην ξεχνάτε πως δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Αυτό γίνεται με το πέρασμα του χρόνο καθώς κάθε άνθρωπος εξελίσσεται και αλλάζει ανάλογα με τις συνθήκες της ζωής του, αυτά που θέλετε να μεταβάλει και να εξελίξει, όταν θα είναι απολύτως έτοιμος/η. Θα ήταν άδικο να ζητήσετε από τους άλλους να αλλάξουν απότομα συμπεριφορές και συνήθειες που έχουν πολλά χρόνια ή ίσως ακόμα και από τη γέννησή τους.
Δεν μπορείτε να αλλάξετε τους ανθρώπους όπως αλλάζετε αντικείμενα που δεν χρειάζεστε πια. Επειδή έχετε συνηθίσει όταν δεν χρειάζεστε κάποιο αντικείμενο από το χώρο σας να το αλλάζετε ή να το πετάτε, αυτό δεν σημαίνει πως θα συμβεί και με τους ανθρώπους που είναι ζώντες οργανισμοί και έχουν τις δικές τους απόψεις και τη δική τους ζωή.
Αν νομίζετε πως οι άνθρωποι μπορούν με ένα μαγικό ραβδί να αλλάξουν από τη μια στιγμή στην άλλη, μόνο και μόνο επειδή το θέλετε εσείς, τότε μάλλον έχετε ψευδαισθήσεις. Δεν θα γίνει κάτι τέτοιο και καλύτερα να το βγάλετε άμεσα από το μυαλό σας.
Δοκιμάστε να αλλάξετε εσάς αντί να προσπαθείτε να αλλάξετε τους άλλους. Έχετε σκεφτεί τι ακριβώς συμβαίνει μέσα σας και θέλετε να αλλάξετε τα περισσότερα άτομα που είναι δίπλα σας ή που μόλις γνωρίσατε;
Μήπως βλέπετε συνεχώς πως κανένας δεν είναι, δεν φέρετε και δεν πράττει ακριβώς όπως θα θέλατε ή όπως εσείς θεωρείτε σωστό; Μήπως όλοι οι άλλοι εκτός από σας είναι λάθος; Θα πρέπει να σας προβληματίζει το γεγονός πως όλοι σας φταίνε και όλοι είναι λάθος. Κάτι γίνεται μέσα σας και βλέπετε εσείς όλους τους άλλους λάθος ή ότι δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες σας. Μήπως πρέπει να επανεξετάσετε αυτές τις προσδοκίες; Προσπαθήστε εσείς να αλλάξετε πράγματα που σας κάνουν να νιώθετε όλους τους άλλους λάθος και εσάς σωστούς. Βιώστε τη δυσκολία και το χρόνο που απαιτείται για να είναι επιτυχημένη η αποστολή σας, πριν να περιμένετε το ίδιο από τους άλλους. Κάποιες μέθοδοι αυτογνωσίας, διαλογισμού, βιβλία ψυχολογίας, ακόμα και ειδικοί ψυχολόγοι που θα συζητήσετε μαζί τους μπορούν να βοηθήσουν να πετύχετε μέσα σας κάποιες θετικές αλλαγές.
Φυσικά αν μόλις έχετε γνωρίσει κάποια άτομα και από την αρχή δεν μπορείτε με τίποτα να αποδεχτείτε την προσωπικότητά τους έτσι όπως είναι, τότε καλύτερα να απομακρυνθείτε από την αρχή και όσο είναι νωρίς, πριν τους πληγώσετε και πριν πληγωθείτε κι εσείς οι ίδιοι, ελπίζονται πως αργότερα θα αλλάξουν, ενώ κάτι τέτοιο δεν θα γίνει ποτέ. 
www.anew.gr 

Διαβάστε περισσότερα http://alttherapy.blogspot.com/2013/03/blog-post_6690.html#ixzz2OyOHw1Ge

ΠΡΟΟΡΙΣΜΕΝΗ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»

http://www.agioritikovima.gr/perizois/7485-marturia-i-ell

ΜΑΡΤΥΡΙΑ: «Η ΕΛΛΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΕΝΗ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»

15Απίστευτα λόγια Ηγουμένου του Αγίου Όρους σε προσκυνητή
Πριν λίγες ημέρες Ηγούμενος μονής του Αγίου Όρους είδε κάποιον προσκυνητή στο προαύλιο της μονής θλιμμένο και τον πλησίασε.

«Τι έχεις παιδί μου και είσαι έτσι;» τον ρώτησε.

«Δεν βλέπεις γέροντα τι γίνεται; Οι Τούρκοι θέλουν να μας πάρουν το Αιγαίο, οι σκοπιανοί την Μακεδονία, οι Αλβανοί την Ήπειρο, οι Ευρωπαίοι θέλουν να μας διαλύσουν εντελώς, πώς να είμαι;»

«Άκουσε να σου πω παιδί μου...

