Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Όταν λες σ'αγαπώ





Όταν λες σ'αγαπώ
δε λες ψέματα
Ποθείς.
Το πώς δεν ξέρεις .

Το κορμί είναι μικρό
κι η καρδιά σου τεράστια
Την ξεχνάς.Σέ ξεχνάς.
Ή τουλάχιστον
να σε σκοτώσεις
παλεύεις......

Κανείς Θεός
ρέστα για λάθη σου
δε θα ζητήσει.
Τουλάχιστον
όχι ο δικός μου.
Εκείνος ξέρει
πώς είσαι Άνθρωπος.
Εσύ το ξεχνάς.

Τον πλησιέστερο πλησίον
μίσησες φριχτά
Εσένα.
Επειδή σου ζητούσε
αγάπη.Συγχώρεση.

Υποκατάστατα
Σέξ,γνώση,αλκοόλ
ηρωίνη,
μια θέση στον ήλιο ............
..............................
Πώς ν'απαριθμήσεις;
Χιλιάδες οι λέξεις
Ψευτοπαράδεισοι άπειροι.

Να υποδύεσαι
το θύμα.
Συμφέρει.
Ο παράλυτος
Ν'αντέξεις πώς
το «ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι''
''ἆρον τόν κραββατόν σου και περιπάτει;
Ποιόν θά'χεις να σε τιμωρεί;
Που είσαι άνθρωπος......
Και σφετερίζεσαι
τη θέση
ανύπαρκτου θεού.
Οι γονείς σου πέθαναν
Χρόνια.....

Θαυμάζεις τα έργα
Κυνηγός των θαυμάτων
Εσένα που υπάρχεις
σε ξέχασες.
Κακομοίρη....
Τί σέρνεσαι;

Πόσα ψωμιά πήρες
να πουλήσεις
τη γλώσσα σου;
Την πατρίδα σου πόσα
ψωμιά την εκτίμησες;
Τον Θεό σου
το ξέρουμε
Αργύρια τριάντα.
Φαντάζουν οι ξένοι
πιο όμορφοι
Ε.Δεν σου ζητάνε εκείνοι
νά'σαι Ελεύθερος.
Να μήν προσκυνάς.
Ούτε Αυτόν
Αν δεν θέλεις.
Ιλαρόν δότη αγαπά ο Θεός.

Έχεις αυτοκτονήσει.
Τό κατάλαβες;
Αναστήσου
όσο είναι καιρός.
Όσο υπάρχεις...

Καλό κι αυτό
Επειδή κάποτε
το τηλέφωνο
ήταν κρεμασμένο στον τοίχο
απαρνιέσαι το κινητό
Λές:Ω!Κρόνε

.............................

σκέψεις....


Πίνακας:Alexandra Manukyan
' Undying Death', oil on canvas

"Οδοιπορίας το Ανάγνωσμα"

εκδόσεις Κουκούτσι.

Στα πλαίσια του καθιερωμένου (πλέον) , που συντροφεύει, μεταξύ άλλων, την ανάγνωση των θερινών τευχών του περιοδικού τα τελευταία δύο χρόνια, φιλοξενείται η χώρα της Ιαπωνίας και το εκτενές κείμενο του Φώτη Καγγελάρη. Παραθέτουμε ένα απόσπασμα:

Αν μπορούμε να πούμε ότι η Αφρική είναι η τελευταία ήπειρος που αποδίδει με ελεύθερη έκφραση την σχέση του ανθρώπου με την φύση και η Λατινική Αμερική, η τελευταία ήπειρος που πιστεύει συναισθηματικά στις παλιές αξίες της λαϊκής αξιοπρέπειας, τότε, η τελευταία ήπειρος, και λέω ήπειρος και όχι χώρα παρ’ ότι βρίσκεται στην Ασία, αλλά, τόσο ξεχωριστή από τις υπόλοιπες χώρες της Ασίας που από μόνη της συγκροτεί μια ήπειρο κουλτούρας αφού, μόνον σ’ αυτή συμβαίνουν όσα θα δούμε, η τελευταία ήπειρος, λοιπόν, που η Τελετουργία καταλαμβάνει τα πάντα στη ζωή του ανθρώπου, ανεξαρτήτου τάξης, φύλου, ηλικίας, τόπου, αυτή είναι η Ιαπωνία.
Στην Ιαπωνία, όπως θα ξέρουμε, όσοι την έχουμε επισκεφτεί, διαβάσει, ή απλώς έχετε περάσει ένα βράδυ σ’ ένα ιαπωνικό εστιατόριο, τα πάντα υπακούουν σε κώδικες, αρχές, εθιμοτυπίες, σύμβολα που διαδέχονται το ένα το άλλο έτσι που να συγκροτούν την ίδια τη διαδικασία της τελετής, το ίδιο το γεγονός. Τόσο που, το ίδιο το γεγονός, αυτό που συμβαίνει, χάνεται μέσα στην τελετή της διαδοχής των συμβολικών κινήσεων που το συγκροτούν και το εκφράζουν.
Τίποτα δεν είναι αφημένο στην τύχη του. Φαινομενικά δεν υπάρχει πουθενά κενό, αφού τα πάντα βρίσκονται, σε μια αυστηρή, θα λέγαμε άκαμπτη νομοτέλεια από τις πιο μικρές καθημερινές κινήσεις, το χαμόγελο, την υπόκλιση, το ντύσιμο, ως την πρώτη νύχτα του γάμου του αυτοκράτορα, τους Κήπους Ζεν, την Ικεμπάνα …

