Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Πονάει το στομάχι του;


Πονάει το στομάχι του; Μήπως έχει ελικοβακτηρίδιο;

Όλο και πιο συχνά, μεγάλο ποσοστό παιδιών παθαίνει μία λοίμωξη στο στομάχι από ένα μικρόβιο που ονομάζεται ελικοβακτηρίδιο. Το μικρόβιο αυτό, όταν μπει στο στομάχι του παιδιού, εγκαθίσταται για τα καλά, προκαλεί φλεγμονή και αν δεν γίνει αποτελεσματική θεραπεία, παραμένει εκεί για όλη του τη ζωή. Πώς πρέπει να το αντιμετωπίσετε; Ο παιδίατρος Δρ. Σπύρος Μαζάνης σας δίνει όλες τις λεπτομέρειες!

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Σχεδόν 1 στα 4 παιδιά μπορεί να μολυνθεί από αυτό το μικρόβιο. Το παιδί παραπονιέται για πόνο πάνω από τον αφαλό, ο οποίος αυξομειώνεται σε ένταση και διαρκεί πάνω από δύο έως τρεις μήνες. Επίσης έχει συχνά ναυτία και τάση για εμετό. Μετά το φαγητό παραπονιέται για φούσκωμα στην κοιλιά και φαίνεται να έχει δυσπεψία. Επειδή συνήθως δεν έχει πυρετό, δεν υποψιαζόμαστε αμέσως αυτό το μικρόβιο και η διάγνωση μπορεί να καθυστερήσει.

Πώς γίνεται η διάγνωση;

Υπάρχουν πολλές εξετάσεις, απλές ή σύνθετες.
Μπορούν να ανιχνευθούν τα αντισώματα του μικροβίου στον ορό του αίματος του παιδιού, σε δοκιμασία αναπνοής, εξετάσεις στα κόπρανα, γαστροσκόπηση ή και βιοψία στομάχου.

Ποια παιδιά πρέπει να ελεγχθούν;

1. Όσα έχουν πόνο γύρω από τον αφαλό για πάνω από 2 έως 3 μήνες.
2. Αν και άλλα μέλη της οικογένειάς του πάσχουν από αυτό το μικρόβιο διότι γίνεται ενδοοικογενειακή διασπορά.
3. Παιδιά που συγγενείς τους πρώτου βαθμού έχουν καρκίνο στο στομάχι.
4. Παιδιά με ανεξήγητη σιδηροπενική αναιμία που δεν ανταποκρίνεται σε θεραπεία.
5. Παιδιά με ιδιοπαθή θρομβοπενική πορφύρα.


Πώς γίνεται η θεραπεία;

Από τη στιγμή που θα γίνει σωστή διάγνωση, ευτυχώς υπάρχει αποτελεσματική θεραπεία. Χορηγούνται από το στόμα αντιβιοτικά. Η διάρκεια της θεραπείας φτάνει τις 14 μέρες. Η αντιβιοτική θεραπεία συνδυάζεται και με φάρμακα που εμποδίζουν την παραγωγή οξέων στο στομάχι του παιδιού.

Γιατί πρέπει να γίνεται αποτελεσματική θεραπεία;

Εκτός από τα ενοχλητικά συμπτώματα που προκαλεί το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού του στομάχου, όπως γαστρίτιδα και ατροφία του βλεννογόνου του στομαχιού, αυξάνονται οι πιθανότητες ανάπτυξης κακοήθειας σε άτομα που έχουν κληρονομική προδιάθεση.

tlife.gr

Πανανθρωπινος Ελληνισμός, παγκόσμια διαχρονική αξία.


Πανανθρωπινος Ελληνισμός, παγκόσμια διαχρονική αξία.

"Δεν υπάρχουν καλύτεροι και χειρότεροι, όλοι αξίζουμε το ίδιο, και το μόνο άξιο σε αυτήν την ζωή είναι η αμοιβαία κατανόηση."

Ευάγγελος Ευξεινιος

Ο Ελληνισμός δεν ήτο ειδωλολατρία αλλά ιδεολατρεία, φιλοσοφία, και σήμερα περισσότερο από ποτέ, αντιπροσωπεύει την ατομική ελευθερία,την Δημοκρατία.

Υπάρχη μια ιστορική αλήθεια, άγνωστη σήμερα στους περισσότερους, γιατί με την πάροδο τών χρόνων αποσιωπήθηκε, στην συνέχεια παραποιήθηκε, οι γραφές σβήστηκαν, οποίες διασώθηκαν εκλαπηκαν, η κρύφτηκαν σε μοναστήρια, η ιδιωτικές βιβλιοθήκες μακριά από τα μάτια των πολλών(η αναγέννηση πολύ αργότερα τα έφερε στο φως, με τους διαφωτιστές όπως ονομάστηκαν), όμως στην αρχαιότητα με την επικράτηση του χριστιανισμού οι βιβλιοθήκες κάηκαν, οι ακαδημίες έκλεισαν με αυτοκρατορικά διατάγματα για να υποδουλωθούν τα πνεύματα στην μια γραφή που ομογενοποιεί όλη την αυτοκρατοριά τους σε ένα βολικό για την εξουσία, και για την κάθε εξουσία ποίμνιο, σύστημα προς έλεγχο των συνειδήσεων. Για την ευκολότερη και πλήρη χειραγώγηση τις αχανούς ρωμαϊκής αυτοκρατορίας χρειάζονταν μια εξουσία, μια θρησκεία, αυτονόητο, όχι όμως και δίκαιο ούτε και σωστό και βεβαίως όχι δημοκρατικό, αλλά μιλαμε για αυτοκρατορία.

Ομως, αυτό πλέον δεν δύνατο να είναι η αγάπη που εκηρυττε και κηρύττει ο Χριστιανισμός, αλλά φανατισμός, υποδούλωση, που δεν διαφερη από αυτήν τών υπολοίπων θρησκειών, χειραγώγησης, που επιβαλλονται, και επιβάλλουν καθοδήγηση συνειδήσεων, και που για να επιβληθουν, άλλες περισσότερο, άλλες λιγότερο άλλες με άλλες μορφές , και τρόπους οδηγούν πολύ συχνά τους πιστούς τους σε πράξεις βίας, σε σφαγές, σε διωγμούς, σε κοινωνική βία για οτιδήποτε διαφορετικό, σε κοινωνική καταπίεση τών ίδιων τών μελών τους, που μοιράζονται πλέον τα ίδια πιστεύω.

Ο Ελληνας ήτο ιδεολατρης, προστάτης των πολιτισμών, τής διαφορετικότητας, όπου και αν πήγε πήρε και έδωσε, και το αποτέλεσμα; μοναδικό σε κάθε τομέα, πανδαισία χρωμάτων, γραμμάτων, τέχνης, ομορφιά, επιστήμες .....ελευθερία έκφρασης σε μεγάλο βαθμό,(για αυτό υπήρξε και τέτοια πρόοδος) φιλόσοφος ψυχής εξανθρωπιστής, εξύψωσε τον άνθρωπο τόν αποθανάτισε σε υπέροχα έργα μνημεία τής ανθρωπότητας, τόσο υψηλής αισθητικής, που στην θέα τους νιώθεις ζωή, κίνηση, σκέψη.
Στην θέα τους, τα αποκάλεσαν το αρσενικό θεό, και το θηλυκό θεά, (από θέα -αποθέωσης) αποδίδώντας έτσι συμβολικά τιμή στον καλύτερο τους εαυτό, γιορτάζοντας την ομορφιά τής ψυχοσωματικής φύσης του ανθρώπου, απεικονίζοντας προσάγοντας ιδιότητες, ηρωποιοντας το φιλότιμο,τις καλές πράξεις, ως αρετές, και δίνοντας παραδείγματα καλοσύνης προς μίμηση, έτσι ώστε οι μελλοντικές γεννιές να κοινωνούν την αρετή διαμέσου των συμβόλων, συμβολισμών, μεταλαμπαδευώντας με τον τρόπον αυτόν τις αλήθειες που κωδικοποιουντε σε αυτά (συμβόλα), παραδειγματίζοντας.
Ο Ελληνισμός ως ιδεα αφησε μεγάλη παρακαταθήκη, σε εμάς, και σε όλη την ανθρωπότητα, και στο μέλλον, όμως λόγο τής άγνοιας, σκόπιμης και μεθοδευμένης, παρεξηγήθηκε (σκόπιμα), κατηγορήθηκε (δόλια), αντικαταστάθηκε, βίαια με θρησκειες, χριστιανισμός, ισλάμ, με ιδεολογίες, με συστήματα, χρηματοπιστωτικα, με υλιστικα, καταναλωτικα μοντέλα, τρόπου ζωής.
Σήμερα η τακτική των οικονομικά ισχυρών διαπλεκόμενων φατριών έχει στο στόχαστρο τόν πυρήνα του ανθρώπιου, την οικογένεια, μετατρέψε τους ανθρώπους σε αλληλοκαταναλωμενα προϊοντα, με ατομιστικά πρότυπα επιτυχίας, χωρίς αισθήματα, εγωιστικά πλάσματα, με σκοπό την απομάκρυνση τής ανθρωπότητας, από την ουσία, από πράγματα σημαντικά, ουσιαστικά, και θεοποιώντας το χρήμα, σε μια κούφια άψυχη χρησιμοποίηση, ως όργανα ευχαριστήσης, και εκμετάλλευσης, ως άψυχα όντα.