Για τον Θεό η Ελλάδα είναι το προζύμι της ανθρωπότητας!

Είναι προορισμένη να φέρει το έλεος του Θεού στον κόσμο και να σκορπίσει παντού το Φως του Χριστού.

Οι επίγειες δυνάμεις του κακού μπορεί να θέλει να την διαλύσουνε αλλά δεν θα καταφέρουν τίποτα!

Η Ελλάς είναι προορισμένη να εκπληρώσει το σχέδιο του Θεού.


Μπορεί να περάσουμε θλίψεις, μπορεί να περάσουμε διωγμούς, μπορεί να περάσουμε πείνες, μπορεί να περάσουμε και θάνατο ακόμα αλλά το σχέδιο του Θεού θα εκπληρωθεί μέσω της Ελλάδας».

Μια φορα κι εναν καιρο....

Αποτέλεσμα εικόνας για Μια φορα κι εναν καιρο....
 
Μια φορα κι εναν καιρο....
για οσους πιστευουν οτι καποια παραμυθια ειναι αληθινα....

Μια μέρα, ύστερα από μια πολύ σκληρή μάχη, ο βασιλιάς Αρθούρος πιάστηκε αιχμάλωτος και οδηγήθηκε στον άρχοντα ενός γειτονικού βασιλείου.

Ο νικητής βασιλιάς συγκινήθηκε από τη γενναιότητα και τον ενθουσιασμό του νεαρού Αρθούρου και του υποσχέθηκε να τον αφήσει ελεύθερο, αν κατάφερνε να απαντήσει στο παρακάτω πολύ δύσκολο ερώτημα : « Τι πραγματικά θέλουν οι γυναίκες ;».

Ο Αρθούρος θα είχε στη διάθεσή του ένα χρόνο για να απαντήσει στο δύσκολο ερώτημα κι αν δεν κατάφερνε να βρει ικανοποιητική απάντηση, θα καταδικαζόταν σε θάνατο. Ένα τέτοιο πρόβλημα που θα έφερνε σε αμηχανία και τον πιο σοφό άνθρωπο φάνηκε στο βασιλιά δυσεπίλυτο, έχοντας όμως ως εναλλακτική λύση μόνο το θάνατο, δέχτηκε την πρόκληση και επέστρεψε στο βασίλειό του.

Από τη μέρα εκείνη άρχισε να ρωτάει τους πάντες. Την πριγκίπισσα, τις πόρνες, τους ιερείς, τις δεσποινίδες της αυλής, κανείς όμως δεν του έδωσε ικανοποιητική απάντηση. Αυτό που του συνέστησαν οι περισσότεροι ήταν να απευθυνθεί σε μια γριά μάγισσα που κατοικούσε στην περιοχή, η οποία σίγουρα θα ήξερε τη σωστή απάντηση αλλά θα την έδινε έναντι πολύ ακριβού ανταλλάγματος καθ’ ότι ήταν πασίγνωστη για τις υπέρογκες ανταμοιβές που απαιτούσε, όταν ζητούσαν τη γνώμη της.

Ο χρόνος περνούσε μέχρι που έφτασε η τελευταία μέρα και ο βασιλιάς Αρθούρος δεν είχε άλλη επιλογή από το να επισκεφτεί τη γριά μάγισσα και να τη συμβουλευτεί.

Η γριά δέχτηκε να απαντήσει, αλλά μόνο με τον όρο να πάρει για άνδρα της τον Gawain, τον πιο γενναίο από τους Ιππότες της Στρογγυλής Τραπέζης και καλύτερο φίλο του βασιλιά Αρθούρου.

Η ιδέα προκάλεσε φρίκη στο βασιλιά. Η γριά είχε μια μεγάλη καμπούρα, ήταν απαίσια, είχε μόνο ένα δόντι, βρώμαγε απαίσια, συχνά, δε, έκανε κάτι χυδαίους θορύβους. Δεν είχε συναντήσει ποτέ του ένα τόσο απωθητικό πλάσμα. Αρνήθηκε να πληρώσει. Δεν μπορούσε να καταδικάσει έτσι τον καλύτερό του φίλο και να του ζητήσει να επωμισθεί για λογαριασμό του ένα τόσο δυσβάστακτο φορτίο.

