Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Μεσόγειος - Μελίνα Μερκούρη

Μεσόγειος - Μελίνα Μερκούρη



Μεταφορτώθηκε στις 11 Μάρ 2010

Μεσόγειος - Μελίνα Μερκούρη
Μουσική: Ζωρζ Μουστακί
Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου

Μεσόγειο τη λεν και παίζουνε γυμνά
παιδιά με μαύρα μάτια αγάλματα πικρά
γέννησε τους Θεούς, τον ίδιο το Χριστό
το καλοκαίρι εκεί δεν τρέμει τον καιρό,
μεσ' τη Μεσόγειο

Το αίμα τους αιώνες σκάλισε εκεί
τα βράχια και τους κάβους και τη βαθιά σιωπή
νησιά σαν περιστέρια αιώνιες φυλακές
το καλοκαίρι εκεί δεν τρέμει τις βροχές,
μεσ' τη Μεσόγειο

Οι κάμποι κι οι ελιές χάνονται στη φωτιά
τα χέρια μένουν μόνα κι άδεια τα κορμιά
λαοί της συμφοράς και πίκρα του θανάτου
το καλοκαίρι εκεί δε χάνει τα φτερά του,
μεσ' τη Μεσόγειο

Κάτω στη λίμνη αυτή γεννήθηκα κι εγώ
μεσόγειος του φόβου και των πικρών καιρών
τα όνειρα που παίζαν στα βαθιά νερά
γινήκαν δέντρα μόνα στα ξερά νησιά,
μεσ' τη Μεσόγειο

Τον Παρθενώνα κρύβουν σύννεφα βαριά
στην Ισπανία εχάθη η λέξη λευτεριά
πάντα η Αθήνα μένει όνειρο πικρό
το καλοκαίρι εκεί δεν τρέμει τον καιρό,
μεσ' τη Μεσόγειο.

Η φυλακή της ψυχής στο Δαχτυλίδι του Γύγη

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/10/h-fylakh-ths-psyxhs-sto-daxtylidi-tou-gygh.html

Η φυλακή της ψυχής στο Δαχτυλίδι του Γύγη

Τον Πλάτωνα απασχολούσαν πάντοτε τα διττά - αντικρουόμενα ζεύγη καλού - κακού, ευτυχίας - δυστυχίας, γνώσης - άγνοιας, δικαιοσύνης - αδικίας, γενναιότητας - δειλίας, κοινωνικής προσφοράς - απραγίας, αρμονίας - δυσαρμονίας και οραματιζόταν την κυριαρχία του αγαθού σε ένα «φωτεινό», δηλαδή ευτυχισμένο και αρμονικό κόσμο.
Ο ευρηματικός φιλόσοφος, στο Β΄ βιβλίο της «Πολιτείας» του και με το στόμα του αδελφού του Γλαύκωνα, επινοεί ένα μύθο.

