Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Χριστόφορος Νέζερ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε φωτογραφία από Bigbook.gr.
 
Από τους κορυφαίους ηθοποιούς του ελληνικού θεάτρου. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1887. Ο πατέρας ήταν επίσης ηθοποιός κι έτσι ο Χριστόφορος κόλλησε από μικρός τα μικρόβιο του θεατρίνου. Σε ηλικία 20 ετών ανέβηκε στη σκηνή, όντας εντελώς αυτοδίδακτος. Συνεργάστηκε με όλους τους σημαντικούς ηθοποιούς και θιάσους της εποχής του, σε μια καριέρα που ξεπέρασε τα 50 χρόνια.
Από το 1910 ως το 1918 συνεργάστηκε με τον θίασο της Κυβέλης, ενώ το 1921 ίδρυσε με τον Αιμίλιο Βεάκη την Καλλιτεχνική Θεατρική Εταιρεία. Με το σχήμα αυτό έπαιξε πολλούς σημαντικούς ρόλους, όπως τον Αρπαγκόν από τον «Φιλάργυρο» του Μολιέρου, ρόλος που χαρακτήρισε τη θεατρική σταδιοδρομία του.
Ο Χριστόφορος Νέζερ υπήρξε από τους πρώτους ηθοποιούς που εντάχθηκαν το 1931 στο νεοσύστατο τότε Εθνικό Θέατρο. Στην πρώτη περίοδο της συνεργασίας του με την πρώτη σκηνή της χώρας διακρίθηκε στο ρόλο του Ανατολίτη στη «Βαβυλωνία» του Βυζάντιου.
Το 1935 μεταπηδά στο θίασο Αλίκης - Μουσούρη και δημιουργεί δύο ακόμη μεγάλους ρόλους: τον μασαλιώτη «Σεζάρ» του Μαρσέλ Πανιόλ και τον έλληνα μπαμπά στο έργο του Σπύρου Μελά «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται». Το 1938 επανέρχεται στο Εθνικό Θέατρο, που θα το υπηρετήσει πιστά για τα επόμενα 32 χρόνια, ερμηνεύοντας σπουδαίους ρόλους του παγκόσμιου δραματολογίου.
Από το 1957 ενσαρκώνει τους πρωταγωνιστικούς ρόλους και από τις 11 σωζόμενες κωμωδίες του Αριστοφάνη, συμμετέχοντας στην προσπάθεια του Αλέξη Σολωμού για την αναβίωση της Αττικής κωμωδίας. Αποθεώθηκε στους ρόλους αυτούς, τόσο στην Επίδαυρο, όσο και στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Μία από τις κορυφαίες στιγμές της καριέρας του υπήρξε η συμμετοχή του στην Κομεντί Φρανσαίζ στο Παρίσι το 1951, όπου ερμήνευσε τον Αρπαγκόν από τον «Φιλάργυρο» του Μολιέρου.
Ο Χριστόφορος Νέζερ υπήρξε ευρηματικός και ακριβής ηθοποιός χωρίς παραχωρήσεις στην ευκολία και τα εκάστοτε γούστα του κοινού. Πέθανε στην Αθήνα στις 19 Φεβρουαρίου του 1970.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/90#ixzz2tkleugDV

Οι φύλακες του χρόνου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε φωτογραφία από Ekdoseis Metaixmio.

Όταν η Μάντι ανοίγει κατά λάθος ένα παράθυρο στο παρελθόν, ο Λίαμ ταξιδεύει σε τόπο και χρόνο που δε θα έπρεπε να πάει ποτέ. Έτσι, βρίσκεται εγκλωβισμένος εξήντα πέντε εκατομμύρια χρόνια πριν, στον τόπο όπου ζει και κυνηγάει ένα θανάσιμο και μέχρι τώρα άγνωστο είδος αρπακτικού. Θα μπορέσει ο Λίαμ να βρει τρόπο να επικοινωνήσει με τη Μάντι και τη Σαλ, προτού τον κομματιάσουν οι δεινόσαυροι; Θα τα καταφέρει χωρίς να προκαλέσει κάποια μεγάλη αλλαγή στην ιστορία, που θα διαμόρφωνε μια νέα τρομακτική πραγματικότητα για όλο τον κόσμο;

