Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Εμβόλια: Μύθοι και αλήθειες


Εμβόλια: Μύθοι και αλήθειες
Οι μύθοι για τα εμβόλια είναι τόσo παλιοί όσο και η ηλικία τoυς. Το πρώτo εμβόλιο, το εμβόλιο τoυ δαμαλισμού, ανακαλύφθηκε το 1796 και παρασκευάστηκε από υλικό που πάρθηκε από μολυσμένη αγελάδα. Οι γελοιογράφοι της εποχής σχεδίασαν παιδιά με κέρατα ενώ ανέκδοτα της εποχής έλεγαν ότι ένα παιδί που εμβολιάστηκε ,μπουσουλούσε στα τέσσεpα σαν ζώο, μούγκριζε σαν αγελάδα και κουτoυλoύσε σαν ταύpoς.

Η γρήγορη ανάπτυξη και εξάπλωση των εμβολίων στον αιώνα μας προχώρησε παράλληλα με μια σειρά νέων μύθων που έκαναν τους γονείς να αρνηθούν εσφαλμένα, τους εμβολιασμούς και τους παιδιάτρους να διστάζουν. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μη εξαφάνιση των μολυσματικών ασθενειών που θα είχαν αλλιώς αποφευχθεί. Ευτυχώς, σήμερα η έρευνα έχει προχωρήσει αλματωδώς κι έχει αποκαλύψει όλες τις αλήθειες για τα εμβόλια, έτσι η ενημέρωση τόσο των γονιών όσο και των παιδιάτρων είναι καλύτερη με αποτέλεσμα λίγα παιδιά μένουν ανεμβολίαστα. Μην έχετε, λοιπόν, κανένα δισταγμό να εμβολιάσετε τα παιδιά σας υπό τις υποδείξεις του παιδιάτρου σας.

ΣΩΣΤΟ: «θα κάνουμε την ενεσούλα ή στο ποδαράκι ή στο χεράκι.»

Η θέση του εμβολιασμού στα βρέφη και στα πολύ μικρά παιδιά είναι η άνω έξω επιφάνεια του μηρού,ενώ στα μεγαλύτερα παιδιά είναι στο χέρι, στην περιοχή του δελτοειδούς μυός.

ΛΑθΟΣ: «θα κάνουμε την ενεσούλα στον ποπό.»

Ο γλουτός δεν χρησιμοποιείται πια για εμβολιασμούς γιατί υπάρχει κίνδυνος να χτυπηθεί το ισχιακό νεύρο αλλά κι επειδή η περιοχή έχει μεγαλύτερη ποσότητα λίπους και υπάρχει περίπτωση το ενδομυϊκό εμβόλιο να χορηγηθεί κατά λάθος στον υποδόριο λιπώδη ιστό.

ΣΩΣΤΟ: «Το μωρό μου έχει υψηλό πυρετό. θα αναβάλλουμε τον εμβολιασμό;»

Κατά τη διαδρομή οξέων νόσων, κυρίως λοιμώξεων, καλό είναι να αναβάλλουμε τον εμβολιασμό για αργότερα, όταν το παιδί αναρρώσει.

ΛΑθΟΣ: «Το μωρό μου βήχει ελαφρά κι έχει καταρροή. θα αναβάλλουμε τον εμβολιασμό;»

Αφού ο παιδίατρος εξετάσει κλινικά το παιδί και δεν διαπιστώσει κάτι παθολογικό, εκτός από εικόνα ίωσης, ο εμβολιασμός γίνεται κανονικά.

ΣΩΣΤΟ: «Το παιδί μου παίρνει αντιβιοτικό για μια λοίμωξη που έχει τεθεί υπό έλεγχο. θα του κάνουμε το εμβόλιο;»

Η λήψη αντιβιοτικού δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα του εμβολίου οπότε το παιδί μπορεί να εμβολιαστεί κανονικά κατά τη διάρκεια της αντιβιοτικής θεραπείας εφόσον έχει ξεπεράσει την οξεία φάση της ασθένειας.

ΛΑθΟΣ: «θηλάζω το μωρό μου. Μπορεί αυτό να επηρεάσει τον εµβολιασµό;»

Ως γνωστόν το μητρικό γάλα περιέχει έτοιμα αντισώματα που μεταφέρονται από τη μητέρα στο παιδί. Σε καμία περίπτωση όμως το γεγονός αυτό δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα των εμβολίων.