Ένας βοσκός του βασιλιά της Λυδίας ονόματι Γύγης βρίσκει τυχαία ένα μαγικό δακτυλίδι μετά από δύο καταστρεπτικά φυσικά φαινόμενα.
Την ώρα που έβοσκε τα πρόβατα του άρχοντα του, έπιασε φοβερή καταιγίδα και έγινε τόσο δυνατός σεισμός, ώστε άνοιξε η γη κάτω απ’ τα πόδια του. Κατέβηκε στο χάσμα που δημιουργήθηκε και εκεί μέσα στα σπλάχνα της γης, είδε ένα μεγάλο χάλκινο κούφιο άλογο. Από κάποια ανοίγματα στα πλευρά του κοίταξε μέσα του και διαπίστωσε ότι εκεί ήταν ξαπλωμένος ένας νεκρός με διαστάσεις σχεδόν γιγαντιαίες. Και το σημαντικότερο, φορούσε στο χέρι του ένα χρυσό δακτυλίδι. Ο Γύγης το πήρε και ανέβηκε πάλι στην επιφάνεια.
Κάποια μέρα διαπίστωσε ότι το πολύτιμο εύρημά του είχε μία αξιοπερίεργη μαγική δυνατότητα. Περιστρέφοντας την πέτρα του («σφενδόνην» την ονομάζει ο Πλάτωνας) προς το εσωτερικό της παλάμης του, γινόταν αόρατος και εμφανιζόταν πάλι, γυρίζοντας το δακτυλίδι προς την αντίστροφη φορά.
Ο ταπεινός βοσκός είχε λοιπόν στα χέρια του ένα τεράστιο όπλο. Μπορούσε να κάνει οτιδήποτε επιθυμούσε, χωρίς να γίνεται αντιληπτός και κυρίως, χωρίς να τιμωρείται ή έστω να επιπλήττεται. Έγινε από τη μια στιγμή στην άλλη φορέας μιας τουλάχιστον παράδοξης και απρόσμενης δύναμης, η οποία μπορούσε να λειτουργήσει προς όφελός του, πάντα όμως υπό το βάρος μιας έστω και λανθάνουσας αδικίας, που μπορούσε να φτάσει κι ως το έγκλημα.
Και πραγματικά έτσι έγινε. Ο ασήμαντος μέχρι τότε Γύγης έγινε εραστής της βασίλισσας και με τη βοήθειά της σκότωσε τον αφέντη του και πήρε ο ίδιος την εξουσία. Κατέλαβε λοιπόν μια θέση που του χάρισε η δύναμη ενός χρυσού κρίκου, χωρίς να υπολογίσει τα αθέμιτα μέσα που χρησιμοποίησε, αλλά με μοναδικά κίνητρά - συνηθισμένα στην ανθρώπινη φύση - τη δόξα και τον πλούτο.
Ο Γλαύκωνας, που διηγείται τη φανταστική αυτή ιστορία, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τελικά είναι στη φύση του ανθρώπου να αδικεί, όταν μάλιστα ξέρει εκ των προτέρων ότι δε θα υποστεί τις συνέπειες της αδικίας του. Και αυτό γιατί η κοινή λογική ενός ανθρώπου λέει ότι η δικαιοσύνη δεν είναι τελικά ένα αγαθό στη ζωή μας, αφού η εφαρμογή της προσκρούει στο προσωπικό μας συμφέρον και είναι ανασταλτικός παράγοντας, τις περισσότερες φορές, για τα οποιασδήποτε ποιότητας κέρδη μας.
Για όλους μας λοιπόν το βασανιστικό ερώτημα «αδικειν η αδικεισθαι;» γίνεται πολύ απλό. Και η απάντηση στη συνείδησή μας δεν είναι τουλάχιστον μία ανώδυνη ουδετερότητα, αλλά μία συνειδητή επιλογή συμφέροντος: «αδικειν» και μάλιστα αν είναι δυνατόν ατιμώρητα.
Ένα δακτυλίδι λοιπόν έγινε η αιτία να διαφθαρεί ένας απονήρευτος βοσκός και να περάσει από το φως του ενάρετου στη σκιά του εγκληματία. Ένα αντικείμενο γίνεται η φυλακή μιας συνείδησης, ο μοχλός καταστροφής μιας έντιμης ζωής, το παραδεισένιο μήλο, που όμως ως γνωστόν καταδικάζει τον άνθρωπο να ζει αιώνια στο σκοτάδι της αμαρτίας. Αμαρτία που ο Πλάτωνας ονομάζει αδικία, δηλαδή άρση της δικαιοσύνης.
Καταρχήν, θεμελιώνεται ανθρωπολογικά η αξία της αδικίας και ερμηνεύεται ιστορικοκοινωνικά η προέλευση της δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, ο άνθρωπος επιθυμεί εκ φύσεως την αδικία, για τα οφέλη που αυτή του προσφέρει· επειδή όμως σε μια κατάσταση γενικευμένης αδικίας είναι αδύνατο να δρέπει κανείς τους καρπούς της αδικίας του, χωρίς ταυτοχρόνως να υφίσταται τη βλάβη από την αδικία των συνανθρώπων του, η ανθρωπότητα προχώρησε σ' έναν συμβιβασμό, ένα είδος κοινωνικού συμβολαίου, που ορίζει πως κανείς δεν θα αδικεί, ούτε θα αδικείται. Κατά συνέπεια, η αδικία αποτελεί στοιχείο της ανθρώπινης φύσης, ενώ αντιθέτως η δικαιοσύνη εντάσσεται στην περιοχή των ανθρώπινων συμβάσεων.
Από την παραπάνω παραδοχή του συμβατικού χαρακτήρα της δικαιοσύνης απορρέει αναγκαστικά το επόμενο συμπέρασμα του Γλαύκωνα: κανείς δεν είναι δίκαιος με τη θέλησή του, επειδή αναγνωρίζει την αξία της δικαιοσύνης, αλλά από ανάγκη, γιατί δεν έχει τη δυνατότητα να αδικεί χωρίς να αδικείται. Για να ενισχύσει τον ισχυρισμό του ο Γλαύκωνας, καλεί τους συνομιλητές του να κάνουν ένα διανοητικό πείραμα. Προτείνει να παραχωρήσουν σ' έναν δίκαιο κι έναν άδικο απεριόριστη εξουσία, ώστε να μπορούν να κάνουν ό,τι επιθυμούν, και στη συνέχεια να παρακολουθήσουν τη συμπεριφορά τους.
Θα διαπίστωναν λοιπόν τότε πως και οι δύο θα έπαιρναν τον ίδιο δρόμο προς την αδικία, γιατί η ανθρώπινη φύση επιδιώκει την πλεονεξία (ο όρος δεν δηλώνει μόνο την απληστία, αλλά γενικότερα την επιθυμία για εξουσία, υπεροχή έναντι των άλλων ανθρώπων), και μόνο βίᾳ εξαναγκάζεται να παραδεχθεί την ισοτιμία όλων των ανθρώπων (παράγεται ἐπὶ τὴν τοῦ ἴσου τιμήν). Το διανοητικό πείραμα αποσαφηνίζεται στη συνέχεια με τον μύθο του Γύγη.
Όπως στον Πρωταγόρα, έτσι και στον λόγο του Γλαύκωνα ο μύθος χρησιμοποιείται παράλληλα με τον λόγο και έχει την ίδια λειτουργία: επεξηγεί ευχάριστα τη σοφιστική διδασκαλία, προσθέτοντας κι ένα στοιχείο εντυπωσιασμού. Η ιστορία του Γύγη, που παραδίδεται και από τον Ηρόδοτο (I.7-13),]διασώζεται στον Πλάτωνα σε μια λαϊκότερη εκδοχή, καθώς τα τυπικά χαρακτηριστικά της την εντάσσουν στην περιοχή του μαγικού παραμυθιού:
