Σάββατο 17 Μαΐου 2014

Η Δυναμη του Ηχου στην Ελληνική Μυθολογία

...μέσω γεννετικών μελετών...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Μυθικη Αναζητηση.
Η συνέχεια και η εξάπλωση των Ελλήνων μέσω γεννετικών μελετών.
"...Εντυπωσιακό είναι ότι το DNA των σύγχρονων Ελλήνων δείχνει καταγωγή από τη Νεολιθική εποχή και άμεση συνέχεια με αυτό των αρχαίων Ελλήνων, χωρίς να έχει υποστεί ιδιαίτερες π...Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: Η συνέχεια και η εξάπλωση των Ελλήνων μέσω γεννετικών μελετών.
"...Εντυπωσιακό είναι ότι το DNA των σύγχρονων Ελλήνων δείχνει καταγωγή από τη Νεολιθική εποχή και άμεση συνέχεια με αυτό των αρχαίων Ελλήνων, χωρίς να έχει υποστεί ιδιαίτερες προσμείξεις και, επιπλέον, το ενδεχόμενο οι αρχαίοι Ελληνες να είχαν φτάσει στην Αμερική αιώνες προτού ο Κολόμβος φιλήσει το χώμα της εξετάζεται σήμερα ως πολύ πιθανό από τους επιστήμονες...http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2014/01/blog-post_29.html

Οι Θεοί των Σεισμών

...περί αυτοβουλίας και ετεροκαθορισμού...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Εκδόσεις Καστανιώτη.

«Στη γνωστή του φιλοσοφική, υπαρξιακή προβληματική περί αυτοβουλίας και ετεροκαθορισμού, που όμως για πρώτη φορά γίνεται βαθιά πολιτική, ο Τζαμιώτης χτίζει ένα ρεαλιστικό, πολύτροπο κείμενο για τον άνθρωπο στην κρίση και τον άνθρωπο σε κρίσ...Δείτε περισσότερα
— μαζί με Konstantinos Tzamiotis.







Φωτογραφία: «Στη γνωστή του φιλοσοφική, υπαρξιακή προβληματική περί αυτοβουλίας και ετεροκαθορισμού, που όμως για πρώτη φορά γίνεται βαθιά πολιτική, ο Τζαμιώτης χτίζει ένα ρεαλιστικό, πολύτροπο κείμενο για τον άνθρωπο στην κρίση και τον άνθρωπο σε κρίση – η κρίση, στις ποικίλες εκδοχές της, συγκροτεί, υπό μία έννοια, τον δικό του σκληρό πυρήνα ως πεζογράφου. Και καταγράφει σε αυτή τη συγκεκριμένη, σημερινή κρίση πώς σπάνε οι άνθρωποι, πώς διαλύονται οι πόλεις, πώς τσακίζεται ένα ολόκληρο πολιτικό και ηθικό σύστημα, που μάλλον δεν ήταν ιδιαίτερα ούτε πολιτικό ούτε ηθικό, πώς απλώνεται το κενό. Η πόλη, που επικαθορίζει τους ανθρώπους, άσχημη, εχθρική, σιωπηλή μέσα στη βουή της, έχει κι αυτή τον σκληρό πυρήνα της. Είναι οι ίδιοι αυτοί οι άνθρωποί της, όσοι δεν μπορούν παρά να συνεχίζουν ακόμη και όταν δεν μπορούν να συνεχίσουν, μέσα στο κακό που είναι αξεδιάλυτο με το καλό.» | Της Τιτίκας Δημητρούλια, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - Επίσημη σελίδα http://ekast.gr/1nEDbOb

ΕΥΓΕΝΙΑ ΧΑΤΖΙΚΟΥ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Σταυρούλα Κουγιουμτσιάδη.
ΕΥΓΕΝΙΑ ΧΑΤΖΙΚΟΥ

Δασκάλα - Σκηνοθέτης - Συγγραφέας.

