Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Η Γιορτή της μητέρας στην Αρχαία Ελλάδα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Χρόνια Πολλά σε όλες τις Μητέρες, αλλά και σε όλες τις Γυναίκες, τις εκπροσώπους της Θυλικής Αρχής, μέσα από τις οποίες ρέει η διαδοχή και η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους!
autochthonesellhnes.blogspot.com

Σάββατο 10 Μαΐου 2014

Το μαύρο μονοπάτι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Ekdoseis Metaixmio.


Αναφορικά με την ασθενή Ρεμπέκα Μάρτινσον
Λόγος επικοινωνίας: Η ασθενής εισήχθη στο νοσοκομείο της Κίρουνα με τραύματα στο πρόσωπο & το κεφάλι έπειτα από πτώση. Κατά την εισαγωγή διαπιστώθηκε οξεία ψυχωσική κρίση. Χειρουργική αντιμετώπιση...Δείτε περισσότ

Το μυστήριο της λίμνης της Βουλιαγμένης

η μεγάλη μάχη των Αρχανών

Σου αφήνω τόσους φίλους...

Διονύσιος ο Φιλόσοφος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ιουλιανος παραβατης.
Διονύσιος ο Φιλόσοφος:
1540(θεωρείται ως το πιο πιθανό έτος γέννησής του)-11/09/1611..
Μια τεράστια και ταυτόχρονα τραγική προσωπικότητα του Ελληνισμού ,που δυστυχώς ελάχιστοι γνωρίζουν...Φέτος συμπληρώνονται 402 έτη από το θάνατο του...

Θ...Δείτε περισσότερα
— με τον Δημητρης Τσιαλτας και 27 ακόμη.

Φωτογραφία: Διονύσιος ο Φιλόσοφος:1540(θεωρείται ως το πιο πιθανό έτος γέννησής του)-11/09/1611..Μια τεράστια και ταυτόχρονα τραγική προσωπικότητα του Ελληνισμού ,που δυστυχώς ελάχιστοι γνωρίζουν...Φέτος
 συμπληρώνονται 402 έτη από το θάνατο του...

 Θεωρώ απαραίτητο να αναφερθώ για λίγο, στην πρώτη οργανωμένη προσπάθεια απελευθέρωσης, που έγινε στα Γιάννενα το 1611. Εμπνευστής και ηγέτης αυτής, υπήρξε ο μητροπολίτης Λαρίσης και Τρίκκης Διονύσιος ο Φιλόσοφος. Ο Διονύσιος είχε πολύ μεγάλη μόρφωση, με περατωμένες σπουδές στο εξωτερικό, στην Ιατρική και στη Φιλοσοφία. Μετά την πρώτη αποτυχημένη απόπειρα αντιτουρκικής εξέγερσης, στις αρχές του 1600, έφυγε στο εξωτερικό. Στην Γαλλία, ήρθε σε επαφή με το Δούκα του Νέβερ Κάρολο και πήρε απ’ αυτόν την διαβεβαίωση για βοήθεια, όπως άλλωστε και από τον Βασιλιά της Ισπανίας. Το βράδυ της 10ης Σεπτεμβρίου 1611, με μία οργανωμένη επίθεση, απελευθέρωσε τα Γιάννενα. Οι ξένοι δεν τήρησαν όμως την υπόσχεσή τους. Επίσης οι ηγέτες των Αλβανών και των Σέρβων δεν έκαναν καμιά κίνηση, την προαποφασισμένη ημερομηνία, αθετώντας το λόγο τους. 

Το Κάστρο, ήταν μια οχυρωμένη περιοχή έξω από τα Γιάννενα. Σ’ αυτήν έμεναν οι Ρωμιοί προύχοντες και κληρικοί, αλλά και Τούρκοι αξιωματούχοι. Οι Ρωμιοί του Κάστρου πρόδωσαν δυο φορές τον Διονύσιο. Όχι μόνον γιατί ενημέρωσαν τους Τούρκους για τα σχέδιά του, αλλά και με το σινιάλο που έκαναν την προκαθορισμένη ώρα, ότι όλα πάνε καλά και ανοίγουν οι πύλες. Οι πύλες όντως άνοιξαν, αλλά αντί για Ρωμιούς βγήκε ο οργανωμένος τουρκικός στρατός. Ο Διονύσιος με τους αγρότες του αντιστάθηκε, όμως οι ανασυνταχθέντες Τούρκοι των Ιωαννίνων, που είχαν ειδοποιηθεί, τον χτύπησαν και αυτοί από πίσω, την κατάλληλη στιγμή. 