(α) ανωνυμία των ηρώων·
(β) έντονη παρουσία του μαγικού και υπερφυσικού στοιχείου, που συνδράμει τον ήρωα στην αποστολή του και προαναγγέλλει το ένδοξο μέλλον του (στον Ηρόδοτο, αντιθέτως, η ιστορία παίρνει τη μορφή ρεαλιστικής νουβέλας, στην οποία κεντρική θέση έχει η παθολογία των ερωτικών και εξουσιαστικών σχέσεων).
Η σοφιστική πηγή του Πλάτωνα πάντως ή ο ίδιος ο Πλάτωνας προσάρμοσε τον μύθο στις ανάγκες της συγκεκριμένης επιχειρηματολογίας, όπως είχε κάνει και ο Πρωταγόρας με τον δικό του μύθο. Αυτό γίνεται φανερό, αν προσέξουμε τη δυσανάλογα μεγάλη επιμονή της αφήγησης στην παρουσίαση των μαγικών ικανοτήτων του δακτυλιδιού, καθώς και το απότομο και βεβιασμένο κλείσιμο της ιστορίας, αφού οι λεπτομέρειες της κατάληψης της εξουσίας από τον Γύγη δεν ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την επιχειρηματολογία.
Ο Γλαύκωνας προτείνει στους ακροατές του να φανταστούν πως ο δίκαιος και ο άδικος του πειράματός τους κατέχουν ένα δακτυλίδι σαν εκείνο του Γύγη και να αναρωτηθούν πώς θα συμπεριφερόντουσαν. Η πιθανότερη εκδοχή είναι πως κανείς δεν θα μπορούσε να αντισταθεί στους πειρασμούς της αδικίας και να αποφύγει να ενεργεί σαν θεός, εκπληρώνοντας οποιαδήποτε επιθυμία του (η σύγκριση του άδικου με τον θεό στο σημείο αυτό ασφαλώς ειρωνική).
Κατά συνέπεια, το διανοητικό πείραμα επιβεβαιώνει πλήρως τη θέση που μεταφέρει ο Γλαύκωνας, χωρίς να την αποδέχεται (όπως φροντίζει να μας υπενθυμίσει: μέγα τοῦτο τεκμήριον ἂν φαίη τις, ὡς φήσει ὁ περὶ τοῦ τοιούτου λόγου λέγων), πως κανείς δεν είναι δίκαιος με τη θέλησή του, αλλά από ανάγκη (οὐδεὶς ἑκὼν δίκαιος, σαφής η αντίθεση με το σωκρατικό δόγμα οὐδεὶς ἑκὼν κακός). Κι αυτό συμβαίνει γιατί ο καθένας θεωρεί την αδικία ωφελιμότερη από τη δικαιοσύνη σε ατομικό επίπεδο.
Ακόμη κι αν υπήρχε ένας τόσο παράξενος άνθρωπος, που δεν θα χρησιμοποιούσε για άδικους σκοπούς την απεριόριστη δύναμή του, η συμπεριφορά των άλλων ανθρώπων απέναντί του θα επιβεβαίωνε την άποψη που εκθέτει ο Γλαύκωνας: οι συνάνθρωποί του θα τον θεωρούσαν τελείως ανόητο και αξιολύπητο, έστω κι αν μπροστά του θα τον επαινούσαν, από φόβο μήπως τους αδικήσει.
Στο τρίτο μέρος της επιχειρηματολογίας του, ο Γλαύκωνας προχωρά σ' ένα νέο συμπέρασμα με βάση τα προηγούμενα: σημασία δεν έχει το να είναι κανείς πραγματικά δίκαιος, αλλά το να φαίνεται· κι απ' αυτή την άποψη ο απόλυτα άδικος θα βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση από τον απόλυτα δίκαιο. Γιατί, ο απόλυτα δίκαιος θα πρέπει να τιμά τη δικαιοσύνη για την αξία της καθεαυτήν και όχι για τις τιμές ή την εκτίμηση που αυτή του προσφέρει· κατά συνέπεια η δικαιοσύνη του θα είναι απόλυτη, αν ακριβώς στερείται της εκτίμησης των συνανθρώπων του και η αρετή του συνεχώς δοκιμάζεται.
Αντιθέτως, ο απόλυτα άδικος, επειδή θα προσποιείται τον δίκαιο και θα έχει τελειοποιήσει την αδικία του, ώστε να μην συλληφθεί, πέρα από την ευημερία του θα κερδίσει και την εκτίμηση των συνανθρώπων του, και ίσως, όπως ειρωνικά τονίζεται, και την εύνοια των θεών, αφού θα μπορεί να τους προσφέρει πλουσιότερες θυσίες.
Η θέση την οποία εκθέτει στην Πολιτεία ο Γλαύκωνας επιχειρεί να συνθέσει σε μια ενιαία θεωρία τις αντίθετες αρχές της φύσης και του νόμου ως ρυθμιστών της ανθρώπινης πράξης. Σύμφωνα με την άποψη αυτή, ο άνθρωπος ακολουθεί τη φύση του και προτιμά την αδικία, όταν δεν υπάρχει κίνδυνος να αποκαλυφθεί, και αντιθέτως υποτάσσεται υποχρεωτικά στους κανόνες της δικαιοσύνης, που υπαγορεύουν τον αμοιβαίο σεβασμό, όποτε η συμπεριφορά του γίνεται αντιληπτή.
Ο διπλός αυτός καθορισμός της ανθρώπινης πράξης είναι αναγκαστικός· οι άνθρωποι δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά. Ο W.K.C. Guthrie συσχετίζει την παραπάνω θεωρία με τη ρεαλιστική άποψη του Θουκυδίδη για την ανθρώπινη ιστορία, και θεωρεί πως αυτή δεν έχει κανονιστικό, αλλά αυστηρά περιγραφικό χαρακτήρα.
Όπως ο Θουκυδίδης, έτσι και ο Γλαύκωνας δεν εισηγείται μια ηθική θεωρία, παρά μόνο περιγράφει τους παράγοντες που ρυθμίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Στη συνέχεια της Πολιτείας ο Σωκράτης θα κληθεί να ανασκευάσει τη θεωρία που παρουσίασε ο Γλαύκωνας και να αποδείξει πως η αξία της δικαιοσύνης δεν απορρέει μόνο από τις κοινωνικές συμβάσεις, αλλά και από την ίδια την ανθρώπινη φύση, ότι ταιριάζει στη φύση του ανθρώπου να συμπεριφέρεται δίκαια.
Ο Σωκράτης θα πετύχει να θεμελιώσει ανθρωπολογικά τη δικαιοσύνη με τη θεωρία του για την τριμερή διαίρεση της ανθρώπινης ψυχής, που τις σχέσεις των μορίων της θα πρέπει να τις διέπει η δικαιοσύνη. Θα εισηγηθεί, συνεπώς, μια περιγραφή της ανθρώπινης φύσης εντελώς αντίθετη από εκείνη του Γλαύκωνα. Σε ανταπόκριση προς αυτή την πλατωνική ψυχολογία θα οικοδομηθεί στη συνέχεια η δίκαιη πλατωνική πολιτεία.