Ο Gawain, πληροφορήθηκε την πρόταση της μάγισσας και ζήτησε ακρόαση από το βασιλιά λέγοντάς του ότι καμιά θυσία δεν ήταν γι’ αυτόν τόσο μεγάλη προκειμένου να γλιτώσει τη ζωή του Βασιλιά του και της Στρογγυλής Τραπέζης κι ότι ήταν πρόθυμος να δεχτεί τη γριά για γυναίκα του. Έτσι ανακοινώθηκε ο γάμος τους και η γριά απάντησε επιτέλους στο ερώτημα : «αυτό που θέλει στην πραγματικότητα μια γυναίκα είναι να είναι αφέντης της ζωής της». Όλοι συμφώνησαν ότι από το στόμα της γριά μάγισσας βγήκε μια πολύ μεγάλη αλήθεια κι ότι σίγουρα η ζωή του βασιλιά δεν διέτρεχε πλέον κανέναν απολύτως κίνδυνο. Πράγματι ο γείτονας βασιλιάς χάρισε στον Αρθούρο τη ζωή του και του εγγυήθηκε πλήρη ελευθερία.

Τι έγινε όμως με τον Gawain και τη γριά μάγισσα ;



Ο Αρθούρος διακατέχονταν από ανάμικτα συναισθήματα ανακούφισης και αγωνίας, ενώ ο Gawain συμπεριφερόταν όπως πάντα με ευγένεια και γενναιοφροσύνη Η μάγισσα αντιθέτως επέδειξε τη χειρότερη συμπεριφορά. Έτρωγε με τα χέρια, ρευόταν κι έφερνε τους πάντες σε αμηχανία με τη συμπεριφορά της.

Την πρώτη νύχτα του γάμου ο Gawain ετοιμαζόταν να περάσει τη χειρότερη νύχτα της ζωής του, γενναίος όμως καθώς ήταν το πήρε απόφαση και εισήλθε στο συζυγικό δωμάτιο.

Τότε διαπίστωσε πως τον περίμενε μια μεγάλη έκπληξη. Μπροστά στα μάτια του, στο συζυγικό κρεβάτι ήταν ξαπλωμένη ημίγυμνη η ομορφότερη γυναίκα που είχε δει ποτέ του. Ο Gawain έμεινε έκθαμβος. Όταν ξαναβρήκε μετά από λίγα λεπτά τη μιλιά του, ρώτησε τη μάγισσα τι ακριβώς της είχε συμβεί. Η μάγισσα του απάντησε πως ήταν πολύ γλυκός κι ευγενικός μαζί της, όταν είχε την απωθητική της μορφή και γι’ αυτό θέλησε να του δείξει και την άλλη της μορφή, την όμορφη κι ότι τη μέρα θα είχε τη μια μορφή και τη νύχτα την άλλη.

Τον ρώτησε, λοιπόν, ποια από τις δύο μορφές επιθυμούσε να έχει τη μέρα και ποια τη νύχτα.

Τι οδυνηρό δίλημμα! Ο Gawain μπήκε σε σκέψεις. Τι να ‘ταν καλύτερο;

Να έχει στο πλευρό του μια πανέμορφη γυναίκα τη μέρα, τότε που τον βλέπουν οι φίλοι του κι όλος ο κόσμος και μια κακάσχημη και απωθητική γρια τη νύχτα;

Ή να έχει μια άσχημη γριά τη μέρα και τη νύχτα να χαίρεται τη συντροφιά μιας τόσο πανέμορφης και γοητευτικής κοπέλας ;

Ο Gawain είπε στη μάγισσα ότι θα την άφηνε αυτή μόνη της να επιλέξει για τον εαυτό της.

Μόλις το άκουσε αυτό, η μάγισσα του χαμογέλασε και του ανακοίνωσε ότι θα ήταν όμορφη όλη τη μέρα κι όλη τη νύχτα, επειδή τη σεβάστηκε και την άφησε να είναι αφέντης του εαυτού της.

Αφράτα μπουρεκάκια με τυρί


Αφράτα μπουρεκάκια με τυρί
Tι χρειαζόμαστε
•2κεσεδάκια γιαούρτι αγελαδινό
•2 φλυτζάνια τσαγιού σπορέλαιο (ΟΧΙ πολύ γεμάτα)
•2 μπέικιν πάουντερ
•2 κύβους μαγιά
•4 αυγά
•αλεύρι όσο πάρει για να γίνει μια ζύμη μαλακή και εύπλαστη
•500 γρ. τυρί
•2 κρόκοι αυγών αραιωμένοι με λίγο νερό για την επάλειψη

•Χτυπάμε τα αυγά.
•Ανακατεύουμε με τα χέρια μας όλα τα υλικά εκτός από το τυρί.
•Αφήνουμε μισή ώρα την ζύμη να ξεκουραστεί.
•Ανοιγούμε είτε στο χέρι μας ή με τον πλάστη ένα κομμάτι ζύμης σε σχήμα στρόγγυλο. Πατάμε με ένα ποτήρι για να έχουμε ομοιογενές σχήμα.
•Βάζουμε μέσα λίγη γέμιση και το κλείνουμε σε μισοφέγγαρο.
•Αραδιάζουμε τα μπουρεκάκια σε ταψί στο οποίο βάλαμε λαδόκολλα και ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φύρνο για μισή ώρα ή μέχρι να πάρουν χρώμα στους 180 βαθμούς.

ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ…


http://www.agioritikovima.gr/perizois/6540-agios-komas-o-ait%CE%BFlos-nten-tha-plir%CE%BFthei-to-chreos

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ: ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ…

Οι προφητείες από το παρελθόν για το ζοφερό μέλλον προκαλούν έκπληξη και θαυμασμό ταυτόχρονα.

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είχε γράψει για το …Μνημόνιο και τις δανειακές συμβάσεις τις οποίες χαρακτηρίζει αντισυνταγματικά! Διαβάστε παρακάτω το αυθεντικό κείμενο:

«Τέλος μέ τά φοβικά σύνδρομα τοῦ Μνημονίου καί τῶν Δανειακῶν Συμβάσεων, πού εἶναι ὅλα ἄκυρα καί παράνομα, ἀντισυνταγματικά καί ἀπάνθρωπα!

200 χρόνια πρίν ὁ Ἐθναπόστολος τοῦ Γένους, ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός πού ἀνέστησε Πίστη καί Πατρίδα στίς ψυχές τῶν Σκλάβων, μᾶς ἀποκάλυψε μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, ὅτι ΔΕΝ θά πληρωθεῖ τό δυσβάσταχτο καί ἐν πολλοῖς κατασκευασμένο καί παράνομο Ἑλληνικό «χρέος», τό…. ὁποῖο δημιουργήθηκε ρίχνοντάς μας χρῆμα πολύ, μέσω ΕΟΚ/ΕΕ, πού ἀλλοίωσε ὁ λαό μας, τίς ἀξίες, τίς παραδόσεις καί τήν ἴδια τήν ὑπόστασή του!

Ἰδού οἱ συγκεκριμένες προφητεῖες του γιά τό Ἑλληνικό «Χρέος»:

α. «Θά σᾶς ρίξουν παρά πολύ• θά σᾶς ζητήσουν νά τόν πάρουν πίσω, ἀλλά ΔΕΝ θά μπορέσουν»! (σ.σ. παράς εἶναι τό χρῆμα)
β. «Θά σᾶς ἐπιβάλουν μεγάλο καί δυσβάστακτο φόρο, ἀλλά ΔΕΝ θά προφθάσουν»!
Καί ἀναφέρει ἐπίσης σχετικά:
γ. «Θά βάλουν φόρο στίς κότες καί στά παράθυρα»!
δ. «Θά ζητήσουν νά σᾶς πάρουν καί στρατιῶτες. ΔΕΝ θά προφθάσουν ὅμως»!
ΝΑΙ, χάρη στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ, ΔΕΝ θά προφθάσουν!.. Μήν ἀνησυχεῖτε γιά αὐτό τό «χρέος» λοιπόν, ἀλλά κοιτάξτε μονάχα τό ἕνα καί ἀληθινό ΧΡΕΟΣ πού ἔχουμε στόν Χριστό, τήν Παναγιά καί τούς Ἁγίους μας πού δέν σταματοῦν νά πρεσβεύουν καί τήν Πατρίδα μας!

Οἱ σκοτεινές δυνάμεις, πᾶνε νά καταπιοῦν τήν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα μας καί….
ἤδη πανηγυρίζουν τήν μεγάλη ἐπιτυχία τους…

Μά ΔΕΝ θά προφθάσουν… Θά κοιμηθοῦμε χρεωμένοι καί θά ξυπνήσουμε λευτερωμένοι… Θά κοιμηθοῦμε μικρό κράτος καί θά ξυπνήσουμε καί πάλι Αὐτοκρατορία!».

Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου «Η ελληνική γλώσσα»


Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου

«Η ελληνική γλώσσα»


- Γέροντα, γιατί κατήργησαν τους τόνους από την γραμματική;


- Τώρα, όπως οι άνθρωποι δεν σηκώνουν τίποτε και τα πετούν όλα, έτσι και τα γράμματα δεν σηκώνουν τίποτε, ούτε οξείες ούτε περισπωμένες! Και όπως όλοι τρέχουν, δεν βάζουν ούτε τελεία!