ΣΩΣΤΟ: «Το παιδί μου είναι αλλεργικό. Μπορεί ν ακολουθήσει με ασφάλεια το πρόγραμμα των εμβολιασμών;»

Τα αλλεργικά παιδιά εμβολιάζονται κανονικά, εκτός από τα παιδιά που έχουν αλλεργία στα αντιβιοτικά στρεπτομυκίνη, καναμυκίνη και νεομυκίνη. Απλώς να αποφεύγεται ο εμβολιασμός όταν το παιδί βρίσκεται σε οξεία φάση της αλλεργίας, π.χ. κρίση βρογχικού άσθματος. Αν το παιδί πάσχει από σοβαρή αλλεργία, χορηγείται την ημέρα του εμβολίου και αντιισταμινικό για 10 μέρες.

ΛΑθΟΣ: «Το μωρό βγάζει σπυράκια όταν τρώει αυγό. θα κάνει το MMR κανονικά;»

Μερικά εμβόλια, όπως της ιλαράς, παρωτίτιδας, ερυθράς, το MMR,και της γρίπης, παρασκευάζονται σε καλλιέργειες αυγών ή εμβρύων κότας. Σε παιδιά που έχουν αποδεδειγμένη αλλεργία στο αυγό δεν χορηγούνται τα παραπάνω εμβόλια. Στα παιδιά που πιθανολογείται αλλεργία στο αυγό γίνεται δερματική δοκιμασία με αραιωμένο εμβόλιο. Αν βγει αρνητική, ο εμβολιασμός γίνεται κανονικά. Αν βγει θετική, ο εμβολιασμός πρέπει να γίνει με την τεχνική της απευαισθητοποίησης από παιδίατρο που μπορείvα αντιμετωπίσει την πιθανότητα μιας αναφυλακτικής αντίδρασης.

ΣΩΣΤΟ: «Το παιδί μου πάσχει από βρογχικό άσθμα και παίρνει κορτιζόνη. Μπορεί να εμβολιαστεί κανονικά;»

Τα παιδιά που παίρνουν μικρή ή μέτρια δόση κορτιζόνης για διάστημα μικρότερο των δύο (2) εβδομάδων μπορούν να εμβολιαστούν. Αντίθετα, τα παιδιά που παίρνουν μακροχρόνια μεγάλες δόσεις κορτιζόνης, δεν πρέπει να εμβολιάζονται με εμβόλια που περιέχουν ζωντανούς εξασθενημένους ιούς παρά μόνο μετά τρεις (3) μήνες από τη διακοπή της θεραπείας.

ΛΑθΟΣ: «Ξέχασα να κάνω έγκαιρα μία δόση του εμβολίου στο παιδί μου. Πρέπει ναρχίσει από την αρχή το σχήμα του εμβολιασμού;»

Η καθυστέρηση της χορήγησης ενός εμβολίου δεν συνεπάγεται και ακύρωση των προηγούμενων δόσεων. Ο εμβολιασμός πρέπει να συνεχιστεί από το σημείο που είχε σταματήσει και να ολοκληρωθεί κανονικά.

ΣΩΣΤΟ: «Περιμένω νέο μωρό. Το αδερφάκι του μπορεί να συνεχίσει κανονικά τα εμβόλια;»

Αν και πολλές φορές τα παιδιά που εμβολιάζονται με εμβόλια που περιέχουν ζωντανούς εξασθενημένους ιούς, αποβάλουν αυτούς τους ιούς για μικρό χρονικό διάστημα από τον οργανισμό τους, έχει βρεθεί ότι δεν επηρεάζουν το έμβρυο που κυοφορεί η μητέρα κι αυτό γιατί οι ιοί αυτοί δεν έχουν την ικανότητα να μεταδώσουν νόσο.

ΣΩΣΤΟ: «Το μωρό μου είναι πρόωρο, θα το εμβολιάσω κανονικά;»

Τα πρόωρα θρέφη πρέπει να αρχίζουν τα εμβόλια όπως και τα υπόλοιπα βρέφη και να ακολουθούν το χρονοδιάγραμμα των εμβολιασμών. Η δόση των εμβολίων είναι ακριβώς η ίδια. Εξαίρεση αποτελεί το εμβόλιο της ηπατίτιδας Β που πρέπει να γίνεται μόνον όταν το νεογνό είναι πάνω από 2 κιλά.

paidiatros.eu

"Edelweiss" (Εντελβάις)


 
 