Σε τι αποσκοπεί αυτή η τελετουργία; Ποιο το νόημά της; Γιατί επεβίωσε μόνο στην Ιαπωνία ως τις μέρες μας; Τι έχει να πει για τη ζωή του Δυτικού ανθρώπου του 21ου αι.; Κατ’ αρχάς, για να καταλάβουμε καλύτερα περί τίνος πρόκειται ας δούμε μερικά παραδείγματα που θα μας βοηθήσουν στην ανάλυσή μας. Ας πάρουμε για παράδειγμα, τη γνωστή τελετή του Σούμο κι ας δούμε πώς αρχίζει ο αγώνας:…….

Παλαμίδα σαβόρε

Παλαμίδα σαβόρε
Η παλαμίδα (και όχι μόνο ) σε μια μυρωδάτη πεντανόστιμη σάλτσα!
 
 
Το δεντρολίβανο , το αρισμαρί όπως το λέμε στην Κρήτη,  είναι από τα αγαπημένα μυρωδικά της κουζίνας
μας. Σε ψητά και σε τηγανητά δίνει ιδιαίτερο άρωμα και χαρακτηριστική γεύση. Ο
συνδυασμός του με ξύδι είναι από τους ωραιότερους και είναι αυτός που
χαρακτηρίζει τη σάλτσα σαβόρε.

 
 
Από μια «βόλτα» στο διαδίκτυο είδα ότι σε πολλές
περιοχές σαβόρε ή σαβόρο λένε μια σάλτσα που περιέχει και ντομάτα. Συνηθίζεται
πολύ στα Ιόνια νησιά . Η κρητική εκδοχή είναι μάλλον παλαιότερη αφού η ντομάτα μπήκε σχετικά πρόσφατα στο ελληνικό εδεσματολόγιο, μόλις το 1818. Ίσως η συνταγή να έχει ιταλική προέλευση όπως δηλώνει
η ονομασία της.

 
 
Με ξύδι λοιπόν , μ’ αρισμαρί κι αλεύρι αρτύζουμε από χοχλιούς και τηγανητά λαχανικά ως συκώτι και ψάρια. Αυτή η νόστιμη σάλτσα είναι εκτός των άλλων και
εξαιρετικό συντηρητικό.

Τα «σαβοριασμένα» ψάρια και το συκώτι διατηρούνται 2-3 μέρες
σαν φρέσκα. Γι αυτό και συνηθιζόταν πολύ στην προ ψυγείων εποχή. Επίσης χρησιμοποιείται
για να φρεσκάρει μεσημεριανά τηγανητά ψάρια. Ταιριάζει με όλα σχεδόν τα ψάρια
αλλά περισσότερο με τα λιπαρά.

 
 
Παλαμίδες, σαβρίδια, φρίσσες αλλά και μεγαλούτσικες γόπες και όλα τα ψάρια που τηγανίζονται σε φέτες αποκτούν άλλη γεύση με το ξύδι και το αρισμαρί. Προσωπικά, δεν τρώγω παλαμίδα μαγειρεμένη με άλλο
τρόπο. Αφήστε δε τη νοστιμιά που δίνει στο ψωμί αν δεν φοβηθούμε τις θερμίδες
και το απολαύσουμε μουσκεμένο στο σκουρόχρωμο υγρό…

 
 
 
Υλικά:
 
Παλαμίδα ή άλλο ψάρι  (το δικό μου ήταν 700 γραμμάρια, χωρίς το
κεφάλι)
Αλεύρι για το αλεύρωμα της παλαμίδας
Αλάτι
Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα
2 κουταλάκια αρισμαρί (δεντρολίβανο)
1/3 -1/2 κούπας ξύδι
 