Βλέπω μια γλώσσα που γράφουν μερικοί! Διάβαζα σε μια μετάφραση της Καινής Διαθήκης: «Από την Αίγυπτο κάλεσα τον γιό μου» (1). Δεν ταιριάζει, βρε παιδί! Δεν ξεχωρίζει το ιερό από το ανίερο!
Γράφουν έτσι, δήθεν για να είναι όλα ίδια, να υπάρχη ομοιομορφία στην γλώσσα.
Ποιος, ακόμη και από το πιο τελευταίο χωριό, δεν θα καταλάβαινε, αν έγραφε «τον υιόν μου»;
Άκουσα μια φορά στο Άγιον Όρος σε μια ανάγνωση: «Το ψωμί και το κρασί που κάνουν την Μεταλαβιά». Δεν ταιριάζει· πώς να το κάνουμε; Ποιος δεν ξέρει τι θα πη «άρτος» και «οίνος»;
- Λένε, Γέροντα, ότι θα αντικαταστήσουν το ελληνικό αλφάβητο με το λατινικό.

- Ασ΄ τα, δεν θα σταθούν αυτά· δεν θα σταθούν. Ευτυχώς που ο Θεός και από το στραβό και από το κακό βγάζει καλό, αλλιώς θα ήμασταν χαμένοι. Δεν χάθηκε η Παράδοση, η γλώσσα τότε που τα είχαν όλα σε χειρόγραφα και δεν υπήρχαν ούτε τίποτε
και θα χαθή τώρα που βγήκαν τόσα μέσα; Όχι, δεν πρόκειται να χαθή, ό,τι και να κάνουν οι άνθρωποι.

Βλέπετε και οι Ρώσοι πρόσφυγες πώς κράτησαν τα έθιμά τους! Αυτό που τους βοήθησε ήταν που ήξεραν την ποντιακή γλώσσα. Κράτησαν έτσι την Παράδοση μέσα τους. Αλλά, παρ΄ όλο που τους δόθηκε λίγη ελευθερία, έφυγαν από την Ρωσία, για να βρουν ελευθερία, γιατί και πάλι ήταν σαν ένα πουλάκι που το έβγαλαν από το κλουβί και το άφησαν μέσα στο δωμάτιο ελεύθερο. Δεν θα στενοχωριόταν και εκεί; Φαντασθήτε πώς ήταν πριν οι καημένοι!

Είναι και μερικοί που πάνε να κάνουν μια νέα γλώσσα. Η ελληνική όμως γλώσσα έχει «γλώσσα» από τις πύρινες Γλώσσες της Πεντηκοστής! Το δόγμα της πίστεώς μας καμμιά γλώσσα δεν μπορεί να το αποδώση. Γι΄ αυτό οικονόμησε ο Θεός και η Παλαιά Διαθήκη μεταφράσθηκε από τους Εβδομήκοντα στην ελληνική γλώσσα και το Ευαγγέλιο γράφτηκε στην ελληνική γλώσσα.
Αν δεν ξέρη Αρχαία Ελληνικά κανείς και ασχολήται με το δόγμα, μπορεί να πλανηθή. Και εμείς καταργήσαμε τα Αρχαία από τα σχολεία!
Μετά από λίγο θα έρχωνται Γερμανοί να διδάσκουν Αρχαία στα δικά μας Πανεπιστήμια. Τότε θα καταλάβουν οι δικοί μας την αξία που έχουν τα Αρχαία Ελληνικά, αφού πρώτα γίνουν ρεζίλι, και θα πουν: «Για δες η Εκκλησία που κρατούσε τα Αρχαία»!
Πάνε να εξαφανίσουν ένα ορθόδοξο έθνος. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ένα ορθόδοξο έθνος σήμερα είναι μεγάλη υπόθεση!
Παλιά είχαμε την φιλοσοφία. Η Αγία Αικατερίνη με βάση την φιλοσοφία αποστόμωσε τους φιλοσόφους. Οι φιλόσοφοι ετοίμασαν τον δρόμο για τον Χριστιανισμό. Το Ευαγγέλιο γράφτηκε στα ελληνικά και διαδόθηκε στον κόσμο. Μετά οι Έλληνες προχώρησαν να φωτίσουν και τους Σλαύους.
Σε μερικούς δεν συμφέρει να υπάρχη η Ελλάδα. «Μας κάνει κακό, λένε. Πρέπει να την εξαφανίσουμε».

Ψωμί νόστιμο



Photo

Ψωμί - νόστιμο και ζεστό από τα χέρια σας χωρίς πολύ κόπο.

