Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Γιατί βαθιά μου δόξασα (Α. Σικελιανός)



Γιατί βαθιά μου δόξασα (Α. Σικελιανός)

Γιατί βαθιά μου δόξασα και πίστεψα τη γη
και στη φυγή δεν άπλωσα τα μυστικά φτερά μου,
μα ολάκερον ερίζωσα το νου μου στη σιγή,
νά που και πάλι αναπηδά στη δίψα μου η πηγή,
πηγή ζωής, χορευτική πηγή, πηγή χαρά μου...

Γιατί ποτέ δε λόγιασα το πότε και το πώς,
μα εβύθισα τη σκέψη μου μέσα στην πάσαν ώρα,
σα μέσα της να κρύβονταν ο αμέτρητος σκοπός,
νά τώρα που, ή καλοκαιριά τριγύρα μου είτε μπόρα,
λάμπ' η στιγμή ολοστρόγγυλη στο νου μου σαν οπώρα,
βρέχει απ' τα βάθη τ' ουρανού και μέσα μου ο καρπός!...

Γιατί δεν είπα: «εδώ η ζωή αρχίζει, εδώ τελειώνει...»
μα «αν είν' η μέρα βροχερή, σέρνει πιο πλούσιο φως...
μα κι ο σεισμός βαθύτερη τη χτίση θεμελιώνει,
τι ο ζωντανός παλμός της γης που πλάθει είναι κρυφός...»
νά που, ό,τι στάθη εφήμερο, σα σύγνεφο αναλιώνει,
νά που ο μέγας Θάνατος μου γίνηκε αδερφός!...

Η ιστορική Μονή Καψά



Η ιστορική Μονή Καψά όπως διακρίνεται στην έξοδο του άγριου φαραγγιού των Περβολακίων, επιστρέφοντας από το Κουφονήσι . Τόποι βαθια ασκητικοί στην απομονωμένη ΝΑ Κρήτη. Περισσότερη αυθεντική Κρήτη στο www.fb.com/festivalaki.gr

The historical monastery of Kapsa lying at the exit of Perιvolakia gorge, SE Lasithi

ΡΥΖΟΓΑΛΟ

ΡΥΖΟΓΑΛΟ
Αποτέλεσμα εικόνας για ΡΥΖΟΓΑΛΟ

ΥΛΙΚΑ:

1 λίτρο γάλα
250 γραμμάρια κρέμα γάλακτος Arla
50 γραμμάρια ζάχαρη
φλοίδες από 1 λεμόνι
100 γραμμάρια ρύζι αρμπόριο ή γλασέ
Κανέλα για το πασπάλισμα
1 κ.γ. Βανιλια
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε μία κατσαρόλα βάζουμε το γάλα, την κρεμα γαλακτος, το ρύζι,
τις φλοίδες από το λεμόνι και την τοποθετούμε στη φωτιά. Αφήνουμε
να σιγοβράσουν για 20 λεπτά περίπου έως ότου δέσει το
ρυζόγαλο. Κατεβάζουμε από τη φωτιά και ρίχνουμε τη ζάχαρη.
Ανακατεύουμε και τοποθετούμε, κατά προτίμηση, την κατσαρόλα
σε ένα σκεύος με παγάκια. Συνεχίζουμε το ανακάτεμα έως ότου
το ρυζόγαλο κρυώσει. Με αυτόν τον τρόπο δεν πιάνει κρούστα
και αποκτά βελούδινη υφή.
Καλη σας επιτυχια!!!

κολοκυθοκεφτέδες!



Από τους πιο νόστιμους κολοκυθοκεφτέδες! 
 

  Δοκιμάστε τους:
http://cretangastronomy.blogspot.gr/2011/08/blog-post_04.html

 
ή πιο σωστά …λαχανικοκεφτέδες
Οι ψευτοκεφτέδες είναι χαρακτηριστικό πολλών περιοχών της Ελλάδας,κυρίως νησιών. Μάλιστα υπάρχει και μια σχετική… εξειδίκευση θα λέγαμε. Δηλαδή οι ντοματοκεφτέδες της Σαντορίνης είναι οι πιο διάσημοι από τους υπόλοιπους ντοματοκεφτέδες , τα πιταρούδια (ρεβυθοκεφτέδες) της Ρόδου και άλλων νησιών της Δωδεκανήσου είναι ονομαστά κλπ.