Το όνομα "Edelweiss" (Εντελβάις) χρονολογείται από το 1784 και προέρχεται από τις γερμανικές λέξεις "edel" (ευγενές) και "weiss" (λευκό). Το επιστημονικό του όνομα είναι Leontopodium alpinum - Λεοντοπόδιον το αλπικόν (στα ελληνικά "πόδι του λιονταριού).
Το Εντελβάις φυτρώνει ψηλά σε βραχώδεις γκρεμούς της Αυστρίας και των Βαυαρικών Άλπεων. Λόγω των οικολογικών προβλημάτων της Ευρώπης και ιδιαίτερα των Άλπεων το Εντελβάις συγκαταλέγεται ανάμεσα στα είδη που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Εξαιτίας αυτού το προβλήματος, από το φθινόπωρο του 1990 ένας αριθμός φυτών Εντελβάις μεταφέρθηκε στη Νέα Ζηλανδία, σε ένα νέο προστατευμένο χώρο για διατήρηση και αναπαραγωγή του είδους.Το λουλούδι έγινε δημοφιλές τον 19ο αιώνα. Φυτρώνει ψηλά σε βραχώδεις γκρεμούς της Αυστρίας και των Βαυαρικών Άλπεων. Τελευταίες έρευνες όμως, έφεραν στην επιφάνεια ένα βιβλίο που χρονολογείται από το 1910 και το οποίο αναφέρει ότι το λουλούδι Εντελβάις στην πραγματικότητα έφθασε στην Ευρώπη από την Ασία σε κάποιον από τους προηγούμενους αιώνες.
Το εντελβάις ονομάζεται και Βασίλισσα των Πάγων ή Αιώνιο Λουλούδι των Άλπεων. Έχει γίνει σύμβολο των βουνοκορφών και της προστασίας της φύσης. Στη γλώσσα των φυτών συμβολίζει τη δύναμη. Είναι γνωστό επίσης ως αστέρι των Άλπεων. Υπάρχουν πολλοί μύθοι σχετικά με την προέλευση του. Σύμφωνα με έναν από αυτούς το αστέρι που οδηγούσε τους Τρεις Μάγους διαλύθηκε σε αμέτρητα μικρότερα πεφταστέρια που σκορπίστηκαν στις πλαγιές των Άλπεων, όπου φυτρώνουν τώρα τα «Αστέρια των Πάγων». Ένας άλλος μύθος ισχυρίζεται ότι τα φύτρωσαν από τα δάκρυα της Βασίλισσας του Χιονιού, την πρώτη φορά που ένιωσε οίκτο. Το είναι κοινό στοιχείο ιστοριών αγάπης και τραγωδίας, ως σύμβολο αληθινής αγάπης και αξιών. Η λαϊκή παράδοση εξηγεί ότι ένας νέος άντρας θα σκαρφαλώσει στους απότομους γκρεμούς, θα αποσπάσει ένα εντελβάις και θα το φέρει στην πολυαγαπημένη του. Σύμφωνα με λαϊκές παραδόσεις της περιοχής λέγεται ότι "μόνο οι εκλεκτοί μπορούν να πιάσουν το εντελβάις". Αυτό υπονοεί ότι μόνο οι έμπειροι ορειβάτες (οι εκλεκτοί) έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τις απόκρημνες περιοχές που φυτρώνει αυτό το λουλούδι.

Σύλβια Πλαθ «Άριελ»


Κυκλοφορεί στα ελληνικά το διάσημο ποίημα της Σύλβια Πλαθ «Άριελ»

«Η Σύλβια Πλαθ ανήκει χρονολογικά στην μεταπολεμική γενιά των Αμερικανών ποιητών που δραστηριοποιήθηκαν τις δεκαετίες του '60 και '70 όπως ο Robert Lowell, η Anne Sexton, ο John Berryman και άλλοι. Παρόλο που καθένας τους αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση, ανταποκρίνονται με την ποίησή τους σε ένα ισχυρό πολιτιστικό και ψυχολογικό πλέγμα παραγόντων. Οι ποιητές αυτοί, κινήθηκαν ενάντια στον φορμαλισμό και την αποστασιοποίηση του υψηλού μοντερνισμού και ενσωμάτωσαν επιρροές από τους Beat, τον σουρεαλισμό και τον Ρομαντισμό του προηγούμενου αιώνα. Η ποίησή τους είναι απότοκο μιας βαθιάς οδύνης, η οποία προέρχεται από την αίσθηση παγίδευσης του υποκειμένου στην μεταπολεμική Αμερική. Αυτό το αίσθημα πηγάζει αφενός από τον κοινωνικό κονφορμισμό που επιβάλλει συμμόρφωση σε συγκεκριμένους τύπους συμπεριφοράς και αφετέρου από την ατμόσφαιρα του ψυχρού πολέμου με την συνεχιζόμενη απειλή της πυρηνικής καταστροφής και το φάντασμα ενός κόσμου χωρίς μέλλον. Επινόησαν έναν τρόπο να γράφουν ποίηση φέρνοντας στο φως τα πάθη και τα σκοτάδια του δικού τους ψυχισμού, σαν αποτύπωμα, χάρτη και ανεπούλωτο τραύμα, κάτω από την λεία κρούστα του κοινωνικού ιστού».