Συνταγή: http://www.sintagespareas.gr/sintages/psomi.html


Νόστιμο, ζεστό ψωμάκι από τα χέρια σας και χωρίς πολύ κόπο. Λίγα μυστικά ακόμα Μπορείτε να το φτιάξετε με...περισσότερα
Sitronella

Υλικά

1 καρβελάκι
  1. 500 γρ. αλεύρι (ή ένα μείγμα από 2 αλεύρια)
  2. 15 γρ. νωπή μαγιά ή 1 κ.γ. σκόνη μαγιά
  3. 1 κ.γ. αλάτι
  4. 1 κ.γ. μέλι
  5. ζεστό νερό (όχι βραστό)
  6. 1-2 κ.σ. λάδι (προαιρετικά)

Οδηγίες

59 Minutes
  1. Ανακατέψτε το αλεύρι, το μέλι και το αλάτι.
  2. Αν έχετε νωπή μαγιά, διαλύστε τη σε ζεστό αλλά όχι βραστό νερό και μετά προσθέστε τη στο αλεύρι. Αν έχετε μαγιά σκόνη, προσθέστε τη κατευθείαν στο αλεύρι.
  3. Βάλτε μια ποσότητα ζεστού νερού στο αλεύρι, να γίνει η ζύμη υγρή αλλά όχι νερουλή. Ζυμώστε και προσθέστε λίγο νερό αν χρειάζεται. Στην αρχή η ζύμη σας θα κολλάει, αλλά όσο ζυμώνετε τόσο θα αποκτάει ελαστικότητα. Θέλει τουλάχιστον 10' ζύμωμα.
  4. Μόλις γίνει ελαστική αρκετά ρίξτε το λάδι και ζυμώστε ξανά. Μόλις τελειώσετε το ζύμωμα, αφήστε τη ζύμη σας σκεπασμένη για 45-60' να ανέβει, σε ζεστό μέρος.
  5. Πλάστε το καρβελάκι και βάλτε το σε ταψάκι λαδωμένο. Προθερμάνετε το φούρνο στους 180°. Αφήστε το καρβελάκι να ανέβει πάλι, περίπου 20' (θα πρέπει αν το πιέσετε με το δάχτυλό σας, η ζύμη να επανέλθει). Βάλτε το στο φούρνο και ψήστε το για περίπου 50-60'. Για να δείτε αν είναι έτοιμο, σηκώστε το από το ταψί με μια πετσέτα και χτυπήστε το με τα δάχτυλα από κάτω. Αν κάνει ένα κούφιο ήχο, είναι έτοιμο.
  6. Τυλίξτε το με πετσέτα και αφήστε το σε μια σχάρα να κρυώσει.

Βαγγέλης Βαρδάκης «Ο τελευταίος συρτός του Ναύτη»

http://youtu.be/ntcMHQGzUZc
«Ο τελευταίος συρτός του Ναύτη»
Σύνθεση Κώστας Παπαδάκης ή Ναύτης.

Βαγγέλης Βαρδάκης βιολί, Μανόλης Λιαπάκης λαούτο-τραγούδι, Γιώργος Φραγκάκης κιθάρα.
Ηχογράφηση: Ιεράπετρα 2012

Πανδώρα


http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/03/Pandora.html

Πανδώρα

 