Η κοινωνική και ατομική αλλοτρίωση δεν έγινε από την μια μέρα στην άλλη, παραδείγμα ο ελληνισμός ακόμη και με τόν μανδύα του χριστιανισμού σαν ρωμιοσύνη επέζησε, χριστιανισμού που αγάπησε στην συνέχεια, εφόσων δεν είχε και άλλη επιλογή εφόσων ξεχάσε τις διώξεις, εφόσων έθαψαν το παρελθόν του.
Τόν Ιήσου τόν αγάπησε σαν τόν Διονύσο ( Διον ιησού), τόν αποκάλεσε Χριστό, Σωτήρ όνομα του Δια,(Διανoια, δύο σε ένα, σαρκική και πνευματική φύση δια τούτο συμβολίζονταν με τον σταυρό που μας αποκρύπτουν σκόπιμος σήμερα) την μάνα του Μαρία αποκάλεσε Παναγία δηλαδή το όνομα τις Αθηνάς όπως και παρθένος, η Αθηνά, όπως Δέσποινα που λατρεύονταν πολύ παλαιότερα σαν μητρική θεότητα, όπως Σουμελά που τόσο θυμίζει την αγαπημένη Σεμέλη μάνα του Διον(ι)ήσου, πόσο σοφά τα ταίριαξαν και τα πέρασαν στον Χριστιανισμό, για να χωνευτούν πιο εύκολα, αυτοί που τα έπλασαν και επέβαλλαν με σκοπό ευνόητο, σε αυτούς που μελεταν εμβαθύνοντας, όπως και το δωδεκαθεο, και όχι τυχαία δώδεκα αποστολοι, πέρασαν ακόμη και αυτόν τόν τρόπο διατροφής, νηστείες, τελετές, μέσα στην νέα θρησκεία ιδεολογία, τρόπο ζωής,γιατί δεν είναι εύκολο να σβύσεις έναν λαό.
Τα τελευταία όμως χρόνια εντείνεται ο απανθρωπισμός, τα σχέδια πέρνουν άλλη τροπή οι σκλαβιές άλλαξαν, γίναν οικονομικοτραπεζικές, όχι για πρώτη φορά, από τους ίδιους πρωταγωνιστές, τους ίδιους που κινούν τα νήματα τους τελευταίους αιώνες .....και έτσι οι αντίπαλοι της ανθρώπινης ελευθερίας σήμερα κυβερνούν τόν κόσμο, με το χρήμα, προνομιακά, ερήμην των υπολοίπων, και με το ψέμα προς χειραγώγηση.
Σήμερα έχουμε την πρόσβαση σε πολλές πληροφορίες περισσότερο από ποτέ, και αν ενδιαφερθούμε, υπάρχουν στοιχεία, ιστορικά δεδομένα, έχουμε την ευκαιρία να κατανοήσουμε πολλά, ερευνώντας, διασταυρώνοντας παρατηρώντας, και αρχίζουμε πλέον να αντιλαμβανόμαστε ότι οι συρράξεις, οι πόλεμοι, οι σφαγές, όλα γίνονται για ένα, για τόν ελενχο τών πόρων του πλανήτη και για τα φθηνά εργατικά χέρια γιατί μετά τους πολέμους και τις κρίσεις που είναι τεχνητά σχεδιασμένα, πεφτεί το βιοτικό επίπεδο, χτυπουν τόν ανθρώπο ως πολίτη, και χτυπούν στο αδύνατο του σημείο, στην επιβίωση, ώστε έτσι να μην ζητά, να μην απαιτεί τα αυτονόητα, σε μια δημοκρατική κοινωνία δικαίου και ίσων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, μόνο στα λόγια, αλλά εκβιαζόμενος εκφοβισμένος να τρέμει και για αυτό το λίγο που του παρέχεται, υποδουλωμένος πλέον στο χρηματοπιστωτικό σύστημα που τόν έδεσαν τόσο έντεχνα αυτοί που τον εκμεταλλευονται σαν παραγωγικη μάζα,σαν αριθμό, όχι σαν ανθρώπινη οντότητα.

Σήμερα για μια ακόμη φορά η κοινωνία γίνεται, φαραωνική.
Αλλά η ανθρωπότητα έχει την ευκαιρία πριν δεθεί χειροπόδαρα από τους επικυρίαρχους, να αφυπνιστεί, και να συνειδητοποίηση με την γνώση, με ατομική προσπάθεια, μελέτη, την αλήθεια, αλλά μόνο όμως αν αντιδράσει ως σύνολο, όλοι μαζί, αλλυλεγγυα, για το κοινό όφελος όλων, με κατανόηση, του άλλου ως ευατόν, χωρίς παρωπίδες χωρίς την προκατάληψη που δηλητηριάζει τις σχέσεις μεταξύ μας, την σχέση με τόν ευατό μας, γιατί ο άλλος είμαστε εμείς, και όταν και για τους άλλους γίνει το εμείς, ως εαυτός, τότε τα δεινά θα αποτελέσουν σύντομα παρελθόν, και ο πολιτισμός πραγματικότητα, γιατί αυτό είναι πολιτισμός.

Σήμερα ας παρουμε τα καλά του ελληνισμού, ως ανθρωπισμού, γιατί μην ξεχνάμε ότι εκείνες τις εποχές η δημοκρατία ήτο για λίγους, και πρέπει όχι να γυρίσουμε πίσω, είναι αδύνατο άλλωστε, αλλά να πάμε μπροστά, μαζί, σεβόμενοι όλοι τόν πολιτισμό και τις ιδιαιτερότητες του άλλου, των άλλων, σε μια κοινωνία "ψηφιδωτό", που όλες οι ψηφίδες αρμονικά δεμένες αποτελούν ένα όμορφο, ένα "ειρηνικό" αποτέλεσμα.
Δεν υπάρχουν καλύτεροι και χειρότεροι, όλοι αξίζουμε το ίδιο, και το μόνο άξιο σε αυτήν την ζωή είναι η αμοιβαία κατανόηση, αυτο είναι και το μύνημα που πρέπει σήμερα να αντιπροσωπεύει ο Ελληνισμός για την σύνγχρονη κοινωνία, και αυτή και η Νίκη του ανθρώπου, να νικήσουμε τόν κατώτερο ευατό μας, τα πάθη μας, την απληστία, τόν εγωισμό μας.

Είθε ο Ξένιος Δίας Σωτήρ (ο ανώτερος πνευματικός ευ-αύτος μας) να μας φωτίσει .
Χαίρετε αδέλφια, και ευδαιμονείτε
ΕυΞένιος
— στην τοποθεσία Ελληνισμός είναι Ανθρωπισμός, πνεύμα, πολιτισμός.

Ανταλλακτική βιβλιοθήκη στο Άλσος Περιστερίου


 
Ανταλλακτική βιβλιοθήκη στο Άλσος Περιστερίου
Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Περιστερίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, διοργανώνει μια ανταλλακτική βιβλιοθήκη το Σάββατο 20 Απριλίου 2013, ώρες 12:00 π.μ. - 17:00 μ.μ. στο καταπράσινο Άλσος Περιστερίου (Αγ. Βασιλείου 62, Περιστέρι).
Με αφετηρία τις ιδέες της αλληλεγγύης, της ανταλλαγής, αλλά και της ανακύκλωσης υλικών, καλούνται οι πολίτες να απολαύσουν τον «πνεύμονα ζωής», προωθώντας την έννοια της ανταλλαγής βιβλίων και της ενότητας ως αντίδοτο στην κρίση.
Η ιδέα απλή: φέρνουμε μαζί μας μια σακούλα με λογοτεχνικά βιβλία που δεν χρειαζόμαστε πια και τα ανταλλάσουμε μεταξύ μας. Μόνη προϋπόθεση, τα βιβλία να είναι σε καλή κατάσταση. Στο χώρο θα υπάρχουν ειδικοί πάγκοι, όπου θα τοποθετηθούν τα βιβλία ώστε να είναι προσβάσιμα σ’ όλους τους επισκέπτες.
Πρόκειται για μια πιλοτική δράση, η οποία θα συνεχιστεί με την κατασκευή και τοποθέτηση ενός κουτιού ανταλλακτικής βιβλιοθήκης σε κεντρικό σημείο του Περιστερίου.
Να σημειωθεί ότι από τους πρώτους μήνες της ριζικής ανάπλασης του Άλσους λειτουργεί σε ξεχωριστό χώρο, παράρτημα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Βιβλιοθήκη του επισκέπτη) για όσους θέλουν να απολαύσουν την ανάγνωση σ’ αυτήν τη μοναδική «όαση» πρασίνου στην Αττική.