Tiramisu


 

Ώρα για γλυκό!
***********

Η Tiramisu της ... επόμενης μέρας

Συνταγή: http://www.sintagespareas.gr/sintages/i-tiramisu-tis-epomenis-meras.html

Η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου - 10 Απριλίου του 1826

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/h-hrwikh-eksodos-tou-mesologgiou-aprilios-tou-1826.html

Η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου - 10 Απριλίου του 1826



10 Απριλίου του 1826
Η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου
Τρία χρόνια μετά την αποτυχημένη απόπειρα κατάληψης του Μεσολογγίου από τους Κιουταχή και Ομέρ Βρυώνη, ο Σουλτάνος επανήλθε με νέο σχέδιο. Ανέθεσε και πάλι στον νικητή της Μάχης του Πέτα, Κιουταχή, να καταλάβει την πόλη, συνδυάζοντας αυτή τη φορά την επιχείρηση με την εκστρατεία του Ιμπρήμ στην Πελοπόννησο. Με μια πανίσχυρη στρατιά 20.000 ανδρών, ο Κιουταχής ξεκίνησε από τα Τρίκαλα στα τέλη Φεβρουαρίου του 1825 και στις 15 Απριλίου 1825 έφθασε προ του Μεσολογγίου.
Αμέσως άρχισε την πολιορκία της πόλεως, η οποία μπορεί να χωρισθεί σε δύο περιόδους: α) 15 Απριλίου έως 12 Δεκεμβρίου 1825 και β) 25 Δεκεμβρίου 1825 έως τις 11 Απριλίου 1826. Χωρίς σημαντική βοήθεια από τους υπόλοιπους Έλληνες, λόγω του εμφυλίου πολέμου και έχοντας να αντιμετωπίσουν υπέρτερες εχθρικές δυνάμεις, οι 12.000 ψυχές του Μεσολογγίου αντιστάθηκαν καρτερικά επί ένα χρόνο. Την οργάνωση της άμυνας ανέλαβε τριμελής επιτροπή υπό τους Ιωάννη Παπαδιαμαντόπουλο, Δημήτριο Θέμελη και Γεώργιο Καναβό.
Το φρούριο της πόλεως μετά την πρώτη πολιορκία είχε βελτιωθεί, κατόπιν των προσπαθειών του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, του Βύρωνα και του μηχανικού Μιχαήλ Κοκκίνη. Η τάφρος έγινε βαθύτερη, ο μικρός περίβολος ενισχύθηκε με πύργους και πολύγωνα προτειχίσματα, πάνω στα οποία τοποθετήθηκαν 48 τηλεβόλα και 4 βομβοβόλα.
Η νησίδα Βασιλάδι, μεταξύ της λιμνοθάλασσας και της θάλασσας, έγινε ένα είδος προκεχωρημένου οχυρού. Εκεί τοποθετήθηκαν 6 πυροβόλα και συγκεντρώθηκαν 2.000 γυναικόπαιδα για να μην επιβαρύνουν τη φρουρά της πόλης. Εντός του Μεσολογγίου υπήρχαν 10.000 άτομα, εκ των οποίων 4.000 άνδρες, άριστοι πολεμιστές από την Ήπειρο και την Αιτωλοακαρνανία και ακόμη 1.000 άνδρες, δυνάμενοι να φέρουν όπλα.
Κατά την πρώτη φάση της πολιορκίας (15 Απριλίου-12 Δεκεμβρίου 1825) το Μεσολόγγι πολιορκήθηκε μόνο από τις δυνάμεις του Κιουταχή. Οι επιθέσεις τους συντρίβονταν εύκολα ή δύσκολα από τους υπερασπιστές της πόλης. Εξάλλου, ο από θαλάσσης αποκλεισμός δεν ήταν ισχυρός και επανειλημμένως διασπάσθηκε από τον στόλο του Μιαούλη, ο οποίος ενίσχυε με πολεμοφόδια και τρόφιμα τους πολιορκούμενους.
Στις 24 Ιουλίου, 1000 ρουμελιώτες πολεμιστές υπό τον Γεώργιο Καραϊσκάκη ανάγκασαν τον Κιουταχή να αποσύρει τις δυνάμεις του στις υπώρειες του όρους Ζυγός, χαλαρώνοντας την πολιορκία του Μεσολογγίου. Αλλά και ο τουρκικός στόλος, παρενοχλούμενος από τον ελληνικό, αναγκάσθηκε να ζητήσει καταφύγιο στην αγγλοκρατούμενη Κεφαλληνία.
Στις 5 Αυγούστου ο Κίτσος Τζαβέλλας, επικεφαλής δυνάμεως Σουλιωτών πολεμιστών, εισήλθε στην πόλη, αναπτερώνοντας το ηθικό των πολιορκουμένων. Όμως, στις αρχές Νοεμβρίου, ο κοινός στόλος Τούρκων και Αιγυπτίων αποβίβασε 8.000 αιγύπτιους στρατιώτες κι ένα μήνα αργότερα κατέφθασε στην περιοχή ο Ιμπραήμ που είχε σχεδόν καταστείλει την Επανάσταση στην Πελοπόννησο. Τούρκοι, Τουρκαλβανοί και Αιγύπτιοι αριθμούσαν 25.000 άνδρες, με σύγχρονο πυροβολικό, που διοικούσαν γάλλοι αξιωματικοί. Οι Έλληνες είχαν να αντιπαρατάξουν 4.000 μαχητές.