► Λάχανο καρότο με πράσινο μήλο και βινεγκρέτ με μέλι και μουστάρδα

Απλές λύσεις.
Φωτογραφία: ► Λάχανο καρότο με πράσινο μήλο και βινεγκρέτ με μέλι και μουστάρδα

Για τη σαλάτα
• 300 γρ. λάχανο λευκό ,λεπτοκομμένο
• 200 γρ λάχανο κόκκινο, λεπτοκομμένο
• 60 γρ. πιπεριές κόκκινες ζουλιεν
• 60 γρ. πιπεριές κίτρινες ζουλιεν
• 80 γρ. πράσινο μήλο ζουλιέν
• 100 γρ. καρότο ζουλιεν
• 200 γρ. βινεγκρέτ μέλι-μουστάρδα
• φύλλα μαϊντανού

Για τη βινεγκρέτ μέλι-μουστάρδα
• 100 γρ. ηλιέλαιο
• 180 γρ. ελαιόλαδο
• 60 γρ. ξίδι λευκό, μπαλσάμικο
• 20 γρ. μουστάρδα ντιζόν
• 30 γρ. μουστάρδα με κόκκους
• 50 γρ. μέλι
• 50 γρ. νερό
• αλάτι

Για τη σαλάτα
Αναμιγνύουμε όλα τα υλικά.

Για τη βινεγκρέτ μέλι-μουστάρδα
Τοποθετούμε όλα τα υλικά εκτός από το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και το νερό στον κάδο του μπλέντερ.