Πραγματικό έργο τέχνης!


CUSCINO E SCHEMA M


Άλλο ένα ωραίο σχέδιο για κέντημα και για πλέξιμο . Πραγματικό έργο τέχνης!
Καλή επιτυχία!

Μπαμπάς με ρούμι


Μπαμπάς με ρούμι

► Μπαμπάς με ρούμι
Πανεύκολη συνταγή για μπαμπά με ρούμι (σαβαρέν). Μπορεί να γίνει σκέτο ή με σαντιγί, με σταφίδες ή και κόντιτα.

• Χλιαρό γάλα: 1/2 κούπα
• Αυγά: 3 μεγάλα
• Αλάτι: 1/2 κουταλάκι τσαγιού
• Ζάχαρη: 1/4 κούπας
• Βούτυρο: 60 γρ.
• Αλεύρι: 2 κούπες (240 γρ.)
• Ξερή μαγιά: 2 κουταλάκια τσαγιού
• Ξανθές σταφίδες: 1/2 κούπα (μπορείτε να βάλετε μισά - μισά με κόντιτα ή να τις αφαιρέσετε εντελώς)

Υλικά συνταγής για το σιρόπι:
• Ζάχαρη: 1 κούπα
• Νερό: 1/2 κούπα
• Ρούμι: 4 κουταλιές σούπας

Λιώνετε το βούτυρο και το αφήνετε να πέσει η θερμοκρασία του. Βάζετε στο μπολ του μίξερ το αλεύρι, την μαγιά, το αλάτι, τα αυγά, το γάλα και το βούτυρο και τα χτυπάτε σε μέτρια ταχύτητα να ανμειχθούν. Στη συνέχεια τα χτυπάτε για 2 λεπτά σε δυνατή ταχύτητα. Προσθέτετε τις σταφίδες και ανακατεύετε απαλά. Σκεπάζετε το μπολ και το αφήνετε σε ζεστό μέρος για 1 ώρα να φουσκώσει.

Βουτυρώνετε μια φόρμα με τρύπα και αδειάζετε μέσα την ζύμη. Σκεπάζετε τη φόρμα και την βάζετε σε ζεστό μέρος να φουσκώσει για άλλη μισή ώρα. Όσο περιμένετε, προσθέρμένετε το φούρνο στους 175 βαθμούς.

Ψήνετε το γλυκό για 35 περίπου λεπτά. Όσο ψήνεται, ετοιμάζετε το σιρόπι: βράζετε τη ζάχαρη με το νερό, για 2 λεπτά, να λιώσει η ζάχαρη. Κατεβάζετε από την φωτιά και προσθέτετε το ρούμι. Αφήνετε να πέσει η θερμοκρασία του.

Βγάζετε το γλυκό από το φούρνο και το τρυπάτε στην επιφάνειά του με πιρούνι ή οδοντογλυφίδα σε πολλά σημεία. Ρίχνετε κουταλιά - κουταλιά το σιρόπι και αφήνετε το γλυκό περίπου 20 λεπτά, να το ρουφήξει καλά. Στη συνέχεια το αναποδογυρίζετε σε πιατέλα και το αφήνετε να κρυώσει.

Σερβίρετε το γλυκό ως έχει ή γεμίζετε το κέντρο του με σαντιγί.
radicio.com

Νόστιμο κεικ



ΥΛΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΗΣ

Μαργαρινη 1.000γρ
Ζαχαρη 1.000γρ
Αλευρι1.000γρ
Αμυλο(κορν φλαουερ)200γρ
Αυγα 15
Μπεικιν 10γρ
Βανιλια
Κακαο 80γρ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
Μαργαρινη και ζαχαρη στο μιξερ, να λιωσει η ζαχαρη και να αφρατεψει.
Σε ενα μπολ βαζουμε μαζι το αλευρι, το μπεικιν, την βανιλια, το αμυλο
και αν θελουμε να το κανουμε σοκολατενιο βαζουμε και το κακαο.
Στην συνεχεια λοιπον, αφου εχει αφρατεψει το μιγμα στο μιξερ,ριχνουμε σιγα
σιγα τα υπολοιπα υλικα κι συνεχιζουμε το χτυπημα στο μιξερ, αφου δουλευτει
καλα γυριζουμε το μιξερ στην πρωτη ταχυτητα και ριχνουμε ενα ενα τα αυγα
και χτυπαμε ελαφρα το μιγμα για λιγα λεπτα. στην συνεχεια αδειαζουμε
σε φορμακι του κεικ η ακομα και σε θηκες μαφιν, ψηνουμε στους 180β
και μια ωρα αν το φορμακι μας ξεπερνα τα 500γρ, τα μαφιν για 30λ.

Κέικ λεμόνι

Κέικ λεμόνι με επικάλυψη μαρέγκας

http://www.sidagi.gr/section/gluka/content/keik-lemoni-me-epikalupsi-maregkas


Κέικ λεμόνι με επικάλυψη μαρέγκας

Κέικ λεμόνι με επικάλυψη μαρέγκας

Υλικά

Για 4-6 άτομα

Για το κέικ
100 γραμμάρια γιαούρτι αγελαδινό
3 αυγά
250 γραμμάρια ζάχαρη
1 ποτήρι του κρασιού σπορέλαιο
400 γραμμάρια αλεύρι
ξύσμα απο 1 λεμόνι
2 1/2 κουταλιά του γλυκού μπέικιν πάουντερ

Για την κρέμα λεμόνι
4 μεγάλοι κρόκοι αυγών
1/2 φλιτζάνι κρυσταλλική ζάχαρη
1/4 φλιτζάνι ψιλοτριμμένο, ξύσμα λεμονιού (από περίπου 5 έως 6 μέτρια λεμόνια)
1/3 φλιτζάνι φρεσκοστυμμένο χυμό λεμονιού (από περίπου 3 έως 4 λεμόνια)
1/8 κουταλάκι αλάτι
6 κουταλιές ανάλατο βούτυρο, κομμένο σε 6 κομμάτια, σε θερμοκρασία δωματίου

Για τη μαρέγκα
Έξι ασπράδια αβγών
175 γραμμάρια ζάχαρη
175 γραμμάρια ζάχαρη άχνη
Μία κουταλιά του γλυκού ξίδι
Μία κουταλιά του γλυκού κορν φλάουρ
Μία πρέζα αλάτι
Μία πρέζα βανίλια σκόνη


 

Εκτέλεση

Για το κέικ
Ανακατεύουμε το γιαούρτι μέσα σ' ένα μπολ. Προσθέτουμε τα αυγά και τη ζάχαρη, το ξύσμα λεμονιού και δουλεύουμε καλά όλα μαζί τα υλικά. Ρίχνουμε το λάδι μαζί με το μπέικιν, το αλεύρι και συνεχίζουμε το ανακάτεμα.

Βουτυρώνουμε ένα στρογγυλή λυόμενη φόρμα διαστάσεων 26εκ. , την πασπαλίζουμε με γαλέτα και ρίχνουμε μέσα το μείγμα. Ψήνουμε το γλυκό στους 180 βαθμούς για 50 λεπτά.
Το βγάζουμε από τον φούρνο και με μια οδοντογλυφίδα, ανοίγουμε τρυπούλες εδώ και εκεί σε όλη την επιφάνεια του γλυκού.

Για την κρέμα λεμόνι
Γεμίστε ένα μέτριο τηγάνι με 1 έως 2 ίντσες του νερού και βάζετε να βράζει σε υψηλή θερμοκρασία. Όταν βράσει το νερό ρίχνετε τη θερμοκρασία στη χαμηλή.
Τοποθετούμε όλα τα συστατικά εκτός από το βούτυρο σε ένα μεγάλο πυρίμαχο μπολ και ανακατεύουμε.

Βάζετε το μπολ πάνω στο σκεύος που σιγοβράζει (μπεν μαρί) και ανακατεύουμε συνεχώς μέχρι να πυκνώσουν οι κρόκοι και το μείγμα μέχρι να γίνει πηχτό. Ανακατεύετε για περίπου 7 έως 10 λεπτά.
Αφήστε  το μπολ από το μπεν μαρί και κλείνετε την εστία. Βάζετε μέσα στο μπολ το βούτυρο και ανακατεύετε καλά. Έπειτα αφαιρείτε από την εστία και φυλάξτε σε αποστειρωμένα βάζα. Βάζετε στο ψυγείο για 3 ώρες για να σφίξει.