Μάλλον τα εδέσματα αυτά εμπίπτουν πάλι στην κατηγορία «ανάγκη τέχνας κατεργάζεται». Αφθονία λαχανικών και οσπρίων αυτή την εποχή, παιδιά που δεν τρώνε τα λαχανικά (διαχρονικά) , και επινοητικότητα της ελληνίδας μαγείρισσας να εξασφαλίσει την ποικιλία στο τραπέζι της με τα υλικά που είχε στη διάθεσή της , συνήθως από τον κήπο της. Στην Κρήτη απ’ όλους τους ψευτοκεφτέδες πιο συνηθισμένοι είναι οι κολοκυθοκεφτέδες, οι πατατοκεφτέδες και οι φαβοκεφτέδες.
Συνταγές ως συνήθως αμέτρητες. Κάθε σπίτι και η δική του. Ετούτη εδώ είναι η συνταγή της θείας μου και τολμώ να πω ότι είναι από τις πιο επιτυχημένες παρόλο που δεν έχει τυρί όπως οι περισσότερες του είδους.  Είναι όμως πεντανόστιμοι γιατί είναι εμπλουτισμένοι με άφθονα λαχανικά! Η ποικιλία των λαχανικών τους δίνει ιδιαίτερη νοστιμιά και η μαγιά τους αφρατεύει.Επίσης το παξιμάδι (ή η φρυγανιά) απορροφά τα υγρά χωρίς να λασπώνει το εσωτερικό τους όπως συμβαίνει πολλές φορές με το αλεύρι.
Υλικά:
1,5 κιλό μεγάλα κολοκύθια
1 μεγάλη μελιτζάνα
1 μέτρια πατάτα
1 μέτρια ντομάτα
1 μεγάλο ή δύο μέτρια κρεμμύδια
¾- 1 κούπα ψιλοκομμένο μαϊντανό
2-3 κουταλιές σούπας ψιλοκομμένο αβάρσαμο (δυόσμο)
1-1,5  κούπα τριμμένο κρίθινο παξιμάδι (ή παξιμάδι  σικάλεως ή  φρυγανιά σικάλεως)
1 αυγό
3-4 κουταλιές λάδι
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
Αλάτι (με προσοχή γιατί το κολοκύθι έχει κρατήσει ήδη λίγο)
Πιπέρι (1 κοφτό κουταλάκι του γλυκού ή όσο μας αρέσει)
Ρίγανη (1 γεμάτο κουταλάκι του γλυκού)
Αλεύρι για το τύλιγμα
Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα
Προαιρετικά, λεμονάκι στο σερβίρισμα.
Επί το έργον:
κολοκυθοκεφτέδες

Τρίβουμε στον τρίφτη της ντομάτας τα κολοκύθια, τα αλατίζουμε ελαφρά και τα αφήνουμε σε στραγγιστήρι να βγάλουν ΟΛΑ τα υγρά τους αρκετές ώρες. Τα στύβουμε κατά διαστήματα να φεύγει το νερό τους.

Τώρα (19-6-2016) και σε βίντεο

συνέχεια

http://cretangastronomy.blogspot.gr/2011/08/blog-post_04.html

Το Τραγούδι Του Αχιλλέα!



 

Το Τραγούδι Του Αχιλλέα! Βραβευμένο με το Orange Prize 2012, το βιβλίο της Madeline Miller δίνει μια νέα ματιά στην Ιλιάδα και την Αρχαία Ελλάδα.

Η άνοδος και η πτώση του πιο λαμπρού ήρωα από τα έπη του Ομήρου, αμφιλεγόμενα περιστατικά που εγείρουν έντονες συζητήσεις και ένα κάλεσμα για επιστροφή στον κόσμο, που διαβαίνουν ήρωες και ημίθεοι...
Διαβάστε τις πρώτες σελίδες: http://bit.ly/tragoudi-axillea