Η Πανδώρα είναι μορφή της Ελληνικής μυθολογίας, όπου αναφέρεται ως η πρώτη θνητή γυναίκα, αιτία όλων των δεινών κατά τον Ησίοδο και αντίστοιχη της βιβλικής Εύας. Ο μύθος της Πανδώρας, μητέρας όλων των γυναικών, αλλά ως αιτίας όλων των παθών, λόγω της περιέργειάς της, έχει κάνει το γύρο του κόσμου.
Συγκεκριμένα, από ανοησία, περιέργεια ή σκόπιμα, η Πανδώρα σύμφωνα με το μύθο αποδέσμευσε και σκόρπισε στην ανθρωπότητα όλα τα δεινά και τις ασθένειες που ήταν κρυμμένες σε ένα πιθάρι -το οποίο κατά λάθος καθιερώθηκε να αναφέρεται ως κουτί. Η αρνητική στάση του Ησίοδου και ο μισογυνισμός που εκδηλώνεται στα σχετικά κείμενά του με την Πανδώρα πιθανόν ως αφορμή αποδίδεται από ορισμένους ερευνητές και σε κατάλοιπα της μεταβατικής εποχής, από τη μητριαρχία στην πατριαρχία χωρίς φυσικά να αποκλείονται και άλλες λογικές ερμηνείες.
Σύμφωνα με την Θεογονία και τα Έργα και Ημέραι του Ησιόδου που συντάχθηκαν γύρω στο 750 π.Χ. η Πανδώρα πλάστηκε από χώμα από τον Ήφαιστο κατά παραγγελία του Δία. Η Αθηνά (ή ο Ερμής) της έδωσε ζωή και οι θεοί του Ολύμπου της προσέφεραν γενικά όλα τα χαρίσματα και τις ικανότητες, και μαζί μια επικίνδυνη γοητεία. Για τον Ησίοδο πάντως η Πανδώρα ήταν το χειρότερο δώρο που μπορούσαν να κάνουν οι θεοί στον άνθρωπο.
Στη Θεογονία αναφέρει ότι "ο ευγενής γιος του Ιαπετού (ο Προμηθέας) έκλεψε την ιερή φωτιά και εξοργισμένος ο Δίας έστειλε στους ανθρώπους ένα μεγάλο κακό -το τίμημα για το ευεργέτημα της φωτιάς. Ζήτησε από τον Χωλό θεό (τον Ήφαιστο) να πλάσει από τη γη μια παρθένα και η Αθηνά την έντυσε και τη στόλισε με κοσμήματα και της έβαλε ένα θαυμαστό πέπλο και στεφάνι στο κεφάλι καθώς και ένα στέμμα χρυσό".
Η Πανδώρα όπως τη φαντάστηκε ο Τζον Γουίλιαμ Γουότερχαουζ
Όπως περιγράφει ο Ησίοδος ήταν χάρμα οφθαλμών και έλαμπε με μεγάλη ομορφιά που την θαύμασαν ακόμα και οι θεοί και που δεν μπορούσε να της αντισταθεί κανένας θνητός, αφού μέχρι τότε δεν υπήρχαν γυναίκες παρά μόνον άνδρες. "Από αυτήν" γράφει ο Ησίοδος, "κατάγονται όλες οι γυναίκες και το θηλυκό γένος. Από αυτήν προήλθε το καταστροφικό γένος των γυναικών που ζει μεταξύ των θνητών ανδρών για να τους βασανίζει, σύντροφος μόνο στα πλούτη και ποτέ στη μισητή φτώχεια . Ο Δίας έπλασε τις γυναίκες για να βλάψει το θνητόν άνδρα.
Η εκδοχή του Αισώπου
Σύμφωνα με έναν μύθο του Αίσωπου, που χρονολογείται στον 6ο αιώνα, δηλαδή περίπου 200 χρόνια μετά την εποχή του Ησίοδου, ο Δίας είχε συγκεντρώσει όλα τα αγαθά σε ένα πιθάρι και το είχε κλείσει, αλλά το εμπιστεύθηκε σε ανθρώπινα χέρια. Ο άνθρωπος όμως δεν είχε αυτοέλεγχο και θέλοντας να δει τι περιείχε το πιθάρι, το άνοιξε. Ετσι όλα τα καλά που περιείχε πέταξαν αμέσως ξανά προς τον ουρανό και τους θεούς και στο πιθάρι απόμεινε μονάχα η ελπίδα.Σε αυτή την περίπτωση όμως το πιθάρι το ανοίγει άνδρας.
Η άποψη του Αισχύλου
Ο δραματουργός Αισχύλος, που έζησε περίπου 50 χρόνια μετά τον Αίσωπο και 250 χρόνια μετά τον Ησίοδο, είδε το ίδιο θέμα από άλλη σκοπιά στο έργο "Προμηθέας Δεσμώτης". Στον Αισχύλο η ελπίδα αντί να είναι κλεισμένη στο πιθάρι της Πανδώρας, αποτελεί στην πραγματικότητα το δώρο του Προμηθέα προς τους ανθρώπους. Στον στίχο 250 όταν ο χορός ρωτά τον Προμηθέα ποιο ήταν το αμάρτημα για το οποίο τιμωρείται, εκείνος απαντά:
"έκανα τους θνητούς να πάψουν να προβλέπουν το θάνατό τους ως μοιραίο"
"και τι φάρμακο βρήκες γι' αυτό;" ρωτά ο χορός
"τους έδωσα τυφλές ελπίδες" απαντά εκείνος
"σπουδαία λύση βρήκες" λέει ο χορός
"τους έδωσα και τη φωτιά" λέει ο Προμηθέας