Για τη μαρέγκα
Χτυπάμε τα ασπράδια ενώ ρίχνουμε τη ζάχαρη, το ξίδι και το αλάτι σιγά σιγά. Όταν σφίξει η μαρέγκα καλά, προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύετε απαλά με τη σπάτουλα. Αποθηκεύουμε στο ψυγείο μέχρι να τη χρησιμοποιήσουμε στο κέικ μας.

Για τη συναρμολόγηση
Αφού κρυώσει καλά το κέικ μας. Με ένα μαχαίρι ψωμιού το κόβουμε στη μέση το κέικ σε δυο δίσκους. Γεμίζουμε το κέικ με την κρέμα λεμόνι από 4 κουταλιές σούπας και καλύπτουμε με τον δεύτερο δίσκο κέικ. Στη συνέχεια καλύπτουμε ολόγυρα το κέικ με τη μαρέγκα και ψήνουμε για 20 λεπτά στους 180 βαθμούς. Τέλος αφήνουμε να κρυώσει και σερβίρουμε.

10+1 εναλλακτικές χρήσεις για το βερνίκι νυχιών


10+1 εναλλακτικές χρήσεις για το βερνίκι νυχιών

Πρωτότυποι τρόποι για να χρησιμοποιήσετε εναλλακτικά το βερνίκι νυχιών.

Εκτός από το βάψετε τα νύχια σας, με ένα διαφανές ή ακόμα και ένα χρωματιστό βερνίκι νυχιών μπορείτε να κάνετε και πολλά άλλα πράγματα.

Διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε εναλλακτικά

Χρησιμοποιήστε το πάνω από στυλό για να κάνετε αδιάβροχες τις ταμπέλες σας.

Κλείστε καλά έναν φάκελο βάζοντας λίγο διαβανές βερνίκι.
Για να περάσετε μια κλωστή μέσα από τη βελόνα πιο εύκολα, βουτήξτε την άκρη της κλωστής σε διαφανές βερνίκι!

Περάστε με βερνίκι το εσωτερικό των ασημένιων κοσμημάτων σας για να μην αφήνουν πράσινα σημάδια στο δέρμα σας.

Περάστε τις άκρες από τα κορδόνια των παπουτσιών σας με βερνίκι, είτε χρωματιστό, είτε διαφανές, για να μην ξεφτίζουν.

Βουτήξτε τις βίδες σε βερνίκι και αφού τις τοποθετήσετε, αφήστε το να στεγνώσει. Θα παραμείνουν καλά στη θέση τους!

Σημαδέψτε διάφορα αντικείμενα, όπως τα μπρελόκ από τα κλειδιά σας, για να μην τα μπερδεύετε.

Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να σημαδέψετε τα επίπεδα του περιεχομένου ενός δοχείου ή κουβά.

Βάλτε λίγο βερνίκι πάνω σε ένα μικρό σκίσιμο του καλσόν σας για να το αποτρέψετε από το να γίνει ακόμη μεγαλύτερο.

Βουτήξτε την άκρη των σπίρτων σε διαφανές βερνίκι για να τα προφυλάξετε από τη βροχή. Ιδανικό για το πικ νίκ!

Χρωματίστε με διαφανές βερνίκι τα κατεστραμμένα σημεία μιας ξύλινης καρέκλας για να μην σκαλώνουν τα ρούχα σας!

jenny.gr

Άνοιξη... ώρα για καθαρισμό της καμινάδας


Άνοιξη... ώρα για καθαρισμό της καμινάδας
Ο καθαρισμός της καμινάδας των τζακιών είναι μια εργασία που γινόταν από πολύ παλιά μιας και τα τζάκια είναι πηγή θέρμανσης εδώ και πολλούς αιώνες.

Όταν μιλάμε για καθαρισμό καμινάδας εννοούμε τη απομάκρυνση των κατάλοιπων της καύσης που έχουν επικαθήσει στα τοιχώματά της, επαναφέροντάς την στην αρχική της κατάσταση.

Παλαιότερα οι άνθρωποι ήξεραν ότι κάθε χρόνο στο τελείωμα του χειμώνα, έπρεπε να καθαρίσουν την καμινάδα από την καπνιά που είχε μαζευτεί, ώστε το τζάκι αφ’ ενός να μην μυρίζει κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, αφ΄ ετέρου να είναι έτοιμο να τους ζεστάνει χωρίς προβλήματα και τον επόμενο χειμώνα.

Παλαιότερα τα σπίτια ήταν χαμηλά και η πρόσβαση στο πάνω μέρος της καμινάδας ήταν εύκολη. Οι καμινάδες απ’ την άλλη ήταν χτισμένες από πέτρα, με χοντρά και ανθεκτικά τοιχώματα και ξεκινούσαν κατευθείαν απ’ την εστία. Για να απομακρύνουν την καπνιά οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν διάφορες τεχνικές (κλαδιά, τσουβάλια, βαρίδια με βούρτσες κ.λ.π.) Επίσης γνώριζαν καλά ότι η πίσσα (κρεόζοτο), που έμενε κολλημένη στα τοιχώματα ακόμα και μετά τον καθαρισμό, ήταν αιτία για ανεπιθύμητη φωτιά στην καμινάδα και έπρεπε να απομακρυνθεί. Έβαζαν λοιπόν οι ίδιοι ελεγχόμενη φωτιά στην καμινάδα και έπειτα απομάκρυναν εύκολα την καμένη πίσσα. Μετά (παραδοσιακά) ακολουθούσε το βάψιμο του σπιτιού… Ήταν μια διαδικασία που έκαναν σχολαστικά κάθε χρόνο μόλις τελείωνε η περίοδος λειτουργίας του τζακιού (τέλος της άνοιξης).

Σήμερα οι άνθρωποι αγνοούν ότι είναι απαραίτητος ο καθαρισμός της καμινάδας του τζακιού. Πιστεύουν ότι συντήρηση χρειάζονται μόνο τα μηχανήματα και οι συσκευές που έχουν μηχανικά μέρη (καυστήρες - ανελκυστήρες κλπ. ).

Όσοι παρ’ όλα αυτά (είτε λόγω παράδοσης από τους παππούδες και τους γονείς τους, είτε από ανάγκη γιατί το τζάκι δεν τραβάει, καπνίζει κλπ. ) γνωρίζουν πως πρέπει και θέλουν να καθαρίζουν την καμινάδα του τζακιού, έχουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της σύγχρονης δόμησης.

Σήμερα τα σπίτια είναι ψηλότερα και η πρόσβαση στο πάνω μέρος της καμινάδας είναι πολλές φορές δύσκολη και επικίνδυνη και μπορεί να προκαλέσει ζημιές στη σκεπή (σπασμένα κεραμίδια). Οι καμινάδες εξάλλου είναι κατασκευασμένες από λεπτά και πολλές φορές ευπαθή υλικά, είναι τοποθετημένες συνήθως κολλητά στον τοίχο για οικονομία χώρου, περνούν από άλλα δωμάτια ή και διαμερίσματα και συνδέονται με το τζάκι με εύκαμπτο αγωγό ο οποίος πολλές φορές σχηματίζει γωνίες μέχρι και 45ο. Ο καθαρισμός με τις μεθόδους του παρελθόντος μερικές φορές δημιουργεί μεγαλύτερο πρόβλημα γιατί όχι μόνο αφήνει τις γωνίες ακαθάριστες αλλά συχνά σκαλώνουν εκεί κομμάτια καπνιάς με αποτέλεσμα να την βουλώνουν περισσότερο.
Σήμερα δεν μπορεί να βάλει κανείς ελεγχόμενη φωτιά στην καμινάδα για ν’ απομακρύνει την πίσσα, γιατί τα δομικά υλικά δεν αντέχουν και η ζημιά από τη φωτιά θα είναι σίγουρη. Γι’ αυτό και όσοι καθαρίζουν, κάνουν μόνο μηχανικό καθαρισμό της καμινάδας (βούρτσισμα). Η καμινάδα δουλεύει, το τζάκι λειτουργεί χωρίς να καπνίζει, η πίσσα όμως παραμένει κολλημένη στα τοιχώματα και ο κίνδυνος να πάρει φωτιά η καμινάδα παραμένει.