Οι φύλακες του χρόνου: Η μέρα του αρπακτικού, Άλεξ Σκάροου | Μετάφραση: Βούλα Αυγουστίνου | http://www.metaixmio.gr/products/2448--.aspxΌταν η Μάντι ανοίγει κατά λάθος ένα παράθυρο στο παρελθόν, ο Λίαμ ταξιδεύει σε τόπο και χρόνο που δε θα έπρεπε να πάει ποτέ. Έτσι, βρίσκεται εγκλωβισμένος εξήντα πέντε εκατομμύρια χρόνια πριν, στον τόπο όπου ζει και κυνηγάει ένα θανάσιμο και μέχρι τώρα άγνωστο είδος αρπακτικού. Θα μπορέσει ο Λίαμ να βρει τρόπο να επικοινωνήσει με τη Μάντι και τη Σαλ, προτού τον κομματιάσουν οι δεινόσαυροι; Θα τα καταφέρει χωρίς να προκαλέσει κάποια μεγάλη αλλαγή στην ιστορία, που θα διαμόρφωνε μια νέα τρομακτική πραγματικότητα για όλο τον κόσμο;
Οι φύλακες του χρόνου: Η μέρα του αρπακτικού, Άλεξ Σκάροου | Μετάφραση: Βούλα Αυγουστίνου | http://www.metaixmio.gr/products/2448--.aspx

Ήλιος Κόκκινος - Γιάννης Κότσιρας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από Patricia González Leal.19 Φεβρουαρίου


Για περισσότερη Ελληνική μουσική: http://www.getgreekmusic.gr/ Ήλιος Κόκκινος -.

«Ζωή» του συγγραφέα Αλέξη Σταμάτη

Διαβάστε τις πρώτες σελίδες του #βιβλίου «Ζωή» του συγγραφέα Αλέξη Σταμάτη από τον σύνδεσμο που ακολουθεί ---> http://goo.gl/dwodjb
----
H Ζωή είναι μια δεσποτική γυναίκα που λατρεύει τη λογοτεχνία και γράφει ημιτελή μυθιστορήματα. Είναι παντρεμένη, τυπικά, με τον Λυκούργο, έναν γοητευτικό οφθαλμίατρο, και έχουν μια 30χρονη κόρη, τη Μάγια. Οι τρεις τους μαζί με την Αιμιλία, την επίσημη ερωμένη του Λυκούργου, και τον Αντρέα, έναν πολύ καλό οικογενειακό τους φίλο που έχουν πολλά χρόνια να δουν, θα παρακαθίσουν σε ένα δείπνο… Ερωτικά τρίγωνα ή κουαρτέτα, οικογενειακό σφαγείο, γαϊτανάκι υπαρξιακών καταβυθίσεων εναλλάσσονται σ’ ένα κλίμα δράματος δωματίου.

O Αλέξης Σταμάτης αναπαριστά την κραυγή ενός εφησυχασμένου παρόντος που αρνείται να παραδοθεί στις αναμνήσεις και στις θυελλώδεις προσδοκίες των πρωταγωνιστών.

http://minoas.gr/book-3871.minoas  #διαβάζω #diavazo
 
 
Διαβάστε τις πρώτες σελίδες του ‪#‎βιβλίου‬ «Ζωή» του συγγραφέα Αλέξη Σταμάτη από τον σύνδεσμο που ακολουθεί ---> http://goo.gl/dwodjb
----
H Ζωή είναι μια δεσποτική γυναίκα που λατρεύει τη λογοτεχνία και γράφει ημιτελή μυθιστορήματα. Είναι παντρεμένη, τυπικά, με τον Λυκούργο, έναν γοητευτικό οφθαλμίατρο, και έχουν μια 30χρονη κόρη, τη Μάγια. Οι τρεις τους μαζί με την Αιμιλία, την επίσημη ερωμένη του Λυκούργου, και τον Αντρέα, έναν πολύ καλό οικογενειακό τους φίλο που έχουν πολλά χρόνια να δουν, θα παρακαθίσουν σε ένα δείπνο… Ερωτικά τρίγωνα ή κουαρτέτα, οικογενειακό σφαγείο, γαϊτανάκι υπαρξιακών καταβυθίσεων εναλλάσσονται σ’ ένα κλίμα δράματος δωματίου.

