Εν Πλω Εκδόσεις.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ -ΠOΛITIΣMOΣ
Hμερομηνία δημοσίευσης: 23-10-13
Πτήσεις του νου στις άκρες του κόσμου
με τον Χρήστο Κεχαγιόγλου
Του Νικου Βατοπουλου
Κατεβαίνεις τα σκαλιά της γκαλερί Ζουμπουλάκη, στην πλατεία Κολωνακίου, και σε ρουφάει ο κόσμος που έστησε ο Χρήστος Κεχαγιόγλου. Θέλεις χρόνο για να επιτρέψεις σε όλην αυτήν την ομοβροντία των αισθήσεων να καθήσει μέσα σου και να γίνει κάτι άλλο, αυτόνομο, η νέα, προσωπική ερμηνεία αυτής της θερμής ζωγραφικής.
Πτήσεις δωματίου, το δίχως άλλο, όπως ονομάζει την έκθεσή του, ο Χρήστος Κεχαγιόγλου, επεξηγώντας το πώς και το γιατί έφτασε στις άκρες του κόσμου, ξεδιπλώνοντας τοπία από τα τέσσερα σημεία της γης. Καλειδοσκοπικά υπάρχουν γύρω σου, στον θεατή, αυτές οι ονειρικές όψεις από τη Σιβηρία, την Κίνα, τη Νέα Ζηλανδία, το Πράσινο Ακρωτήρι, τις Κυκλάδες, τη Γροιλανδία, το Εκουαδόρ, τη Γαλλία ή τον Νότιο Ειρηνικό. Είναι το σημείο βρασμού όπου η Πολυνησία συμπλέει, διϋλίζεται και διαθλάται μέσα σε ένα παγωμένο τοπίο της Γροιλανδίας και εκεί είναι που αντιλαμβάνεσαι ότι οι εσωτερικές πτήσεις έχουν πολλές πατρίδες και χιαστί διασταυρώσεις.
Ο Χρήστος Κεχαγιόγλου με πάει βαθιά σε έναν κόσμο εφηβικών αναγνωσμάτων. Αγνωστο γιατί ανέβλυσε μέσα μου μνήμη από Ιούλιο Βερν με «Αδελφούς Κιπ» και «Δεκαπενταετή πλοίαρχο», γέμισα εικόνες από την Ταϊτή του Γκωγκέν και από βικτωριανά μυθιστορήματα περιπέτειας όπως το «Κοραλένιο Νησί». Χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά σε αυτά, λειτούργησε ο συνειρμικός άξονας και με εξέβαλε σε άγνωστες, οικείες πατρίδες. Είναι μία λειτουργία της τέχνης που είναι πάντα θαυμαστή.
Η ίδια η ζωγραφική του Χρήστου Κεχαγιόγλου έχει μια θερμή αρρενωπότητα και ένα αποτύπωμα στέρεο πάνω σε μια ρευστή ανάγνωση του κόσμου. Η διάφανη γεωμετρία των όγκων του γεννάει αυτά τα ραγίσματα της ματιάς, που, ως θεατής, τα επιζητείς για να βρεις κόγχες και απάνεμες γωνιές. Τα σπίτια είναι κατά κανόνα πολύχρωμα, όπως αυτά στη Γροιλανδία, που θυμίζουν πιο γνώριμες εικόνες του Ρέικιαβικ, και αναδύονται ως πολυπρισματικά σχήματα, αινιγματικά και ευανάγνωστα ταυτόχρονα.
Είναι όμως η χρήση του χρώματος, η τόσο χαρακτηριστική στην τέχνη του Χρήστου Κεχαγιόγλου, που εδώ στις «πτήσεις δωματίου» απογειώνεται και σχεδόν «αυτονομείται» του θέματος προσφέροντας μία ψευδαισθητική καταιγίδα. Τα πράσινα, τα κόκκινα, τα μπλε, το γαλάζιο του πάγου και το μωβ της θάλασσας, μετατρέπονται σε μία Εδέμ που απλώνεται σε έναν αχανή ορίζοντα και που στροβιλίζεται σε μία δίνη σαν βυθός οφθαλμού.
Εκθεση Χρήστου Κεχαγιόλου. Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Κολωνάκι, έως 2/11 (τηλ. 2103608278).
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ
"ΣΤΙΣ ΑΚΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, πτήσεις δωματίου"
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ
Hμερομηνία δημοσίευσης: 23-10-13
Πτήσεις του νου στις άκρες του κόσμου
με τον Χρήστο Κεχαγιόγλου
Του Νικου Βατοπουλου
Κατεβαίνεις τα σκαλιά της γκαλερί Ζουμπουλάκη, στην πλατεία Κολωνακίου, και σε ρουφάει ο κόσμος που έστησε ο Χρήστος Κεχαγιόγλου. Θέλεις χρόνο για να επιτρέψεις σε όλην αυτήν την ομοβροντία των αισθήσεων να καθήσει μέσα σου και να γίνει κάτι άλλο, αυτόνομο, η νέα, προσωπική ερμηνεία αυτής της θερμής ζωγραφικής.
Πτήσεις δωματίου, το δίχως άλλο, όπως ονομάζει την έκθεσή του, ο Χρήστος Κεχαγιόγλου, επεξηγώντας το πώς και το γιατί έφτασε στις άκρες του κόσμου, ξεδιπλώνοντας τοπία από τα τέσσερα σημεία της γης. Καλειδοσκοπικά υπάρχουν γύρω σου, στον θεατή, αυτές οι ονειρικές όψεις από τη Σιβηρία, την Κίνα, τη Νέα Ζηλανδία, το Πράσινο Ακρωτήρι, τις Κυκλάδες, τη Γροιλανδία, το Εκουαδόρ, τη Γαλλία ή τον Νότιο Ειρηνικό. Είναι το σημείο βρασμού όπου η Πολυνησία συμπλέει, διϋλίζεται και διαθλάται μέσα σε ένα παγωμένο τοπίο της Γροιλανδίας και εκεί είναι που αντιλαμβάνεσαι ότι οι εσωτερικές πτήσεις έχουν πολλές πατρίδες και χιαστί διασταυρώσεις.
Ο Χρήστος Κεχαγιόγλου με πάει βαθιά σε έναν κόσμο εφηβικών αναγνωσμάτων. Αγνωστο γιατί ανέβλυσε μέσα μου μνήμη από Ιούλιο Βερν με «Αδελφούς Κιπ» και «Δεκαπενταετή πλοίαρχο», γέμισα εικόνες από την Ταϊτή του Γκωγκέν και από βικτωριανά μυθιστορήματα περιπέτειας όπως το «Κοραλένιο Νησί». Χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά σε αυτά, λειτούργησε ο συνειρμικός άξονας και με εξέβαλε σε άγνωστες, οικείες πατρίδες. Είναι μία λειτουργία της τέχνης που είναι πάντα θαυμαστή.
Η ίδια η ζωγραφική του Χρήστου Κεχαγιόγλου έχει μια θερμή αρρενωπότητα και ένα αποτύπωμα στέρεο πάνω σε μια ρευστή ανάγνωση του κόσμου. Η διάφανη γεωμετρία των όγκων του γεννάει αυτά τα ραγίσματα της ματιάς, που, ως θεατής, τα επιζητείς για να βρεις κόγχες και απάνεμες γωνιές. Τα σπίτια είναι κατά κανόνα πολύχρωμα, όπως αυτά στη Γροιλανδία, που θυμίζουν πιο γνώριμες εικόνες του Ρέικιαβικ, και αναδύονται ως πολυπρισματικά σχήματα, αινιγματικά και ευανάγνωστα ταυτόχρονα.
Είναι όμως η χρήση του χρώματος, η τόσο χαρακτηριστική στην τέχνη του Χρήστου Κεχαγιόγλου, που εδώ στις «πτήσεις δωματίου» απογειώνεται και σχεδόν «αυτονομείται» του θέματος προσφέροντας μία ψευδαισθητική καταιγίδα. Τα πράσινα, τα κόκκινα, τα μπλε, το γαλάζιο του πάγου και το μωβ της θάλασσας, μετατρέπονται σε μία Εδέμ που απλώνεται σε έναν αχανή ορίζοντα και που στροβιλίζεται σε μία δίνη σαν βυθός οφθαλμού.
Εκθεση Χρήστου Κεχαγιόλου. Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Κολωνάκι, έως 2/11 (τηλ. 2103608278).
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ
"ΣΤΙΣ ΑΚΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, πτήσεις δωματίου"
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