Το “Camino Service” έφερε τα πάνω κάτω γιατί ο καθαρισμός γίνεται πια από κάτω. Ο εξοπλισμός του με σύγχρονα εργαλεία, προσαρμοσμένα στα νέα κατασκευαστικά δεδομένα, επιτρέπει τον πλήρη καθαρισμό των καμινάδων από κάτω, χωρίς τα μειονεκτήματα που έχει ο καθαρισμός από την σκεπή (δυσκολίες, κινδύνους και ακατάλληλες καιρικές συνθήκες) . Δίνει την δυνατότητα εργασίας οποιαδήποτε ώρα, ακόμα κι όταν νυχτώσει και πάνω απ’ όλα η καμινάδα καθαρίζει σε όλο της το μήκος, ακόμη και στις γωνίες. Η μεθοδολογία του και η εμπειρία του εγγυώνται την καθαριότητα του χώρου σας. Η πρωτοπορία μας δε σταματά εδώ. Γνωρίζοντας το πρόβλημα της κολλημένης πίσσας στα τοιχώματα της καμινάδας και τους κινδύνους που παραμονεύουν, δίνουμε λύση και σ’ αυτό: Έχουμε μετατρέψει τον καθαρισμό σε συντήρηση και διαρκή φροντίδα της καμινάδας καθιερώνοντας τη χρήση Ορυκτών Καταλυτών παράλληλα με τον μηχανικό καθαρισμό. Έτσι, όχι μόνο απομακρύνουμε την καπνιά από την καμινάδα αλλά με τη τακτική χρήση των Ορυκτών Καταλυτών εξουδετερώνεται σταδιακά η πίσσα, φουσκώνει και προετοιμάζεται για να αφαιρεθεί με τον επόμενο καθαρισμό.

Δίκτυο Συνεργατών

Αλεξανδρούπολη
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Κάλφας Παναγιώτης - τζάκια "Κάλφας"
Διεύθυνση: Λ. Δημοκρατίας 1
Τηλέφωνο: 25510 24315 FAX:25510 89179

Ορεστιάδα - Διδυμότειχο - Σουφλί
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΤΟΠΑΔΟΥΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Έδρα: ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ
Τηλέφωνο: 25530 25397 & 6939 555 908

Σαμοθράκη
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΜΙΣΕΝΤΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ
Έδρα: Καμαριώτισσα ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ
Τηλέφωνο: 25510 42006 & 6974 906362

Κομοτηνή
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - "καυσόξυλα - ξυλοκάρβουνα-μπρικέτες"
Διεύθυνση: 3ο χλμ.ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ-ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ
Τηλέφωνο: 25310 28466, 6936 148666 & 6936 999059

Ξάνθη
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΔΕΛΗΠΑΛΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Διεύθυνση: Ανδρ. Δημητρίου 125
Τηλέφωνο: 25410 76506 Κιν. 6945 877572

Καβάλα
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΚΑΡΑΜΑΝΟΓΛΟΥ ΣΑΒΒΑΣ - " ΤΖΑΚΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΟΓΛΟΥ "
Διεύθυνση: Καβάλα
Τηλέφωνο: 2510 392373 Κιν. 6944 059420

Δράμα
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Μπαϊρακτάρης Θάνος - τζάκια "Bairaktaris"
Διεύθυνση: 1ης Ιουλίου 72
Τηλέφωνο: 25210 37015

Σέρρες
Υπεύθυνος Συνεργάτης: ΑΡΙΣΤΕΙΑΔΗΣ ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ - ΞΥΛΟΦΑΡΜΑ
Διεύθυνση: 1ο χλμ ΣΕΡΡΩΝ - ΛΕΥΚΩΝΑ
Τηλέφωνο: 6948 884550 & 6977 559120

Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος. ΦΩΤΗΣ ΒΑΚΙΡΤΖΗΣ
Διεύθυνση: Σέρρες
Τηλέφωνο: 6938 449900 & 23210 63224

Κιλκίς
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Παπαδόπουλος Ηρακλής – “ΣΕΒΛΙΔΗΣ Ε.Π.Ε.”
Διεύθυνση: 2ο χλμ. Κιλκίς - Μεταλλικού
Τηλέφωνο: 23410 22489 & 6945 954600

ΚΕΝΤΡΙΚΑ: "Camino Service"
Διεύθυνση: Ελ. Βενιζέλου 21 , Περαία, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 23920 24440 & 6945 331234

Πανόραμα Θεσσαλονίκης – Επαρχία Λαγκαδά
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Στέφανος Κριτσιάνης - "Ιασωνίδης Κων/νος"
Διεύθυνση: Βασιλούδι Ν.Θεσσαλονίκης
Τηλέφωνο: 6973 640721, 23930 23341 & 6945 160770

ΚΟΥΦΑΛΙΑ και ευρύτερη περιοχή
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΓΚΟΓΚΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ - "Τζάκια Γκογκίδης"
Διεύθυνση: ΚΟΥΦΑΛΙΑ
Τηλέφωνο: 23910 51809 & 6970 011 375

Χαλκιδική - Ν.Μουδανιά
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Παπαδόπουλος Τάσος – "Ιδέες από Τζάκι"
Διεύθυνση: Ν.Μουδανιά – περ/κή οδός
Τηλέφωνο: 23730 24555 & 6936 977117

Αριδαία
Υπεύθυνος Συνεργάτης: "ΤΕΧΝΟΤΖΑΚ" ΠΕΪΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ - ΜΗΤΡΕΝΤΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Διεύθυνση: ΣΩΣΑΝΔΡΑ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
Τηλέφωνο: 2384 300715, 6976 610187, 6972 802908

ΒΕΡΟΙΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος. Νικολόπουλος Βασίλης - "Καυσόξυλα - Κάρβουνα"
Διεύθυνση: Νεα Περιφερειακή οδός - ΒΕΡΟΙΑ
Τηλέφωνο: 23310 72712 & 6932 240184

Ν.Φλώρινας
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΗΛΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ & κος ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΩΤΗΡΗΣ
Διεύθυνση: ΠΡΕΣΠΩΝ 12 ΦΛΩΡΙΝΑ
Τηλέφωνο: 23850 44662, 6937 120093, 6937 008672

ΚΟΖΑΝΗ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΜΗΤΣΙΟΣ ΖΗΣΗΣ - "Καυσόξυλα-Κάβουνα"
Διεύθυνση: 2ο χλμ. Κοζάνης-Βατερού
Τηλέφωνο: 24610 95915, 6973 332085 & 6946403759

Λάρισα
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Μπουσιάκης Δημήτρης – “Φουνταρλή Φανή”
Διεύθυνση: Λάρισα
Τηλέφωνο: 2410 555702, 6936 878110 & 6932 728431

Ελασσόνα
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος κος Πουρνάρας Σπύρος
Διεύθυνση: Ελασσόνα
Τηλέφωνο: 24930 23902 & 6972 858509

Ιωάννινα
Υπεύθυνος Συνεργάτης: Γ.ΚΑΡΑΜΙΧΑΣ - Δ.ΝΑΚΑΣ Ο.Ε. κοι: ΓΙΩΡΓΟΣ & ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Διεύθυνση: Μ. Αλεξάνδρου 68 Ανατολή, ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλέφωνο:26510 90900, 6974 017687 & 6948 584886

Καρδίτσα
Υπεύθυνος Συνεργάτης: "DECO FIRE CAMIN" ΚΑΛΙΩΡΑΣ Κ. - ΜΠΟΥΡΛΙΑΣ Δ. και ΣΙΑ Ε.Ε.
Διεύθυνση: 9ο χλμ.ΤΡΙΚΑΛΩΝ - ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Τηλέφωνο: 24410 82222, 6936 115085 (Κώστας), 6936 115080

Κεφαλονιά
Υπεύθυνος Συνεργάτης: "karanikas ΤΖΑΚΙ" κος ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
Διεύθυνση: Τραυλιάτα ΚΕΦΑΝΟΝΙΑΣ
Τηλέφωνο: 26710 68056, 6947 002816

Λευκάδα
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος. ΓΙΑΝΝΗΣ
Έδρα: ΛΕΥΚΑΔΑ
Τηλέφωνο: 26450 24584, 6976 536023

ΑΡΤΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΚΙΤΣΑΝΤΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ " ΤΖΑΚΙΑ ΚΙΤΣΑΝΤΑΣ " "
Διεύθυνση: ΑΡΤΑ
Τηλέφωνο: 26810 51719 & 6973 892894

Ν. Ευρυτανίας
Υπεύθυνος Συνεργάτης: ΖΕΛΕΝΙΤΣΑΣ ΘΟΔΩΡΟΣ - ΤΖΑΚΙΑ
Διεύθυνση: ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
Τηλέφωνο: 22370 21266 & 6977 808154

Βόλος
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Ψύχας Μενέλαος
Διεύθυνση: Λ. Ειρήνης 104 Ν.Ιωνία - Βόλος
Τηλέφωνο: 6948 455427, 6945 100425