Ξεκινάμε το μπλέντερ και προσθέτουμε σιγά σιγά το ελαιόλαδο και το ηλιέλαιο.

Αν δούμε ότι η βινεγκρέτ πήζει πολύ αραιώνουμε με νερό.

Πηγή: yiannislucacos.gr

► Λάχανο καρότο με πράσινο μήλο και βινεγκρέτ με μέλι και μουστάρδα

Για τη σαλάτα
• 300 γρ. λάχανο λευκό ,λεπτοκομμένο
• 200 γρ λάχανο κόκκινο, λεπτοκομμένο
• 60 γρ. πιπεριές κόκκινες ζουλιεν
• 60 γρ. πιπεριές κίτρινες ζουλιεν
• 80 γρ. πράσινο μήλο ζουλιέν
• 100 γρ. καρότο ζουλιεν
• 200 γρ. βινεγκρέτ μέλι-μουστάρδα
• φύλλα μαϊντανού

Για τη βινεγκρέτ μέλι-μουστάρδα
• 100 γρ. ηλιέλαιο
• 180 γρ. ελαιόλαδο
• 60 γρ. ξίδι λευκό, μπαλσάμικο
• 20 γρ. μουστάρδα ντιζόν
• 30 γρ. μουστάρδα με κόκκους
• 50 γρ. μέλι
• 50 γρ. νερό
• αλάτι

Για τη σαλάτα
Αναμιγνύουμε όλα τα υλικά.

Για τη βινεγκρέτ μέλι-μουστάρδα
Τοποθετούμε όλα τα υλικά εκτός από το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και το νερό στον κάδο του μπλέντερ.

Ξεκινάμε το μπλέντερ και προσθέτουμε σιγά σιγά το ελαιόλαδο και το ηλιέλαιο.

Αν δούμε ότι η βινεγκρέτ πήζει πολύ αραιώνουμε με νερό.

Πηγή: yiannislucacos.gr

σύγχρονη τέχνη από περίσσευματα χρωμάτων

Απλές λύσεις.

Φωτογραφία: ► Diy Καταπληκτική σύγχρονη τέχνη από περίσσευματα χρωμάτων, για να διακοσμήσετε τους τοίχους σας

Αυτά τα πολύχρωμα αφηρημένα έργα τέχνης δημιουργούνται χρησιμοποιώντας απομεινάρια  χρώματος. Έχουν αναπτύξει καινοτόμες τεχνικές για την εργασία με το χρώμα, και τα αποτελέσματα είναι καταπληκτικά!

Το παρακάτω υπέροχο βίντεο δείχνει την κατασκευή  αφηρημένης ζωγραφικής με επανάχρηση χρώματων που έχουν απομείνει από τα βαψίματα στο σπίτι.

http://youtu.be/rNA-xHqfZjA

Η τεχνική είναι αυθόρμητη και τα έργα αυτά περιλαμβάνουν ένα έμπειρο μάτι για το χρώμα, και γνώση σχετικά με τις ιδιότητες των χρωμάτων. Χρειάζεται αντοχή και επιδεξιότητα, καθώς δοχεία των χρωμάτων και των υγρών από χρώμα φορτωμένο καμβάδες είναι βαριά.

Δεν νομίζετε ότι θα ήταν καταπληκτικό ένα δικό σας diy έργο αφηρημένης τέχνης και για τους δικούς σας τοίχους;

Πηγή: texnotropieskaidiakosmisi.com

► Diy Καταπληκτική σύγχρονη τέχνη από περίσσευματα χρωμάτων, για να διακοσμήσετε τους τοίχους σας

Αυτά τα πολύχρωμα αφηρημένα έργα τέχνης δημιουργούνται χρησιμοποιώντας απομεινάρια χρώματος. Έχουν αναπτύξει καινοτόμες τεχνικές για την εργασία με το χρώμα, και τα αποτελέσματα είναι καταπληκτικά!

Το παρακάτω υπέροχο βίντεο δείχνει την κατασκευή αφηρημένης ζωγραφικής με επανάχρηση χρώματων που έχουν απομείνει από τα βαψίματα στο σπίτι.

http://youtu.be/rNA-xHqfZjA

Η τεχνική είναι αυθόρμητη και τα έργα αυτά περιλαμβάνουν ένα έμπειρο μάτι για το χρώμα, και γνώση σχετικά με τις ιδιότητες των χρωμάτων. Χρειάζεται αντοχή και επιδεξιότητα, καθώς δοχεία των χρωμάτων και των υγρών από χρώμα φορτωμένο καμβάδες είναι βαριά.