"Αυτό που έζησα για τρία χρόνια στη σχολή της και που νομίζω δεν θα ξαναζήσω σε κανέναν χώρο, όχι απαραίτητα σπουδαστικό, αλλά συλλογικό, ήταν η απόλυτη πνευματική ελευθερία. Ανατρέχοντα...Δείτε περισσότερα
— μαζί με ΕΥΓΕΝΙΑ ΧΑΤΖΙΚΟΥ.

Φωτογραφία: ΕΥΓΕΝΙΑ ΧΑΤΖΙΚΟΥ

Δασκάλα - Σκηνοθέτης - Συγγραφέας.

"Αυτό που έζησα για τρία χρόνια στη σχολή της και που νομίζω δεν θα ξαναζήσω σε κανέναν χώρο, όχι απαραίτητα σπουδαστικό, αλλά συλλογικό, ήταν η απόλυτη πνευματική ελευθερία. Ανατρέχοντας σε εκείνη την εποχή, άλλοι θα έλεγαν Εγώ πέρασα από την ΚΝΕ ή Εγώ ανήκα σε αναρχική ομάδα κλπ. Εγώ πάλι λέω με καμάρι Σπούδασα στη σχολή της Χατζίκου! " 

ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΟ MΠΟΣΚΟ Πηγή:http://www.lifo.gr/team/prosklitirio_nekron/43508

"Θάθελα να σας παροτρύνω να διαβάσετε το κομμάτι που ακολουθεί της Σταυρούλας, όχι γιατι ασχολείται με την ταινία μου "γένους θηλυκού", όσο γιατι εμπεδώνει αρχές κι αξίες τόσο στη θεματολογία όσο και στη μορφή και το ύφος. Η ταινία έγινε με δυσκολίες, ενω προσφέρθηκαν και βοήθησαν (δεν εννοώ οικονομικά), πολλοί που ίσως την πίστεψαν. Η Σταυρούλα δίνει υπόδειγμα προσέγγισης κι αναλυσης και μακάρι νάχαμε πολλούς τέτοιους θεατές. Πάντα η τέχνη αποτελεί εργαλείο αλλά και όπλο. Ας σημειωθεί οτι δεν την γνωρίζω προσωπικά αλλά χάρηκα το λόγο της και την ικανότητα εμβάθυνσής της."

ΕΥΓΕΝΙΑ ΧΑΤΖΙΚΟΥ 
Δασκάλα - Σκηνοθέτης - Συγγραφέας.