ΜΑΚΡΑΚΟΜΗ - ΣΠΕΡΧΕΙΑΔΑ - ΔΟΜΟΚΟΣ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΔΡΟΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διεύθυνση: ΣΠΕΡΧΙΑΔΑ
Τηλέφωνο: 22360 45127, 6976 811896

ΛΑΜΙΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Ευθύμιος Κοσμάς
Διεύθυνση: ΛΑΜΙΑ
Τηλέφωνο: 22310 47974, 6987 191453

ΜΑΛΕΣΣΙΝΑ - ΑΤΑΛΑΝΤΗ - ΚΑΜ. ΒΟΥΡΛΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΓΕΩΡΓΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Έδρα: ΑΤΑΛΑΝΤΗ
Τηλέφωνο: 22330 80153 & 6947 468607

ΛΙΒΑΔΕΙΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κα. ΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ - "ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΕΣΤΙΕΣ"
Έδρα: ΛΙΒΑΔΕΙΑ
Τηλέφωνο: 2261 100245 & 6981 341479

ΚΑΛΛΙΘΕΑ κ ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΣΕΦΕΡΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Διεύθυνση: ΚΑΛΛΙΘΕΑ
Τηλέφωνο: 210 9850790 , 210 9850499 & 6944 452271

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
Διεύθυνση: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Τηλέφωνο: 6984 051496

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ - ΠΙΚΕΡΜΙ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Δούβρος Σταύρος
Διεύθυνση: ΠΙΚΕΡΜΙ
Τηλέφωνο: 6976 002222

ΜΕΓΑΡΑ Αττικής
Υπεύθυνος Συνεργάτης: ΣΤΡΑΤΟΥΡΗΣ ΘΩΜΑΣ - ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Διεύθυνση: ΜΕΓΑΡΑ
Τηλέφωνο: 22960 23058 & 6934 079840

ΑΦΙΔΝΕΣ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: ΔΗΜΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΚΑΥΣΟΞΥΛΑ
Έδρα: ΑΦΙΔΝΕΣ
Τηλέφωνο: 22950 22375

ΜΕΛΙΣΣΙΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Έδρα: ΜΕΛΙΣΣΙΑ
Τηλέφωνο: 210 6134292 & 6946 396156

ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Αττικής
Υπεύθυνος Συνεργάτης: ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Διεύθυνση: ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Τηλέφωνο: 210 9766375 & 6977 505305

Μυτιλήνη
Υπεύθυνος Συνεργάτης: "ΒΕΡΒΕΡΙΔΟΥ ΤΖΑΚΙΑ" κος ΚΑΣΤΑΝΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
Διεύθυνση: ΛΑΡΣΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Τηλέφωνο: 22510 44450 , 6972 072951

Λήμνος
Υπεύθυνος Συνεργάτης:κος ΛΙΒΑΘΥΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Διεύθυνση: ΜΥΡΙΝΑ
Τηλέφωνο: 22540 23870, 6972 166924

Χίος
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος. ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΡΤΟΥΛΑΣ
Διεύθυνση: Χίος
Τηλέφωνο: 6943 420707 & 22710 32044

Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος. ΓΚΛΩΤΣΟΣ ΝΙΚΟΣ
Διεύθυνση: ΚΑΡΔΑΜΑΔΑ - ΧΙΟΣ
Τηλέφωνο: 22710 78700 & 6984 222972

ΑΝΔΡΟΣ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Αφοί ΜΑΡΓΕΤΗ - κος Γιάννης
Διεύθυνση: ΧΩΡΑ ΑΝΔΡΟΥ
Τηλέφωνο: 22820 23331 & 6937 128863, 6946 7172414

Πάτρα
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος. ΠΑΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Διεύθυνση: Δημοκρατίας 79-81 , ΟΒΡΥΑ ΠΑΤΡΩΝ
Τηλέφωνο: 2610 526076 & 6978 555561

ΑΙΓΙΟ και ευρύτερη περιοχή
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος Αναγνωστόπουλος Ανδρέας
Διεύθυνση: ΑΙΓΙΟ
Τηλέφωνο: 26910 29786 & 6944 377 535

Πύργος Ηλείας
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΚΟΡΔΑΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Διεύθυνση: ΠΥΡΓΟΣ Ν.ΗΛΕΙΑΣ
Τηλέφωνο: 26210 28481 Κιν. 6977 504932

ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΚΙΑΤΟ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
Διεύθυνση: ΚΙΑΤΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Τηλέφωνο: 6942 846 414

ΞΥΚΟΚΑΣΤΡΟ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ - "κατασκευαστής χειροποίητων τζακιών"
Διεύθυνση: Βάλτος Ρίζας - ΞΥΚΟΚΑΣΤΡΟ
Τηλέφωνο: 6945 432808, 6944 357224

ΤΡΙΠΟΛΗ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΤΖΙΑΒΑΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διεύθυνση: ΤΡΙΠΟΛΗ
Τηλέφωνο: 6946 001390

ΑΡΓΟΣ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΦΟΥΣΤΟΥΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Διεύθυνση: ΑΡΓΟΣ
Τηλέφωνο: 27510 22598 & 6934 029 449

ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΚΩΣΤΑΣ ΡΗΓΑΝΑΣ - "ΡΗΓΑΝΑΣ - ΤΖΑΚΙΑ"
Διεύθυνση: ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Τηλέφωνο: 27210 63702 & 6944 958695

ΣΠΑΡΤΗ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΣΠΥΡΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ " ΤΖΑΚΙΑ ΣΠΥΡΑΚΗΣ "
Διεύθυνση: ΣΠΑΡΤΗ
Τηλέφωνο: 27310 25661 & 6936 957361

ΧΑΝΙΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος. Καζάκος Γιώργος
Διεύθυνση: ΧΑΝΙΑ
Τηλέφωνο: 6974 050547

Ρέθυμνο
Υπεύθυνος Συνεργάτης: ΠΑΠΑΔΟΣΙΦΑΚΗΣ - "ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΤΖΑΚΙΑ"
Διεύθυνση: 1ο χλμ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ-ΣΠΗΛΙΟΥ
Τηλέφωνο: 28310 52540 & 6977 706392

Ηράκλειο
Υπεύθυνος Συνεργάτης: ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ "ΧΩΡΟΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ"
Διεύθυνση: ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ ΣΤΕΛΙΟΥ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Τηλέφωνο: 2810 330512 & 6944 280390

Νότιο Ηράκλειο
Υπεύθυνος Συνεργάτης: " ΤΖΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΤΖΑΚΙΑ " κος ΓΙΩΡΓΟΣ
Διεύθυνση: ΜΟΙΡΕΣ
Τηλέφωνο.: 28920 29024 & 6987 699711

ΣΗΤΕΙΑ
Υπεύθυνος Συνεργάτης: κος ΚΟΣΚΙΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Διεύθυνση: ΣΗΤΕΙΑ
Τηλέφωνο: 28430 25220

Λευκωσία
Υπεύθυνος Συνεργάτης: Μπαρμπάκας Χρ. & Παναγή Παν. L.T.D
Διεύθυνση: Αρχ. Μακαρίου III 80 (δρόμος αστυνομίας - Λιμανιού), Λάρνακα, Κύπρος
Τηλέφωνο: (+357) 99931476 / 99406104

Υπεύθυνος Συνεργάτης: CHAMPSTONE L.T.D.
Διεύθυνση: ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Τηλέφωνο: 996 30238

Το κύκνειο άσμα του Περικλή


http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/to-kykneio-asma-tou-periklh.html