Δεν νομίζετε ότι θα ήταν καταπληκτικό ένα δικό σας diy έργο αφηρημένης τέχνης και για τους δικούς σας τοίχους;

Πηγή: texnotropieskaidiakosmisi.com

Βιοκαύσιμο θέρμανσης

http://www.back-to-nature.gr/2013/10/blog-post_6477.htmlΒιοκαύσιμο θέρμανσης σε σχολεία

Βιοκαύσιμο θέρμανσης από χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια προμηθεύονται σχολεία της Πάτρας, για να γεμίσουν τους καυστήρες. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον δήμο Πατρέων βρίσκεται σε εξέλιξη η συλλογή χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων, τα οποία μετατρέπονται, ύστερα από επεξεργασία, σε βιοκαύσιμο, στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος που υλοποιούν η Αναπτυξιακή Δημοτική Επιχείρηση και η αντιδημαρχία Περιβάλλοντος.

Ήδη, έχει γίνει επεξεργασία 2.800 λίτρων μαγειρικών ελαίων που συλλέχθηκαν στα 23 σχολεία που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα συλλογής και μετατροπής τηγανέλαιων σε βιοκαύσιμο. Η προαναφερόμενη ποσότητα επεστράφη, έπειτα από επεξεργασία στα ίδια σχολεία και τοποθετήθηκε στις δεξαμενές πετρελαίου θέρμανσης, όπου το βιοκαύσιμο αναμεμειγμένο με το πετρέλαιο θέρμανσης, μετατρέπεται σε καύσιμο θέρμανσης.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του τμήματος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης της ΑΔΕΠ ΑΕ Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο, υπάρχουν αρκετά αιτήματα για επέκταση του πιλοτικού προγράμματος και σε άλλα σχολεία της Πάτρας.
Στο μεταξύ, με την έναρξη λειτουργίας του Ενεργειακού Κέντρου Πληροφόρησης για τη βιομάζα, που αναμένεται να γίνει τον επόμενο μήνα, θα επεκταθεί το πιλοτικό πρόγραμμα και σε άλλες ομάδες πολιτών.

► Το αγόρι και τα καρφιά

Απλές λύσεις.

Φωτογραφία: ► Το αγόρι και τα καρφιά

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα αγόρι με άσχημο χαρακτήρα. Ο πατέρας του, του έδωσε ένα σακούλι με καρφιά και του είπε να καρφώνει ένα μέσα στον φράχτη όποτε έχανε την υπομονή του ή μάλωνε με κάποιον.

Την πρώτη ημέρα κάρφωσε πολλά καρφιά στον φράκτη. Έμαθε όμως να συγκρατείται γιατί ήταν πιο εύκολο αυτό από το να καρφώνει τις πρόκες.

Τελικά, έφθασε μια ημέρα που το αγόρι δεν κάρφωσε κανένα καρφί και το είπε στον πατέρα του.

Τότε εκείνος του είπε να αφαιρεί ένα καρφί για κάθε ημέρα που δεν έχανε την υπομονή του. Οι ημέρες πέρασαν και τελικά το αγόρι μπόρεσε να πει στον πατέρα του ότι είχε αφαιρέσει όλα τα καρφιά.

Ο πατέρας του είπε:
Όλα καλά, αλλά κοίταξε όλες τις τρύπες που υπάρχουν στο φράχτη.
Δεν θα είναι ποτέ όπως πριν. Όποτε εσύ κάνεις κάτι κακό αφήνεις στον άλλον μία πληγή.

Μπορείς να καρφώσεις ένα μαχαίρι σε έναν άνθρωπο και έπειτα να το βγάλεις, αλλά θα μείνει πάντα ένα τραύμα. Ακόμη και να σε συγχωρήσουν το τραύμα θα μείνει. Ένα λεκτικό τραύμα κάνει περισσότερη ζημιά από το φυσικό τραύμα.

Οι φίλοι είναι σπάνια κοσμήματα, σε κάνουν να χαμογελάς και σε βοηθούν. Είναι έτοιμοι να σε ακούσουν οπότε έχεις ανάγκη.
Σε υποστηρίζουν και σου ανοίγουν την καρδιά τους. Σταμάτα να τους πληγώνεις και δείξε τους πόσο τους αγαπάς.

Πηγή: enallaktikidrasi.com
► Το αγόρι και τα καρφιά

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα αγόρι με άσχημο χαρακτήρα. Ο πατέρας του, του έδωσε ένα σακούλι με καρφιά και του είπε να καρφώνει ένα μέσα στον φράχτη όποτε έχανε την υπομονή του ή μάλωνε με κάποιον.

Την πρώτη ημέρα κάρφωσε πολλά καρφιά στον φράκτη. Έμαθε όμως να συγκρατείται γιατί ήταν πιο εύκολο αυτό από το να καρφώνει τις πρόκες.

Τελικά, έφθασε μια ημέρα που το αγόρι δεν κάρφωσε κανένα καρφί και το είπε στον πατέρα του.

Τότε εκείνος του είπε να αφαιρεί ένα καρφί για κάθε ημέρα που δεν έχανε την υπομονή του. Οι ημέρες πέρασαν και τελικά το αγόρι μπόρεσε να πει στον πατέρα του ότι είχε αφαιρέσει όλα τα καρφιά.