Σάμιουελ Μπέκετ

 Οι τοίχοι της πόλης έχουν μάτια. Και μερικές φορές αυτά τα μάτια ανήκουν σε αναγνωρίσιμα, έως και διάσημα πρόσωπα. Πεθαμένοι συγγραφείς στοιχειώνουν τους τοίχους των πόλεων, ως υπερφυσικά, αιωρούμενα κεφάλια, όπως στοίχειωσαν κάποτε και το πολύ λιγότερο σκληρό υλικό των σελίδων. Είναι οι σιωπηλοί φύλακες της πόλης, που το βράδυ επιβλέπουν τα σκοτεινά σοκάκια της. Ορισμένοι επιστρέφουν υπό τη νέα τους αυτή μορφή, ως ασώματες κεφαλές, στις γενέτειρές τους. Άλλοι μεταφυτεύονται σε χώρες εντελώς ξένες προς αυτούς, στην άλλη άκρη του κόσμου. Οι μετενσαρκώσεις τους σε graffiti, stencil και mural είναι εξίσου θνητές και πεπερασμένες με τις πάλαι ποτέ υλικές τους υποστάσεις: μετά από λίγο καιρό χάνονται, σβήνονται, παύουν να υπάρχουν. Η μορφή του Σάμιουελ Μπέκετ δεν κοσμεί πια το Νότινγκ Χιλ, όπως ακριβώς και ο πραγματικός Μπέκετ δεν κυκλοφορεί πια ανάμεσά μας. Σε κάθε περίπτωση, μένει μια ανάμνηση, μια φωτογραφία, μια ιδέα.
http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/photo-voice/graffiti-με-μορφές-λογοτεχνικές

18 Ιουνίου 1858: Ο Κάρολος Δαρβίνος αποφασίζει




18 Ιουνίου 1858: Ο Κάρολος Δαρβίνος αποφασίζει να εκδώσει τη θεωρία του για την εξέλιξη των ειδών, με αφορμή ένα γράμμα που λαμβάνει από τον βρετανό βιολόγο Άλφρεντ Ράσελ Γουάλας, το οποίο περιέχει πανομοιότυπα με τα δικά του συμπεράσματα.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/almanac/1806#ixzz2WXr2Tuli

Ο Δαρβίνος έδωσε μια απάντηση στο πώς τα είδη διαχωρίζονται, χρησιμοποιώντας ως αναλογία τις ιδέες της βιομηχανίας σχετικά με τον καταμερισμό εργασίας, όπου η κάθε ποικιλία βρίσκει το δικό της θώκο ώστε όλα τα είδη να μπορούν να διαφοροποιούνται. Πειραματίστηκε με σπόρους, ελέγχοντας την ικανότητα τους να επιβιώνουν σε θαλασσινό νερό άρα και την ικανότητα τους να μεταφέρονται σε απομονωμένα νησιά. Εξέτρεφε περιστέρια για να ελέγξει τη θεωρία του για τη φυσική επιλογή συγκρίνοντάς τη με την «τεχνητή επιλογή» που εφάρμοζαν οι εκτροφείς περιστεριών.

Την άνοιξη του 1856, ο Λάιελ διάβασε μια διατριβή με θέμα την Εισαγωγή των ειδών του Άλφρεντ Ράσελ Γουάλας, ενός φυσιοδίφη που εργαζόταν στο Βόρνεο. Ο Λάιελ προέτρεψε το Δαρβίνο να εκδώσει τη θεωρία του ώστε να εξασφαλίσει την «πρωτιά». Παρόλο που ήταν άρρωστος, ο Δαρβίνος ξεκίνησε ένα τρίτομο βιβλίο με τίτλο Φυσική Επιλογή, συμπεριλαμβάνοντας δείγματα και πληροφορίες από φυσιοδίφες όπως ο Ουάλας και ο Asa Gray. Το Δεκέμβριο του 1857 καθώς ο Δαρβίνος ασχολούνταν με τη συγγραφή του βιβλίου έλαβε ένα γράμμα από τον Ουάλας που ρωτούσε αν θα πραγματευόταν την ανθρώπινη καταγωγή. Έχοντας υπόψη τους φόβους του Λάιελ, ο Δαρβίνος απάντησε: «νομίζω ότι θα αποφύγω το όλο θέμα, καθώς περιτριγυρίζεται από προκαταλήψεις, αν και οφείλω να παραδεχτώ πως είναι το μεγαλύτερο και πιο ενδιαφέρον πρόβλημα για έναν φυσιοδίφη». Ενθάρρυνε τη θεωρία του Ουάλας, λέγοντας ότι «χωρίς εικασία δεν υφίσταται καλή και αυθεντική παρατήρηση». Επίσης προσέθεσε ότι «προχωρώ περισσότερο από εσένα». Το χειρόγραφό του έφτασε τις 250.000 λέξεις, και στις 18 Ιουνίου 1858 έλαβε μια διατριβή του Ουάλας που περιέγραφε τον εξελικτικό μηχανισμό και του ζητούσε να την προωθήσει στον Λάιελ. Ο Δαρβίνος το έκανε, σοκαρισμένος που είχε «παρακαμφθεί». Αν και ο Ουάλλας δεν είχε ζητήσει να εκδοθεί το έργο του, ο Δαρβίνος προσφέρθηκε να το στείλει σε οποιαδήποτε εφημερίδα της επιλογής του Ουάλας. Παρέδωσε την έκβαση των πραγμάτων στον Λάιελ και τον Χούκερ. Αυτοί συμφώνησαν να γίνει μια κοινή παρουσίαση στην Linnean Society του Λονδίνου την 1η Ιουλίου με τίτλο On the Tendency of Species to form Varieties; and on the Perpetuation of Varieties and Species by Natural Means of Selection. Ο γιος του Δαρβίνου που ήταν ακόμη βρέφος πέθανε και έτσι ο Δαρβίνος δεν κατάφερε να παρευρεθεί.