Το κύκνειο άσμα του Περικλή


 
Το κύκνειο άσμα του Περικλή
ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΝΑ ΤΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ
Ενώ η Αθήνα μαστιζόταν από τον λοιμό, οι Πελοποννήσιοι εισέβαλαν για δεύτερη φορά στην Αττική και προχωρώντας νότια λεηλάτησαν την περιοχή του Λαυρίου. Οι Αθηναίοι με τη σειρά τους λεηλάτησαν την Επίδαυρο και παραλιακές πόλεις της Πελοποννήσου, απέτυχαν, ωστόσο, να βοηθήσουν ουσιαστικά όσους πολιορκούσαν την Ποτίδαια, καθώς οι στρατιώτες που στάλθηκαν εκεί μετέδωσαν στους συμπολεμιστές τους την ασθένεια. Σε αυτό το σημείο ο ιστορικός αφηγείται το "κύκνειο άσμα" του Περικλή.
Μετά τη δεύτερη εισβολή των Πελοποννησίων, καθώς και η γη τους ήταν ρημαγμένη και η αρρώστια τούς θέριζε μαζί με τον πόλεμο, είχε αλλάξει η διάθεση των Αθηναίων κι από τη μια μεριά κατηγορούσαν τον Περικλή γιατί τους έκανε να μπούνε στον πόλεμο, κ' έφταιγε αυτός για τις συμφορές που είχαν πέσει, κι από την άλλη έκλιναν να κάνουν υποχωρήσεις προς τους Λακεδαιμονίους· και τους έστειλαν κάτι αντιπροσώπους, αλλά δεν έφεραν αποτέλεσμα.
Και μη βρίσκοντας διέξοδο από πουθενά καθώς τα συλλογίζονταν όλ' αυτά, εχτρεύονταν τον Περικλή περισσότερο. Αυτός, βλέποντάς τους ν' αγανακτούνε και να βαρυγκομούν για όλα όσα είχε ο ίδιος υπόψη του πως θα συνέβαιναν, κάλεσε σύναξη του λαού (γιατί ήταν ακόμα στρατηγός) θέλοντας να τους εγκαρδιώσει και να μαλακώσει την οργισμένη τους διάθεση, και συνάμα να τους βγάλει από την ψυχή τους το μεγάλο τους φόβο· και πρόβαλε στο βήμα και είπε απάνω–κάτω τα ακόλουθα.
Περίμενα τα αισθήματα του θυμού σας ενάντιά μου (γιατί νιώθω καλά τις αιτίες), και γι' αυτό το λόγο κάλεσα τη σύναξη για να σας θυμίσω και να σας μαλώσω αν είτε άδικα αγαναχτείτε μαζί μου, είτε υπερβολικά σας λύγισαν οι συμφορές. Εγώ δηλαδή θεωρώ πως όταν η πολιτεία στο σύνολό της βρίσκεται σε καλή κατάσταση, ωφελεί κάθε πολίτη περισσότερο παρά όταν ευημερεί σχετικά με τον κάθε πολίτη της, όμως η πολιτεία όλη μαζί παίρνει τον κατήφορο. Γιατί ένας άντρας ευκατάστατος σχετικά με τις δικές του υποθέσεις, αν καταστραφεί η πατρίδα του, δε χάνεται λιγότερο κι ο ίδιος· αν όμως κακοτυχήσει σε πολιτεία που ακμάζει, είναι πολύ πιο πιθανό να σωθεί.
Αφού λοιπόν η πολιτεία μεν μπορεί ν' ανεβαστάξει τις δυστυχίες του κάθε πολίτη, ο καθένας όμως χωριστά δεν μπορεί ν' ανεβαστάξει τις δικές της, πώς μπορεί να μην το θεωρήσουν όλοι χρέος τους να τη συντρίψουν, και να μην κάνουν ό,τι κάνετε τώρα σεις, που, χτυπημένοι από τις συμφορές του σπιτιού σας είστε έτοιμοι να παρατήσετε τη σωτηρία του συνόλου, και ρίχνετε την αιτία, τόσο σε μένα που σας ορμήνεψα να πολεμήσετε, όσο και στον εαυτό σας, που συμφωνήσατε μαζί μου, και πήρατε την απόφαση; Κι όμως τα βάζετε με μένα, άντρα παράξιο, που, νομίζω, δεν είμαι χειρότερος από κανένα τόσο στο να διακρίνω τι χρειάζεται σε κάθε περίσταση, όσο ανώτερος από κάθε πειρασμό κέρδους και να σας τα αναπτύξω καθώς πρέπει, και είμαι αφοσιωμένος στην πολιτεία και απολύτως αδέκαστος.
Γιατί εκείνος που τα καταλαβαίνει και δεν μπορεί να τα εξηγήσει καθαρά είναι στην ίδια μοίρα με όσους ούτε τα βάζουνε στο νου τους· κι όποιος, έχοντας και τις δυο ικανότητες, όμως δεν έχει καλή προαίρεση προς την πολιτεία δε θα μιλήσει με την ίδιαν έγνοια για τις δουλειές της σα να 'τανε δικές του· αλλ' αν έχει ακόμα κι αυτό, αν αγαπάει δηλαδή την πολιτεία, αλλά δεν μπορεί ν' αντισταθεί στον πειρασμό του κέρδους, θα πουληθούν απ' αυτόν όλα για το ένα τούτο. Ώστε αν, νομίζοντας πως έχω ολ' αυτά τα προσόντα περισσότερο από άλλους έστω και σε μέτριο βαθμό, πειστήκατε στα λόγια μου κι αποφασίσατε να πολεμήσετε, δε θα ήτανε λογικό να 'χω τώρα την κατακραυγή πως έπραξα άδικα.
Γιατί όσοι μπορούν να διαλέξουν ενώ πηγαίνουν όλα τ' άλλα καλά, θα ήταν ανόητοι αν διάλεγαν τον πόλεμο· αφού όμως ήταν ανάγκη ή ευθύς να υποχωρήσομε στους ξένους και να τους υποδουλωθούμε, ή να αναλάβομε τον κίντυνο και να νικήσομε, όποιος θέλει ν' αποφύγει τον κίντυνο αξίζει να κατηγορηθεί περισσότερο από κείνον που στέκεται να τον αντιμετωπίσει. Όσο για μένα, είμαι πάντα ο ίδιος, και δεν το κουνώ από την άποψή μου· εσείς όμως αλλάξατε, γιατί έτυχε, όταν δεχτήκατε τα λόγια μου να μην έχετε πάθει ακόμα τίποτα, αλλ' άμα κακοπάθατε μετανιώσατε και τα επιχειρήματά μου, τώρα που εξασθένησε το φρόνημά σας δε σας φαίνονται πια σωστά.
Γιατί κείνο που σας βασανίζει είναι αδιάκοπα αισθητό, αλλά την καθαρή απόδειξη της ωφέλειας από τον πόλεμο δεν μπορεί να την πιστέψει κανείς, κ' επειδή άλλαξαν τα πράματα πολύ προς το χειρότερο, και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα, έχει καταπέσει η ψυχική σας διάθεση να εξακολουθήσετε να υπομένετε για κείνα που αποφασίσατε. Γιατί το ξαφνικό και απροσδόκητο κακό, και κείνο που συμβαίνει ενάντια σε κάθε λογική εικασία, υποδουλώνει το νου των ανθρώπων. Κι αυτό ακριβώς σας προκάλεσε κοντά στ' άλλα, και κατά μεγάλο μέρος, η αρρώστεια.
Όμως εσείς, πολίτες μιας μεγάλης πολιτείας, κι αναθρεμμένοι με συνήθειες ανάλογες μ' αυτήν, χρέος έχετε και πρόθυμοι να είστε να υπομένετε τις πιο μεγάλες συμφορές, και να μην εξευτελίσετε την αξίωση του μεγαλείου της, (γιατί το ίδιο φαίνεται να καταφρονούν οι άνθρωποι τόσο εκείνον που από νωθρή δειλία πέφτει πιο κάτω από τη φήμη που επικρατεί γι' αυτόν, όσο και να μισούν όποιον ορέγεται με αναίδεια μεγαλύτερη φήμη απ' ό,τι του ταιριάζει), αλλά παραμερίζοντας τον πόνο για τις προσωπικές σας συμφορές, να καταπιαστείτε να σώσετε την πολιτεία.
Όσο τώρα για τους μόχτους και τις θυσίες του πολέμου, μην παραπληθύνουν και πάλι δεν ωφελήσουν για να νικήσομε, θα 'πρεπε να σας φτάνουν οι αποδείξεις που πολλές φορές προτήτερα σας έδωσα πως δεν είναι σωστό να υποψιάζεστε κάτι τέτοιο. Θα σας πω όμως τώρα και το εξής σχετικά με το μεγαλείο της ηγεμονίας μας, που μου φαίνεται πως ούτε σεις οι ίδιοι το βάλατε ποτέ, ως τώρα στο νου σας πως το έχετε, ούτ' εγώ το ανέφερα στους περασμένους μου λόγους, κι ούτε τώρα θα το μεταχειριζόμουν, γιατί μοιάζει πολύ ρητορικό και καυχησιάρικο, αν δε σας έβλεπα τόσο καταθλιμμένους, πέρ' απ' όσο δικαιολογείται λογικά.