Ο στρατός του διαλύθηκε. Ο ίδιος κρύφτηκε σε μια σπηλιά, κοντά στην λίμνη, αλλά και εκεί, και πάλι προδομένος, συνελήφθη από τους Τούρκους που τον παρέδωσαν σε ειδικευμένους Εβραίους γδάρτες. Ήταν τότε εβδομηντατριών ετών. Τον έγδαραν ζωντανό και γέμισαν το δέρμα του με άχυρο. Οι Τούρκοι το πήγαν στο Σουλτάνο, αφού το πέρασαν από όλη τη βόρεια Ελλάδα, ενώ σαν συνεργάτες του εκτελέστηκαν και οι μητροπολίτες Δημητριάδος Αγάπιος και Φαναρίου Συμεών. 

Το Πατριαρχείο αφόρισε το Διονύσιο, οι δε Τούρκοι τον αποκάλεσαν «Κακοδιονύσιο». Όμως και οι βολεμένοι Ρωμιοί προύχοντες, Φαναριώτες και ανώτεροι κληρικοί του απέδωσαν ειρωνικά το παρωνύμιο «Σκυλόσοφος». 

Ο Διονύσιος ήταν μια σπάνια μορφή, για τους σκλαβωμένους Έλληνες. Και δεν υπήρξε, ούτε τουρκολάτρης, ούτε εθελόδουλος υποτακτικός. Αυτό εξ’ άλλου το απέδειξε. Δεν γνωρίζω εάν έχει αρθεί ή αποκηρυχθεί ο αφορισμός του. Στον Διονύσιο αξίζει κάθε τιμή και πρέπει ακόμα και τώρα η Πολιτεία και η Εκκλησία, να κάνουν το χρέος τους.”

Όταν μιλάμε λοιπόν για το Διονύσιο καλό είναι να τονίζουμε και τα σημεία αυτά. Αφενός για να δείξουμε το μέγεθος του δικού του ηρωισμού και αφετέρου πόσο μικροί στάθηκαν οι σύγχρονοί του. Δίδαγμα για κάθε άνθρωπο που προσπαθεί να κάνει καλύτερο τον κόσμο και συχνά του βάζουν εμπόδια ακόμη κι εκείνοι που θα έπρεπε να τον υποστηρίξουν. Από δουλικότητα; Ή γιατί δεν αντέχουν την ανωτερότητα του αλλού;


Η περίπτωση πάντως του Διονυσίου είναι η πλέον κατάλληλη για να αποδείξει γιατί κράτησε τόσους αιώνες η σκλαβιά. Δεν ήταν μόνο εξαιτίας των Τούρκων. Αλλά και των βολεμένων... Των ίδιων δηλαδή που σε κάθε εποχή από το απυρόβλητο σώζουν τους ισχυρούς και παίζουν το αισχρό τους παιχνίδι κατά των αδυνάτων. 

Και είναι ακόμη ο Διονύσιος δείγμα εξαιρετικό για να ερμηνευθεί σε μεγάλο ποσοστό η ιδιότυπη προσωπικότητα του Ηπειρώτη. Αφενός γιατί γέννημα θρέμμα της Ηπείρου υπήρξε ο Διονύσιος αλλά και ως σύμβολο αργότερα και παρά το "σκυλόσοφος" που του προσήψαν διαπαιδαγώγησε τις επόμενες γενιές. Όχι μόνο των Σουλιωτών. Ας μην ξεχνάμε την περίπτωση του Κατσαντώνη. Που κι εκείνος με μαρτυρικό θάνατο πλήρωσε την επαναστατική του δράση. Αλλά και πόσοι ακόμη ανώνυμοι ήρωες που βάδισαν στα ίδια χνάρια. Ακόμη και οι γυναίκες της Πίνδου στη νεότερη εποχή. Κοινό το πνεύμα αυτοθυσίας. Και μάλιστα το άδολο και χωρίς υστερόβουλες διεκδικήσεις. 

Έχει ανάγκη η εποχή μας να αναδεικνύεται το πνεύμα αυτό. Κι όχι οι ίδιοι οι ήρωες τις εκ των υστέρων τιμές και δόξες. Γιατί αυτό ακριβώς το πνεύμα απουσιάζει σήμερα, την εποχή του λαμόγιου που ό,τι κάνει το κάνει από συμφέρον...

Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Τζούλιαν Μπαρνς Τα τρία επίπεδα της ζωής (μετάφραση: Θωμάς Σκάσσης).