Επί το έργον:
 

Τι είναι η Βυζαντινή Φιλοσοφία;


http://www.antifono.gr

Τι είναι η Βυζαντινή Φιλοσοφία;



Δημήτρης Τζωρτζόπουλος 

Η κινηματική Φύση της Βυζαντινής Σκέψης

Υπό τον όρο Βυζαντινή  Φιλοσοφία  συνήθως καταλαβαίνει κανείς  εκείνον τον φιλοσοφικής υφής στοχασμό που αναπτύχθηκε στο Βυζάντιο ως θεραπαινίδα  της θεολογίας. Και τούτο μέσα σε ένα γενικότερο πνεύμα που θεωρεί τη μεσαιωνική σκέψη της Δύσης ως μια τέτοια θεραπαινίδα της θεολογίας. Είναι αλήθεια πως η εν λόγω φιλοσοφία, όπως και η συνολική μεσαιωνική φιλοσοφία, δεν στάθηκε στο ιστορικό προσκήνιο ερήμην της θεολογικής σκέψης, που αυτούς τους χρόνους έπαιζε έναν κυρίαρχο ρόλο: απηχούσε το πνεύμα της εποχής. Ωστόσο, ο όρος  Βυζαντινή Φιλοσοφία  παραπέμπει σε κάτι πιο φιλοσοφικό, με σχετική αυτονομία από τη θεολογία, και θεμελιωδώς σημαντικό ή αναγκαίο για την περαιτέρω ιστορική ανάπτυξη του φιλοσοφικού στοχασμού.
Κατ’ αρχήν, ιστορικά ιδωμένη, η θεωρητική φιλοσοφική δημιουργία στο Βυζάντιο μπορεί να χαρακτηριστεί ως  η μεσαιωνική περίοδος της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας. Πρόκειται, στ’ αλήθεια, για εκείνη την περίοδο, όπου βρίσκονται σε παράλληλη ή και ορισμένως σε αλληλονοηματοδοτούμενη ανάπτυξη η ύστατη φάση της Αρχαίας φιλοσοφίας και η Πατερική θεολογία.


§2
Όπως κι αν έχει το πράγμα, η Βυζαντινή φιλοσοφία καλλιεργεί έναν στοχασμό κριτικής-Λογικής αυτοσυνείδησης σε σχέση πάντοτε με την ιστορικά-Λογικά πραγματωμένη ως τότε αρχαία φιλοσοφική σκέψη. Βέβαια, η θεματική αυτού του στοχασμού κινείται σε μια περιοχή, σχετιζόμενη με τη Θεολογία: θέματα, ας πούμε, είναι ο θεός στις πολλαπλές του ερωτηματικές-σημασιακές σχέσεις, όπως το ερώτημα για την προσωπική του ύπαρξη, για το κατά πόσο είναι η ύψιστη αρχή της ύπαρξης και της ουσίας, για την περατότητα και την απειρότητα κ.α.  Η αυθεντικότητα όμως και η πρωτοτυπία του εν λόγω φιλοσοφικού στοχασμού έναντι της Θεολογίας έγκειται κυρίως στην επιστημονική του εκδίπλωση: ακολούθησε τη δική του Λογικήγνωσιοθεωρητική μέθοδο ή μεθόδευση (Verfahren), την οποία η Θεολογία δεν διέθετε με κανένα τρόπο και σε κανένα σημείο. Μέσα από μια τέτοια μεθοδολογική πορεία αναδύθηκαν θεμελιώδη πνευματικά στοιχεία ή φαινόμενα της οντο-λογικής αγωνίας του ανθρώπου, όπως ο ανθρωπισμός, ο δια-φωτισμός κ.λπ., τα οποία συνιστούσαν σπέρματα ή στοιχειακές ενοράσεις για ό,τι έμελλε να μας προσφέρει το μετέπειτα συμπαντικό πνευματικό κίνημα της Δύσης.
§3
Οι διάφοροι Λόγιοι, που εντάσσονται στη χορεία των Βυζαντινών φιλοσόφων, πέραν των φιλοσοφικών εγχειριδίων, έχουν αφήσει σημαντικό ερμηνευτικόσχολιαστικό έργο επί κειμένων της κλασσικής φιλοσοφίας των Ελλήνων, όπως του Πλάτωνα ή του Αριστοτέλη. Αυτή η συμβολή είναι μοναδική στο είδος της –και τότε αλλά και διαχρονικά– γιατί η αληθινή φιλοσοφία διέρχεται πρωτίστως μέσα από τη βαθιά και συγκεκριμένη κατανόηση των φιλοσοφικών πηγών της ανθρώπινης σκέψης και όχι από ένα παραφραστικό πλησίασμά τους. Το τελευταίο συμβαίνει, σχεδόν κατά κόρον, στη σημερινή νεοελληνική πραγματικότητα: εντός κυρίως των «μορφωτικών» μας ιδρυμάτων, αλλά και ορισμένως εκτός,  συμβαίνει ο καθηγητεύων να μην γνωρίζει ούτε τι χρώμα έχει το εξώφυλλο από το ένα ή το άλλο έργο ενός αρχαίου φιλοσόφου ή ενός Χέγκελ, Νίτσε, Χάιντεγκερ, Μαρξ κ.λπ. και όμως να αποφαίνεται με «μεγάλη κατάνυξη» για  την πεμπτουσία της σκέψης τους. Να γιατί η πιο πάνω συμβολή των φιλοσόφων–στοχαστών του Βυζαντίου αποτέλεσε μια σαφώς οριοθετημένη περιοχή, μια εύκρατη ζώνη, εντός της οποίας κατόρθωσε να αναπτυχθεί η μεσαιωνική φάση της δυτικής σκέψης.
§4