Η αρχική ανακοίνωση της θεωρίας δεν τράβηξε μεγάλη προσοχή. Αν και μερικές μικρές κριτικές ασχολήθηκαν μαζί της, οι περισσότεροι επιστήμονες πίστεψαν ότι ήταν περίπου ίδια με άλλες θεωρίες της εξελικτικής σκέψης. Για τους επόμενους δεκατρείς μήνες ο Δαρβίνος αν και άρρωστος προσπαθούσε να γράψει μια περίληψη του βιβλίου του «περί των ειδών». Με τη συνεχή ενθάρρυνση των επιστημόνων φίλων του, τελείωσε την περίληψη και ο Λάϊελ κανόνισε την έκδοσή της από τον εκδότη Τζον Μάρεϊ. Κατέληξαν στον τίτλο On the Origin of Species by Means of Natural Selection, και όταν το βιβλίο διατέθηκε προς πώληση στο εμπόριο στις 22 Νοεμβρίου, 1859, η ζήτηση ξεπέρασε το απόθεμα των 1.250 αντιτύπων. Εκείνη την εποχή, οι θεωρίες «περί Εξέλιξης» υπονοούσαν δημιουργία χωρίς θεϊκή παρέμβαση, και ο Δαρβίνος απέφυγε τη χρήση των λέξεων «εξέλιξη» και «εξελίσσομαι», αν και το βιβλίο τελείωνε με τη δήλωση ότι «ατελείωτοι σχηματισμοί, πανέμορφοι και υπέροχοι έχουν εξελιχθεί και συνεχίζουν να εξελίσσονται». Το βιβλίο έκανε μόνο έναν σύντομο υπαινιγμό στην ιδέα ότι και ο άνθρωπος μπορούσε να εξελιχθεί με τον ίδιο τρόπο όπως και οι άλλοι οργανισμοί. Ο Δαρβίνος έγραψε με σκόπιμη επιφυλακτικότητα ότι «θα ριχτεί φως στην καταγωγή και την ιστορία του ανθρώπου».
http://el.wikipedia.org/wiki/Κάρολος_Δαρβίνος

Μόλις κυκλοφόρησε ...ξανά !!!



Μόλις κυκλοφόρησε ...ξανά !!!

Το Καθεστώς είναι ο τέλειος μηχανισμός εξόντωσης του ανθρώπου. Όπλο του οι πράκτορες της Ασφάλειας, και η αμείλικτα τετράγωνη λογική τους. Όπλο του, επίσης, η επίμονη διάκριση μόνο ανάμεσα σε οπαδούς και εχθρούς. Ο πολίτης που είναι ύποπτος για συνωμοσία ενάντια στο Καθεστώς πρέπει να βγει από τη μέση. Κι αφού ο μόνος μάρτυρας κατηγορίας (ή υπεράσπισης) είναι δολοφονημένος από τους ίδιους τους πράκτορες, τίθεται σε εφαρμογή το Σχέδιο: ο πολίτης θα αντιμετωπιστεί με μια δήθεν φιλική ανθρώπινη συμπεριφορά για να σπάσει ή να αποδράσει κατά τη μεταφορά του για ανάκριση προκειμένου να αποδειχθεί η ενοχή του και να εξοντωθεί δικαιολογημένα από την Ασφάλεια. Στη διάρκεια του ταξιδιού, όμως, ο απάνθρωπος ορθολογισμός και η μαθηματική αντίληψη του Καθεστώτος και της Ασφάλειας θα βρεθούν απέναντι σε ένα απρόοπτο∙ σε ένα λάθος. Ο πολίτης και ο ένας από τους πράκτορες προλαβαίνουν ακούσια να μοιραστούν στιγμές απροσποίητα ανθρώπινες∙ μια βόλτα, η πλαζ, μια μπάλα, το λούνα παρκ. Αρκεί ένας κόκκος ανθρωπιάς για να βραχυκυκλώσει την αμείλικτη τελειότητα του καθεστωτικού Σχεδίου και του μηχανισμού της εξόντωσης; Το αριστούργημα του Αντώνη Σαμαράκη, με καταβολές καφκικές και οργουελικές, μεταφράστηκε σε 33 γλώσσες, σε 114 ξένες εκδόσεις, αγαπήθηκε εξίσου από κριτική και αναγνωστικό κοινό, τιμήθηκε με το Βραβείο των «12» στην Ελλάδα και το Μεγάλο Βραβείο Αστυνομικής Λογοτεχνίας στη Γαλλία, όπου και γυρίστηκε ταινία με τίτλο La Faille.