Ο πατέρας του είπε:
Όλα καλά, αλλά κοίταξε όλες τις τρύπες που υπάρχουν στο φράχτη.
Δεν θα είναι ποτέ όπως πριν. Όποτε εσύ κάνεις κάτι κακό αφήνεις στον άλλον μία πληγή.

Μπορείς να καρφώσεις ένα μαχαίρι σε έναν άνθρωπο και έπειτα να το βγάλεις, αλλά θα μείνει πάντα ένα τραύμα. Ακόμη και να σε συγχωρήσουν το τραύμα θα μείνει. Ένα λεκτικό τραύμα κάνει περισσότερη ζημιά από το φυσικό τραύμα.

Οι φίλοι είναι σπάνια κοσμήματα, σε κάνουν να χαμογελάς και σε βοηθούν. Είναι έτοιμοι να σε ακούσουν οπότε έχεις ανάγκη.
Σε υποστηρίζουν και σου ανοίγουν την καρδιά τους. Σταμάτα να τους πληγώνεις και δείξε τους πόσο τους αγαπάς.

Πηγή: enallaktikidrasi.com

► Τούρτα μους σοκολάτα

Απλές λύσεις.

► Τούρτα μους σοκολάτα

• 2 πακέτα μπισκότα πτι-μπερ
• 500 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα
• 5 κ.σ. κοφτές βούτυρο
• 1 φλιτζ. ζάχαρη άχνη
• 6 αυγά
• ½ ποτήρι γάλα
• 6 κ.σ. κονιάκ
• τρούφα σοκολάτα
• ελάχιστο αλάτι
• 100 γρ. σαντιγύ
• κερασάκια για γαρνίρισμα

Λιώνετε τη σοκολάτα σε μπεν μαρί μαζί με το βούτυρο και 3 κ.σ. νερό.

Χωρίζετε τους κρόκους από τα ασπράδια. Όταν η σοκολάτα λιώσει τη βγάζετε από τη φωτιά και προσθέτετε τους κρόκους (ελαφρά χτυπημένους), τη ζάχαρη και το μισό κονιάκ. Χτυπάτε τα ασπράδια με ελάχιστο αλάτι στο μίξερ ώσπου να γίνουν σφιχτή μαρέγκα.

Προσθέτετε τη μαρέγκα στο μίγμα της σοκολάτας. Στρώνετε τα πτι-μπερ (αφού τα έχετε βρέξει στο γάλα και το υπόλοιπο κονιάκ) σε μία πιατέλα και απλώνετε από πάνω τους τη μισή μους σοκολάτα.

Επαναλαμβάνετε με νέα στρώση από μπισκότα και μους σοκολάτα. Γαρνίρετε με τρούφα, σαντιγύ, κερασάκια και βάζετε την τούρτα στο ψυγείο.

Πηγή: jenny.gr

Ν.Καζαντζάκης ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ, της Ελένης Ν. Καζαντζάκη,

Μυθικη Αναζητηση.

Φωτογραφία: "Τίποτα, θαρρώ, δε μου λείπει. 
Έχω μονάχα την αγιάτρευτη αγωνία της Ελλάδας, που θέλουν να την γκρεμίσουν. 
Μα αυτή 'ναι αιώνια, το ξέρω καλά, και θα βγει κι από τη δοκιμασία αυτή γιγαντωμένη. 
Είμαι βέβαιος πως μεγάλες ψυχές και μεγάλα έργα γεννιούνται και θα γεννηθούν από το αίμα αυτό κι από τα δάκρυα. 
Ποτέ δεν είχα τόση πίστη κι εμπιστοσύνη στη ράτσα μας, όπως τώρα. 
Πρέπει, αλήθεια, να 'μαστε περήφανοι για τη σύμπτωση αυτή να γεννηθούμε Έλληνες. 
Και συνάμα να νιώθουμε, κάθε στιγμή, σε κάθε μας λόγο, σε κάθε γραμμή και στίχο που γράφουμε, πως έχουμε μεγάλη ευθύνη." 

 Ν.Καζαντζάκης ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ, της Ελένης Ν. Καζαντζάκη,

"Τίποτα, θαρρώ, δε μου λείπει.
Έχω μονάχα την αγιάτρευτη αγωνία της Ελλάδας, 
που θέλουν να την γκρεμίσουν.
Μα αυτή 'ναι αιώνια, το ξέρω καλά, 
και θα βγει κι από τη δοκιμασία αυτή γιγαντωμένη.
Είμαι βέβαιος πως μεγάλες ψυχές και μεγάλα έργα γεννιούνται 
και θα γεννηθούν από το αίμα αυτό κι από τα δάκρυα.
Ποτέ δεν είχα τόση πίστη κι εμπιστοσύνη στη ράτσα μας, όπως τώρα.
Πρέπει, αλήθεια, να 'μαστε περήφανοι 
για τη σύμπτωση αυτή να γεννηθούμε Έλληνες.
Και συνάμα να νιώθουμε, κάθε στιγμή, σε κάθε μας λόγο, 
σε κάθε γραμμή και στίχο που γράφουμε, 
πως έχουμε μεγάλη ευθύνη."

Ν.Καζαντζάκης ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ, της Ελένης Ν. Καζαντζάκη,

Κρεμασμένος απ’ τα κρόσσια μιας αυγής

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
Φωτογραφία: Κρεμασμένος απ’ τα κρόσσια μιας αυγής που εξάγνισε τα νύχτια παρελθόντα
Γεύομαι τους καινούριους ήχους, άθλους της δροσιάς που επίστεψαν στα δέντρα
Μια χλωρή παρουσία προχωράει στις ρίζες της κι αποκτάει τη μέρα
Σαν καρδιά που μπαίνει πια στη θέση της
Σαν γυναίκα που νιώθει πια τα νιάτα της
Και χαρίζει ανοίγοντας τους κόσμους των ματιών της ηδονή ανεξάντλητη

Μέρα ξανθή, του ήλιου ανταμοιβή και του Έρωτα.Ο. ΕΛΥΤΗΣ

Κρεμασμένος απ’ τα κρόσσια μιας αυγής 
που εξάγνισε τα νύχτια παρελθόντα
Γεύομαι τους καινούριους ήχους, 

άθλους της δροσιάς που επίστεψαν στα δέντρα
Μια χλωρή παρουσία προχωράει στις ρίζες της κι αποκτάει τη μέρα
Σαν καρδιά που μπαίνει πια στη θέση της
Σαν γυναίκα που νιώθει πια τα νιάτα της
Και χαρίζει ανοίγοντας τους κόσμους των ματιών της ηδονή ανεξάντλητη

Μέρα ξανθή, του ήλιου ανταμοιβή και του Έρωτα.

Ο. ΕΛΥΤΗΣ

«Μικρόπολη»

Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ.

Φωτογραφία: «Φανταστήκατε ποτέ μια πόλη όπου οι άνθρωποι, τα αυτοκίνητα, τα σπίτια, τα μαγαζιά, τα λουλούδια είναι μικροσκοπικά; Αυτή η καταπληκτική πόλη υπάρχει και τη λένε #Μικρόπολη! Εκεί ζουν η μικρή Λούλα και η φίλη της η μεγάλη χελώνα, που τη λένε Λώνα. Όταν όμως  η ανυπάκουη Λούλα αποφασίζει να φύγει από την όμορφη Μικρόπολη και να πάει να ζήσει σε μια άσχημη μεγάλη πόλη, θα μπει σε μεγάλες περιπέτειες…»

Η «Μικρόπολη» ξεχειλίζει από χρώματα, αξίες και συναισθήματα: η φιλία, η εμπιστοσύνη, η εκτίμηση, η αλληλεγγύη έχουν μια θέση εδώ… Ελάτε κι εσείς στη Μικρόπολη  – γιατί στο μέρος αυτό χωράμε όλοι, μικροί και μεγάλοι! Ένα υπέροχο #βιβλίο για #παιδιά 3-6 ετών από την Κέλλυ Αλχανάτη με εικονογράφηση του Γιώργου Πετρίδη. 

http://www.minoas.gr/book-3719.minoas
Κέλλυ Αλχανάτη - Μικρόπολη
«Φανταστήκατε ποτέ μια πόλη όπου οι άνθρωποι, τα αυτοκίνητα, τα σπίτια, τα μαγαζιά, τα λουλούδια είναι μικροσκοπικά; Αυτή η καταπληκτική πόλη υπάρχει και τη λένε #Μικρόπολη! Εκεί ζουν η μικρή Λούλα και η φίλη της η μεγάλη χελώνα, που τη λένε Λώνα. Όταν όμως η ανυπάκουη Λούλα αποφασίζει να φύγει από την όμορφη Μικρόπολη και να πάει να ζήσει σε μια άσχημη μεγάλη πόλη, θα μπει σε μεγάλες περιπέτειες…»

Η «Μικρόπολη» ξεχειλίζει από χρώματα, αξίες και συναισθήματα: η φιλία, η εμπιστοσύνη, η εκτίμηση, η αλληλεγγύη έχουν μια θέση εδώ… Ελάτε κι εσείς στη Μικρόπολη – γιατί στο μέρος αυτό χωράμε όλοι, μικροί και μεγάλοι! Ένα υπέροχο #βιβλίο για #παιδιά 3-6 ετών από την Κέλλυ Αλχανάτη με εικονογράφηση του Γιώργου Πετρίδη.

http://www.minoas.gr/book-3719.minoas
Κέλλυ Αλχανάτη - Μικρόπολη

Δημοφιλείς αναρτήσεις