Χωρίς τον πολυσχιδή φιλοσοφικό μόχθο του Βυζαντίου δεν θα γινόταν δεόντως αισθητός σήμερα ο ζωτικός πλούτος των φιλοσοφικών κειμένων της αρχαίας φιλοσοφίας. Η φυσική συνέχεια του αρχαίου Ελληνικού στοχασμού –συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής γλώσσας ως έκφρασης και σκέψης– συνέβη στο Βυζάντιο και όχι στη Λατινική Δύση. Ακόμη και το κλείσιμο της Πλατωνικής Ακαδημίας στην Αθήνα το 529 από τον Ιουστινιανό δεν μπόρεσε να ανακόψει την κινηματική πορεία της ελληνικής σκέψης και ενός αντίστοιχου Λόγου. Αυτός ακριβώς ο κινηματικός χαρακτήρας του Λόγου επέτρεψε στον Χριστιανισμό να αναζητήσει μέσα στον συγκεκριμένο Λόγο και δι’ αυτού τη δική του αυτογνωσία και αυτοσυνειδησία. Αυτός ο βυζαντινός Χριστιανισμός αποτέλεσε την αφετηρία, κυριολεκτικά το γλυκοχάραμα, για τον δυτικό Χριστιανισμό και τις περαιτέρω μετεξελίξεις του. Το εννοιολογικό οπλοστάσιο του Χριστιανισμού, όπως π.χ. άγιο Πνεύμα, θεία ουσία ή υπόσταση κ.λπ., ανάγει τις ρίζες του ή τις θεωρητικές του επανερμηνείες, σε γενικές γραμμές, στον παραπάνω φιλοσοφικό στοχασμό ή μέσω αυτού του Βυζαντινού στοχασμού στον αρχαίο ελληνικό στοχασμό. Θα μπορούσε λοιπόν κανείς να συνοψίσει πως η Βυζαντινή Φιλοσοφία νομιμοποιεί την παρουσία της μέσα στην Ιστορία της Φιλοσοφίας ως εκείνη τη μορφή της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας, που ανταποκρινόταν στο πνεύμα της εποχής, όπως ετούτη η εποχή εκφράστηκε πολιτικά–κρατικά με το μόρφωμα της Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.


H Κοραλία της σιωπής

H Κοραλία της σιωπής
Αποτέλεσμα εικόνας για H Κοραλία της σιωπής

Ποια είναι η Κοραλία; Τι θέλει να μας πει μέσα απο την σιωπή της ; Ποιο είναι το μυστικό που δεν την αφήνει να βρει γαλήνη η ψυχή της; Ένα πρόσωπο αέρινο και νεραιδένιο στο ομώνυμο βιβλίο της Ζήνας Μαρνέζη, που χωρίς να παίρνει μέρος στην πλοκή γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει τις ζωές των ηρωίδων της. Τέσσερις γυναίκες, η Ναυσικά, η Μαρίνα, η Μαργαρίτα και η Αρτεμισία, που οι συναρπαστικές ζωές τους θα μπορούσε να είναι ακόμη και σε ξεχωριστά βιβλία αλλά που η Ζήνα πλέκει τις ζωές τους ενώνοντας τα κομμάτια του παζλ με αριστοτεχνικό τρόπο. Η κάθε μια καταθέτει την δική της προσωπική ιστορία σαν εξομολόγηση που θα δώσει την σκυτάλη στην επόμενη μέχρι να ξετυλίξουν το μπερδεμένο κουβάρι . Οι αφηγήσεις τους σε πρώτο πρόσωπο είναι λιτές και απλές σαν να τις έχουμε μπροστά μας και η
πλοκή ρέει αβίαστα, με εντάσεις, εναλλαγές, ανατροπές, συγκίνηση και αγωνία που κάνει το βιβλίο της ακόμη πιο δυνατό.
Η Ναυσικά και η Μαρίνα δυο συνομίληκες νέες κοπέλες με διαφορετικό χαραχτήρα και προσωπικότητα. Η Μαργαρίτα μια ηλικιωμένη κυρία έχει μεγάλο βάρος μέσα της που δεν τολμάει να το αποκαλύψει . Η Αρτεμισία μάνα εφτά αγοριών κρατάει το μυστικό της Κοραλίας με βαρυ όρκο . Μας κάνουν άμεσα συνοδοιπόρους στις πίκρες, στις χαρές, στα προβλήματα τους αλλά και δικαστές των πράξεων κάποιων άλλων. Η κάθαρση που επέρχεται θα δώσει τη λύτρωση όχι μόνο στις ζωές τους αλλά και σε κάθε αναγνώστη που έχει στα χέρια του αυτό το βιβλίο. Ζήνα συγχαρητήρια !!! από Ρούλα Σαμαιλίδου- Βακου

Φιδάκι – απορόκακτος

Αποτέλεσμα εικόνας για Φιδάκι – απορόκακτος

Οφείλει τ’ όνομα του στους πράσινους βλαστούς του μήκους 1,5 μ. που καλύπτονται από μικρά αγκαθάκια.

Στο Μεξικό απαντά σε υψόμετρο 2.500 μ. Το φιδάκι είναι κατάλληλο για κρεμαστή γλάστρα.
Κρεμάστε το σε μέρος που να δέχεται άφθονο φυσικό φως, όχι όμως απευθείας στο μεσημεριάτικο ήλιο.
Τους θερινούς μήνες νιώθει καλύτερα σε υπαίθριο χώρο.
Το χειμώνα αφήστε το να ξεκουραστεί σε μια φωτεινή θέση με θερμοκρασία 10-15 °C. Το καλοκαίρι ποτίστε το πολύ και ρίξτε του λίπασμα ειδικό για κάκτους κάθε 2 βδομάδες.
Το χειμώνα διατηρήστε το φιδάκι σχεδόν στεγνό και φροντίστε να υπάρχει επαρκής υγρασία στην ατμόσφαιρα.
Μην του αλλάζετε ποτέ θέση, όταν σχηματίζει τα μπουμπούκια και τα άνθη του. Επίσης, μην το μεταφυτεύετε συχνά.
Όπως θα περίμενε κανείς από έναν κάκτο, το φιδάκι θα είναι πολύ ευχαριστημένο, αν το βάλετε σε μέρος ζεστό.
Αν όμως ο αέρας είναι πολύ ξηρός, ενδέχεται να προσβληθεί από τετράνυχο. Για το λόγο αυτό φροντίστε πάντοτε να υπάρχει αρκετή υγρασία στην ατμόσφαιρα.

Φωκίων Δημητριάδης





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Φωκίων Δημητριάδης (19 Ιουνίου 1894 – 19 Ιουνίου 1977)
Σπουδαίος σκιτσογράφος και γελοιογράφος, που διακρίθηκε κυρίως στην πολιτική γελοιογραφία. Γεννήθηκε στις 19 Ιουνίου 1894 στην Κωνσταντινούπολη και σπούδασε στη Μεγάλη του Γένους Σχολή. Από νεαρής ηλικίας δημοσίευσε σκίτσα του στα έντυπα της Σχολής Γλωσσών και Εμπορίου της Κωνσταντινούπολης, στην οποία επίσης φοίτησε.

Το 1915 ήλθε στην Ελλάδα και δούλεψε επί πενταετία στο υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας στη Θεσσαλονίκη. Από το 1922 αφιερώθηκε ολοκληρωτικά στη γελοιογραφία, δουλεύοντας στην εφημερίδες του Δημήτριου Λαμπράκη «Ελεύθερο Βήμα» (μετέπειτα «Το Βήμα») και «Αθηναϊκά Νέα» (μετέπειτα «Τα Νέα»). Μεγάλη του αγάπη υπήρξε και η ΑΕΚ, της οποίας αποτέλεσε ιδρυτικό μέλος.