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Ekdoseis Metaixmio.Χθες
Τι θεωρείται “επιτυχία” στο πένθος; Η επιτυχία έγκειται στο να θυμάσαι ή στο να ξεχνάς; H Ελένη Γκίκα για το βιβλίο του Τζούλιαν Μπαρνς Τα τρία επίπεδα της ζωής (μετάφραση: Θωμάς Σκάσσης).

http://alefmoha.blogspot.gr/2014/02/blog-post.html

Φωτογραφία: Τι θεωρείται “επιτυχία” στο πένθος; Η επιτυχία έγκειται στο να θυμάσαι ή στο να ξεχνάς; H Ελένη Γκίκα για το βιβλίο του Τζούλιαν Μπαρνς Τα τρία επίπεδα της ζωής (μετάφραση: Θωμάς Σκάσσης).

http://alefmoha.blogspot.gr/2014/02/blog-post.html

σακκούλα με ... καπάκι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Mechanical Engineering.
How to close the bag using a plastic bottle cap...

Share if you got it ! — με το χρήστη Jan Adriel Tarrobago και 16 ακόμη.





Φωτογραφία: How to close the bag using a plastic bottle cap...

Share if you got it !

...κ. Αναγνωστάκη...


Υποστηρίζουνε κ. Αναγνωστάκη πως ο συγγραφέας πρέπει να υπηρετεί το ιδεολογικό συμφέρον. Θάθελα νάχω την άποψή σας – αν μπορείτε φυσικά – γύρω από αυτή τη θέση.

Εγώ θα σου απαντήσω λίγο ωμά. Ο συγγραφέας δεν υπηρετεί τίποτα. Γιατί αν βάλου...Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: Υποστηρίζουνε κ. Αναγνωστάκη πως ο συγγραφέας πρέπει να υπηρετεί το ιδεολογικό συμφέρον. Θάθελα νάχω την άποψή σας – αν μπορείτε φυσικά – γύρω από αυτή τη θέση.

Εγώ θα σου απαντήσω λίγο ωμά. Ο συγγραφέας δεν υπηρετεί τίποτα. Γιατί αν βάλουμε τη λέξη «υπηρετώ» ή τη λέξη «στράτευση» που θυμίζει λίγο στρατό – σημαίνει πειθαρχία, σημαίνει αυτό το πράγμα ή εκείνο και τα λοιπά σημαίνει ακόμη κατ’ επιταγή, σημαίνει κατ’ εντολή, ότι θες – δεν μπορεί να είναι πραγματικός καλλιτέχνης. Και προπαντός, η στράτευση που λέμε και η συμμετοχή στα κοινά και η ιδεολογική θέση, όλα αυτά τα πράγματα βγαίνουν μέσα από το έργο του χωρίς να έχει την πρόθεση ο ίδιος να τα βγάλει.
Αλλά επειδή ο ίδιος εάν πραγματικά ανήκει κάπου ιδεολογικά – και όταν λέμε ανήκω κάπου ιδεολογικά δεν σημαίνει ότι ανήκω κάπου επειδή ψηφίζω κάτι. Ανήκω σε κάτι το οποίο είναι διαμορφωμένο σε μια βιοθεωρία, σε μια κοσμοαντίληψη και βλέπω διαφορετικά τα πράγματα. Λοιπόν μια ιδεολογία, μια κοσμοθεωρία ή μια θρησκεία δεν είναι απλώς ότι ψηφίζω αυτό ή εντάσσομαι εκεί. Εάν πραγματικά το βιώνεις αυτό το πράγμα βγαίνει μόνο του.
Απόσπασμα από μία αδημοσίευτη στην Ελλάδα συνέντευξη του Μ. Αναγνωστάκη που δόθηκε στον κύπριο ποιητή και δημοσιογράφο Χρήστο Μαυρή. Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε σε δυο συνέχειες στην εφημερίδα «Τα Νέα» της Λευκωσίας, στις 24 Ιουλίου 1984.

ΓΛΥΚΟ ΚΟΥΤΑΛΙΟΥ&ΛΙΚΕΡ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Spiridoulla Boubouli.

ΝΑ ΣΑΣ ΚΕΡΑΣΩ ΓΛΥΚΟ ΚΟΥΤΑΛΙΟΥ&ΛΙΚΕΡ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ??? 

ΚΟΠΙΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ


ΥΛΙΚΑ (ΓΛΥΚΟ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ)
2 ΚΙΛΑ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΑ
1500 ΓΡ. ΖΑΧΑΡΗ
ΧΥΜΟ ΑΠΟ ΜΙΣΟ ΛΕΜΟΝΙ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ...Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: ΝΑ ΣΑΣ ΚΕΡΑΣΩ ΓΛΥΚΟ ΚΟΥΤΑΛΙΟΥ&ΛΙΚΕΡ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ??? ΚΟΠΙΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ <3
ΥΛΙΚΑ (ΓΛΥΚΟ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ)
2 ΚΙΛΑ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΑ
1500 ΓΡ. ΖΑΧΑΡΗ
ΧΥΜΟ ΑΠΟ ΜΙΣΟ ΛΕΜΟΝΙ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
ΠΛΕΝΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΤΑ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΞΥΝΟΥΜΕ ΓΥΡΩ-ΓΥΡΩ Μ'ΕΝΑΝ ΨΙΛΟ ΤΡΙΦΤΗ. ΕΠΕΙΤΑ "ΧΑΡΑΖΟΥΜΕ" ΤΑ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΑ ΚΑΙ ΚΟΒΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ. ΤΑ ΤΥΛΙΓΟΥΜΕ ΣΕ ΡΟΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΟΔΟΝΤΟΓΛΥΦΙΔΕΣ. ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΤΣΑΡΟΛΑ ΝΕΡΟ ΝΑ ΒΡΑΖΕΙ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΒΡΑΣΕΙ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΑΣΟΥΝ ΓΙΑ 15 ΛΕΠΤΑ. ΤΟΤΕ ΤΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΡΥΠΗΤΗ ΚΟΥΤΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΚΑΝΙΤΣΑ ΜΕ ΚΡΥΟ ΝΕΡΟ. Τ'ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΓΙΑ 2 ΜΕΡΕΣ ΣΤΗ ΛΕΚΑΝΙΤΣΑ ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΝΕΡΟ 1-2 ΦΟΡΕΣ. ΕΠΕΙΤΑ ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΔΟΝΤΟΓΛΥΦΙΔΕΣ ΚΑΙ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΤΣΑΡΟΛΑ ΜΕ ΤΗ ΜΙΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΖΑΧΑΡΗ ΝΑ "ΜΕΙΝΟΥΝ" ΓΙΑ 1 ΩΡΑ ΠΕΡΙΠΟΥ. ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΥΤΟΥ ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΜΙΑ ΒΡΑΣΗ. ΣΒΗΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ "ΔΕΝΟΥΜΕ" ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΖΑΧΑΡΗ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΑΣΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΔΕΣΕΙ ΤΟ ΣΙΡΟΠΙ. ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΦΡΟ. ΟΤΑΝ ΠΛΕΟΝ ΔΕΣΕΙ ΤΟ ΣΙΡΟΠΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΚΡΥΩΣΕΙ ΕΛΑΦΡΩΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΧΥΜΟ ΛΕΜΟΝΙΟΥ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!! <3
ΥΛΙΚΑ (ΛΙΚΕΡ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ)
ΞΥΣΜΑ ΑΠΟ 10 ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΑ
1 ΛΙΤΡΟ ΚΑΘΑΡΟ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑ ΠΟΤΟΠΟΙΙΑΣ Ή ΒΟΤΚΑ
2 ΞΥΛΑΚΙΑ ΚΑΝΕΛΑΣ
500 ΓΡ. ΖΑΧΑΡΗ
500 ΓΡ. ΝΕΡΟ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΞΥΣΜΑ ΣΕ ΓΥΑΛΙΝΟ ΒΑΖΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΥΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ. ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΞΥΛΑΚΙΑ ΚΑΝΕΛΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ 10 ΗΜΕΡΕΣ. ΑΝΑΚΙΝΟΥΜΕ ΑΝΑ ΤΑΚΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ. ΒΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΖΑΧΑΡΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΓΙΑ 5 ΛΕΠΤΑ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΙΡΟΠΙ. ΜΟΛΙΣ ΚΡΥΩΣΕΙ ΤΟ ΠΟΤΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΣΟΥΡΩΣΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΣΟΥΡΩΤΗΡΙ ΚΑΙ ΤΟΥΛΠΑΝΙ. ΑΝΑΚΙΝΟΥΜΕ Ν'ΑΝΑΚΑΤΕΥΤΕΙ. ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ "ΣΤΑΘΕΙ" ΓΙΑ 3 ΗΜΕΡΕΣ ΚΙ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΣΟΥΡΩΝΟΥΜΕ ΞΑΝΑ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!! <3

Δημοφιλείς αναρτήσεις