O Αλέξης Σταμάτης αναπαριστά την κραυγή ενός εφησυχασμένου παρόντος που αρνείται να παραδοθεί στις αναμνήσεις και στις θυελλώδεις προσδοκίες των πρωταγωνιστών.
http://minoas.gr/book-3871.minoas ‪#‎διαβάζω‬ ‪#‎diavazo‬

ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ (1898 - 20 Φεβρουαρίου 1960)

ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ (1898 - 20 Φεβρουαρίου 1960)
Ο Δημήτρης Μυράτ περιγράφει τον φίλο και συνεργάτη του, Βασίλη Λογοθετίδη:
-Ο Λογοθετίδης δεν ήταν φυσικά αλκοολικός, αλλά έπινε πολύ, κι όταν ακόμα του το είχαν απαγορεύσει οι γιατροί. Ένα καλοκαιριάτικο μεσημέρι φεύγαμε μαζί από το θέατρο Μουσούρη. Είχεν εγερθή κάποια διαφορά μεταξύ του Κώστα Μουσούρη και της τριάδας Λαμπέτη – Παππά – Χορν για την «Λουίζα Μίλερ» του Σίλερ. Την είχαν αναγγείλει και τη διεκδικούσαν και οι δύο θίασοι. Αποφασίσαμε να λύσουμε τη διαφορά με διαιτησία και οι αντίδικοι δέχτηκαν τον μακαρίτη, την Κατερίνα και μένα. Φεύγοντας απ’ το θέατρο της πλατείας Καρύτση, σταθήκαμε στου Αγαλλιώτη, γιατί του είχε κοπεί λίγο η ανάσα. Είχε πιει πολλά ούζα στη διάρκεια της συνεδριάσεως και τον είχε λίγο πειράξει. Τότε, με το θάρρος της παλιάς φιλίας, τον ρώτησα γιατί αυτοκτονεί.
«Το είπες, αυτοκτονώ» μου απάντησε χαμηλόφωνα, χωρίς ίχνος ρομαντικής διαθέσεως. Λίγοι, στενοί κοινοί φίλοι, πληροφορήθηκαν αυτή τη στιχομυθία. Και ξέραμε πια πως κάθε προσπάθεια να τον πείσουμε να ξεκουραστεί κανένα καλοκαίρι θα ήτανε μάταιη, αφού είχαμε μαντέψει πως ήθελε να πεθάνει στη σκηνή…..
………………………………………………………………………………………..
Μια άλλη πλευρά του χαρακτήρα του ήτανε πολύ παράδοξη. Η φεουδαρχική, τολμώ να πω, αντίληψη της θεατρικής εργασίας. Όχι πως δυνάστευε ποτέ τους συναδέλφους του, όσοι είχαν την τύχη να δουλέψουν μαζί θα τον θυμούνται με αγάπη ως τα βαθιά τους γεράματα, δυσκολευότανε ωστόσο να αναγνωρίσει τους καινούριους όρους που διέπουν τις σχέσεις εργαζομένου και εργοδότου. Την αύξηση της αμοιβής δεν ήθελε να την αναγνωρίσει σαν δικαίωμα κερδισμένο με συνδικαλιστικούς αγώνες όλων, αλλά σαν επιβράβευση της επιδόσεως, του ταλέντου, του καταβαλλομένου μόχθου. Στα χρόνια που έκανε ο Λογοθετίδης τα πρώτα του βήματα στο θέατρο, δεν υπήρχαν συμβάσεις, άδειες, δώρα, ο ηθοποιός συμφωνούσε έναν ορισμένο μισθό, μπορούσε όμως να πάρει αύξηση ένα μήνα μετά την πρόσληψή του, και αύξηση σημαντική, αν έπαιζε με επιτυχία έναν ρόλο. Αυτό ίσχυε μόνο για τους ικανούς, δεν ήταν γενικό μέτρο που συμπεριελάμβανε και τους ατάλαντους.
………………………………………………………………..
Δεν υπήρξε ποτέ ωραίος, αλλά είναι κι αυτό ένα παράξενο χαρακτηριστικό των κωμικών, αρέσουν στις γυναίκες. Ο Λογοθετίδης είχε εξαιρετική επιτυχία. Σκυλιάζαμε οι νεότεροι του θιάσου, ο Μινωτής, εγώ, παριστάναμε τους καρδιοκατακτητές επί σκηνής, τις κατακτήσεις εκτός θεάτρου τις είχε εκείνος!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΡΑΤ
εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, 28/4/1963