Από το 1945 έως το 1960 ήταν η περίοδος της μεγάλης του ακμής, όταν τα σκίτσα του ασκούσαν μεγάλη επιρροή και λαμβάνονταν σοβαρά υπόψη από τους πολιτικούς. Στο διάστημα αυτό, αλλά και αργότερα, εξέδωσε πολλές γελοιογραφικές σειρές, ανάμεσά τους και τη διασκευή της ομηρικής «Οδύσσειας». Το 1961 τιμήθηκε με το Α' Βραβείο του Παγκόσμιου Διαγωνισμού Πολιτικής Γελοιογραφίας στο Λος Άντζελες και το 1969 με το Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών της Ακαδημίας Αθηνών.

Ο Φωκίων Δημητριάδης, Φώκος για τους φίλους του, συνέχισε τη χιουμοριστική παράδοση του Θέμου Άννινου. Το σκίτσο του διακρίνεται για την εικονογραφική του πληρότητα, τη σημασία στη λεπτομέρεια και τον υψηλό τόνο της σάτιρας. Οι φιγούρες του δεν είναι στατικές, αλλά έχουν παλμό, ζωντάνια και κίνηση, απεικονίζοντας ταυτόχρονα ψυχικές καταστάσεις.

Μοναδική ήταν η ικανότητά του να φιλοτεχνεί γελοιογραφίες πολιτικών ανδρών, υπογραμμίζοντας ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους, το οποίο τους ακολουθούσε ως σημείο αναφοράς. Κάποτε ο Κωνσταντίνος Τσάτσος, ως Υπουργός Προεδρίας τη δεκαετία του '50, κατέβασε από το Ηρώδειο μια παράσταση των «Ορνίθων» του Αριστοφάνη, επειδή λόγω της αθυροστομίας της ενόχλησε τους θρησκόληπτους και τον κλήρο.

Μετά απ' αυτό το περιστατικό, ο Δημητριάδης στις γελοιογραφίες του ζωγράφιζε διαρκώς δίπλα στον Τσάτσο και μια κότα. Κάποια στιγμή, οι δύο άνδρες βρέθηκαν σε μία εκδήλωση, οπότε ο αείμνηστος Ακαδημαϊκός και Πρόεδρος της Δημοκρατίας ρώτησε τον δημοσιογράφο: «Καλά κ. Δημητριάδη, γιατί με ζωγραφίζετε πάντα με μια κότα;» και ο Δημητριάδης του απάντησε: «Ένα μυστήριο πράγμα υπουργέ μου, το ίδιο ακριβώς με ρωτά και η κότα».

Υψηλό αίσθημα χιούμορ, από ένα μεγάλο τεχνίτη του σκίτσου, που έφυγε από τη ζωή στις 19 Ιουνίου 1977.

Συλλογές γελοιογραφιών του

«Η εξωτερική πολιτική της Ελλάδας με την πένα του γελοιογράφου» (Έκδοση Ιδρύματος Τοσίτσα - Αβέρωφ)
«Με το μάτι του γελοιογράφου 1950 - 1959» (Εκδόσεις «Modern Times»)
«Σκιά πάνω από την Αθήνα» (Εκδόσεις «Modern Times»)
«Το παρδαλό και η εποχή του» (Εκδόσεις «Modern Times»)


Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/biographies/264#ixzz2WeDiabC7

...ενώνετε τα πλεκτά ...

Ο πιο ξεκάθαρος τρόπος για να ράβει κομμάτια πλεκτών
 

ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ

Zappeion main building facade Athens, Greece.jpg




ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ


Το Ζάππειον μέγαρο ή Ζάππειο είναι ένα από τα πιο σημαντικά κτήρια της Αθήνας, γύρω από το οποίο αναπτύχθηκε η ομώνυμη συνοικία. Η κατασκευή του χρηματοδοτήθηκε από τον Ευάγγελο Ζάππα (1800–19 Ιουνίου 1865) και βρίσκεται στον Εθνικό Κήπο. Το νεοκλασικό μέγαρο είναι συνυφασμένο με την ιστορία της νεώτερηςΕλλάδας και σήμερα χρησιμοποιείται για δημόσιες και ιδιωτικές εκθέσεις και τελετές.