Η συνέχεια στον σύνδεσμο πηγή

Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Δημοτικό τραγούδι)


 
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Δημοτικό τραγούδι)

Σάββατο μέρα πέρασαν από το Μεσολόγγι
την Κυριακή ήταν των Βαγιών, Σαββάτο του Λαζάρου
κι άκουσα μέσα κλάματα, δάκρυα και μοιρολόγια,
δεν έκλαιγαν τον σκοτωμό κι ούτε για τα κουφάρια,
μόν' έκλαιγαν για το ψωμί οπού 'λειψε τ' αλεύρι.
Κι ένας παπάς εχούγιαξεν από την εκκλησία.
--Παιδιά, μεγάλοι και μικροί., εδώ στον Αϊ Νικόλα,
την ύστερη μεταλαβιά ελάτε για να βρείτε.
Κι ο Μπότσαρης εχούγιαξεν από το μετερίζι:
--Ποιος είν' άξιος και γρήγορος και άξιο παλικάρι,
να πάει με γράμμα στα νησιά, στην Ύδρα και τις Σπέτσες για να μας φέρουν ζαϊρέ να διώξουμε την πείνα,
να διώξουμε τς Αράπηδες, το σκύλο το Μπραϊμη.
Πού πας, μωρέ Μπραϊμπασα, με τους παλιαραπάδες!
Εδώ το λένε Κάρλελι, το λένε Μεσολόγγι,
όπου πολεμάν οι 'Έλληνες σαν άξια παλικάρια.
στις εκκλησιές μαζώχτηκαν, όλοι μικροί μεγάλοι
κι ένας στον άλλον έλεγε κι ένας στον άλλο λέει:
--Αδέρφια, τι θα κάνουμε στο χάλι που μας βρήκε; Δυο μήνες τώρα πέρασαν, που ο ζαϊρές εσώθει, φάγαμ' ακάθαρτα σκυλιά και γάτες και ποντίκια,
το Bασιλάδι έπεσε, τα Αντελικό εχάθει,
ήρθαν και τα καράβια μας και πάλι πίσω πάνε.
Θανάσης Κότσικας φώναξε, Θανάσης Κότσικας λέει:
--Αδέρφια ας πολεμήσουμε τους Τούρκους σα λιοντάρια και το γιουρούσ' ας κάνουμε για να διαβούμε πέρα. Μπροστά θα βγούνε οι γέροι στη μέση οι γυναίκες. Εγίνηκε το τσάκισμα μες στου Μακρή την ντάπια
και το γιοφύρι εχάλασαν και τα παιδιά τα πνίξαν. Αρρωστοι μέσα μείνανε μαζί με το Δεσπότη.
Φωτιά στο κάστρο βάλανε, κανένας δεν εσώθει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Προσωποποίηση της πόλης του Μεσολογγίου
Από τοιχογραφία του Μεγάρου της Βουλής