ΠΗΓΗ http://logomnimon.wordpress.com/

" Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά"

To εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης του δημοφιλέστρου ίσως σε παγκόσμιο επίπεδο έργου του Νίκου Καζαντζάκη " Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά" (1946, Αθήνα). Γυρίστηκε σε ταινία, έγινε τραγούδι κλπ και μέχρι σήμερα έχει μεταφραστεί σε πάνω από 40 γλώσσες όπως και άλλα από τα έργα του, καθιστώντας τον τον πιο πολυμεταφρασμένο Έλληνα συγγραφέα.

The first Greek edition of Zorba the Greek, Athens 1946, as exhibited in Nikos Kazantzakis Museum. Zorbas has been translated in more than 40 languages .To εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης του δημοφιλέστρου ίσως σε παγκόσμιο επίπεδο έργου του Νίκου Καζαντζάκη " Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά" (1946, Αθήνα). Γυρίστηκε σε ταινία, έγινε τραγούδι κλπ και μέχρι σήμερα έχει μεταφραστεί σε πάνω από 40 γλώσσες όπως και άλλα από τα έργα του, καθιστώντας τον τον πιο πολυμεταφρασμένο Έλληνα συγγραφέα.
The first Greek edition of Zorba the Greek, Athens 1946, as exhibited in Nikos Kazantzakis Museum. Zorbas has been translated in more than 40 languages .

Το Μουσείο "Νίκου Καζαντζάκη"

 
 
Το Μουσείο "Νίκου Καζαντζάκη" στο χωριό του, την Μυρτιά ή Βαρβάρους, μόλις 15 λεπτά δρόμο από το Ηράκλειο. Περισσότερος Ν Καζαντζάκης στο www.fb.com/festivalaki.gr
ΥΓ Προβληματισμός μεγάλος και συνάμα θλίψη, δεν σας κρύβουμε, μας διακατέχει κάθε φορά που επισκεπτόμαστε το Μουσείο "εκτός εποχής", όντας οι μόνοι επισκέπτες ( και όχι μονο αυτό - αν σαν πρώτη δικαιολογία προβάλλει η απόσταση και τα οδοιπορικά, αλλα και εξίσου εξαιρετικα μουσεία όπως το Ιστορικό μουσείο της Κρήτης ή το μουσείο Φυσικής Ιστορίας). Άραγε να υποθέσουμε τα έχετε επισκεφθεί όλοι ή μόνον οι τουρίστες τα εκτιμούν? Τωρα ειδικα που μπαίνει άνοιξη, σας προτείνουμε μια εκδρομή μέσα από τους ανθισμένους κάμπους της Ηρακλειώτικης ενδοχώρας προς την Μυρτιά, μια αξέχαστη επίσκεψη στο μουσείο του ΝΚ και ρακομεζέδες στον παραδοσιακό καφενείο της πλατείας. Δοκιμάστε το και θα μας θυμηθείτε . Στην πλειονότητα τους τα μουσεία της Κρήτης ειναι εξαιρετικής αισθητικής και πολύ ουσιαστικου περιεχομένου και αξίζει να τα επισκεφτείτε όλα. Για πάμε λοιπόν... !!
The beautiful museum of Nikos Kazantzakis in the village of Myrtia or Varvaroi, 15m drive from Heraklion.