Από το κείμενο δεν αποσαφηνιζεται αν ο Αισχύλος εννοεί πως ο Προμηθέας ήταν εκείνος που σφάλισε το πιθάρι της Πανδώρας και φύλαξε την ελπίδα για στερνό καταφύγιο του ανθρώπου ή αν εννοεί πως εκείνος ήταν η αιτία να δοθεί στους ανθρώπους το δώρο της ελπίδας. Τρίτη εκδοχή είναι να ειρωνεύεται και να εννοεί ότι εξαιτίας του οι άνθρωποι έχουν πια μόνο τυφλές ελπίδες και τίποτε άλλο. Τέλος, μπορεί να εννοεί ότι δίνοντας στον άνθρωπο τη φωτιά του έδωσε ουσιαστικά ελπίδες για καλύτερη ζωή.
Το θέμα της ελπίδας έχει εξεταστεί και από σύγχρονους ερευνητές που δεν θεωρούν σαφές ότι η ελπίδα ήταν όπλο ή μειονέκτημα, υποννοώντας ότι η ελπίδα αναστέλλει την κινητοποίηση και οδηγεί πιθανόν στην υποχώρηση και την ήττα. Αλλος προβληματισμός αφορά στις προθέσεις των κεντρικών μοχλών του μύθου. Αν ο Δίας ήθελε πραγματικά το κακό των ανθρώπων, γιατί φρόντισε στο πιθάρι με τα δεινά να υπάρχει και η Ελπίδα; Αυτό δειχνει ευσπλαχνία, ενώ ο Ησίοδος τον παρουσιάζει έξαλλο με τον Προμηθέα και την ανθρωπότητα.
Αν και ο μύθος έχει φτάσει με πολλές παραλλαγές στις μέρες μας, δεν είναι σαφές αν εξαρχής ο Δίας ήθελε να τιμωρήσει τους ανθρώπους με όσα αποδεσμεύτηκαν από το πιθάρι ή αν η τιμωρία ήταν αυτή καθαυτή η γυναίκα. Πολλοί παραβάλλουν μάλιστα το "κουτί της Πανδώρας" με το μήλο του Παράδεισου της Εύας, όμως στην ελληνική μυθολογία και φιλοσοφία προσάπτονται στο Δία, φθόνος και οργή και κακία.
Επιπλέον ο Επιμηθέας δεν τιμωρείται οικτρά, αλλά αποκτά με την Πανδώρα μια κόρη, την Πύρρα, η οποία παντρεύεται τον ξάδελφό της Δευκαλίωνα, γιο του Προμηθέα, και γλιτώνουν από τον κατακλυσμό.Κατά μια άλλη εκδοχή η Πανδώρα ήταν κόρη του Δευκαλίωνα και γέννησε από τον Δία τον Γραικό.
Οι περισσότερες εκδοχές του μύθου παρουσιάζουν στην περιπτωση της Πανδώρας ότι το πιθάρι περιείχε τα δώρα του γάμου της και ότι της είχε δοθεί η εντολη να μην το ανοίξει. Ετσι το θέμα του ανοίγματος του πιθαριού παραπέπει στην ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. Η πιο λαϊκή εκδοχή ήθελε το πιθάρι "κακοπροαίρετο δώρο" ζηλόφθονων θεών που προσδοκούσαν να ανοίξει η Πανδώρα το το πώμα του ώστε να ξεχυθούν όλα τα δεινά στην ανθρωπότητα.
Σε αυτή την περίπτωση η ενέργεια του Δία -σύμφωνα με τον Ησίοδο- να κρατήσει την ελπίδα μέσα στο πιθάρι, δεν είναι ευκολο να ερμηνευθεί: το έκανε σε μια ύστατη κινηση καλής πρόθεσης προς τους ανθρώπους ώστε να τους περισώσει έστω την ελπίδα ή το έκανε απεναντίας σε μια ύστατη κινηση αντεκδικησης, ώστε μέσα σε όλες τις δυστυχίες τους να μην έχουν ούτε καν την παρηγοριά της ελπίδας; Η απάντηση εξαρτάται από το αν θεωρεί κάποιος το "κουτί της Πανδώρας" φυλακή ή τόπο διαφύλαξης.
Ακόμα και στην Ελλάδα έχει καθιερωθεί η αναφορά στο "κουτί" και όχι στο πιθάρι της Πανδώρας. Η αιτία είναι η επανεισαγωγή της αρχαίας γραμματείας από το εξωτερικό και η καθιέρωση της λέξης "κουτί" σε όλες τις άλλες γλώσσες προτού οι Έλληνες προλάβουν να ασχοληθούν οι ίδιοι με το πρωτότυπο αρχαίο κείμενό τους. Συγκεκριμένα, ο Έρασμος μετάφρασε το έργο στα λατινικά και απέδωσε τον πίθο του Ησίοδου ως pyxis, που σημαίνει κυτίο ή κουτί.
Η λέξη πυξίς υπήρχε και στα αρχαία ελληνικά και έμοιαζε ως σκεύος περισσότερο με τη σημερινή κατσαρόλα -έβαζαν μέσα σε αυτό τα κοσμήματά τους. Ο Ησίοδος όμως αναφέρει τη λέξη "πίθος", το πιθάρι. Από τη μετάφραση όμως του ΄Ερασμου ανατυπώθηκαν βιβλία με έργα του Ησιόδου στα αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά, που όλα τους απέδιδαν τη λατινική λέξη pyxis στη γλώσσα τους ως box, boite κ.λπ.
Από αυτό τον μύθο είναι γνωστή μέχρι σήμερα η φράση «Κουτί της Πανδώρας»: λέγεται ότι κάποιος «άνοιξε το Κουτί της Πανδώρας» όταν κάνει μια φαινομενικά ασήμαντη πράξη που μπορεί να έχει ανυπολόγιστες συνέπειες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις