Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Η καλλιέργεια καστανιάς και οι ευεργετικές ιδιότητες του κάστανου.



Πως καλλιεργούνται οι καστανιές, τα είδη της και οι ασθένειες.Ευεργετικές και θεραπευτικές ιδιότητες του κάστανου και το μέλι του.

Το Ωρολόγιο του Κυρρήστου

γύρω από την ενοχή και τη μνήμη

Εκδόσεις Καστανιώτη.
Παραδείγματος χάριν: ο ναζί αδερφός μου
Ένα σπουδαίο μυθιστόρημα γύρω από την ενοχή και τη μνήμη, την προσωπική και τη συλλογική ευθύνη, τους λόγους που έκαναν δυνατή την άνοδο του ναζισμού σε μια Γερμανία και σε μια Ευρώπη που προτιμούσαν να εθελοτυφλούν. http://ow.ly/q7Upa

Περίληψη

Η ανάγκη να κατανοήσει την ίδια του την ιστορία, την ιστορία της γενιάς του, οδήγησε τον Ούβε Τιμ σ’ ένα ταξίδι στο παρελθόν, αφετηρία του οποίου είναι το πεπρωμένο του αδερφού του, που κατατάχθηκε εθελοντικά στα Ες Ες και σκοτώθηκε στην Ουκρανία μόλις στα δεκαεννιά του χρόνια. Μέσα από τις αναμνήσεις και το πένθος των γονιών και της μεγαλύτερης αδερφής του, προσπαθεί να ζωντανέψει τη μορφή του νεκρού αδερφού που τον συνόδευε σε ολόκληρη την παιδική και νεανική του ηλικία, αναζητώντας απαντήσεις που αφορούν και τη δική του ζωή, τις οικογενειακές σχέσεις, αλλά και τις αξίες ενός κόσμου που συντρίφτηκε κάτω από το βάρος του εθνικοσοσιαλισμού.
Ένα μυθιστόρημα γύρω από την ενοχή και τη μνήμη, την προσωπική και τη συλλογική ευθύνη, τους λόγους που έκαναν δυνατή την άνοδο του ναζισμού σε μια Γερμανία και σε μια Ευρώπη που προτιμούσαν να εθελοτυφλούν.

Βιογραφικά στοιχεία

Ούβε Τιμ
Ο Ούβε Τιμ γεννήθηκε το 1940 στο Αμβούργο. Σπούδασε Φιλοσοφία και Γερμανική Φιλολογία στο Μόναχο και στο Παρίσι. Άρχισε να γράφει στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και σήμερα συγκαταλέγεται στους δημοφιλέστερους συγγραφείς της χώρας του. Ζει στο Μόναχο.



Βιβλιογραφία

 

O Χειροτέχνης του αίματος

Εκδόσεις Καστανιώτη.

Ο χειροτέχνης του αίματος
Κρήτη, στα χρόνια της Κατοχής ένα βρέφος εγκαταλείπεται σε μία σπηλιά. Είκοσι ένα χρόνια αργότερα, ο νεαρός, πλέον, άντρας επιστρέφει στο νησί, αναζητώντας πρόσωπα και πράγματα που θα φωτίσουν το παρελθόν του. Εκεί θα ανακαλύψει ότι οι παλιοί λογαριασμοί είναι ακόμη ανοιχτοί και πως η εξιχνίαση ενός εγκλήματος δεν αποτελεί το τέλος αλλά την αρχή μιας νέας τραγωδίας... http://ow.ly/q7TiS

Περίληψη

Κρήτη, στα χρόνια της Κατοχής: Το σπίτι της Κωστάντζας, μιας όμορφης και ποθητής γυναίκας, είναι επιταγμένο από τους Γερμανούς. Εκεί διαμένει και ο διοικητής της Βέρμαχτ, που της δείχνει ιδιαίτερη αδυναμία, με αποτέλεσμα να την υποψιάζονται οι συγχωριανοί της ως ερωμένη και συνεργάτιδά του. Εκείνη ωστόσο κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει τις αντιστασιακές ομάδες του νησιού και στην προσπάθειά της αυτή περιθάλπει έναν Βρετανό αξιωματικό, τον οποίο ερωτεύεται παράφορα, φροντίζοντας παράλληλα να τον φυγαδεύσει. Όταν φέρνει στον κόσμο τον καρπό του έρωτά τους, η κατακραυγή στο χωριό εντείνεται, καθώς αγνοούν τον πραγματικό πατέρα. Στη γενικευμένη σύγχυση, ένας επίορκος αντάρτης τη δολοφονεί, παρατώντας το βρέφος σε μια σπηλιά. Το αγόρι όμως διασώζεται από έναν Γερμανό, που το μεταφέρει στην πατρίδα του. Είκοσι ένα χρόνια αργότερα, ο νεαρός, πλέον, άντρας επιστρέφει στο νησί, αναζητώντας πρόσωπα και πράγματα που θα φωτίσουν το παρελθόν του. Εκεί θα ανακαλύψει ότι οι παλιοί λογαριασμοί είναι ακόμη ανοιχτοί και πως η εξιχνίαση ενός εγκλήματος δεν αποτελεί το τέλος αλλά την αρχή μιας νέας τραγωδίας...

Βιογραφικά στοιχεία

Τηλέμαχος Μουδατσάκις
Ο Τηλέμαχος Μουδατσάκις κατάγεται από το Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι σκηνοθέτης και καθηγητής Θεωρίας και Πρακτικής του Θεάτρου στη Σχολή Επιστημών Αγωγής (Π.Τ.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ως σκηνοθέτης συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο και το ΚΘΒΕ. Ιδρυτής του Θεάτρου των Vivi, ανέβασε, σε δικές του μεταφράσεις, έργα των: Ευριπίδη (Ηρακλής Μαινόμενος, Άλκηστις – διεθνές φεστιβάλ της Avignon 2011), Αριστοφάνη (Ειρήνη), Σαίξπηρ (Με το ίδιο μέτρο, Ο έμπορος της Βενετίας), Μολιέρου (Οι ξιπασμένες, Ο φιλάργυρος κ.ά.), Καλντερόν, Μπέκετ, Νίκου Καζαντζάκη (Μέλισσα) κ.ά. Έγραψε το λιμπρέτο σε δύο όπερες για νεανικό κοινό, από τις οποίες σκηνοθέτησε τη μία (Ο Φρίξος και η Έλλη). Δημοσίευσε άρθρα και μεγάλες μονογραφίες (Η θεατρική σύνταξη, Το θέατρο ως πρακτική τέχνη στην εκπαίδευση κ.ά.). Έχει δώσει παραστάσεις σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και δίδαξε σε αντίστοιχα πανεπιστήμια της αλλοδαπής. Το πρώ­το του μυθιστόρημα, Άμφια εταίρας, ήταν υποψήφιο για το κρατικό βραβείο μυθιστορήματος το 2008. Ο χειροτέχνης του αίματος είναι το δεύτερό του μυθιστόρημα.

Τεμπελόπιτα

I Cook Greek - Συνταγές Μαγειρικής / Greek Recipes.

Τεμπελόπιτα


Υλικά συνταγής

  • φύλλα κρούστας για πίτες: 1 πακέτο
  • φέτα: 500 γρ.
  • κασέρι: 1 φλιτζάνι
  • γραβιέρα: 1 φλιτζάνι
  • βούτυρο λιωμένο: 150 γρ.
  • αβγά: 3-4 χτυπημένα
  • σόδα ή ανθρακούχο νερό: 1 μπουκαλάκι
  • άνηθο ψιλοκομμένο: ½ ματσάκι
  • μάραθο ή δυόσμο ψιλοκομμένο: ½ ματσάκι
  • πιπέρι λευκό

Εκτέλεση συνταγής

  1. Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 180°C. Βουτυρώνετε ένα ταψί και απλώνετε ένα ένα τα φύλλα κρούστας του πακέτου ζαρώνοντάς τα σφιχτά μεταξύ τους.
  2. Ανακατεύετε σε μπολ τη φέτα θρυμματισμένη και τα 2 φλιτζάνια με το κασέρι και τη γραβιέρα. Σκορπίζετε το μείγμα ανάμεσα στις πτυχές των φύλλων πασπαλίζοντας με λίγο λευκό πιπέρι και με τα ψιλοκομμένα μυρωδικά μας. Καλύπτετε την επιφάνεια με τα χτυπημένα αβγά και με 1 μπουκαλάκι σόδα ή οποιοδήποτε ανθρακούχο νερό. Ψήνετε στους 180°C για 1 ώρα περίπου.

Η ΡΩΜΑΙΚΗ ΕΠΑΥΛΗ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ


ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ: Η ΡΩΜΑΙΚΗ ΕΠΑΥΛΗ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
kritipoliskaihoria.blogspot.com

Τριάντα (30) χλμ. ανατολικά της Ιεράπετρας και τριαντατρία (33) νότια της Σητείας, πάνω στο νότιο οδικό άξονα Σητείας-Ιεράπετρας, βρίσκεται ο Μακρύ Γιαλός στο Λυβικό πέλαγος. Το όνομα του προέρχεται από την μεγάλη αμμώδη παραλία που υπάρχει εκεί. Ήδη από την Προϊστορική Εποχή κατοικήθηκε η περιοχή αφήνοντας σημαντικά λείψανα του παρελθόντος. Ένα από αυτά είναι τα θεμέλια μιας ρωμαϊκής έπαυλης, η οποία αποκαλύφθηκε στην θέση Κατωβίγλι, δίπλα από την εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Οι συστηματικές ανασκαφές απέδειξαν την ύπαρξη μεγάλης εγκατάστασης (έπαυλη) που χρονολογείται από τον 1ο π.Χ. ως τον 3o αι. μ.Χ. 


Εκτός των δωματίων και αποθηκευτικών χώρων, η έπαυλη διέθετε λουτρικό συγκρότημα με υπαίθρια δεξαμενή. Η διάταξη των χώρων δεν είναι απλή και συνθέτει ένα σύνολο που καταλαμβάνει προς το παρόν έκταση 1,5 στρεμμάτων, η έρευνα του οποίου δεν επιτρέπει ακόμη ασφαλή συμπεράσματα. Τα δωμάτια βρίσκονται γύρω από μια υπαίθρια αυλή, ενώ οι είσοδοι διαθέτουν μεγάλα πώρινα κατώφλια. Διάδρομοι και αυλές λειτουργούν ως κεντρικοί άξονες γύρω από τους οποίους εκτείνονται τα δωμάτια και οι βοηθητικοί χώροι. Ένα μεγάλο δωμάτιο με πολυτελές δάπεδο χρησίμευε ως αίθουσα υποδοχής. Η είσοδος της έπαυλης είχε ψηφιδωτό δάπεδο με γεωμετρικό και φυτικό διάκοσμο. Τα δάπεδα και οι τοίχοι των κυρίως δωματίων είναι επενδυμένα με μαρμάρινες πλάκες. Ταφικό δωμάτιο με κτιστό τον χώρο της κύριας ταφής, φούρνος με αψιδωτό άνοιγμα και χαρακτηριστική ύπαρξη στάκτης, αποτελούν χώρους εκτός των κυρίων δωματίων. 



Στο νοτιοανατολικό τμήμα της έπαυλης ήταν το λουτρικό συγκρότημα, το γνωστό βαλανείο, με το χαρακτηριστικό υπόκαυστο και την πεταλόσχημη πισίνα, διαστάσεων 3,90 x 3,15 μ., που το δάπεδό της και τα σκαλοπάτια της ήταν επενδυμένα με μάρμαρο. Πρόκειται για τμήμα ενός εντυπωσιακού λουτρικού συγκροτήματος (βαλανείου) που κάλυπτε ένα μεγάλο μέρος της έπαυλης. Το νερό διοχετευόταν από τις δεξαμενές στο βαλανείο με ένα σύστημα κτιστών και σωληνωτών αγωγών. Ένα μεγάλο ψηφιδωτό με γεωμετρικές παραστάσεις βρέθηκε στον υπαίθριο χώρο δίπλα στην πισίνα. Ανάμεσα στους διάφορους χώρους του βαλανείου εντοπίστηκε ένα δωμάτιο με ταφική χρήση και μια ταφή. Εντύπωση προκάλεσε ωστόσο η ανυπαρξία σχεδόν κινητών ευρημάτων ή αρχιτεκτονικών μελών μέσα στα εντυπωσιακά αυτά αρχιτεκτονικά ερείπια. Μια συστηματική σύληση του χώρου ίσως και από πειρατές των βυζαντινών χρόνων μαζί με πρόσφατες αρπαγές συνάδουν σε μια τέτοια υπόθεση. 



Οι ανασκαφές στο χώρο της ρωμαϊκής έπαυλης ξεκίνησαν το 1977 με υπεύθυνο τον αρχαιολόγο Ν. Παπαδάκη. Στον περιβάλλοντα χώρο της έπαυλης, η οποία βρίσκεται σε μικρή χερσόνησο, έχουν ανασκαφεί τάφοι ρωμαϊκής περιόδου. Ήδη ο Pendlebury (BSA χχχlll p. 100) είχε σημειώσει την ύπαρξη ρωμαικού συνοικισμού. Το 1937 από την ίδια περιοχή περισυνελέγη επιτύμβια ενεπίγραφη στήλη του 4ου μ.Χ. αι..


http://odysseus.culture.gr
http://www.insitia.gr

Το χώμα της Κρήτης...

«Κι αν δεν ξημερώσει;»

Εκδόσεις Καστανιώτη.
Φωτογραφία: Η Τιτίκα Δημητρούλια γράφει για το μυθιστόρημα της Μαρίας Κουγιουμτζή «Κι αν δεν ξημερώσει;»: «Στην εναγώνια ερώτηση του τίτλου, το κείμενο, παρά την αγριότητά του, απαντά με μια ακτίνα φως». http://ow.ly/qa7yG

Η Τιτίκα Δημητρούλια γράφει για το μυθιστόρημα της Μαρίας Κουγιουμτζή 
«Κι αν δεν ξημερώσει;»
«Στην εναγώνια ερώτηση του τίτλου, το κείμενο, παρά την αγριότητά του, απαντά με μια ακτίνα φως». http://ow.ly/qa7yG

Μ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ " ΤΟ ΣΚΑΚΙ"

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).

Μ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ " ΤΟ ΣΚΑΚΙ"

Ἔλα νὰ παίξουμε...
Θὰ σοῦ χαρίσω τὴ βασίλισσά μου
Ἦταν γιὰ μένα μιὰ φορὰ ἡ ἀγαπημένη
Τώρα δὲν ἔχω πιὰ ἀγαπημένη

Θὰ σοῦ χαρίσω τοὺς πύργους μου
Τώρα πιὰ δὲν πυροβολῶ τοὺς φίλους μου
Ἔχουν πεθάνει ἀπὸ καιρὸ
πρὶν ἀπὸ μένα

Ὅλα, ὅλα καὶ τ᾿ ἄλογά μου θὰ στὰ δώσω
Ὅλα, ὅλα καὶ τ᾿ ἄλογά μου θὰ στὰ δώσω
Μονάχα ἐτοῦτο τὸν τρελό μου θὰ κρατήσω
ποὺ ξέρει μόνο σ᾿ ἕνα χρῶμα νὰ πηγαίνει

δρασκελώντας τὴν μίαν ἄκρη ὡς τὴν ἄλλη
γελώντας μπρὸς στὶς τόσες πανοπλίες σου
μπαίνοντας μέσα στὶς γραμμές σου ξαφνικὰ
ἀναστατώνοντας τὶς στέρεες παρατάξεις

Ἔλα νὰ παίξουμε...

Ὁ βασιλιὰς αὐτὸς δὲν ἤτανε ποτὲ δικός μου
Κι ὕστερα τόσους στρατιῶτες τί τοὺς θέλω!
Τραβᾶνε μπρὸς σκυφτοὶ δίχως κἂν ὄνειρα
Ὅλα, ὅλα, καὶ τ᾿ ἄλογά μου θὰ στὰ δώσω

Ὅλα, ὅλα, καὶ τ᾿ ἄλογά μου θὰ στὰ δώσω
Μονάχα ἐτοῦτο τὸν τρελό μου θὰ κρατήσω
ποὺ ξέρει μόνο σ᾿ ἕνα χρῶμα νὰ πηγαίνει
δρασκελώντας τὴν μίαν ἄκρη ὡς τὴν ἄλλη

γελώντας μπρὸς στὶς τόσες πανοπλίες σου
μπαίνοντας μέσα στὶς γραμμές σου ξαφνικὰ
ἀναστατώνοντας τὶς στέρεες παρατάξεις
Ἔλα νὰ παίξουμε...

Κι αὐτὴ δὲν ἔχει τέλος ἡ παρτίδα...
— μαζί με Kaiti Himou.

Δημοφιλείς αναρτήσεις