Η κατασκευή του Ζαππείου

Το 1869 η Ελληνική κυβέρνησηοριοθέτησε 80,000 μ² δημόσιας γης για το κτήριο στο χώρο μεταξύ των κήπων του Παλατιού και του αρχαίου Ναού του Ολυμπίου Διός. Η Βουλή των Ελλήνων πέρασε επίσης νόμο στις 30 Νοεμβρίου του 1869 ειδικά για τις κατασκευές των κτηρίων των Ολυμπιακών αγώνων του 1896 αφού το Ζάππειο ήταν το πρώτο κτήριο παγκοσμίως που κτίστηκε αποκλειστικά για τουςΟλυμπιακούς αγώνες[1][2].
Το πρώτο σχέδιο του κτηρίου εκπονήθηκε από τον αρχιτέκτονα Φ. Μπουλανζέ, το οποίο στη συνέχεια τροποποιήθηκε από τον Αναστάσιο Θεοφιλά και τελικά εγκαταλείφθηκε. Ο Κωνσταντίνος Ζάππας ανέθεσε τελικά τον σχεδιασμό του κτηρίου στον Δανό αρχιτέκτοναΘεόφιλο Χάνσεν. Μετά από πολλές καθυστερήσεις το κτήριο θεμελιώθηκε τη 20η Νοεμβρίου του1874. Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν με πανηγυρικό τρόπο την 20η Οκτωβρίου του 1888.Η αρχιτεκτονική του κτηρίου ακολουθεί τοννεοκλασικό ρυθμό, με πρόπυλο κορινθιακού ρυθμού. Το κτήριο σε συνδυασμό με την τριτοξωτή λίθινη γέφυρα του Ιλισσού, η οποία είχε κατασκευασθεί, επίσης, με χορηγία του Ευάγγελου Ζάππα, και τους γύρω κήπους, αποτέλεσαν την εικόνα της Αθήνας στις αρχές του 20ού αιώνα.[3]. Δυστυχώς ο Ευάγγελος Ζάππας, δεν έζησε αρκετά για να δει το κτήριο στην τελική του μορφή. Στη διαθήκη του άφησε τον ξάδερφό του Κωνσταντίνο Ζάππα υπεύθυνο για την εκτέλεση και συνέχιση του φιλανθρωπικού του έργου.

Χρήσεις του Ζαππείου
Το Ζάππειο έχει περίπου 25 δωμάτια (97 m² με 984 m²). Η αρχική χρήση του κτηρίου και του προαύλιου χώρου ήταν για τα "Νέα Ολύμπια", μια γεωργική, τεχνική και βιομηχανική έκθεση που ορίστηκε να πραγματοποιείται ανά τετραετία (στο "Ζάππειο"). Χρησιμοποιήθηκε επίσης, από το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας και από τις εγκαταστάσεις του εξέπεμπε από το 1938 ο κρατικός ραδιοσταθμός Αθηνών. Οι εκπομπές παράγονταν στους ραδιοθαλάμους του Ζαππείου, ενώ χρησιμοποιήθηκε η κεραία μεσαίων των Λιοσίων. Χρησιμοποιήθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 για τους αγώνες ξιφασκίας. Στην Μεσολυμπιάδα του 1906 χρησιμοποιήθηκε σαν Ολυμπιακό χωριό ενώ στους Ολυμπιακούς του 2004 αποτέλεσε κέντρο τύπου και εκδηλώσεων. Πολλά ιστορικά γεγονότα πραγματοποιήθηκαν στο Ζάππειο με αποκορύφωμα την ιστορική υπογραφή της συνθήκης προσχώρησης της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (τότεΕΟΚ) στη 1η Ιανουαρίου του 1981 από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Επίσης μετά από τημεταπολίτευση το Ζάππειο αποτέλεσε το κέντρο τύπου σε όλες τις Γενικές Εκλογές της χώρας όπου οι νικητές και οι ηττημένοι των εκλογών δίνουν την καθιερωμένη συνέντευξη μετά το τέλος των εκλογών. Ο χώρος του Ζαππείου χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται για διάφορες εκθέσεις και τελετές. Ιδιαίτερα γνωστό και αγαπητό στους Αθηναίους όλων των γενεών είναι το αναψυκτήριο Αίγλη του Ζαππείου, που έχει ιστορία πολλών δεκαετιών. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Οι 7 ωφέλειες του βερίκοκου