Όχι! Δεν είχα την τύχη να σας γνωρίζω προσωπικά. Δεν γνώριζα καν τη δουλειά σας. Γιατί συνήθως οι " κραυγές" στα χρόνια της ευμάρειας αποσιωπούνται και στα κατοπινά της λιμοκτονίας λογοκρίνονται, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Ποια δημόσια ή ιδιωτική τηλεόραση θα έφερνε ως την Αμαλιάδα τη δουλειά σας για να τη δω; Ποιος εμπορικός κινηματογράφος θα μου έδινε αυτή την ευκαιρία;
Ακόμα και οι κινηματογραφικές λέσχες στην επαρχία, που με μεγάλο κόπο συντηρούνται στις μέρες μας, έχουν στην πλειοψηφία τους ως κριτήριο επιλογής προβολών τη διαφήμιση. Αναρωτιέμαι αν οι υπεύθυνοι του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Νέους Αρχαίας Ολυμπίας, γνωρίζουν την ταινία και αν ναι, γιατί δεν έχουν σκεφτεί την προβολή της στα πλαίσια του Φεστιβάλ, στα μη διαγωνιζόμενα μέρη.
Έχετε απόλυτο δίκιο, αγαπητή Κυρία Χατζίκου. Η τέχνη είναι εργαλείο αλλά και όπλο. Γι' αυτό και κατά την ταπεινή μου άποψη, οφείλει να είναι στρατευμένη στην προάσπιση του πολιτισμού και όχι στον εξευτελισμό του. Στην προάσπιση της ισότητας και της ισονομίας, μεταξύ των ανθρώπων και σε καμιά περίπτωση στο διαχωρισμό τους με βάση το χρώμα, το φύλλο, την εθνικότητα, την παιδεία, τις πολιτικές, θρησκευτικές, ταξικές ή οποιεσδήποτε άλλες προσωπικές του επιλογές.
Η τέχνη οφείλει να είναι στρατευμένη στον αγώνα κατά της βίας και της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Η πένα, ο φακός, το πινέλο, το σφυρί και το κοπίδι, τα μουσικά όργανα, η κίνηση, η φωνή, όλα μα όλα, όσα παράγουν και προάγουν πολιτισμό οφείλουν να είναι στρατευμένα στην προάσπιση του ΑΝΘΡΩΠΟΥ!
Όχι! Δεν είχα την τύχη να σας γνωρίζω προσωπικά. Ευτύχησα όμως, έστω και περασμένα τα πενήντα μου, να σας γνωρίσω μέσα από τη δουλειά σας στην ταινία μικρού μήκους "Γένους Θηλυκού"..... Μέσα από την αγάπη και την περηφάνια των μαθητών σας, της αγαπημένης μου Αθηνάς Μαραβέγια και του συντάκτη αυτού του άρθρου που με συγκίνησε τόσο:
http://www.lifo.gr/team/prosklitirio_nekron/43508 και ενώ εγώ είμαι τόσο περήφανη που πέρασα από την ΚΝΕ, νιώθω τόσο αδικημένη ξαφνικά που δεν είχα την ευκαιρία να περάσω από τις αίθουσες όπου οι γνώσεις  σας και η ψυχή σας  μεταλαμπαδεύονται στις νεότερες γενιές με απόλυτη πνευματική ελευθερία.
Για τη γενναιοδωρία των λόγων σας, ευχαριστίες.
Ήταν τιμή μου!

« Μη! Μη! Μη! Μη χαλνάτε τη γλώσσα!»

ΣΥΛΒΙΑ ΠΛΑΘ ( 27 Οκτωβρίου 1932 – 11 Φεβρουαρίου 1963) ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ



ΣΥΛΒΙΑ ΠΛΑΘ ( 27 Οκτωβρίου 1932 – 11 Φεβρουαρίου 1963)


ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ

Παπαρουνίτσες, διαβολικές φλογίτσες
Μήπως δεν βλάφτετε σε τίποτε;

Τρεμοσβήνετε. Δεν μπορώ να σας αγγίξω.
Βάζω τα χέρια μου ανάμεσα στις φλόγες. Δεν καίει.

Και μ¢ εξουθενώνει να σας παρακολουθώ
Έτσι που τρεμοσβήνετε, ζαρωμένο και διάφανο κόκκινο
σαν το δέρμα ενός ουρανίσκου

Ενός ουρανίσκου που τον πήραν τα αίματα.
Βρωμοφουστίτσες!

Υπάρχουν καπνοί που μου απαγορεύονται
Που είναι τα ναρκωτικά σας, οι σιχαμερές σας κάψουλε;

Αχ να μπορούσα να ματώσω ή να κοιμηθώ
Το στόμα μου να παντρευόταν έναν πόνο σαν αυτόν!

Η να μου στάζατε τα ποτά σας, μέσα σε τούτη τη γυάλινη
κάψουλα
να με αποβλακώσουν και να με ησυχάσουν

Αλλά άχρωμα άχρωμα

ΠΗΓΗ http://poeticanet.com/poets.php?subaction=showfull&id=1153390150&archive&start_from&ucat=48&show_cat=48



Φωτογραφία: ΣΥΛΒΙΑ ΠΛΑΘ ( 27 Οκτωβρίου 1932 – 11 Φεβρουαρίου 1963) 

ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ

Παπαρουνίτσες, διαβολικές φλογίτσες
Μήπως δεν βλάφτετε σε τίποτε;

Τρεμοσβήνετε. Δεν μπορώ να σας αγγίξω.
Βάζω τα χέρια μου ανάμεσα στις φλόγες. Δεν καίει.