Εσείς δηλαδή νομίζετε βέβαια πως είστε άρχοντες μόνο των συμμάχων σας· εγώ όμως ισχυρίζομαι ― και αποδείχνω πως από τα δυο μέρη του κόσμου πού είναι μπορετό να χρησιμοποιήσει ο άνθρωπος, δηλαδή τη γη και τη θάλασσα, είστε σεις απόλυτοι κύριοι του ενός, σε όσην έκταση την εκμεταλλεύεστε τώρα, κι αν θελήσετε, ακόμα μακρύτερα και δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να σας εμποδίσει, με το ναυτικό που έχομε τώρα, να πάτε οπουδήποτε, ούτε ο Μεγάλος Βασιλιάς, ούτε κανένα άλλο κράτος απ' όσα υπάρχουν σήμερα, ώστε η δύναμη αυτή δεν αναμετριέται με τη χρεία των σπιτιών και των χτημάτων σας, που τώρα νομίζετε πως χάσατε μεγάλα πράματα που τα στερηθήκατε· ώστε δεν είναι λογικό να βαρυγκομάτε γι' αυτά τώρα, παρά να τ' αψηφίσετε, θεωρώντας τα σα κηπαράκι, ή μικρό στολίδι του πλούτου μας αν τα συγκρίνετε μ' αυτή τη δύναμη· και να καταλάβετε πως η ελευθερία, αν τη σώσομε με την αφοσίωσή μας σ' αυτήν, εύκολα θα σας τα ξαναποχτήσει ολ' αυτά, για κείνους όμως που υποδουλώνονται σε ξένους, εύκολα ξεπέφτουν και χάνονται και όσα είχαν προτήτερα.
Αποφασίστε λοιπόν να μη φανείτε κατώτεροι, κι από τις δυο πλευρές, από τους πατέρες σας, που τ' απόχτησαν αυτά με κόπους και θυσίες και δεν τα βρήκαν έτοιμα από άλλους, κι ακόμα τα διατήρησαν και σας τα κληροδότησαν (γιατί είναι μεγαλύτερη ντροπή να του παίρνουν κανενός αυτά που έχει, παρά ν' αποτύχει στην προσπάθεια ν' αποχτήσει καινούργια πλεονεχτήματα) και να πολεμήσετε τους εχτρούς όλοι μαζί όχι μόνο με υψηλό το φρόνημα, μα και με καταφρόνεση γι' αυτούς από την ανωτερότητά σας.
Γιατί κ' ένας άναντρος ακόμα, αν τυχόν πετύχει η βλακεία του, μπορεί να το καυχηθεί, καταφρονεί όμως τον εχτρό όποιος έχει ενσυνείδητη πεποίθηση πως είναι ανώτερός του, πράμα που αληθεύει για σας. Κι όταν οι πιθανότητες είναι ίσες, η συναίσθηση της αξίας του που κάνει τον άνθρωπο περήφανο του στερεώνει την τόλμη, και στηρίζεται λιγότερο στην αόριστην ελπίδα που παίρνει δύναμη όταν λείπει κάθε άλλη διέξοδος, παρά στην έγκυρη γνώση των όσων έχει, που απ' αυτή μπορεί πιο σίγουρα να προβλέψει το μέλλον.
Και είναι φυσικό να θέλετε να διαφεντέψετε τις τιμές που έχει η πολιτεία σας, αρχόντισσα των άλλων, και που τις χαίρεστε όλοι, και να μην αποφεύγετε τις θυσίες, ειδ' άλλως να μην επιδιώκετε και τις τιμές. Και μη νομίζετε πως αγωνίζεστε για ένα πράμα μόνο, την ελευθερία ή την υποδούλωση, αλλά και για τη στέρηση της ηγεμονίας σας, και για τους κιντύνους που θα φέρει το μίσος που προελκύσατε εξ αιτίας της εξουσίας αυτής. Κι ούτε μπορείτε πια να παραιτηθείτε απ' αυτήν, αν τυχόν κανείς από το φόβο του, την κρίσιμη τούτην ώρα, κάνει το σπουδαίο προτείνοντάς το από δειλία, για ν' απαλλαγεί από τις ευθύνες.
Γιατί κρατείτε τώρα την ηγεμονία σας σαν τυραννίδα, που φαίνεται άδικο να την πάρει κανείς, να την αφήσει όμως είναι επικίντυνο. Τέτοιοι άνθρωποι, πολύ γρήγορα παρασύροντας και άλλους, θα έχαναντην πολιτεία τους, ακόμη κι αν είχαν κάπου αλλού αυτόνομη διοίκηση μόνοι τους· γιατί όσοι διστάζουνε μπρος στη δράση, δε σώζονται αν δε βρεθούνε δίπλα τους άλλοι, ενεργητικοί άνθρωποι, κι ούτε συμφέρει η απραξία σε πολιτεία ηγεμονική, παρά μόνο σε σκλαβωμένη, που μένει ασφαλισμένη στη δουλεία της.
Σεις όμως δεν πρέπει ούτε να παρασύρεστε από τέτοιους πολίτες ούτε να είστε αγαναχτισμένοι μαζί μου, αφού και σεις οι ίδιοι συμφωνήσατε με τη γνώμη μου ν' αναλάβετε τον πόλεμo, επειδή τώρα ήρθαν οι εχτροί κ' έπραξαν ό,τι ήταν επόμενο να πράξουν μια και δε θελήσατε να τους προσκυνήσετε, κ' επειδή προστέθηκε σ' αυτά και περ' απ' ό,τι περιμέναμε, τούτη η αρρώστεια, το μόνο πράμα απ' όλα που ξεπέρασε τις λογικές εικασίες μας.
Και ξέρω πως εξ αιτίας της κατά μέγα μέρος με μισήσατε περισσότερο, άδικα, εξόν αν, κι όταν ευτυχήσετε σε κάτι χωρίς να το περιμένετε, το αποδώσετε κι αυτό σε μένα. Χρέος έχομε όμως να υπομένομε με καρτερία κατ' ανάγκη όσα στέλνουν οι θεοί, και με παλληκαριά όσα μας κάνουν oι εχτροί.
Γιατί έτσι συνειθίζει κι άλλοτε να φέρνεται η πολιτεία τούτη, κι ας μη σταματήσει τώρα από σας. Συλλογιστείτε πως είναι πολυδοξασμένη σ' όλον τον κόσμο, γιατί δε λυγίζει από τις συμφορές, κ' έχει ξοδέψει πολλές ζωές και βάσανα στον πόλεμο κι απόχτησε την πιο μεγάλη δύναμη που στάθηκε ποτέ, που η θύμησή της θα μείνει αιώνια στους κατοπινούς, έστω κι αν κάποτε από δω κ' εμπρός υποστούμε κάποια μείωση (γιατί όλα όσα υπάρχουν έρχεται ώρα που ξεπέφτουν).
Και θα θυμάται ο κόσμος πως Έλληνες εμείς, εξουσιάσαμε τους περισσότερους Έλληνες από κάθε άλλον, κι ανεβαστάξαμε τους πιο μεγάλους πολέμους και προς όλον τον κόσμο και προς πολλούς χωριστά, και πως φτιάξαμε και κατοικήσαμε την πιο μεγάλη και πλούσια σ' όλα πολιτεία. Αν και σ' όλα τούτα, θα βρει ψεγάδι ο μισερός κι οκνός· μα όποιος θέλει κι αυτός κάτι να κατορθώσει θα επιδιώξει να κάνει το ίδιο, κι όποιος δεν τα 'χει, θα τα φθονήσει.
Κι' άλλοι πολλοί, όσοι θέλησαν να εξουσιάσουν άλλους ανθρώπους, έγιναν μισητοί και βαρείς στους άλλους· όποιος όμως σηκώνει το βάρος του φθόνου για τα πιο μεγάλα επιτεύγματα, αυτός στοχάζεται κι αποφασίζει σωστά. Γιατί το μίσος δεν κρατάει πολύ, αλλά το τρανό μεγαλείο τώρα και η δόξα στο μελλούμενο χρόνο μένουν να τα θυμούνται για πάντα.
Εσείς λοιπόν, ξέροντας πως και το μέλλον θα είναι λαμπρό, κι αποφασίζοντας να μην ντροπιαστείτε στην τωρινή στιγμή, κερδίστε και τα δυο με το άμεσο θαρρετό σας φρόνημα, και μη στέλνετε πια αντιπροσώπους ζητώντας να συνάψετε ειρήνη με τους Λακεδαιμονίους, και μη δείχνετε πως σας βασανίζουν οι τωρινές συμφορές, γιατί εκείνοι που ελάχιστα επηρεάζεται το ηθικό τους από τις εξωτερικές ταλαιπωρίες και που με δύναμη αντιστέκονται με τις πράξεις τους σ' αυτές, αυτοί είναι οι καλύτεροι και σαν πολιτεία όλοι μαζί απ' όλες,τις πολιτείες του κόσμου, και σαν άτομα από κάθε άλλον άνθρωπο».
Πηγή: ellinikoarxeio.com / Μτφρ. Ε. Λαμπρίδη. 1962. ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ, ΙΣΤΟΡΙΑΙ ΘΟΥΚ 2.59.1–2.64.6
Πρόλογος, μετάφραση, σχόλια. Εισαγωγή: Ι.Θ. Κακριδής. Ι–IV. Αθήνα: Γκοβόστης

Δημοφιλείς αναρτήσεις