Ανακαλύφθηκε η υποβρύχια πόλη του Ηρακλείου

Αργυρω Θεοφανιδου Πάει καιρός που φύγαμε,

Πάει καιρός που φύγαμε,
καθένας γι'άλλα μέρη
Τώρα,στην άμμο χύνονται
ρυάκια θολά,οι λέξεις των ματιών μας
έτσι, καθώς στα πλήθη ανάμεσα
ζητάμε ο ένας τον άλλον,μάταια.
Έτσι καθώς πεθαίνουμε στιγμή στιγμή
στη πεζούρα της μέρας.
Και τώρα εγώ; ποιά θά'μαι τάχα εγώ δίχως εσένα; Κι εσύ;
Ποιός από μένα θα ζητάει να ξεδιψά;
Στα χέρια ποιού τα πρωινά θα ανατέλλω;
Κι εσύ πού δύεις άραγε;
Και ποιά 'κροδάχτυλα εγγίζουνε
τον πυρετό σου τρυφερά;
Ποιά μάτια τ'ολοφώτεινο σκοτάδι σου ανιχνεύουν;
Πίσω απ'τ'αγκάθια σου ποιός βλέπει την πληγή;
Μέσ'απ'το αίμα σου ποιός πίνει τη ζωή;
Πάει καιρός που φύγαμε.
Καθένας γι 'αλλα μέρη.

αθ
πίνακας:Christian Schloe

Η φόνισσα, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε φωτογραφία από Ekdoseis Metaixmio.

«Σήμερα, σε μια εποχή όπου η φύση, η τόσο εγκωμιασμένη από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, έχει εγκαταλείψει τον άνθρωπο στο έλεος της μοναξιάς και της αυτοκαταστροφικής του μανίας, όπου η ζωή δεν είναι πια μοναδική και αναντικατάστατη, ο δε θάνατος έχει ευτελιστεί, η Φόνισσα είναι μια κιβωτός, από τις ελάχιστες που έχουν απομείνει, για να μπορέσει ο άνθρωπος να παρηγορηθεί και να ξαναθυμηθεί την πραγματική αξία και τον αληθινό του προορισμό: την πραγμάτωση της αγάπης. 
Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, όπως και ο ισοϋψής του Γεώργιος Βιζυηνός, δεν δίστασε να βάψει τα συγγραφικά του χέρια με τα πιο άνομα και ανόσια αίματα. Και πράττοντάς το, άνοιξε εσαεί τις πύλες του αναγνωστικού παραδείσου».

[Από το προλογικό σημείωμα του Κώστα Ακρίβου]

Η φόνισσα, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης | φωτογραφική ανατύπωση της πρώτης έκδοσης της Φόνισσας | προλογικό σημείωμα: Κώστας Ακρίβος«Σήμερα, σε μια εποχή όπου η φύση, η τόσο εγκωμιασμένη από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, έχει εγκαταλείψει τον άνθρωπο στο έλεος της μοναξιάς και της αυτοκαταστροφικής του μανίας, όπου η ζωή δεν είναι πια μοναδική και αναντικατάστατη, ο δε θάνατος έχει ευτελιστεί, η Φόνισσα είναι μια κιβωτός, από τις ελάχιστες που έχουν απομείνει, για να μπορέσει ο άνθρωπος να παρηγορηθεί και να ξαναθυμηθεί την πραγματική αξία και τον αληθινό του προορισμό: την πραγμάτωση της αγάπης.
Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, όπως και ο ισοϋψής του Γεώργιος Βιζυηνός, δεν δίστασε να βάψει τα συγγραφικά του χέρια με τα πιο άνομα και ανόσια αίματα. Και πράττοντάς το, άνοιξε εσαεί τις πύλες του αναγνωστικού παραδείσου».

[Από το προλογικό σημείωμα του Κώστα Ακρίβου]
Η φόνισσα, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης | φωτογραφική ανατύπωση της πρώτης έκδοσης της Φόνισσας | προλογικό σημείωμα: Κώστας Ακρίβος

Δημοφιλείς αναρτήσεις