Και μ¢ εξουθενώνει να σας παρακολουθώ
Έτσι που τρεμοσβήνετε, ζαρωμένο και διάφανο κόκκινο
                                           σαν το δέρμα ενός ουρανίσκου

Ενός ουρανίσκου που τον πήραν τα αίματα.
Βρωμοφουστίτσες!

Υπάρχουν καπνοί που μου απαγορεύονται
Που είναι τα ναρκωτικά σας, οι σιχαμερές σας κάψουλε;

Αχ  να μπορούσα να ματώσω ή να κοιμηθώ
Το στόμα μου να παντρευόταν έναν πόνο σαν αυτόν!

Η να μου στάζατε τα ποτά σας, μέσα σε τούτη τη γυάλινη
                                                                                     κάψουλα
να με αποβλακώσουν και να με ησυχάσουν

Αλλά άχρωμα άχρωμα

ΠΗΓΗ http://poeticanet.com/poets.php?subaction=showfull&id=1153390150&archive=&start_from=&ucat=48&show_cat=48

παπαγαλάκια για κέντημα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.

Φωτογραφία: ^_^ <3

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Η μάχη της Βάρνας

Η μάχη της Βάρνας
Η μάχη της Βάρνας έλαβε χώρα στις 10 Νοεμβρίου, 1444 κοντά στη Βάρνα της ανατολικής Βουλγαρίας. Σε αυτή τη μάχη η οθωμανική αυτοκρατορία υπό τον σουλτάνο Μουράτ Β' νίκησε τον πολωνικό και τον ουγγρικό στρατό υπό τις διαταγές του Βλάντισλαβ Γ' της Βάρνας και του Ιω.Ουνιάδη.
Η εκστρατεία των χριστιανικών δυνάμεων θα υποκινηθεί από τον πάπα μέσα στα πλαίσια της βοήθειας για την ένωση των εκκλησιών που υπεγράφη στην Φλωρεντία. Ωστόσο η ήττα και αυτή τη φορά των χριστιανών θα σημάνει το τέλος κάθε σοβαρής προσπάθειας παρεμπόδισης της διείσδυσης της οθωμανικής αυτοκρατορίας στην ανατολική Ευρώπη για αρκετές δεκαετίες…
Συνεχίστε την ανάγνωση…
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/05/1402_16.html

Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

"Δροσουλίτες"

 
... η εικόνα που κάνει τον γύρο του κόσμου.
... Aυτη την εποχή (Μάιο προς Ιούνιο) εμφανίζονται στο κάστρο του Φραγκοκάστελου στην Νότια Κρήτη οι "Δροσουλίτες". Πρόκειται για κινούμενες σκιές που παρατηρούνται στον κάμπο του Φραγκοκάστελλου και το όνομά τους έχει να κάνει με την εμφάνισή τους κατά τις πρωινές ώρες, μαζί με την πρωινή δροσιά. Η τοπική παράδοση συνδέει το φαινόμενο με τη φονική μάχη που διεξήχθη στην περιοχή τον Μάιο του 1828 ανάμεσα στους εξεγερμένους Κρητικούς (με επικεφαλή τον Χατζημιχάλη Νταλιάνη) και τους Τούρκους ενώ οι πιο αποδεκτές επιστημονικά εξηγήσεις αποδίδουν το φαινόμενο σε αντικατοπτρισμό ή σε οφθαλμαπάτη.
Περισσότερη αυθεντική Κρήτη στο www.fb.com/festivalaki.gr

Incredible Crete: Full moon over Fragokastello & the phenomenon of Drosoulites.
Every year, on the anniversary of the battle of Fragokastello (May 17th ), when the dawn breaks, the visitor sees a long procession of visions. There are people, dressed in black, with their weapons shining under the morning sun, walkers and riders, marching from the ruined church of Agios Charalambos and advancing towards the fort.They reach the sea and disappear into it , with the first rays of the sun. They are called Drosoulites. The phenomenon usually last about 10 minutes. Many have tried to explain this in a scientific way, and at one time it was explained as a mirage from the coast of north Africa, but still there is no accepted consensus.

Δημοφιλείς αναρτήσεις