http://www.agrotikabook.gr

Οι 7 ωφέλειες του βερίκοκου


Αποτέλεσμα εικόνας για Οι 7 ωφέλειες του βερίκοκου

Και μάγουλο… βερίκοκο, έλεγε το παλιό τραγουδάκι. Δεν εννοούσε φυσικά το πορτοκαλί χρώμα του αλλά τη βελούδινη υφή και το τεντωμένο δέρμα του. Γλυκό και δριμύ ταυτόχρονα στη γεύση το «αρμένικο δαμάσκηνο», όπως ονομάζεται στα λατινικά, καταναλώνεται φρέσκο, αποξηραμένο, σε μαρμελάδες, σε ποτά. Μόνο μην κάνεις το λάθος και πετάξεις τα κουκούτσια του, γιατί φτιάχνουν ωραιότατο λικέρ πικραμύγδαλο (amaretto). Πάντως, για το κουκούτσι του βερίκοκου οι επιστήμονες ερίζουν κατά πόσο το πικρό αμύγδαλο που βρίσκεται μέσα του είναι το απόλυτο φυσικό όπλο κατά του καρκίνου ή απλώς μια δηλητηριώδης τροφή (αγαπητή παρ’ όλα αυτά σε κάποιους λαούς που δε φημίζονται για καρκινοπάθειες). Τα 7 καλά του Είναι αλήθεια ότι τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία το χρυσαφένιο φρούτο, είτε φρέσκο είτε αφυδατωμένο, είναι πολλά: • Είναι φυσικό καθαρτικό και βοηθάει στην πέψη των τροφών. Είναι εξαιρετικό για αποτοξίνωση. • Ο χυμός του προσφέρεται συχνά σε ασθενείς με πυρετό ή σε αυτούς που αναρρώνουν, γιατί παρέχει τις απαραίτητες βιταμίνες A, C, K, B1 (θειαμίνη), B3 (νιασίνη), μέταλλα και ιχνοστοιχεία (σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο), καθώς και την ενέργεια και το νερό που χρειάζεται ο οργανισμός. • Ο σίδηρος και ο χαλκός που περιέχει σε υψηλά επίπεδα, σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C, βοηθούν στην παραγωγή αιμοσφαιρίνηςκαι ως εκ τούτου θεωρείται αντιαναιμική τροφή. • Μην πετάτε το καλύτερο, λένε κάποιοι επιστήμονες. Οι αντικαρκινικές ιδιότητες που κρύβονται μέσα στο κουκούτσι του και συγκεκριμένα στη βιταμίνη Β17 (αμυγδαλίνη), είναι αντικείμενο πολλών μελετών. Η αμυγδαλίνη, υποστηρίζουν, επιτίθεται στα καρκινικά κύτταρα μαχόμενη μαζί με το ανοσοποιητικό σύστημα. • Η ισχυρή αντιοξειδωτική δράση του β-καροτένιου, που βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα κυρίως κοντά στη φλούδα, προστατεύει από τη νόσο Αλτσχάιμερ και άλλες νευροεκφυλιστικές παθήσεις. Η ίδια ουσία προστατεύει τα μάτια από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. • Τα φλαβονοειδή του προστατεύουν τις αρτηρίες από την οξειδωμένη χοληστερίνη. • Το λάδι βερίκοκου (προέρχεται από το κουκούτσι του), πλούσιο σε βιταμίνη A, απορροφάται γρήγορα από το δέρμα χωρίς να αφήνει λιπαρότητα. Δίνει λάμψη και απαλότητα όπου εφαρμοστεί και αντιμετωπίζει επικουρικά το έκζεμα, την ψωρίαση και τη φαγούρα. Είναι πολύ δημοφιλές ως λάδι μασάζ στην αρωματοθεραπεία. Η χρήση του όμως πρέπει να γίνεται με μέτρο και απαγορεύεται σε εγκύους και παιδιά λόγω της αμυγδαλίνης που περιέχει. Αμυγδαλίνη: δηλητήριο ή φάρμακο; Οι Υπηρεσίες Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ και της Ευρώπης είναι επιφυλακτικές για το μυστικό που κρύβει το βερίκοκο στον πυρήνα του. Υπενθυμίζουν ότι η αμυγδαλίνη που περιέχει είναι τοξική και, σε μεγάλη κατανάλωση, τα πικραμύγδαλα μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή δηλητηρίαση λόγω των κυανιούχων ενώσεων που υπάρχουν στη σύστασή του. Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας εξηγεί ότι η επίδρασή τους εξαρτάται από την ποσότητα που θα φάει κάποιος, σε σχέση με το ύψος και το βάρος του. Ωστόσο υπάρχουν επιστήμονες που θεωρούν ότι η αμυγδαλίνη είναι ζωτική για την ανθρώπινη επιβίωση, αφού, όπως ισχυρίζονται, αποτρέπει 100% την εμφάνιση καρκίνου, ενώ σκοτώνει τους ήδη υπάρχοντες όγκους.


Golden Magazine

Δημοφιλείς αναρτήσεις