Ό,τι αγαπώ γεννιέται αδιάκοπα - Ο ΕΛΥΤΗΣ


Ο ΕΛΥΤΗΣ

Είπα τον έρωτα την υγεία του ρόδου την αχτίδα
Που μονάχη ολόισα βρίσκει την καρδιά
Την Ελλάδα που με σιγουριά πατάει στη θάλασσα
Την Ελλάδα που με ταξιδεύει πάντοτε
Σε γυμνά χιονόδοξα βουνά.
Δίνω το χέρι στη δικαιοσύνη
Διάφανη κρήνη κορυφαία πηγή
Ο ουρανός μου είναι βαθύς κι ανάλλαχτος
Ό,τι αγαπώ γεννιέται αδιάκοπα
Ό,τι αγαπώ βρίσκεται στην αρχή του πάντα.

Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Νύχτα 9 προς 10 Απριλίου)


Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Νύχτα 9 προς 10 Απριλίου)

Εἶν᾿ ἕτοιμα στὴν ἄσπονδη πλημύρα τῶν ἁρμάτων
δρόμο νὰ σχίσουν τὰ σπαθιά, κι ἐλεύθεροι νὰ μείνουν
ἐκεῖθε μὲ τοὺς ἀδελφούς, ἐδῶθε μὲ τὸ χάρο.
Δ ΣΟΛΩΜΟΣ


ΠΙΝΑΚΑΣ Θ. Βρυζάκη: "Η Έξοδος του Μεσολογγίου
"

«Από τη Μαγεία στην Τεχνολογία"

http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathciv_1_08/04/2013_492437

Παρουσίαση για τη μετάβαση «Από τη Μαγεία στην Τεχνολογία"
Στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με εισηγητή τον επίκουρο καθηγητή Γιώργο Στείρη. 


Mε την παρουσίαση του θέματος: «Από τη μαγεία στην τεχνολογία: Το ταξίδι της μεσαιωνικής και αναγεννησιακής επιστήμης αλλιώς» και εισηγητή τον Γιώργο Στείρη, την Πέμπτη 18 Απριλίου και ώρα 19:00, συνεχίζεται η σειρά συναντήσεων «Διασταυρώσεις», από τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου (Λεωφ. Συγγρού 387, 175 64 Π. Φάληρο, είσοδος από οδό Πεντέλης 11).Η μαγεία χρησιμοποιήθηκε στη διάρκεια του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης ως εναλλακτικός τρόπος μελέτης της φύσης. Μέσω αυτής οι άνθρωποι επιχείρησαν να αποκαλύψουν εκείνα τα μυστικά της, τα οποία δεν προσφέρονταν στην εμπειρία. Μια τόσο βαθιά γνώση δεν έπρεπε να περιέλθει σε αμύητους και απαίδευτους ανθρώπους, ώστε να μην χρησιμοποιηθεί δυσμενώς τόσο για την ίδια τη φύση όσο και για την ανθρωπότητα.
Ο Γιώργος Στείρης είναι επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας των Μέσων Χρόνων και της Αναγέννησης στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διδάξει επίσης στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (2003-2007), στο ΕΑΠ (2006-σήμερα) και στο PAIDEIA Hellenic Studies Program, UCONN (2008). Έχει δημοσιεύσει 4 μονογραφίες και πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχει επιμεληθεί 2 συλλογικούς τόμους και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε περισσότερα από 20 διεθνή συνέδρια.
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη, απαραίτητη είναι όμως η κράτηση θέσης στα τηλέφωνα της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Ευγενίδου: 210 9469631 και 632 (Δευτέρα έως Πέμπτη: 8.30-20.00, Παρασκευή και Σάββατο: 8.30-15.30).
Σημειώνεται ότι οι χώροι του Ιδρύματος Ευγενίδου είναι προσβάσιμοι σε ανθρώπους με κινητική αναπηρία, ενώ υπάρχει η δυνατότητα διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα κατόπιν έγκαιρης επικοινωνίας με γραπτό μήνυμα στο τηλέφωνο 6936 177143 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: lib@eugenfound.edu.gr

Μια περίτεχνη ένωση...

Δημοφιλείς αναρτήσεις