Σονέτο του γλυκού παραπόνου – Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα




Σονέτο του γλυκού παραπόνου – Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα

Φοβάμαι μη χάσω το θαύμα
των αγαλμάτινων ματιών σου και τη μελωδία
που μου αποθέτει τη νύχτα στο μάγουλο
το μοναχικό ρόδο της ανάσας σου

Πονώ που είμαι σε τούτη την όχθη
κορμός δίχως κλαδιά μα πιότερο λυπάμαι
που δεν έχω τον ανθό, πόλφο ή πηλό
για το σκουλήκι του μαρτυρίου μου.

Αν είσαι εσύ ο κρυμμένος μου θησαυρός
αν είσαι εσύ ο σταυρός και ο υγρός μου πόνος,
αν ειμαι το σκυλί της αρχοντιάς σου
μη με αφήσεις να χάσω ό,τι έχω κερδίσει

και στόλισε τα νερά του ποταμού σου
με φύλλα από το φρενοκρουσμένο μου φθινόπωρο.

Ο βρυγμός στην παιδική ηλικία

Χορηγά Σωτηρία.
Ο βρυγμός στην παιδική ηλικία: όταν το παιδί τρίζει τα δόντια του....Περίπου 15% έως 30% των παιδιών μικρής ηλικίας σφίγγουν ή τρίζουν τα δόντια τους.

Οι κύριες περίοδοι που μπορεί ένα παιδί να σφίγγει τα δόντια του είναι δύο:

Όταν ανατέλλουν τα πρώτα νεογιλά δόντια στο στόμα
Όταν σε μεγαλύτερη ηλικία τα νεογιλά δόντια αντικαθίστανται από μόνιμα.
Σε καθημερινή βάση το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως τις ώρες του ύπνου και λιγότερο όταν το παιδί είναι ξύπνιο.

Το συνεχές σφίξιμο ή τρίξιμο που κάνει το παιδί υποσυνείδητα, μπορεί να ευθύνεται για διάφορες ενοχλήσεις που μπορεί να αισθάνεται, όπως πονοκέφαλοι, πόνοι στη γνάθο ή/και φθορά των δοντιών.

Τι μπορεί να κάνει ο γονιός για να βοηθήσει;

Προσπαθήστε να βοηθήσετε το παιδί να χαλαρώσει πριν πέσει για ύπνο. Μειώνοντας τα επίπεδα stress είναι λιγότερο πιθανό το παιδί να αντιδρά σφίγγοντας τα δόντια στον ύπνο.
Δοκιμάστε να του κάνετε ένα απαλό μασάζ στους μύες της γνάθου. Ασκήσεις τεντώματος και χαλάρωσης διαδοχικά της ομάδας των μυών της στοματικής περιοχής μπορούν επίσης να φανούν χρήσιμες.
Φροντίστε ώστε το παιδί σας να πίνει αρκετό νερό. Πολλές φορές η συνήθεια του τριξίματος των δοντιών συνδέεται με την αφυδάτωση.
Συμβουλευτείτε τον οδοντίατρό σας που μπορεί έπειτα από μία εξέταση να σας ενημερώσει εάν το παιδί σας σφίγγει παρά λειτουργικά τα δόντια του.
Συνήθως δεν απαιτείται κάποια οδοντιατρική παρέμβαση στην προσχολική ηλικία. Ωστόσο, στα μεγαλύτερα παιδιά μπορεί να είναι χρήσιμη ή κατασκευή κάποιων προσωρινών στεφανών ή ενός ενδοστοματικού νάρθηκα (πλαστικό μασελάκι νυκτός) που θα ανακουφίσει από τα συμπτώματα του προβλήματος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις